Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselle monta kertaa tullut tuo että joutuu tullaamaan vaikka kaikki on jo hoidettu tilatessa. Tullin sivuilla taisi olla 3 vaihtoehtoa 1. Joko pyydät lähettäjältä IOSS numeron ja annat sen tullille (Jossei se lue tilausvahvistuksessa tai ole heidän sivuilla) 2. Tullaat uudestaan ja pyydät myyjältä toiset ALV:t takisin. 3. Tiedoista puuttuu joku muu kuin maksuliikenteeseen liittyvä tieto.Jo on taas, paketti tullut Suomeen kohta 3 viikkoa sitten ja piti olla kaikki verot yms hoidettu jo tilausta tehdessä, mutta makaa jossain Vantaalla ja postin seuranta sanoo, että tiedoissa puutteita ja paketti pitäisi tullata itse. No tullaus ei mene läpi vaan sieltä tulee ilmotus, että paketin käsittely on kuljetusyrityksessä kesken ja käsketään ottamaan postiin yhteyttä. Viime perjantaina kävin postin chätissä kyselemessä, että mikä juttu ja se häiskä käski kokeilla muutaman päivän päästä uudelleen niin pitäisi onnistua, mutta nyt eletään jo keskiviikkoa ja tullin palvelu heittää samaa herjaa edelleen.
En tiedä edes mitä tietoja niiltä muka puuttuu, kun lähetystunnuksella tullin palvelu kuitenkin tunnistaa lähetyksen ja ilmoittaa, että siitä on kaikki tarvittava maksettu jo ostovaiheessa.
Selvästi. Itsellekin tuli juuri äsken 2 kirjettä, jotka eivät ole minulle tarkoitettu - eikä kadunnimien perusteella kuulu edes tännepäin kylää. Hienoa postiJahas, Postin duunarit on vissiin aloitelleet ruohonleikkuut tms
Ei tuo kuva tarkoita, että olisi takaisin lähetetty. On mullakin tuommoinen joskus seurannassa ollut ja tarkoitti sitä, että lähetys oli pysäytetty odottamaan vastaustani mihin se viedään.Niinhän siinä kävi, että toinen lähetyksistä lähti takaisin, jännän asiasta tekee se, että se oli sekoilujen takia noin kolme päivää noudettavissa, lopun ajan se oli lähinnä PN:n Vantaan terminaalissa + kuljetuksessa.
Ei enää ikinä PostNordia.![]()
Ei tuo kuva tarkoita, että olisi takaisin lähetetty. On mullakin tuommoinen joskus seurannassa ollut ja tarkoitti sitä, että lähetys oli pysäytetty odottamaan vastaustani mihin se viedään.
Tämä päättyi kyllä sinänsä hyvin, että kun kävin uudelleen postin chätissä kyselemässä, niin seuraavana päivänä posti saikin paketin tullattua ja liikkeelle. Asiakaspalvelija vaikutti hieman yllättyneeltä, että mulle oli tullut edes joku viesti paketin tullaamisesta itse, joten vähän jäi epäselväksi koko keissi, mutta pääasia että homma meni maaliin enkä sen enempää kysellyt. Onneksi ei ollut mikään kiireellinen lähetys ja postin aspalle plussaa.Jo on taas, paketti tullut Suomeen kohta 3 viikkoa sitten ja piti olla kaikki verot yms hoidettu jo tilausta tehdessä, mutta makaa jossain Vantaalla ja postin seuranta sanoo, että tiedoissa puutteita ja paketti pitäisi tullata itse. No tullaus ei mene läpi vaan sieltä tulee ilmotus, että paketin käsittely on kuljetusyrityksessä kesken ja käsketään ottamaan postiin yhteyttä. Viime perjantaina kävin postin chätissä kyselemessä, että mikä juttu ja se häiskä käski kokeilla muutaman päivän päästä uudelleen niin pitäisi onnistua, mutta nyt eletään jo keskiviikkoa ja tullin palvelu heittää samaa herjaa edelleen.
En tiedä edes mitä tietoja niiltä muka puuttuu, kun lähetystunnuksella tullin palvelu kuitenkin tunnistaa lähetyksen ja ilmoittaa, että siitä on kaikki tarvittava maksettu jo ostovaiheessa.
Varmaan taas liittyy siihen että olikohan eilen kun kurkkasin OmaPostia niin siellä oli taas joku häiriöilmoitus että tullauksissa on jotain ongelmia. Tuntuu että eivät saa tuota koskaan kuntoon. Itselläni ei ole tuon takia paketit jumitelleet tai tullut mitään tullausilmoituksia mutta useammallakin tutulla on tuollaisia vastaavia tapauksia ollut lähiaikoina.Tämä päättyi kyllä sinänsä hyvin, että kun kävin uudelleen postin chätissä kyselemässä, niin seuraavana päivänä posti saikin paketin tullattua ja liikkeelle. Asiakaspalvelija vaikutti hieman yllättyneeltä, että mulle oli tullut edes joku viesti paketin tullaamisesta itse, joten vähän jäi epäselväksi koko keissi, mutta pääasia että homma meni maaliin enkä sen enempää kysellyt. Onneksi ei ollut mikään kiireellinen lähetys ja postin aspalle plussaa.
Minulla amazoni tilaukset tulee aian kotiovelle jos posti toimittajana.Zalandossa töissä oleva kaveri ihmetteli kun valitin miten ärsyttävä toi Amazonin tapa pilkkoa yksi tilaus moneen lähetykseen on. Ehkä ne sitten miettii samaa, kun ajatteli että se mahdollistaa osan tuotteista toimittamisen aikaisemmin.
Nyt taas yksi tilaus Amazonista ja tulee kolmessa paketissa. Posti tietysti vei jokaisen paketin eri automaattiin, ja vielä eri kaupunginosiin.
Korvaakohan posti tuhoutuneita paketteja yms.Orivedellä Tampereen lähellä olevassa lajittelukeskuksessa on ollut tulipalo jossa on tuhoutunut pieni määrä paketteja ja paperilähetyksiä.
![]()
Postin lajittelukeskuksen tulipalossa tuhoutui paketteja ja paperilähetyksiä
Oriveden Teollisuuskadulla syttyi tiistaina tulipalo kiinteistössä, jossa toimii Postin postinjakelun toimipaikka.yle.fi
KKV:n sivuilla on maininta, että kadonneista ja vahingoittuneista paketeista voi vaatia enimmillään korvausta 20 euroa/kilo.Korvaakohan posti tuhoutuneita paketteja yms.
KKV:n sivuilla on maininta, että kadonneista ja vahingoittuneista paketeista voi vaatia enimmillään korvausta 20 euroa/kilo.
Mikäs siinä jos on koko päivän kotona. Ainakin mulle tarjoaa 8-17 toimitusta tmsMinulla amazoni tilaukset tulee aian kotiovelle jos posti toimittajana.
Toimitukseen voi merkata että jättää oven taakse. Toki jos semmonen paikka että paketti todennäköisesti ei enään paikalla kun kotia saapuu niin ymmärränMikäs siinä jos on koko päivän kotona. Ainakin mulle tarjoaa 8-17 toimitusta tms
Toivottavasti ei tarvitse soittaa Tulliin.
Tässä olen varsin samaa mieltä, kaikki on sujunut juuri niin hyvin kun on pystynyt kun ovat korjailleet Postin sekoiluja sun muita.Mikä tuossa ahdistaa? Ne kerrat kun pitänyt soittaa, on neuvottu just eikä melkein. Tulli on todennäköisesti parhaiten palveleva viranomaistaho minusta.
Kuten moni muukin on sanonut, soittamalla yleensä selviää asia melko nopeasti. Siellä on käsitelty vaikka ja mitä joten neuvoa osaavat hyvin. Itse soittelen tuonne melko ahkerasti, jos tulee pakettia esim. USA:sta tai Kanadasta ja ei ihan perustullausta viitsi arpoa, vaan täytyy tarkasti eritellä eri kategoriat yms. Siellä on tosi hyvä palvelu.Toivottavasti ei tarvitse soittaa Tulliin.
Tottakai neuvotaan soittamaan Tulliin kun on tullausasiasta kyse ja siellä osataan parhaiten auttaa asiassa, yleensä hyvinkin nopeasti.Kysyjän toiveena oli, ettei tarvitsisi soitella tulliin, ja täällä tivataan syytä ja neuvotaan soittelemaan tulliin![]()
Postikortti kokoluokan lähetykset on tullut luukkuun asti. Muut menneet tiskinoudoksi vaikka olisivat mahtuneet.Onko posti lopettanut kaikkien pakettikirjeiden jakelun luukkuun? Tämän vuoden puolella aivan kaikki kirjeenä lähetetyt tuotteet mennyt 3km päähän lähimpään Postin toimipisteeseen. Alkaa suoraan sanottuna vituttaa kun haet tuolta noita kirjeitä jotka mahtuu 100% varmuudella siitä luukusta.
En ole huomannut itse muutosta (Tampere). Eli "kirjeet" (seurantanumero U- tai L-alkuinen, tai ei seurantaa) tulevat yhä postiluukusta jos mahtuvat.Onko posti lopettanut kaikkien pakettikirjeiden jakelun luukkuun? Tämän vuoden puolella aivan kaikki kirjeenä lähetetyt tuotteet mennyt 3km päähän lähimpään Postin toimipisteeseen. Alkaa suoraan sanottuna vituttaa kun haet tuolta noita kirjeitä jotka mahtuu 100% varmuudella siitä luukusta.
Itselle ainakin AliExpressin kirjepaketeista postiluukkuun ovat tulleet vain ne joilla ei ole ollut seurantaa. Ne samankokoiset nyssäkät missä on ollut seuranta ovat kaikki tulleet Postin pakettiautomaattiin. Noissahan toki on erona se, että toinen on kirje ja toinen on paketti vaikka olisivatkin täysin samanlaisia ulkoisesti.Onko posti lopettanut kaikkien pakettikirjeiden jakelun luukkuun? Tämän vuoden puolella aivan kaikki kirjeenä lähetetyt tuotteet mennyt 3km päähän lähimpään Postin toimipisteeseen. Alkaa suoraan sanottuna vituttaa kun haet tuolta noita kirjeitä jotka mahtuu 100% varmuudella siitä luukusta.
Siinä tapauksessa pitäisi mennä määriteltyyn omaan noutopisteeseen 50m ulko-ovelta. Tai vaikka mihin tahansa smart postiin joita on varmaan 10 lähempänä kuin tuo postin toimipiste (k marketin yhteydessä). Mutta ei, aina tuonne.Itselle ainakin AliExpressin kirjepaketeista postiluukkuun ovat tulleet vain ne joilla ei ole ollut seurantaa. Ne samankokoiset nyssäkät missä on ollut seuranta ovat kaikki tulleet Postin pakettiautomaattiin. Noissahan toki on erona se, että toinen on kirje ja toinen on paketti vaikka olisivatkin täysin samanlaisia ulkoisesti.
Jaa Posti on jossain viime vuoden syksyn ja tämän vuoden kevään välissä ruvennut laskemaan säilytysaikaan saapumispäivän ensimmäiseksi päiväksi. Eli lyhentänyt säilytysaikaa päivällä, ei löytynyt ainakaan mitään tiedotetta asiasta. Lähiautomaattiin tulee vielä n. klo 18 paketit, niin efektiivinen säilytysaika on käytännössä siis 6 päivää 7 sijasta.
Yleensä haen paketit saapumispäivänä, niin mennyt ohi, mutta nyt pääsisin hakemaan vasta ensi viikon maanantaina ja sen perusteella tilasin. Omapostissa viimeinen noutopäivä sunnuntai ja lisäsäilytysaikaa ei voi ostaa![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.