Postin kulkemisen vaikeus

Jos käyttäjän jkaart seuranta on enne tulevasta niin huomenna tai ensi viikon alkupuolella tulee yllättäen perille. Siellä oli paketti tullut maahan ilmeisesti 17. päivä (tiistai) ja seuraavat seurannan päivittymiset olivat kuljetusta ja toimitusta perille 20. päivä (perjantai).

Tai sitten voi olla tullissa, tosin tähän mennessä ilmoitukset tuosta ovat näkyneet seurannassa hyvissä ajoin.
Juurikin näin!
Ja sama n. 4 päivän ulkomaanterminaali pysähdys tuntuu olleen kaikissa kiinasta tulleissa lähetyksissä tässä viimeaikoina.
Taitaa olla tosiaan ruuhkaa tuolla terminaalissa!
 
Juurikin näin!
Ja sama n. 4 päivän ulkomaanterminaali pysähdys tuntuu olleen kaikissa kiinasta tulleissa lähetyksissä tässä viimeaikoina.
Taitaa olla tosiaan ruuhkaa tuolla terminaalissa!

Singaporen postilla tullut paketti tuli nätisti kolmantena päivänä saapumisesta, tai toisena arkipäivänä. Ei siis ihan kaikki ole tukossa.
 
Sisko lähetti kirjekuoressa usb-tikun naapuri kaupunkiin enolle, perille meni tyhjä kirjekuori...:facepalm:
 
9 päivän pikatoimitus kiinasta (arvio oli n. 2 viikkoa), josta 4 päivää suomessa kunnes paketti oli postilaatikossa, plussaa kiinan puolelle (banggood) nopeudesta, miinusta suomen puolelle hitaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tilaat tavaraa ulkomailta ja DHL hoitaa tavaran kuljetukset.
Paitsi ettei hoida kuin Suomeen asti, jonka jälkeen vastuu siirtyy Itellan kommariapinoille. Sen jälkeen paketti jumittaa toista viikkoa jossain Liedon lajittelukeskuksessa ja sen jälkeen eivät vaivaudu tuomaan edes ovelle asti. DHL kesti kaksi päivää kuskata Saksasta Suomeen, Itellalla lähes 8 päivää asiamiespostiin asti.

Miten helvetissä tuon Itellan voisi ohittaa, kun tilaa jotain ulkomailta?
 
Tilaat tavaraa ulkomailta ja DHL hoitaa tavaran kuljetukset.
Paitsi ettei hoida kuin Suomeen asti, jonka jälkeen vastuu siirtyy Itellan kommariapinoille. Sen jälkeen paketti jumittaa toista viikkoa jossain Liedon lajittelukeskuksessa ja sen jälkeen eivät vaivaudu tuomaan edes ovelle asti. DHL kesti kaksi päivää kuskata Saksasta Suomeen, Itellalla lähes 8 päivää asiamiespostiin asti.

Miten helvetissä tuon Itellan voisi ohittaa, kun tilaa jotain ulkomailta?


Tilaa DHL expressinä. Tulee perille DHL:n toimesta. Itella on muuten ollut posti jo aika pitkään.
 
Jep, expressinä kun tilaa niin saa lisäksi sen mahdollisuuden ohjata sitä toimitusta vähän fiksummin. Eli saa muutettua toimitusosoitetta, valittua vähän tarkemman toimitusajan ym. Ei tuo tietenkään halvimpien mahdollisten kiinarojujen tilauksissa järkevää ole, mutta missään yhtään isommassa on.
 
Tilaa DHL expressinä. Tulee perille DHL:n toimesta. Itella on muuten ollut posti jo aika pitkään.

Monet nettikaupat eivät tarjoa kyseistä vaihtoehtoa. Useimmiten ainoa vaihtoehto on DHLn kaltainen iso logistiikkafirma, joka muuttuu automaattisesti Itellan etenapostiksi Suomen päässä.
 
Monet nettikaupat eivät tarjoa kyseistä vaihtoehtoa. Useimmiten ainoa vaihtoehto on DHLn kaltainen iso logistiikkafirma, joka muuttuu automaattisesti Itellan etenapostiksi Suomen päässä.

Eli Deutsche Post. Ja sen muuttuminen Itellan etanapostiksi on ihan normaalia. DHL Express kun on täysin eri asia.
 
Postin sovellus piippaa aamulla ja ilmoittaa, että sinulle on tulossa paketti klo. 14sta mennessä. Koko päivän odottelee sitä kuumassa ja nyt kello on jo puoli 15. Asiakaspalvelun mukaan se ei ole edes paikkakunnalla, vaan se on jäänyt kokonaan siirtokuljetuksesta eikä sitä ole edes tulossa.
Postin luotettavuutta parhaimmillaan. Sovellus ei tiedä mitään mitä ympärillä oikesti tapahtuu.
Toinen paketti sen sijaan oli oikeasti tulossa, vaan se oli päätynyt jonnekin Nokialle...
Sutta ja paskaa koko firma. Ja huomenna tietty on nurmikonleikkuupäivä ja Posti on suljettuna....


Postikonttorit on auki ihan normaalisti tiistaisin ja paketit jaetaan normaalisti tiistaisin. Vain päiväpostia ei jaeta tiistaisin.
 
Olipa surkea nähdä että posti on pakettiautomaatitkin mennyt mokaamaan, ennen toimi hyvin ja nykyään on ihan typerä koko systeemi. Maksa etukäteen netissä, vei paketti automaatille ja vastaanottajalla on 2 päivää aikaa hakea se paketti. Ihan naurettava systeemi, vanha oli paljon parempi ja oli tosi näppärää kun pystyi maksamaan suoraan automaatilla. Selvästi oli ihan liian hyvä ja toimiva palvelu postille, pitää kyllä jatkossa kokeilla vaikka matkahuoltoa.
 
Olipa surkea nähdä että posti on pakettiautomaatitkin mennyt mokaamaan, ennen toimi hyvin ja nykyään on ihan typerä koko systeemi. Maksa etukäteen netissä, vei paketti automaatille ja vastaanottajalla on 2 päivää aikaa hakea se paketti. Ihan naurettava systeemi, vanha oli paljon parempi ja oli tosi näppärää kun pystyi maksamaan suoraan automaatilla. Selvästi oli ihan liian hyvä ja toimiva palvelu postille, pitää kyllä jatkossa kokeilla vaikka matkahuoltoa.

Milloinkas se noutoaika on seitsemästä vuorokaudesta tippunut kahteen? Taitaa olla uusikin muutos kun Postin sivuillakin edelleen puhutaan seitsemästä...
 
Tilausvahvistuksessa luki seuraavaa:
Lähilokero

Lähilokero-palvelussa asiakas jättää paketin Postin pakettiautomaattiin noudettavaksi. Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä vastaanottajalle. Säilytysaika on 2 päivää. Jos vastaanottaja ei nouda pakettia, lähettäjä saa tekstiviestillä lokerokoodin, jolla lähettäjä voi noutaa paketin takaisin itselleen 2 päivän sisällä. Noutamaton paketti ohjataan tämän jälkeen Suomen Löytötavarapalvelulle. Pakettiautomaattiin ei saa jättää Postin Yleisissä toimitusehdoissa kiellettyjä sisältöjä.

Vai onko tämä lähilokero nyt joku muu kuin pakettiautomaatti?
 
Lähilokero tarkoittaa sitä ettei Posti kuljeta pakettia minnekään vaan vastaanottaja noutaa sen samasta lokerosta kuin mihin paketti jätettiin. Sen säilytysaika on tosiaan 2 päivää, eli lyhyempi kuin postipaketin (7pv).
 
Ok no hyvä, jotain järkeä edes tässä palvelussa. Harmi vaan että ei voi enää kortilla maksaa automaatilla.
 
Pakko kyllä tännekin jakaa iltalehden uutinen: Postin noutopisteeseen murtauduttiin Tampereella, parisataa pakettia ja parikymmentä kännykkää varastettiin - Paketteja odottavien pettymys: ”Posti ei valitettavasti korvaa ulkopuolisen aiheuttamaa vahinkoa”

Postin noutopisteeseen murtauduttiin Tampereella, parisataa pakettia ja parikymmentä kännykkää varastettiin - Paketteja odottavien pettymys: ”Posti ei valitettavasti korvaa ulkopuolisen aiheuttamaa vahinkoa”
article_clock.svg
Tänään klo 11:11
Murto tapahtui keskiviikon ja torstain välisenä yönä.

67b78ec57540dbf7927d33f5628e801cf5f7d38d89e24df184f0dbedb3109edd.jpg

Parisataa postipakettia varastettiin keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Kuvituskuva.MAARIT POHJANPALO
Parisataa pakettia varastettiin postin noutopisteestä Tampereella keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Murron yhteydessä vietiin myös parikymmentä työkännykkää.

Murron kohteeksi joutunut noutopiste toimii postinjakelun yhteydessä kauppakeskus Duon läheisyydessä Hervannassa, kertoo ryhmävastaava Terhi Väisänen Hervannan toimipisteestä.

- Olemme selvittelemässä, mitkä paketeista puuttuvat. Osa jäi hyllyyn.

Noutopiste oli suljettuna eilen torstaina selvittelytyön vuoksi. Tänään noutopiste on avautunut aamulla kello 10.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Marja Kiiski Sisä-Suomen poliisista kertoo, ettei murron tekijästä tai tekijöistä ole vielä tietoa.

- Odotamme postilta tietoa siitä, mitä noutopisteestä on mahdollisesti viety.Sisällä on suoritettu teknistä tutkintaa.


Posti ei korvaa varastettuja paketteja
Posti kerää asiakkailta tietoja lähetystunnuksista ja siitä, mitä paketeissa on ollut.Tiedot liitetään postin poliisille tekemään rikosilmoitukseen.

Väisäsen mukaan asiakkaiden kannattaa olla yhteydessä omaan vakuutusyhtiöön varastettujen lähetysten korvauksista.

- Posti ei valitettavasti korvaa ulkopuolisen aiheuttamaa vahinkoa.

Posti pahoittelee asiakkaille tilanteesta aiheutunutta haittaa.

Poliisille voi ilmoittaa murtoon liittyvistä havainnoistaan sähköpostitse osoitteeseen vihjeet.pirkanmaa@poliisi.fi tai puhelimitse numeroon 0800 90022.

Posti kuljettaa vuosittain kymmeniä miljoonia paketteja.


HANNA SIPINENhanna.sipinen@iltalehti.fi
Tuntuu jo liki mahdottomalta tälläinen toiminta. Mielestäni tuohon saisi jo joku viranomaistahokin puuttua, kun perseily jatkuu vuodesta toiseen ja mistään ei oteta mitään vastuuta.
 
Eli jos Postin varastoon/noutopisteeseen joku murtautuu, on se saajan vastuulla se paketti siellä Postin noutopisteessä? Aika jännä jos esim. autohuoltamoon murtaudutaan ja varastetaan kaikki autot, ei tarvitsisi korjaamon mitään tehdä, vaan ainoastaan todetaan et "näin kävi, oho".
 
Eli jos Postin varastoon/noutopisteeseen joku murtautuu, on se saajan vastuulla se paketti siellä Postin noutopisteessä? Aika jännä jos esim. autohuoltamoon murtaudutaan ja varastetaan kaikki autot, ei tarvitsisi korjaamon mitään tehdä, vaan ainoastaan todetaan et "näin kävi, oho".

Enemmän se on varmaan sen lähettäjän "vastuulla" jos Posti ei omista asioistaan ota vastuuta. Tai siis, eihän vastaanottaja voi olla vastuussa esim ostamasta tuotteesta ennenkuin se on ostajan käsissä.

Mutta onhan tuo vähän outo asenne taas Postilta.
 
Tuo liittyy taas postilakiin ja salassapitovelvollisuuteen. Posti ei voi olla korvausvelvollinen tavarasta minkä sisältöä ei voi varmentaa. Paketit on lähettäjän omaisuutta siihen saakka kun vastaanottaja noutaa sen. Postilla toki kuljetusvakuutukset on paketeille yms, mutta vakuutusarvo menee pelkästään painon mukaan.
 
Tuo liittyy taas postilakiin ja salassapitovelvollisuuteen. Posti ei voi olla korvausvelvollinen tavarasta minkä sisältöä ei voi varmentaa. Paketit on lähettäjän omaisuutta siihen saakka kun vastaanottaja noutaa sen. Postilla toki kuljetusvakuutukset on paketeille yms, mutta vakuutusarvo menee pelkästään painon mukaan.
Tuo postilaki on mielestäni niin vanhentunut, että joutaisi koko posti ihan saman kuluttajalain piiriin kuin muutkin. On se jännä, että postilla on omat lakinsa, kun samaan aikaan kiitolinjat ja muut menee omillaan, vaikka tavaraa molemmat kuljettaakin.
 
Olen törmännyt usein sellaiseen, että tilauksen yhteydessä selkeästi painoitetaan, että lähetys on lähettäjän vastuulla vain siihen saakka, kunnes se siirtyy kuljetusfirman haltuun.
Eli lähettäjä ei ota vastuuta lähetyksestä, sen jälkeen kun he ovat sen pois luovuttaneet.
Kenelle siis vastuu siirtyy, vastaanottajalle vaiko kuljettajalle, joka on tehnyt sopimukset tavaran toimittamisesta?

Ei tuollaisilla ilmoituksilla ole mitään merkitystä kuluttajakaupassa. Lähettäjä vastaa aina tuotteesta. Samalla tavalla kadonneet asiakaspalautukset ovat firman vastuulla sen jälkeen kun asiakas jättää ne postiin.
 
Tilailin ekan kerran gigantista. Sieltä tuli seurantakoodi keskiviikkona puolenyön maissa, ja viestissä sanottin että "Tilauksesi lähtee tänään varastolta", mutta sanottiin myös että "Tilauksesi on jo lähtenyt matkaan ja on sinulla lähipäivinä". :D Mietin vaan että miten kauan Gigantilla oikeasti kestää saada se paketti matkaan, posti kertoo vain ettei paketti ole vielä saapunut heille? :D
 
Tilailin ekan kerran gigantista. Sieltä tuli seurantakoodi keskiviikkona puolenyön maissa, ja viestissä sanottin että "Tilauksesi lähtee tänään varastolta", mutta sanottiin myös että "Tilauksesi on jo lähtenyt matkaan ja on sinulla lähipäivinä". :D Mietin vaan että miten kauan Gigantilla oikeasti kestää saada se paketti matkaan, posti kertoo vain ettei paketti ole vielä saapunut heille? :D

Ehkä se tänään lähtee matkaan. Useimmiten tuollaiset "lähtee varastolta" tai "on lähtenyt matkaan" viittaa lähinnä siihen että lähetystarra/seurantakoodi printattu eikä sitä että se olisi fyysisesti lähtenyt yhtään mihinkään. Lähtee sitten kun Posti on hakenut sen ja leimannut vastaanotetuksi jossain lajittelupaikassa tjsp.
 
Ehkä se tänään lähtee matkaan. Useimmiten tuollaiset "lähtee varastolta" tai "on lähtenyt matkaan" viittaa lähinnä siihen että lähetystarra/seurantakoodi printattu eikä sitä että se olisi fyysisesti lähtenyt yhtään mihinkään. Lähtee sitten kun Posti on hakenut sen ja leimannut vastaanotetuksi jossain lajittelupaikassa tjsp.

Joo kyllä mä tuon verran ymmärsin, lähinnä ihmetyttää miksi siinä menee useita päiviä että se paketti sitten oikeasti sinne postille asti päätyy, yleensä tuo on tapahtunut viimeistään seuraavana päivänä.. eli muista firmoista se olisi ollut postilla jo matkassa eilen. :)
 
Joo kyllä mä tuon verran ymmärsin, lähinnä ihmetyttää miksi siinä menee useita päiviä että se paketti sitten oikeasti sinne postille asti päätyy, yleensä tuo on tapahtunut viimeistään seuraavana päivänä.. eli muista firmoista se olisi ollut postilla jo matkassa eilen. :)

Riippuu ihan siitä minkälainen sopimus yrityksellä ja Postilla on eli koska Posti hakee paketteja, minä päivinä tai kuinka monta kertaa päivässä ja mihin kellonaikaan jne.
Gigantti sen kokoinen pulju että veikkaisin heillä olevan sellainen sopimus että paketteja noudetaan kerralla niin paljon kuin mahdollista että hinta per lähetys on pieni ja heille tulee joku ns. dedikoitu paku/rekka käymään. Siinä missä jonkun pienemmän puljun kohdalla siellä käy muitakin yrityksiä kiertävä keräilyauto käymässä useammin kun volyymi ei ole riittävän suuri että se dedikoitu auto olisi perusteltua jne.

Tai jotain sinnepäin, ei minulla mitään sisäpiirintietoa ole, kunhan nyt lonksutan leukojani ja spekuloin.
 
Joo kyllä mä tuon verran ymmärsin, lähinnä ihmetyttää miksi siinä menee useita päiviä että se paketti sitten oikeasti sinne postille asti päätyy, yleensä tuo on tapahtunut viimeistään seuraavana päivänä.. eli muista firmoista se olisi ollut postilla jo matkassa eilen. :)

Gigantin ja muutaman muunkin firman paketit taitavat lähteä Ruotsista.
 
Noniin, eiköhän asiaan tullut jo riittävästi selkoa, kiitokset. :D Tietää ettei ainakaan gigantista tilaile, jos olisi kiirus. :)
 
Tuo on aika surkeaa palvelua, koska asiasta ei mainita missään. Siinä menee viikko kun joutuu odottamaan, ennenkuin paketti edes tulee seurantaan. Noin on kaikilla näillä Elloksilla jne.
Gigantin paketit näkyy yleensä kahden päivän sisällä postin seurannassa
 
Tänään kaveri käy nakkaamassa paketin postiin. Viikonloppuisin ei kulje, eikä tiistaina. Saa nähdä milloin on perillä. Itellan aikoihin muistelisin, että toimi vielä jotenkin.
 
Tänään kaveri käy nakkaamassa paketin postiin. Viikonloppuisin ei kulje, eikä tiistaina. Saa nähdä milloin on perillä. Itellan aikoihin muistelisin, että toimi vielä jotenkin.

Kyllä Posti viikonloppuisinkin niitä vaikuttaa kuljettavan. Pari viimeistä pakettia oon hakenut lauantaina kun niistä on tullut OmaPosti-appissa saapumisilmoitus.
 
Paketit kulkee joskus vkl:sinkin ja aina myös tiistaina.


Olen kuullut ainakin, että tiistaisin ei jaella. Vai onko vain postilaatikkotavarat?

Kyllä Posti viikonloppuisinkin niitä vaikuttaa kuljettavan. Pari viimeistä pakettia oon hakenut lauantaina kun niistä on tullut OmaPosti-appissa saapumisilmoitus.

No viikonloppuisin joskus on paketti saattanut tulla, pääsääntöisesti ei.
 
mitenkä muilla perjantait tuleeko silloin postia? täällä näyttäs että jaetaan yhtä paljon kuin tiistaisin.
 
Oletko varma, että Gigantti lähettää ne ruotsista saakka? En ole aiemmin kuullut sellaisesta, tosin en ole sieltä vissiin tilannutkaan mitään kotiin. Liikkeeseen olen joutunut tilaamaan useasti, vaikka heillä olisi ollut sama tuote hyllyssäkin. Heillä on jokin tosi outo systeemi, että verkkokauppa on täysin irrallaan itse liikkeistä ja niissä on eri hinnat. Siksi tuotteet pitää tilata kauppaan, jos ne haluaa noutaa sieltä verkkosivujen hinnan mukaan.
Ensimmäisellä kerralla en sitä tiennyt, kun Gigantissa asioin. Tunnin veivasin pyörällä täydes kaatosatees hakemaan sieltä yhtä peliä, mutta heillä oli hyllyssä hinta kaksinkertainen siihen nähden mitä he ilmoittivat tuotesivullaan, eikä koko liikkeessä ollut asiakaspäätettä jotta tuotteen olisi voinut tilata siitä noudettavaksi. Ei auttanut kuin polkea takas kotiin tilaamaan. Olin kyl hieman hiilenä...

Kyllä on varmaa.

Keskusvarasto - Gigantti
 
enne postilla oli toi paketinseuranta ohjelma erillinen ennenku ne yhisti sen tohon posti softaan. niin siitä asti vaa temppuilu ainenkin itellä. kuukaus sitten haettu paketti lukee vieläkin et olisi matkalla, eikä sitä saa poistettua mitenkään. Nyttenku koittaa lisätä uuden paketin tunnuksia joka nettisivu seurannanmukaan suomenpostissa, ohjelma väittää ettei tunnista koodia. Kumma et piti toimiva softa sit pistää vituiks
 
kuukaus sitten haettu paketti lukee vieläkin et olisi matkalla, eikä sitä saa poistettua mitenkään.
OmaPosti-sovelluksessa (joka on se uusin sovellus) paketin saa poistettua liu'uttamalla pakettia vasemmalle listanäkymässä ja valitsemalla "Poista".
 
OmaPosti-sovelluksessa (joka on se uusin sovellus) paketin saa poistettua liu'uttamalla pakettia vasemmalle listanäkymässä ja valitsemalla "Poista".

Itsellä 4kk vanha paketti softassa jumissa. Vasemmalle kuin liuttaa tulee vaan +muistutus nappula...
 
Itsellä 4kk vanha paketti softassa jumissa. Vasemmalle kuin liuttaa tulee vaan +muistutus nappula...
Jaaha, onkohan sitten niin että vain itse lisättyjä paketteja voi poistaa, automaattisesti lisättyjä ei.

Näkyykö paketti vielä Postin seurannassa? Jos se poistuu sitten kun se katoaa sieltä... mutta en olisi kovin yllättynyt jos ei poistu koskaan.
 
No, ei sitä olisi tarvinnut päivittää. Mulla toimii ihan hyvin se aiempi versio mihin tulee automaattisesti kaikki paketit ja johon voi myös lisätä kiinapaketit.
Ne muuttuu harmaiksi, kun on noudettu.
Sellaisen ihan hyvän parannuksen olen uudessa huomannut että se näyttää viivakoodin myös itse lisätyille paketeille, kun vanha näytti viivakoodin vain automaattisille paketeille. Eli voi postissa noutaessa vain näyttää sitä viivakoodia.
 
Ja uudessa sovelluksessa voi kopioida sen koodin siitä ruudulta suoraan, toisin kuin vanhassa, jossa piti käsin kirjoittaa toisaalle.
 
Ensimmäisellä kerralla en sitä tiennyt, kun Gigantissa asioin. Tunnin veivasin pyörällä täydes kaatosatees hakemaan sieltä yhtä peliä, mutta heillä oli hyllyssä hinta kaksinkertainen siihen nähden mitä he ilmoittivat tuotesivullaan, eikä koko liikkeessä ollut asiakaspäätettä jotta tuotteen olisi voinut tilata siitä noudettavaksi. Ei auttanut kuin polkea takas kotiin tilaamaan. Olin kyl hieman hiilenä...
Eikös tuossa tilanteessa voi pyytää myyjää korjaamaan hinta?
 
Apua kaivataan! Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta kun Postin seuranta näyttää että paketti on luovutettu vastaanottajalle, jo aikoja sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Paketti on kooltaan sellainen että se ei mitenkään mahdu luukusta. Myyjä ei tietenkään hyvitä mitään koska seuranta sanoo lähetyksen onnistuneen. Kyseessä on ePacket ja postin seurannan mukaan pikakirje.

Täytänkö Postin sivulla lomakkeen turhaan ja onkohan näissä mitään menestymisen mahdollisuuksia? Kyseessä on kuitenkin kaikkvoipa Posti. Arvoltaan tilaus oli n. 50€.
 
Onko se ihan kotimainen lähetys, vai ulkomailta?
Ulkomailta.



  • [*]Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
    16.07.2018 klo 07:45

    KOTKA


    [*]Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.

    16.07.2018 klo 07:08

    KOTKA


    [*]Lähetys on saapunut kohdemaahan.
    • Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
      16.07.2018 klo 07:45

      KOTKA

    • Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.

      16.07.2018 klo 07:08

      KOTKA

    • Lähetys on saapunut kohdemaahan.

      12.07.2018 klo 16:42

      HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

    • Lähetys on kuljetuksessa.

      09.07.2018 klo 18:34

      Skannaus ulkomailla IPS

    • Lähetys on postitettu lähtömaassa.

      07.07.2018 klo 09:21

      Skannaus ulkomailla IPS
    12.07.2018 klo 16:42

    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI


    [*]Lähetys on kuljetuksessa.

    09.07.2018 klo 18:34

    Skannaus ulkomailla IPS


    [*]Lähetys on postitettu lähtömaassa.

    07.07.2018 klo 09:21

    Skannaus ulkomailla IPS
 
Apua kaivataan! Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta kun Postin seuranta näyttää että paketti on luovutettu vastaanottajalle, jo aikoja sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Paketti on kooltaan sellainen että se ei mitenkään mahdu luukusta. Myyjä ei tietenkään hyvitä mitään koska seuranta sanoo lähetyksen onnistuneen. Kyseessä on ePacket ja postin seurannan mukaan pikakirje.

Täytänkö Postin sivulla lomakkeen turhaan ja onkohan näissä mitään menestymisen mahdollisuuksia? Kyseessä on kuitenkin kaikkvoipa Posti. Arvoltaan tilaus oli n. 50€.
Voi olla myös kusettajamyyjä, joka on antanut saman lähetystunnuksen usealle henkilölle.

Näin kävi itselläni kun odotin eBaysta tilattua kissanraapimispuuta. Lähetys oli luovutettu muistaakseni Kouvolassa, vaikka määränpää oli Vantaalla.
 
Harmillinen tapaus. Mulla noi ulkomailta tulevat kirjatut kirjeet saa saman statuksen, kun ne jätetään postilaatikkoon.
Tiedä sitten mihin koloon sen on Posti tunkenut, jos ei omaas mahu.
Onkos pikakirjeillä muka seurantakin?

Itse joskus tilasin jonkun 10 euron hintaisen akun eBaystä Kiinasta. Akku tuli paikalliselle iteljooni-asiamiehelle eli R-kioskille ja siitä tuli saapumisilmoituskin.

Mistään sitä pakettia ei sitten löytynytkään R-kioskilta vaikka etsivät sitä useampana päivänä siellä.

Posti taas ilmoitti etteivät korvaa penninjeniä kun olen vain vastaanottaja ja kiinalaisen lähettäjän pitäisi asioida Suomen iteljoonin kanssa ja hänen anoa niitä korvauksia.

Annoin sitten olla sen kun ei kiinnostanut Suomen postin perseilyillä vaivata kiinalaista kauppiasta jonka syytä se ei ollut.


On ne saatana sikoja postilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 355
Viestejä
4 505 324
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom