Postin kulkemisen vaikeus

Autodoc:sta tilaus kulkee postnordilla. En muista nähneeni tilatessa toimituspaikan valintaa. Paketti menossa random lähikauppaan, joka osoitehaulla on 7. lähin minun kotiosoitteesta. Sama tapahtui 3v sitten. Postnord vaikuttaa kilpailijoitaan kömpelömmältä, kun ei saa valittua toimipistettä paketin ollessa liikkeellä ja valtakirjan tarvii jos joku muu noutaa.
 
Autodoc:sta tilaus kulkee postnordilla. En muista nähneeni tilatessa toimituspaikan valintaa. Paketti menossa random lähikauppaan, joka osoitehaulla on 7. lähin minun kotiosoitteesta. Sama tapahtui 3v sitten. Postnord vaikuttaa kilpailijoitaan kömpelömmältä, kun ei saa valittua toimipistettä paketin ollessa liikkeellä ja valtakirjan tarvii jos joku muu noutaa.

Itse asiassa perus Postnordin paketin hakemiseen ei tarvi valtakirjaa. On omakohtaista kokemusta kun piti hakea toisen henkilön paketti lähikaupasta.
Ruvettiin jo värkkäämään valtakirjaa, kunnes todettiin ettei sitä tarvi. Ja onnistui tosiaan välitetyllä tekstiviestillä hakea, omat henkkarit piti näyttää kun kirjasivat järjestelmään että kuka on hakenut paketin.

"Paketti noutopisteeseen

Voit välittää saamasi saapumisilmoituksen toiselle henkilölle, joka voi noutaa pakettisi puolestasi. Vaihtoehtoisesti toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla noutopisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja saapumisilmoituksessa ilmoitettavan hyllypaikan. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukana."

 
Itse asiassa perus Postnordin paketin hakemiseen ei tarvi valtakirjaa. On omakohtaista kokemusta kun piti hakea toisen henkilön paketti lähikaupasta.
Ruvettiin jo värkkäämään valtakirjaa, kunnes todettiin ettei sitä tarvi. Ja onnistui tosiaan välitetyllä tekstiviestillä hakea, omat henkkarit piti näyttää kun kirjasivat järjestelmään että kuka on hakenut paketin.

"Paketti noutopisteeseen

Voit välittää saamasi saapumisilmoituksen toiselle henkilölle, joka voi noutaa pakettisi puolestasi. Vaihtoehtoisesti toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla noutopisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja saapumisilmoituksessa ilmoitettavan hyllypaikan. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukana."

Oisko sama mitä matkahuollon kanssa. Eli numerosarja koodi jos löytyy niin riittää.
 
Itsellä Postin pakettitoimituksissa on ollut toistuvasti sama ongelma. Paketti merkattu jätettäväksi oven taakse, ja Postin lähetti käy ovikelloa pimputtelemassa ja sitten vie paketin lähimpään Postiin. Asiakaspalvelun kautta soittamalla sitten saa lähetin tuomaan muutaman päivän päästä paketin uudestaan. Tämä siis tapahtunut itselle jokaisessa viimeisen 6 kk aikana tehdyssä tilauksessa (jotain ~10 kpl), jotka tulisi jättää ovelle Postin toimesta. En keksi syytä miksi lähetti näin tekee. Omakotitalon oven eteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa jättää pakettia.
 
Itsellä Postin pakettitoimituksissa on ollut toistuvasti sama ongelma. Paketti merkattu jätettäväksi oven taakse, ja Postin lähetti käy ovikelloa pimputtelemassa ja sitten vie paketin lähimpään Postiin. Asiakaspalvelun kautta soittamalla sitten saa lähetin tuomaan muutaman päivän päästä paketin uudestaan. Tämä siis tapahtunut itselle jokaisessa viimeisen 6 kk aikana tehdyssä tilauksessa (jotain ~10 kpl), jotka tulisi jättää ovelle Postin toimesta. En keksi syytä miksi lähetti näin tekee. Omakotitalon oven eteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa jättää pakettia.
Koska pakettia ei voi luovuttaa ilman kuittausta? Ja miksi ylipäänsä tilaat Ovelle -paketteina jos et ole kotona niihin aikoihin kun toimitus tapahtuu (yleensä arkisin päiväsaikaan)?
 
Koska pakettia ei voi luovuttaa ilman kuittausta? Ja miksi ylipäänsä tilaat Ovelle -paketteina jos et ole kotona niihin aikoihin kun toimitus tapahtuu (yleensä arkisin päiväsaikaan)?
Olen monesti ollut kotona, mutta en avaa ovea, ilman että oikeasti on syytä siihen. Yksikään näistä paketeista ei ole vaatinut mitään erillistä kuittausta, ja näin on myös asiakaspalvelu varmentanut. Se "kuittaus" on toteuttettu jo omapostissa, jossa on annettu suostumus siihen, että paketti jätetään ovelle. Ja näissä sitten joka kerta soiton jälkeen sama lähetti tuo sen paketin uudestaan ja jättää ovelle muutaman päivän päästä tapahtuneesta virheestä ilman mitään lisämaksua.

Ja miksi tilaan kotiinkuljetuksella? Syy on yksinkertaisesti siinä, että Saksan Amazonissa tämä sisältyy hintaan, jos tilaa yli 39 eurolla.

edit: Postin asiakaspalvelu soitti minulle takaisin. Ilmeisesti ongelma on siinä, että postin jakelijalle asti ei näy nämä "jätetään ovelle" merkinnät, joita toimituksen kohde voi omapostissa määrittää. Jakelijalla näkyy vain kuljetuksen tilaajan antamat tiedot lähetyksestä. Posti alkaa selvittämään tätä asiaa nyt. Outoa kyllä, että tätä ei ole aiemmin huomattu tai korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Mistähän tällainen voisi johtua:

Postin noutopisteeseen (K-Market) jätetty arkena (seurannassa näkyy rekisteröitynä) klo 14:00 ja lähtevä posti noutopisteen mukaan normaalisti haettu ko. päivänä, mutta siitä vasta 2 arkipäivän jälkeisenä aamuna klo 8 lajiteltu vantaalla (tässä välissä ei seurantamerkintöjä), jolloin paketti saapuu tämän arvion mukaisesti lähetyspäivästä 3. arkipäivänä eikä seuraavana niin kuin normaalisti.
 
Uudenlainen postiongelma pari päivää sitten. Tuli saapumisilmoitus tekstarilla ja menin hakemaan pakettia. Postitäti löysikin paketin hyllystä ja paketin päällä oli ihan oikeat tiedot, mutta siellä tietokoneella näkyikin vastaanottajana pienen tyttäreni tiedot, joka ei taatusti vielä tilaile mitään ja jonka tietoja ei ole "missään" levitelty. Sain kuitenkin paketin sieltä ulos koska tunnen tuon henkilökunnan, muuten ei olisi ihan helpolla luultavasti onnistunut, koska "tietokone on oikeassa". Tänään sitten tuli tuosta paperinen saapumisilmoitus ja siinä myös tyttäreni nimi päällä. Miten on taas näin sekaisin postin systeemit ja miten tuo on edes mahdollista, että jotenkin tuon lapsen tiedot on päässyt sekoittumaan omiini. Ei ole mitään postin äpsejä käytössä, eikä myöskään lapsen nimellä ole mistään mitään ikinä tilattu tietääkseni.
 
Uudenlainen postiongelma pari päivää sitten. Tuli saapumisilmoitus tekstarilla ja menin hakemaan pakettia. Postitäti löysikin paketin hyllystä ja paketin päällä oli ihan oikeat tiedot, mutta siellä tietokoneella näkyikin vastaanottajana pienen tyttäreni tiedot, joka ei taatusti vielä tilaile mitään ja jonka tietoja ei ole "missään" levitelty. Sain kuitenkin paketin sieltä ulos koska tunnen tuon henkilökunnan, muuten ei olisi ihan helpolla luultavasti onnistunut, koska "tietokone on oikeassa". Tänään sitten tuli tuosta paperinen saapumisilmoitus ja siinä myös tyttäreni nimi päällä. Miten on taas näin sekaisin postin systeemit ja miten tuo on edes mahdollista, että jotenkin tuon lapsen tiedot on päässyt sekoittumaan omiini. Ei ole mitään postin äpsejä käytössä, eikä myöskään lapsen nimellä ole mistään mitään ikinä tilattu tietääkseni.
Tavallisen paketin voi noutaa kuka vaan, eli muukin kuin siihen merkitty vastaanottaja. Eli olisit todennäköisesti joka tapauksessa saanut paketin.
 
Uudenlainen postiongelma pari päivää sitten. Tuli saapumisilmoitus tekstarilla ja menin hakemaan pakettia. Postitäti löysikin paketin hyllystä ja paketin päällä oli ihan oikeat tiedot, mutta siellä tietokoneella näkyikin vastaanottajana pienen tyttäreni tiedot, joka ei taatusti vielä tilaile mitään ja jonka tietoja ei ole "missään" levitelty. Sain kuitenkin paketin sieltä ulos koska tunnen tuon henkilökunnan, muuten ei olisi ihan helpolla luultavasti onnistunut, koska "tietokone on oikeassa". Tänään sitten tuli tuosta paperinen saapumisilmoitus ja siinä myös tyttäreni nimi päällä. Miten on taas näin sekaisin postin systeemit ja miten tuo on edes mahdollista, että jotenkin tuon lapsen tiedot on päässyt sekoittumaan omiini. Ei ole mitään postin äpsejä käytössä, eikä myöskään lapsen nimellä ole mistään mitään ikinä tilattu tietääkseni.

Postilla on osoitetietojärjestelmä, jossa on tiedot kussakin osoitteessa kirjoilla olevista henkilöistä. Tiedot tulevat lakisääteisesti väestörekisteristä. Eli Posti tietää että lapsesi asuu samassa osoitteessa ilman, että tietoja on levitelty mihinkään.

Eli todennäköisesti alkuperäiset tiedot eivät ole jostain syystä siirtyneet automaattisesti postin järjestelmään, ja joku postissa on valinnut väärän henkilön tiedot kirjatessaan pakettia.
 
Eli todennäköisesti alkuperäiset tiedot eivät ole jostain syystä siirtyneet automaattisesti postin järjestelmään, ja joku postissa on valinnut väärän henkilön tiedot kirjatessaan pakettia.
Varmaan jotain tuollaista, mutta kuulostaa erikoiselta, jos jokainen paketti nykyään käsin kirjattaisiin ja joku postilla etsisi osoitteen perusteella joka paketista, että kuka siellä osoitteessa asuu ja sitten sieltä itse valitsisi vastaanottajan jonka tiedot printataan saapumisilmoitukseen.
 
Ei pelkällä seurantanumerolla kyllä kenen tahansa paketteja haeta ilman valtakirjaa.
1675438753894.png
 
No näköjään saa ilman valtakirjaakin, jopas on mennyt merkilliseksi:redface:
Tämähän on onnistunut jo ainakin 9 vuoden ajan...
 
Viimeksi muokattu:
Matkahuollon paketit pystyy nykyään hakemaan pelkällä koodilla. Ei tarvii edes henkkareita mikä on aika käsittämätöntä.
 
Matkahuollon paketit pystyy nykyään hakemaan pelkällä koodilla. Ei tarvii edes henkkareita mikä on aika käsittämätöntä.
Tosiaan, ovat tuollaisen systeemin äskettäin ottaneet käyttöön...

Periaatteessa kyseessä on samanlainen systeemi kuin automaatista noutaessa, eli se on eri kuin seurantakoodi. Ajattelinkin ensin, että eikai sentään sillä pysty noutamaan...
 
Kellään varmaa tietoa, miten pitäisi toimia, kun asiakaspalautuksena täytyisi laittaa eräs tavara, verkkokaupan aspa ei vastaa päiväkausiin mitään ja palautusaika alkaa loppua, ja ilmoitettu postin asiakaspalautustunnus ei toimi (näyttää virheellistä tunnusta niin itselle nettisivuilla kuin konttorissa työntekijälle, ja eivät myöskään pysty enää ainakaan asiamiespostissa hakemaan palautussopimusta yrityksen nimellä). Toisaalta kyseisessä puljussa on maksullinen palautus, joten se ja sama vaikka lähettäisin paketin itse maksettuna.

Palautusosoitteena on Helsingissä sijaitseva postilokero-osoite. Kuinka lähetetään postipaketti niin, että se menee varmasti suoraan postilokero-osoitteeseen (PL 6650, HKI 00002)?

Vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole antaa, ja epäilen että kyseisellä liikkeellä (Topstreetwear.com) ei ole edes henkilökuntaa Suomessa, vaan käytössä edelleenlähetys tuosta lokerosta jonnekin ulkomaille, eli sen pitäisi kanssa mennä sinne lokeroon suoraan, eikä "noudettavaksi lähimmästä postista" koska sieltä sitä ei ole kukaan hakemassa mitä todennäköisimmin.

Huomenna on käynti pääpostissa joka tapauksessa, jos ei ole varmaa tietoa kellään ennen sitä.
 
Kellään varmaa tietoa, miten pitäisi toimia, kun asiakaspalautuksena täytyisi laittaa eräs tavara, verkkokaupan aspa ei vastaa päiväkausiin mitään ja palautusaika alkaa loppua, ja ilmoitettu postin asiakaspalautustunnus ei toimi (näyttää virheellistä tunnusta niin itselle nettisivuilla kuin konttorissa työntekijälle, ja eivät myöskään pysty enää ainakaan asiamiespostissa hakemaan palautussopimusta yrityksen nimellä). Toisaalta kyseisessä puljussa on maksullinen palautus, joten se ja sama vaikka lähettäisin paketin itse maksettuna.

Palautusosoitteena on Helsingissä sijaitseva postilokero-osoite. Kuinka lähetetään postipaketti niin, että se menee varmasti suoraan postilokero-osoitteeseen (PL 6650, HKI 00002)?

Vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole antaa, ja epäilen että kyseisellä liikkeellä (Topstreetwear.com) ei ole edes henkilökuntaa Suomessa, vaan käytössä edelleenlähetys tuosta lokerosta jonnekin ulkomaille, eli sen pitäisi kanssa mennä sinne lokeroon suoraan, eikä "noudettavaksi lähimmästä postista" koska sieltä sitä ei ole kukaan hakemassa mitä todennäköisimmin.

Huomenna on käynti pääpostissa joka tapauksessa, jos ei ole varmaa tietoa kellään ennen sitä.
Oletko DHL:n suunnalta kysellyt tuosta palautuksesta? Noiden palautus näyttää olevan DHL:n "Dropbox" joten sieltä suunnaltakin ehkä kannattaisi kysäistä. Noiden sivuilla on maininta että kaikki toimitukset kulkevat DHL:llä joten saattaa olla että tuo palautustunnus on DHL:n tunnus. (Ei sen puoleen, sen verran epämääräiset nettisivut että itse en kyllä tuolta tilaisi mitään, puuttuu aika paljon sellaista tietoa sivuilta mitä itse ainakin vaadin olevan ennenkuin luotan johonkin firmaan. Tai voi olla etten vain löytänyt, sen verran outoja google-käännöksiä paikoitellen sivuilla.)
 
Oletko DHL:n suunnalta kysellyt tuosta palautuksesta? Noiden palautus näyttää olevan DHL:n "Dropbox" joten sieltä suunnaltakin ehkä kannattaisi kysäistä. Noiden sivuilla on maininta että kaikki toimitukset kulkevat DHL:llä joten saattaa olla että tuo palautustunnus on DHL:n tunnus. (Ei sen puoleen, sen verran epämääräiset nettisivut että itse en kyllä tuolta tilaisi mitään, puuttuu aika paljon sellaista tietoa sivuilta mitä itse ainakin vaadin olevan ennenkuin luotan johonkin firmaan. Tai voi olla etten vain löytänyt, sen verran outoja google-käännöksiä paikoitellen sivuilla.)
Vastaan tähän jos kellään sama ongelma joskus, että palautus PL-osoitteeseen onnistui postikonttorissa, lisäpalveluna vain piti ostaa paperinen saapumisilmoitus josta lisäkulua vajaat 2e, koska vastaanottajan puhelinnumero ei ollut tiedossa.

E: Tilauksen mukana kyllä tuli ihan asiallisen näköinen suomenkielinen 14vrk palautuslomake, ja siinä sanottiin että kyseessä olisi Postin numero, voihan se tietysti olla väärin ollut. Postissa epäilivät palautustunnusta vanhentuneeksi. Eivät pystyneet enää hakemaan liikkeen nimellä, onko voimassaolevaa sopimusta jollain toisella numerolla.

Todennäköisesti olisi onnistunut netistä ostettunakin ja automaattiin jätettynä, tuon tiedon jälkeen (että pitää valita paperinen saapumisilmoitus), mutta maksoin samaan konkurssiin myös sen 4e siitä ilosta, että postitäti naputteli palautuksen matkaan, ja sain "oikean" kuitin palautuksesta. En myöskään ollut varma olisiko siinä netissä paketin ostossa pitänyt valita toimituspaikaksi "automaatti" vai "lähin postitoimipaikka" kun tuo PL ei ole oikein kumpaakaan. Ehkä olisivat osanneet käyttää järkeä, ehkä ei. On vain pohjalla yksi huono kokemus "pikakirjeestä", jota ei saatu tai viitsitty viedä perille asti vaan jätettiin konttorista noudettavaksi.

Sivut on konekäännetyn oloiset, mutta liike itsessään on ihan olemassaoleva ja legitti ainakin siltä osin että tavara kyllä tulee, kun olen sieltä varmaan toista kymmentä vuotta tiettyä samaa t-paitamallia tilannut edellisten virttyessä. Tavara on tullut luvatusti, palautusta ei ole tarvinnut käyttää. Aspa on vaan surkean hidas vastaamaan näköjään. Luottokortilla maksaessa ei varsinkaan isoa riskiä liene, katotaan mitä hyvittävät palautuskulujen osalta. Se nyt ei varsinaisesti ole tämän ketjun aihe enää sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Kenelläkään huonoja kokemuksia DHL Express + Aliexpress yhdistelmästä? Aliexpressistä tuli tänään sähkispostia, että paketti toimitettu. No tästä ihmeissäni päätin vilkaista tuon seurantakoodin kanssa DHL:n seurannasta. "Delivered HELSINKI - FINLAND" nojoo muuten kyllä ihan jees, vaan en kyllä asu kivenheiton säteelläkään helsingistä. Kokeilin myös saada tuon " Get Signature Proof of Delivery ":n kautta jotain ulos, vaan ei hyväksy tuohon meikäläisen puhelinnumeroa missään muodossa saatikka postinumeroa... Viimeksi taisin parisen vuotta sitten tilata aliexpressistä jotain halpaa randomsälää mitkä ei ikinä löytäneetkään perille, joten vähän taas skeptinen sensuhteen mitä tämänhetkiselle paketille on tapahtunut. Kaikki yhteystiedot on aliexpressin "Orders" sivulla oikein, kuten myös tuossa sähköisessä kuitissa.
 
Kenelläkään huonoja kokemuksia DHL Express + Aliexpress yhdistelmästä? Aliexpressistä tuli tänään sähkispostia, että paketti toimitettu. No tästä ihmeissäni päätin vilkaista tuon seurantakoodin kanssa DHL:n seurannasta. "Delivered HELSINKI - FINLAND" nojoo muuten kyllä ihan jees, vaan en kyllä asu kivenheiton säteelläkään helsingistä. Kokeilin myös saada tuon " Get Signature Proof of Delivery ":n kautta jotain ulos, vaan ei hyväksy tuohon meikäläisen puhelinnumeroa missään muodossa saatikka postinumeroa... Viimeksi taisin parisen vuotta sitten tilata aliexpressistä jotain halpaa randomsälää mitkä ei ikinä löytäneetkään perille, joten vähän taas skeptinen sensuhteen mitä tämänhetkiselle paketille on tapahtunut. Kaikki yhteystiedot on aliexpressin "Orders" sivulla oikein, kuten myös tuossa sähköisessä kuitissa.
Voisikohan tässä olla paikallisjakelu sitten toisen yrityksen vastuulla? Kokeile seurantakoodia vaikka Postin seurantaan.
 
"Hei Ville,

Kiitos viestistäsi.

Please inform us if you need this information in english.
Ilmoittamasi lähetys numerolla 41453XXXXX on kuulunut aivan toiselle vastaanottajalle, toisella paikkakunnalla.
On mahdollista että saamasi seurantanumeron on virheellinen. Olethan yhteydessä siihen kuljetusyritykseen, jonka kuljetuksessa sinun lähetyksesi on."

Yritin laittaa viestiä jo aliexpressin myyjälle, mutta hiljaista pitelee. Miten on aina jotain ongelmaa kyseisen sivuston kautta tilatessa :poop:
 
"Hei Ville,

Kiitos viestistäsi.

Please inform us if you need this information in english.
Ilmoittamasi lähetys numerolla 41453XXXXX on kuulunut aivan toiselle vastaanottajalle, toisella paikkakunnalla.
On mahdollista että saamasi seurantanumeron on virheellinen. Olethan yhteydessä siihen kuljetusyritykseen, jonka kuljetuksessa sinun lähetyksesi on."

Yritin laittaa viestiä jo aliexpressin myyjälle, mutta hiljaista pitelee. Miten on aina jotain ongelmaa kyseisen sivuston kautta tilatessa :poop:
Itse tilaan tuolta kaikenäköistä aika tiuhaan ja yksikään paketti ei ole jäänyt matkalle. Joidenkin kanssa saattanut kestää pitempäänkin, mutta keskimäärin 2-4vk sisään kaikki tullut. Ottanut lähes aina halvimman toimituksen mitä saa, nykyään tulee aina loppupätkä matkahuollon kanssa.
Jos tuotteessa ollut vikaa tms. niin disputen kautta saanut aina rahansa takaisin.
 
Itse tilaan tuolta kaikenäköistä aika tiuhaan ja yksikään paketti ei ole jäänyt matkalle. Joidenkin kanssa saattanut kestää pitempäänkin, mutta keskimäärin 2-4vk sisään kaikki tullut. Ottanut lähes aina halvimman toimituksen mitä saa, nykyään tulee aina loppupätkä matkahuollon kanssa.
Jos tuotteessa ollut vikaa tms. niin disputen kautta saanut aina rahansa takaisin.
Itsellänikin on satoja tilauksia AliExpressistä ja varmaan parissa tapauksessa on ollut ongelmia (joka tapauksessa yhden käden sormilla laskettava määrä) ja nekin ovat hoituneet aika äkkiä disputen jälkeen. Välillä tosin nuo paketit tulevat aika jänniä reittejä pitkin eikä ainakaan Aliexpressin oma seuranta kerro juuri mitään järkevää. Itse olen huomannut että Postal Ninja osaa kertoa aika paljon paremmin missä paketti menee ja miten se tulee perille sitten joskus kun tulee.
 
Itsellänikin on satoja tilauksia AliExpressistä ja varmaan parissa tapauksessa on ollut ongelmia (joka tapauksessa yhden käden sormilla laskettava määrä) ja nekin ovat hoituneet aika äkkiä disputen jälkeen. Välillä tosin nuo paketit tulevat aika jänniä reittejä pitkin eikä ainakaan Aliexpressin oma seuranta kerro juuri mitään järkevää. Itse olen huomannut että Postal Ninja osaa kertoa aika paljon paremmin missä paketti menee ja miten se tulee perille sitten joskus kun tulee.
Tuota postal ninjaa itsekkin käytän jos haluan katsella missä tulossa. Tosin harvoin jaksan seurailla, ei ole ikinä näiden kanssa niin kiire. Aika paljon tuntuu tulevan näiltä kuitenkin update maileja statuksesta missä menossa.
 
Itse tilaan tuolta kaikenäköistä aika tiuhaan ja yksikään paketti ei ole jäänyt matkalle. Joidenkin kanssa saattanut kestää pitempäänkin, mutta keskimäärin 2-4vk sisään kaikki tullut. Ottanut lähes aina halvimman toimituksen mitä saa, nykyään tulee aina loppupätkä matkahuollon kanssa.
Jos tuotteessa ollut vikaa tms. niin disputen kautta saanut aina rahansa takaisin.

Monella tutulla siis juu myös oikeastaan vain positiivisia kokemuksia puljusta, ja tämän takia siis ihmettelenkin tätä että miten itselle osunut aina ei niin onnekkaat tapaukset :D viimeksi myyjä jätti täyttämättä puolet meikäläisen yhteystiedoista, ja järjettömän pitkän selvityksen jälkeen selvisi että näppiksen accent kitit ja kailhin kytkimet olivat maanneet melkein viikon matkahuollon pakettiautomaatissa. Josta siis ei niitä saanut edes matkiksen aspan kautta ulos, kun ei tuota puhelinnumeroa ollut missään :D
 
Mulle olisi tulossa paketti Postilta perjantaina Saksan Amazonista. Asun parin sadan metrin päästä Postista ja mietin että onko nopeampi vaihtoehto valita kotiinkuljetus vai toimipisteestä noutaminen?
 
Kotiinkuljetus yleensä tuo ylimääräisen päivän toimitusaikaan joillain alueilla ja vähän riippuen miten lähetuksen lajittelu osuu kuljetusten aikatauluihin.

voi muutenkin myöhästellä koska lakko

03CA9092-5C16-4FB4-9035-41FA038FD64C.jpeg

PAU tukee AKT:n kuorma-autoalan työtaistelua tukilakolla
Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU asettaa Postin ja Transval Logistics Oy:n kuorma-autojen ja perävaunujen lastaus- ja purkutyöt tukilakkoon. Tukilakko alkaa torstaina 16.2. klo 00.00 ja päättyy tiistaina 21.2. klo 24.00, ellei AKT ole päässyt siihen mennessä sopuun kuorma-auto-alan palkankorotuksista ja työehdoista.

Kuorma-autojen ja perävaunujen purku- ja lastaustöitä ei tukilakon aikana alla luetelluilla työpaikoilla tehdä – riippumatta siitä, onko työntekijä liiton jäsen vai ei.

Posti Oy, Posti Jakelu Oy, Posti Palvelut Oy (ECD toiminnat) ja Transval Logistics Oy toimipaikat:

Helsingin postikeskus (pois lukien jakelun esityöt)
Tampereen postikeskus (pois lukien jakelun esityöt)
Kuopion postikeskus (pois lukien jakelun esityöt)
Oulun postikeskus (pois lukien jakelun esityöt)
PKS-terminaali
Vantaan logistiikkakeskus
Rahtitien ulkomaantuotanto
Lahden Kujalan terminaali
Seinäjoen logistiikkakeskus
Jyväskylän lajittelutoiminnat
Lappeenrannan lajittelutoiminnat
Liedon logistiikkakeskus ja terminaali
Vantaan logistiikkakeskuksen vetomestarit
 
Viimeksi muokattu:
Kotiinkuljetus yleensä tuo ylimääräisen päivän toimitusaikaan joillain alueilla ja vähän riippuen miten lähetuksen lajittelu osuu kuljetusten aikatauluihin.
Amazonin kotiinkuljetus on Express-paketti, ei kai niihin tule lisäpäivää millään alueella?
 
Amazonin kotiinkuljetus on Express-paketti, ei kai niihin tule lisäpäivää millään alueella?

no niissä ei liene koska toimitusaikaikkunaa ei kysellä vastaanottajalta vaan tuovat milloin tuovat. Tuo kysely tuo lisäpäivän lähes aina. Monesti siihen voi vastata vasta klo 9-12 aikaan aikaisintaan ja se kuluva päivä on jo ’menetetty’, noutolähetyksen olisi saanut samana päivänä.
 
no niissä ei liene koska toimitusaikaikkunaa ei kysellä vastaanottajalta vaan tuovat milloin tuovat. Tuo kysely tuo lisäpäivän lähes aina. Monesti siihen voi vastata vasta klo 9-12 aikaan aikaisintaan ja se kuluva päivä on jo ’menetetty’, noutolähetyksen olisi saanut samana päivänä.
Amazonin Express-paketeissa tulee OmaPosti-kysely jossa voi valita haluaako normaalin Express-toimituksen ovelle vai toimituksen valittuun noutopisteeseen, eli ei toimitusikkunavalintaa (kun se ei Expressiin kuulu). Oletan että 91danger91 sai sellaisen kyselyn ja siitä oli kyse.

edit: Ja tuo kysely tulee siis ennen maahan saapumista joten lajitteluun mennessä Posti tietää jo että kumpi on valittu.
 
Viimeksi muokattu:
Amazonin Express-paketeissa tulee OmaPosti-kysely jossa voi valita haluaako normaalin Express-toimituksen ovelle vai toimituksen valittuun noutopisteeseen, eli ei toimitusikkunavalintaa (kun se ei Expressiin kuulu). Oletan että 91danger91 sai sellaisen kyselyn ja siitä oli kyse.
Näissä kannattaa huomioida, että Postin lähetti ei saa tietoa, jos tällainen lähetys on merkattu Omapostissa jätettäväksi ovelle. Tämä käytäntö ainakin oli vielä pari viikkoa sitten käytössä.
 
Tyhmä kysyy käyttääkö Posti hyväksi Suomen rautatie verkostoa?

Mikä se hyöty olisi? Ensin aikaavievää vienti kiskojen läheisyyteen, sitten purku jossain ja vienti asiakkaalle kumipyörillä? Vähemmän kuluu aikaa ja resursseja kun kamat menee kumipyörillä alusta loppuun.
 
Vähemän tarvetta erillisille rekoille jos iskisivät logistiikkakeskukset rautateiden läheisyyteen kun ne niiden kautta joutuu kumminkin menemään sit loppu kohteeseen. Aattelin et voisi olla suorempaa ja joutuisampaa mahdollisesti ekologisempaa myös.. verkostoa ja tukisi samalla VR:n toimintaa.. Tuotantohihnan periaate enemmän kun pyritään tekemään suorempaa ja yksinkertaisempaa kaikesta.

Tosin mistäpäs minä nyt nyt ilman laskutoimituksia ja yksityiskohtia ymmärtäisin.

Ja tämä ei ole ollut mikään negatiiviinen piikki rekkoja tai rekkakuskeja vastaan.
 
Vähemän tarvetta erillisille rekoille jos iskisivät logistiikkakeskukset rautateiden läheisyyteen kun ne niiden kautta joutuu kumminkin menemään sit loppu kohteeseen. Aattelin et voisi olla suorempaa ja joutuisampaa mahdollisesti ekologisempaa myös.. verkostoa ja tukisi samalla VR:n toimintaa.. Tuotantohihnan periaate enemmän kun pyritään tekemään suorempaa ja yksinkertaisempaa kaikesta.

Tosin mistäpäs minä nyt nyt ilman laskutoimituksia ja yksityiskohtia ymmärtäisin.

Ja tämä ei ole ollut mikään negatiiviinen piikki rekkoja tai rekkakuskeja vastaan.
Kannattaa mallintaa eri skenaariot Transport Tycoonilla.
 
Näkyy tuo lakko jo täällä. Eilen pari pakettia oli lajiteltu Oulussa joka tarkoittaa 99.9% kerroista että tulee samana päivänä noudettavaksi. Ei ole paketeissa merkintää eilisen aamun jälkeen. Saas nähä milloin pääsee hakemaan
 
Joo, yksi lähetys jäänyt Lietoon ja nyt katsotaan tuovatko huomenna Verkkiksen lähetyksen kotiin, se on jo onneksi Espoon jakelussa rekisteröity.
 
Itsellä saapui eilen iltapäivällä Lietoon paketti Ruotsista ja yöllä oli siirtynyt Vantaalle lajitteluun. Tähän ei ainakaan lakko vaikuttanut kun tänään oli noudettavissa Helsingissä pakettiautomaatista.
 
Uutisten mukaan postin lehdet ja kirjeet myöhästyy lakon vuoksi viikon tai pari. Jos se pari viikkoa tulee normaalin kirjeen toimitusajan päälle niin sotealue ehtii pistää laskun ulosottoon kauan ennen kuin ehtii laatikkoon
 
Uutisten mukaan postin lehdet ja kirjeet myöhästyy lakon vuoksi viikon tai pari. Jos se pari viikkoa tulee normaalin kirjeen toimitusajan päälle niin sotealue ehtii pistää laskun ulosottoon kauan ennen kuin ehtii laatikkoon

Silloin kun posti oli lakossa viimeksi, niin kävin arvauskeskuksessa juuri sitä ennen. Mietin miten se lasku... mutta lähettivät sen vasta lakon jälkeen. Toisaaalta viime vuoden toukokuussa kävin päivystyksessä eikä laskua ole näkynyt vieläkään, tai kirjettä ulosotosta. Näin siis sote, muut jää nähtäväksi.
 
"Hei Ville,

Kiitos viestistäsi.

Please inform us if you need this information in english.
Ilmoittamasi lähetys numerolla 41453XXXXX on kuulunut aivan toiselle vastaanottajalle, toisella paikkakunnalla.
On mahdollista että saamasi seurantanumeron on virheellinen. Olethan yhteydessä siihen kuljetusyritykseen, jonka kuljetuksessa sinun lähetyksesi on."

Yritin laittaa viestiä jo aliexpressin myyjälle, mutta hiljaista pitelee. Miten on aina jotain ongelmaa kyseisen sivuston kautta tilatessa :poop:

Tähän vielä pientä päivitystä. Nyt on myyjäliikekin kadonnut mystisesti tuolta Alin puolelta :D Odottelen todellakin innolla, että saapuuko paketti koskaan. Redditin puolelta löytyy kaikkea mahdollista siltä väliltä että joko myyjä on antanut feikin seurantakoodin, tai seurantakoodit on menneet sekaisin. Onneks nyt tuolla omissa tilauksissa näkyy omat osoitetiedot tuon tilauksen osalta. Ja myös aliexpressin omassa seurannassa tuo että paketti on luovutettu helsingissä.. Siinä nyt on toivottavasti tarpeeksi "todisteita" sikälimikäli pakettia ei näy eikä kuulu.
 
Fittnesstukusta Maanantaina tilaamani paketti jääny johonki jummiin, liekkö tulee viel ensviikollakaan :D
 

Liitteet

  • Screenshot_20230217_151152_Chrome.jpg
    Screenshot_20230217_151152_Chrome.jpg
    98,8 KB · Luettu: 143

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 581
Viestejä
4 558 701
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom