Postin kulkemisen vaikeus

Postin aspasta sanoivat viimeisen kirjauksen näkyvän heidän jossain omassa järjestelmässä Liedon lajittelussa.
 
Postin aspasta sanoivat viimeisen kirjauksen näkyvän heidän jossain omassa järjestelmässä Liedon lajittelussa.

Tuo kuva minkä laitoit puhuu vain Vantaasta. Mutta jos jotain Liedosta löytyy noiden jälkeen, on osoitekortti tai jotain muuta tapahtunut sitten Vantaan jälkeen.
 
Tuo kuva minkä laitoit puhuu vain Vantaasta. Mutta jos jotain Liedosta löytyy noiden jälkeen, on osoitekortti tai jotain muuta tapahtunut sitten Vantaan jälkeen.

Postin sivuilla ei näe kaikkia tapahtumia, saapumiset lajittelukeskukseen filteröidään pois.
(ennen näki yrityssivun kautta mutta nykyään se on sama kuin kuluttajien)
 
Kyllä, kuten todettua, kuvassa oli vain Loken tapahtumia. Jos siellä seurannassa jotenkin on maininta saapumisesta Lietoon, ei se tarkoita että lähetys on Liedossa. Kuten todettua, lähetys on linkittynyt kuljetusyksilkköön, lastattu Vantaalla ja se yksikkö on purettu Liedossa, oli ko. lähetys sisällä tai ei. Eiköhän se ole jäänyt Vantaalle alkujaankin, heitetty ehkä väärään kuljetusyksikköön tms.
 
Miten helvetissä sunnuntaina suomeen tullut kirje/paketti ei ole viikossa löytänyt perille? Upea posti.
 
Miten helvetissä sunnuntaina suomeen tullut kirje/paketti ei ole viikossa löytänyt perille? Upea posti.
Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
 
Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
Jos se on jonkun Aliexpress-seurannan mukaan suomessa niin siihen tietoon en liiemmin luottaisi, siihen tulee "Saapunut kohdemaahan" -teksti heti kun se on päätynyt mihin tahansa maahan Kiinan ulkopuolelle.

Saisi kyllä posti vähän fiksata tuota seurantaansa, jälleen kerran huvittaa ulkomailta lähetetyt paketit joille Posti arvioi saapumista seuraavaksi päiväksi. Ihan turha tuo "Arvioitu saapuminen" kun se tulee automaattisesti seuraavalle arkipäivälle kun Posti on saanut tiedon lähetyksestä sähköisesti. Taas on pari ulkomailta tulevaa pakettia ja molemmissa oli sama homma, heti kun seurantanumero oli olemassa, seurannassa näkyi arviona seuraava arkipäivä. Saisivat tehdä tuon arvionsa vaikka vasta sitten kun paketti on Postin hallussa, ei tuolla arviolla tee nykyisellään yhtään mitään.
 
Ehkä alihankkija SOL:n uuvatti on sen lastannut väärään autoon?

Mikäs Mikan saa nimittelemään Postin aurinkoisia sollilaisia uuvatiksi? Sollilaiset ovat Postin kovinta selkärankaa hinta-laatusuhteeltaan, sillä heille maksetaan palkkaa heikolla Medialiiton tessillä, toisin kuin vakkareille ja Postin vuokrafirmassa työskenteleville, eli Transvallin työntekijöille.

Laskeskelin, että viikossa sollilainen häviää noin 125 euroa PAU:n tessiin nähden, kun tehdään 7,5 tunnin iltavuoroa. Se on kuukausitasolla 500 euroa, eli merkittävä ero samasta työstä.

Onkos muuten kukaan TechBBS:läisistä koskaan ollut Postilla (PAU:n tessillä) tai Solilla (aluksi PAU, vuodesta 2019 lähtien Medialiitto)?
 
Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
Amazonin seurannan mukaan tuli viikko sitten suomeen liettuan kautta. Postin seuranta näyttää liettuaa. Piti olla tiistaina perillä...
 
Viimeksi muokattu:
Onko posti miten tarkka noiden pakettien minimimittojen kanssa?
Minimimitat 3 x 15 x 25 cm, XXS-paketilla 1 x 15 x 15 cm. Minimipaino 100 g.
Pitäisi pientä tavaraa lähettää, mutta ei ole kun laatikoita jotka jää muutamia senttejä minimimitoista yhdeltä tai kahdelta sivulta. Taitaa olla Zalandon laatikoita, joten todennäköisesti PostNordin kautta tulleet. En kyllä muista että olisin koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota noihin minimimittoihin lähettäessäni postin automaateista tavaraa, eikä koskaan ole paketti tullut hylsynä takaisin. Oiskohan sitten mahdollisen vahinkotapauksen suhteen hankalampaa saada korvauksia?
 
Onko posti miten tarkka noiden pakettien minimimittojen kanssa?

Pitäisi pientä tavaraa lähettää, mutta ei ole kun laatikoita jotka jää muutamia senttejä minimimitoista yhdeltä tai kahdelta sivulta. Taitaa olla Zalandon laatikoita, joten todennäköisesti PostNordin kautta tulleet. En kyllä muista että olisin koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota noihin minimimittoihin lähettäessäni postin automaateista tavaraa, eikä koskaan ole paketti tullut hylsynä takaisin. Oiskohan sitten mahdollisen vahinkotapauksen suhteen hankalampaa saada korvauksia?

Paketin ei tarvinne olla täysin neliskanttinen, joten sen liian pienen laatikon voisi laittaa esim. isomman kirjekuoren sisään.

Jos ei ole tarve lähettää pakettina, kirjeellä on pienemmät minimimitat:
Maks.paino 2 kg, maks.koko 25 x 35,3 x 3 cm, min.koko 9 x 14 cm
 
Mihinköhän tuo perustuu, että vastaanottaja joutuu maksamaan jotain? Lähettäjähän se on tehny sopimuksen postin kanssa ja jos posti on ite ottanu paketin vastaan toimittaakseen sen vastaanottajalle niin silloinhan se pitäs olla postin oma ongelma.
 
Mihinköhän tuo perustuu, että vastaanottaja joutuu maksamaan jotain? Lähettäjähän se on tehny sopimuksen postin kanssa ja jos posti on ite ottanu paketin vastaan toimittaakseen sen vastaanottajalle niin silloinhan se pitäs olla postin oma ongelma.

toimitusehtoihin.


"Postilla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta maksamattomia tai vajaasti maksettuja lähetyksiä tai periä niiden vastaanottajilta puuttuva maksu lisättynä lunastusmaksulla. Ulkomaille osoitettuja lähetyksiä ei kuljeteta lunastettavaksi."
 
toimitusehtoihin.


"Postilla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta maksamattomia tai vajaasti maksettuja lähetyksiä tai periä niiden vastaanottajilta puuttuva maksu lisättynä lunastusmaksulla. Ulkomaille osoitettuja lähetyksiä ei kuljeteta lunastettavaksi."
No mutta eikö tossa postin virkailija ole tehnyt virheen jos on ottanu vajaasti maksetun lähetyksen vastaan? Ei kai vastaanottajan pitäs maksaa muiden virheistä?
 
No mutta eikö tossa postin virkailija ole tehnyt virheen jos on ottanu vajaasti maksetun lähetyksen vastaan? Ei kai vastaanottajan pitäs maksaa muiden virheistä?

ei virkailija välttämättä sitä maksua ole ottanut vastaan. voi maksaa myös verkossa nykyaikana. Asiakas on tehnyt virheen jos on maksanut liian vähän/tilannut väärän palvelun. vastaanottaja voi maksaa, tai olla maksamatta. ei kai kukaan pakota maksamaan.

edit: tuolla ehdoissa kyllä lukee mitä tapahtuu jos vastaanottaja ei maksa.

kohta kolme ja neljä
 
ei virkailija välttämättä sitä maksua ole ottanut vastaan. voi maksaa myös verkossa nykyaikana. Asiakas on tehnyt virheen jos on maksanut liian vähän/tilannut väärän palvelun. vastaanottaja voi maksaa, tai olla maksamatta. ei kai kukaan pakota maksamaan.
Aivan, enpä ajatellut tota etukäteismaksua verkon kautta. Mutta lähettäjän vika se silti on jos yrittää lähettää väärällä tavalla. Ei vastaanottajan. Jos asiakas on tilannut tuotteen joka ei sillä tilatulla postisetillä onnistu, vaan vaatii toisen postitustavan, niin siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle että tällänen tapaus.
 
Aivan, enpä ajatellut tota etukäteismaksua verkon kautta. Mutta lähettäjän vika se silti on jos yrittää lähettää väärällä tavalla. Ei vastaanottajan. Jos asiakas on tilannut tuotteen joka ei sillä tilatulla postisetillä onnistu, vaan vaatii toisen postitustavan, niin siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle että tällänen tapaus.

ja jos tilaat postin automaattiin s-koon lokeron/paketin ja asiakas yrittää survoa sinne 50kg painavan paketin niin mistä se postin rouva tai verkkomaksu tietää sen painon tai koon jos asiakas ei sitä sano.


"4. Lähetys Lähettäjän vastuulla on varmistaa, että lähetystapa soveltuu ja on sallittu lähetyksen sisällölle"

"Maksamattomat, vajaasti maksetut tai lunastamatta jääneet lähetykset toimitetaan takaisin lähettäjälle. Palveluista sovittuja tai perittyjä maksuja ei palauteta, mikäli lähetys palautuu lähettäjälle muusta kuin Postin syystä. Posti perii maksun paketin tai kaupallisten tavaralähetysten uudelleen kuljettamisesta ja palauttamisesta lä- hettäjälle"


pitääkö nyt tuo koko toimitutusehdot rivi kerrallaan tänne pasteta, eikä sitä nyt voi lukea tuosta linkistä?
 
ja jos tilaat postin automaattiin s-koon lokeron/paketin ja asiakas yrittää survoa sinne 50kg painavan paketin niin mistä se postin rouva tai verkkomaksu tietää sen painon tai koon jos asiakas ei sitä sano.


"4. Lähetys Lähettäjän vastuulla on varmistaa, että lähetystapa soveltuu ja on sallittu lähetyksen sisällölle"

"Maksamattomat, vajaasti maksetut tai lunastamatta jääneet lähetykset toimitetaan takaisin lähettäjälle. Palveluista sovittuja tai perittyjä maksuja ei palauteta, mikäli lähetys palautuu lähettäjälle muusta kuin Postin syystä. Posti perii maksun paketin tai kaupallisten tavaralähetysten uudelleen kuljettamisesta ja palauttamisesta lä- hettäjälle"


pitääkö nyt tuo koko toimitutusehdot rivi kerrallaan tänne pasteta, eikä sitä nyt voi lukea tuosta linkistä?
No onhan se nyt ihan idioottimaista edes tarjota sellaista palvelua joka ei sen kyseisen tuotteen osalta tule toimimaan, ja joka vaatii siltä vastaanottajalta lisämaksua.

Kuten tuo sun pasteama teksti sanoo. Lähettäjän vastuulla. Ei vastaanottajan.
 
No onhan se nyt ihan idioottimaista edes tarjota sellaista palvelua joka ei sen kyseisen tuotteen osalta tule toimimaan, ja joka vaatii siltä vastaanottajalta lisämaksua.

Kuten tuo sun pasteama teksti sanoo. Lähettäjän vastuulla. Ei vastaanottajan.

siellä lukee molemmat

TOIMITUSEHDOT 3 (10) YLEISET TOIMITUSEHDOT, KÄTEIS- JA KULUTTAJA-ASIAKKAAT 1. Soveltamisala ja ehtojen noudattaminen Näitä yleisiä toimitusehtoja (jäljempänä ”toimitusehdot”) sovelletaan Posti Jakelu Oy:n (y-tunnus: 0109357–9) ja Posti Oy:n (y-tunnus: 2344200-4) (jäljempänä Posti) koti- ja ulkomaan postipalveluissa ja pakettipalveluissa kä- teisasiakkaille. Postin sopimusosapuoli on palvelun tarjoava yritys. Palvelun tarjoava yritys kerrotaan tuote-eh- doissa, Postin sivuilla taikka palvelun yhteydessä. Käteisasiakas tarkoittaa asiakasta, joka maksaa postilähetys- ten postimaksut tai muun palvelun hinnan yleisesti käytettävissä olevilla käteismaksutavoilla tai postimaksu- merkeillä. Ulkomaan postipalveluissa nämä toimitusehdot koskevat vain Suomesta muihin maihin lähteviä lähetyksiä. Ulkomailta saapuvat postilähetykset jaetaan noudattaen soveltuvin osin näitä toimitusehtoja. 2. Palvelun käyttö Kun käteisasiakas antaa Postin kuljetettavaksi lähetyksen tai tekee Postin verkkopalveluissa tilauksen lähetyk- sen kuljettamisesta, syntyy lähetyksen kuljettamisesta sopimus käteisasiakkaan ja Postin välillä. Tämä sopimus muodostuu kokonaisuudesta, jonka muodostavat Postin palveluita koskevat palveluehdot, Pos- tin antamat ohjeet sekä nämä toimitusehdot. Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain etämyyntisäännösten mukainen oikeus peruuttaa verkkopalve- lussa tai muussa etämyyntikanavassa tehty tilaus ilmoittamalla siitä Postille 14 päivän kuluessa lähetyksen os- tamisesta. Jos lähetys on jo lähetetty, palvelu on kokonaan suoritettu, eikä palvelusta perittyä maksua palau- teta. Palveluiden käyttäjän on noudatettava Postin palveluita koskevia palveluehtoja, Postin antamia ohjeita sekä toimitusehtoja. Nämä ovat saatavissa Postin internetsivuilta – www.posti.fi/ehdot tai Postin asiakaspalvelusta. Lähettäjä vastaa vahingosta, jonka aiheuttaa Postin palveluita koskevien palveluehtojen, Postin ohjeiden tai toimitusehtojen vastaisella toiminnalla esimerkiksi muille lähetyksille tai Postille. 3. Hinnat ja maksaminen Palvelujen hinnat ja hinnoitteluperusteet määräytyvät Postin kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti. Hinnastot ovat nähtävissä Postin toimipisteissä ja saatavissa Postin internetsivuilta – www.posti.fi/hinnat tai pyynnöstä asiakaspalvelusta. Postilla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta maksamattomia tai vajaasti maksettuja lähetyksiä tai periä nii- den vastaanottajilta puuttuva maksu lisättynä lunastusmaksulla. Ulkomaille osoitettuja lähetyksiä ei kuljeteta lunastettavaksi. Maksamattomat, vajaasti maksetut tai lunastamatta jääneet lähetykset toimitetaan takaisin lähettäjälle. Palveluista sovittuja tai perittyjä maksuja ei palauteta, mikäli lähetys palautuu lähettäjälle muusta kuin Postin syystä. Posti perii maksun paketin tai kaupallisten tavaralähetysten uudelleen kuljettamisesta ja palauttamisesta lä- hettäjälle. Postilla on oikeus periä kulloinkin voimassa olevan hinnastonsa mukainen lisämaksu, mikäli Posti joutuu kor- jaamaan tai parantamaan lähetyksen pakkaamista. 4. Lähetys Lähettäjän vastuulla on varmistaa, että lähetystapa soveltuu ja on sallittu lähetyksen sisällölle. Mikäli lähetys ei täytä valitun palvelun ehtoja tai lähettäjä on muutoin toiminut Postin palveluehtojen, ohjeiden ja/tai toimitusehtojen vastaisesti, lähetys voidaan palauttaa lähettäjälle tämän kustannuksella.
 
eli rautalanka. asiakas ostaa väärän (liian halvan) tuotteen. vastaanottajalta kysytään maksatko lisämaksut jotta tuote toimitetaan, muuten tuote palautuu lähettäjälle ja rahat ei.
 
eli rautalanka. asiakas ostaa väärän (liian halvan) tuotteen. vastaanottajalta kysytään maksatko lisämaksut jotta tuote toimitetaan, muuten tuote palautuu lähettäjälle ja rahat ei.
Edelleenkään sen homman ei pitäisi olla niin että siltä vastaanottajalta yritetään ottaa sitä lisämaksua, vaan otetaan yhteyttä siihen lähettäjään aka palvelun tilaajaan, joka tekee sitten päätöksen maksaako lisää vai ei. Sen vastaanottajan ei pitäisi tarvita miettiä tälläisiä lisämaksuja jotka eivät ole hänestä riippuvaisia. Lähettäjähän sen mokan on tehnyt. Postin ehtoja siis kritisoin. Saa riittää tähän viestiin. Vittuakaan kiinnosta kuluttaa aikaa saman tekstin kirjotukseen eri muodossa kun sen pointin varmasti tajusi jo siitä ensimmäisestäkin.
 
Mitenkä tälläinen pitää tullata kun useampi vuosi sitten kickstarterin kautta osallistuin erääseen brittiläiseen projektiin ja sieltä tuli sen jälkeen osa luvatuista tukija palkinnoista helposti mutta pari jäi toimittamatta erinäisten toimitusongelmien takia. Toki olin jo kerennyt olettaa ettei loppuja koskaan tulisi. Nyt sieltä sitten postilta tupsahti tullauspyyntö kun nuo brittien perkeleet meni siitä EU:sta eroamaan ja kyseessä tosiaankin tuon kickstarter kampanjan pari puuttumaan jäänyttä tukija tuotetta.
 
Mitenkä tälläinen pitää tullata kun useampi vuosi sitten kickstarterin kautta osallistuin erääseen brittiläiseen projektiin ja sieltä tuli sen jälkeen osa luvatuista tukija palkinnoista helposti mutta pari jäi toimittamatta erinäisten toimitusongelmien takia. Toki olin jo kerennyt olettaa ettei loppuja koskaan tulisi. Nyt sieltä sitten postilta tupsahti tullauspyyntö kun nuo brittien perkeleet meni siitä EU:sta eroamaan ja kyseessä tosiaankin tuon kickstarter kampanjan pari puuttumaan jäänyttä tukija tuotetta.
Kannattaa kysyä suoraan Tullista, mutta itsellä oli kerran vähän samanlainen tilanne. Tällöin joudun tullaamaan jälkitoimitetut tuotteet uudestaan vaikka ne oli jo tullattu aikaisemmassa lähetyksessä. Jos alkuperäisen tullauksen viitenumero olisi ollut saatavilla niin silloin sen lisäksi olisi vielä tarvinnut myyjän selvityksen että kyseessä on jälkilähetys, tällöin tulli olisi voinut vapauttaa paketin. Mutta minulla ei ollut tuota viitenumeroa, niin tullasin sitten jälkilähetetyt tuottee hatusta temmatulla pienellä summalla mikä voisi olla tuotteiden arvo.
 
Kannattaa kysyä suoraan Tullista, mutta itsellä oli kerran vähän samanlainen tilanne. Tällöin joudun tullaamaan jälkitoimitetut tuotteet uudestaan vaikka ne oli jo tullattu aikaisemmassa lähetyksessä. Jos alkuperäisen tullauksen viitenumero olisi ollut saatavilla niin silloin sen lisäksi olisi vielä tarvinnut myyjän selvityksen että kyseessä on jälkilähetys, tällöin tulli olisi voinut vapauttaa paketin. Mutta minulla ei ollut tuota viitenumeroa, niin tullasin sitten jälkilähetetyt tuottee hatusta temmatulla pienellä summalla mikä voisi olla tuotteiden arvo.
Soittelin sinne tulliin ja ei kovin hyvältä vaikuttanut. Niitä aikaisemmin tulleita ei siis tarvinnut tullata kun silloin ei vielä tullia tarvinnut tuossa välillä maksaa. Lisäksi tässä hommaa vaikeuttaa se tässä on käytetty jotain postitusfirmaa välissä joka on merkattu lähettäjäksi ja käytännössä he ovat tainneet vain pakata ja postittaa tuotteet joten voi olla ettei heillä ole mitään kästystä edes tuotteiden arvosta. Kyseessä vaikutti olevan joku pikkulafka jonka nettisivujakaan ei meinaa löytyä.

Ei kait tässä ole muuta vaihtoehtoa kun arpoa joku summa ja toivoa että asiasta ei kysellä perään?
 
Voithan perustaa sen johonkin, kuten tuohon kickstarter summaan ja vastaaviin muihin tuotteisiin.
 
Selvinnyt muutaman kerran lähettämällä Tullille RMA-numeron palautuksesta ja ei ole mennyt alveja uusiksi kun on ollut vaihto. Kerran piti laittaa myös kuva siitä, että puhelimen suojanahka on irroitettu puhelimesta ja heitetty roskiin, ettei vain kävisi niin, että käyttää vielä vanhaa ja saa uuden ilman alveja. :rofl2:
 
Onko posti miten tarkka noiden pakettien minimimittojen kanssa?

Pitäisi pientä tavaraa lähettää, mutta ei ole kun laatikoita jotka jää muutamia senttejä minimimitoista yhdeltä tai kahdelta sivulta. Taitaa olla Zalandon laatikoita, joten todennäköisesti PostNordin kautta tulleet. En kyllä muista että olisin koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota noihin minimimittoihin lähettäessäni postin automaateista tavaraa, eikä koskaan ole paketti tullut hylsynä takaisin. Oiskohan sitten mahdollisen vahinkotapauksen suhteen hankalampaa saada korvauksia?

Näytti tuo 6,5 x 9,7 x 25,0 cm kokoinen paketti menevän automaatista toiseen. Postin minimimitat siis ei-XXS -paketeille 3 x 15 x 25 cm.
 
Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.
 
Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.
Kyl ärrältä sai ostettua yksittäisiä. Tosin tästä on vuos tms aikaa, mutta luulis vieläkin saavan.
 
Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.

Kyl ärrältä sai ostettua yksittäisiä. Tosin tästä on vuos tms aikaa, mutta luulis vieläkin saavan.

ainakin niiltä missä on postipalveluja on saanut ostaa yksittäin.
 
Kyl ärrältä sai ostettua yksittäisiä. Tosin tästä on vuos tms aikaa, mutta luulis vieläkin saavan.

Pitää kysäistä huomenna kun käyn. Entisen kauppiaan kanssa olisi voinut onnistua, nyt kun rautakirja johtaa niin voi olla nihkeämpää. Sitten näkee, en kyllä usko että postimerkkiarkista jäisi yksikään myymättä jos niitä yksinkappalein myytäisiin, eikä koko settiä pakolla.
 
Pitää kysäistä huomenna kun käyn. Entisen kauppiaan kanssa olisi voinut onnistua, nyt kun rautakirja johtaa niin voi olla nihkeämpää. Sitten näkee, en kyllä usko että postimerkkiarkista jäisi yksikään myymättä jos niitä yksinkappalein myytäisiin, eikä koko settiä pakolla.
..ja Prisman infosta saa yksittäisiä merkkejä.
 
Pitää kysäistä huomenna kun käyn. Entisen kauppiaan kanssa olisi voinut onnistua, nyt kun rautakirja johtaa niin voi olla nihkeämpää. Sitten näkee, en kyllä usko että postimerkkiarkista jäisi yksikään myymättä jos niitä yksinkappalein myytäisiin, eikä koko settiä pakolla.

Ei ole koskaan ollut ongelma yhtään missään kaupassa. Niitähän saa myös esim about kaikista ruokakaupoista kun pyytää kassalla. Monestikin olen ostanut 1 tai 2 merkkiä kerrallaan (ja tuskin koskaan useampaa kuin neljä).
 
Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.
Merkkejä saa kyllä ärriltä ja monesti kaupoista ostettua yksitellenkin. Muistaakseni vaihtoehtoisesti postin pisteillä voit maksaa myös postin maksun suoraan jolloin ei tule varsinaista merkkiä vaan tulostettu tarra.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Hyviä vastauksia, kiitos! kun en edes muista montako vuotta sitten olen johonkin postimerkkiä tarvinnut - ja nyt katselin vaan postin sivuilta niin heräili tälläinenkin ongelma eteen.

Kaiken huipuksi löysin yhden leimaamattoman merkin ihan näkyviltä asiasta mihin olisi pitänäyt reagoida jo aikaa sitten. Yritän höyrystää sen irti ja pistää kuoreen, kun ensin ostan kuoren. Yhdelle A4 paprulle minkä voin taitella.:notworthy:
 
Tänään Posti taas päätti tunaroida oikein kunnolla. Tuli saapumisilmoitus pakettiautomaattiin ja menin hakemaan pakettia ja yllätys yllätys, lokero olikin jo valmiiksi auki sepposen selällään. Hetken kävi jo pieni vitutus päällänsä mutta koska saapumisilmoitus oli tullut vasta hetki sitten niin paketti oli kuin olikin siellä lokeron perällä eikä kukaan ollut kerinnyt vielä varastaa sitä. Mutta ihan oikeasti, vähän tarkkuutta lokerontäyttäjille, saisi sen verran katsoa että lokerot menevät kiinni paketin laittamisen jälkeen.

Olisin tästä huomauttanut Postia mutta eihän Postilla ole nykyisin vissiin mitään muuta palautekanavaa kuin maksullinen palvelunumero ja chat johon ei koskaan pääse läpi.

No, loppu hyvin kun paketti oli tallella mutta...
 
Tänään Posti taas päätti tunaroida oikein kunnolla. Tuli saapumisilmoitus pakettiautomaattiin ja menin hakemaan pakettia ja yllätys yllätys, lokero olikin jo valmiiksi auki sepposen selällään. Hetken kävi jo pieni vitutus päällänsä mutta koska saapumisilmoitus oli tullut vasta hetki sitten niin paketti oli kuin olikin siellä lokeron perällä eikä kukaan ollut kerinnyt vielä varastaa sitä. Mutta ihan oikeasti, vähän tarkkuutta lokerontäyttäjille, saisi sen verran katsoa että lokerot menevät kiinni paketin laittamisen jälkeen.

Olisin tästä huomauttanut Postia mutta eihän Postilla ole nykyisin vissiin mitään muuta palautekanavaa kuin maksullinen palvelunumero ja chat johon ei koskaan pääse läpi.

No, loppu hyvin kun paketti oli tallella mutta...
Anna palautetta - Posti <-- tuolla on lomake joka vaikutti toimivan ihan ok, kun tuli parissa päivässä palaute kehitysideaan, jonka laitoin tuota kautta (käsin tehtävä lista varapaikoista, jos paketin alkuperäinen kohdemaatti on täynnä, niin ei tarvitsisi käydä aina hakemassa tuota pakettia jostain keskustasta)
 
Anna palautetta - Posti <-- tuolla on lomake joka vaikutti toimivan ihan ok, kun tuli parissa päivässä palaute kehitysideaan, jonka laitoin tuota kautta (käsin tehtävä lista varapaikoista, jos paketin alkuperäinen kohdemaatti on täynnä, niin ei tarvitsisi käydä aina hakemassa tuota pakettia jostain keskustasta)
Kiitoksia, eipä tuokaan ainakaan omalla koneella suoraan löytynyt postin sivuilta vaikka koitinkin tuolta asiakastuki -linkin takaa etsiskellä. Tosin, pääsin chatin kautta kyllä jo läpi tuonne Postille (varmaan ekaa kertaa ikinä) ja sain annettua palautetta sitä kautta. Lupasivat pistää palautetta lokeroita täyttäville henkilöille. Pistin kuitenkin tuon palautesivun kirjanmerkkeihin jos sen seuraavalla kerralla sattuisi löytämään helpommin.
 
Mahtaisiko jossakin olla saatavilla postin kassasoftasta demoversiota tms?
Tuskastuttavaa kun on lähes joka kerta sama juttu toimipaikasta riippumatta kun yrittää ulkomaille lähettää valmista pakettia tai kirjettä ja siinä kassalla ei osata sitä systeemiä käyttää, voisi itse opetella sen perinpohjaisesti, niin olisi helpompi neuvoa.
Kyllä pitää olla paska softa, jos on esim kirjeessä kaikki valmiina viivakoodeineen ja siltikin vaatii kassahenkilöltä ponnistelua että sen saa rekisteröityä oikein ja vielä oikean hinnankin saa sille.
 
Estääkö itse netistä oston joku konkreettinen syy? Valitset maan, valitset ali tai yli 10kg, valitset koon tai annat mitat, sisällön jne.
 
Estääkö itse netistä oston joku konkreettinen syy? Valitset maan, valitset ali tai yli 10kg, valitset koon tai annat mitat, sisällön jne.

Estää, kirjettä (+mahd kirjaus, tai maksikirje) ei voi maksaa netissä, mutta rekisteröinnin (cn22) ja osoitetiedot siihen voi tehdä. Jos kassa tuollaisen valmiin lähetyksen osaa käsitellä, se on nopea viivakoodin luku ja hinnan kertominen, nopea toimitus. Hyvin usein kuitenkin jää kirje lähettämättä, kun ei olla kassan kanssa yhtä mieltä hinnasta tai sitten ei sitä valmiin cn22 viivakoodin lukua osata tehdä sinne koneelle.

Paketin voi tehdä ja myös maksaa netissä, mutta sekin on vietävä lopulta tiskille jos siitä haluaa kuitin. Paketit pääasiassa lähetän muilla keinoilla nykyään, mutta kirjeet on pakko hoitaa postin kautta edelleen.

En yhtään ihmettelisi, jos perille saapumaton lähetys on epäpätevän kassan aiheuttama. Jos postimaksua on esimerkiksi otettu liian vähän, tuskin pääsee lähetys ikinä päämääräänsä, sama juttu jos siinä rekisteröinnissä on jotakin oleellista mennyt pieleen.
 
Piti palauttaa tuote myyjälle, ja sain Postin sopimusnumeron, jonka syötin tänne Postin palveluun. Se kysyi minun yhteystiedot sun muut, ja lopuksi sanoi, että nyt paketin voi viedä postiin, ja antoi ohjeeksi, että nimi yläkulmaan ja sopimusnumero alakulmaan. Ihmettelin heti, että miksi edes syötin yhteystietoni, jos niillä ei tehdä mitään? No vein ohjeiden mukaan paketin Postiin ja se meni jo perillekin, mutta nyt huomasin OmaPostista, että sinne oli ilmestynyt lomakkeen täyttöhetkellä lähetys: "Palautusta odotetaan, Helposti-koodi luotu". En kuitenkaan koskaan saanut mitään Helposti-koodia, eikä siitä palautusta luodessa mainittu mitään. Paketti on kuitenkin jo perillä, joten kaikki on sinällään ok, mutta ihmetyttää kovin, että onko näin sekava toiminta/ohjeistus ihan normaalia Postille?
 
Piti palauttaa tuote myyjälle, ja sain Postin sopimusnumeron, jonka syötin tänne Postin palveluun. Se kysyi minun yhteystiedot sun muut, ja lopuksi sanoi, että nyt paketin voi viedä postiin, ja antoi ohjeeksi, että nimi yläkulmaan ja sopimusnumero alakulmaan. Ihmettelin heti, että miksi edes syötin yhteystietoni, jos niillä ei tehdä mitään? No vein ohjeiden mukaan paketin Postiin ja se meni jo perillekin, mutta nyt huomasin OmaPostista, että sinne oli ilmestynyt lomakkeen täyttöhetkellä lähetys: "Palautusta odotetaan, Helposti-koodi luotu". En kuitenkaan koskaan saanut mitään Helposti-koodia, eikä siitä palautusta luodessa mainittu mitään. Paketti on kuitenkin jo perillä, joten kaikki on sinällään ok, mutta ihmetyttää kovin, että onko näin sekava toiminta/ohjeistus ihan normaalia Postille?
Itse tein myös tuollaisen palautuksen, mutta kun siinä nettisivun ohjeessa ei ollut noita paikkoja (sähköpostissa oli) niin laitoin molemmat keskelle pakettia. Minulla se koodi oli juuri mikä piti laittaa pakettiin. Pystyin sitä kyllä sitten OmaPostissa seuraamaan koko matkan, että joskus se myös toimii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 419
Viestejä
4 550 705
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom