Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Postin aspasta sanoivat viimeisen kirjauksen näkyvän heidän jossain omassa järjestelmässä Liedon lajittelussa.
Tuo kuva minkä laitoit puhuu vain Vantaasta. Mutta jos jotain Liedosta löytyy noiden jälkeen, on osoitekortti tai jotain muuta tapahtunut sitten Vantaan jälkeen.
Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.Miten helvetissä sunnuntaina suomeen tullut kirje/paketti ei ole viikossa löytänyt perille? Upea posti.
Jos se on jonkun Aliexpress-seurannan mukaan suomessa niin siihen tietoon en liiemmin luottaisi, siihen tulee "Saapunut kohdemaahan" -teksti heti kun se on päätynyt mihin tahansa maahan Kiinan ulkopuolelle.Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
Ehkä alihankkija SOL:n uuvatti on sen lastannut väärään autoon?
Amazonin seurannan mukaan tuli viikko sitten suomeen liettuan kautta. Postin seuranta näyttää liettuaa. Piti olla tiistaina perillä...Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
Minimimitat 3 x 15 x 25 cm, XXS-paketilla 1 x 15 x 15 cm. Minimipaino 100 g.
Onko posti miten tarkka noiden pakettien minimimittojen kanssa?
Pitäisi pientä tavaraa lähettää, mutta ei ole kun laatikoita jotka jää muutamia senttejä minimimitoista yhdeltä tai kahdelta sivulta. Taitaa olla Zalandon laatikoita, joten todennäköisesti PostNordin kautta tulleet. En kyllä muista että olisin koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota noihin minimimittoihin lähettäessäni postin automaateista tavaraa, eikä koskaan ole paketti tullut hylsynä takaisin. Oiskohan sitten mahdollisen vahinkotapauksen suhteen hankalampaa saada korvauksia?Kotimaan pakettien käteishinnat - Posti
Katso kotimaan postipakettien hinnat ja osta paketillesi kuljetus netistä tai OmaPosti-mobiilisovelluksesta. Paketin voit jättää mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.www.posti.fi
Maks.paino 2 kg, maks.koko 25 x 35,3 x 3 cm, min.koko 9 x 14 cm
Oletan, että samoin mitä kirjeille eli vastaanottaja joutuu noutaessa maksamaan lisämaksun jos jää kiinni.Mitä Posti tekee ylisuurille paketeille?
Mistähän mahtais löytyä tieto paljon toi lisämaksu on, jos lähetyksen leveys ja pituus on yli 60cm?Oletan, että samoin mitä kirjeille eli vastaanottaja joutuu noutaessa maksamaan lisämaksun jos jää kiinni.
Mistähän mahtais löytyä tieto paljon toi lisämaksu on, jos lähetyksen leveys ja pituus on yli 60cm?
Mihinköhän tuo perustuu, että vastaanottaja joutuu maksamaan jotain? Lähettäjähän se on tehny sopimuksen postin kanssa ja jos posti on ite ottanu paketin vastaan toimittaakseen sen vastaanottajalle niin silloinhan se pitäs olla postin oma ongelma.
No mutta eikö tossa postin virkailija ole tehnyt virheen jos on ottanu vajaasti maksetun lähetyksen vastaan? Ei kai vastaanottajan pitäs maksaa muiden virheistä?toimitusehtoihin.
"Postilla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta maksamattomia tai vajaasti maksettuja lähetyksiä tai periä niiden vastaanottajilta puuttuva maksu lisättynä lunastusmaksulla. Ulkomaille osoitettuja lähetyksiä ei kuljeteta lunastettavaksi."
No mutta eikö tossa postin virkailija ole tehnyt virheen jos on ottanu vajaasti maksetun lähetyksen vastaan? Ei kai vastaanottajan pitäs maksaa muiden virheistä?
Aivan, enpä ajatellut tota etukäteismaksua verkon kautta. Mutta lähettäjän vika se silti on jos yrittää lähettää väärällä tavalla. Ei vastaanottajan. Jos asiakas on tilannut tuotteen joka ei sillä tilatulla postisetillä onnistu, vaan vaatii toisen postitustavan, niin siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle että tällänen tapaus.ei virkailija välttämättä sitä maksua ole ottanut vastaan. voi maksaa myös verkossa nykyaikana. Asiakas on tehnyt virheen jos on maksanut liian vähän/tilannut väärän palvelun. vastaanottaja voi maksaa, tai olla maksamatta. ei kai kukaan pakota maksamaan.
Aivan, enpä ajatellut tota etukäteismaksua verkon kautta. Mutta lähettäjän vika se silti on jos yrittää lähettää väärällä tavalla. Ei vastaanottajan. Jos asiakas on tilannut tuotteen joka ei sillä tilatulla postisetillä onnistu, vaan vaatii toisen postitustavan, niin siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle että tällänen tapaus.
No onhan se nyt ihan idioottimaista edes tarjota sellaista palvelua joka ei sen kyseisen tuotteen osalta tule toimimaan, ja joka vaatii siltä vastaanottajalta lisämaksua.ja jos tilaat postin automaattiin s-koon lokeron/paketin ja asiakas yrittää survoa sinne 50kg painavan paketin niin mistä se postin rouva tai verkkomaksu tietää sen painon tai koon jos asiakas ei sitä sano.
"4. Lähetys Lähettäjän vastuulla on varmistaa, että lähetystapa soveltuu ja on sallittu lähetyksen sisällölle"
"Maksamattomat, vajaasti maksetut tai lunastamatta jääneet lähetykset toimitetaan takaisin lähettäjälle. Palveluista sovittuja tai perittyjä maksuja ei palauteta, mikäli lähetys palautuu lähettäjälle muusta kuin Postin syystä. Posti perii maksun paketin tai kaupallisten tavaralähetysten uudelleen kuljettamisesta ja palauttamisesta lä- hettäjälle"
pitääkö nyt tuo koko toimitutusehdot rivi kerrallaan tänne pasteta, eikä sitä nyt voi lukea tuosta linkistä?
No onhan se nyt ihan idioottimaista edes tarjota sellaista palvelua joka ei sen kyseisen tuotteen osalta tule toimimaan, ja joka vaatii siltä vastaanottajalta lisämaksua.
Kuten tuo sun pasteama teksti sanoo. Lähettäjän vastuulla. Ei vastaanottajan.
Edelleenkään sen homman ei pitäisi olla niin että siltä vastaanottajalta yritetään ottaa sitä lisämaksua, vaan otetaan yhteyttä siihen lähettäjään aka palvelun tilaajaan, joka tekee sitten päätöksen maksaako lisää vai ei. Sen vastaanottajan ei pitäisi tarvita miettiä tälläisiä lisämaksuja jotka eivät ole hänestä riippuvaisia. Lähettäjähän sen mokan on tehnyt. Postin ehtoja siis kritisoin. Saa riittää tähän viestiin. Vittuakaan kiinnosta kuluttaa aikaa saman tekstin kirjotukseen eri muodossa kun sen pointin varmasti tajusi jo siitä ensimmäisestäkin.eli rautalanka. asiakas ostaa väärän (liian halvan) tuotteen. vastaanottajalta kysytään maksatko lisämaksut jotta tuote toimitetaan, muuten tuote palautuu lähettäjälle ja rahat ei.
Kannattaa kysyä suoraan Tullista, mutta itsellä oli kerran vähän samanlainen tilanne. Tällöin joudun tullaamaan jälkitoimitetut tuotteet uudestaan vaikka ne oli jo tullattu aikaisemmassa lähetyksessä. Jos alkuperäisen tullauksen viitenumero olisi ollut saatavilla niin silloin sen lisäksi olisi vielä tarvinnut myyjän selvityksen että kyseessä on jälkilähetys, tällöin tulli olisi voinut vapauttaa paketin. Mutta minulla ei ollut tuota viitenumeroa, niin tullasin sitten jälkilähetetyt tuottee hatusta temmatulla pienellä summalla mikä voisi olla tuotteiden arvo.Mitenkä tälläinen pitää tullata kun useampi vuosi sitten kickstarterin kautta osallistuin erääseen brittiläiseen projektiin ja sieltä tuli sen jälkeen osa luvatuista tukija palkinnoista helposti mutta pari jäi toimittamatta erinäisten toimitusongelmien takia. Toki olin jo kerennyt olettaa ettei loppuja koskaan tulisi. Nyt sieltä sitten postilta tupsahti tullauspyyntö kun nuo brittien perkeleet meni siitä EU:sta eroamaan ja kyseessä tosiaankin tuon kickstarter kampanjan pari puuttumaan jäänyttä tukija tuotetta.
Soittelin sinne tulliin ja ei kovin hyvältä vaikuttanut. Niitä aikaisemmin tulleita ei siis tarvinnut tullata kun silloin ei vielä tullia tarvinnut tuossa välillä maksaa. Lisäksi tässä hommaa vaikeuttaa se tässä on käytetty jotain postitusfirmaa välissä joka on merkattu lähettäjäksi ja käytännössä he ovat tainneet vain pakata ja postittaa tuotteet joten voi olla ettei heillä ole mitään kästystä edes tuotteiden arvosta. Kyseessä vaikutti olevan joku pikkulafka jonka nettisivujakaan ei meinaa löytyä.Kannattaa kysyä suoraan Tullista, mutta itsellä oli kerran vähän samanlainen tilanne. Tällöin joudun tullaamaan jälkitoimitetut tuotteet uudestaan vaikka ne oli jo tullattu aikaisemmassa lähetyksessä. Jos alkuperäisen tullauksen viitenumero olisi ollut saatavilla niin silloin sen lisäksi olisi vielä tarvinnut myyjän selvityksen että kyseessä on jälkilähetys, tällöin tulli olisi voinut vapauttaa paketin. Mutta minulla ei ollut tuota viitenumeroa, niin tullasin sitten jälkilähetetyt tuottee hatusta temmatulla pienellä summalla mikä voisi olla tuotteiden arvo.
Onko posti miten tarkka noiden pakettien minimimittojen kanssa?
Pitäisi pientä tavaraa lähettää, mutta ei ole kun laatikoita jotka jää muutamia senttejä minimimitoista yhdeltä tai kahdelta sivulta. Taitaa olla Zalandon laatikoita, joten todennäköisesti PostNordin kautta tulleet. En kyllä muista että olisin koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota noihin minimimittoihin lähettäessäni postin automaateista tavaraa, eikä koskaan ole paketti tullut hylsynä takaisin. Oiskohan sitten mahdollisen vahinkotapauksen suhteen hankalampaa saada korvauksia?Kotimaan pakettien käteishinnat - Posti
Katso kotimaan postipakettien hinnat ja osta paketillesi kuljetus netistä tai OmaPosti-mobiilisovelluksesta. Paketin voit jättää mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.www.posti.fi
Kyl ärrältä sai ostettua yksittäisiä. Tosin tästä on vuos tms aikaa, mutta luulis vieläkin saavan.Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.
Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.
Kyl ärrältä sai ostettua yksittäisiä. Tosin tästä on vuos tms aikaa, mutta luulis vieläkin saavan.
Kyl ärrältä sai ostettua yksittäisiä. Tosin tästä on vuos tms aikaa, mutta luulis vieläkin saavan.
..ja Prisman infosta saa yksittäisiä merkkejä.Pitää kysäistä huomenna kun käyn. Entisen kauppiaan kanssa olisi voinut onnistua, nyt kun rautakirja johtaa niin voi olla nihkeämpää. Sitten näkee, en kyllä usko että postimerkkiarkista jäisi yksikään myymättä jos niitä yksinkappalein myytäisiin, eikä koko settiä pakolla.
..ja Prisman infosta saa yksittäisiä merkkejä.
Pitää kysäistä huomenna kun käyn. Entisen kauppiaan kanssa olisi voinut onnistua, nyt kun rautakirja johtaa niin voi olla nihkeämpää. Sitten näkee, en kyllä usko että postimerkkiarkista jäisi yksikään myymättä jos niitä yksinkappalein myytäisiin, eikä koko settiä pakolla.
Merkkejä saa kyllä ärriltä ja monesti kaupoista ostettua yksitellenkin. Muistaakseni vaihtoehtoisesti postin pisteillä voit maksaa myös postin maksun suoraan jolloin ei tule varsinaista merkkiä vaan tulostettu tarra.Ei taida mistään saada yhtä postimerkkiä nykyään? Enempää ei tarvitse, eikä kiinnosta ostaa kymmenta tjn. millä ei sitten taas tee mitään. Jos olisi tullut edes pieneen mieleen säästää vanhoja posteja tai kortteja mitä nyt muutenkin tulee minimaalinen määrä, niin niistäpä olisi voinut kokeilla höyrystää irti.
Yksi kirje pitäisi kotimaanpostina lähettää, eikä mitkään nykyaikaiset vaihtoehdot käy.
Anna palautetta - Posti <-- tuolla on lomake joka vaikutti toimivan ihan ok, kun tuli parissa päivässä palaute kehitysideaan, jonka laitoin tuota kautta (käsin tehtävä lista varapaikoista, jos paketin alkuperäinen kohdemaatti on täynnä, niin ei tarvitsisi käydä aina hakemassa tuota pakettia jostain keskustasta)Tänään Posti taas päätti tunaroida oikein kunnolla. Tuli saapumisilmoitus pakettiautomaattiin ja menin hakemaan pakettia ja yllätys yllätys, lokero olikin jo valmiiksi auki sepposen selällään. Hetken kävi jo pieni vitutus päällänsä mutta koska saapumisilmoitus oli tullut vasta hetki sitten niin paketti oli kuin olikin siellä lokeron perällä eikä kukaan ollut kerinnyt vielä varastaa sitä. Mutta ihan oikeasti, vähän tarkkuutta lokerontäyttäjille, saisi sen verran katsoa että lokerot menevät kiinni paketin laittamisen jälkeen.
Olisin tästä huomauttanut Postia mutta eihän Postilla ole nykyisin vissiin mitään muuta palautekanavaa kuin maksullinen palvelunumero ja chat johon ei koskaan pääse läpi.
No, loppu hyvin kun paketti oli tallella mutta...
Kiitoksia, eipä tuokaan ainakaan omalla koneella suoraan löytynyt postin sivuilta vaikka koitinkin tuolta asiakastuki -linkin takaa etsiskellä. Tosin, pääsin chatin kautta kyllä jo läpi tuonne Postille (varmaan ekaa kertaa ikinä) ja sain annettua palautetta sitä kautta. Lupasivat pistää palautetta lokeroita täyttäville henkilöille. Pistin kuitenkin tuon palautesivun kirjanmerkkeihin jos sen seuraavalla kerralla sattuisi löytämään helpommin.Anna palautetta - Posti <-- tuolla on lomake joka vaikutti toimivan ihan ok, kun tuli parissa päivässä palaute kehitysideaan, jonka laitoin tuota kautta (käsin tehtävä lista varapaikoista, jos paketin alkuperäinen kohdemaatti on täynnä, niin ei tarvitsisi käydä aina hakemassa tuota pakettia jostain keskustasta)
Estääkö itse netistä oston joku konkreettinen syy? Valitset maan, valitset ali tai yli 10kg, valitset koon tai annat mitat, sisällön jne.
Itse tein myös tuollaisen palautuksen, mutta kun siinä nettisivun ohjeessa ei ollut noita paikkoja (sähköpostissa oli) niin laitoin molemmat keskelle pakettia. Minulla se koodi oli juuri mikä piti laittaa pakettiin. Pystyin sitä kyllä sitten OmaPostissa seuraamaan koko matkan, että joskus se myös toimii.Piti palauttaa tuote myyjälle, ja sain Postin sopimusnumeron, jonka syötin tänne Postin palveluun. Se kysyi minun yhteystiedot sun muut, ja lopuksi sanoi, että nyt paketin voi viedä postiin, ja antoi ohjeeksi, että nimi yläkulmaan ja sopimusnumero alakulmaan. Ihmettelin heti, että miksi edes syötin yhteystietoni, jos niillä ei tehdä mitään? No vein ohjeiden mukaan paketin Postiin ja se meni jo perillekin, mutta nyt huomasin OmaPostista, että sinne oli ilmestynyt lomakkeen täyttöhetkellä lähetys: "Palautusta odotetaan, Helposti-koodi luotu". En kuitenkaan koskaan saanut mitään Helposti-koodia, eikä siitä palautusta luodessa mainittu mitään. Paketti on kuitenkin jo perillä, joten kaikki on sinällään ok, mutta ihmetyttää kovin, että onko näin sekava toiminta/ohjeistus ihan normaalia Postille?