Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitikö Raspberry pi:sta nyt maksaa siis ALVI lisäksi kun tilasin Briteistä? Eikö se nyt mee niin että jos se on alkuperäistuote niin ei tarvi?
Eikö se silloin kun Britannia irtautu EU:sta niin sanottu että jos siellä on tuotteita jotka valmistetaan kyseisessä maassa niin niistä ei tarvi maksaa jotain maksua (muistelin että ois ollu ALV)?Pitää maksaa, ellei myyjä suoraan tilitä Suomen alvia verottajalle ja perinyt sitä kassalla sulta. Mitä tarkoitat "alkuperäistuotteella"?
Eikö se silloin kun Britannia irtautu EU:sta niin sanottu että jos siellä on tuotteita jotka valmistetaan kyseisessä maassa niin niistä ei tarvi maksaa jotain maksua (muistelin että ois ollu ALV)?
Itse haen postit enää perjantaisin, tämän takia hommasin laatikkoon pienen lukon Puuilosta.Tuommottiin meillä päin menty kesästä asti, lopputulos on että käyn joka tapauksessa joka päivä laatikolla kun ikinä muista koska viimeksi jaettu. Joskus siellä on jotain postia, joskus ei.
Itse haen postit enää perjantaisin, tämän takia hommasin laatikkoon pienen lukon Puuilosta.
Nyt pitäisi tulla lasku suuhygienistilta, käynti 10. päivä tätä kuuta, eikä laskua ole vieläkään tullut, kertoo jotakin Postin hitaudesta.
Luulisi, ettei laskua tarvitsisi tänä aikana montaa viikkoa odottaa.
Posti kyllä jakaa tietyissä paikoissa sanomalehtiä varhaisjakelun kautta lehden ilmestymispäivänä, mutta monissa paikoissa on tosiaan erillinen lehdenjakeluun keskittynyt yritys/yrityksiä, jotka tuon hoitavat.Tuo lehti ei kai vissiin kuulu postin hommiin ellei asiat ole muuttuneet mutta kuitenkin.
Posti kyllä jakaa tietyissä paikoissa sanomalehtiä varhaisjakelun kautta lehden ilmestymispäivänä, mutta monissa paikoissa on tosiaan erillinen lehdenjakeluun keskittynyt yritys/yrityksiä, jotka tuon hoitavat.
"Postilaiset jakavat sanomalehtiä suuressa osassa Suomea aikaisin aamulla varhaisjakelussa, lehtien ilmestymispäivinä."
Postin jakelu - Asiakastuki - Posti
Lisätietoa Postin jakelusta Asiakastuen sivuilta. Lue lisää!www.posti.fi
Autodoc:sta tilaus kulkee postnordilla. En muista nähneeni tilatessa toimituspaikan valintaa. Paketti menossa random lähikauppaan, joka osoitehaulla on 7. lähin minun kotiosoitteesta. Sama tapahtui 3v sitten. Postnord vaikuttaa kilpailijoitaan kömpelömmältä, kun ei saa valittua toimipistettä paketin ollessa liikkeellä ja valtakirjan tarvii jos joku muu noutaa.
Oisko sama mitä matkahuollon kanssa. Eli numerosarja koodi jos löytyy niin riittää.Itse asiassa perus Postnordin paketin hakemiseen ei tarvi valtakirjaa. On omakohtaista kokemusta kun piti hakea toisen henkilön paketti lähikaupasta.
Ruvettiin jo värkkäämään valtakirjaa, kunnes todettiin ettei sitä tarvi. Ja onnistui tosiaan välitetyllä tekstiviestillä hakea, omat henkkarit piti näyttää kun kirjasivat järjestelmään että kuka on hakenut paketin.
"Paketti noutopisteeseen
Voit välittää saamasi saapumisilmoituksen toiselle henkilölle, joka voi noutaa pakettisi puolestasi. Vaihtoehtoisesti toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla noutopisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja saapumisilmoituksessa ilmoitettavan hyllypaikan. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukana."
Valtakirjat
Valtakirjan avulla pakettisi voi vastaanottaa joku muu henkilö tai paketti voidaan toimittaa kokonaan ilman kuittausta.www.postnord.fi
Koska pakettia ei voi luovuttaa ilman kuittausta? Ja miksi ylipäänsä tilaat Ovelle -paketteina jos et ole kotona niihin aikoihin kun toimitus tapahtuu (yleensä arkisin päiväsaikaan)?Itsellä Postin pakettitoimituksissa on ollut toistuvasti sama ongelma. Paketti merkattu jätettäväksi oven taakse, ja Postin lähetti käy ovikelloa pimputtelemassa ja sitten vie paketin lähimpään Postiin. Asiakaspalvelun kautta soittamalla sitten saa lähetin tuomaan muutaman päivän päästä paketin uudestaan. Tämä siis tapahtunut itselle jokaisessa viimeisen 6 kk aikana tehdyssä tilauksessa (jotain ~10 kpl), jotka tulisi jättää ovelle Postin toimesta. En keksi syytä miksi lähetti näin tekee. Omakotitalon oven eteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa jättää pakettia.
Olen monesti ollut kotona, mutta en avaa ovea, ilman että oikeasti on syytä siihen. Yksikään näistä paketeista ei ole vaatinut mitään erillistä kuittausta, ja näin on myös asiakaspalvelu varmentanut. Se "kuittaus" on toteuttettu jo omapostissa, jossa on annettu suostumus siihen, että paketti jätetään ovelle. Ja näissä sitten joka kerta soiton jälkeen sama lähetti tuo sen paketin uudestaan ja jättää ovelle muutaman päivän päästä tapahtuneesta virheestä ilman mitään lisämaksua.Koska pakettia ei voi luovuttaa ilman kuittausta? Ja miksi ylipäänsä tilaat Ovelle -paketteina jos et ole kotona niihin aikoihin kun toimitus tapahtuu (yleensä arkisin päiväsaikaan)?
Tavallisen paketin voi noutaa kuka vaan, eli muukin kuin siihen merkitty vastaanottaja. Eli olisit todennäköisesti joka tapauksessa saanut paketin.Uudenlainen postiongelma pari päivää sitten. Tuli saapumisilmoitus tekstarilla ja menin hakemaan pakettia. Postitäti löysikin paketin hyllystä ja paketin päällä oli ihan oikeat tiedot, mutta siellä tietokoneella näkyikin vastaanottajana pienen tyttäreni tiedot, joka ei taatusti vielä tilaile mitään ja jonka tietoja ei ole "missään" levitelty. Sain kuitenkin paketin sieltä ulos koska tunnen tuon henkilökunnan, muuten ei olisi ihan helpolla luultavasti onnistunut, koska "tietokone on oikeassa". Tänään sitten tuli tuosta paperinen saapumisilmoitus ja siinä myös tyttäreni nimi päällä. Miten on taas näin sekaisin postin systeemit ja miten tuo on edes mahdollista, että jotenkin tuon lapsen tiedot on päässyt sekoittumaan omiini. Ei ole mitään postin äpsejä käytössä, eikä myöskään lapsen nimellä ole mistään mitään ikinä tilattu tietääkseni.
Uudenlainen postiongelma pari päivää sitten. Tuli saapumisilmoitus tekstarilla ja menin hakemaan pakettia. Postitäti löysikin paketin hyllystä ja paketin päällä oli ihan oikeat tiedot, mutta siellä tietokoneella näkyikin vastaanottajana pienen tyttäreni tiedot, joka ei taatusti vielä tilaile mitään ja jonka tietoja ei ole "missään" levitelty. Sain kuitenkin paketin sieltä ulos koska tunnen tuon henkilökunnan, muuten ei olisi ihan helpolla luultavasti onnistunut, koska "tietokone on oikeassa". Tänään sitten tuli tuosta paperinen saapumisilmoitus ja siinä myös tyttäreni nimi päällä. Miten on taas näin sekaisin postin systeemit ja miten tuo on edes mahdollista, että jotenkin tuon lapsen tiedot on päässyt sekoittumaan omiini. Ei ole mitään postin äpsejä käytössä, eikä myöskään lapsen nimellä ole mistään mitään ikinä tilattu tietääkseni.
Tavallisen paketin voi noutaa kuka vaan, eli muukin kuin siihen merkitty vastaanottaja. Eli olisit todennäköisesti joka tapauksessa saanut paketin.
Varmaan jotain tuollaista, mutta kuulostaa erikoiselta, jos jokainen paketti nykyään käsin kirjattaisiin ja joku postilla etsisi osoitteen perusteella joka paketista, että kuka siellä osoitteessa asuu ja sitten sieltä itse valitsisi vastaanottajan jonka tiedot printataan saapumisilmoitukseen.Eli todennäköisesti alkuperäiset tiedot eivät ole jostain syystä siirtyneet automaattisesti postin järjestelmään, ja joku postissa on valinnut väärän henkilön tiedot kirjatessaan pakettia.
Ei pelkällä seurantanumerolla kyllä kenen tahansa paketteja haeta ilman valtakirjaa.
Lähetyksen seuranta ja hakeminen – Henkilöille – Posti
Mitä ikinä keksitkään tilata, syötä lähetystunnus ja seuraa pakettisi matkaa! Myös OmaPosti-sovellus ottaa postipaketit seurantaan. Lue lisää >>www.posti.fi
Tämähän on onnistunut jo ainakin 9 vuoden ajan...No näköjään saa ilman valtakirjaakin, jopas on mennyt merkilliseksi
Tosiaan, ovat tuollaisen systeemin äskettäin ottaneet käyttöön...Matkahuollon paketit pystyy nykyään hakemaan pelkällä koodilla. Ei tarvii edes henkkareita mikä on aika käsittämätöntä.
Oletko DHL:n suunnalta kysellyt tuosta palautuksesta? Noiden palautus näyttää olevan DHL:n "Dropbox" joten sieltä suunnaltakin ehkä kannattaisi kysäistä. Noiden sivuilla on maininta että kaikki toimitukset kulkevat DHL:llä joten saattaa olla että tuo palautustunnus on DHL:n tunnus. (Ei sen puoleen, sen verran epämääräiset nettisivut että itse en kyllä tuolta tilaisi mitään, puuttuu aika paljon sellaista tietoa sivuilta mitä itse ainakin vaadin olevan ennenkuin luotan johonkin firmaan. Tai voi olla etten vain löytänyt, sen verran outoja google-käännöksiä paikoitellen sivuilla.)Kellään varmaa tietoa, miten pitäisi toimia, kun asiakaspalautuksena täytyisi laittaa eräs tavara, verkkokaupan aspa ei vastaa päiväkausiin mitään ja palautusaika alkaa loppua, ja ilmoitettu postin asiakaspalautustunnus ei toimi (näyttää virheellistä tunnusta niin itselle nettisivuilla kuin konttorissa työntekijälle, ja eivät myöskään pysty enää ainakaan asiamiespostissa hakemaan palautussopimusta yrityksen nimellä). Toisaalta kyseisessä puljussa on maksullinen palautus, joten se ja sama vaikka lähettäisin paketin itse maksettuna.
Palautusosoitteena on Helsingissä sijaitseva postilokero-osoite. Kuinka lähetetään postipaketti niin, että se menee varmasti suoraan postilokero-osoitteeseen (PL 6650, HKI 00002)?
Vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole antaa, ja epäilen että kyseisellä liikkeellä (Topstreetwear.com) ei ole edes henkilökuntaa Suomessa, vaan käytössä edelleenlähetys tuosta lokerosta jonnekin ulkomaille, eli sen pitäisi kanssa mennä sinne lokeroon suoraan, eikä "noudettavaksi lähimmästä postista" koska sieltä sitä ei ole kukaan hakemassa mitä todennäköisimmin.
Huomenna on käynti pääpostissa joka tapauksessa, jos ei ole varmaa tietoa kellään ennen sitä.
Vastaan tähän jos kellään sama ongelma joskus, että palautus PL-osoitteeseen onnistui postikonttorissa, lisäpalveluna vain piti ostaa paperinen saapumisilmoitus josta lisäkulua vajaat 2e, koska vastaanottajan puhelinnumero ei ollut tiedossa.Oletko DHL:n suunnalta kysellyt tuosta palautuksesta? Noiden palautus näyttää olevan DHL:n "Dropbox" joten sieltä suunnaltakin ehkä kannattaisi kysäistä. Noiden sivuilla on maininta että kaikki toimitukset kulkevat DHL:llä joten saattaa olla että tuo palautustunnus on DHL:n tunnus. (Ei sen puoleen, sen verran epämääräiset nettisivut että itse en kyllä tuolta tilaisi mitään, puuttuu aika paljon sellaista tietoa sivuilta mitä itse ainakin vaadin olevan ennenkuin luotan johonkin firmaan. Tai voi olla etten vain löytänyt, sen verran outoja google-käännöksiä paikoitellen sivuilla.)
Voisikohan tässä olla paikallisjakelu sitten toisen yrityksen vastuulla? Kokeile seurantakoodia vaikka Postin seurantaan.Kenelläkään huonoja kokemuksia DHL Express + Aliexpress yhdistelmästä? Aliexpressistä tuli tänään sähkispostia, että paketti toimitettu. No tästä ihmeissäni päätin vilkaista tuon seurantakoodin kanssa DHL:n seurannasta. "Delivered HELSINKI - FINLAND" nojoo muuten kyllä ihan jees, vaan en kyllä asu kivenheiton säteelläkään helsingistä. Kokeilin myös saada tuon " Get Signature Proof of Delivery ":n kautta jotain ulos, vaan ei hyväksy tuohon meikäläisen puhelinnumeroa missään muodossa saatikka postinumeroa... Viimeksi taisin parisen vuotta sitten tilata aliexpressistä jotain halpaa randomsälää mitkä ei ikinä löytäneetkään perille, joten vähän taas skeptinen sensuhteen mitä tämänhetkiselle paketille on tapahtunut. Kaikki yhteystiedot on aliexpressin "Orders" sivulla oikein, kuten myös tuossa sähköisessä kuitissa.
Itse tilaan tuolta kaikenäköistä aika tiuhaan ja yksikään paketti ei ole jäänyt matkalle. Joidenkin kanssa saattanut kestää pitempäänkin, mutta keskimäärin 2-4vk sisään kaikki tullut. Ottanut lähes aina halvimman toimituksen mitä saa, nykyään tulee aina loppupätkä matkahuollon kanssa."Hei Ville,
Kiitos viestistäsi.
Please inform us if you need this information in english.
Ilmoittamasi lähetys numerolla 41453XXXXX on kuulunut aivan toiselle vastaanottajalle, toisella paikkakunnalla.
On mahdollista että saamasi seurantanumeron on virheellinen. Olethan yhteydessä siihen kuljetusyritykseen, jonka kuljetuksessa sinun lähetyksesi on."
Yritin laittaa viestiä jo aliexpressin myyjälle, mutta hiljaista pitelee. Miten on aina jotain ongelmaa kyseisen sivuston kautta tilatessa
Itsellänikin on satoja tilauksia AliExpressistä ja varmaan parissa tapauksessa on ollut ongelmia (joka tapauksessa yhden käden sormilla laskettava määrä) ja nekin ovat hoituneet aika äkkiä disputen jälkeen. Välillä tosin nuo paketit tulevat aika jänniä reittejä pitkin eikä ainakaan Aliexpressin oma seuranta kerro juuri mitään järkevää. Itse olen huomannut että Postal Ninja osaa kertoa aika paljon paremmin missä paketti menee ja miten se tulee perille sitten joskus kun tulee.Itse tilaan tuolta kaikenäköistä aika tiuhaan ja yksikään paketti ei ole jäänyt matkalle. Joidenkin kanssa saattanut kestää pitempäänkin, mutta keskimäärin 2-4vk sisään kaikki tullut. Ottanut lähes aina halvimman toimituksen mitä saa, nykyään tulee aina loppupätkä matkahuollon kanssa.
Jos tuotteessa ollut vikaa tms. niin disputen kautta saanut aina rahansa takaisin.
Tuota postal ninjaa itsekkin käytän jos haluan katsella missä tulossa. Tosin harvoin jaksan seurailla, ei ole ikinä näiden kanssa niin kiire. Aika paljon tuntuu tulevan näiltä kuitenkin update maileja statuksesta missä menossa.Itsellänikin on satoja tilauksia AliExpressistä ja varmaan parissa tapauksessa on ollut ongelmia (joka tapauksessa yhden käden sormilla laskettava määrä) ja nekin ovat hoituneet aika äkkiä disputen jälkeen. Välillä tosin nuo paketit tulevat aika jänniä reittejä pitkin eikä ainakaan Aliexpressin oma seuranta kerro juuri mitään järkevää. Itse olen huomannut että Postal Ninja osaa kertoa aika paljon paremmin missä paketti menee ja miten se tulee perille sitten joskus kun tulee.
Itse tilaan tuolta kaikenäköistä aika tiuhaan ja yksikään paketti ei ole jäänyt matkalle. Joidenkin kanssa saattanut kestää pitempäänkin, mutta keskimäärin 2-4vk sisään kaikki tullut. Ottanut lähes aina halvimman toimituksen mitä saa, nykyään tulee aina loppupätkä matkahuollon kanssa.
Jos tuotteessa ollut vikaa tms. niin disputen kautta saanut aina rahansa takaisin.
Amazonin kotiinkuljetus on Express-paketti, ei kai niihin tule lisäpäivää millään alueella?Kotiinkuljetus yleensä tuo ylimääräisen päivän toimitusaikaan joillain alueilla ja vähän riippuen miten lähetuksen lajittelu osuu kuljetusten aikatauluihin.
Amazonin kotiinkuljetus on Express-paketti, ei kai niihin tule lisäpäivää millään alueella?
Amazonin Express-paketeissa tulee OmaPosti-kysely jossa voi valita haluaako normaalin Express-toimituksen ovelle vai toimituksen valittuun noutopisteeseen, eli ei toimitusikkunavalintaa (kun se ei Expressiin kuulu). Oletan että 91danger91 sai sellaisen kyselyn ja siitä oli kyse.no niissä ei liene koska toimitusaikaikkunaa ei kysellä vastaanottajalta vaan tuovat milloin tuovat. Tuo kysely tuo lisäpäivän lähes aina. Monesti siihen voi vastata vasta klo 9-12 aikaan aikaisintaan ja se kuluva päivä on jo ’menetetty’, noutolähetyksen olisi saanut samana päivänä.
Näissä kannattaa huomioida, että Postin lähetti ei saa tietoa, jos tällainen lähetys on merkattu Omapostissa jätettäväksi ovelle. Tämä käytäntö ainakin oli vielä pari viikkoa sitten käytössä.Amazonin Express-paketeissa tulee OmaPosti-kysely jossa voi valita haluaako normaalin Express-toimituksen ovelle vai toimituksen valittuun noutopisteeseen, eli ei toimitusikkunavalintaa (kun se ei Expressiin kuulu). Oletan että 91danger91 sai sellaisen kyselyn ja siitä oli kyse.
Ei ainakaan merkittävissä määrin.Tyhmä kysyy käyttääkö Posti hyväksi Suomen rautatie verkostoa?
Tyhmä kysyy käyttääkö Posti hyväksi Suomen rautatie verkostoa?
Tyhmä kysyy käyttääkö Posti hyväksi Suomen rautatie verkostoa?