- Liittynyt
- 24.10.2016
- Viestejä
- 539
Joku postilainen kadotti multa just yhden asiakaspalautuksena huoltoon lähetetyn objektiivin. Kohta ihmetellään, että kuka osapuolista korvaa kauppasumman vai korvaako kukaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
postin kanssa ollut ongelmia kiinasta tilattujen lähetysten kanssa.
Yksi tapaus oli kun odotin invertteriä tulevaksi. Kun tuntui kestävän kauan, tarkastin seurannan, sieltä kävi ilmi, että paketti oli saapunut ja seuraavana päivänä palautettu lähettäjälle koska vastaanottajan osoite puutteellinen, pidin erikoisena, että se löysi tiensä jostain Kiinasta lähipostiini mutta siellä eivät kyenneet selvittämään mihin toimittaa, ja koska lähti heti seuraavana päivänä takaisin, en ehtinyt reagoimaan. Pieni epäilys, oliko paketissa invertteri, kun paino oli 0,01kg. Ebay palautti rahat koska paketti lähettäjän vastuulla kunnes vastaanotettu.
Toinen tapaus, noudin kirjattua kirjettä, sain jonkun toisen ihmiset postiennakkolähetyksen käteen. Huomasin kotiin mennessä kun aloin ihmetellä paketin muotoa, ettei ole mitää mitä olen tilannut. Kuulemma saapumisilmoitukseen kirjoitettu käsin epäselvästi koodi.
Yksi paketti oli saapunut 4.6 ja luovutettu vastaanottajalle, kummallista koska itse olin ulkomailla. 14.6 se sitten oli noudettavissa uudelleen ja muka saapunut vasta tuolloin, lienee annettu ensiksi jollekin toiselle..
Aika epämääräistä tunarointia kyllä omasta mielestäni.
tuli myös hieman ikävänä yllätyksenä kun menin pakettiautomaatille, että siellä ei voi enää maksaa lähetystä. Piti sitten kaivaa puhelimella ja pankkitunnuksilla postin sivujen kautta tuo maksu että sai paketin lokeroon, en ymmärrä mitä kehitystä tuo taas on, että pitää periaatteessa ostaa lähetys jo kotoa ennenkuin lähtee lokerolle.
Mitähän tässä nyt oikein voisi tehdä. Tilasin alankomaisesta verkkokaupasta varusteita autoon. PostNL seuranta tomi hyvin ja lopulta näkyi että paketti noudettavissa noutopisteestä. Sivuilla näkyi myös JJFI koodi (postin?) alkuperäisen koodin lisäksi. Menin sen kanssa tiskille, mutta sillä koodilla ei löytynyt mitään lähetystä. Postin seurantakaan ei tunnista tuota jjfi koodia eikä alkuperäistä. Saapumisilmoitusta ei ole tullut. Postin asiakaspalvelu ei tiedä lähetyksestä mitään, eikä nimellänikään näytä tulleen mitään.
Kokeilin noita kaikkia koodeja myös DPD, TNT, Postnord sun muihin seurantoihin. PostNL:kään ei osannut auttaa. Viikon kuluttua PostNl seurannassa luki 2 kertaa "shipment sorted" ja sitten "driver is en route". Vieneet jonnekkin hakemattomien lähetysten säilytykseen? Kiva juttu, pistävät varmaan roskiin 3kk päästä.
Lähettäjä oli laittanut viestiä, mutta selvyyttä ei saatu. Onkohan saapumiskirje unohdettu laittaa tai hukattu ja kaikki on nyt siitä kiinni. Ennen tuli sentään 2 ilmoitusta.
Ilmeisesti on uudistettu kirjattua kirjettä, kun minullekin tuli tällä viikolla Ranskasta kirjattu kirje mikä oli tiistaina, milloin ei muuta postia jaeta, luovutettu vastaanottajalle eli laitettu minun postilaatikkoon suoraan. Onneksi sentäs lukittu laatikko.Onko tuo iteljoonin uusi "palvelu" Suomessa että kirjatut kirjeet jaetaan postilaatikkoihin suoraan jos tulevat Kiinasta? Vai koskeeko kyseinen "palvelu" myös kaikkia muita kirjattuja kirjeitä?
Banggood tilauksia tullut nyt 2 kpl suoraan postilaatikkoon (toinen oli suht pieni paketti, ja toinen vähän isompi), kun tein tilauksen "Priority Direct Mail" toimituksella. Gearbestin tilaukset pitänyt hakea postista. Se perus toimitusvaihtoehto.posti.fi
Ulkomailta saapuvat kirjatut lähetykset jaetaan noudattaen soveltuvin osin 1.1.2017 voimaan tulleita yleisiä toimitusehtoja. Esimerkiksi ulkomaisten verkkokauppojen postiluukkuun mahtuvat, tavaraa sisältävät lähetykset voidaan toimittaa suoraan vastaanottajan osoitteeseen ja luovutus todennetaan jakeluluennalla.
Sotilaskortilla itse käynyt hakemassa paketit, vuodesta 201x lähtienTilasin paketinsmartpostiin ja normipostiinhan se meni. Oikein kiva kun passikin hävinnyt nyt taitaa paketti mennä takasin jimmsille
Niin siis tuota miten tuo toimii, maksat sen lähetyksen postin sivuilla, sitten pakettiautomaatin luona joku koodi vai, minkä saat sen maksun jälkeen ja sitten samalla tavalla luukku aukeaa? Ja eikö posti laittanut jonkinlaisen suosituksen, että pitäisi samalla tavalla vastaanottajan nimi ja tiedot laittaa siihen lähetykseen, vaikka verkon kautta olisikin maksanut ja lisännyt tiedot?tuli myös hieman ikävänä yllätyksenä kun menin pakettiautomaatille, että siellä ei voi enää maksaa lähetystä. Piti sitten kaivaa puhelimella ja pankkitunnuksilla postin sivujen kautta tuo maksu että sai paketin lokeroon, en ymmärrä mitä kehitystä tuo taas on, että pitää periaatteessa ostaa lähetys jo kotoa ennenkuin lähtee lokerolle.
Laita henkkarillinen kaveri hakemaan paketti. Valtakirjaakaan ei tarvitse kun on normipaketti kyseessä.Tilasin paketinsmartpostiin ja normipostiinhan se meni. Oikein kiva kun passikin hävinnyt nyt taitaa paketti mennä takasin jimmsille
Voi tuon valtakirjan tehdä valmiiksikin, jos vaikka kysyvät. Mahdoton heidän siitäkään henkkaria on etänä kysellä.Laita henkkarillinen kaveri hakemaan paketti. Valtakirjaakaan ei tarvitse kun on normipaketti kyseessä.
Ilmeisesti on uudistettu kirjattua kirjettä, kun minullekin tuli tällä viikolla Ranskasta kirjattu kirje mikä oli tiistaina, milloin ei muuta postia jaeta, luovutettu vastaanottajalle eli laitettu minun postilaatikkoon suoraan. Onneksi sentäs lukittu laatikko.
Tietenkin riittää, mutta eipä tuo laajassa mittakaavassa ole kannattavaa hommaa alkaa laatikoita ratsata.
Vuodessa Kiinasta tulee Suomeen n. 15 miljoonaa lähetystä joiden keskimääräinen arvo on selvästi alle 20€.
Suomessa on n. 3 miljoonaa postilaatikkoa/-luukkua ja yleensä Kiinasta tulevat lähetykset ovat halpaa elektroniikkaa, vaatteita tai muita huokeita käyttöesineitä.
En ehkä tarpeeksi tunne nistilogiikkaa, mutta ei maksa vaivaa.
Tietenkin riittää, mutta eipä tuo laajassa mittakaavassa ole kannattavaa hommaa alkaa laatikoita ratsata.
Vuodessa Kiinasta tulee Suomeen n. 15 miljoonaa lähetystä joiden keskimääräinen arvo on selvästi alle 20€.
Suomessa on n. 3 miljoonaa postilaatikkoa/-luukkua ja yleensä Kiinasta tulevat lähetykset ovat halpaa elektroniikkaa, vaatteita tai muita huokeita käyttöesineitä.
En ehkä tarpeeksi tunne nistilogiikkaa, mutta ei maksa vaivaa.
Osaakos kukaan sanoa oliko se Postin vai jonkun muun firman paketti kun pakettiautomaattia voi käyttää niin että sinne laittaa paketin, saat koodin ja joku muu voi noutaa lähetyksen ilman että sitä on mihinkään lähetetty.
Tuollaisesta oli ihan vähän aikaa sitten kirjoitus. En millään muista mikä firma sitä tarjosi ja oliko se jo käytössä vai vasta suunnitteilla.
Taitaa olla lähilokero palvelu: Lähilokero - Posti henkilöasiakkaille
Pikakirje ei ole saapunut 17.8 mennessä eikä mitään uutta tietoa trackingissa. Mikähän tässä nyt mättää ? Tulisikohan kenties tänään vai mitähän tässä on tapahtunut? Olisin kiitollinen kommenteista.
Kyllä minulle on pikakirje tiistaina laatikkoon tuotu.Kai pikakirjeet pitäisi jakaa tiistaisinkin, kun paketitkin kulkee. Eihän sillä pikakirjeellä ole mitään merkitystä muuten.
Minulle tuli eilenKyllä minulle on pikakirje tiistaina laatikkoon tuotu.
Pikakirjeet kulkevat / ovat kulkeneet jo pitkän aikaa normaalin postinjakelun mukana, joten voi olla ettei tule tänään.
EDIT: Eikun tänään onkin keskiviikko, eli kusti polkee normaalisti.
Mää ihnettelin samaa tuolla ebay ja aliexpressi ketjussa viikko pari sitten...Mulla on kiinnostavasti Postin oma ulkomaanpaketti - ei hajuakaan mikä palvelu tämä on - maannut maanantaista alkaen Helsinki-Vantaalle saapuneena. Singaporen postin paketti saapui maahan sunnuntaina ja on jo eilisestä asti odotellut lähipostissa.
Koodi on mallia SPxxxxxxxxxFI. Seuranta näytti ensin hienosti Vantaata ennakkotiedolle ja rekisteröinnille, mutta seuraavana saapumista varastolle Shenzhenissä ja sitten matkaa Hong Kongin kautta Suomeen.
Mulla on kiinnostavasti Postin oma ulkomaanpaketti - ei hajuakaan mikä palvelu tämä on - maannut maanantaista alkaen Helsinki-Vantaalle saapuneena. Singaporen postin paketti saapui maahan sunnuntaina ja on jo eilisestä asti odotellut lähipostissa.
Koodi on mallia SPxxxxxxxxxFI. Seuranta näytti ensin hienosti Vantaata ennakkotiedolle ja rekisteröinnille, mutta seuraavana saapumista varastolle Shenzhenissä ja sitten matkaa Hong Kongin kautta Suomeen.
Hatusta heittämällä tullaus ottaa oman aikansa. Lisäksi tuo terminaali ei ole mikä tahansa pikku varasto vaan siellä on varmasti miljoonia paketteja käsiteltävänä. Kesäaikaan kun lomat rullailee niin enemmän ruuhkaa kuin normaalisti. Samassa sopassa tuo sinunkin pakettisi.@DJEzko selkeästi töissä Postilla. Selitätkö samalla miksi seuranta näyttää:
Mutta paketti ei ole nyt tuon jälkeen liikkunut mihinkään.
- Lähetys on saapunut kohdemaahan.
23.07.2018 klo 13:34
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
@DJEzko selkeästi töissä Postilla. Selitätkö samalla miksi seuranta näyttää:
Mutta paketti ei ole nyt tuon jälkeen liikkunut mihinkään.
- Lähetys on saapunut kohdemaahan.
23.07.2018 klo 13:34
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
Täällä myös täysin sama tilanne, saapa nähä kauanko menee paketin saapumiseen.
Koska paketti on Tullissa? Suosittelen Netpostin käyttöönottoa, niin ne ilmoitukset tullattavista paketeista tulee välittömästi eikä parin päivän viiveellä. Ainakin jos yhtään enempää ulkomailta tilailee niin kannattaa.
Täällä myös täysin sama tilanne, saapa nähä kauanko menee paketin saapumiseen.