Parin vuoden sisään viimeistään noiden kiinapakettien tilaus romahtaa kyl ja postilla vähemmän stressiä. Siis kun siirrytään ns. ruotsin malliin.
Se pelleilyhän kävi ruotsin postille helvetin kalliiksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Parin vuoden sisään viimeistään noiden kiinapakettien tilaus romahtaa kyl ja postilla vähemmän stressiä. Siis kun siirrytään ns. ruotsin malliin.
Sourcea tästä kalliiksi käymisestä?Se pelleilyhän kävi ruotsin postille helvetin kalliiksi.
Sourcea tästä kalliiksi käymisestä?
Kiinalaisethan ovat jo perustaneet varastoja EU:n sisälle. Joten ei taida määrät kovin pahasti romahtaa.Parin vuoden sisään viimeistään noiden kiinapakettien tilaus romahtaa kyl ja postilla vähemmän stressiä. Siis kun siirrytään ns. ruotsin malliin.
Jos niistä EU varastoista löytyisikin jotainKiinalaisethan ovat jo perustaneet varastoja EU:n sisälle. Joten ei taida määrät kovin pahasti romahtaa.
Jos tuo pakkotullaus tulee kaikkiin EU:maihin (miten tuo menee?), niin varmaan valikoimat kasvaa. Suomen takia tuskin.Jos niistä EU varastoista löytyisikin jotain
Kiinalaisethan ovat jo perustaneet varastoja EU:n sisälle. Joten ei taida määrät kovin pahasti romahtaa.
Mitenkäs tuon lähettäjän maksaman alvin pitäisi toimia? Itse tilasin eBaystä tuotteen, jossa oli ainoa postitusvaihtoehto "Global Shipping Program", jossa maksetaan postituksen lisäksi ja verot etukäteen. Suomeen saapuessa jäi kuitenkin tulliin ja postissa tuli tullausilmoitus, jonka mukaan tuo piti tullata. Kyselin sekä Postilta, että tullilta, että mitenkäs tuon kanssa toimitaan, kun olin jo ostaessa maksanut tullit ja lähetin molemmille kuitit josta tuo näkyi. Vastauksena tuli vaan, että ei voi tullata/maksaa veroja etukäteen, vaan se on vastaanottajan tehtävä siinä vaiheessa, kun tavara saapuu suomeen, joten jouduin maksamaan alvit uudelleen..?Juu 2021 alusta lähtien tulee kaikista tuonneista maksaa alv ellei lähettäjän toimesta ole hoidettu.
Mitenkäs tuon lähettäjän maksaman alvin pitäisi toimia? Itse tilasin eBaystä tuotteen, jossa oli ainoa postitusvaihtoehto "Global Shipping Program", jossa maksetaan postituksen lisäksi ja verot etukäteen. Suomeen saapuessa jäi kuitenkin tulliin ja postissa tuli tullausilmoitus, jonka mukaan tuo piti tullata. Kyselin sekä Postilta, että tullilta, että mitenkäs tuon kanssa toimitaan, kun olin jo ostaessa maksanut tullit ja lähetin molemmille kuitit josta tuo näkyi. Vastauksena tuli vaan, että ei voi tullata/maksaa veroja etukäteen, vaan se on vastaanottajan tehtävä siinä vaiheessa, kun tavara saapuu suomeen, joten jouduin maksamaan alvit uudelleen..?
Juu, tuo oli tiedossa, että on kusetusta, enkä olis tuota kautta tilannutkaan, jos olisi ollut jotain muuta kautta saatavilla. Lähinnä kiinnostaa tietää tuosta "lähettäjän hoitamasta alvista", kun moinen ei postin tai tullin mukaan ollut mahdollista."Global Shipping Program" on kusetusta. Aiheuttaa vähintään viikon ylimääräisen viiveen toimitukseen. Perivät myös alvit Suomen alv-prosentin mukaan ja tullaavat ne Eurooppaan halvimman alv-prosentin maan kautta ja tunkevat erotuksen omiin liiveihin.
Ei kait tuossa kun vaadit takaisin ne "Global Shit Program" tullausmaksut.
Mitenkäs tuon lähettäjän maksaman alvin pitäisi toimia? Itse tilasin eBaystä tuotteen, jossa oli ainoa postitusvaihtoehto "Global Shipping Program", jossa maksetaan postituksen lisäksi ja verot etukäteen. Suomeen saapuessa jäi kuitenkin tulliin ja postissa tuli tullausilmoitus, jonka mukaan tuo piti tullata. Kyselin sekä Postilta, että tullilta, että mitenkäs tuon kanssa toimitaan, kun olin jo ostaessa maksanut tullit ja lähetin molemmille kuitit josta tuo näkyi. Vastauksena tuli vaan, että ei voi tullata/maksaa veroja etukäteen, vaan se on vastaanottajan tehtävä siinä vaiheessa, kun tavara saapuu suomeen, joten jouduin maksamaan alvit uudelleen..?
Tulee todennäköisesti systeemi, jossa paketteihin merkitään jokin tunnus josta näkee että lähettäjä (tai kauppapaikka) hoitaa alvin. Hieman vastaava on Australiassa käytössä ja tulee käyttöön UK:hon kun Brexit astuu voimaan.Mitenkäs tuon lähettäjän maksaman alvin pitäisi toimia?
Eipä ylittänyt.. Tais koko setti olla jossain 70-80€:n paikkeilla GSP:n ja ALV:ienkin kanssa.Ylittääkö se paketin arvo 150€? Silloin pitää vielä maksaa tullimaksu päälle vaikka tuli GSP:llä, olet maksanut vaan arvolisäveron siihen GSP:n.
Eipä ylittänyt.. Tais koko setti olla jossain 70-80€:n paikkeilla GSP:n ja ALV:ienkin kanssa.
Jenkeistä tuo omakin tuli ja luin ennen tuota tilausta netistä kymmeniä kommentteja erilaisista "GSP is a scam"-ketjuista, joten itellä oli ihan tietoinen riski joutua maksamaan alvit kahteen kertaan, kun ei tuota olisi mitenkään muuten saanut hommattua.Minulle on tullut kymmenisen pakettia GSP:llä jenkeistä eikä yksikään ole jämähtänyt tullattavaksi, taitaa nyt joku kädettää tullissa tai sitten joku siellä GPS:tä hoitavassa lafkassa on mokannut.
Jenkeistä tuo omakin tuli ja luin ennen tuota tilausta netistä kymmeniä kommentteja erilaisista "GSP is a scam"-ketjuista, joten itellä oli ihan tietoinen riski joutua maksamaan alvit kahteen kertaan, kun ei tuota olisi mitenkään muuten saanut hommattua.
No, eivät tosiaan sieltä eBayn suunnasta (jonka homma toi GSP käsittääkseni on) ottaneet mitään kantaa tuohon omaan tapaukseeni, enkä kyllä jatkossakaan tuota toimitustapaa käytä, jos joku muu on saatavilla ja en ole valmis maksamaan alveja toiseen kertaan.Ei se nyt varsinaisesti minusta kusetusta ole, kunhan kikkailevat ylimääräistä omaan taskuunsa, samat alvit joutuisit maksamaan joka tapauksessa. Mutta se että joudut maksamaan ne kahteen kertaan ei tosiaankaan ole normaalia vaan joku on mokannut.
No, eivät tosiaan sieltä eBayn suunnasta (jonka homma toi GSP käsittääkseni on) ottaneet mitään kantaa tuohon omaan tapaukseeni, enkä kyllä jatkossakaan tuota toimitustapaa käytä, jos joku muu on saatavilla ja en ole valmis maksamaan alveja toiseen kertaan.
Sitä en sitten tiedä miten sulla on paketit tulleet läpi, kun tosiaan tullin näkökulmasta tuo alvien ennakkon maksaminen ei ole mahdollista..? Liekkö käynyt vaan tuuri ja yksikään paketti ei ole tullin syyniin joutunut?
Tullin näkökulmasta ei olekaan mahdollista, mutta ostajan näkökulmasta on.Sitä en sitten tiedä miten sulla on paketit tulleet läpi, kun tosiaan tullin näkökulmasta tuo alvien ennakkon maksaminen ei ole mahdollista..? Liekkö käynyt vaan tuuri ja yksikään paketti ei ole tullin syyniin joutunut?
Kiitos tästä!Tullin näkökulmasta ei olekaan mahdollista, mutta ostajan näkökulmasta on.
GSP ja muut vastaavat EU:n ulkopuolelta toimivat kahdella vaihtoehtoisella tavalla (esim. GSP ja AmazonGlobal ovat kummatkin käyttäneet molempia tapoja):
Vaihtoehto A:
1. Paketti toimitetaan lähtömaasta johonkin EU-maahan kuljetusyhtiön toimesta (ei koskaan postitse).
2. Kuljetusyhtiö maksaa ko. maan tullille arvonlisäveron.
3. Kuljetusyhtiö veloittaa arvonlisäveron paketin lähettäjältä (GSP:n tapauksessa Pitney Bowesilta).
4. Paketti lähetetään edelleen Suomeen EU:n sisäisenä lähetyksenä, jota ei tarvitse tullata (voi olla esim. UPS-paketti, postipaketti tai kirje).
Vaihtoehto B:
1. Paketti toimitetaan lähtömaasta kuriiripalvelun (esim. DHL Express, ei koskaan postilla) toimesta suoraan Suomeen.
2. Kuljetusyhtiö maksaa Suomen Tullille arvonlisäveron.
3. Kuljetusyhtiö veloittaa arvonlisäveron lähettäjältä (GSP:n tapauksessa Pitney Bowesilta).
Kummassakin tapauksessa tullin näkökulmasta mitään ei makseta etukäteen, vaan arvonlisävero maksetaan maahantuonnin yhteydessä.
Ostaja on kuitenkin maksanut verot etukäteen myyjälle (tai Pitney Bowesille), jolta kuljetusyhtiö veloittaa verot jälkikäteen.
Oli posti kai hukannut työkkärin lähettämän karenssilapun kun en saanut sitä koskaan. Olin jo siinä luulossa ettei karenssia olekaan, kunnes eilen soitin työkkäriin ja kysyin asiasta.
Ja päivää ennen soittoa olin Gigantissa katsomassa uutta puhelinta tietämättä mitään koko karenssista.
No se liittyy siihen sillä tavalla, että kinuskien eri lähetyslajeista riippuen, lähetyksistä saa tiedon milloin noudettavissa ja toisaalta, milloin ei saa koska ne pyritään jakamaan asiakkaille. Nämä kiinapaskat kun eivät ole sen enempää kirjeitä kuin pakettejakaan länsimaisen määrittelyn mukaan, sen takia ne ovat kustannuserä ja ongelma monessa maassa, etenkin kun tähän suhteuttaa Kiinan suorittamat alimitoitetut kompensaatiot eri maiden postifirmoille niiden jakelusta, niin eipä niiden jakeluun laiteta missään sen liiemmin paukkuja.
Tämähän korjaantuisi helposti jos Kiina maksaisi enemmän kompensaatioita eri maiden posteille ja/tai vastaanottaja joutuisi 2-3 euroa maksamaan per lähetetty paske. Loppuisi samalla se turhan paskan tilaaminen jota lennätetään ympäri planeettaa ja ihmiset voisivat keskittyä ostamaan suurempia eriä kerralla tai jopa jotain laadukkaampaa.
Miten noin paljon saa oiottua ja vietyä ihan eri suuntaan?
Tarkista osoite työkkärin nettisivuilta, Posti tekee lähetyksille osoiteselvityksen. Yksityisillä ei ole osoiteselvityspalveluita.
Ei ole postin vika, mutta postin kulkemisen vaikeutta kuitenkin. Löytyi taas nettikauppa joka arpoo itse osoitelappuun postin johon paketti toimitetaan. Ja se arpa osuu aina loogisesti lähimpään, johon on alle 2km linnuntietä. Veneellä ehkä 5km ja autolla noin 20km. Tosi kätevää tuollainen kyllä on, olisi edes joku varoitus siellä kaupassa, "hei arvottiin tämmönen lähiposti sulle, jos ei kelpaa niin muuta itse ole hyvä".
Liki 40 kilometriä yhteensä ajelua edestakaisin paketin saamiseksi, kätevää on.
Eihän toi tarjous ole kuin 2kk myöhässä!Mammuttimainen pakettitarjous!
Mammuttimarkkinat lähestyvät mojovan tarjouksen kera: lähetät nyt S-kokoiset kotimaan paketit 21.-25.3.2019 mammuttimaisen edullisesti, vain 5 €/paketti. Lähetys hoituu kätevästi joko OmaPosti-sovelluksella tai verkossa. Alennuksen saat käyttöösi koodilla MAMMUTTI.
Sovelluksesta tai verkosta ostamasi paketit jätät helposti koodia vastaan K-Citymarketien pakettiautomaatteihin tai postipisteisiin.
No tuohan on ihan selkeä ongelma lajittelun kannalta jos vaikka osoitelappu on revennyt kokonaan/osittain.
Jos lähetyksessä on sisällä jotain akkuja, VAK/ADR -tavaraa tms. ei se liiku ennen kuin VAK-asiakirjat ovat saatavilla jne.
Ei tuota käytetä minkään ruuhkan takia tms. vaan lähetyksesi on todennäköisesti selvityksessä mitä sille voi tehdä.
Mitähän ihmettä tapahtuu.
Tuli tänään iltapäivällä 3x ilmoitus paketeista OmaPosti -sovellukseen. Softa auki ja nyt siellä tosiaan näkyy 2 pakettia joista ei ole mitään tietoa mitä ovat. En ole tilannut eikä mulle pitäisi olla tulossa mitään.
Noiden lisäksi on yksi paketti jonka väittää että olen itse lähettänyt. En ole tänään vienyt mitään lähetystä postiin enkä tunne vastaanottajaa joka näkyy sovelluksessa.
Tuli tänään iltapäivällä 3x ilmoitus paketeista OmaPosti -sovellukseen. Softa auki ja nyt siellä tosiaan näkyy 2 pakettia joista ei ole mitään tietoa mitä ovat. En ole tilannut eikä mulle pitäisi olla tulossa mitään.
Noiden lisäksi on yksi paketti jonka väittää että olen itse lähettänyt. En ole tänään vienyt mitään lähetystä postiin enkä tunne vastaanottajaa joka näkyy sovelluksessa.
Joo joku tuossa bugittaa. Yksi noista paketeista selvisikin jo ja ilmeisesti lähettäjän virhe kun syöttänyt tietoja paketin tietoihin.Väitän, että siellä bugittaa nyt joku. Tännekin nimittäin ilmestyi alkuun yksi kiinakoodilla oleva paketti ja sitten myöhemmin se poistui ja tilalle tuli suomipaketti millä ei ollut mitään tapahtumia kuten ei tuolla Kiinan paketillakaan.