Postin kulkemisen vaikeus

OmaPostista saa kuskille laitettua ohjeet, esim ovikoodin
Juuei

1746000560838.png

Ei liity suoranaisesti Postiin, vaikka olivatkin viimeisenä lenkkinä kuljetusketjussa - amazon.de tuntuu välillä osaavan tulostaa pakettikorttiin puhnron ja välillä ei. Tekemätön paikka yrittää Postilta tiedustella ovikoodia soittamalla jos sitä numeroa ei lähetyksessä ole. Amazonin tsätistä valtavat pahoittelut inkkarilta ja 10€ lahjakortti. Amatsooneilla tuntuu olevan aika herkässään hyvitykset jos lähetyksessä on mitään vikaa, esim. pakkauksen kulma vaikka auki niin hyvitystä tulee.
Itse amazonin aspan kanssa kun juttelin, sain vinkin lisätä puhelinnumeron ja ovikoodin osoitekenttä 2 kohtaan, niin silloin se tulostuu myös osoitekortille se tieto, sit loppu on kuljettajasta kiinni katsooko sitä toimittaessaan pakettia. itsellä siis näin mun osoitetiedot tallennettuna

Näyttökuva 2025-04-30 112410.png

Minun Kuopion paketti näyttää olevan edelleen kuljetuksessa, vaikka tuossa se pöydällä on nyt.
Helsingissä mulla on neljä pakettia vielä kuljetuksessa oma postin mukaan, vaikka kaikki on ollut pöydällä jo pari viikkoa. Täytyy kai manuaalisesti poistaa.
Itse amazonin aspan kanssa kun juttelin, sain vinkin lisätä puhelinnumeron ja ovikoodin osoitekenttä 2 kohtaan, niin silloin se tulostuu myös osoitekortille se tieto, sit loppu on kuljettajasta kiinni katsooko sitä toimittaessaan pakettia. itsellä siis näin mun osoitetiedot tallennettuna
Mulla oli vuosikausia ovikoodi ja puhelinnumero amazonin osoiterivillä. Koskaan ei kuljettaja saanut pakettia ovesta sisään eikä soitettua. Ei ne kuulemma koskaan sitä pakettia kato, pelkkää päätettä.

Helsingissä mulla on neljä pakettia vielä kuljetuksessa oma postin mukaan, vaikka kaikki on ollut pöydällä jo pari viikkoa. Täytyy kai manuaalisesti poistaa.

Mulla oli vuosikausia ovikoodi ja puhelinnumero amazonin osoiterivillä. Koskaan ei kuljettaja saanut pakettia ovesta sisään eikä soitettua. Ei ne kuulemma koskaan sitä pakettia kato, pelkkää päätettä.
no tuolla tavalla itsellä loppui noutopisteestä hakeminen ja on nätisti tullut oven taakse.

En ole vuosiin kirjoittanut mitä paketti sisältää kun olen jotain lähettäny postilla (lähinnä pakettiautomaatilla). Is it just me?

Ei kai posti paketoinnin mukaan kerää mitään dataa?

Miksi tällainen vittuilu? Mielestäni kysymykseni sivulauseessa oli asiallinen.

Kaikkea on tullut nähtyä niin ei toi ensimmäinenkään yllättäisi.
Meinasin nyt tuolla et on pääteltävissä todella helposti onko lähetys yksityiseltä vai yritykseltä. Ja varmasti on jonkinlainen datankeräys siitäkin et onko b2b, b2c, c2b vai c2c lähetys. Paketoinnista kun pystyy kans päättelemään pitkälle onko kyseessä uusiokäytetty paketti vai ei, vielä kun opittaisiin sotkemaan ne vanhat kortit siitä pinnasta niin ei lähetykset pyöris siel sun täällä kun saattaa kone lukea vanhaa koodia ja sen mukaan ohjata.

Meinasin nyt tuolla et on pääteltävissä todella helposti onko lähetys yksityiseltä vai yritykseltä. Ja varmasti on jonkinlainen datankeräys siitäkin et onko b2b, b2c, c2b vai c2c lähetys. Paketoinnista kun pystyy kans päättelemään pitkälle onko kyseessä uusiokäytetty paketti vai ei, vielä kun opittaisiin sotkemaan ne vanhat kortit siitä pinnasta niin ei lähetykset pyöris siel sun täällä kun saattaa kone lukea vanhaa koodia ja sen mukaan ohjata.
No, sehän nyt on selvää että tuota dataa kerätään vain paketin sähköisistä tiedoista. Ei siellä Postilla kukaan kerkiä niitä miljoonia paketteja katselemaan millainen paketointi on tai onko paketti kymmeneen kertaan uusiokäytetty. Toki noista sähköisistä tiedositakin kyllä selviää mikä/kuka on lähettäjänä ja vastaanottajana, millaisella palvelulla on lähetetty, mahdollisesti mitat ja paino jne. Toki tuota tietoa saattaa hieman vääristää joissakin tapauksissa esimerkiksi se, että jotkut tilaavat pakettinsa työpaikan osoitteeseen jolloin vastaanottajana saattaa näkyä esimerkiksi kyseisen työpaikan tiedot tms.

Mielenkiintoinen maininta artikkelissa: ”Postissa ilmiö näkyy, sillä käytettyjen tavaroiden pakettimäärä viisinkertaistui vuonna 2024 verrattuna edellisvuoteen”. En tiedä mistä ne tietää pakettien sisällön mutta aikamoista kasvua! Varsinkin kun ottaa huomioon koronavuodet jolloin myös oli kovaa kasvua.

Mielenkiintoista myös on, että jatkuvaa postitushintojen nousua selitetään aina pienentyneellä kysynnällä, samalla ruuhkia ja hidasteita selitetään moninkertaisella pakettimäärällä. Kuten tuossakin esimerkissä, yksityisten lähettämä pakettimäärä lisääntyy koko ajan, samoin kuin verkkokauppa ja myös sitä kautta lähetysten määrä.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 065
Jäsenet
77 433
Uusin jäsen
riiaai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom