Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Täytyy kyllä ihmetellä miten Elisa saa pakettinsa niin nopeasti toimitettua Postin kautta. 36 tuntia meni tilauksesta siihen kun paketti oli kädessä.
Saatana, että vituttaa joskus firmat joilla tuote näkyy olevan varastossa, tilaat sen, saat vahvistuksen, sitten odotellaan ehkä päiviä, ehkä viikko, että joku jaksaa sen paketoida ja toimittaa logistiikkavirtaan.
Postin seurannan mukaan paketti oli toimitettu klo 12.15. Emäntä oli kotosalla, niin kysyin että onko pakettia näkynyt. Sanoi että Postiauto kävi pihassa, mutta ei kukaan käynyt ovella. Kävi katsomassa postilaatikosta eikä ollut sielläkään. Tuntia myöhemmin naapuri kävi ovella tuomassa paketin. Naapurin asunnon numero 8, meidän 3. Ilmeisesti lukutaito ei ole oleellista kuskeja rekrytoitaessa. Joka asunnon kohdalla on kyllä numerot ettei silläkään selity.
Sitä en sitten tiedä onko suoraan luovutettu naapurille vai oliko jätetty hänen postilaatikkoon (joissa niissäkin on asuntojen numerot merkitettynä). Onneksi oli rehellinen naapuri
Tämä aika usein isomman firman kohdalla johtuu siitä, että varasto mistä tuote lähtee on jossain Ruotsissa tai muussa maassa ja ensimmäiset päivät lähetyksestä menee siihen että paketti saapuu Suomeen.
En meinannut tätä, vaan lähinnä tilanteita missä varasto ja tavara ovat jo Suomessa. Perinteisesti moni firma laittelee kun muistaa ja jaksaa lähetyksiä eteenpäin. Onneksi tämä on parantunut osin kun ovat tajunneet, että joko pitää uudistua tai kuolla.
Muistan ja muistan myös sen, että niitä on hankala jakaa kun pinkoista tuli korkeita ja epätasaisia.Muistatteko vielä kuponkikuvastot, ne pienet vihkot joissa oli jokaisella sivulla eri firman mainos ja tilauslomake? Muistaakseni niissä oli toimitusaika jotakuinkin 3-4 viikkoa. Tuskaa olisi nykyaikana odotella niin kauan kotimaan sisäistä verkkotilausta.
..Joten soitin numeroon, pyysin laittamaan kuljettajalle tietoa, että soittelee n.30 min ennen kun olisi toimitusta hoitamassa, niin hoidan työt siihen malliin, että voin poiketa kotona syömässä tms. Asiakaspalvelusta luvattiin laittaa kuljettajalle tieto tästä. No arvatkaa vaan soitetttiinko sieltä? Ei soitettu ja paketti toimitettiin ennen klo 10.00, että ei nyt ihan putkeen mennyt sekään Onneksi emännällä sattui olemaan iltavuoro, niin olikin kotona tuolloin.
Tässähän säästää helposti todella paljon aikaa kun ei käy turhaan kääntymässä siellä ovalla todetakseen, että kukaan ei ole kotona tai vaatii sen ovikoodin.Ainut asia mistä olen tässä yllättynyt on se että asiakaspalvelussa edes luvattiin laittaa viestiä kuljettajalle. Miten te ajattelette että ne kuriirit hoitaa hommansa jos jokaisen paketin kohdalla pitäisi alkaa puolituntia etukäteen soittelemaan vastaanottajalle varsinkaan isommalla paikkakunnalla jossa niitä paketteja on aika paljon? Kunhan nyt ensin edes onnistuisivat soittamaan kun ovat ovella eivätkä samantien paina kaasua kun havaitseevat ovikoodin.
Niin kyllä. Ja joskushan nuo jopa soittelee etukäteen ja yleensä se etukäteen soitto on jotain väliltä "olen täällä alhaalla nyt" tai tulen jonkunajan päästä (joka voi olla tunteja). Mutta se että noita alettaisiin tekemään asiakkaiden toiveiden mukaan tarvitsee jo aika järjestelmällisen kuriirin. Joku automaattinen esim. GPS:ää perustuva järjestelmä voisi olla helpompi vaihtoehto.Tässähän säästää helposti todella paljon aikaa kun ei käy turhaan kääntymässä siellä ovalla todetakseen, että kukaan ei ole kotona tai vaatii sen ovikoodin.
Joo ei tuota nyt tarvi asiakkaan toiveiden mukaan alkaa soittelemaan, mutta muuten olisi järkevää soitella about 30 min ennen kuin tulee ja paketti on menossa kotiosoitteeseen arkipäivänä, että kannattaako yrittää ollenkaan ja mahdollisesti sopia ajankohta milloin sopisi paremmin, jollain järkevällä aikaikkunalla joka ei siis ole puolipäivää.Niin kyllä. Ja joskushan nuo jopa soittelee etukäteen ja yleensä se etukäteen soitto on jotain väliltä "olen täällä alhaalla nyt" tai tulen jonkunajan päästä (joka voi olla tunteja). Mutta se että noita alettaisiin tekemään asiakkaiden toiveiden mukaan tarvitsee jo aika järjestelmällisen kuriirin.
Joku kuriirin töitä tekevä voisi joskus kommentoida että mitenkä helppoa tuo on sitten käytännössä. Myöhemmät ajan kohdat tuskin onnistuu. Eiköhän niillä ole etukäteen määrätyt jakoreitit joiden mukaan mennään eikä ajella randomisti kaupunkia ympäri.Joo ei tuota nyt tarvi asiakkaan toiveiden mukaan alkaa soittelemaan, mutta muuten olisi järkevää soitella about 30 min ennen kuin tulee ja paketti on menossa kotiosoitteeseen arkipäivänä, että kannattaako yrittää ollenkaan ja mahdollisesti sopia ajankohta milloin sopisi paremmin, jollain järkevällä aikaikkunalla joka ei siis ole puolipäivää.
Totta luultavasti ei onnistu kovinkaan helposti ja siksi laitoinkin, että sopisi tuosta mahdollisesti. Mutta ylipäänsä etukäteen soittamalla luulisi säästävän ihan tuhottomasti aikaa, kun suurimmassa osassa tapauksia siellä kotona ei ole ketään päivällä.Joku kuriirin töitä tekevä voisi joskus kommentoida että mitenkä helppoa tuo on sitten käytännössä. Myöhemmät ajan kohdat tuskin onnistuu. Eiköhän niillä ole etukäteen määrätyt jakoreitit joiden mukaan mennään eikä ajella randomisti kaupunkia ympäri.
En tiedä mitä tilailet, mutta tiistai/perjantaijakamattomuus pitäisi vaikuttaa vain kotiin jaettavaan postiin. Ei pitäisi vaikuttaa varsinaisiin paketteihin kunhan saapumisilmoitus tulee sähköisesti tai on seurantakoodi tiedossaOn tämä nykymeininki kyllä haitarista. Täällä Vantaalla kun ei enää jaeta postia tiistaina eikä perjantaina niin tilausten toimitukset viivästyvät jatkuvasti.
Toisaalta tuon takia useilla kuriireilla on tekstiviestijärjestelmä/webbijärjestelmä jolla voi valita paremman ajankohdan tai tai pyytää toimittamaan toiseen paikkaan / noutopisteeseen. Kuskien soittelu on tietysti asiakkaalle hyvä, mutta ei taida olla se kustannustehokkain ratkaisu kun ihmisen työaika on kuitenkin yksi kalleimpia osia ketjussa.Totta luultavasti ei onnistu kovinkaan helposti ja siksi laitoinkin, että sopisi tuosta mahdollisesti. Mutta ylipäänsä etukäteen soittamalla luulisi säästävän ihan tuhottomasti aikaa, kun suurimmassa osassa tapauksia siellä kotona ei ole ketään päivällä.
Ainut asia mistä olen tässä yllättynyt on se että asiakaspalvelussa edes luvattiin laittaa viestiä kuljettajalle. Miten te ajattelette että ne kuriirit hoitaa hommansa jos jokaisen paketin kohdalla pitäisi alkaa puolituntia etukäteen soittelemaan vastaanottajalle varsinkaan isommalla paikkakunnalla jossa niitä paketteja on aika paljon? Kunhan nyt ensin edes onnistuisivat soittamaan kun ovat ovella eivätkä samantien paina kaasua kun havaitseevat ovikoodin.
En tiedä miten teidän kylällä, mutta kylläpä se on täällä päin aina onnistunut, että kuski soittelee etukäteen kun toiveen yhteydenotosta esittää. Normaalisti kyllä ovat ihan omatoimisesti soitelleet, että olisivat tulossa klo xx ja on onnistunut siinä lennosta toimitusosoitteen muutos suoraan työpaikalle. Innokkaimmat kuskit on kaivellut Fonectasta mun työnumeron ja sitä kautta tavoitelleet, jos paketissa ei ole puhelinnumeroa ollut.
Ei varmasti joka paikassa näin ole, varsinkaan isommilla paikkakunnilla, mutta tämä on sen verran pieni pitäjä, että kuski tasantarkkaan pystyy arvioimaan 30min päähän.
Nyt tuli ennätykset tullauslapun toimittamisessa Postilta: paketti saapunut maahan 25.4.2019 ja tullauksen saapumisilmoitus ilmestyi tänään 10.5.2019 postilaatikkoon.
Jos otat netpostin käyttöön saat ne tullipaperit sinne koko lailla heti sen jälkeen kun tulli on sen paketin vastaanottanut, muutenkin nopeuttaa kummasti tullausta silloinkin kun postisetä ei veny tuollaiseen suoritukseen.
koitas näkyykö tuolla Henkilöasiakaspalvelun yhteystiedot - Postin asiakastuki
Jopas oli monen mutkan taakse piilotettu, mutta: Yhtään agenttia ei ole paikalla
Voipi olla kahvilla tai jotain, kannattaa odottaa hetken ja koittaa uudestaan.
Joo tuli tuota chattia jossain vaiheessa etittyä hetken aikaa itsekin. Chatin sai ilmeisesti aikaisemmin muualtakin auki esim. juuri siitä seuranta sivulta.
Tuolla sivulla on myös puhelinnumeroita joihin voi soitella, mutta ne ei ole ilmaisia. Mutta jos asialla on kiire?Ei toimi vieläkään, ei taida olla ketään töissä. Ennen tuohon pääsi suoraan seurantasivultakin.
Tuolla sivulla on myös puhelinnumeroita joihin voi soitella, mutta ne ei ole ilmaisia. Mutta jos asialla on kiire?
Olen tuota nähnyt ainakin kun olen jonkun läppärin raadon tilaillut ebaystä englannista, jumitti tulliin joksikin aikaa ilmeisesti akun takia.Ei tuolla nyt kiire ole. Olisin sieltä tiedustellut, että mikä tökkii, kun paketin tilaksi on muuttunut:
Lähetyksen toimitus on keskeytynyt sen sisällön tai puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Asiaa selvitetään.
Onko posti poistanut chatin käytöstä?
Lähetys on rekisteröity. 16.05.2019 klo 12:20 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lajiteltu. 16.05.2019 klo 12:18 VANTAA 01530
Lähetys on rekisteröity. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on vaurioitunut ennen Postin kuljetusta. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta. 15.05.2019 klo 06:55 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on rekisteröity 14.05.2019 klo 14:08 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on rekisteröity. 14.05.2019 klo 14:08 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 14.05.2019 klo 11:39 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on rekisteröity. 14.05.2019 klo 11:39 Posti Logistiikkakeskus
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta 10.05.2019 klo 17:33 Skannaus ulkomailla IPS
Lähetys on otettu kuljetettavaksi 10.05.2019 klo 00:27 Skannaus ulkomailla IPS
Toivottavasti tulisi paketti huomiseksi.
Ouch, toivottavasti ei pahempaa ole käynyt kuin vain uudelleenpakkaus?Lähetys on vaurioitunut ennen Postin kuljetusta. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. 16.05.2019 klo 09:28 Posti Logistiikkakeskus
Linkistä aukeaa puhelimella postin seurantasivun näköinen sivu, jossa pyydetään 5€ maksua, jotta lähetys toimitettaisiin. Tietokoneen selaimella aukeaa joku muu huijaussivu..Pakettisi odottaa edelleen terminaali 21:ssä. Ole hyvä ja nouda se tänään. Tietoja tarvitaan http://xxxxxx
Varo tekstiviestihuijausta! Postin nimissä tullut viesti ei ole sitä miltä näyttääOnko täällä kukaan saanut huijaustekstaria. Lähettäjänä "Posti", kuten ihan oikeassa saapumisilmoituksissakin.
Linkistä aukeaa puhelimella postin seurantasivun näköinen sivu, jossa pyydetään 5€ maksua, jotta lähetys toimitettaisiin. Tietokoneen selaimella aukeaa joku muu huijaussivu..
Tämä on siksikin outo, koska sain alle 2 tuntia aikaisemmin oikean saapumisilmoituksenkin. Vuotaako joku postin systeemi vai mitäkautta tuo voi onnistua. Ei ole kuitenkaan moneen kuukauteen postilta tullut mitään ja nyt kun tulee niin heti huijausviesti perään..
Kai se tuota samaa sitten on. Mistähän ne numeron repivät?
Käsittämätöntä sähläämistä postin kanssa, jokaisen paketin perään pitää soitella että missä se on kun lappuihin ei ole merkitty noutopaikkaa (on kaksi eri postia mihin tavarat menee tuurista riippuen), Oulusta pakettia lähetetty Espooseen 2 vuorokautta jne... voi hyvä tavaton.
Eikö voi vain katsoa lähetysten seurannasta mihin se on saapunut? Näistähän tulee aina saapumisten osalta sähköposti ja tekstiviesti + OmaPostista näkee statuksen.