Postin kulkemisen vaikeus

Bandcampin kautta tilattu helmikuussa musiikki C-kasetti, joka toimitetaan Perusta. Ei näkynyt eikä kuulunut, joten pistin tuossa huhtikuun lopussa viestiä myyjälle, joka sanoi lähettäneensä uuden kasetin ja pisti vielä kuvan paketista, jossa osoitemerkinnät yms. Siitäkin nyt yli kuukausi eikä näy. Onko toi normaalia, että tuolta Etelä-Amerikasta pakettien/kirjeiden saaminen kestää näin kauan tai lähetykset jää matkalle? En kyllä enää jaksa perään kysellä, jääköön sitten kasetti saamatta :beye:

Ilmeisesti ihan kirjeenä siis lähetetty, ainakaan mitään seurantakoodia ei ole.
 
Tein tilauksen verkkokauppa.comista. Lähti jostain syystä kolmena pakettina ja yksikään ei tullut valittuun pakettiautomaattiin. :tdown: Pitää ottaa auto ja lähteä keräilemään noita ympäri lähistön noutopisteitä.
 
Onko toi normaalia, että tuolta Etelä-Amerikasta pakettien/kirjeiden saaminen kestää näin kauan tai lähetykset jää matkalle?

Ei ihan samalta alueelta, mutta Meksikosta lähetettiin joulukuun puolivälissä pino joulukortteja. Näitä jätettiin Jaliscossa hotelliin ja sataman postilaatikkoon ja muistaakseni Mexico Cityssä "jonnekin" muutamien päivien erolla. Vastaanottajat kiittelivät pääsiäisen aikoihin joulukorteista :lol: Postimerkit olivat ihan oikeasta Correos de Méxicon toimistosta ja leimat kortteihin oli isketty joskus helmikuun alussa.

Hitaasti mutta varmasti?

edit. Lisäys: Joskus elokuussa tuli vielä kuittauksia kortin saapumisista (vastaanottaja Suomessa). Eli sellaiset 8kk tekivät parhaimmillaan matkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ihan samalta alueelta, mutta Meksikosta lähetettiin joulukuun puolivälissä pino joulukortteja. Näitä jätettiin Jaliscossa hotelliin ja sataman postilaatikkoon ja muistaakseni Mexico Cityssä "jonnekin" muutamien päivien erolla. Vastaanottajat kiittelivät pääsiäisen aikoihin joulukorteista :lol: Postimerkit olivat ihan oikeasta Correos de Méxicon toimistosta ja leimat kortteihin oli isketty joskus helmikuun alussa.

Hitaasti mutta varmasti?
Eihän sitä nyt joka päivä voi odottaa postin kulkevan.:vihellys:
Edit: siellä tietysti nurmi kasvaa ympäri vuoden. :sori:
 
Onko mun ovella taas käyty ilman mitään ennakkoilmotusta, vai mitä toi liitteen seurantainfo tarkottaa? Mun puhelinnumero on 100% oikein. Postnord Oy välikätenä.
postnord.png
 
Nyt on viimeinki todistusaineistoa oikein videolla, miten huolellisesti Posti jakaa lähetyksiä:
 
Onko mun ovella taas käyty ilman mitään ennakkoilmotusta, vai mitä toi liitteen seurantainfo tarkottaa? Mun puhelinnumero on 100% oikein. Postnord Oy välikätenä.
postnord.png


Postnordin toiminta vaikuttaa aivan surkealta, minkäänlaista kontaktia sinne ei saa, puhelimeen ei vastata , eikä mailiin tai faceen. Jos haluatte lueskella hyviä palautteita niin postnordin facebook on kyllä helmi, paskempaa palutetta en ole nähnyt missään.

Itse tein periaatepäätöksen ja jätän väliin kyseistä firmaa käyttävät yritykset.
 
Postnordin toiminta vaikuttaa aivan surkealta, minkäänlaista kontaktia sinne ei saa, puhelimeen ei vastata , eikä mailiin tai faceen. Jos haluatte lueskella hyviä palautteita niin postnordin facebook on kyllä helmi, paskempaa palutetta en ole nähnyt missään.

Itse tein periaatepäätöksen ja jätän väliin kyseistä firmaa käyttävät yritykset.
Käytännössä toi tarkottaa esim dpd:tä koska niiden lähetyksiä hoitaakin sit suomessa postnord. Toi on aivan mahdotonta kyllä koittaa saada niiden aspaan yhteys. Multa esim tiedusteltiin onko toimitusaika kyseisenä päivänä välillä 17-21 ok, vastasin kyllä ja verkkopalvelussakin tuo paketin seurannassa näkyi. No eipä sieltä ysiin mennessä ketään tullut, mutta puol kybältä soi sit ovikello. Aika hienoa palvelua roikottaa koko ilta kotona vailla mitään kommunikaatiota keneltäkään ja sitten kun on kerennyt suihkuun mennä, soi ovikello toimitusajan ulkopuolella :facepalm:
 
Postilla ja kuriiripalvelulla törmätään tähän tyypilliseen ongelmaan:

Kun tilaaja, maksaja ja käyttäjä eroavat toisistaan, markkinatalouden itsesäätelymekanismit hajoavat.

Markkinataloudessa oleellinen säätelymekanismi on se, että ihmiset voivat äänestää jaloillaan ja valita paremmin toimivan tuotteen/palvelun, jos halvan laatu ei tyydytä.


Lähettävä firma valitsee kuriiripalvelun, joka on halvin. Asiakas, eli käyttäjä, joka saa paketin väärään aikaan tai jättää saamatta kotiinsa koska kuriiri kusettaa, ei ole maksanut kuljetusta itse eikö tilannut kuljetusta itse, joten hän ei voi äänestää lompakollaan ja valita parempaa kuriiripalvelua. Samoin huonosta palvelusta reklamointi ja korvausten hakeminen on ongelmallista, kun hän ei ollut se tilaaja eikä maksaja itse.
 
Ei liity postiin mutta pakko avautua fedexin toiminnasta.

Jos joku on patskaa niin fedex, asun Tampereelta 50km päässä olevassa kaupungissa, eivät soita etukäteen vaan toimittavat ajankohtana 6-18.

Kysyin että kun 1130 koittivat toimittaa logien mukaan että toimittavatko perjantaina, ei. No voinko noutaa tampereelta paketin? juu voit mutta vasta maanantaina.

hvhvhvhvhvhv
 
Itsellä on vähän vastaavanlainen kokemus itellan kuriiri palvelusta. Aamulla tuli viesti jossa A, B, C vaihtoehdot toimitusajoiksi ilta tuli ja sovittu aika meni yli ja itellan oma seuranta sanoi että lähetys luovutettu asiaakkaalle.

Kyllä se lopulta tuli myöhässä ja mitä ihmettelin ettei henkilöllisyyttä varmisteta mitenkään, kun avasin oven kaveri työnsi paketin sisään ja anto kapulan kuittausta varten.

Ei kuriirit koskaan mitään henkkareita kysele ja sama koskee kaikkia muitakin kotiinkuljetuksen tarjoajia. Niille on se toimitusosoite annettu ja sinne se toimitetaan niin homma niiden osalta kunnossa oli siellä sitten kuka tahansa paikalla.
 
Mun allekirjoitus niitten skannereihin on ainakin niin sekava, ettei siitä saa muut selvää. Jos itsekään.
 
Käytännössä toi tarkottaa esim dpd:tä koska niiden lähetyksiä hoitaakin sit suomessa postnord. Toi on aivan mahdotonta kyllä koittaa saada niiden aspaan yhteys. Multa esim tiedusteltiin onko toimitusaika kyseisenä päivänä välillä 17-21 ok, vastasin kyllä ja verkkopalvelussakin tuo paketin seurannassa näkyi. No eipä sieltä ysiin mennessä ketään tullut, mutta puol kybältä soi sit ovikello. Aika hienoa palvelua roikottaa koko ilta kotona vailla mitään kommunikaatiota keneltäkään ja sitten kun on kerennyt suihkuun mennä, soi ovikello toimitusajan ulkopuolella :facepalm:

DPD oli jo paskaa ennen postnordia. Mikään muu firma ei ole makuuttanut lähetystä kahta viikkoa sillä verukkeella että ei vaan jaksa tuoda
 
DPD oli jo paskaa ennen postnordia. Mikään muu firma ei ole makuuttanut lähetystä kahta viikkoa sillä verukkeella että ei vaan jaksa tuoda

Itselleni piti olla paketti tulossa tällä viikolla DPD/Postnordilla. Olin kotona odottamassa koko illan. Mutta niin vain tuli seurantaan merkintä, että katuovi oli lukossa, ovikoodi ei ole tiedossa ja lappu jätetty asiakkaalle. Asuntoni ovi on ulko-ovi, ovikoodia ei siis ole, koska ei ole porraskäytävää ja tietenkään kukaan ei ole jättänyt mitään lappua. Postnordin asiakaspalvelusta ei ihmiset vastaa.

Lueskelin ihmisten kertomuksia netistä ja selvästi postnordilla on netin juttujen perusteella kaikki sekaisin ja jumissa. Ilmeisesti siellä ei kukaan välitä enään hevonv****a firman toiminnasta. Itse pidän tuollaista yhtiötä kriisiyhtiönä. Tästä lähtien vältän DPD/Postnordin käyttöä mihinkään.

Muistakaa varmistaa nettitilauksissa, että mitä kuriiripalvelua myyjä käyttää!
 
Mun allekirjoitus niitten skannereihin on ainakin niin sekava, ettei siitä saa muut selvää. Jos itsekään.
Ei sen allekirjoituksen ole ideanakaan olla mikään tunnistustapa. Tunnistustapa on se, että olet siinä osoitteessa, mihin paketti on käsketty toimittaa + nimen kysyminen. Ainakin minulta lähetit kysyvät yleensä nimen sen kuittauksen yhteydessä.

Allekirjoittaminen taas on vaan perinteinen tapa hyväksyä asioita, jota ei voi oikein vahingossa tehdä. Plus että kyllä sen oman harakanvarpaan yleensä nyt tunnistaa jos tulee epäselvyyttä siitä olinko minä kuitannut tämän vai ei. Samahan se nyt on jos menet tekemään vaikka pankkiin, niin ei sinua allekirjoituksella tunnisteta vaan henkkarista, se allekirjoitus on vaan sitten tapa osoittaa hyväksyntä sille lainasopimukselle tai mille onkaan.
 
Onko mun ovella taas käyty ilman mitään ennakkoilmotusta, vai mitä toi liitteen seurantainfo tarkottaa? Mun puhelinnumero on 100% oikein. Postnord Oy välikätenä.
postnord.png

Voin omaltakin kohdaltani vahvistaa, että Postnord / DPD kyllä kusettaa noissa "jakeluyrityksissä". Kolme kertaa koittavat ottaa yhteyttä ilmeisesti telepaattisesti ja ei kun pakettia takaisin lähettäjälle :tup:
 
Hieno firma tuo Post Nord. Arvioi, että paketin saaminen norjasta lähikauppaan vie 8 päivää. Ja kyllä se siltä alkaa vaikuttaa. Paketti saatiin suomeen kolmessa päivässä ja nyt vaikuttaa siltä, että viimeiseen 160km matkaan menee se loput 5 päivää. Turusta ajaa Tampereelle polkupyörälläkin nopeammin.
 
Posti on käsittääkseni suomessa ainut logistiikan toimija jolla on pakettilajittelussa käytettävissä lajittelukoneet. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että eri vuorokauden aikoina käytetään tiettyä sykliä ja myös kuljetukset liikkuvat tämän prosessirytmin mukaan. Kuriirifirmojen etu on siinä, että tavaran määrä on niin pieni, että yksittäistä pakettia ei tarvi tunkea koko lajitteluputken läpi, vaan se voidaan vaan ns. viedä oikeaan paikkaan suorilta.

Nyt kun noi kuriirifirmat kuten dpd ja postnord (matkahuolto myös) onkin haalineet suuria yritysasiakkaita, heiltä loppuu kädet kesken, ja paketit odottaa jossain läjässä lajittelua, koska yllättäen rahaa tulee asiakkaista, eikä siitä että palkkaa lisää porukkaa pitämään ne asiakkaat tyytyväisenä.

Käytännön esimerkkinä kun joskus tilasin aamupäivällä autopurkaamolta osan, se ehti saman päivän matkahuollon noutoon, ja kuuden jälkeen illalla kävin sen jo noutamassa bussiasemalta. Tämä on mahdollista vain, koska se käsiteltiin yksittäisenä pakettina. Taas vastaavasti jos se olisi postin kautta kulkenut, se olisi ensin päätynyt paikallisen lajittelukeskuksen lähtevään pakettivirtaan, ja siitä vasta seuraavaan sykliin saapuvaan virtaan, eli minimissään pelkkään lajitteluun menis 2/3 vuorokaudesta, syklin takia.
Postin ongelmana onkin se, että sitä tavaraa on niin paljon, ettei sitä ehditä jauhaa edes koneella, ja jos joku paketti putoaa rytmistä, sille tulee aina kokonainen vuorokausi lisää toimitusaikaa.
 
Voin omaltakin kohdaltani vahvistaa, että Postnord / DPD kyllä kusettaa noissa "jakeluyrityksissä". Kolme kertaa koittavat ottaa yhteyttä ilmeisesti telepaattisesti ja ei kun pakettia takaisin lähettäjälle :tup:

Tällaisista pitäisi asiakkaiden alkaa tehdä tutkintapyyntöä poliisille petoksesta.

Suomessa tosin ongelmana on, että täällä ei ole kunnollista joukkokannekulttuuria kuten USAssa. (joukkokanteet taidettiin pari vuotta sitten vihdoin sallia, jos muistan oikein?)
 
Ebayn royal maililla tuleva paketti (ei seurantakoodia) on matkannut nyt 4 viikkoa. Muilla tullut royal mailin kamat viime aikoina kohtuuajassa?
 
Ebayn royal maililla tuleva paketti (ei seurantakoodia) on matkannut nyt 4 viikkoa. Muilla tullut royal mailin kamat viime aikoina kohtuuajassa?

Itsellä on kestänyt joka kerta 2-4 viikkoa Royal Mailin kanssa. Pisimmillään odotin Lontoosta lähtenyttä pakettia 5½ viikkoa. Nehän ilmeisesti tuo noita välillä jotain laivateitse tms. eli kestää kyllä.
 
Postilta ei taida olla mitään mahdollisuuksia saada järkevää korvausta vieläkään heidän tuhoamasta tavarasta..? lähetin toukokuun lopulla paletin Puolaan.. ihmettelin kun logistiikkakeskukseen pakettia ei näy eikä kuulu. Yhteys lähetyksenselvitykseen ja sieltä vastaus että paketin yläosa vahingoittunut.. paketti joko palautuu minulle tai pakataan uudestasn.

Tämån jä!keen lähes kymmenkunta käsittelymerkintää Lokessa. Huomasin että paketin koko ja paino oli puolittunut jossain vaiheessa.. taas yhteys lähetyksenselvittelyyn joka eo tiennyt asissta mitään.. eivät voi kuulema tutkia toimituksessa olevia paketteja jotta selvitetään onko sinne Puolaan matkalla edes oikea paketti..

Ei muutakuin sormet ja varpaat ristiin..

Tänään paketti tuli sitten Puolaaan.. laatikko oli vaihtunut ja puolet sisällöstä perillä. Mukana prkl lähetyksenselvityksen lappu jonka mukaan osa lähetyksestä vahingoittunut ja loput pakattu uudelleen..

Hommassa v..ttaa se että lähetin kaksi alkoholipulloa,arvoltaan 500eur/kpl. Jokainen joka on lyönyt täyden viinapullon hajalle tietää kuinka paljon voimaa se vaatii.. lisäksi pullot oli pakattu erittäin huolellisesti kuplamuoviin ja pakkausmuoviin.. kahta pulloa kohden muovia oli lähes kolme kiloa.. eli paljon.

Tästä huolimatta Posti sai hajoitettua paketin ensimmäisen 50km matkalla..
 
Postin ems paketissahan on vakuutus n. 1,5kiloeuroon asti ja kalliimpiin paketteihin saa sit vaikka ifiltä suoraan yksittäisvakuutuksen prosentilla-parilla tavaran hinnasta. Kokemusta on.
 
katotaan nyt mitä sanovat.. tein vahinkoilmoituksen tosta.. omalla kohdalla posti toiminut hyvin ja ilman erikoisempaa pakkausta on postin kautta tullut yli kahdensadan kännyköitä Kiinasta. Nykyisissä kun on niin tarkat seurannat niin aattelin kunnolla paketoituna saisivat yhden paketin itämeren yli..
 
katotaan nyt mitä sanovat.. tein vahinkoilmoituksen tosta.. omalla kohdalla posti toiminut hyvin ja ilman erikoisempaa pakkausta on postin kautta tullut yli kahdensadan kännyköitä Kiinasta. Nykyisissä kun on niin tarkat seurannat niin aattelin kunnolla paketoituna saisivat yhden paketin itämeren yli..
Ne korvaa postikulut + n. 20€/kilo
 
Kerrain rikkoivat mun oluttilauksen Saksasta Vantaan sekoittelukeskuksessa. Seurantaan tuli tieto paketin toimituksen viivästymisestä. Sitten se oli pakattu uudestaan ihan hemmetin isoon laatikkoon. Kaksi lasista olutpulloa oli sirpaleina muovipusissa paketin sisällä.

Paperissa luki, että kuljetus oli asianmukaisesti pakattu.

En viitsinyt kuitenkaan valittaa asiasta. Rahallinen arvo menetykselle oli 5 euron tietämillä. Ainoa, minkä keksin oli se, että paketti pudonnut linjalta.
 
Lähetin sitten postissa vahvistimen Tanskaan korjattavaksi. Vantaalle asti pääsi parissa päivässä ja sinne näyttää jääneen. Postikaan ei vielä tiedä missä se paketti nyt menee. Ei muuten, mutta pari tonnin laite kyseessä, niin hieman jännittää löytyykö sitä ollenkaan... Ja joo, olisi pitänyt laittaa Matkahuollon kautta :shifty:
 
Lähetin sitten postissa vahvistimen Tanskaan korjattavaksi. Vantaalle asti pääsi parissa päivässä ja sinne näyttää jääneen. Postikaan ei vielä tiedä missä se paketti nyt menee. Ei muuten, mutta pari tonnin laite kyseessä, niin hieman jännittää löytyykö sitä ollenkaan... Ja joo, olisi pitänyt laittaa Matkahuollon kautta :shifty:
Jos tietäisit miten myös matkahuolto käsittelee osan paketeistaan niin todennäköisesti luottaisit enemmän postiin. :btooth:
 
Miten toi postipakettipaska-automaatti nykyisin pelaa. Tarkotus lähettää paketti ja kortit ei ilmeisesti käy enää.
Tarviiko tulostaa mitään ku ei oo tulostinta?
Jos joku vois selkosuomella kertoa, postin nettisivut ei kerro mitään.
 
Postin kännysovelluksen kautta kai pystyy lähettämään paketteja.
En käsitä sitä miten se tajuaa minne mä vien sen.. Saanko koodin jonka kanssa etin jonku/määrätyn postin paskapakettipisteen ja jätän sinne?
 
postin palvelupisteeseen siis jätetään eikä postin automaattiin?
 
Mites nykyään noi asiakaspalautukset tehdään kun ei ole enää niitä lirpakkeita. Vai kävelenkö vaan postiin tuon asiakaspalautuskoodin/tunnuksen kanssa?
 
Mites nykyään noi asiakaspalautukset tehdään kun ei ole enää niitä lirpakkeita. Vai kävelenkö vaan postiin tuon asiakaspalautuskoodin/tunnuksen kanssa?
Valmiin paketin kanssa vain postiin ja kertoo kyseessä olevan asiakaspalautus, itsellä kysyneet että kenelle ja kun kertoo niin printtaa suoraan päälle liimattavan tarran. Sitten antaa paketin ja homma valmis. Näin ainakin itsellä pari viikkoa takaperin.
 
Noni, nytpä on sitten tullut itsekkin koettua tuo tämän thriidin klassikko. Kameraan uusi objektiivi tulossa, oli omassa kaupungissa aamulla klo 9. Arvioitu toimitus oli tänään klo 18 mennessä. Seuraillu innolla, että millon ois noutopisteessä niin pääsis hakemaan. No, kello tuli 18 ja arvion tilalle vaihtui "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." :beye:

Ja tosiaan koko matka tuohon, että se on matkalla noutopisteeseen meni alle vuorokaudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tavallisen kirjepostin jakelussa tuntuu nykyisin menevän pitkälti toista viikkoa. Onko posti taas tehostanut toimintaansa vai mistähän nyt tuulee?
 
Tavallisen kirjepostin jakelussa tuntuu nykyisin menevän pitkälti toista viikkoa. Onko posti taas tehostanut toimintaansa vai mistähän nyt tuulee?
Kuivan alkukesän jälkeen on ollut sateista = nurmikot ovat alkaneet kasvamaan...
Edit. tuo kokeilu ilmeisesti loppui. Ehkä postilaiset ovat joutuneet soittamaan mummoille Kela-takseja ja odotusajat ovat olleet pitkiä.
 
Kuivan alkukesän jälkeen on ollut sateista = nurmikot ovat alkaneet kasvamaan...
Edit. tuo kokeilu ilmeisesti loppui. Ehkä postilaiset ovat joutuneet soittamaan mummoille Kela-takseja ja odotusajat ovat olleet pitkiä.
Kohtahan kelit muuttuu jo pakkaselle ja sitten alkaa lumityöt. Nyt kun taksiliikennekin vapautui niin varmaan ajavat samalla itse mummotaksia. :rolleyes:
 
Kohtahan kelit muuttuu jo pakkaselle ja sitten alkaa lumityöt. Nyt kun taksiliikennekin vapautui niin varmaan ajavat samalla itse mummotaksia. :rolleyes:
Siinähän olisi postille hyvä uus tienesti! Samallakun jakavat postia niin ottasivat mummot kyytiin. :D
 
Löytyi tänään laatikosta kortti, että posti oli yrittänyt soittaa 08:15 paketin toimituksesta, mutta eipä soittoa kuulunut. Soitin kortissa mainittuun numeroon, ja sieltä vastasi paikallinen päällikkö tjsp, oli päällikkökin vähän tuohtunut, ja lupasi toimittaa itse paketin paikalliseen noutopisteeseen, että voin noutaa paketin viikonlopun aikana itse. Kesähessun perseilyä ilmeisesti tämä tapaus.
 
Noni, nytpä on sitten tullut itsekkin koettua tuo tämän thriidin klassikko. Kameraan uusi objektiivi tulossa, oli omassa kaupungissa aamulla klo 9. Arvioitu toimitus oli tänään klo 18 mennessä. Seuraillu innolla, että millon ois noutopisteessä niin pääsis hakemaan. No, kello tuli 18 ja arvion tilalle vaihtui "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." :beye:

Ja tosiaan koko matka tuohon, että se on matkalla noutopisteeseen meni alle vuorokaudessa.

Nonni, nyt ois päivitystä tähän episodiin. Kävin tossa äsken toimipisteessä kyselemässä kyseisen paketin perään kun ei tuosta torstaisesta ollut tapahtunut seurannassa mitään muutosta. Noh, lähetystunnuksella ei löytynyt mitään järjestelmästä. Ystävällisesti sitten otti toimihenkilö henkkarit ja lähti tutkimaan paketteja. Aikalailla kyseinen toimihenkilö kävi joka ikisen paketin läpi ja alkoi jo itseltä toivo mennä mutta sitten sieltä about viimeisestä nurkasta löytyi loota jonka kanssa toimihenkilö tuli takaisin minun luo. Siinähän oikea paketti nökötti nenän edessä.

Ilmeisesti, tämä ihan omaa spekulaatiota kun en jäänyt asiasta enempää tenttaamaan, oli käynyt niin että kun paketti oli torstaina saapunut toimipisteeseen eikä siellä oltu lyöty koko pakettia järjestelmään vaan nakattu vaan hyllyyn. Vähän veikkaan että jos en ois lähteny kyselemään perään niin ois jääny kyllä kyseinen linssi saamatta. Että silleen. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli ihan sama kun paketti oli postissa merkattu koneelle helposti-koodilla eikä seurantakoodilla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 200
Viestejä
4 489 369
Jäsenet
74 168
Uusin jäsen
bopson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom