Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ongelmaa, koska lähetit sen tietenkin vakuutettuna. Jos et niin korvaat ostajalle tuotteen hinnan (olet vielä tuotteen omistaja, kunnes ostaja sen noutaa)Onko kenellekään tullut tällaista koskaan? Lähetin postilla näytönohjaimen ja on aika karua, jos posti on nyt hukannut 400e vempeleen
![]()
Saivartelusta onkin hirmuisesti apua, että kiitos siitä. Mutta josko jollakin olisi tilanteesta kokemuksia, miten postin kanssa tulisi toimia ja mitä ovat paketilleni mahdollisesti tehneetEi ongelmaa, koska lähetit sen tietenkin vakuutettuna. Jos et niin korvaat ostajalle tuotteen hinnan (olet vielä tuotteen omistaja, kunnes ostaja sen noutaa)
ja saat postilta korvauksena 20€/kg mukaan, ja tuo maksetaan postimerkkeinä.
Mitä "lähetin" tässä yhteydessä tarkalleen tarkoittaa? Veitkö paketin palvelupisteeseen vai auitomaattiin? Veikkaisin, että paketti on heitetty väärään rullakoon ja on joko matkalla johonkin muualle tai edelleen lähtöpisteessä. Kannattanee olla Postiin yhteydessä.Saivartelusta onkin hirmuisesti apua, että kiitos siitä. Mutta josko jollakin olisi tilanteesta kokemuksia, miten postin kanssa tulisi toimia ja mitä ovat paketilleni mahdollisesti tehneet
Saivartelusta onkin hirmuisesti apua, että kiitos siitä. Mutta josko jollakin olisi tilanteesta kokemuksia, miten postin kanssa tulisi toimia ja mitä ovat paketilleni mahdollisesti tehneet
Vein paketin ulkoautomaattiin, kun paikkakunnalla ei tällä hetkellä ole postin toimipistettä. Pitää tosiaan yrittää saada postiilta apuhaMitä "lähetin" tässä yhteydessä tarkalleen tarkoittaa? Veitkö paketin palvelupisteeseen vai auitomaattiin? Veikkaisin, että paketti on heitetty väärään rullakoon ja on joko matkalla johonkin muualle tai edelleen lähtöpisteessä. Kannattanee olla Postiin yhteydessä.
Soitin postille, kun chatista ei saanut ketään kiinni. Pakettiautomaatissa kuulemma saattaa olla häiriö, niin lähetys on saattanut jäädä noutamatta. Katsovat tänään onko paketti vielä automaatissaVein paketin ulkoautomaattiin, kun paikkakunnalla ei tällä hetkellä ole postin toimipistettä. Pitää tosiaan yrittää saada postiilta apuha
Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.Heh,
ajattelinpa taas chatissa kysäistä, mistähän kenkä puristaa seisovan paketin kanssa. Nyt on chat kokonaan sulkettu ruuhkan takia.
No, en minä sinne jaksa enää ottaa yhteyttä. Luovutan. Posti voitti. Tulee jos tulee. Myyjän kanssa on jo sovittu uudelleenlähetys Fedexillä.
Soitin postille, kun chatista ei saanut ketään kiinni. Pakettiautomaatissa kuulemma saattaa olla häiriö, niin lähetys on saattanut jäädä noutamatta. Katsovat tänään onko paketti vielä automaatissa
Kävin juuri ajelulla pakettiautomaatin ohi ja kuski oli siinä. Oi sitä ilon ja onnen päivää, sillä minun paketti oli nostolavalla juuri lähdössä, eli tänään oli löytynyt paketti. Ei ollut kuski kuulemma ehtinyt eilen sitä ottaa, kun oli ensimmäistä päivää töissä ja nyt toinen päivä hommissaPäivitäthän tilanteen tänne?
--
Itsellä olisi ehkä tulossa konepaketti myyntiin - mutta kun taas lukee tätä ketjua, niin en kyllä postita.
No täytyypä soitella, jos inspiraatio sellaiseen iskee. Mutta tämäpä viestisi oli oikein hyvä tieto - juuri 26.5 samoihin kellonaikoihin on se omakin paketti helsinkivantaalle tullut. Ehkä se soittimeni ei olekaan postityöntekijän lapsen kesämatineassa...Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.
Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.
![]()
Chat-palvelumme on tilapäisesti poissa käytöstä ruuhkan vuoksi. Kiitos kärsivällisyydestäsi! Meidät tavoittaa numerosta 0100 5577, ja chatbot auttaa myös verkkosivuillamme.
Mun on varmaan tullut samalla kyydillä, myös 26.5. asti seissyt. Toinen Cainiaon kyydissä tullut paketti meni sukkana tullauksesta läpi. En mä oikein jaksa uskoa että Postilla tahallaan tehdään hankaluuksia noiden kanssa. Etenkin jos osassa lähetyksistä on selvästi enemmän ongelmia kuin toisissa, kyllä se vihjaa siihen suuntaan että joku Cainiaolla lusmuilee ja jättää tarpeellisia tietoja kyydistä.Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.
Luulin tilanneeni Alista muulla kuin Cainiaon toimituksella. Piti huvikseen kysyä tilannetta vaikka vastauksen osasikin arvata. Kuulemma juurikin 26.5. tulleessa toimituksessa on poikkeuksellisesti paljon ongelmaa ja Posti selvittää puuttuvia tietoja. Paljon näitä poikkeuksia tuntuu olevan. Mukava aspa kuitenkin ja puhui aika suoraan, kun sanoi tietävänsä vähän tästä ongelmasta. Ei tässä pysty itse mitään tekemään eikä puhelinaspakaan.
![]()
Heh.. Itse taas eilen juttelin aspan kanssa juurikin 26.5. kentälle jumittuneesta Cainiao-paketista ja sanoi siellä, että mitään tietoja ei puutu, on vaan jumissa ja tulee sitten joskus ja jouluna..Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.
![]()
Mun on varmaan tullut samalla kyydillä, myös 26.5. asti seissyt. Toinen Cainiaon kyydissä tullut paketti meni sukkana tullauksesta läpi. En mä oikein jaksa uskoa että Postilla tahallaan tehdään hankaluuksia noiden kanssa. Etenkin jos osassa lähetyksistä on selvästi enemmän ongelmia kuin toisissa, kyllä se vihjaa siihen suuntaan että joku Cainiaolla lusmuilee ja jättää tarpeellisia tietoja kyydistä.
Saahan Postin aspasta aina myös kehotuksen ottaa yhteyttä myyjään.No, jos jotain, niin Posti voisi näissä viestintäänsä parantaa. Minun odottamisen tuska helpotti paremmin tämän palstan tietojen perusteella kuin mitä Postin aspa (tai seurantatiedot) sai kerrotuksi kahdella tiedustelukerralla. Kelakkaa ny, jos seuranta osaisi kertoa: pakettisi on saapunut kuormassa, jossa on lentoyhtiön takia poikkeuksellisen paljon virheitä. Selvitämme asiaa.
Nysse sanoo vaan "lajiteltu, kuljetuksessa".
Henkinen merkitys: valtava.
Minua eivät kehoittaneet ottamaan myyjään yhteyttä, vaan sanoivat että sen kummemmin lähettäjä kuin vastaanottajakaan ei voi vaikuttaa. Toki itse laitoin myyjälle viestiä, joka lupasi ottaa yhteyttä kuljetusyritykseen. Eri asia saavatko sieltä mitään vastausta.Saahan Postin aspasta aina myös kehotuksen ottaa yhteyttä myyjään.
Sitä voisi rivien välistä tehdä päätelmiä onko nämä tulossa tullin läpi, kun itselle aspa kehotti ottamaan yhteyttä myyjään, jotta myyjä voisi lähettää uudestaan. Ei toimi niin.
Vuoden sisällä 3/4 Cainiaon paketeista jäänyt samaan tilaan. Huonoa tuuria jos nää on yksittäistapauksia.
Joitakin kymmeniä paketteja tullut vuosien aikana täysin ongelmitta. Useita tämänkin vuoden aikana, ja kaks tämän jumittaneen paketin jälkeenkin. Tää on nyt eka jumissa (Cainiao, China Post, USPS yms. tähän asti tulleet normaalisti). Fedex tietysti aina toimii, omat lentsikat ja silleen. Myyjä ja China Post on miun tapauksessa ottaneet Postiin yhteyttä, mut ehkä ne ei voi korjata lentoyhtiöiden vastuulla olevia juttuja. Tai jotain.Saahan Postin aspasta aina myös kehotuksen ottaa yhteyttä myyjään.
Sitä voisi rivien välistä tehdä päätelmiä onko nämä tulossa tullin läpi, kun itselle aspa kehotti ottamaan yhteyttä myyjään, jotta myyjä voisi lähettää uudestaan. Ei toimi niin.
Vuoden sisällä 3/4 Cainiaon paketeista jäänyt samaan tilaan. Huonoa tuuria jos nää on yksittäistapauksia.
Tuo kuvaruutukaappaus on täsmälleen sama kuin minkä minäkin meinasin lähettää!Kannattaa soittaa (matkapuhelinmaksu), kun sillä parempi mahku päästä läpi. Just meinaan olin itse yhteydessä EU:n ulkopuolelta tulevan paketin tapauksessa ja oikeastaan samantien vastasivat. Chat tosiaan suljettu ruuhkan takia ja puhelimessakin ensinnäinen kuulutus, että puhelin ruuhkautunut.
![]()
Toivo elää täälläkin siis!Mun 26.5. alkaen seissyt paketti on nyt vapautettu lähtemään eteenpäin.
Pyydä myyjältä Fedexillä. Se on viis päivää ja kotiovella.. maksaahan tuo vähän.Ovatko ne siellä jotain kesälomaa pitäneet "". Vähän jännittää jotain ulkomailta tilata, kun ei tiedä kuinka kauan paketti junnaa.
Mun 26.5. alkaen seissyt paketti on nyt vapautettu lähtemään eteenpäin.
Bro, mä fiilaan sut, vai mitä ne nuoret sanoo. Siel on kesäesat nyt puikoissa, puikot paskana ja paska hujan hajan. Samaan aikaan toisaalla, 12.6 Kiinasta tilattu Fedex-paketti on nyt kuriirin kyydissä kohti kotiovea...Jotain tämän kanssa vielä vatuloidaan. Sitä kun kuvittelisi, että kun tullauksen saa tehtyä ja lähetys vapautettu, niin paketti liikkuisi eteenpäin myös nykytilanteessa. Mutta viikon jo seissy samassa jamassa. Pitänee ottaa taas yhteyttä Postin asiakaspalveluun että mitäs vittua.
![]()
Täällä sama, ehdin jo juhlia että nythän ne paketit kulkevat hyvin eivätkä jää tulliin niin kuin edellinen paketti, joka oli 3vko jumissa. Mikähän tällä kertaa syynä?Tässä jännitän milloin komponentti paketti kiinasta pääsee jatkamaan matkaa: alv maksettu, tullattu postin toimesta ja postin maksu maksettu siihen loppuneet päivitykset tämän viikon maanantaina. Edellinen tuli ilman mitään ongelmia reilu kuukausi sitten.
Mikä? se että paketti laitetaan pienimpään vapaaseen lokeroon? Loogista? kyllä. logiikatonta olisi se että paketti laitettaisiin pienenpään lokeroon kuin mihin paketti menee.
Niin kauan kuin et tiedä missä tilassa muut lokerot on niin ei tässä kyllä mitään logiikan puutetta ole.
Eipä järjestelmät taivu, ja niistä jää sitten kuittaukset menemättä että toimitettu noudettavaksi ja paketti noudettu eli jäävät limboon lähettäjän(lähettäjien) näkökulmasta. Sen lisäksi ei siinä kovinkaan paljoa kattella kenenkä paketti on, enemmän sitä et mahtuuko luukkuun vai ei. Ainakin itse täytän nuo niin et isot ensin isoihin ja sitten täytetään niin pieniin kun paketti vain mahtuu, sillon tulee näitä tilanteita et menee xl kokoseen lokeroon xs paketti.Tosin, vielä kun osaisivat Postin päässä yhdistää samalle henkilölle saapuvat paketit samaan lokeroon mutta se taitaisi olla jo liikaa vaadittu.
Ulkomainen lähettäjä ei todennäköisesti ymmärrä Postin palvelukuvausta ja tilaa yrityksille tarkoitetun kuljetuksen. Tätä pitäisi lähteä korjaamaan lähettäjän päässä. Posti voi joskus vaikuttaa markkinoimalla yrityksille sopivia palveluita.Posti se ei petä ikinä, kun kotiinkuljetusta pitäis odotella kerrostalon rapun ovella kahdeksasta neljään, jos ison painavan paketin haluu saada, koska ei tietenkään voida muutaman sekunnin puhelinsoittoa tehdä... Eipä näköjään ulkomailta kannata kotiinkuljetuksella tilailla mitään kerrostaloon tai ei mitään mahdollisuutta saada pakettia ja mukavasti pääsee roudaamaan lähimmästä postista jättipakettia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.