• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Postin kulkemisen vaikeus

^ kun noutopiste/smartit ovat täynnä/ruuhkaisia, nykyään siirtyy osa 16-lähetyksistä suoraan kotiin jaettaviksi.

Ennen tätä on ollut lähinnä Black Fridayna/jouluna.
 
Täytyy kyllä ihmetellä miten Elisa saa pakettinsa niin nopeasti toimitettua Postin kautta. 36 tuntia meni tilauksesta siihen kun paketti oli kädessä.

Sama kuin Telialla ja vaikkapa Verkkokauppa.comilla, palveluvarastoasiakkuus. Heti kun tilaus tulee, siellä tulostuu lappu lähetystä varten, joku sen keräilee ja iskee pussukkaan/pakettiin ja siitä lähetys jatkaa heti Postin lähetysvirtaan. Verkkokauppa.comilla on helvetinmoinen varasto Vantaan Pakkalassa ja vaikkapa Telialla paketit lähtee Toijalasta, josta on koko maahan aika hyvät yhteydet. Nämä firmat ovat tajunneet sen, että tilauksen jättämisen ja lähetyksen saamisen logistiikkavirtaan on puristettava mahdollisimman lyhyeksi ajaksi. Saatana, että vituttaa joskus firmat joilla tuote näkyy olevan varastossa, tilaat sen, saat vahvistuksen, sitten odotellaan ehkä päiviä, ehkä viikko, että joku jaksaa sen paketoida ja toimittaa logistiikkavirtaan.

Itsellä yksi nopeimmista Telian tilauksista Toijalasta Espooseen, tilaus sunnuntaina siinä 23 paikkeilla sisään, lähetyksen noutaminen smartboksista 15:30 maanantaina. Eli noin 16h. Todellisuudessa lyhyempi, sen oli joku pakannut aamulla pakettiin, lajittelu Toijalassa ja lajiteltu iltapäivällä uudestaan Vantaalla, sieltä kuljetus Smarttiin.

Nopein on tilaus Verkkokauppa.comista, joulun alla mainostettiin saman päivän toimitusta, pakkohan se oli kokeilla vaikka asun alle vartin päässä myymälästä. Tilaus lauantaiaamuna kasin aikaan sisään, sai noutaa samana lauantaina vielä noin 16 aikaa läheisestä asiamiespostista. :tup:
 
Postin seurannan mukaan paketti oli toimitettu klo 12.15. Emäntä oli kotosalla, niin kysyin että onko pakettia näkynyt. Sanoi että Postiauto kävi pihassa, mutta ei kukaan käynyt ovella. Kävi katsomassa postilaatikosta eikä ollut sielläkään. Tuntia myöhemmin naapuri kävi ovella tuomassa paketin. Naapurin asunnon numero 8, meidän 3. Ilmeisesti lukutaito ei ole oleellista kuskeja rekrytoitaessa. Joka asunnon kohdalla on kyllä numerot ettei silläkään selity.

Sitä en sitten tiedä onko suoraan luovutettu naapurille vai oliko jätetty hänen postilaatikkoon (joissa niissäkin on asuntojen numerot merkitettynä). Onneksi oli rehellinen naapuri :)
 
Oma, positiivinen kokemukseni postin kulkemisen nopeudesta tältä viikolta:
-tilaa tuote Verkkokauppa.com:sta tiistai-iltana
-sähköpostiin tulee ilmoitus käsitellystä tilauksesta keskiviikkoiltapäivänä neljän aikoihin
-torstana kolmen jälkeen iltapäivällä tulee sähköposti- ja tekstiviesti-ilmoitus, että paketin voi hakea lokerokoodilla lähimmästä Smartpostista

:tup:
 
Saatana, että vituttaa joskus firmat joilla tuote näkyy olevan varastossa, tilaat sen, saat vahvistuksen, sitten odotellaan ehkä päiviä, ehkä viikko, että joku jaksaa sen paketoida ja toimittaa logistiikkavirtaan.

Tämä aika usein isomman firman kohdalla johtuu siitä, että varasto mistä tuote lähtee on jossain Ruotsissa tai muussa maassa ja ensimmäiset päivät lähetyksestä menee siihen että paketti saapuu Suomeen.
 
Kuvakaappaus 2019-05-10 08-51-56.png


Mikähän tuolla kuopiossa oikein tökkkii, kun ei ole ensimmäinen kerta, kun paketille haetaan uusi vauhti vantaan kautta. Kuinkahan paljon nuo paketit seilaa edestakaisin? Ei taida lajittelijoita hirveästi kiinnostaa, jos ei oikeaan rullakkoon aina osu.
 
Ei paketteja enää pahemmin käsin lajitella. Paketit menevät liukuhihnoja pitkin käsittelijöille, jotka sitten täyttävät rullakoita.

 
Postin seurannan mukaan paketti oli toimitettu klo 12.15. Emäntä oli kotosalla, niin kysyin että onko pakettia näkynyt. Sanoi että Postiauto kävi pihassa, mutta ei kukaan käynyt ovella. Kävi katsomassa postilaatikosta eikä ollut sielläkään. Tuntia myöhemmin naapuri kävi ovella tuomassa paketin. Naapurin asunnon numero 8, meidän 3. Ilmeisesti lukutaito ei ole oleellista kuskeja rekrytoitaessa. Joka asunnon kohdalla on kyllä numerot ettei silläkään selity.

Sitä en sitten tiedä onko suoraan luovutettu naapurille vai oliko jätetty hänen postilaatikkoon (joissa niissäkin on asuntojen numerot merkitettynä). Onneksi oli rehellinen naapuri :)

Jäipä vielä sanomatta, että ei kyllä kuriirikaan hommaa hoitanut juurikaan sen paremmin. UPS-kuljetus Puolasta Suomeen ja siitä eteenpäin sitten kuriirilla. Tuli edellisenä päivänä tekstari, että teille on paketti tulossa 10.30-14.30 välisenä aikana ja pyysivät soittamaan mikäli ei käy. No tiesin, että en itse ole kotosalla tuohon aikaan, mutta ehdin mahdollisesti käymään kotona vastaanottamassa paketin. Joten soitin numeroon, pyysin laittamaan kuljettajalle tietoa, että soittelee n.30 min ennen kun olisi toimitusta hoitamassa, niin hoidan työt siihen malliin, että voin poiketa kotona syömässä tms. Asiakaspalvelusta luvattiin laittaa kuljettajalle tieto tästä. No arvatkaa vaan soitetttiinko sieltä? Ei soitettu ja paketti toimitettiin ennen klo 10.00, että ei nyt ihan putkeen mennyt sekään :) Onneksi emännällä sattui olemaan iltavuoro, niin olikin kotona tuolloin.
 
Tämä aika usein isomman firman kohdalla johtuu siitä, että varasto mistä tuote lähtee on jossain Ruotsissa tai muussa maassa ja ensimmäiset päivät lähetyksestä menee siihen että paketti saapuu Suomeen.

En meinannut tätä, vaan lähinnä tilanteita missä varasto ja tavara ovat jo Suomessa. Perinteisesti moni firma laittelee kun muistaa ja jaksaa lähetyksiä eteenpäin. Onneksi tämä on parantunut osin kun ovat tajunneet, että joko pitää uudistua tai kuolla.
 
En meinannut tätä, vaan lähinnä tilanteita missä varasto ja tavara ovat jo Suomessa. Perinteisesti moni firma laittelee kun muistaa ja jaksaa lähetyksiä eteenpäin. Onneksi tämä on parantunut osin kun ovat tajunneet, että joko pitää uudistua tai kuolla.

Muistatteko vielä kuponkikuvastot, ne pienet vihkot joissa oli jokaisella sivulla eri firman mainos ja tilauslomake? Muistaakseni niissä oli toimitusaika jotakuinkin 3-4 viikkoa. Tuskaa olisi nykyaikana odotella niin kauan kotimaan sisäistä verkkotilausta.
 
Muistatteko vielä kuponkikuvastot, ne pienet vihkot joissa oli jokaisella sivulla eri firman mainos ja tilauslomake? Muistaakseni niissä oli toimitusaika jotakuinkin 3-4 viikkoa. Tuskaa olisi nykyaikana odotella niin kauan kotimaan sisäistä verkkotilausta.
Muistan ja muistan myös sen, että niitä on hankala jakaa kun pinkoista tuli korkeita ja epätasaisia.

2162795.jpg
 
..Joten soitin numeroon, pyysin laittamaan kuljettajalle tietoa, että soittelee n.30 min ennen kun olisi toimitusta hoitamassa, niin hoidan työt siihen malliin, että voin poiketa kotona syömässä tms. Asiakaspalvelusta luvattiin laittaa kuljettajalle tieto tästä. No arvatkaa vaan soitetttiinko sieltä? Ei soitettu ja paketti toimitettiin ennen klo 10.00, että ei nyt ihan putkeen mennyt sekään :) Onneksi emännällä sattui olemaan iltavuoro, niin olikin kotona tuolloin.

Ainut asia mistä olen tässä yllättynyt on se että asiakaspalvelussa edes luvattiin laittaa viestiä kuljettajalle. Miten te ajattelette että ne kuriirit hoitaa hommansa jos jokaisen paketin kohdalla pitäisi alkaa puolituntia etukäteen soittelemaan vastaanottajalle varsinkaan isommalla paikkakunnalla jossa niitä paketteja on aika paljon? Kunhan nyt ensin edes onnistuisivat soittamaan kun ovat ovella eivätkä samantien paina kaasua kun havaitseevat ovikoodin.
 
Ainut asia mistä olen tässä yllättynyt on se että asiakaspalvelussa edes luvattiin laittaa viestiä kuljettajalle. Miten te ajattelette että ne kuriirit hoitaa hommansa jos jokaisen paketin kohdalla pitäisi alkaa puolituntia etukäteen soittelemaan vastaanottajalle varsinkaan isommalla paikkakunnalla jossa niitä paketteja on aika paljon? Kunhan nyt ensin edes onnistuisivat soittamaan kun ovat ovella eivätkä samantien paina kaasua kun havaitseevat ovikoodin.
Tässähän säästää helposti todella paljon aikaa kun ei käy turhaan kääntymässä siellä ovalla todetakseen, että kukaan ei ole kotona tai vaatii sen ovikoodin.
 
Tässähän säästää helposti todella paljon aikaa kun ei käy turhaan kääntymässä siellä ovalla todetakseen, että kukaan ei ole kotona tai vaatii sen ovikoodin.
Niin kyllä. Ja joskushan nuo jopa soittelee etukäteen ja yleensä se etukäteen soitto on jotain väliltä "olen täällä alhaalla nyt" tai tulen jonkunajan päästä (joka voi olla tunteja). Mutta se että noita alettaisiin tekemään asiakkaiden toiveiden mukaan tarvitsee jo aika järjestelmällisen kuriirin. Joku automaattinen esim. GPS:ää perustuva järjestelmä voisi olla helpompi vaihtoehto.
 
Niin kyllä. Ja joskushan nuo jopa soittelee etukäteen ja yleensä se etukäteen soitto on jotain väliltä "olen täällä alhaalla nyt" tai tulen jonkunajan päästä (joka voi olla tunteja). Mutta se että noita alettaisiin tekemään asiakkaiden toiveiden mukaan tarvitsee jo aika järjestelmällisen kuriirin.
Joo ei tuota nyt tarvi asiakkaan toiveiden mukaan alkaa soittelemaan, mutta muuten olisi järkevää soitella about 30 min ennen kuin tulee ja paketti on menossa kotiosoitteeseen arkipäivänä, että kannattaako yrittää ollenkaan ja mahdollisesti sopia ajankohta milloin sopisi paremmin, jollain järkevällä aikaikkunalla joka ei siis ole puolipäivää.
 
Joo ei tuota nyt tarvi asiakkaan toiveiden mukaan alkaa soittelemaan, mutta muuten olisi järkevää soitella about 30 min ennen kuin tulee ja paketti on menossa kotiosoitteeseen arkipäivänä, että kannattaako yrittää ollenkaan ja mahdollisesti sopia ajankohta milloin sopisi paremmin, jollain järkevällä aikaikkunalla joka ei siis ole puolipäivää.
Joku kuriirin töitä tekevä voisi joskus kommentoida että mitenkä helppoa tuo on sitten käytännössä. Myöhemmät ajan kohdat tuskin onnistuu. Eiköhän niillä ole etukäteen määrätyt jakoreitit joiden mukaan mennään eikä ajella randomisti kaupunkia ympäri.
 
On tämä nykymeininki kyllä haitarista. Täällä Vantaalla kun ei enää jaeta postia tiistaina eikä perjantaina niin tilausten toimitukset viivästyvät jatkuvasti.
 
Joku kuriirin töitä tekevä voisi joskus kommentoida että mitenkä helppoa tuo on sitten käytännössä. Myöhemmät ajan kohdat tuskin onnistuu. Eiköhän niillä ole etukäteen määrätyt jakoreitit joiden mukaan mennään eikä ajella randomisti kaupunkia ympäri.
Totta luultavasti ei onnistu kovinkaan helposti ja siksi laitoinkin, että sopisi tuosta mahdollisesti. Mutta ylipäänsä etukäteen soittamalla luulisi säästävän ihan tuhottomasti aikaa, kun suurimmassa osassa tapauksia siellä kotona ei ole ketään päivällä.
 
On tämä nykymeininki kyllä haitarista. Täällä Vantaalla kun ei enää jaeta postia tiistaina eikä perjantaina niin tilausten toimitukset viivästyvät jatkuvasti.
En tiedä mitä tilailet, mutta tiistai/perjantaijakamattomuus pitäisi vaikuttaa vain kotiin jaettavaan postiin. Ei pitäisi vaikuttaa varsinaisiin paketteihin kunhan saapumisilmoitus tulee sähköisesti tai on seurantakoodi tiedossa
 
Totta luultavasti ei onnistu kovinkaan helposti ja siksi laitoinkin, että sopisi tuosta mahdollisesti. Mutta ylipäänsä etukäteen soittamalla luulisi säästävän ihan tuhottomasti aikaa, kun suurimmassa osassa tapauksia siellä kotona ei ole ketään päivällä.
Toisaalta tuon takia useilla kuriireilla on tekstiviestijärjestelmä/webbijärjestelmä jolla voi valita paremman ajankohdan tai tai pyytää toimittamaan toiseen paikkaan / noutopisteeseen. Kuskien soittelu on tietysti asiakkaalle hyvä, mutta ei taida olla se kustannustehokkain ratkaisu kun ihmisen työaika on kuitenkin yksi kalleimpia osia ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sen kuskin soittelu enää mitään auta jos volyymit on esim. Postin tasolla, pikkukioskeilla se onnistuu vielä.

Suurin osa jakelussa olevista tuotteista sisältää yhden jakelukerran, jos jakelu ei onnistu -> lähetys menee asiamiespisteeseen.

Postillahan tuo jakoajankohdan sopiminen menee tekstarilla, joskus muinoin soittelivat ennen kuin tavara lähti terminaaleista, välillä vieläkin.

Mitä nopeammin tuo tehdään dynaamisemmaksi, että jakovaihtoehdot tulevat mobiiliappiin ja vastaanottajat sieltä valitsevat sopivan jakeluaikaikkunan, sitä parempi. Nykyinen ei noilla määrillä enää toimi ideaalisesti. Tähän liittyvää GPS-seurantaa apilla pilotoitiin jossain vaiheessa, siinä vastaanottajalle tuli ilmoitus 20-30min ennen arvioitua jakelua ja auton sijaintia pystyi seuraamaan livenä. Poistaa siis sen, että kyttäät himassa koko päivän jotain lähetystä ja se tuodaan sitten viime minuuteilla.
 
Ainut asia mistä olen tässä yllättynyt on se että asiakaspalvelussa edes luvattiin laittaa viestiä kuljettajalle. Miten te ajattelette että ne kuriirit hoitaa hommansa jos jokaisen paketin kohdalla pitäisi alkaa puolituntia etukäteen soittelemaan vastaanottajalle varsinkaan isommalla paikkakunnalla jossa niitä paketteja on aika paljon? Kunhan nyt ensin edes onnistuisivat soittamaan kun ovat ovella eivätkä samantien paina kaasua kun havaitseevat ovikoodin.

En tiedä miten teidän kylällä, mutta kylläpä se on täällä päin aina onnistunut, että kuski soittelee etukäteen kun toiveen yhteydenotosta esittää. Normaalisti kyllä ovat ihan omatoimisesti soitelleet, että olisivat tulossa klo xx ja on onnistunut siinä lennosta toimitusosoitteen muutos suoraan työpaikalle. Innokkaimmat kuskit on kaivellut Fonectasta mun työnumeron ja sitä kautta tavoitelleet, jos paketissa ei ole puhelinnumeroa ollut.

Ei varmasti joka paikassa näin ole, varsinkaan isommilla paikkakunnilla, mutta tämä on sen verran pieni pitäjä, että kuski tasantarkkaan pystyy arvioimaan 30min päähän.
 
Nyt tuli ennätykset tullauslapun toimittamisessa Postilta: paketti saapunut maahan 25.4.2019 ja tullauksen saapumisilmoitus ilmestyi tänään 10.5.2019 postilaatikkoon.
 
En tiedä miten teidän kylällä, mutta kylläpä se on täällä päin aina onnistunut, että kuski soittelee etukäteen kun toiveen yhteydenotosta esittää. Normaalisti kyllä ovat ihan omatoimisesti soitelleet, että olisivat tulossa klo xx ja on onnistunut siinä lennosta toimitusosoitteen muutos suoraan työpaikalle. Innokkaimmat kuskit on kaivellut Fonectasta mun työnumeron ja sitä kautta tavoitelleet, jos paketissa ei ole puhelinnumeroa ollut.

Ei varmasti joka paikassa näin ole, varsinkaan isommilla paikkakunnilla, mutta tämä on sen verran pieni pitäjä, että kuski tasantarkkaan pystyy arvioimaan 30min päähän.


Kutakuinkin näin toimin itsekin paketteja toimitettaessa. Pienempi vaiva saada paketti perille sekä parempi mieli kaikille :)
 
Nyt tuli ennätykset tullauslapun toimittamisessa Postilta: paketti saapunut maahan 25.4.2019 ja tullauksen saapumisilmoitus ilmestyi tänään 10.5.2019 postilaatikkoon.

Jos otat netpostin käyttöön saat ne tullipaperit sinne koko lailla heti sen jälkeen kun tulli on sen paketin vastaanottanut, muutenkin nopeuttaa kummasti tullausta silloinkin kun postisetä ei veny tuollaiseen suoritukseen.
 
Jos otat netpostin käyttöön saat ne tullipaperit sinne koko lailla heti sen jälkeen kun tulli on sen paketin vastaanottanut, muutenkin nopeuttaa kummasti tullausta silloinkin kun postisetä ei veny tuollaiseen suoritukseen.

Luovuin Netpostista jokunen vuosi takaperin kun Posti siirsi serverinsä vinkuintiaan.
 
Jopas oli monen mutkan taakse piilotettu, mutta: Yhtään agenttia ei ole paikalla

Voipi olla kahvilla tai jotain, kannattaa odottaa hetken ja koittaa uudestaan.

Joo tuli tuota chattia jossain vaiheessa etittyä hetken aikaa itsekin. Chatin sai ilmeisesti aikaisemmin muualtakin auki esim. juuri siitä seuranta sivulta.
 
Voipi olla kahvilla tai jotain, kannattaa odottaa hetken ja koittaa uudestaan.

Joo tuli tuota chattia jossain vaiheessa etittyä hetken aikaa itsekin. Chatin sai ilmeisesti aikaisemmin muualtakin auki esim. juuri siitä seuranta sivulta.

Ei toimi vieläkään, ei taida olla ketään töissä. Ennen tuohon pääsi suoraan seurantasivultakin.
 
Tuolla sivulla on myös puhelinnumeroita joihin voi soitella, mutta ne ei ole ilmaisia. Mutta jos asialla on kiire?

Ei tuolla nyt kiire ole. Olisin sieltä tiedustellut, että mikä tökkii, kun paketin tilaksi on muuttunut:

Lähetyksen toimitus on keskeytynyt sen sisällön tai puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Asiaa selvitetään.
 
Ei tuolla nyt kiire ole. Olisin sieltä tiedustellut, että mikä tökkii, kun paketin tilaksi on muuttunut:

Lähetyksen toimitus on keskeytynyt sen sisällön tai puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Asiaa selvitetään.
Olen tuota nähnyt ainakin kun olen jonkun läppärin raadon tilaillut ebaystä englannista, jumitti tulliin joksikin aikaa ilmeisesti akun takia.
 
Onko posti poistanut chatin käytöstä?

Viimeksi kun tarvitsin niin yritysasiakkaat puolelta aukeaa tsätti normaalisti. En tiedä miksi näin muutettu, mutta palvelevat kuluttaja-asiakkaat tuota kautta jatkossa. Kuluttaja puolella ei taida tsätti-ikkunaa aueta enää missään sivulla? :tdown:
 
Lähetys on rekisteröity. 16.05.2019 klo 12:20 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on lajiteltu. 16.05.2019 klo 12:18 VANTAA 01530

Lähetys on rekisteröity. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on vaurioitunut ennen Postin kuljetusta. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta. 15.05.2019 klo 06:55 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on rekisteröity 14.05.2019 klo 14:08 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on rekisteröity. 14.05.2019 klo 14:08 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on saapunut kohdemaahan. 14.05.2019 klo 11:39 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on rekisteröity. 14.05.2019 klo 11:39 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on lähtenyt lähtömaasta 10.05.2019 klo 17:33 Skannaus ulkomailla IPS

Lähetys on otettu kuljetettavaksi 10.05.2019 klo 00:27 Skannaus ulkomailla IPS

Toivottavasti tulisi paketti huomiseksi.
 
Lähetys on rekisteröity. 16.05.2019 klo 12:20 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on lajiteltu. 16.05.2019 klo 12:18 VANTAA 01530

Lähetys on rekisteröity. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on vaurioitunut ennen Postin kuljetusta. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta. 15.05.2019 klo 06:55 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on rekisteröity 14.05.2019 klo 14:08 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on rekisteröity. 14.05.2019 klo 14:08 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on saapunut kohdemaahan. 14.05.2019 klo 11:39 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on rekisteröity. 14.05.2019 klo 11:39 Posti Logistiikkakeskus

Lähetys on lähtenyt lähtömaasta 10.05.2019 klo 17:33 Skannaus ulkomailla IPS

Lähetys on otettu kuljetettavaksi 10.05.2019 klo 00:27 Skannaus ulkomailla IPS

Toivottavasti tulisi paketti huomiseksi.

Lähetys on vaurioitunut ennen Postin kuljetusta. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus
Ouch, toivottavasti ei pahempaa ole käynyt kuin vain uudelleenpakkaus?
 
Onkohan posti lopettamassa torstai jakeluakin?
Tässä nyt muutaman kuukauden taas seurannut niin torstaisin ei ole tullut mitään, eli enään kolmena päivänä viikossa tulee postia.
 
Onko täällä kukaan saanut huijaustekstaria. Lähettäjänä "Posti", kuten ihan oikeassa saapumisilmoituksissakin.
Pakettisi odottaa edelleen terminaali 21:ssä. Ole hyvä ja nouda se tänään. Tietoja tarvitaan http://xxxxxx
Linkistä aukeaa puhelimella postin seurantasivun näköinen sivu, jossa pyydetään 5€ maksua, jotta lähetys toimitettaisiin. Tietokoneen selaimella aukeaa joku muu huijaussivu..
Tämä on siksikin outo, koska sain alle 2 tuntia aikaisemmin oikean saapumisilmoituksenkin. Vuotaako joku postin systeemi vai mitäkautta tuo voi onnistua. Ei ole kuitenkaan moneen kuukauteen postilta tullut mitään ja nyt kun tulee niin heti huijausviesti perään..
 
Onko täällä kukaan saanut huijaustekstaria. Lähettäjänä "Posti", kuten ihan oikeassa saapumisilmoituksissakin.

Linkistä aukeaa puhelimella postin seurantasivun näköinen sivu, jossa pyydetään 5€ maksua, jotta lähetys toimitettaisiin. Tietokoneen selaimella aukeaa joku muu huijaussivu..
Tämä on siksikin outo, koska sain alle 2 tuntia aikaisemmin oikean saapumisilmoituksenkin. Vuotaako joku postin systeemi vai mitäkautta tuo voi onnistua. Ei ole kuitenkaan moneen kuukauteen postilta tullut mitään ja nyt kun tulee niin heti huijausviesti perään..
Varo tekstiviestihuijausta! Postin nimissä tullut viesti ei ole sitä miltä näyttää
 
Käsittämätöntä sähläämistä postin kanssa, jokaisen paketin perään pitää soitella että missä se on kun lappuihin ei ole merkitty noutopaikkaa (on kaksi eri postia mihin tavarat menee tuurista riippuen), Oulusta pakettia lähetetty Espooseen 2 vuorokautta jne... voi hyvä tavaton.
 
Käsittämätöntä sähläämistä postin kanssa, jokaisen paketin perään pitää soitella että missä se on kun lappuihin ei ole merkitty noutopaikkaa (on kaksi eri postia mihin tavarat menee tuurista riippuen), Oulusta pakettia lähetetty Espooseen 2 vuorokautta jne... voi hyvä tavaton.

Eikö voi vain katsoa lähetysten seurannasta mihin se on saapunut? Näistähän tulee aina saapumisten osalta sähköposti ja tekstiviesti + OmaPostista näkee statuksen.
 
Eikö voi vain katsoa lähetysten seurannasta mihin se on saapunut? Näistähän tulee aina saapumisten osalta sähköposti ja tekstiviesti + OmaPostista näkee statuksen.

Juu, ne näkyy sitten omapostissa kun ne on kuitattu vastaanotetuksi noutopaikassa. Mutta jos haluaa välttyä turhalta odottelulta/ravaamiselta niin olisihan se järkevämpää laittaa siihen lappuun mikä pudotetaan postilaatikkoon mistä voi noutaa.
 
Aaa, kiinapaskoja varmaan, ei sillä, minä lisään ne OmaPostiin itse, niin näen samantien niiden saapumisen noutopaikkaan, tietysti ne mitkä jaetaan himaan, eivät näy siellä kuin vasta luovutuksen tapahduttua. Ota aspaan yhteyttä, joku jakaja toimii oikein ja joku toinen jakaja ei toimi oikein.
 
Miten joku kiinapaska liittyy postin kulkemiseen ? Osaan kyllä käyttää omapostia, lähettää ja vastaanottaa. Postin toiminta ei aina ole niin selkeää, on sinne aspaan oltu yhteydessä useita kertoja eikä sillä ole mitään vaikutusta mihinkään.
 
No se liittyy siihen sillä tavalla, että kinuskien eri lähetyslajeista riippuen, lähetyksistä saa tiedon milloin noudettavissa ja toisaalta, milloin ei saa koska ne pyritään jakamaan asiakkaille. Nämä kiinapaskat kun eivät ole sen enempää kirjeitä kuin pakettejakaan länsimaisen määrittelyn mukaan, sen takia ne ovat kustannuserä ja ongelma monessa maassa, etenkin kun tähän suhteuttaa Kiinan suorittamat alimitoitetut kompensaatiot eri maiden postifirmoille niiden jakelusta, niin eipä niiden jakeluun laiteta missään sen liiemmin paukkuja.

Tämähän korjaantuisi helposti jos Kiina maksaisi enemmän kompensaatioita eri maiden posteille ja/tai vastaanottaja joutuisi 2-3 euroa maksamaan per lähetetty paske. Loppuisi samalla se turhan paskan tilaaminen jota lennätetään ympäri planeettaa ja ihmiset voisivat keskittyä ostamaan suurempia eriä kerralla tai jopa jotain laadukkaampaa.
 
Parin vuoden sisään viimeistään noiden kiinapakettien tilaus romahtaa kyl ja postilla vähemmän stressiä. Siis kun siirrytään ns. ruotsin malliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom