Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
956
Viimme kuussa jenkeistä lähetetty dhln paketti seilaa edelleen jossain tuntemattomilla teillä, ja nyt odottanut melko aikakriittistä kotimaan kirjettä viime keskiviikosta lähtien...
Mulle tuli viime torstaina Jenkeistä maanantaina illalla tilattu iherb-paketti DHL "On Demand Delivery" saatteilla, joka lähti liikkeelle tiistaina. Taitaa olla omakohtainen ennätys.
 

waotus

Raudanhamstraaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
408
No niin. Ei sinällään haittaa, noi postin pop-up-pisteet. Nopeuttaa varmasti ja on kätevä, olen kerran jopa asioinut. Mutta jos mulle on tullut lähetys, joka on noudettavissa siitä normaalista postipisteestä, niin odotan lähetyksen olevan siellä. Järjestelmän mukaan se olikin viety pop-up-pisteeseen.

Seurantakoodilla näyttää olevan popupissa, joten olisi varmaan itse pitänyt tarkistaa ennen noutoa. :hammer: Menin vaan tuon saapumisilmoituksen mukaan, minkä postinkantaja oli jättänyt yrittäessään toimittaa lähetystäni.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
520
Tilasin sunnuntaina Powerin verkkokaupasta tavaraa, joka lähti liikkeelle maanantaiaamuna Powerin Ruotsin varastosta Jönköpingin eteläpuolelta, ja kirjattiin vastaanotetuksi Helsinkiin samana iltana. Aika tarkkaan 12 tuntia kesti tuolla välillä.

Kiirettä tavaroilla ei ole, mutta silti ei lakkaa hämmästyttämästä, että ihan poikkeuksetta Euroopasta tilatut paketit kulkevat Suomen sisällä huomattavasti kauemmin, kuin ulkomailta Suomeen. Huonoin on Tanskasta tullut lähetys, jolla kesti kaksi vuorokautta Kööpenhaminasta Turkuun, ja viikko Turusta Ouluun...

Vielä pitää jännittää, josko kusti viitsisi paketin tilauksen mukaan kotiovelle asti toimittaa ilman kommervenkkejä. Sen verran iso loota, etten ala peräkärryä kaivelemaan ja itse hakemaan noutovarastolta.


Edit: Lueskelin muutama sivu taaksepäin, ja siellä olikin juttua Powerin tilauksista, eli ilmeisesti vain lähetystunnus on mennyt Helsinkiin, ei fyysinen paketti.

Edit2: Iloinen yllätys, posti toimitti laitteet eilen illalla aiemmin päivällä sovittuun aikaan. Kiittelin kuskia erikseen postin nopeasta toiminnasta, vaikka joulukiireetkin painavat päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Saakos tuota pakettien säilytysaikaa pidennettyä jotenkin helposti? Vituttaa (jos taas kerran) palautetaan paketteja lähettäjälle kun on hieman yli 2 viikkoa poissa. Tää touhu ei nyt kyllä vakuuta yhtään. Tänäänkin tuli saapumisilmoitus jossa viimeinen noutopäivä on 1.1. joka on käsittääkseni vielä pyhäpäivä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Saakos tuota pakettien säilytysaikaa pidennettyä jotenkin helposti? Vituttaa (jos taas kerran) palautetaan paketteja lähettäjälle kun on hieman yli 2 viikkoa poissa. Tää touhu ei nyt kyllä vakuuta yhtään. Tänäänkin tuli saapumisilmoitus jossa viimeinen noutopäivä on 1.1. joka on käsittääkseni vielä pyhäpäivä.
Postin chatti on toiminut aika hyvin ja helposti saanut asioita hoidettua sen kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 402
Postin chatti on toiminut aika hyvin ja helposti saanut asioita hoidettua sen kautta.
Itsellä on tuosta taas ihan päinvastainen kokemus. En ole ikinä saanut sitä kautta mitään edes vireille vaan sitten sähköpostitse myöhemmin.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
Saakos tuota pakettien säilytysaikaa pidennettyä jotenkin helposti? Vituttaa (jos taas kerran) palautetaan paketteja lähettäjälle kun on hieman yli 2 viikkoa poissa. Tää touhu ei nyt kyllä vakuuta yhtään. Tänäänkin tuli saapumisilmoitus jossa viimeinen noutopäivä on 1.1. joka on käsittääkseni vielä pyhäpäivä.
Eikös ne nykyään palaudu jo 1 viikossa jollei paketti ole ulkomailta ? Säilytysajat - Posti henkilöasiakkaille

Mulle kävi ainakin tuossa pari vko sitten niin, että pakettia koetettiin jaella pariin otteeseen pakettiautomaattiin joka oli molemmilla kertaa täynnä, jonka jälkeen se oli noudettavissa lähipostista, noihin molempiin pakettiautomaattiin jakeluyrityksiin hupeni 2 päivää ja kun ilmoitus tuli että noudettavissa postista niin aikaa oli 3 päivää jäljellä hakea paketti :) postilla on ihan omat käsitykset noista noutoajoista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 352
Ooh kiinanpaketti oli saapunut. Ilmoitus kirjatusta kirjeestä odotti kotona. Posti hautoi nyssykkää arviolta 20 päivää Suomen puolella. Aina kun olen jotain tilannut Kiinan suunnalta, niin olen toki asennoitunut hitaaseen toimitukseen ja jopa tavarahävikkiin. Mutta onhan tämä aika heikko esitys.

Osoitetarrassa on kaikki tiedot esimerkillisesti oikein ääkkösiä myöten, joten mistään tulkintaongelmasta ei voi olla kyse.

Samanlaista etanapostia on viimeksi havaittu kun laivojen nimissä M/S oli teknisesti oikein ja kirjeitä laivattiin valtamerten yli. Tämä tosin saattoi olla nopeampaa mitä Postin toiminta :smoke:

edit: faktat pöytään, ajauduin googlettamaan

Ensimmäinen Sirius nimisellä höyrylaivalla lähetetty postilähetys v. 1838 Atlantin yli kesti 20 päivää.

http://www.postihistoria.info/aihealuekuvat/northatlanticmail.pdf

Vajaa 200 vuotta myöhemmin kotimaan sisällä kirjelähetys vie saman ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
102
Kiinanpaketti kesti pahimmillaan 2kk. Siinä sai vielä vääntää tullin kanssa ettei vaan tullut ostettua liian hyvää liian halvalla. Olin lopulta oikeassa eikä tarvinnut maksaa tulleja. Mutta tilaus -> paketti kourassa 2kk.

Viime viikolla tilasin suomalaisesta nettikaupasta keskiviikkona paketin ja perjantaina paketti kourassa. Eli tilaus -> paketti kourassa 3 päivässä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
974
Ooh kiinanpaketti oli saapunut. Ilmoitus kirjatusta kirjeestä odotti kotona. Posti hautoi nyssykkää arviolta 20 päivää Suomen puolella. Aina kun olen jotain tilannut Kiinan suunnalta, niin olen toki asennoitunut hitaaseen toimitukseen ja jopa tavarahävikkiin. Mutta onhan tämä aika heikko esitys.

Osoitetarrassa on kaikki tiedot esimerkillisesti oikein ääkkösiä myöten, joten mistään tulkintaongelmasta ei voi olla kyse.

Samanlaista etanapostia on viimeksi havaittu kun laivojen nimissä M/S oli teknisesti oikein ja kirjeitä laivattiin valtamerten yli. Tämä tosin saattoi olla nopeampaa mitä Postin toiminta :smoke:

edit: faktat pöytään, ajauduin googlettamaan

Ensimmäinen Sirius nimisellä höyrylaivalla lähetetty postilähetys v. 1838 Atlantin yli kesti 20 päivää.

http://www.postihistoria.info/aihealuekuvat/northatlanticmail.pdf

Vajaa 200 vuotta myöhemmin kotimaan sisällä kirjelähetys vie saman ajan.
Oli niitä lumisateita siinä niin varmaan vaan jakajilla ollut liian kiire tehdä lumitöitä.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
135
Viikon verran kotimaan lähetys ollut "viivästynyt ja toimitetaan 1-2 päivän kuluessa." Hyvää joulua ja kiitos posti, ellei ihmeitä tapahdu..
Samalla DHL kuskasi toiselta puolen palloa ovelle asti alle puolessa ajassa mitä posti nyt raapinut pallejaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
308
Kiinan postia, 12.12 lähetetty kiinassa tai missälie aasiassa, 19.12 noudettavissa postista. Ihmeellisesti merkitty pika toimitukseksi tuo saapumisilmoitus vaikka ihan normaali China EMS paketti. Kerrankin näinkin päin, ehdin jo miettiä että mikä helvatin tilaus tämä on kun en sitä tajunnut yhdistää näihin ihan viimeisimpiin :)

Ei tätä varsinaisesti hitaaksi haukkuisi...

2017-12-19 13:43

TAMPERE, 33720, Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code. Pick up from parcel point with locker code.

2017-12-19 13:38
LEMPÄÄLÄ, 33880, Item accepted from transport.

2017-12-19 12:33
LEMPÄÄLÄ, 33880, Delivery attempt made, but the recipient was not reached. A notice of arrival was left for the recipient.

2017-12-19 07:57
LEMPÄÄLÄ, 33880, Item is in delivery transportation.

2017-12-18 22:32
TAMPERE, 33000, Item has been registered.

2017-12-17 23:30
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI, 01000, Item arrived in the destination country.

2017-12-14 17:02
Skannaus ulkomailla IPS, 01000, In transit.

2017-12-12 21:31
Skannaus ulkomailla IPS, 01000, Item posted in country of origin.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
EMS on nopein postissa kulkeva kansainvälinen paketti. Toimitetaan Suomessa osalla alueista 09-nopeudella eli ennen aamuyhdeksää (33880 ei kuulu 09-alueisiin eli aamujakelualueisiin, siksi toimitusyritys vasta myöhemmin).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
25
Ooh kiinanpaketti oli saapunut. Ilmoitus kirjatusta kirjeestä odotti kotona. Posti hautoi nyssykkää arviolta 20 päivää Suomen puolella. Aina kun olen jotain tilannut Kiinan suunnalta, niin olen toki asennoitunut hitaaseen toimitukseen ja jopa tavarahävikkiin. Mutta onhan tämä aika heikko esitys.

Osoitetarrassa on kaikki tiedot esimerkillisesti oikein ääkkösiä myöten, joten mistään tulkintaongelmasta ei voi olla kyse.

Samanlaista etanapostia on viimeksi havaittu kun laivojen nimissä M/S oli teknisesti oikein ja kirjeitä laivattiin valtamerten yli. Tämä tosin saattoi olla nopeampaa mitä Postin toiminta :smoke:

edit: faktat pöytään, ajauduin googlettamaan

Ensimmäinen Sirius nimisellä höyrylaivalla lähetetty postilähetys v. 1838 Atlantin yli kesti 20 päivää.

http://www.postihistoria.info/aihealuekuvat/northatlanticmail.pdf

Vajaa 200 vuotta myöhemmin kotimaan sisällä kirjelähetys vie saman ajan.
Sori offtopic mutta mikä on nykyään teknisesti oikein, jos m/s on jotenkin vanhentunut
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Tämä on "hauska" tapaus. Se saapui Suomeen 4.11. ja silloin ilmestyi minun postinumero seurantaan kohdepostinumeroksi, joten osoitelappu lienee ollut kunnossa. Sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Ja nyt se onkin ulkomailla. Lähtikö se takaisin Kiinaan?

Lähetys on kuljetuksessa.
18.12.2017 klo 17:52
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
04.11.2017 klo 01:08
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
26.10.2017 klo 21:53
Skannaus ulkomailla IPS 01000
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 322
Tämä on "hauska" tapaus. Se saapui Suomeen 4.11. ja silloin ilmestyi minun postinumero seurantaan kohdepostinumeroksi, joten osoitelappu lienee ollut kunnossa. Sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Ja nyt se onkin ulkomailla. Lähtikö se takaisin Kiinaan?

Lähetys on kuljetuksessa.
18.12.2017 klo 17:52
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
04.11.2017 klo 01:08
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
26.10.2017 klo 21:53
Skannaus ulkomailla IPS 01000
Lähti takaisin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 352
Sori offtopic mutta mikä on nykyään teknisesti oikein, jos m/s on jotenkin vanhentunut
Offtopic jatkuu. Seison korjattuna, piti alunperin viitata RMS (royal mail steamer ) aluksiin millä nimellä on modernejakin purtiloita ollut liikenteessä vaikka diesel siellä konehuoneessa nakuttaisi :beye:

Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen niin Posti on vedonnut monenlaisiin syihin hidasteluissa. Tässä oli viittaus "epämääräisiin nyssyköihin" Epämääräisen muotoiset kirjeet ja paketit tukkivat postin – Kiinan verkkokauppojen suosio hurjassa kasvussa Suomessa

Ainakin oma pehmustettu kirje oli täysin vastaava kotimaisten kanssa, suora ja printatut osoitetiedot selkeät. Ilmeisesti tähän päivään mennessä minkäänlaista konenäköä ei ole saatu kehitettyä mikä osaisi lukea muuta kuin viivakoodeja. ( Posti paljasti kuukauden matkaa tehneen postipaketin sisällön – "huipputason" tekniikka syynä ) Välillä puhutaan taas yleisestä ruuhkautumisesta, kohta varmaan auringonpilkuista.

Pitää tästä lähin asennoitua reilusti sellaiseen 2kk realistiseen toimitusaikaan.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 354
Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen niin Posti on vedonnut monenlaisiin syihin hidasteluissa. Tässä oli viittaus "epämääräisiin nyssyköihin" Epämääräisen muotoiset kirjeet ja paketit tukkivat postin – Kiinan verkkokauppojen suosio hurjassa kasvussa Suomessa
No kun ne "nyssykät" ihan oikeasti hidastavat lajittelua. Tai ainakin oletan todella vahvasti kun Postilaisena tähän päivään mennessä on ollut jos jonkin muotoista "nyssykkää" mitä olen jakanut asiakkaille. Kun niitä nyssyköitä ei voi lyödä epämääräisen muotonsa takia koneiden lajiteltavaksi.

En tiedä sitten jos sinun pehmustettu kirjeesi oli suht pieni ja kirjeen muotoinen niin en tiedä mistä johtuu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Kotipaketti pitäisi tulla, miksi sen seurannassa lukee noin kuin alla? Millä muka on yritetty tavoittaa? Ei ole soitettu eikä laitettu tekstiviestiä.

Vastaanottajaa yritetty tavoittaa jakeluajankohdan sopimiseksi.
Vastaanottajaan ollaan uudestaan yhteydessä.
22.12.2017 klo 08:09
Posti kuljetus

 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
Kotipaketti pitäisi tulla, miksi sen seurannassa lukee noin kuin alla? Millä muka on yritetty tavoittaa? Ei ole soitettu eikä laitettu tekstiviestiä.

Vastaanottajaa yritetty tavoittaa jakeluajankohdan sopimiseksi.
Vastaanottajaan ollaan uudestaan yhteydessä.
22.12.2017 klo 08:09
Posti kuljetus
Tekstiviestillä yleensä tavoittelevat tuohon aikaan, ainakin isommissa paikoissa. Onko puhelinnumero varmasti oikein? Asiakaspalveluun kannattaa olla yhteydessä, jolloin on vielä pieni mahdollisuus, että saat paketin tänään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Tekstiviestillä yleensä tavoittelevat tuohon aikaan, ainakin isommissa paikoissa. Onko puhelinnumero varmasti oikein? Asiakaspalveluun kannattaa olla yhteydessä, jolloin on vielä pieni mahdollisuus, että saat paketin tänään.
Chattailin tuosta, numeroni oli oikein. Lupasivat ottaa yhteyttä kuljetukseen jotta sopivat ajankohdan.
On siellä ennenkin lukenut tuo sama teksti ja tekstiviesti on tullut siitä vasta tunnin päästä ja sitten on tullut uusi merkintä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Ehkä ne tajusi tehneensä jonkun virheen, koska se aiempi päivitys tarkoitti sitä, että olisi lähdössä takaisin.
Tuo kirje oli sitten lähes 1,5 kuukautta jossain Postin ulkomaanterminaalin hyllyn välissä ja sattui löytymään joulusiivouksen yhteydessä. Saas nähdä miltä se näyttää...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
No nyt se saapui, posti toi suoraan laatikkoon. Reilu viikko Kiinasta Suomeen ja sitten yli 7 viikkoa meni toimituksessa minulle... Kirjeessä ei ole mitään erikoista tai lisämerkintöjä sen käymisestä uudestaan ulkomailla, minun osoitetiedot on hyvin selvästi kirjoitettu.

Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
27.12.2017 klo 08:06

Lähetys on rekisteröity.
22.12.2017 klo 12:38
HELSINKI 00000

Lähetys on kuljetuksessa.
18.12.2017 klo 17:52
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
04.11.2017 klo 01:08
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
26.10.2017 klo 21:53
Skannaus ulkomailla IPS 01000
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
127
Asiakkaalta energiatodistusta varten lainatut piirustukset oli menneet postissa hukkaan. Asiamiespostissa vaan kaupan täti pyöritteli ahdistuneena käsiään ku kyselin, että mitä asialle voi tehdä "Tee netissä semmonen lomake".

Oli todennäköisesti yli-optimistista ajatella että kirje menisi perille, enkä ottanut pakettia/kirjattua kirjettä, että saisi seurantatunnuksen. Taidan asioida tulevaisuudessa Matkahuollon kanssa jos tarkoitus on liikuttaa jotain joulukorttia tärkeämpää tavaraa.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Postin kootut selitykset olisi sitten hyvä laittaa Viestintävirastoon luettavaksi. Postinjakelu

Josko jonain päivänä hamassa tulevaisuudessa jokin muuttuisi...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Tuli posti n.2vko myöhässä (myös lasku:(), mutta bonuksena oli joku innokas uusi postinjakaja joka ihan soitti kelloa ja ojensi kirjeet ja paketit käsiini:tup:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Posti osaa!

Tuli ilmoitus saapuneesta "isokokoisesta" kirjeestä, harmi vain että saapumisilmoituksessa on viivakoodi minkä toinen osa pitäisi olla paketissa ja toinen osa mulla saapumisilmoituksessa, nyt kävi niin että molemmat osat on mulla!:darra: Posti ei löydä pakettia mun nimellä eikä muillakaan tiedoilla ja totesi vain että ole yhteydessä lähettäjään!?:beye:

Mitä se lähettäjä tähän liittyy enää, posti mokasi, pistän hyvitysvaatimuksen heille!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Posti osaa!

Tuli ilmoitus saapuneesta "isokokoisesta" kirjeestä, harmi vain että saapumisilmoituksessa on viivakoodi minkä toinen osa pitäisi olla paketissa ja toinen osa mulla saapumisilmoituksessa, nyt kävi niin että molemmat osat on mulla!:darra: Posti ei löydä pakettia mun nimellä eikä muillakaan tiedoilla ja totesi vain että ole yhteydessä lähettäjään!?:beye:

Mitä se lähettäjä tähän liittyy enää, posti mokasi, pistän hyvitysvaatimuksen heille!
Ainakin aiemmin eräässä postin myymälässä oli erikseen laatikko lähetyksille josta puuttui koodi. Jos ei sieltä löydy niin vaadi nyt ainakin käymään läpi ne hyllyt jos lähetykseen olisi vaikka vahingossa sattunut kooditarra toisesta ilmoituslapusta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ainakin aiemmin eräässä postin myymälässä oli erikseen laatikko lähetyksille josta puuttui koodi. Jos ei sieltä löydy niin vaadi nyt ainakin käymään läpi ne hyllyt jos lähetykseen olisi vaikka vahingossa sattunut kooditarra toisesta ilmoituslapusta.
Hyllyt on nyt kahteen kertaan käyty läpi kolmessa eri pisteessä. Ilmoitus saapui minulle 19.12, eikä sitä lähetystä ole vieläkään löytynyt edes postin asiakaspalvelun kautta.

Viimeinen säilytyspäivä 1.1.2018
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Posti osaa!

Tuli ilmoitus saapuneesta "isokokoisesta" kirjeestä, harmi vain että saapumisilmoituksessa on viivakoodi minkä toinen osa pitäisi olla paketissa ja toinen osa mulla saapumisilmoituksessa, nyt kävi niin että molemmat osat on mulla!:darra: Posti ei löydä pakettia mun nimellä eikä muillakaan tiedoilla ja totesi vain että ole yhteydessä lähettäjään!?:beye:

Mitä se lähettäjä tähän liittyy enää, posti mokasi, pistän hyvitysvaatimuksen heille!
Kaippa sitä tarkoittivat, että jos ei löydy niin lähtee takas lähettäjälle jokatapauksessa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 534
Aiemmin oli puhetta siitä pakettiruuhkasta, miten tavarat ei mahdu sisätiloihin varastoon. Noh, tolta näyttää paketti kun sitä säilytetään joulun yli ulkona räntäsateessa :)



Paketti oli ihan litimärkä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 369
Paketti lähtenyt kiinasta 4PX-kuljetuksena, nyt jumittaa lontoossa:
2017-12-27 18:00 LONDON, In transit-it's progressing through Post network
2017-12-22 19:57 HEATHROW, Shipment arrived at airport
2017-12-21 21:51 HONGKONG, Shipment departed from airport
2017-12-21 18:03 HONGKONG, Hand over to airline
2017-12-20 17:05 HONGKONG, Arrived at Hong Kong hub
2017-12-20 12:58 Shenzhen,China, Depart from facility
2017-12-20 11:30 SHENZHEN, Arrived at export center
2017-12-19 14:25 Longhua,Shenzhen,China, Shipment operation completed
2017-12-18 23:24 Longhua,Shenzhen,China, Shipment arrived at facility and measured.
Onkohan eksynyt väärään paikkaan? En ole ikinä vielä nähnyt, että kiinasta/honkkarista paketti ensin menisi britteihin ja sieltä vasta sitten suomeen.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 477
Paketti lähtenyt kiinasta 4PX-kuljetuksena, nyt jumittaa lontoossa:


Onkohan eksynyt väärään paikkaan? En ole ikinä vielä nähnyt, että kiinasta/honkkarista paketti ensin menisi britteihin ja sieltä vasta sitten suomeen.
Esimerkiksi jotkut puhelimia myyvät Hong Kongista lähettävät puljut kierrättävät paketit Brittien kautta välttääkseen tullimaksut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Aiemmin oli puhetta siitä pakettiruuhkasta, miten tavarat ei mahdu sisätiloihin varastoon. Noh, tolta näyttää paketti kun sitä säilytetään joulun yli ulkona räntäsateessa :)

Paketti oli ihan litimärkä...
Oliko sisältö kuitenkin tallessa? Pitäisi sen yhä toimia, ellei päässyt jäätymään..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Us-posti on nyt pahasti jumissa:

"December 12, 2017, 10:40 am

Processed Through Facility
ISC NEW YORK NY(USPS)
Your item was processed through our ISC NEW YORK NY(USPS) facility on December 12, 2017 at 10:40 am. The item is currently in transit to the destination."

Tän jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Aiemmat paketit kirjautuivat jfk-lentokentällä kaksi kertaa ja Amsterdamissa samoin, ennen Suomeen saapumista.

Myyjäliike käskee tietysti odottaa 45 päivää, ennen valittamista. Olisi kiva saada se Seiko-kello kotiin piakkoin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
15.12 lähetetty paketti Briteistä. Myyjän tilausvahvistuksen mukaan käyttäen Royal Mail Standardia. Arvioitu toimitusaika 5-10 työpäivää.

Mitä kautta nuo Royal Mail paketit tulee Suomessa? Ihanko postin kautta vai joku kuljetusfirma tuo.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
15.12 lähetetty paketti Briteistä. Myyjän tilausvahvistuksen mukaan käyttäen Royal Mail Standardia. Arvioitu toimitusaika 5-10 työpäivää.

Mitä kautta nuo Royal Mail paketit tulee Suomessa? Ihanko postin kautta vai joku kuljetusfirma tuo.
Postin kautta tulee, jos tulee :vihellys:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
6 pakettia putkeen tullut nyt eri paikkaan kuin mihin tilattu. Joku systeemi että postitäti antaisi 5 euroa käteen jokaisesta paketista jonka takia joudun kymmeniä minuutteja extraa matkustamaan takaisi systeemin nopean parenemisen. Nyt jo tietty osaa odottaa että ei saa rahoilleen vastinetta, että ei tule enää edes minään yllätyksenä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
6 pakettia putkeen tullut nyt eri paikkaan kuin mihin tilattu. Joku systeemi että postitäti antaisi 5 euroa käteen jokaisesta paketista jonka takia joudun kymmeniä minuutteja extraa matkustamaan takaisi systeemin nopean parenemisen. Nyt jo tietty osaa odottaa että ei saa rahoilleen vastinetta, että ei tule enää edes minään yllätyksenä.
Mitenkä noutopisteiden välinen ero voi olla kymmeniä minuutteja?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
Mitenkä noutopisteiden välinen ero voi olla kymmeniä minuutteja?
Tästä kävelee tuohon omalle postille 6 minuuttia, siitä seuraavalle vähän reilu 20 minuuttia. Julkisilla saa kulumaan vielä enemmän kun joutuu vaihtamaan välissä kerran bussia, ja vaihtoa joutuu odottamaan 15-minuuttia.

(Autolla tietty hukkaa vain 15-minuuttia edestakaiseen reissuun, mutta perheessä vain yksi auto, ja se matkatyötä tekevällä puolisolla ison osan viikosta)
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
2018-01-02 12:11
Lähetyksen toimitus on aloitettu

FI
2018-01-02 12:11
Lähetys on matkalla noutopisteeseen

FI
2018-01-02 11:26
Lähetys on matkalla

FI
TURKU
2017-12-30 12:38
Lähetys on matkalla

SE
Toftanäs
2017-12-28 16:37
Lähetys on matkalla


"Saattaa viivästyä"
Mitä hittoa tuo 'Lähetyksen toimitus on aloitettu' oikein tarkoittaa? Eikö se toimitus ole aloitettu kohta tilauksen jälkeen? Postnord yrittää toimittaa, eikä kovin mairittelevia kommentteja ole onnistunut keräämään, joskin pari aiempaa Zalandon tilausta on tulleet kyllä luvatussa ajassa perille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
Kolme pakettia saapui kahdessa päivässä ja joulun takia menivät kaikki eri paikkoihin. No kaikki ovat sentään pienellä alueella, mutta jokin järjestelmä joka heittäisi sitten kaikki samaan olisi kova. Hain konttorista, popupista ja pakettiautomaatista :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tilasin maanantaina amerikasta uuden prätkän peilin kun posti hukkasi sen toisen paketin mistä keskustelua täälläkin ja tällä kertaa ilman postia, paketti kannettiin juuri mulle kotiovelle.:tup:

Maksan tästä lähtien vaikka 10€ enemmän ettei tartte postin kautta kierrättää yhtään pakettia. Kerta suomalaista yritystä ei palvelu kiinnosta niin kannan rahani mielummin ulkomaille, niin olen tehnyt jo lähes kaikessa muussakin. Ruoka on oikeastaan ainut mikä on pakko ostaa suomesta, siinäkin kannan rahani mielummin Lidliin.

Suomi nousuun paskalla palvelulla!
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 322
2018-01-02 12:11
Lähetyksen toimitus on aloitettu

FI
2018-01-02 12:11
Lähetys on matkalla noutopisteeseen

FI
2018-01-02 11:26
Lähetys on matkalla

FI
TURKU
2017-12-30 12:38
Lähetys on matkalla

SE
Toftanäs
2017-12-28 16:37
Lähetys on matkalla


"Saattaa viivästyä"
Mitä hittoa tuo 'Lähetyksen toimitus on aloitettu' oikein tarkoittaa? Eikö se toimitus ole aloitettu kohta tilauksen jälkeen? Postnord yrittää toimittaa, eikä kovin mairittelevia kommentteja ole onnistunut keräämään, joskin pari aiempaa Zalandon tilausta on tulleet kyllä luvatussa ajassa perille.
Sitä, että se on lastattu auton kyytiin mikä toimittaa sen sinne noutopaikkaan ja oletan tuon tarkoittavan myös sitä, että se auto on lähtenyt myös liikkeelle.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Sitä, että se on lastattu auton kyytiin mikä toimittaa sen sinne noutopaikkaan ja oletan tuon tarkoittavan myös sitä, että se auto on lähtenyt myös liikkeelle.
En tiedä Postnordin käytäntöjä, mutta Postilla on joka kerta ollut paketti aamulla Seinäjoella, josta se on ennen kahta tullut Jalasjärvelle noudettavaksi. Periaatteessa siis tuon olisi pitänyt olla jo eilen perillä.
Mutta nyt tuli kuitenkin viesti, että sais hakea. Tottakai viesti tuli heti, kun pääsin töistä kotiin.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 194
2018-01-02 12:11
Lähetyksen toimitus on aloitettu

FI
2018-01-02 12:11
Lähetys on matkalla noutopisteeseen

FI
2018-01-02 11:26
Lähetys on matkalla

FI
TURKU
2017-12-30 12:38
Lähetys on matkalla

SE
Toftanäs
2017-12-28 16:37
Lähetys on matkalla


"Saattaa viivästyä"
Mitä hittoa tuo 'Lähetyksen toimitus on aloitettu' oikein tarkoittaa? Eikö se toimitus ole aloitettu kohta tilauksen jälkeen? Postnord yrittää toimittaa, eikä kovin mairittelevia kommentteja ole onnistunut keräämään, joskin pari aiempaa Zalandon tilausta on tulleet kyllä luvatussa ajassa perille.
Itselläni tämmöinen tilanne: Postnordilta on paketti ilmeisesti lähikauppaan luovutettu, jossa monta rullakollista paketteja kuittaamattomina, koska "kone ei toimi." :btooth: Kahteen päivään ei ole myyjän mukaan laitteet toimineet, eikä paketteja saa luovuttaa ja pitäis saada paketti tuolta jotta pääsee vaihtamaan koneesta myyntiin menevät osat. :rage:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 256
Tilasin maanantaina amerikasta uuden prätkän peilin kun posti hukkasi sen toisen paketin mistä keskustelua täälläkin ja tällä kertaa ilman postia, paketti kannettiin juuri mulle kotiovelle.:tup:

Maksan tästä lähtien vaikka 10€ enemmän ettei tartte postin kautta kierrättää yhtään pakettia. Kerta suomalaista yritystä ei palvelu kiinnosta niin kannan rahani mielummin ulkomaille, niin olen tehnyt jo lähes kaikessa muussakin. Ruoka on oikeastaan ainut mikä on pakko ostaa suomesta, siinäkin kannan rahani mielummin Lidliin.

Suomi nousuun paskalla palvelulla!
Sama. Viimeinen paketilähetys omalla kohdalla oli se kun Postin työntekijä varasti pakettini ja mitään korvauksia ei herunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 399
Viestejä
4 285 296
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom