Postin kulkemisen vaikeus

Aloin vaan taas miettimään suomea ja hyvin toimivaa postia. Vastaava paketti maksaisi varmaan lähes 10e lähettää ja seikkailisi viikon tms. matkalla. Täällä muutaman kymmenen senttiä (tässä kuussa taitaa olla 10+ tilausta) ja olisi saanut samaksi päiväksi vaikka tulee "kaukaa".
Eihän tälläisessä voi suomen posti pärjätä mitenkään.

Ilmeisesti asut jossain muualla huomattavasti Suomea tiheämmin asutussa maassa? Voi olla että Suomen laki velvoittaa jakopalveluja toimittamaan paketit Suomeen suurinpiirtein samoilla ehdoilla (on ole varma tästä, mutta toisaalta yhtään isoimpiin kaupunkeihin keskittynyttä palvelua ei ole). Suomen pohjoisosa on aika harvaan asuttua, joten tuollaista palvelua ei välttämättä toteuteta Postin palveluja huomattavasti halvemmalla.
 
Tässä ulkomailla asuessa ei voi kuin miettiä miten lirissä posti tulee olemaan jos Amazon jalkautuu suomeen ja saa jakeluverkoston toimimaan kuten muualla.

Täällä amazon prime maksaa 2.3e/kk ja se sisältää ilmaiset pikatoimitukset tai ilmaisen toimituksen sovittuna ajankohtana, koti-ovelle. Sama diilihän taitaa olla kaikkialla Amazonilla. Tilasin tänään uuden xbox ohjaimen, kun muksu rikkoi tatin vanhasta. Varastoksi sanoi varaston 300km päässä, mutta silti toimituksen olisi saanut tälle illalle. Eli n. 6-8h kuluttua! Nyt vaan on illaksi ohjelmaa ja viikonloppu epävarma niin laitoin että maanantaina (nyt on perjantai) kello 18-20 toimitus.

Aloin vaan taas miettimään suomea ja hyvin toimivaa postia. Vastaava paketti maksaisi varmaan lähes 10e lähettää ja seikkailisi viikon tms. matkalla. Täällä muutaman kymmenen senttiä (tässä kuussa taitaa olla 10+ tilausta) ja olisi saanut samaksi päiväksi vaikka tulee "kaukaa".
Eihän tälläisessä voi suomen posti pärjätä mitenkään.
Olisihan se toisaalta kiva kun saisikin tiukempaa aikataulua sovittua. Tällä hetkellähän posti taitaa tarjota joku päivä- tai iltatoimituksen, eli klo 14 mennessä tai klo 21 mennessä. Siitä sitten arpoo millon tulee aamu klo 7-14 tai ilta klo 14-21, puoli päivää kun tuo haarukka on.
 
21-pakettiin kuuluu soittopalvelu, jolloin vastaanottajalle soitetaan ja pyritään sopimaan sopiva jakeluajankohta, yleensä aikahaarukkana käytetään kahta tuntia esim. 15-17.
14-paketti tuodaan klo 14 mennessä. (Käytännössä 7-14 välillä)
9-paketit tuodaan klo 7-9.
Mielenkiintoista kun mulla noita 21 paketteja tullut muutama kappale eikä koskaan ole kyllä ketään soitellut. Sattumanvaraisesti on vaan paukattu ovelle.
 
Kun tulisikin aina aamulla, kun tiedän, että sen kuski tuo perille asti. Illan kuljettaja nuori pitkätukkapoika, joka ei edes tiedä, mikä on ovipuhelin.
 
Onkos muilla ollut ongelmaa että DHL ei suostu kuljettamaan akkuja? Ostin saksalaiselta eBay myyjältä videokameran, mutta DHL oli pistänyt paketin vajaan viikon pyörittelyn jälkeen takaisin myyjälle akun takia.
 
Ei kyllä aikoihin ole ollut kehumista postin palveluista, päinvastoin, mutta nyt täytyy kyllä antaa positiivistakin palautetta: tuli pari viikkoa sitten tilattua myöhään arki-iltana uusi töllötin kotimaisesta verkkokaupasta ja sille mukava seinäteline Saksan Amazonista. Töllötin kotiutui toisena arkipäivänä tilauksesta ja seinäteline hieman myöhemmin, mutta kuitenkin heti seuraavana päivänä Suomeen saapumisen jälkeen ja tällöin postinjakaja toi samalla vielä päiväpostitkin kotiovelle. Arvostan.
 
Onkos muilla ollut ongelmaa että DHL ei suostu kuljettamaan akkuja? Ostin saksalaiselta eBay myyjältä videokameran, mutta DHL oli pistänyt paketin vajaan viikon pyörittelyn jälkeen takaisin myyjälle akun takia.
Eivät ne ole koskaan kuljettaneet, on kiellettyä turvallisuussyistä. Kukaan ei tietenkään estä sanomasta, että lähetys ei sisällä akkua.
 
DHL näköjään kopioi postin toimintapoja. Eli viikolla n. klo 2050 tulee tekstari että ”lähetystä yritetty toimittaa, asiakas ei kotona”. no kotona tietenkin olin, eikä ole mitään portteja tai ovikoodeja. ovikellokin toimii.

epäilen että kuskin vuoro loppuu klo 21, ja totesi että pääsee näin nopeammin kotiin kuin se että käy heittämässä vielä viimeisen paketin. onkohan DHLn yleinen tapa tämä?
 
DHL näköjään kopioi postin toimintapoja. Eli viikolla n. klo 2050 tulee tekstari että ”lähetystä yritetty toimittaa, asiakas ei kotona”. no kotona tietenkin olin, eikä ole mitään portteja tai ovikoodeja. ovikellokin toimii.

epäilen että kuskin vuoro loppuu klo 21, ja totesi että pääsee näin nopeammin kotiin kuin se että käy heittämässä vielä viimeisen paketin. onkohan DHLn yleinen tapa tämä?

Ei ainakaan oman kokemuksen mukaan, koska mulle toimitetaan aina paketit juuri tuohon 20-21 aikaan. Joskus on tullut jopa 22, kun on aikataulut kusseet.
 
Laitteissa kiinni olevat akut on ok. Irrallaan olevia ei saa kuljettaa.
Kaipa se akku on ollut sitten irrallaan. Ei noissa eBayn kautta tulostetuissa osoitelapuissa näy sisältöä, joten eiköhän ne sen akun ole huomanneet läpivalaisuna.

Päädyin ratkaisuun että myyjä lähettää kameran ilman akkua, ja toiselta saksalaiselta myyjältä pistin pelkän tarvikeakun tilaukseen.
 
DHL näköjään kopioi postin toimintapoja. Eli viikolla n. klo 2050 tulee tekstari että ”lähetystä yritetty toimittaa, asiakas ei kotona”. no kotona tietenkin olin, eikä ole mitään portteja tai ovikoodeja. ovikellokin toimii.

epäilen että kuskin vuoro loppuu klo 21, ja totesi että pääsee näin nopeammin kotiin kuin se että käy heittämässä vielä viimeisen paketin. onkohan DHLn yleinen tapa tämä?

Voi olla että klo 21 on loppunut vuoro. Mutta ei tuo tarkoita sitä että klo 2050 olisi sitä pakettia yritetty toimittaa. Kuski on esimerkiksi voinut merkitä jakamattomat paketit samalla kertaa vuoron loputtua. Olitko kotona koko ajan kun paketti oli toimituksessa?
 
Voi olla että klo 21 on loppunut vuoro. Mutta ei tuo tarkoita sitä että klo 2050 olisi sitä pakettia yritetty toimittaa. Kuski on esimerkiksi voinut merkitä jakamattomat paketit samalla kertaa vuoron loputtua. Olitko kotona koko ajan kun paketti oli toimituksessa?

olin kotona ja dhln sivuilta näkee kellonajan milloin toimitusta yritetty.
 
Arvostan luottamustasi erinäisten järjestelmien antamalle datalle ja johtopäätöksille siitä. Entä jos ei?

ei mun tarvitse sitä arvioida kun dhln oma laaduntarkkailu nyt selvittää asiaa. mutta kyseiselle toimitukselle oli etukäteen ilmoitettu aikaikkuna.
 
Sen kuitenkin haluan sanoa, että tietyllä yhtiöllä osumatarkkuus on +98,4%.. ;)
Ei ainakaan Postilla. Omien kokemusten mukaan 20-30% osuu aikaikkunaan. En edes tajua noita "yö"kuljetuksia, koko ilta pitää odottaa ja sitten paketti saapuu 20-40 minuuttia aikaikkunan jälkeen. Paketti on kuitenkin saapunut paikkakunnalle jo aamulla, miksi vaihtoehtoina ei ole klo 16-18?
 
Ei ainakaan Postilla. Omien kokemusten mukaan 20-30% osuu aikaikkunaan. En edes tajua noita "yö"kuljetuksia, koko ilta pitää odottaa ja sitten paketti saapuu 20-40 minuuttia aikaikkunan jälkeen. Paketti on kuitenkin saapunut paikkakunnalle jo aamulla, miksi vaihtoehtoina ei ole klo 16-18?
Pitäisi varmaankin kysyä postista mutta, klo 16 on kyllä liian aikainen isolle osalle työssäkävijöistä. Mutta jotain tietysti pielessä jos menee yli ikkunan.
 
Onkohan tullauksessa mahdollisesti jotain häikkää tapauksessa, jossa paketti on saapunut Tullipostin varastoon ja nettitullattu. Tulli on automaattisesti vahvistanut tullauksen ja ilmoittanut, että Posti voi jakaa paketin. No, paketti on siirtynyt Tullipostista Ulkomaanterminaaliin ja tämän jälkeen se on rekisteröity uudelleen Tullipostissa, jossa se onkin sitten ollut useamman päivän, eikä ole edennyt mihinkään? Vai onkohan kyse vain Postin hidastelusta.

Edit: ei enää mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Luulen, että fyysisesti ulkomaanterminaali ja tulliposti on sama paikka. Paketti vain kirjataan jompaankumpaan. Sitten kun se on 01000 -paikassa, se on posti Vantaan lajittelukeskuksessa, joka on kohtuulähellä lentokenttää.
 
Posti laitetaan varmaan myyntiin.

Pieni uutinen joka paljastaa asian että varmaan nyt alkaa sarjayrittäjä hävittämään yrityksiä tehokkaasti.

50 yritystä, 15 johtajanpestiä ja konkurssi 24-vuotiaana - Taneli Tikka hyppäsi startup-maailmasta Vaken johtoon

upload_2018-4-25_8-56-12.png
 
Viimeksi muokattu:
Toveri lähetti Ruotsista paketin minulle Suomeen. Muutaman stopin kautta kuljettuaan seuranta kertoi lähetyksen poistuneen maasta. Seuraava tieto muutaman päivän kuluttua tiesi kertoa paketin palautuvan Ruotsiin ja takaisin lähettäjälle. Taas muutama päivä ja muutama lajittelukeskus ja "pakettia on yritetty toimittaa lähettäjälle", vaan toveri ei ollut kotona silloin. Eilen tuli ilmoitus että konttorissa on noutamaton paketti ja sehän se. Nyt pöydälläni.
Seurannan mukaan paketti on edelleen Ruotsissa ja sitä palautetaan lähettäjälle.

Edit: Seuranta päivittyi. Paketti on onnistuneesti palautettu lähettäjälle Ruotsiin!
 
Viimeksi muokattu:
Due to the rising incidence of failure to deliver documents by the Finnish post office (caused by repeated strikes) the embassy strongly recommends to apply for visa in person or by using courier delivery services (DHL, UPS, etc.)

Huvittava yksityiskohta Valko-Venäjän lähetystön viisumiohjeista :lol:
 
Ollaankohan siellä lähetty taas vapun viettoon kun ePacketille/Pikakirjeelle on tullut "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle."-merkintä seurantaan sillä välin kun olin kaupassa, mutta mitään postia ei näytä kuitenkaan tulleen tänään. Toki sen verran isosta paketista on kyse että luulisi vain palautuneen takaisin postiin.
 
Toveri lähetti Ruotsista paketin minulle Suomeen. Muutaman stopin kautta kuljettuaan seuranta kertoi lähetyksen poistuneen maasta. Seuraava tieto muutaman päivän kuluttua tiesi kertoa paketin palautuvan Ruotsiin ja takaisin lähettäjälle. Taas muutama päivä ja muutama lajittelukeskus ja "pakettia on yritetty toimittaa lähettäjälle", vaan toveri ei ollut kotona silloin. Eilen tuli ilmoitus että konttorissa on noutamaton paketti ja sehän se. Nyt pöydälläni.
Seurannan mukaan paketti on edelleen Ruotsissa ja sitä palautetaan lähettäjälle.

Edit: Seuranta päivittyi. Paketti on onnistuneesti palautettu lähettäjälle Ruotsiin!
En tiedä liittyykö, mutta olen nähnyt ruotsalaisten postauksia toisaalla että Ruotsin postin seurannassa on näkynyt sijaintina "Ruotsi" vaikka seurantatapahtuma on tapahtunut ulkomailla.
 
Harmi kun paketti putosi dhl:ltä postille suomeen tullessaan. Dhl:n ois saanu tänään, kun paketti oli jo lauantaina helsingissä. Nyt taitaa olla turha toivo saada ennen vappua enää ..
 
Harmi kun paketti putosi dhl:ltä postille suomeen tullessaan. Dhl:n ois saanu tänään, kun paketti oli jo lauantaina helsingissä. Nyt taitaa olla turha toivo saada ennen vappua enää ..

Normi Dhl paketit jakaa posti, kun kyseessä on saksan postin ihan normaali paketti.
Dhl Express paketit taas toimittaa ainakin pk-seudulla dhl omat kuskit.
 
Ollaankohan siellä lähetty taas vapun viettoon kun ePacketille/Pikakirjeelle on tullut "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle."-merkintä seurantaan sillä välin kun olin kaupassa, mutta mitään postia ei näytä kuitenkaan tulleen tänään. Toki sen verran isosta paketista on kyse että luulisi vain palautuneen takaisin postiin.
Lähelle meni veikkaukseni. Tänään tuli lappu suurikokoisesta kirjeestä, eli paketti oli saanut uuden MX-seurantakoodin.
 
MX = Maxikirje, joa voi olla esim. Kiinanpaketti tai muu pienehkö paketti, joka lähetetty maxikirjeenä.
 
Eli pikakirjeenä tuo on lähetetty, ja kun en ollut vastaanottamassa pakettia perjantaina niin nähtävästi palautui takaisin postiin ja maanantaina tuotiin tuo lappu suurikokoisesta lähetyksestä.
2018-05-01_16-33-52.png
 
mulla kanssa joku ihme engin-merkintä, ja osoitteen tarkistus :confused: tuliko tää perille? :joy:

Joo tuli se perille, joku oli sanonu että toi on joku järjestelmän sisäinen merkintä.

DJEzko oli sanonut tosta ku joku oli kysyny että mikä ihme merkintä toi on :D

'' Se on järjestelmän sisäinen merkintä.
Näkyy joskus virheellisesti seurannassa, syystä tai toisesta.. ''
 
Mites se nyt oikeasti menee jos kuluttaja ostaa tuotteen verkkokaupasta kirjelähetyksenä ja lähetys ei koskaan saavuta kuluttajaa?

Peseekö yritys kätensä ja toteaa Postin ottaneen toimitettavaksi ja Posti toteaa edelleen, ettei ollut vakuutettu / kirjattu lähetys ja asiakas joutuu maksumieheksi/-naiseksi?
 
Lähetys on lähettäjän vastuulla, kunnes saavuttaa vastaanottajan. Näin lähtökohtaisesti. Posti tappelee yo asiassa lähettäjän kanssa. Lähettäjä yleensä lähettää kadonneen tilalle uuden vastaanottajaa lisää laskuttamatta.
 
Mites se nyt oikeasti menee jos kuluttaja ostaa tuotteen verkkokaupasta kirjelähetyksenä ja lähetys ei koskaan saavuta kuluttajaa?

Peseekö yritys kätensä ja toteaa Postin ottaneen toimitettavaksi ja Posti toteaa edelleen, ettei ollut vakuutettu / kirjattu lähetys ja asiakas joutuu maksumieheksi/-naiseksi?

Älä nyt ryhdy maksamaan tuotetta, jota et ole saanut..

Itse laittaisin firman maksettavaksi ja he saisivat tapella postin kanssa. Voin vain sen verran auttaa, että voin ilmoittaa jonnekin tuotteen postissa hävinneeksi (poliisi tai posti). Tuon tekisin ainoastaan kohteliaisuudesta ja rahat ottaisin takaisin joka tapauksessa.

Tietenkin, jos tuote tulee myöhässä tai olet sen jo saanut (joku toinen perheenjäsen on hakenut postista esim.) niin silloin syyllistyt petokseen, jos annat asian olla - ja pidät rahat ja tuotteen.

--

Ja tämä siis yritys -> henkilö -kaupoissa. Jos yksityishenkilöltä jotain ostit, niin minun puolesta on asiakkaan vastuulla. Juuri siksi välttelen posteja ilman seurantakoodia.
 
Lähetys on lähettäjän vastuulla, kunnes saavuttaa vastaanottajan. Näin lähtökohtaisesti.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että tämä koskee vain kauppoja joihin sovelletaan kuluttajansuojalakia, josta nyt tietysti tässä oli kysymyskin. Mutta esim. yksityisten ihmisten välisessä kaupassa myyjä on toimittanut tavaran siinä vaiheessa, kun luovuttaa sen kuljetusyritykselle ja myyjän vastuu päättyy siihen.

Mutta kenenkäs vastuulla on palautuslähetys? Hieman alkaa tässä kuumottamaan, koska Saksan Amazoniin palauttamani rikkinäinen tuote ei ala ilmestymään Saksan postin seurantaan, vaikka olisi jo pitänyt olla perillä. No tuohon nyt tietysti edes pelkkä Suomen kuluttajansuojalaki vaikuta.
 
Itseltä oli mennyt täysin ohi, että posti poistaa kaikista Smartposteista maksupäätteet (on kuulemma aloitettu jo maaliskuussa). Tämä luonnollisesti tarkoittaa, että postiennakolla ei enää voi smartpostiin mitään vastaanottaa (tai maksella lähetyksiä smartpostin kautta). Mitähän "smarttia" noihin laatikoihin enää jää ?

Ihmettelin jo maaliskuun alussa miksi automaattiin tilattu paketti menikin suoraan (asiamies)postiin.. siellä kun ihmettelin tätä niin selitys oli, että "automaatti oli täynnä". Oikea vastaus oli tietenkin ihan muuta, mutta oli ilmeisesti uutinen jäänyt infoamatta myös omille työnrekijöille (ja kauppiaille, jotka tarjoavat lähetystavaksi postiennakko/smartpost).

Samaa ihmettelyä voikin sitten jatkaa siitä, että automaattiin tilatut paketit, joita ei voida toimittaa, menevät AUTOMAATILLE määritellylle "tuki"postille, eikä tietenkään vastaanottajan oman postinumeron mukaiseen oikeaan postikonttoriin. Tämä olisi aika triviaalia toimintaa, kun lajittelussa jo tiedetään toimittamisen olevan mahdotonta automaattiin.

Omalla kohdalla tämä aivopieru tarkoittaa pakollista automatkaa ruuhkaiseen asiamiespostiin sen sijaan, että voisi kävellä hakemaan oikeasta postikonttorista paketin.

Kyllä se posti osaa... ensin kirjeiden kanssa sössivät asiat, sitten kun pakettibisnes alkaa näyttää lupaavia merkkejä niin lähdetään tuhoamaan se.
 
Itseltä oli mennyt täysin ohi, että posti poistaa kaikista Smartposteista maksupäätteet (on kuulemma aloitettu jo maaliskuussa). Tämä luonnollisesti tarkoittaa, että postiennakolla ei enää voi smartpostiin mitään vastaanottaa (tai maksella lähetyksiä smartpostin kautta). Mitähän "smarttia" noihin laatikoihin enää jää ?

Ihmettelin jo maaliskuun alussa miksi automaattiin tilattu paketti menikin suoraan (asiamies)postiin.. siellä kun ihmettelin tätä niin selitys oli, että "automaatti oli täynnä". Oikea vastaus oli tietenkin ihan muuta, mutta oli ilmeisesti uutinen jäänyt infoamatta myös omille työnrekijöille (ja kauppiaille, jotka tarjoavat lähetystavaksi postiennakko/smartpost).

Samaa ihmettelyä voikin sitten jatkaa siitä, että automaattiin tilatut paketit, joita ei voida toimittaa, menevät AUTOMAATILLE määritellylle "tuki"postille, eikä tietenkään vastaanottajan oman postinumeron mukaiseen oikeaan postikonttoriin. Tämä olisi aika triviaalia toimintaa, kun lajittelussa jo tiedetään toimittamisen olevan mahdotonta automaattiin.

Omalla kohdalla tämä aivopieru tarkoittaa pakollista automatkaa ruuhkaiseen asiamiespostiin sen sijaan, että voisi kävellä hakemaan oikeasta postikonttorista paketin.

Kyllä se posti osaa... ensin kirjeiden kanssa sössivät asiat, sitten kun pakettibisnes alkaa näyttää lupaavia merkkejä niin lähdetään tuhoamaan se.
Ei pidä liikoja odottaa. Nurmi kasvaa niin vauhdilla, että rahaliikennettäkin hoitavat täytyy laittaa ruohonleikkuuseen. :rolleyes:
 
Itseltä oli mennyt täysin ohi, että posti poistaa kaikista Smartposteista maksupäätteet (on kuulemma aloitettu jo maaliskuussa). Tämä luonnollisesti tarkoittaa, että postiennakolla ei enää voi smartpostiin mitään vastaanottaa (tai maksella lähetyksiä smartpostin kautta). Mitähän "smarttia" noihin laatikoihin enää jää ?

Ihmettelin jo maaliskuun alussa miksi automaattiin tilattu paketti menikin suoraan (asiamies)postiin.. siellä kun ihmettelin tätä niin selitys oli, että "automaatti oli täynnä". Oikea vastaus oli tietenkin ihan muuta, mutta oli ilmeisesti uutinen jäänyt infoamatta myös omille työnrekijöille (ja kauppiaille, jotka tarjoavat lähetystavaksi postiennakko/smartpost).

Samaa ihmettelyä voikin sitten jatkaa siitä, että automaattiin tilatut paketit, joita ei voida toimittaa, menevät AUTOMAATILLE määritellylle "tuki"postille, eikä tietenkään vastaanottajan oman postinumeron mukaiseen oikeaan postikonttoriin. Tämä olisi aika triviaalia toimintaa, kun lajittelussa jo tiedetään toimittamisen olevan mahdotonta automaattiin.

Omalla kohdalla tämä aivopieru tarkoittaa pakollista automatkaa ruuhkaiseen asiamiespostiin sen sijaan, että voisi kävellä hakemaan oikeasta postikonttorista paketin.

Kyllä se posti osaa... ensin kirjeiden kanssa sössivät asiat, sitten kun pakettibisnes alkaa näyttää lupaavia merkkejä niin lähdetään tuhoamaan se.

Miten niin sössinyt. Mihin sitä maksupäätettä siinä nykyaikana tarvii?

Yli 50 % ostaa paketin postituksen digitaalisesti: Pakettiautomaattien maksupäätteistä luovutaan - Posti Group Oyj
 
Ilmeisesti käyttö postiennakkolähetyksille on sen verran pientä, ettei kannata postin enää pitää maksusysteemeitä automaateissa.
 
Käsitin itse heidän tiedotteesta, että jatkossa voi sitten maksaa ennakkoon netissä eikä enää automaatilla.
 
Mistä tilasit tuon tuotteen? Alista tulee hyvin pitkälti pariin viikkoon laatikkoon asti.
Wishistä tilasin 1.4 ja tosiaan seurannan mukaan saapui suomeen 13.4 joten posti hautoi 3vk pakettia jossain, Upea suoritus! (Edit. Ja ihan postilaatikkoon asti tuli)
 
Wishistä tilasin 1.4 ja tosiaan seurannan mukaan saapui suomeen 13.4 joten posti hautoi 3vk pakettia jossain, Upea suoritus! (Edit. Ja ihan postilaatikkoon asti tuli)

Itsellä lähti paketti kohti Suomea helmikuun lopussa lentorahtina, meni 4 viikkoa tuosta ennenkuin saapui lähipostiin :lol:
 
Eilen tuli taas postia joka ei mulle kuulu. Oikea vastaanottaja on kyllä tehnyt osoitteenmuutoksen jo yli puolivuotta sitten. Ok, kirjeessä jostain syystä vanha osoite, mutta tiedän että vaikka vanha osoite kummittelee edelleen, niin silti postit on löytäneet uuteen osoitteeseen.
Nyt taitaa käydä niin että vien sen postiin uudelleen jaettavaksi, enkä ala ko. henkilölle mitään ilmoittelemaan:shifty:
 
Eilen tuli taas postia joka ei mulle kuulu. Oikea vastaanottaja on kyllä tehnyt osoitteenmuutoksen jo yli puolivuotta sitten. Ok, kirjeessä jostain syystä vanha osoite, mutta tiedän että vaikka vanha osoite kummittelee edelleen, niin silti postit on löytäneet uuteen osoitteeseen.
Nyt taitaa käydä niin että vien sen postiin uudelleen jaettavaksi, enkä ala ko. henkilölle mitään ilmoittelemaan:shifty:
Viivaa osoitetiedot yli ja kirjoita lähetykseen "ei asu täällä" ja tipauta lähimpään kirjelaatikkoon tai teippaa oman postiluukun viereen.

Hittoako sitä ottaamaan yhteyttä edelliseen asukkaaseen kun on Postin oma moka ja muutenkin.
 

Jos tilaan postiennakolla tuotteita? Teen näin useasti, varsinkin ennakkotilaustuotteissa tai tuotteissa, jossa on 4 viikon toimitusaika.
Tai lähetän pakettiautomaatista? Jos pitää valita onko paketti S vai M, niin pakettiautomaatilla saa peruutettua lähetyksen, jos ei mahdu. Nyt pitää mitata kotona ja käyttää koodia, jossa voi mennä 30-60min päivittyä automaatille.. Lisäksi lähettäminen pakettiautomaatilta oli ainakin minulle nopeampaa, kuin sieltä postin järjestelmästä.

Vaikka 95% omasta käytöstä on ilman mitään maksuja, niin kyllä pitäisin sen maksuominaisuuden tulevaisuuden varalle..

Trendinä tämmöinen on kovin huolestuttavaa. Pakosti ajetaan ihmiset internettiin ja mobiiliin. Tulee ikävät (ja kalliit) ajat vanhoille ihmisille, jotka periaatteesta ovat peruskännykällä liikkeessä ja eivät omista PC:tä (tai se on semmoinen halpakannettava, joka on aina rikki).
 
Viivaa osoitetiedot yli ja kirjoita lähetykseen "ei asu täällä" ja tipauta lähimpään kirjelaatikkoon tai teippaa oman postiluukun viereen.

Hittoako sitä ottaamaan yhteyttä edelliseen asukkaaseen kun on Postin oma moka ja muutenkin.

Täsmennetään sen verran että kyse on exän postista, en viittis ottaa turhaan mitään yhteyttä:D, ja käsialan kyllä tunnistaa, joten vien sen ärrälle post-it lapun kanssa ja kioskin täti saa itse kirjoittaa oikean osoitteen;)
 
Wishistä tilasin 1.4 ja tosiaan seurannan mukaan saapui suomeen 13.4 joten posti hautoi 3vk pakettia jossain, Upea suoritus! (Edit. Ja ihan postilaatikkoon asti tuli)
Voisin epäillä koko seurantakoodin aitoutta jos kerran suoraan postilaatikkoon tuli ja Wishin luotettavuus kyllä tiedetään.
Oikealla seurannalla olevat kirjeet menevät melkein poikkeuksetta postiin (pienissä määrin posti on näitä jakanut, mutta silti harvinaista), ellei kyse ole ePacket tai EMS toimituksesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom