Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli jos Postin varastoon/noutopisteeseen joku murtautuu, on se saajan vastuulla se paketti siellä Postin noutopisteessä? Aika jännä jos esim. autohuoltamoon murtaudutaan ja varastetaan kaikki autot, ei tarvitsisi korjaamon mitään tehdä, vaan ainoastaan todetaan et "näin kävi, oho".
Tuo postilaki on mielestäni niin vanhentunut, että joutaisi koko posti ihan saman kuluttajalain piiriin kuin muutkin. On se jännä, että postilla on omat lakinsa, kun samaan aikaan kiitolinjat ja muut menee omillaan, vaikka tavaraa molemmat kuljettaakin.Tuo liittyy taas postilakiin ja salassapitovelvollisuuteen. Posti ei voi olla korvausvelvollinen tavarasta minkä sisältöä ei voi varmentaa. Paketit on lähettäjän omaisuutta siihen saakka kun vastaanottaja noutaa sen. Postilla toki kuljetusvakuutukset on paketeille yms, mutta vakuutusarvo menee pelkästään painon mukaan.
Olen törmännyt usein sellaiseen, että tilauksen yhteydessä selkeästi painoitetaan, että lähetys on lähettäjän vastuulla vain siihen saakka, kunnes se siirtyy kuljetusfirman haltuun.
Eli lähettäjä ei ota vastuuta lähetyksestä, sen jälkeen kun he ovat sen pois luovuttaneet.
Kenelle siis vastuu siirtyy, vastaanottajalle vaiko kuljettajalle, joka on tehnyt sopimukset tavaran toimittamisesta?
Tilailin ekan kerran gigantista. Sieltä tuli seurantakoodi keskiviikkona puolenyön maissa, ja viestissä sanottin että "Tilauksesi lähtee tänään varastolta", mutta sanottiin myös että "Tilauksesi on jo lähtenyt matkaan ja on sinulla lähipäivinä".Mietin vaan että miten kauan Gigantilla oikeasti kestää saada se paketti matkaan, posti kertoo vain ettei paketti ole vielä saapunut heille?
![]()
Ehkä se tänään lähtee matkaan. Useimmiten tuollaiset "lähtee varastolta" tai "on lähtenyt matkaan" viittaa lähinnä siihen että lähetystarra/seurantakoodi printattu eikä sitä että se olisi fyysisesti lähtenyt yhtään mihinkään. Lähtee sitten kun Posti on hakenut sen ja leimannut vastaanotetuksi jossain lajittelupaikassa tjsp.
Joo kyllä mä tuon verran ymmärsin, lähinnä ihmetyttää miksi siinä menee useita päiviä että se paketti sitten oikeasti sinne postille asti päätyy, yleensä tuo on tapahtunut viimeistään seuraavana päivänä.. eli muista firmoista se olisi ollut postilla jo matkassa eilen.![]()
Joo kyllä mä tuon verran ymmärsin, lähinnä ihmetyttää miksi siinä menee useita päiviä että se paketti sitten oikeasti sinne postille asti päätyy, yleensä tuo on tapahtunut viimeistään seuraavana päivänä.. eli muista firmoista se olisi ollut postilla jo matkassa eilen.![]()
Gigantin paketit näkyy yleensä kahden päivän sisällä postin seurannassaTuo on aika surkeaa palvelua, koska asiasta ei mainita missään. Siinä menee viikko kun joutuu odottamaan, ennenkuin paketti edes tulee seurantaan. Noin on kaikilla näillä Elloksilla jne.
Tänään kaveri käy nakkaamassa paketin postiin. Viikonloppuisin ei kulje, eikä tiistaina. Saa nähdä milloin on perillä. Itellan aikoihin muistelisin, että toimi vielä jotenkin.
Paketit kulkee joskus vkl:sinkin ja aina myös tiistaina.
Kyllä Posti viikonloppuisinkin niitä vaikuttaa kuljettavan. Pari viimeistä pakettia oon hakenut lauantaina kun niistä on tullut OmaPosti-appissa saapumisilmoitus.
Oletko varma, että Gigantti lähettää ne ruotsista saakka? En ole aiemmin kuullut sellaisesta, tosin en ole sieltä vissiin tilannutkaan mitään kotiin. Liikkeeseen olen joutunut tilaamaan useasti, vaikka heillä olisi ollut sama tuote hyllyssäkin. Heillä on jokin tosi outo systeemi, että verkkokauppa on täysin irrallaan itse liikkeistä ja niissä on eri hinnat. Siksi tuotteet pitää tilata kauppaan, jos ne haluaa noutaa sieltä verkkosivujen hinnan mukaan.
Ensimmäisellä kerralla en sitä tiennyt, kun Gigantissa asioin. Tunnin veivasin pyörällä täydes kaatosatees hakemaan sieltä yhtä peliä, mutta heillä oli hyllyssä hinta kaksinkertainen siihen nähden mitä he ilmoittivat tuotesivullaan, eikä koko liikkeessä ollut asiakaspäätettä jotta tuotteen olisi voinut tilata siitä noudettavaksi. Ei auttanut kuin polkea takas kotiin tilaamaan. Olin kyl hieman hiilenä...
OmaPosti-sovelluksessa (joka on se uusin sovellus) paketin saa poistettua liu'uttamalla pakettia vasemmalle listanäkymässä ja valitsemalla "Poista".kuukaus sitten haettu paketti lukee vieläkin et olisi matkalla, eikä sitä saa poistettua mitenkään.
OmaPosti-sovelluksessa (joka on se uusin sovellus) paketin saa poistettua liu'uttamalla pakettia vasemmalle listanäkymässä ja valitsemalla "Poista".
Jaaha, onkohan sitten niin että vain itse lisättyjä paketteja voi poistaa, automaattisesti lisättyjä ei.Itsellä 4kk vanha paketti softassa jumissa. Vasemmalle kuin liuttaa tulee vaan +muistutus nappula...
Sellaisen ihan hyvän parannuksen olen uudessa huomannut että se näyttää viivakoodin myös itse lisätyille paketeille, kun vanha näytti viivakoodin vain automaattisille paketeille. Eli voi postissa noutaessa vain näyttää sitä viivakoodia.No, ei sitä olisi tarvinnut päivittää. Mulla toimii ihan hyvin se aiempi versio mihin tulee automaattisesti kaikki paketit ja johon voi myös lisätä kiinapaketit.
Ne muuttuu harmaiksi, kun on noudettu.
Eikös tuossa tilanteessa voi pyytää myyjää korjaamaan hinta?Ensimmäisellä kerralla en sitä tiennyt, kun Gigantissa asioin. Tunnin veivasin pyörällä täydes kaatosatees hakemaan sieltä yhtä peliä, mutta heillä oli hyllyssä hinta kaksinkertainen siihen nähden mitä he ilmoittivat tuotesivullaan, eikä koko liikkeessä ollut asiakaspäätettä jotta tuotteen olisi voinut tilata siitä noudettavaksi. Ei auttanut kuin polkea takas kotiin tilaamaan. Olin kyl hieman hiilenä...
Ulkomailta.Onko se ihan kotimainen lähetys, vai ulkomailta?
Voi olla myös kusettajamyyjä, joka on antanut saman lähetystunnuksen usealle henkilölle.Apua kaivataan! Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta kun Postin seuranta näyttää että paketti on luovutettu vastaanottajalle, jo aikoja sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Paketti on kooltaan sellainen että se ei mitenkään mahdu luukusta. Myyjä ei tietenkään hyvitä mitään koska seuranta sanoo lähetyksen onnistuneen. Kyseessä on ePacket ja postin seurannan mukaan pikakirje.
Täytänkö Postin sivulla lomakkeen turhaan ja onkohan näissä mitään menestymisen mahdollisuuksia? Kyseessä on kuitenkin kaikkvoipa Posti. Arvoltaan tilaus oli n. 50€.
Kävi sama mielessä ja on kokemusta noistakin, mutta... tässä on postinumero kuitenkin täysin oikein. Joku sofistukoituneempi scammi kehitelty? Prkl.Voi olla myös kusettajamyyjä
Harmillinen tapaus. Mulla noi ulkomailta tulevat kirjatut kirjeet saa saman statuksen, kun ne jätetään postilaatikkoon.
Tiedä sitten mihin koloon sen on Posti tunkenut, jos ei omaas mahu.
Onkos pikakirjeillä muka seurantakin?
Tilasin tuossa Kiinasta (aliexpress) pienen 30€ näytön ja seurannassa näyttää tältä. Onko tuo nyt jäänyt tulliin? Ja tuleeko tuosta minkäänlaista lappua tullilta, miten toimia?
Imgur
Jees, ei tullut tuonne nettipostiin mitään, kirjettä odotellessa.Tulee Postilta lappu ohjeineen siihen osoitteeseen mihin paketti on menossa. Vaihtoehdot on olennaisesti tullata se itse, tai ostaa Postilta tullauspalvelu. Nettitullaus itse on helppoa ja siihen menee noin 5 min (ehkä 10-15 min ekalla kerralla jos ei oo tuttua).
Jos sulla on käytössä nettiposti, niin näät sen jo sieltä nyt heti ja voit tehdä sen tullauksen samantien. En tiedä näkyykö se sulle siellä jos nyt vasta otat nettipostin käyttöön, kannattanee ehkä testata...
Noita ePacket toimituksia yritetään toimittaa ovelle, vaikka eivät mahtuisikaan luukusta.Apua kaivataan! Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta kun Postin seuranta näyttää että paketti on luovutettu vastaanottajalle, jo aikoja sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Paketti on kooltaan sellainen että se ei mitenkään mahdu luukusta. Myyjä ei tietenkään hyvitä mitään koska seuranta sanoo lähetyksen onnistuneen. Kyseessä on ePacket ja postin seurannan mukaan pikakirje.
Täytänkö Postin sivulla lomakkeen turhaan ja onkohan näissä mitään menestymisen mahdollisuuksia? Kyseessä on kuitenkin kaikkvoipa Posti. Arvoltaan tilaus oli n. 50€.
Jees, ei tullut tuonne nettipostiin mitään, kirjettä odotellessa.
Voisin vaikka lyödä vetoa, että siltikin tulee tuon aikataulun ulkopuolella. Mukava vieläpä venailla 2h illasta että millloinka paketti on ovellaTällaista tänään:
![]()
Voisin vaikka lyödä vetoa, että siltikin tulee tuon aikataulun ulkopuolella. Mukava vieläpä venailla 2h illasta että millloinka paketti on ovella
Itseasiassa täytyy kehua postinjakajaa toukokuulta. Itselleni tuli kirjelähetyksenä piilolinssinesteitä, jotka eivät sitten postilokeroon mahtuneet. Posteljooni kävi ihan soittamassa ovikelloa ja toi muunkin postin samalla ilmoittaen, että paketti ei mahtunut lokeroon. Onneksi satuin olemaan kotosalla tuolloin.![]()
Juu, kesätyöntekijä oli melko varmasti kyseessä.Ei kannata huolestua. Kyseessä lienee ollut joku kesähessu ja "palvelu" palaa sille totutulle tasolle lomien päättyessä.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.