Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ainakaan itsellä vaikuttanu PostNordin toimitukseen millään tavalla. Yllättävän nopeasti jopa tuli kun vaan pääsi oikeasti liikkeelle Tanskasta.Saa nähdä kuinka monta viikkoa paketit jumittavat AKT:n lakkoilun vuoksi. Jossakin luki, että viivästystä on luvassa joihinkin jakeluihin 1-2 viikkoa normaalin päälle. Itselleni on tulossa Amazonista pari pakettia (ei aavistustakaan minkä kuriirin toimesta, mutta todennäköisesti menevät Postin kautta) ja yksi viime viikolla tehty Proshopin tilaus Postnordin kautta (näköjään lähtenyt Tanskasta). Varsinkin tuo Proshopin tilaus olisi semisti kiireellinen, mutta en pidätä hengitystä että siitä kuuluisi mitään ainakaan vielä tämän viikon aikana, vaikka PostNord ei kuulukaan AKT:n lakkotoimenpiteiden piiriin.
PostNordin seurantasivu on sanonut viime perjantaista lähtien että paketti on "Køge Pakkecenterissä".
OK, hyvä kuulla että toiveita vielä on.Ei ainakaan itsellä vaikuttanu PostNordin toimitukseen millään tavalla. Yllättävän nopeasti jopa tuli kun vaan pääsi oikeasti liikkeelle Tanskasta.
Tuoltahan niitä voi katsella alueiden mukaan, minä päivinä jaetaan:Mitens toi kirjeposti kulkee/jaellaan nykyään. Joskus ainakin perjantai oli ruohonleikkuupäivä. Ostin plussamerkin ja pitäisi saada perjantaiksi helsingistä lähetettyä kotkaan. Mission impossible? Eli käynköbussillataksilla heittämässä, vai olisiko edes teoriassa mahdollista että posti tuon kuljettaisi ajoissa?
Plus-merkin ja pikakirjeen toimitusajat ovat voimassa riippumatta jakelupäivistä. Eli plus-merkillä 2 arkipäivää ja pikakirjeellä toimitusaikakyselyssä näkyvä aika.Mitens toi kirjeposti kulkee/jaellaan nykyään. Joskus ainakin perjantai oli ruohonleikkuupäivä. Ostin plussamerkin ja pitäisi saada perjantaiksi helsingistä lähetettyä kotkaan. Mission impossible? Eli käynköbussillataksilla heittämässä, vai olisiko edes teoriassa mahdollista että posti tuon kuljettaisi ajoissa?
Eiköpähän nuo viittaa kaikki siihen kaupan aukioloaikaan joka jostain syystä tulee Postin järjestelmiin näkymään vanhana/virheellisinä, niitä nyt oikeasti sentään ajasteta.Mikähän tässä on taas niin vaikeaa?
Postin pakettiautomaatti
![]()
Budbeen pakettiautomaatti
![]()
Postnordin pakettiautomaatti
![]()
Kaikki automaatit on samalla käytävällä jonne on pääsy 24/7, mutta postin automaatti ei ole auki kuin 7-21. WTF?
Pitäisköhän Kuusiston Turkalle maksaa vielä vähän enemmän liksaa, niin olis varaa pitää automaatit päällä 24/7?
Tuo kauppa on ollut 24/7 auki, niin kauan kuin muistan ja se on ollut sallittua. Vuosia, jos ei kymmenen vuotta. Historiankirjoistako posti ne aukiolot kaivaa?Eiköpähän nuo viittaa kaikki siihen kaupan aukioloaikaan joka jostain syystä tulee Postin järjestelmiin näkymään vanhana/virheellisinä, niitä nyt oikeasti sentään ajasteta.
Juu, ainakin aikanaan Keravan Prisman Postin pakettiautomaatin ajat näyttivät jotain tyyliin 7-21 vaikka kauppa on kuitenkin ollut jo vuosikaudet 24/7 auki. Ja kyllä se pakettiautomaattikin ainakin yhden paketin otannalla on toiminut joskus iltakymmenen jälkeen.Eiköpähän nuo viittaa kaikki siihen kaupan aukioloaikaan joka jostain syystä tulee Postin järjestelmiin näkymään vanhana/virheellisinä, niitä nyt oikeasti sentään ajasteta.
Sitä minä en voi tietää, mutta ehkä sinä voisit tästä antaa palautetta.Tuo kauppa on ollut 24/7 auki, niin kauan kuin muistan ja se on ollut sallittua. Vuosia, jos ei kymmenen vuotta. Historiankirjoistako posti ne aukiolot kaivaa?
Voisin, mutta pitkällisen kokemuksen perusteella voin todeta, että se olisi pelkkää ajan hukkaa. Palautetta on annettu toistuvasti esim. siitä miten postin seuranta väittää virheellisesti, että ulkomaan paketti on lähtenyt lähtömaasta useita vuorokausia sen jälkeen, kun se on todistetusti jo tullattu Vantaalla (Tullausasiakirjat todisteena). Muista asiakkaille valheteluista ja kämmäilyistä puhumattakaan. Eipä ole käytännöt muuttunut mihinkään, vaikka on ihan johtajatason ihmisten kanssa keskusteltu ja he ovat muutoksia luvanneet.Sitä minä en voi tietää, mutta ehkä sinä voisit tästä antaa palautetta.
Miten tämä liittyy siihen, että posti ei osaa ilmoittaa edes omien noutopisteiden aukioloaikoja oikein? Tai muutenkaan ketjun aiheeseen?Jos paketti täytyy päästä hakemaan keskellä yötä, on kyse vain huonosta ajan organisoinnista.
Eli siis tarkoitatko että lähetys on seurattavissa äppissä ja näkyy että se on saapunut toimipaikkaan, mutta siltikään QR-koodia ei tule? Vai että koko lähetys ei näy äppissä? Vai että ei näy, että on tullut perille toimipaikkaan?Onko muilla ollut ongelmaa, että postin äppiin ei tule sitä noutokoodia? Eli siis sitä qr-koodia, jota vilauttaa tiskillä. Itselle tuntuu tuo säännöllisen epäsäännöllisesti käyvän. Asiamiespostiin meneviä paketteja tarkoitan. Mitään logiikka ei ole miksi sitä ei sinne äppiin tule. Sovelluksen sulkeminen/uudelleen käynnistäminen tai puhelimen uudelleen käynnistäminen ei auta.
Eli siis tarkoitatko että lähetys on seurattavissa äppissä ja näkyy että se on saapunut toimipaikkaan, mutta siltikään QR-koodia ei tule? Vai että koko lähetys ei näy äppissä? Vai että ei näy, että on tullut perille toimipaikkaan?
Ja se lähetys on tullut automaattisesti sinne äppiin seurattavaksi, eli et ole syöttänyt seurantakoodia käsin?Äpissä näkyy noudettavissa ja tulee txt myös. Äppiin ei vaan tule sitä QR-koodia. Ei ole mikään yksittäinen tapaus, vaan varmaan yksi viidestä lähetyksestä käy näin.
Ja se lähetys on tullut automaattisesti sinne äppiin seurattavaksi, eli et ole syöttänyt seurantakoodia käsin?
Jotain lähdettä tälle väitteelle? Itse olen tässä paketteja jonkin verran viime aikoina lähetellyt ja aina kirjoittanut tussilla tarvittavat tiedot pakettiin ja nopeasti on liikkunut; on ollut noudettavissa jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä automaatista lähdettyä. Tämäkin ihan riippuen siitä, kuinka kauas on matkannut. Jos paketin toimituksessa kestää normaalia kauemmin niin viivästyksen olen havainnut tapahtuvan useimmiten Vantaan lajittelukeskuksessa, joka varmaan taas johtuu ihan pakettien isosta määrästä siellä.Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.
Jotain lähdettä tälle väitteelle? Itse olen tässä paketteja jonkin verran viime aikoina lähetellyt ja aina kirjoittanut tussilla tarvittavat tiedot pakettiin ja nopeasti on liikkunut; on ollut noudettavissa jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä automaatista lähdettyä. Tämäkin ihan riippuen siitä, kuinka kauas on matkannut. Jos paketin toimituksessa kestää normaalia kauemmin niin viivästyksen olen havainnut tapahtuvan useimmiten Vantaan lajittelukeskuksessa, joka varmaan taas johtuu ihan pakettien isosta määrästä siellä.
Tietysti se yhden homman lisää tuo, jos paketissa ei osoitekorttia valmiiksi ole, mutta luulisi olevan vaivalloisempaa lajitella osoitekortittomat paketit sivuun odottamaan vuoroon kuin vain tulostaa siihen se osoitekortti. Missähän vaiheessa tuo edes tehdään? Kun luulisi sen kuriirin pakettiin jonkin viivakoodin lätkäisevän jo automaatista hakiessa, ja jos ei osoitekorttia niin lätkäiseekö sitten sen pienen tarran joka on yleensä paketin kyljessä?
Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.
Kylläpä taas postin toiminta ottaa pannuun.
Myin torissa tuotteen ja vein lauantaina postiin. Seuranta näyttää vieläkin että: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
Postin aspan mukaan paketti noudettu lokerosta kuljettajan toimesta jo maanantaina, mutta siihen loppuu heidänkin päässä seuranta.
Kiva myyjälle yrittää selitellä kun seuranta antaisi olettaa että pakettia en olisi postiin asti edes vienyt.
Kuka nyt on lakossa? Siivoojien lakko tuskin vaikuttaa logistiikkaan paljoakaan, ne taitaa aloittaa huomenna lakon kiinteistöhuoltajien ohella.
Faksillako ne EDI-tiedot syötetään...![]()
"Aurinkoinen keli yllätti autoilijan"UPS pakettia tänään olen odotellut. Oli jo "Out for delivery" mutta nyt jotain ihan muuta:
16.03.2023 On the Way
13:57 Severe weather conditions have delayed delivery.
Helsinki, Finland
Ulkona nätti aurinkoinen keli, joten mikähän rajuilma on kuljetuksen pysäyttänyt.
Onkohan kuski ajanut ojaan, kun aurinko on paistanut silmään![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.