Postin kulkemisen vaikeus

Vieläkö sitä on joku lakko joka kustin polkua voi hidastaa vai onkohan kyse vaan normaslista postin sählimisestä. Postin express paketti lähtenyt keskiviikkona. Seurannassa kirjaus lajittelusta ke 19:40. Kirjaus: lähetys on kuljetuksessa samalta paikalta to 14:49 ja sen jälkeen ei mitään kirjauksia.
 
"Aurinkoinen keli yllätti autoilijan" :D Itselläkin on välillä ollut vastaavia "huono sää" -selityksiä noissa viivästyksissä mutta itse en ole moista säätä huomannut. Varmaankin kuskit pistävät arvalla noita syitä, samalla tavalla kuin "vastaanottajan luona on ollut este" -syytäkin vaikka on ollut koko päivän kotona, rapun alaovi ei lukossa eikä mitään muutakaan estettä matkalla tieltä ovelle asti.
Eiköhän siellä ole ainakin alihankkijoiden kohdalla joku systeemi joka vaatii tietyisdä tilanteissa jonkun syy koodin kun on poikkeamia. Ne on sitten jossain sopparissa lajiteltu koodeihin jotka aiheuttaa sanktiota toimijalle ja niihin jotka ei sitä tee. Voitte arvata kumpaa vältellään viimeiseen saakka.
 
Ostimpa tästä hyvämaineiselta ruotsalaiselta kauppiaalta parranajovälineitä, mitkä pitäis kulkea ihan pikkupostina. Lähetyksestä mennyt nyt 5 viikkoa ja 2 päivää, vieläkään näy.

Edit: No laittoivat sitten hyvityksen n. 5 minuutissa, kun ilmoitin ettei tuote ollut saapunut ja haluaisin kuitenkin kyseiset tuotteet. Luulisi nyt Ruotsin ja Suomen välilä tavara liikkuvan, että kehtaisiko tuota tilata uusiksi.

Edit: No tuota haluaamani settiä vain löydy näin pikaisesti, niin laitetaan uusi tilaus tulemaan. Ostetaan sitten jotain muuta jos ei kuukauden sisälllä ala parta lähtemään, niin ostetaan sitten kalliimmmalla höylä ja irtoterät erikseen, mutta myyjän ainut negatiivinen palaute oli jonkun terämerkin huonosta laadusta, että olisiko päätyneet matkan varrella jonkun karvakäden käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pitkästä aikaa käytettyä postin palveluita, vähemmän yllättäen taas ongelmia. Lähinaapuriin aukesi viime viikolla uusi K-marketti postiautomaatin kera. Perjantaina tilasin Jimmsiltä tavaraa sinne, maanantai arvioitu saapuminen, ok np. Nyt tuli viesti, paketti noudettavissa... kaupungin keskustasta, mihin en pääse kun auto on seisonnassa ja leikkauksesta toipuminen menossa.

Asiaa ihmetellen soitin postin aspaan ja kuulemma tuo lähimarketin automaatti oli aktivoitu käyttöön lauantai 25. päivä, joten postin järjestelmä oli perjantaina ohjannut pakettini keskustaan, vaikka uuteen markettiin oli saanut tilattua tavaraa koko viime viikon ajan ja paketin saapuessa se olisi ollut käytettävissä.

Onneksi postin aspa laittoi paketille siirron lähimarkettiin, viivästyy vaan loppuviikolle. Hämmästyttää silti, miten usein on ongelmia postin kanssa, vaikka sitä nykyisin melko harvoin tulee käytettyä.
 
Hämmästyttää silti, miten usein on ongelmia postin kanssa,

Tai sitten vain suhteuttaa tilanteesi järjellä tähän maailmaan. Aika monta muuttujaa tapauksessasi, eihän tuossa mitään ongelmaa postin puolelta tapahtunut. Uusi piste avattu juuri ja tilauksesi sattui sisään järjestelmään kun se uusi ei vielä ollut toiminnassa. Pakettisi olisi ollut halvin automaattiin tuotava lähetys joten sitä ei sinne noutopisteeseen viety/ohjattu suoraan.
 
Aika monta muuttujaa tapauksessasi, eihän tuossa mitään ongelmaa postin puolelta tapahtunut.
Paitsi se, että automaatti mikä ei ollut edes käytössä, oli postin tilausjärjestelmissä käytettävissä.

Oli miten oli, ei suuri vahinko, pieni viivästys, mutta eka kerta kun näinkin tapahtui.
 
Paitsi se, että automaatti mikä ei ollut edes käytössä, oli postin tilausjärjestelmissä käytettävissä.

Eli Jimmsin tilaushimmeli näytti Postin automaatin joka oltiin avaamassa about samoihin aikoihin. En edelleenkään näe ongelmaa, paskempi sattuma tai olisi pitänyt osata valita suoraan esim. noutopiste tai toinen automaatti.
 
Hah, perjantaina tuli paketti kotiovelle, ja nyt just äsken tuli viestiä että paketti on uudelleenohjattu postin toimipisteen sijaan lokeroon ja on nyt noudettavissa, lokeron numeron ja koodin kera.

...ja nyt kun seurantaa tarkemmin katsoo niin ovat sen näköjään onnistuneet Vantaalla lajittelemaankin vielä launtaina :D

No, mielummin näin päin kuin että olis jäänyt matkalle mutta herää taas kysymys että mitäköhän ne on lajitellut ja mitä sieltä lokerosta löytyy jos jaksan vaivautua katsomaan
 
Eli Jimmsin tilaushimmeli näytti Postin automaatin joka oltiin avaamassa about samoihin aikoihin. En edelleenkään näe ongelmaa, paskempi sattuma tai olisi pitänyt osata valita suoraan esim. noutopiste tai toinen automaatti.
Lue viestini uudestaan. Tuo automaatti oli koko viime viikon Jimms, verkkokauppa.com, yms sivujen tilausketjussa käytettävänä ja valmiina vastaanottamaan paketteja.

Mutta kait se on nykyisin asiakkaan vastuulla soittaa ensin postille ja varmistaa onko uusi automaatti oikeasti käytettävissä vai pelkkä järjestelmän taktinen hämäys.
 
Hah, perjantaina tuli paketti kotiovelle, ja nyt just äsken tuli viestiä että paketti on uudelleenohjattu postin toimipisteen sijaan lokeroon ja on nyt noudettavissa, lokeron numeron ja koodin kera.

...ja nyt kun seurantaa tarkemmin katsoo niin ovat sen näköjään onnistuneet Vantaalla lajittelemaankin vielä launtaina :D

No, mielummin näin päin kuin että olis jäänyt matkalle mutta herää taas kysymys että mitäköhän ne on lajitellut ja mitä sieltä lokerosta löytyy jos jaksan vaivautua katsomaan

Tottakai menet tarkastamaan lokeron, eihän sitä tiedä :)
 
joo, jos ei muuta niin lakkaa ehkä lähettämästä muistutuksia että paketti on noudettavana kun käyn avaamassa sen lokeron :D
 
Omaan lähisaleen aukesi myös pakettiautomaatti muutama vuosi sitten, mutta kokemukseni mukaan on melko tuuripeliä saako pakettia mahtumaan noihin lähikauppojen postiautomaatteihin silloinkaan kun automaatti on oikeasti toiminnassa. Edellisestä 10 postilähetyksestä 7kpl Posti on uudelleenohjannut joko lähimpään Prisman, Lidlin tai Citymarketin postiautomaattiin/Postin toimipisteeseen. 3kpl saapunut tilauksessa valittuun lähikaupan automaattiin.

Postin palvelussa on valitettavaa, että ei voi valita mihin isoon pisteeseen paketti ohjataan, kun Posti muuttaa noutopaikan. Itselleni Citymarketin Posti tai Postiautomaatti olisi helpoin vaihtoehtoinen piste, mutta paketit ohjautuu kolmeen isoon (Prisma, Lidl, Citymarket) melko arpapelillä.
 
Omaan lähisaleen aukesi myös pakettiautomaatti muutama vuosi sitten, mutta kokemukseni mukaan on melko tuuripeliä saako pakettia mahtumaan noihin lähikauppojen postiautomaatteihin silloinkaan kun automaatti on oikeasti toiminnassa. Edellisestä 10 postilähetyksestä 7kpl Posti on uudelleenohjannut joko lähimpään Prisman, Lidlin tai Citymarketin postiautomaattiin/Postin toimipisteeseen. 3kpl saapunut tilauksessa valittuun lähikaupan automaattiin.

Postin palvelussa on valitettavaa, että ei voi valita mihin isoon pisteeseen paketti ohjataan, kun Posti muuttaa noutopaikan. Itselleni Citymarketin Posti tai Postiautomaatti olisi helpoin vaihtoehtoinen piste, mutta paketit ohjautuu kolmeen isoon (Prisma, Lidl, Citymarket) melko arpapelillä.
Tuo olisi kyllä kiva feature jos saisi vaikka muutaman noutopaikan listattua mihin noita käänneltäisiin jos alkuperäiseen noutopaikkaan ei mahdu. Noissa kun ei välillä tunnu ole mitään logiikkaa vaan paketti arvotaan johonkin alueen muista noutopaikoista ihan randomilla. Ja sitten kun on useampi paketti tulossa niin kaikki paketit päätyvät eri paikkoihin niin saa ajella kylää ympäri ja keräillä hajasijoitettuja paketteja. Jotain tuon tyyppistähän Posti joskus "lupaili", ei vaan ollut mitään mainintaa onko tuollainen tulossa vuoden vai kymmenen sisällä.
 
Lue viestini uudestaan. Tuo automaatti oli koko viime viikon Jimms, verkkokauppa.com, yms sivujen tilausketjussa käytettävänä ja valmiina vastaanottamaan paketteja.

Mutta kait se on nykyisin asiakkaan vastuulla soittaa ensin postille ja varmistaa onko uusi automaatti oikeasti käytettävissä vai pelkkä järjestelmän taktinen hämäys.

Melko harvinainen tilanne edelleen, missä kesken tilaus/toimitusprosessin automaatti lisätään/poistetaan. En minä ainakaan odota asiakkaana että tuommoista ei voisi tapahtua. Lähetyksen lajitteluhetkellä valikoituu se kohdelokero niiden perusteella mitä lajittelukoneella on. Mutta kuten todettua aika harvinainen tilanne. Toivottavasti pääset ylitse.
 
Melko harvinainen tilanne edelleen, missä kesken tilaus/toimitusprosessin automaatti lisätään/poistetaan.
Jälleen kerran, tuo automaatti oli 5 (viisi) päivää valittavana. Maanantaina katsoin ensimmäisen kerran verkkokaupassa tuon olevan käytettävissä, perjantaina laitoin tilauksen sisään, seuraavana päivänä automaatti oli otettu oikeasti käyttöön.

Ilmeisesti tuo oli siis laitettu vajaa viikko liian aikaisin kauppojen järjestelmään saataville, vaikka todellisuudessa ei ollut valmiina. Jos nyt rautalangasta olisi tarpeeksi moneen kertaan väännetty.

Toivottavasti pääset ylitse.
Älä murehdi, sen verran postikonsernin kanssa on tullut tapeltua vuosikymmenien aikana, ettei sen toiminta/toimimattomuus voi enää yllättää tai järkyttää.
Toki hiukan ihmetyttää asiakkaiden syyllistäminen postin mokauksista, mutta tässä maassa asiakas on aina väärässä. :kippis:
 
Jälleen kerran, tuo automaatti oli 5 (viisi) päivää valittavana. Maanantaina katsoin ensimmäisen kerran verkkokaupassa tuon olevan käytettävissä, perjantaina laitoin tilauksen sisään, seuraavana päivänä automaatti oli otettu oikeasti käyttöön.

Ilmeisesti tuo oli siis laitettu vajaa viikko liian aikaisin kauppojen järjestelmään saataville, vaikka todellisuudessa ei ollut valmiina. Jos nyt rautalangasta olisi tarpeeksi moneen kertaan väännetty.


Älä murehdi, sen verran postikonsernin kanssa on tullut tapeltua vuosikymmenien aikana, ettei sen toiminta/toimimattomuus voi enää yllättää tai järkyttää.
Toki hiukan ihmetyttää asiakkaiden syyllistäminen postin mokauksista, mutta tässä maassa asiakas on aina väärässä. :kippis:

En minä sanonut että olet väärässä, harmiton sattuma vain. Joku enabloi turhan aikaisin lootan tai joku kolmas osapuoli ei saanut lokerikkoa käyttökuntoon tarpeeksi aikaisin, tai jotain noiden väliltä. Pidän uskottavimpana, että lokerolle oli asetettu deadline joka ei pitänyt ja se oli otettu käyttöön päivämäärän mukaan oli se käytössä oikeasti tai ei. Ei ihmetyttäisi vaikka uudesta lokerikosta ei olisi edes kerrottu lokerokuskeille. :)
 
Postiautomaattiin tuli tilaus, käynpä duunin jälkeen hakemassa. Koodin hakattuani tulee tuttu piip-ääni, jolloin lokeron pitäisi aueta. Eipä aukea. Postin aspa kiinni, en saa pakettiani automaatista.

Huomenna pitää sitten soittaa tuonne, maksullista jonotusta varmasti tiedossa soitinpa heti klo 8 aamulla tai vasta iltapäivällä. Ja kokemuksen mukaan menee muutama arkipäivä, ennen kuin saa noutaa (tai yrittää noutaa) pakettiaan.

Ei muuten vituttaisi, mutta tämä on jo 2. kerta tämän vuoden puolella ja viime vuonna kävi samoin 4 kertaa.
 
Tilasin 16.3 4090Fe:n Proshopista, ja sille tielle on jäänyt.
Viikon seilannu ties missä, Postnord kyselee mitä paketissa on.
Pari kertaa seilas seurannan mukaan noutopisteen ja jakeluterminaalin väliä.
Vituttaa, ensin ei saanu 3000 sarjalaista rahallakaan, ja nyt kun saa 4000 sarjaa, niin häviää huutsun vituun koko kortti.
Ei viittis pitää vajaata 2K€ heilumassa jossain varastoissa.
Täytyy varmaan huomenna perua toi koko kauppa, voivat keskenään selventää Proshop ja Postnord missä paketti on.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 16.3 4090Fe:n Proshopista, ja sille tielle on jäänyt.
Viikon seilannu ties missä, Postnord kyselee mitä paketissa on.
Pari kertaa seilas seurannan mukaan noutopisteen ja jakeluterminaalin väliä.
Vituttaa, ensin ei saanu 3000 sarjalaista rahallakaan, ja nyt kun saa 4000 sarjaa, niin häviää huutsun vituun koko kortti.
Ei viittis pitää vajaata 2K€ seilaamassa jossain varastoissa.
Täytyy varmaan huomenna perua toi koko kauppa, voivat keskenään selventää Proshop ja Postnord missä paketti on.
Pyydä Proshoppia lähettämään uus, niiden homma selvitellä Postnordin kanssa missä se eka seilaa.
 
Miten pitkään lienee tuolla Omapostin sivuilla ollut info:

"OmaPostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö, joka saattaa vaikuttaa lähetysten tullauksen etenemiseen." ?
 
Tuo olisi kyllä kiva feature jos saisi vaikka muutaman noutopaikan listattua mihin noita käänneltäisiin jos alkuperäiseen noutopaikkaan ei mahdu. Noissa kun ei välillä tunnu ole mitään logiikkaa vaan paketti arvotaan johonkin alueen muista noutopaikoista ihan randomilla. Ja sitten kun on useampi paketti tulossa niin kaikki paketit päätyvät eri paikkoihin niin saa ajella kylää ympäri ja keräillä hajasijoitettuja paketteja. Jotain tuon tyyppistähän Posti joskus "lupaili", ei vaan ollut mitään mainintaa onko tuollainen tulossa vuoden vai kymmenen sisällä.

Kannattaa kysyä ensi kerralla noutopisteeltä mikä on teidän alueenne pääposti ja valitse se omapostissa omaksi noutopisteeksi.

Näin paketit pitäisi jatkossa ohjautua lajittelusta suoraan pääpostiin, eikä seilaile kuljettajan kanssa joka pyörii automaatit ja lähikaupat läpi.
 
Kannattaa kysyä ensi kerralla noutopisteeltä mikä on teidän alueenne pääposti ja valitse se omapostissa omaksi noutopisteeksi.

Näin paketit pitäisi jatkossa ohjautua lajittelusta suoraan pääpostiin, eikä seilaile kuljettajan kanssa joka pyörii automaatit ja lähikaupat läpi.
Ei tuossakaan mitään järkeä ole että ohjaisin kaikki paketit monen kilometrin päähän kun lähin noutopiste on 300m päässä. Suuri osa paketeista sentään tulee lähimpään pakettiautomaattiin tai sen kanssa samassa rakennuksessa olevaan asiamiespostiin mutta sitten kun niissä on täyttä niin menevät ties minne. Lähinnä toivoisin että noissa olisi edes joku logiikka että silloin kun nuo lähtevät muualle ettei jokaista hajasijoitettaisi minne sattuu. Tyyliin että jos lähin automaatti on täynnä eikä paketti mahdu lähimpään asiamiespostiin niin loput voisivat mennä esim tuohon alueen "pääpostiin" niin ei tarvitsisi aina lähteä kaukaa hakemaan vaan suurimman osan saisi yhdestä paikasta ja loput toisesta.
 
Ei tuossakaan mitään järkeä ole että ohjaisin kaikki paketit monen kilometrin päähän kun lähin noutopiste on 300m päässä. Suuri osa paketeista sentään tulee lähimpään pakettiautomaattiin tai sen kanssa samassa rakennuksessa olevaan asiamiespostiin mutta sitten kun niissä on täyttä niin menevät ties minne. Lähinnä toivoisin että noissa olisi edes joku logiikka että silloin kun nuo lähtevät muualle ettei jokaista hajasijoitettaisi minne sattuu. Tyyliin että jos lähin automaatti on täynnä eikä paketti mahdu lähimpään asiamiespostiin niin loput voisivat mennä esim tuohon alueen "pääpostiin" niin ei tarvitsisi aina lähteä kaukaa hakemaan vaan suurimman osan saisi yhdestä paikasta ja loput toisesta.

Veikkaisin että logiikka tuossa taitaa olla kuskien ajoreiteissä. Eli paketti jätetään sinne missä on ajoreitin varrella tilaa ja jos kyseinen lokero/noutopiste on ajoreitissä viimeinen, niin paketti viedään takaisin lajitteluun, josta se lähtee seuraavana päivänä alueen pääpostiin.
 
No, kävin avaamassa pakettilokeron ja olihan sielä paketti. Lähettäjä onnistunut sitten ilmeisesti sählännyt ja onnistunut printtaaman samat tiedot lähetystunnusta myöten kahteen eri pakettiin ja posti on ne molemmat iloisesti kuskannut perille sen enempää ihmetelemättä että miten sama lähetys voi yhtä aikaa olla kahdessa paikassa, toimitettuna ja lajitelussa/lokerossa :D
 
Viimeksi muokattu:
No, kävin avaamassa pakettilokeron ja olihan sielä paketti. Lähettäjä onnistunut sitten ilmeisesti sählännyt ja onnistunut printtaaman samat tiedot lähetystunnusta myöten kahteen eri pakettiin ja posti on ne molemmat iloisesti kuskannut perille sen enempää ihmetelemättä että miten sama lähetys voi yhtä aikaa olla kahdessa paikassa, toimitettuna ja lajitelussa/lokerossa :D

Nyt ei voi valittaa kenellekään :D
 
Postin aspassa ilmeisesti teinejä töissä tai itse vähän vanhanaikainen.. kysymykseen vuorottelupäivistä päiväpostissa sain vastauksen "Hei xxxx, Olet oikeassa :):):), terveisin Minna xxxx". Lol vaan sinnekin suuntaan :mad:
 
Joo eipä voi valittaa asiasta. Mutta ehkä tässä on joku kätevä kikka Postin kanssa, useampi paketti samalle vastaanottajalle yhden hinnalla tms :D

On kyllä ensimmäinen kerta kun kuulen että jollekin kävi näin. Toivottavasti oli kalliimpaa tavaraa :cigarbeye:
 
Postin aspassa ilmeisesti teinejä töissä tai itse vähän vanhanaikainen.. kysymykseen vuorottelupäivistä päiväpostissa sain vastauksen "Hei xxxx, Olet oikeassa :):):), terveisin Minna xxxx". Lol vaan sinnekin suuntaan :mad:
Aikamoista jos sieltä saa jo vastauksiakin. Mihin tää maailma on menossa.
 
No, kävin avaamassa pakettilokeron ja olihan sielä paketti. Lähettäjä onnistunut sitten ilmeisesti sählännyt ja onnistunut printtaaman samat tiedot lähetystunnusta myöten kahteen eri pakettiin ja posti on ne molemmat iloisesti kuskannut perille sen enempää ihmetelemättä että miten sama lähetys voi yhtä aikaa olla kahdessa paikassa, toimitettuna ja lajitelussa/lokerossa :D

Hyvä tuuri jos lähetys-id on prikulleen sama. Yleensä duplikaatit stoppaavat. :)
 
Kannattaa kysyä ensi kerralla noutopisteeltä mikä on teidän alueenne pääposti ja valitse se omapostissa omaksi noutopisteeksi.

Näin paketit pitäisi jatkossa ohjautua lajittelusta suoraan pääpostiin, eikä seilaile kuljettajan kanssa joka pyörii automaatit ja lähikaupat läpi.
OmaPostin Noutopiste vaikuttaa käsittääkseni ainoastaan siihen minne sellaiset paketit ohjataan, joissa ei ole valittuna pakettiautomaattia tilausvaiheessa. Noutopiste ei vaikuta siihen minne paketit uudelleenohjataan, kun valitussa pakettiautomaatissa ei ole tilaa.

Veikkaisin että logiikka tuossa taitaa olla kuskien ajoreiteissä. Eli paketti jätetään sinne missä on ajoreitin varrella tilaa ja jos kyseinen lokero/noutopiste on ajoreitissä viimeinen, niin paketti viedään takaisin lajitteluun, josta se lähtee seuraavana päivänä alueen pääpostiin.

Siitäkin olisi hyötyä, jos Postille voisi valita noutopaikan vaihtumistilanteessa, että paketti ohjattaisiin aina tiettyyn valittuun Postin toimipisteeseen. Kuski ei voi tietää missä pakettiautomaatissa on tilaa juuri sillä hetkellä, mutta toimipisteissä on harvemmin ongelmia tilan puuteen kanssa ehkä joulun poikkeamia verrattuna.

Järjestelmä voisi toimia esim. niin, että minä valitsisin OmaPostista, että pakettien oletusohjauspisteeni on Citymarketin Postin toimipiste. Jos tilaukseen valitussa toimituspaikassa on tilaa (esim Salessa), Posti jättäisi paketin Saleen. Jos Salessa ei ole tilaa, niin Postin järjestelmä ohjaisi paketin automaattisesti aina Citymarketin toimipisteeseen, joka on valittu oletusohjauspisteeksi.

Jos oletusohjauspistettä ei olisi valittuna, niin kuski jättäisi sen nykyisen systeemin mukaisesti satunnaiseen paikkaan.
 
03.03.2022 - Tilasin Briteistä polkimiin modin.

21.03.2023 21:06 - Lähetys on saapunut kohdemaahan

25.03.2023 10:40 - Lähetys on tullattu vihdoin, 4 päivää kesti tässäkin koska OmaPosti löi jotain virheilmotusta

01.04.2023 - Edelleen odotellaan
 
03.03.2022 - Tilasin Briteistä polkimiin modin.

21.03.2023 21:06 - Lähetys on saapunut kohdemaahan

25.03.2023 10:40 - Lähetys on tullattu vihdoin, 4 päivää kesti tässäkin koska OmaPosti löi jotain virheilmotusta

01.04.2023 - Edelleen odotellaan
Käsittelymaksukin maksettu?
 
Käsittelymaksukin maksettu?

Joo on. En tiä miten tässä on mennyt näin kauan kun edellinen paketti briteistä tuli tullauksen jälkeen kolmessa päivässä. Se oli kyllä kirjekokoinen lähetys ja tämä on paketti mikä ei mahdu postiluukusta, että vaikuttaako se näin paljon käsittelyaikaan :(
 
Joo on. En tiä miten tässä on mennyt näin kauan kun edellinen paketti briteistä tuli tullauksen jälkeen kolmessa päivässä. Se oli kyllä kirjekokoinen lähetys ja tämä on paketti mikä ei mahdu postiluukusta, että vaikuttaako se näin paljon käsittelyaikaan :(
Oma Briteistä tuleva paketti/kirje on vapautettu tullista 25.3. Sen jälkeen se on lajiteltu 3 kertaa Vantaalla. Saas nähdä milloin lähtee kohti pohjoista...
 
Ei saakeli tämä alkaa nyt oikeasti jo ärsyttämään. Onko mitään keinoa saada paketti omassa talossa olevaan pakettiautomaattiin?

Ongelma on että alueella on varmaan 40 pakettiautomaattia ja verkkosivut yleensä listaavat vain 5 ensimmäistä. Joissain kuten Jimssillä saa kaikki näkyviin mutta 99% tapauksista ei.

Tuo oma maatti on jo omaposti, mutta nykyään lähes kaikki kaupat pistävät valitsemaan noutopisteen joten tuo uudelleen ohjaus ei käytännössä toimi koskaan.

Jäänyt nyt useampi tilaus tekemättä kun ei kiinnosta mennä tonne ruuhkaiseen kauppakeskuksen postiin jonottamaan. Kauppakeskuksessa on sentään Alko niin voi aina hakea viinaa samalla vitutukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Et löydä sitä vaikka laitat kaupan sivuilla boksihakuun xxxx4 -muodossa oman postinumeron? Esim 00100 -> 00104 nuo asuinyhtiöiden näkyy yleensä Private -tekstillä ja as oyn nimi perässä.
 
Et löydä sitä vaikka laitat kaupan sivuilla boksihakuun xxxx4 -muodossa oman postinumeron? Esim 00100 -> 00104 nuo asuinyhtiöiden näkyy yleensä Private -tekstillä ja as oyn nimi perässä.

Kokeiltu, ei palauta yhtään maattia silloin.
 
Onko muilla Oulun päässä, tai yleisesti nyt ongelmia postin seurantojen kanssa? Yksi paketti ollut jo torstaina aamulla Oulussa ja mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen, vaikka moni muu paketti on lähetetty sen jälkeen ja tullut perille. Tuossa myös nyt huomasin että pari pakettia jotka tullut työpaikalle tänään ja eilen ovat vielä seurannan mukaan postin matkassa menossa jossain, eli ei ole päivittinyt seuranta enään sen jälkeen kun paketit on Ouluun saapunut
 
Onko muilla Oulun päässä, tai yleisesti nyt ongelmia postin seurantojen kanssa? Yksi paketti ollut jo torstaina aamulla Oulussa ja mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen, vaikka moni muu paketti on lähetetty sen jälkeen ja tullut perille. Tuossa myös nyt huomasin että pari pakettia jotka tullut työpaikalle tänään ja eilen ovat vielä seurannan mukaan postin matkassa menossa jossain, eli ei ole päivittinyt seuranta enään sen jälkeen kun paketit on Ouluun saapunut
Vähän joo :rofl2:
posti.jpg

Tässä kyllä käynyt varmaan niin, että jakaja ei vain ole ikinä kuitannut pakettia toimitetuksi.
 
Tuli Proshopista paketti tilattua 2-3 viikkoa sitten ja tässä Postnordilta odotellu saapumisviestiä. Paketin piti saapua läheisen kaupan postiautomaattiin, mutta 06.04 tulikin kello 8.10 aikaan viesti että uudelleenohjataan toiseen noutopisteeseen, saa uuden ilmoituksen kun paketti on valmis noudettavaksi.

Eilen katsoin postnordin tilausseurannasta ja siellä lukeekin, että 06.04 kello 10.11 paketti olisikin noudettavissa tuon läheisen kaupan postiautomaatissa ja viimeinen noutopäivä on 13.04. Ei lokerokoodia tmv.

Tein eile tiketi proshopille mut ei vielä ainakaan vastattu (eikä sinne voi soittaa ku numero ei käytössä?). Tulisko ottaa yhteyttä kuiteki postnordille vai kuulusko täski proshop ja postnordi iteksee noit setviä? Enite mietytti toi jos 13.4 lähtee paketti takaspäi ja proshopilla muistaakseni lukenu ettei huoli sellasia paketteja palatuksena.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli Proshopista paketti tilattua 2-3 viikkoa sitten ja tässä Postnordilta odotellu saapumisviestiä. Paketin piti saapua läheisen kaupan postiautomaattiin, mutta 06.04 tulikin kello 8.10 aikaan viesti että uudelleenohjataan toiseen noutopisteeseen, saa uuden ilmoituksen kun paketti on valmis noudettavaksi.

Eilen katsoin postnordin tilausseurannasta ja siellä lukeekin, että 06.04 kello 10.11 paketti olisikin noudettavissa tuon läheisen kaupan postiautomaatissa ja viimeinen noutopäivä on 13.04. Ei lokerokoodia tmv.

Tein eile tiketi proshopille mut ei vielä ainakaan vastattu (eikä sinne voi soittaa ku numero ei käytössä?). Tulisko ottaa yhteyttä kuiteki postnordille vai kuulusko täski proshop ja postnordi iteksee noit setviä? Enite mietytti toi jos 13.4 lähtee paketti takaspäi ja proshopilla muistaakseni lukenu ettei huoli sellasia paketteja palatuksena.
Ottaisin yhteyttä postnordiin, vaikuttaa siltä että saapumisviesti ei ole jostain syystä lähtenyt. Itselle kävi kerran samalla tavalla postin kanssa, mutta asiakaspalvelu lähetti sitten vain tekstarin uudestaan ja sain noudettua paketin.
 
Ottaisin yhteyttä postnordiin, vaikuttaa siltä että saapumisviesti ei ole jostain syystä lähtenyt. Itselle kävi kerran samalla tavalla postin kanssa, mutta asiakaspalvelu lähetti sitten vain tekstarin uudestaan ja sain noudettua paketin.

Joo, laitoin heille FB:n kautta viestiä ku ei innosta euro/minuutti puhelut :D
 
Toivottavasti ei ole kiire, laitoin itse kaksi viikkoa sitten viestiä Postnordin Whatsapp-aspaan, vielä ei ole kuulunut vastausta.
 
Postnordilta tuli vastaus tänään facebookissa, että paketti on lähtenyt valitettavasti palautumaan alkuperäisestä postiautomaatista ja suositeltiin tekemään reklamaatiota lähettäjään, jotka maksavat hyvityksen ja lähettäjä laittaa korvausvaateen postnordille.

Proshopilla ei voinut tehdä kuin yhdestä tuotteesta kerrallaan reklamaation (tilauksessa 3 tuotetta) ni soitin sinne ja sai helposti tehtyä reklamaation. Laittoivat hyvityksen tulemaan ja valitteli kans et postnordi toiminut yleensä hyvin, mutta viime aikoina ollut aika paljon häikkää. Pyysi myös laittaan kuvat postnordin viestittelyistä jos viittii, ni voivat laittaa eteepäi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 871
Viestejä
4 909 367
Jäsenet
79 073
Uusin jäsen
ajkp52

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom