Postin kulkemisen vaikeus

yllatus. toimitus automaattiin ei ole onnistunut uusi toimitus seuraavana päivänä. onkohan tota mahollista tiskiltä hakee kun tiski laatikoitten vieressä
 
asiakaspalvelun kautta sai että huomenaamulla klo 10 eteenpäin noudettavissa tiskiltä.

päivitys: perjantaina menin päivällä tiskiltä hakemaan pakettia niinkuin oli sovittu asiakaspalvelun kanssa. No tiskillä nuori likka katsoo vain näytöltä samaa tekstiä minkä itsekkin näen seurannasta, ei ole voitu toimittaa läehtys viivästynyt. Koitin selittää mitä asiakaspalvelun kanssa oli sovittu, ei noteraannu sitä mitenkään. Sanoi vain menee maanantaihin.

paketti tullu vuorkaudessa tallinnasta suomeen ja näyttää pahasti siltä että viikonkestää matka suomessa. pakettihan tosin ollutjo torstaista asti täällä varastolla,mutta käteen sitä ei näköjään ihan hevillä saa.
 
Viimeksi muokattu:
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.

Jos nyt jonkun paketin saisi ajallaan, ja siihen paikkaan mihin on tilannut... Turha toivehan tuo on mutta vituttaahan se että tästä "palvelusta" joutuu vielä maksamaan.
 
Joo o posti parantaa palveluita ja lähin miehitetty postikonttori siirtyy tuosta 500m päästä 6.5km päähän. Kiva sieltä sitten hakea paketteja:shifty:
 
Valtavat visiot heillä kyllä on. Vuoden 2020 Suomen paras työpaikka, edelläkävijä sähköisessä viestinnässä, kirjevälityksessä, ihmiskontakteissa jne. Tuosta on kasvamassa jotain todella superia nyt.
Ainahan sitä saa haluta. Se sitten kun aletaan puhua, onko se realistista tai mitenkään toteutettavissa, on ihan toinen homma jo.
 
Jakaako posti I-Parcelin paketit? Tuo on ilmeisesti joku UPS:n tytäryhtiö/halpis-osasto eikä koto-suomessa niillä tietty ole omaa osastoa.
 
Jakaako posti I-Parcelin paketit? Tuo on ilmeisesti joku UPS:n tytäryhtiö/halpis-osasto eikä koto-suomessa niillä tietty ole omaa osastoa.
Oman kokemuksen mukaan ei jaa, joudut itse hakemaan kun ei niitä kiinnosta. Amazonilta kun kysyin niin i-parcel pitäisi olla kotiin toimitettu.
 
Joo o posti parantaa palveluita ja lähin miehitetty postikonttori siirtyy tuosta 500m päästä 6.5km päähän. Kiva sieltä sitten hakea paketteja:shifty:

Jos lähipostiin on matkaa yli 5km, niin saat tilata maksuttomasti paketin kotiisi asiakaspalvelusta. Tuota kun porukka alkaisi vaan surutta käyttämään, niin varmasti miettisivät kahdesti ennen kuin lakkauttaisivat noita toimipaikkoja.

Otetaan selvää: Kuljettaako posti paketteja ilmaiseksi? - Ylä-Karjala
 
Jos lähipostiin on matkaa yli 5km, niin saat tilata maksuttomasti paketin kotiisi asiakaspalvelusta. Tuota kun porukka alkaisi vaan surutta käyttämään, niin varmasti miettisivät kahdesti ennen kuin lakkauttaisivat noita toimipaikkoja.

Otetaan selvää: Kuljettaako posti paketteja ilmaiseksi? - Ylä-Karjala

Posti on edellä tässä asiassa, loppuu ihan kohta tuo maksuton kotiin kuljetus vaikka asuisi kuinka kaukana lähipostista.

Posti päivittää jakelupalveluehtoja – kuitattavien lähetysten kotiinkuljetus on maksullista 1.2.2018 myös haja-asutusalueella - Posti Group Oyj
 
Hyvin menee taas vaihteeksi
upload_2018-1-5_10-10-43.png

:facepalm:

upload_2018-1-15_15-37-41.png
 

Laitoin lähettäjälle viestiä tästä ja linkin postin seurantasivun englannin kieliseen versioon.

Sen jälkeen sitten katsoin tarkemmin että mitä Postin seurannan englannin kielisellä sivulla lukeekaan, suomi vs englanti:
"Lähetys ja vahinkoilmoitus toimitetaan lähettäjälle."
"The item and a damage report will be delivered to the recipient. Please contact the sender, if necessary."

Kysyin asiaa Chätistä että kumpikohan nyt on oikea tieto, lähtikö se takaisin kiinaan vai tuleeko se perille.
En havainnut ottaa vastausta talteen ennenkuin suljin mutta kiteistettynä: en minä tiedä, seurannassa lukee näin (+copy paste suomi seurannasta).

Ai että kun oli hyödyllistä istua 20 minuuttia jonossa.
 
Kysyin asiaa Chätistä että kumpikohan nyt on oikea tieto, lähtikö se takaisin kiinaan vai tuleeko se perille.

Ei tuo chatti tiedä "mitään", ne näkee vain sen saman tiedon kuin asiakaskin eikä siellä taida mitään pitkän linjan postilaisia olla töissä vaan jotain siihen palkattuja/ulkoistettuja henkilöitä. En tiedä saako puhelimen kautta kiinni henkilöitä jotka näkevät enemmän tietoja?
 
Ei tuo chatti tiedä "mitään", ne näkee vain sen saman tiedon kuin asiakaskin eikä siellä taida mitään pitkän linjan postilaisia olla töissä vaan jotain siihen palkattuja/ulkoistettuja henkilöitä. En tiedä saako puhelimen kautta kiinni henkilöitä jotka näkevät enemmän tietoja?

No sama tullut huomattua..

Ja en kyllä itsekään tiedä tuosta soittamisesta että saisiko sieltä tarkempaa tietoa, enkä kyllä ala maksamaan kahta euroa siitä huvista.
Facebookin kautta on ainakin tähän asti saanut järkeviä vastauksia, kokeilin nyt pistää sinnekin kyselyä mutta en pidätä hengitystäni.
No, viimeistään seurannasta sitten näkee että mihin se on menossa, olettaen että sen lähetyksen liikkeet päivitetään järjestelmään samalla seurantatunnuksella.
 
Vituttaa UPS:n toiminta taas. Neljäs paketti peräjälkeen viestillä "Pakettinne siirtyy noutopisteeseen". Joka kerta olen ollut UPS:iin yhteydessä ja koskaan eivät saa tuotua perille asti. Mitähän tämänkin kanssa tekisi, kun muuta kuljettajaa ei monikaan taho anna valita.
Lähin noutopiste on kaikenlisäksi vielä suhteellisen kaukana.
 
tuntuu et kaikki asiapalvelu nykyään ihan paskaa, jokainen palvelia kertoo/ohjeistaa erinlailla, loppuenlopuksi kukaan tiedä mistään mitään. ei minkään laista yhteistä pelisäveltä.
 
Oot kai katsonut koodilla myös postin seurannasta. 17track on muuten hyvä, mutta välillä tietojen saapuminen kestää.
 
Oot kai katsonut koodilla myös postin seurannasta. 17track on muuten hyvä, mutta välillä tietojen saapuminen kestää.
Ei löydy Postin seurannasta. Eivät ilmeisesti skannaa kaikkia lähetyksiä, jos katsovat että on kiinanpaketti.
 
Tänne tulossa paketti ebay myyjältä, 17track näyttää että 27.12. Saapunut Suomeen aamulla ja sen jälkeen ei mitää.

Seurantakoodi muotoa UCXXXXXXXXXMY
 
USPS - > Suomen posti. Aika hyvä suoritus:

8.12.2017 tilattu
10.12.2017 USPS saanut tavaran
10.1.2018 Lähtenyt USAsta, samana päivänä lähtenyt Amsterdamista
12.1.2018 Suomeen
15.1.2018 Tulliin
16.1.2018 Nouto postikonttorista

Mikä lie jumittanut pakettia 30 päivää JFK:n lentokentän ympärillä.

Pääasia, että Seiko 5 Sports on nyt ranteessa.
 
Facebookin kautta on ainakin tähän asti saanut järkeviä vastauksia, kokeilin nyt pistää sinnekin kyselyä mutta en pidätä hengitystäni.

Tätä kautta kyllä tuntuu saavan parempia vastauksia.
Joko asiantuntevampaa porukkaa käsittelemässä tai sitten siellä on joku "pitkän linjan Postilainen" joka ottaa tarvittaessa asian itselleen selvitettäväksi jos "perus tiimillä" menee sormi suuhun.
Pikaisesti laskettuna (vain) viisi eri ihmistä vastaillut minulle tuolta viimeisen ~1½ vuoden aikana.

Eli siis suomen kielinen seuranta on oikeassa heidän mukaansa ja että paketti lähtee takaisin lähettäjälle.
Seurantaan ei ole tupsahtanut mitään uutta infoa, vielä, enkä kyllä edes tiedä tuleeko mutta ainakin olettaisin että siihen vielä jokin viimeinen skannaus tulisi kun lähtee.​
Tuosta englannin kielisestä seurantasivusta (ja sen käännöksistä) pistin myös palautetta ja tämä kuulemma meni eteenpäin.

Pyysin myös saman informaation englanniksi, eli lähtee lähettäjälle eikä vastaanottajalle jne, että saisin tästä screenshotin jonka voin pistää myyjälle. Sekin sieltä tuli.

Postin Facebook aspa kyllä saa kymmenen pistettä ja papukaija merkin. Täytynee jatkossa unohtaa tuo chatin olemassa oleminen kokonaan.

Nyt sitten saa jatkaa myyjän kanssa asiasta vääntämistä..
 
Pitäskö monipakettilähetys tulla kerralla? 1 seurantakoodi, 2 pakettia mutta vain toinen tuli perille asti...
 
Pitäskö monipakettilähetys tulla kerralla? 1 seurantakoodi, 2 pakettia mutta vain toinen tuli perille asti...

Ei se välttämättä tule. Monipakettilähetyshän on lähes sama kuin n eri lähetystä mutta seurantatunnus sama. Eiköhän se toinen sieltä pian tule.
 
Monipakettilähetyksessäkin pitäisi jokaisessa olla oma uniikki seurantatunnus. Kahdessa tai useammassa paketissa ei saa olla samaa seurantatunnusta. On hyvinkin mahdollista, että monipakettilähetys tulee useana päivänä (paitsi, jos asiaan liittyy postiennakko). Monipakettilähetys-lisäpalvelu liittyy lähinnä siihen mitä laskutetaan lähettäjältä kun hän lähettää kerralla usean paketin samalle vastaanottajalle.
 
Eikö seurantakoodia sitten ollut tiedossa, kun silläkin sen voi hakea?

Toinen tuli pankista, harvemminpa ne seurantakoodia laittelee kun kirjeitä lähettelevät. Toinen oli kyllä tuotelähetys, mutta isossa kirjeessä. Siitä toki lähettivät seurantakoodin, kun kävi lähettäjällä uudestaan kääntymässä.
 
Hidasta on jälleen postin liikkuminen suomen päässä, muuta ei ole 3 pvä aikana tapahtunu kuin ollu helsingissä.

upload_2018-1-18_8-48-22.png


Eihän tuo ole edes oikea kirjattu lähetys jos tuo joku sf express on. Eivät päivity seurantaan ja myöskään noiden omaan seurantaan ei voi luottaa, koska se seuranta perustuu kollin seuraamiseen eikä yksittäiseen lähetykseen.

Luultavasti kontti saapuu viroon ja postitetaan yksittäiset paketit sieltä. Tosin on euroopassa muitakin jotka tuota tekee. Luultavasti tuo jakelukeskus seurannassa.
 
Viimeksi muokattu:
Katsokaapa karttaa missä posti haluaa pitää jakelun itsellä (oranssi) ja missä yksityistetään (sininen alue).
Melko retuperälle halutaan muu alue kuin kaupungit. Paikat jossa on varhaisjakelu, ei tarvitse kilpailuttaa. Sen vuoksi myytiin ja ostettiin jakelua eri paikoissa viime vuonna.
Näin saadaan kannattaville alueille monopoli ja haja-asutusalueelle satunnaiset kilpailuttevat jakajat.
Itse näen eri tavalla tuon "joutuu kilpailuttamaan", tuskin se edes haluaa kannattamattomia alueita.
Posti joutuu kilpailuttamaan lähes 2 000 postinumeroaluetta – katso kartalta, kuuluvatko kotikulmasi joukkoon

upload_2018-1-18_9-5-47.png
 
Viimeksi muokattu:
Katsokaapa karttaa missä posti haluaa pitää jakelun itsellä (oranssi) ja missä yksityistetään (sininen alue).
Melko retuperälle halutaan muu alue kuin kaupungit. Paikat jossa on varhaisjakelu, ei tarvitse kilpailuttaa. Sen vuoksi myytiin ja ostettiin jakelua eri paikoissa viime vuonna.
Jolloin saadaan kannattaville alueille monopoli ja haja-asutusalueelle satunnaiset jakajat.
Posti joutuu kilpailuttamaan lähes 2 000 postinumeroaluetta – katso kartalta, kuuluvatko kotikulmasi joukkoon

upload_2018-1-18_9-5-47.png


Asun sinisellä alueella ja viime vuoden puolella vaihtui alihankkijaksi. Posti tulee aiemmin perille ja kuski soittaa ulkomailta tulevista kotiinkuljetus paketeistä (esim discandooo), toisin kuin postin aikana. Ei ainakaan huonompaan mennyt.
 
Postin ämmä totesi että kirjoittelet itte sen siihen pakettiin.

Tämä on nyt ihan normikäytäntö.
Ilmeisesti tällä poistetaan vastuu postilta mikäli virkailija kirjoittaisi osoitteen vahingossa väärin.
Vähän sama kun menet koruliikkeeseen ottamaan kaiverrusta niin useat liikkeet pistävät kirjoittamaan tekstin itse niin että molemmille jää oma kappale. Tai joskus jopa vaativat lähettämään sähköpostilla tekstin.
 
Katsokaapa karttaa missä posti haluaa pitää jakelun itsellä (oranssi) ja missä yksityistetään (sininen alue).
Melko retuperälle halutaan muu alue kuin kaupungit. Paikat jossa on varhaisjakelu, ei tarvitse kilpailuttaa. Sen vuoksi myytiin ja ostettiin jakelua eri paikoissa viime vuonna.
Näin saadaan kannattaville alueille monopoli ja haja-asutusalueelle satunnaiset kilpailuttevat jakajat.
Itse näen eri tavalla tuon "joutuu kilpailuttamaan", tuskin se edes haluaa kannattamattomia alueita.
Posti joutuu kilpailuttamaan lähes 2 000 postinumeroaluetta – katso kartalta, kuuluvatko kotikulmasi joukkoon

upload_2018-1-18_9-5-47.png
Saattaa olla noilla peräkylän syrjäseuduilla halukkaat toimija melko vähissä. Joutuuko posti silloin itse hoitamaan homman jatkossakin jos yhtään tarjousta ei tule?
 
Asun sinisellä alueella ja viime vuoden puolella vaihtui alihankkijaksi. Posti tulee aiemmin perille ja kuski soittaa ulkomailta tulevista kotiinkuljetus paketeistä (esim discandooo), toisin kuin postin aikana. Ei ainakaan huonompaan mennyt.
Tuskin kilpailulla valittu yritys soittaa, kun kyse tavallisista kirjeista, ei paketeista.
Toki siellä saattaa olla erilainen toimintatapa, koska kilpailutus tapahtuu vasta tänä vuonna.
Posti kutsuu yrityksiä postinjakelua koskevaan tarjouskilpailuun - Posti Group Oyj

EDIT: ilmeisesti kysymys alihankinnasta, jolloin palveluntarjoaja saanu sanoa hinnan. Nyt nämä hinnat vedetään minimiin tällä hintakilpailulla. On varmaa että siinä pärjää vain halvat ja huonoja palkkoja tai työllistämistukia käyttävät yritykset. Nyt tapahtuu myös isojen yritysten alueiden valtauksia, joten tarjoushinnat tulee olemaan sairaan matalia.
Yleensä matalalla hinnalla tulee myös huonoa palvelua.



Saattaa olla noilla peräkylän syrjäseuduilla halukkaat toimija melko vähissä. Joutuuko posti silloin itse hoitamaan homman jatkossakin jos yhtään tarjousta ei tule?

Joutuu, mutta luottaa että työttömiä siellä riittää, jotka ei ymmärrä paljonko siitä tulee kustannuksia. Samallahan on tehty tuo itsensä pakkotyöllistämis lakikin.
Työministeri Jari Lindström vahvistaa: Lakiesitys työttömien aktiivisesta työnhakupakosta annetaan tänä vuonna – laiminlyönnistä 60 päivän tuet pois - Aamulehti
 
Viimeksi muokattu:
Joutuu, mutta luottaa että työttömiä siellä riittää, jotka ei ymmärrä paljonko siitä tulee kustannuksia. Samallahan on tehty tuo itsensä pakkotyöllistämis lakikin.
Työministeri Jari Lindström vahvistaa: Lakiesitys työttömien aktiivisesta työnhakupakosta annetaan tänä vuonna – laiminlyönnistä 60 päivän tuet pois - Aamulehti
Joo, pian nähdään taas kun kylän puliukot polkee postia pyörällä pitkin maalaistien vartta kun ne on palkattu/pakotettu/tai pöljyyksissään suostuneet paikalliseksi postimieheksi. Noh, postin toimintavarmuuteen se ei varmaan vaikuttane.
 
Empäs muistanut tuota 1 vk säilystysaikaa ja oma pakettini lähti takaisin Hollantia kohti. Olisihan se ollut ihan OK, että tuossa noutolapussa olisi lukenut, että milloin paketti lähtee pois. Ei mitään mainintaa.

Pienenä positiivisuutena sain lähetettyä laskutusohjelmasta postitetun laskun vahingossa. Lasku lähti vain nimellä ja meni perille. Kirjekuoressa oli vain nimi + epämääräisiä merkkejä.
 
Mihin päätyy paketti kun kusti kävi ovella tuomassa kotiin kuljetuksella tilattua Verkkokauppa.com:sta tilattua pakettia, mutta oman kämmin vuoksi vastaanottajaa ei tuolle juuri silloin ollut? Oli siis tekstarilla sovittu toimitusaikahaarukka.
 
Mihin päätyy paketti kun kusti kävi ovella tuomassa kotiin kuljetuksella tilattua Verkkokauppa.com:sta tilattua pakettia, mutta oman kämmin vuoksi vastaanottajaa ei tuolle juuri silloin ollut? Oli siis tekstarilla sovittu toimitusaikahaarukka.

No mitä seurannassa lukee?
Olettaisin että meni lähimpään postiin noudettavaksi ellei sitten ole jokin spesiaalimpi tilanne että yrittävät uudelleen seuraavana päivänä.
 
No mitä seurannassa lukee?
Jaa, niin hyvä pointti. Enhän mä edes tajunnut tota seurantaa tarkistaa :facepalm:

"Otamme yhteyttä vastaanottajaan arviolta 19.1. toimitusajan sopimiseksi"

Eli odotellaan rauhassa...

Kerran vaan kävi Gigantin kanssa vastaava case (eivätkä suostuneet jättämään pakettia ovelle kun pitää olla jonkun kuittaamassa vastaanotetuksi) niin tuosta joutui maksamaan uudet toimituskulut (lukee ehdoissa, eipä sitä voinut kiistää). Tosin se ei ollut Posti vaan Gigantin oma alihankintakuljetus.
 
Surullista luettavaa tämä thread. Posti on kyllä nyt niin tuuliajolla kun olla ja voi. Eikä tästä nykytilasta nyt pelkkiä "kiinapaketteja" voi syyttää. Moni myös unohtaa että kirjelähetysten määrä on edelleen jyrkässä laskussa. Tuntuu että sieltä puuttuu fokus ihan täysin. Resursseja kohdennetaan kaikkialle muualle kuin jakeluun ja ehkä lajitteluun. Enkä tarkoita muulla nyt pelkkää vanhustenhuoltoa tai nurtsinleikkaamista. Pelkästään organisaatiokaaviota vilkaisemalla siellä on vaikka mitä taloushallintopalveluita jne. tarjolla.

Varmasti syy ei ole yksin Postissa. Eduskunta postilakimuutoksineen mahdollistaa tämän ja asiaan sen enempää perehtymättä, veikkaan että johdon kannustimet on sidottu aivan muihin tunnuslukuihin kuin onnistuneeseen jakelutoimintaan.

Näistä hilpeistä nimivaihdoksista sen verran, että mielestäni Itella oli paljon osuvampi nimi puljulle koska se ei viitannut kai mitenkään postinjakeluun. Toimitusjohtajan tulevaisuudensuunnitelmat eivät ainakaan lupaa hyvää perinteisten postipalvelujen kannalta.

"Posti kasvaa uusille palvelualueille ja on entistä merkityksellisempi asiakkaidensa arjessa." -Posti Group tj. Heikki Malinen
 
Surullista luettavaa tämä thread. Posti on kyllä nyt niin tuuliajolla kun olla ja voi. Eikä tästä nykytilasta nyt pelkkiä "kiinapaketteja" voi syyttää. Moni myös unohtaa että kirjelähetysten määrä on edelleen jyrkässä laskussa. Tuntuu että sieltä puuttuu fokus ihan täysin. Resursseja kohdennetaan kaikkialle muualle kuin jakeluun ja ehkä lajitteluun. Enkä tarkoita muulla nyt pelkkää vanhustenhuoltoa tai nurtsinleikkaamista. Pelkästään organisaatiokaaviota vilkaisemalla siellä on vaikka mitä taloushallintopalveluita jne. tarjolla.

Varmasti syy ei ole yksin Postissa. Eduskunta postilakimuutoksineen mahdollistaa tämän ja asiaan sen enempää perehtymättä, veikkaan että johdon kannustimet on sidottu aivan muihin tunnuslukuihin kuin onnistuneeseen jakelutoimintaan.

Näistä hilpeistä nimivaihdoksista sen verran, että mielestäni Itella oli paljon osuvampi nimi puljulle koska se ei viitannut kai mitenkään postinjakeluun. Toimitusjohtajan tulevaisuudensuunnitelmat eivät ainakaan lupaa hyvää perinteisten postipalvelujen kannalta.

"Posti kasvaa uusille palvelualueille ja on entistä merkityksellisempi asiakkaidensa arjessa." -Posti Group tj. Heikki Malinen

Jep, ja kukaan ei ota vastuuta vaikka asiat menisivät entistä huonompaan. Korkeintaan nostetaan hieman johtajien palkkoja onnitellaan itseään ja kavereita hyvin tehdystä työstä. Sellaisia ovat nämä Suomen valtion poliittiset/suojatyöpaikat.
 
Smartpostilla tulossa paketti
15.1 Lähetys on vastaanotettu kuljetettavaksi.
... ... ...
17.1 10:30 lähetys kuljetuksessa (logistiikkakeskus)
17.1 13:02 lähetys vastaanotettu kuljetuksesta

Jämähtänyt tuohon kohtaan, yleensä 1-3h tuosta viimeisestä viestistä, tullut että paketti noudettavissa.
Postin aspasta kysyin, että saattaako olla jäänyt matkasta tjsp & vastasivat, että tulee joko pe tai viimeistään ma... saas nyt nähdä.

Huvittavinta on asiassa ehkä se, että Jimm'sin paketti, joka melkein minuutilleen samoilla aikaleimoilla (tosin naapurikauppaan) oli samana päivänä haettavissa.
 
Tuo postin chattihan on ihan loistava, saan ohjeet miten toimia, sitten asiakaspalvelija sulkee chatin ja tämän jälkeen kaikki tekstit häviävät helvettiin ja voin aloittaa uuden chatin:confused::confused::rofl:
 
On kyllä satunaisen tuntuista Postin toiminta Kiinan pakettien kanssa. Ymmärrän kyllä että ruhkaa on, mutta konsistenssia odottaisi:

Kaksi Singaporen postin pakettia, Singaporen Postin mielestä maahan saapumiset 16. ja 17. päivä, Postin ensimmäinen merkintä 17. molemmissa. Paketit perillä 19. ja 22. päivä (Perjantai ja Maanantai). Ihan kelvollista toimintaa.

Yksi China Postin paketti, Suomessa 19. päivä, mutta suoraa rekisteröinti Helsingissä Helsinki-Vantaan sijaan. Ei perillä vielä toisin kuin toinen Singaporen postin paketeista joka oli perjantaina samassa tilassa.

Yksi DHL eCommerce Asia -paketti. Saapunut Suomeen DHL:n mielestä 17. päivä. Ei rekisteröity toistaiseksi Suomen postissa.

Muuten ihmetyttäisi mitä tuolle DHL eCommerecelle on tapahtunut, mutta AliExpress-ketjussa jollain toisellakin oli ihmeellinen noin. viikon viive maahantulosta Postin noteeraamiseen näiden kanssa. Tiedä sitten onko tämä joku budjetti-DHL:n temppu joka viivästyttää, mutta on kyllä koomista että paketti taitaa maata Suomessa yhtä kauan kun sillä meni matkata tilauksesta Suomeen.

Ellei aika ole kullannut muistoja, jokunen vuosi sitten kiinanpaketit tulivat maahantulosta seuraavaksi päiväksi perille jos tulivat aikaisin päivästä Postin huomaan ja ainakin yhden päivän nopeammin kuin nuo nopeimmat kolmantena arkipäivänä saapuvat nykyään. Tuo kiinanpakettien ruuhka taitaa olla kuitenkin täydellinen selitys tähän ja ymmärtäähän sen ettei palvelu voi olla kovin ihmeellinen kun siitä ei edes saa järkevää kompensaatiota.
 
alunperin paketti ei mahtunu automaattiin ja sen jälkeen hävisipaketti lähes pariksiviikoksi. tänään sitten viimeinkin sain paketin kouraan :tup:

usj95UH.png
 
Yksi DHL eCommerce Asia -paketti. Saapunut Suomeen DHL:n mielestä 17. päivä. Ei rekisteröity toistaiseksi Suomen postissa.

Muuten ihmetyttäisi mitä tuolle DHL eCommerecelle on tapahtunut, mutta AliExpress-ketjussa jollain toisellakin oli ihmeellinen noin. viikon viive maahantulosta Postin noteeraamiseen näiden kanssa. Tiedä sitten onko tämä joku budjetti-DHL:n temppu joka viivästyttää, mutta on kyllä koomista että paketti taitaa maata Suomessa yhtä kauan kun sillä meni matkata tilauksesta Suomeen.

Onko siellä seurannassa mainittu siis Suomi/Finland nimeltä? Ainakin aiemmin USAsta minulle tulleissa DHL eCommerce-paketeissa oli seurannassa "arrived at destination country"-tapahtumia vaikka paketti oli tuolloin saapunut vasta Saksaan josta ne sitten lähetettiin pakettina/kirjeenä Suomeen päin.
 
Onko siellä seurannassa mainittu siis Suomi/Finland nimeltä? Ainakin aiemmin USAsta minulle tulleissa DHL eCommerce-paketeissa oli seurannassa "arrived at destination country"-tapahtumia vaikka paketti oli tuolloin saapunut vasta Saksaan josta ne sitten lähetettiin pakettina/kirjeenä Suomeen päin.

2018-01-17 13:55 Helsinki Vantaa, Finland, Shipment arrived at destination country

Näitä on yksi tai ehkä toinenkin aiemmin tullut, eikä ole tälläistä odottelua silloin kyllä ollut
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom