Postin kulkemisen vaikeus

Pariin huoneeseen piti uusia valaisimia mutta ei tunnu postin kautta onnistuvan. Ensin citymarketin nettikaupan alesta yksi valaisin/lamppu rikkinäisenä kotiin. Sitten Amazinosta tilasin kaksi valaisinta ja kasan Philipsin LED lamppuja. Ainakin yksi lamppu näyttää olevan heti rikki ja toisesta valaisimesta tuli ilmoitus että tuhoutunut matkalla, ei toimiteta. Pitää varmaa luovuttaa ja hakea paikallisesta marketista ite.
 
Heh, just tupsahti pari viulua tullista läpi että heilahti. Yks siellä nyt on kohta kolmatta viikkoa, samalta myyjältä, identtinen paketti. Satunpahan tietämään, että kiinanposti sekä myyjä ovat olleet tulliin ja Suomen Postiin yhteydessä selvittääkseen asiaa. Ne on helvetin palvelualttiita siinä mielessä, kun niiden intresseissä varmaan on, että kauppa käy.

Ei tunnu etenevän, ei. Postin aspa ei kysyttäessä syystä tai toisesta suostunut erittelemään, mitä tietopuutteita on.

Minä alan kallistua siihen suuntaan, että vitut siitä mitään tietoja puutu. Varmaan aukovat paketin ja soittelevat aikansa miun soittimella siellä, kunnes kyllästyvät ja pistävät eteenpäin, jos eivät ole rikkoneet perjantaibileissä. Saatanan tunarit.

Toivottavasti aiheuttaa huutista edes jossain, niin saadaan joku positiivinen viba tähän.

</epäjärjellinen vitutus-rant, joka ei varmaan kestä kiihkotonta tarkastelua>
 
Ei voi kuin ihmetellä tuota pakettien jumittelua Helsingissä jahka ovat maahan saapuneet. Etenkin EU:n ulkopuoliset paketit. Yksi paketti Sveitsistä jumitti viikon ja toinen paketti samalta lähettäjältä puoltoista viikkoa. Itse tullaukset hoidin heti kun sain viestiä niistä. Hyvä kun tämän myyjän paketit liikahtivat taas sieltä Sveitsistä yhdessä päivässä tänne. Posti ei kyllä nyt oikein pelitä. Argh.
 
Tänä vuonna jo 2 pakettia kadonnut Postilta, miten on mahdollista? Toisesta maksoin tullit ja käsittelymaksutkin ja *poof* paketti katosi eikä kukaan tiedä missä se on, 2 viikkoa kulunut viime päivityksestä kun olin yhteydessä puhelimitse.
Tähän asti ei ole ollut ongelmia mutta nyt kyllä vituttaa.
 
Pitkästä aikaa joutui turvautumaan postiin matkahuollon sijasta, paketista lähtenyt reilu kilo painoa matkalla ja tullut vaurioitunut kirjaus omapostiin.
Jännityksellä odotan missä kunnossa pääse perille ja pääseekö perille kuudentena päivänä vai meneekö koko viikko matkaan :)
 
Paketti tuli maahan kolmessa päivässä ja nyt jumittanut viikon Vantaalla. Ja sanooko tuo postin seuranta aina "Lähetys on matkalla"
"Kuljetamme lähetystä kohti noutopistettä." vai mikä juttu?

firefox_2025-05-29-160453.png
Joo, yllättäen paketin pystyikin (melkein) tullata (mitään ilmoitusta ei koskaan asiasta ole tullut), ja lopuksi tullin palvelussa tapahtuu "jokin virhe".

Postin asiakaspalvelunumeroon jonottamisesta en aio maksaa ja chat ei toimi. Palautelomakkeen löysin vaikka se nyt ei virallinen asiakaspalvelukanava olekaan.

Vittu mitä paskaa.

Paketti on siis Japanista ja viime vuonna useat tilaukset hoitui ihan hyvin.

firefox_2025-06-09-195922.png
 
Paketti on ollut nyt 2.5 viikkoa "Kuljetuksessa" / Helsinki. Ei voi tullata, tulli antaa virheilmoitusta ja Potsin aspa ei osaa sanoa mitään muuta kuin "emme voi antaa arviota ajasta kauan kestää". Paska firma.
 
Joo, yllättäen paketin pystyikin (melkein) tullata (mitään ilmoitusta ei koskaan asiasta ole tullut), ja lopuksi tullin palvelussa tapahtuu "jokin virhe".
Tässä näyttää joutuvan odottamaan siihen asti, että saa sen ilmoituspyynnön tullata paketin. Kokeilin tuoreinta pakettia tullata hiukan etukäteen ja törmäsin tuohon virheilmoitukseen, vaikka kokeilin muutamaankin otteeseen. Piti odottaa siihen pyyntöön saakka, jonka jälkeen tuo meni läpi. Paha homma vaan, jossei sitä pyyntöäkään saa.
 
Onko kenellekään tullut tällaista koskaan? Lähetin postilla näytönohjaimen ja on aika karua, jos posti on nyt hukannut 400e vempeleen

Screenshot_20250610-223401.OmaPosti.jpg
 
Onko kenellekään tullut tällaista koskaan? Lähetin postilla näytönohjaimen ja on aika karua, jos posti on nyt hukannut 400e vempeleen

Screenshot_20250610-223401.OmaPosti.jpg
Ei ongelmaa, koska lähetit sen tietenkin vakuutettuna. Jos et niin korvaat ostajalle tuotteen hinnan (olet vielä tuotteen omistaja, kunnes ostaja sen noutaa)
ja saat postilta korvauksena 20€/kg mukaan, ja tuo maksetaan postimerkkeinä.
 
Sovin Amazon paketin postin kautta ovelle jätettäväksi koska tiesin etten ole tuolloin kotona (tänään). Aamupäivästä ilmoitus että toimitettu, iltapäivästä kotia vain huomatakseni ettei laatikkoa ole oven edustalla kuten muutamana aiempana kertana.

Kyse omakotialueesta jossa naapuritalot ovat vain muutamien metrien etäisyydellä ja alue on hyvin rauhallinen sekä turvallinen, kukaan ei myöskään näe jos laatikko olisi jätettynä oveni eteen.

Kävin kysymässä lähinaapureiltani kävikö aamupäivästä ilmoitettuna ajankohtana pakettiauto/kuljetusauto mutta kuulemma ei.

Ilmoitin postin chatin kautta tapahtuneesta ja ottivat ilmoitukseni vastaan sekä lupasivat palata asiaan puhelimitse.

Mitä muuta voin tehdä ? Pitääkö ilmoittaa myös Amazonin tukeen ?

Pienellä varauksella paketti olisi voitu myös toimittaa viereisen taloyhtiön vastaavalle asuntonumerolle kuten itsellenikin on erheellisesti vuosien saatossa yritetty toimittaa pakettia/ruokaa.


Edit 11.6 paketti toimitettu postin toimesta kotiin, oli toimitettu vahingossa väärään osoitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ongelmaa, koska lähetit sen tietenkin vakuutettuna. Jos et niin korvaat ostajalle tuotteen hinnan (olet vielä tuotteen omistaja, kunnes ostaja sen noutaa)
ja saat postilta korvauksena 20€/kg mukaan, ja tuo maksetaan postimerkkeinä.
Saivartelusta onkin hirmuisesti apua, että kiitos siitä. Mutta josko jollakin olisi tilanteesta kokemuksia, miten postin kanssa tulisi toimia ja mitä ovat paketilleni mahdollisesti tehneet
 
Saivartelusta onkin hirmuisesti apua, että kiitos siitä. Mutta josko jollakin olisi tilanteesta kokemuksia, miten postin kanssa tulisi toimia ja mitä ovat paketilleni mahdollisesti tehneet
Mitä "lähetin" tässä yhteydessä tarkalleen tarkoittaa? Veitkö paketin palvelupisteeseen vai auitomaattiin? Veikkaisin, että paketti on heitetty väärään rullakoon ja on joko matkalla johonkin muualle tai edelleen lähtöpisteessä. Kannattanee olla Postiin yhteydessä.
 
Saivartelusta onkin hirmuisesti apua, että kiitos siitä. Mutta josko jollakin olisi tilanteesta kokemuksia, miten postin kanssa tulisi toimia ja mitä ovat paketilleni mahdollisesti tehneet

Onko ostaja jo maksanut sen? 400€ tms tavaran kanssa alkaa olla aika nihkeää jos ostaja ei saa tavaraa minkä on on maksanut. Ja postin korvaukset on tosiaan hiluja. Tuosta voi päästä somen alustoille missä isketään nimi ja kuva nettiin - vaikka posti on taas mokannut.
Mitä näitä seurannut niin mikään ei oikein tunnu menevän oikein, ja postilla tuntuu olevan omat lakinsa millä vetäytyä mistään vastuusta. Omalle kohdalle ei ole sattunut, kun en ole viime vuosina mitään tilannut tai ostanut. Takavuosien kiinan roinat ja muut halvat tulleet sitten aikanaan, ilman mitään säätöjä. Nykyään kyllä miettisin kahdesti jos pitäisi mitään lähettää tai vastaanottaa kun asiat hoituu näin hienosti.

Jos tuota näytönohjainta ei ala löytymään, niin miettisin jo rikosilmoitusta postia kohtaan. Ja miksei yhteydenottoa iltalehtiin jos kestää jonkinlaisen julkisuuden, dokumentit tallessa voisi mennä anonyymina - ja asia saisi julkisuutta. Ehkä.

OT: itse myin fillarin tänään, ostaja oli lähellä joten hain hänet paikalle omalle tontille, sain minkä pyysin cash. Ostaja pyöräili pois tyytyväisenä.
 
Mitä "lähetin" tässä yhteydessä tarkalleen tarkoittaa? Veitkö paketin palvelupisteeseen vai auitomaattiin? Veikkaisin, että paketti on heitetty väärään rullakoon ja on joko matkalla johonkin muualle tai edelleen lähtöpisteessä. Kannattanee olla Postiin yhteydessä.
Vein paketin ulkoautomaattiin, kun paikkakunnalla ei tällä hetkellä ole postin toimipistettä. Pitää tosiaan yrittää saada postiilta apuha
 
Vein paketin ulkoautomaattiin, kun paikkakunnalla ei tällä hetkellä ole postin toimipistettä. Pitää tosiaan yrittää saada postiilta apuha
Soitin postille, kun chatista ei saanut ketään kiinni. Pakettiautomaatissa kuulemma saattaa olla häiriö, niin lähetys on saattanut jäädä noutamatta. Katsovat tänään onko paketti vielä automaatissa
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Heh,

ajattelinpa taas chatissa kysäistä, mistähän kenkä puristaa seisovan paketin kanssa. Nyt on chat kokonaan sulkettu ruuhkan takia.

No, en minä sinne jaksa enää ottaa yhteyttä. Luovutan. Posti voitti. Tulee jos tulee. Myyjän kanssa on jo sovittu uudelleenlähetys Fedexillä.
 
Heh,

ajattelinpa taas chatissa kysäistä, mistähän kenkä puristaa seisovan paketin kanssa. Nyt on chat kokonaan sulkettu ruuhkan takia.

No, en minä sinne jaksa enää ottaa yhteyttä. Luovutan. Posti voitti. Tulee jos tulee. Myyjän kanssa on jo sovittu uudelleenlähetys Fedexillä.
Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.

Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.

1749637131800.png
 
Soitin postille, kun chatista ei saanut ketään kiinni. Pakettiautomaatissa kuulemma saattaa olla häiriö, niin lähetys on saattanut jäädä noutamatta. Katsovat tänään onko paketti vielä automaatissa

Päivitäthän tilanteen tänne?

--

Itsellä olisi ehkä tulossa konepaketti myyntiin - mutta kun taas lukee tätä ketjua, niin en kyllä postita.
 
Päivitäthän tilanteen tänne?

--

Itsellä olisi ehkä tulossa konepaketti myyntiin - mutta kun taas lukee tätä ketjua, niin en kyllä postita.
Kävin juuri ajelulla pakettiautomaatin ohi ja kuski oli siinä. Oi sitä ilon ja onnen päivää, sillä minun paketti oli nostolavalla juuri lähdössä, eli tänään oli löytynyt paketti. Ei ollut kuski kuulemma ehtinyt eilen sitä ottaa, kun oli ensimmäistä päivää töissä ja nyt toinen päivä hommissa
 
Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.

Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.

1749637131800.png
No täytyypä soitella, jos inspiraatio sellaiseen iskee. Mutta tämäpä viestisi oli oikein hyvä tieto - juuri 26.5 samoihin kellonaikoihin on se omakin paketti helsinkivantaalle tullut. Ehkä se soittimeni ei olekaan postityöntekijän lapsen kesämatineassa...
 
Kirjauduin OmaPostiin ja siellä on nyt tällainen ilmoitus.
Chat-palvelumme on tilapäisesti poissa käytöstä ruuhkan vuoksi. Kiitos kärsivällisyydestäsi! Meidät tavoittaa numerosta 0100 5577, ja chatbot auttaa myös verkkosivuillamme.
 
Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.

Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.

1749637131800.png
Mun on varmaan tullut samalla kyydillä, myös 26.5. asti seissyt. Toinen Cainiaon kyydissä tullut paketti meni sukkana tullauksesta läpi. En mä oikein jaksa uskoa että Postilla tahallaan tehdään hankaluuksia noiden kanssa. Etenkin jos osassa lähetyksistä on selvästi enemmän ongelmia kuin toisissa, kyllä se vihjaa siihen suuntaan että joku Cainiaolla lusmuilee ja jättää tarpeellisia tietoja kyydistä.
 
Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.

Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.

1749637131800.png
Heh.. Itse taas eilen juttelin aspan kanssa juurikin 26.5. kentälle jumittuneesta Cainiao-paketista ja sanoi siellä, että mitään tietoja ei puutu, on vaan jumissa ja tulee sitten joskus ja jouluna..
 
Tuo postin chatti on kyllä aivan paska. Aamulla laitoin jonotuksen päälle ja jonkun 1,5h jälkeen sieltä vastattiin mutta kun samalla sekunnilla vastannut mitään takaisin kun olin puhelimessa asiakkaan kanssa lyötiin chätti kiinni ja loppupäivänä ei auennutkaan.

Viimeviikolla oli jokin virhe pakettien ostamisessa ja kolmen paketin ostaminen meni hukkaan kun rahat kelpasi ja sen jälkeen sivut heitti erroria. Tuostakin tein kirjallisen pyynnön palauttaa rahat muttei mitään ole kuulunut nyt reilun viikon aikana.
 
Mun on varmaan tullut samalla kyydillä, myös 26.5. asti seissyt. Toinen Cainiaon kyydissä tullut paketti meni sukkana tullauksesta läpi. En mä oikein jaksa uskoa että Postilla tahallaan tehdään hankaluuksia noiden kanssa. Etenkin jos osassa lähetyksistä on selvästi enemmän ongelmia kuin toisissa, kyllä se vihjaa siihen suuntaan että joku Cainiaolla lusmuilee ja jättää tarpeellisia tietoja kyydistä.

Olisko se sittenkin joku lentoyhtiö, joka nyt on sattunut lusmuilemaan. Minulla on China Post / EMS -paketti siellä jumissa. Monien postipuljujen paketit nyt tulla vaikka jonkun Ryanairin tai minkä vaan lentoyhtiön kyydissä. Harmin paikka, toivottavasti liikahtavat.

No, jos jotain, niin Posti voisi näissä viestintäänsä parantaa. Minun odottamisen tuska helpotti paremmin tämän palstan tietojen perusteella kuin mitä Postin aspa (tai seurantatiedot) sai kerrotuksi kahdella tiedustelukerralla. Kelakkaa ny, jos seuranta osaisi kertoa: pakettisi on saapunut kuormassa, jossa on lentoyhtiön takia poikkeuksellisen paljon virheitä. Selvitämme asiaa.

Nysse sanoo vaan "lajiteltu, kuljetuksessa".

Henkinen merkitys: valtava.
 
No, jos jotain, niin Posti voisi näissä viestintäänsä parantaa. Minun odottamisen tuska helpotti paremmin tämän palstan tietojen perusteella kuin mitä Postin aspa (tai seurantatiedot) sai kerrotuksi kahdella tiedustelukerralla. Kelakkaa ny, jos seuranta osaisi kertoa: pakettisi on saapunut kuormassa, jossa on lentoyhtiön takia poikkeuksellisen paljon virheitä. Selvitämme asiaa.

Nysse sanoo vaan "lajiteltu, kuljetuksessa".

Henkinen merkitys: valtava.
Saahan Postin aspasta aina myös kehotuksen ottaa yhteyttä myyjään. 🙂

Sitä voisi rivien välistä tehdä päätelmiä onko nämä tulossa tullin läpi, kun itselle aspa kehotti ottamaan yhteyttä myyjään, jotta myyjä voisi lähettää uudestaan. Ei toimi niin.

Vuoden sisällä 3/4 Cainiaon paketeista jäänyt samaan tilaan. Huonoa tuuria jos nää on yksittäistapauksia.
 
Saahan Postin aspasta aina myös kehotuksen ottaa yhteyttä myyjään. 🙂

Sitä voisi rivien välistä tehdä päätelmiä onko nämä tulossa tullin läpi, kun itselle aspa kehotti ottamaan yhteyttä myyjään, jotta myyjä voisi lähettää uudestaan. Ei toimi niin.

Vuoden sisällä 3/4 Cainiaon paketeista jäänyt samaan tilaan. Huonoa tuuria jos nää on yksittäistapauksia.
Minua eivät kehoittaneet ottamaan myyjään yhteyttä, vaan sanoivat että sen kummemmin lähettäjä kuin vastaanottajakaan ei voi vaikuttaa. Toki itse laitoin myyjälle viestiä, joka lupasi ottaa yhteyttä kuljetusyritykseen. Eri asia saavatko sieltä mitään vastausta.
 
Itse olen ollut Postiin yhteydessä Xn kautta, sinne vaan privaviestiä. Yllättävän hyvin ovat vastailleet.
 
Saahan Postin aspasta aina myös kehotuksen ottaa yhteyttä myyjään. 🙂

Sitä voisi rivien välistä tehdä päätelmiä onko nämä tulossa tullin läpi, kun itselle aspa kehotti ottamaan yhteyttä myyjään, jotta myyjä voisi lähettää uudestaan. Ei toimi niin.

Vuoden sisällä 3/4 Cainiaon paketeista jäänyt samaan tilaan. Huonoa tuuria jos nää on yksittäistapauksia.
Joitakin kymmeniä paketteja tullut vuosien aikana täysin ongelmitta. Useita tämänkin vuoden aikana, ja kaks tämän jumittaneen paketin jälkeenkin. Tää on nyt eka jumissa (Cainiao, China Post, USPS yms. tähän asti tulleet normaalisti). Fedex tietysti aina toimii, omat lentsikat ja silleen. Myyjä ja China Post on miun tapauksessa ottaneet Postiin yhteyttä, mut ehkä ne ei voi korjata lentoyhtiöiden vastuulla olevia juttuja. Tai jotain.

Emmäätiä. Jaksa enää miettiä. Tulee jos tulee. Harmi vaan, kun soittokaverille luvattu viulu nyt ei ehkä tulekaan.

Ei kai tässä voi kuin levitellä käsiä tai sit rukoilla, jos on sellaiseen kallellaan.
 
Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.

Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.

1749637131800.png
Tuo kuvaruutukaappaus on täsmälleen sama kuin minkä minäkin meinasin lähettää!
21.5.2025 23.05
22.5.2025 10.32
26.5.2025 9.27

Tänään on mennyt kaksi viikkoa ja kolme päivää postilla Suomessa!
 
Mun 26.5. saapuneen lähetyksen käsittelymaksu on maksettu klo 9, mutta ei vielä vapautettu. Uskomatonta kuitenkin. Oon siis todella yllättynyt kerran Posti/joku muu ratkoo näitä. Aikaisemmilla kahdella kertaa itsellä homma jäänyt tullaustilanteeseen ja paketti lähtenyt takaisin.
 
Ovatko ne siellä jotain kesälomaa pitäneet ":D". Vähän jännittää jotain ulkomailta tilata, kun ei tiedä kuinka kauan paketti junnaa.
 

Kateellisna katson ma, kun muuta en voi.. ehkä se omakin joku kaunis päivä sieltä saapuu. No, muutama päivä sitten on toinen soitin vapautettu kuljetettavaksi, mutta ei liikahda ei. Joku myöhästymisilmoitus tuli seurantaan. Lienevätkö nyt rikkoneet sen, ja hukanneet ensimmäisen.

Mie en käytä postia enää ikinä. Vaikka olis pakko. Jätän vaan tekemättä. Saatana.
 
Eilen tapahtui aivan päinvastainen kokemus kuin aiemmat, US saapunut paketti oli yks kaks noudettavissa. Ei tullausta.
 
Jotain tämän kanssa vielä vatuloidaan. Sitä kun kuvittelisi, että kun tullauksen saa tehtyä ja lähetys vapautettu, niin paketti liikkuisi eteenpäin myös nykytilanteessa. Mutta viikon jo seissy samassa jamassa. Pitänee ottaa taas yhteyttä Postin asiakaspalveluun että mitäs vittua.
1000012418.png
 
Jotain tämän kanssa vielä vatuloidaan. Sitä kun kuvittelisi, että kun tullauksen saa tehtyä ja lähetys vapautettu, niin paketti liikkuisi eteenpäin myös nykytilanteessa. Mutta viikon jo seissy samassa jamassa. Pitänee ottaa taas yhteyttä Postin asiakaspalveluun että mitäs vittua.
1000012418.png
Bro, mä fiilaan sut, vai mitä ne nuoret sanoo. Siel on kesäesat nyt puikoissa, puikot paskana ja paska hujan hajan. Samaan aikaan toisaalla, 12.6 Kiinasta tilattu Fedex-paketti on nyt kuriirin kyydissä kohti kotiovea...

Toistan suositukseni: tilatkaa jollain kuriirifirmalla. On niissä ongelmansa, mutta ne ratkeaa yleensä yhdellä vihaisella puhelulla.
Screenshot_20250617-103851.png
 
11.3.2025 Saksasta tänne Suomeen lähetetty paketti, nyt jo heti (17.6.2025) löysi perille asti, kai se on parempi myöhään kun ei milloinkaan, niin kuin sanotaan... Tuotuaan postipaketin ovelle, aloitti postikuski evästauon autossaan tässä pihassa ja hetki siitä lähti jatkamaan matkaansa, kun vähän myöhemmin lähdin itse liikenteeseen, huomasin että tämä naisoletettu oli dumpannut eväsroskansa siihen keskelle mun pihatietä 10m päähän talosta. Okei, enimmäkseen maatuvaa tavaraa, mutta melkoista porsastelua siitä huolimatta. Ei vissiin voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
 
Tässä jännitän milloin komponentti paketti kiinasta pääsee jatkamaan matkaa: alv maksettu, tullattu postin toimesta ja postin maksu maksettu siihen loppuneet päivitykset tämän viikon maanantaina. Edellinen tuli ilman mitään ongelmia reilu kuukausi sitten.
 
Tässä jännitän milloin komponentti paketti kiinasta pääsee jatkamaan matkaa: alv maksettu, tullattu postin toimesta ja postin maksu maksettu siihen loppuneet päivitykset tämän viikon maanantaina. Edellinen tuli ilman mitään ongelmia reilu kuukausi sitten.
Täällä sama, ehdin jo juhlia että nythän ne paketit kulkevat hyvin eivätkä jää tulliin niin kuin edellinen paketti, joka oli 3vko jumissa. Mikähän tällä kertaa syynä?

1750347054954.png
EDIT: nyt liikkuu!
19.6.2025 19.36 • Rahtitie

Lähetys on lajiteltu
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 549
Viestejä
4 871 634
Jäsenet
78 678
Uusin jäsen
Redline

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom