Postin kulkemisen vaikeus

Kylläpä taas postin toiminta ottaa pannuun.
Myin torissa tuotteen ja vein lauantaina postiin. Seuranta näyttää vieläkin että: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.

Postin aspan mukaan paketti noudettu lokerosta kuljettajan toimesta jo maanantaina, mutta siihen loppuu heidänkin päässä seuranta.

Kiva myyjälle yrittää selitellä kun seuranta antaisi olettaa että pakettia en olisi postiin asti edes vienyt.
 
Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.
 
Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.
Jotain lähdettä tälle väitteelle? Itse olen tässä paketteja jonkin verran viime aikoina lähetellyt ja aina kirjoittanut tussilla tarvittavat tiedot pakettiin ja nopeasti on liikkunut; on ollut noudettavissa jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä automaatista lähdettyä. Tämäkin ihan riippuen siitä, kuinka kauas on matkannut. Jos paketin toimituksessa kestää normaalia kauemmin niin viivästyksen olen havainnut tapahtuvan useimmiten Vantaan lajittelukeskuksessa, joka varmaan taas johtuu ihan pakettien isosta määrästä siellä.

Tietysti se yhden homman lisää tuo, jos paketissa ei osoitekorttia valmiiksi ole, mutta luulisi olevan vaivalloisempaa lajitella osoitekortittomat paketit sivuun odottamaan vuoroon kuin vain tulostaa siihen se osoitekortti. Missähän vaiheessa tuo edes tehdään? Kun luulisi sen kuriirin pakettiin jonkin viivakoodin lätkäisevän jo automaatista hakiessa, ja jos ei osoitekorttia niin lätkäiseekö sitten sen pienen tarran joka on yleensä paketin kyljessä?
 
Jotain lähdettä tälle väitteelle? Itse olen tässä paketteja jonkin verran viime aikoina lähetellyt ja aina kirjoittanut tussilla tarvittavat tiedot pakettiin ja nopeasti on liikkunut; on ollut noudettavissa jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä automaatista lähdettyä. Tämäkin ihan riippuen siitä, kuinka kauas on matkannut. Jos paketin toimituksessa kestää normaalia kauemmin niin viivästyksen olen havainnut tapahtuvan useimmiten Vantaan lajittelukeskuksessa, joka varmaan taas johtuu ihan pakettien isosta määrästä siellä.

Tietysti se yhden homman lisää tuo, jos paketissa ei osoitekorttia valmiiksi ole, mutta luulisi olevan vaivalloisempaa lajitella osoitekortittomat paketit sivuun odottamaan vuoroon kuin vain tulostaa siihen se osoitekortti. Missähän vaiheessa tuo edes tehdään? Kun luulisi sen kuriirin pakettiin jonkin viivakoodin lätkäisevän jo automaatista hakiessa, ja jos ei osoitekorttia niin lätkäiseekö sitten sen pienen tarran joka on yleensä paketin kyljessä?

No se osoitekortti nyt kuitenkin tarvitaan, joko sinä sen laitat tai Posti laittaa kun kerkiää. Ne tussilla kirjoitetut tiedot ovat sitä varten jos lähetys menee selvityspalveluihin kun esim se osoitekortti repeää tms. Niillä ei ole mitään merkitystä muuten eikä niitä kukaan lue -> lajittelu on automatisoitu -> kone lukee lähetys idn ja tiputtaa lähetyksen pois koneelta sähköisen tiedon varassa oikeaan paikkaan. Se pieni tarra on helposti -koodin tarra johon koodin voi kirjoittaa -> ei auta mitään. Kuski ei myöskään osoitekorttia siihen tulosta lokerolla eikä edes kahvitauolla. Postin lajittelukone ohjaa nuo helposti lähetykset yhteen nippuun ja sitten joku niitä helposti-koodeja näpyttelee koneelle ja liimaa siitä generoituvan osoitekortin ja kuten kirjoitit ne odottavat vuoroaan.

kun ostit sen lähetyksen kuljetuksen ja sait helposti koodin, se oikea osoitekortti tulee sähköpostiin, siitä näkee sen JJFI -koodinkin millä suorittaa hakuja.

huomattavasti fiksumpaa siis itse tulostaa se osoitekortti jos pystyy, lähtee seuranta liikkeelle jo alusta alkaen eikä vasta kun se osoitekortti postin toimesta luodaan ja liimataan lähetykseen.
 
Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.

Kyllä tuolla JJFI tunnuksella hain ja aspa myös sillä näki että lokerosta kuljettaja noutanut, vaikka itse kuluttajana näen että en olisi edes pakettia postille luovuttanut.
Tussilla kirjoitin nuo tiedot boksiin selvästi, pitänee tästä lähin itse tulostaa tuo osoitekortti.

Ostajan kannalta harmittaa kun luulee varmaan tulleen huijatuksi...
 
Itse en ole koskaan jättänyt paketteja automaattiin, kun ei riitä luotto niihin lähetettäessä. Ja nykyisin kaikki itse lähetetyt vien suoraan postin tiskille ja pyydän kuitin samantien, että se kirjautuu järjestelmään siinä. Ja pakettikortti valmiiksi tulostettuna. Varmin tapa mielestäni toimia vaikka nyt joutuukin siinä postin tiskillä sitten asioimaan.
 
Kylläpä taas postin toiminta ottaa pannuun.
Myin torissa tuotteen ja vein lauantaina postiin. Seuranta näyttää vieläkin että: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.

Postin aspan mukaan paketti noudettu lokerosta kuljettajan toimesta jo maanantaina, mutta siihen loppuu heidänkin päässä seuranta.

Kiva myyjälle yrittää selitellä kun seuranta antaisi olettaa että pakettia en olisi postiin asti edes vienyt.

Tämä paketti löytyi terminaalista mutta tarina ei kerro miten.
Aspan soiton mukaan paketti oli ilmoitettu tuntomerkkeineen hukatuksi ja sitten oli parin tunnin viiveellä ilmestynyt vantaan terminaaliin.
Nyt ostajan kanssa jännitellään onko paketti ehjänä perillä.
 
Vaikuttaako lakkoilut matkahuollon toimitusaikoihin kun kysymys kotimaan paketeista?
 
Kuka nyt on lakossa? Siivoojien lakko tuskin vaikuttaa logistiikkaan paljoakaan, ne taitaa aloittaa huomenna lakon kiinteistöhuoltajien ohella.
 
Kuka nyt on lakossa? Siivoojien lakko tuskin vaikuttaa logistiikkaan paljoakaan, ne taitaa aloittaa huomenna lakon kiinteistöhuoltajien ohella.

Jaa joko se Postin tai logistiikan joku tukilakko purkaantui? Eli postin pitäisi kulkea yhtä hyvin (lue: huonosti) kuin normaalisti?

Niin paljon lakkoja että olen tipahtanut kärryiltä missä mennään.
 
AKT oli lakossa lähinnä ahtaajien osalta ja Posti tuki tätä purku- ja lastauskiellolla. Johan se loppui heti maaliskuun alussa. Luulisi suman pikkuhiljaa helpottavan, ainoa mitä kuulin että oli paljon jonossa oli lähinnä DHL:n merikontit, vajaa 50kpl jonossa (n. 2000 lähetystä per kontti sisällä (monen palstalaisen Saksasta tilatut viinat sisällä :p)).
 
Tullaamisen kokemus on vuosien varrella paljon muuttunut, hyvään päin. Siitä peukkuja.

Pari peliä tuli tilattua eBay UK:n myyjältä. Muistan, kun piti vielä TARIC-koodit kaikkeen hakea ja aikanaan sai halutessaan ihan Tullipostissa asioida Helsinki-Vantaalla. No, ei netissä tullaaminen koskaan haitannut ja nyt ihan animoidun video-ohjeen kera pääsee helposti kuittaamaan tullit. Tosi hyvä.

Postin osalta ei voi sanoa mitään hyvää. Lähetys rekisteröityi edestakaisin Vantaalla eri lajittelukeskuksissa ainakin neljästi, yli viikon kestäneessä lajittelurumbassa. Koska numeroni ei mukamas ollut lähetyksen tiedoissa, piti odottaa kirjettä tullattavasta lähetyksestä. Paitsi, että IOSS-ostos kyseessä, eli verot jo maksettu.

Uhkaava kirje 2,90€ käsittelymaksuista silti hämmentää. Tilasin viimeksi pehmolelun eBay UK:n myyjältä ja hehän saavat automaattisesti eBaylta tarvittavat lippulappuset pakettiin. Pehmolelu saapui tuolloin lokakuussa viime vuonna suoraan noutopisteeseen asti. Kyllä se puhelinnumeroni ja IOSS-tunnuskin ja kaikki on valmiiksi lähetystarrassa. Ei Royal Mail ole tämän osalta pettänyt.

Tullilta pitäisi tieto vapautettavasta lähetyksestä kirjautua aika lailla heti, mutta jostain syystä kaksi arkipäivää meni sen kirjaamisessa postin järjestelmään, jonka jälkeen kolme päivää myöhemmin vasta rekisteröityi taas lajittelukeskukseen. Olisiko ensi viikolla tätä menoa pelit noudettavissa? :zoom:
 
Ei Postilla ole kuin yksi lajittelukeskus Vantaalla, todennäköisesti lähetyksessä ei ole ollut sähköinen tieto syötetty Briteissä järjestelmään ja/tai ei siirtynyt ulos. Itsellä muutama UK-lähetys mennyt noin, pyysin tuttua Postilta taiigaamasn lähetyksen eikä sähköinen sanoma ollut kunnossa -> se oli mennyt manuaaliseen käsittelyn ja joku oli kerinnyt sen viikon aikana käsittelemään niiden lähetyksen päällä olevien tekstien ja tarrojen perusteella. Siinä vaiheessa sitä manuaalista kamaa oli henkilön mukaan lähemmäs 100 rullakkoa täynnä. :lol:

Viimeisin lähetys Ukrainasta oli myös tiedoista vajaa, IOSS puuttui vaikka verot maksettu ostohetkellä, myöskään ei ollut mitään tarraa lähetyksessä. Noh, muutaman euron alv joten maksoin sen Tullille ja lähetys pääsi kotiin, Postin käsittelymaksua ei tarvinnut maksaa koska jostain näkyi että verot maksettu. Hyvä tukea tuhlaavaa hallitusta tuplaveroilla.:rofl:
 
UPS pakettia tänään olen odotellut. Oli jo "Out for delivery" mutta nyt jotain ihan muuta:

16.03.2023 On the Way
13:57 Severe weather conditions have delayed delivery.
Helsinki, Finland

Ulkona nätti aurinkoinen keli, joten mikähän rajuilma on kuljetuksen pysäyttänyt.
Onkohan kuski ajanut ojaan, kun aurinko on paistanut silmään :D
 
UPS pakettia tänään olen odotellut. Oli jo "Out for delivery" mutta nyt jotain ihan muuta:

16.03.2023 On the Way
13:57 Severe weather conditions have delayed delivery.
Helsinki, Finland

Ulkona nätti aurinkoinen keli, joten mikähän rajuilma on kuljetuksen pysäyttänyt.
Onkohan kuski ajanut ojaan, kun aurinko on paistanut silmään :D
"Aurinkoinen keli yllätti autoilijan" :D Itselläkin on välillä ollut vastaavia "huono sää" -selityksiä noissa viivästyksissä mutta itse en ole moista säätä huomannut. Varmaankin kuskit pistävät arvalla noita syitä, samalla tavalla kuin "vastaanottajan luona on ollut este" -syytäkin vaikka on ollut koko päivän kotona, rapun alaovi ei lukossa eikä mitään muutakaan estettä matkalla tieltä ovelle asti.
 
Vieläkö sitä on joku lakko joka kustin polkua voi hidastaa vai onkohan kyse vaan normaslista postin sählimisestä. Postin express paketti lähtenyt keskiviikkona. Seurannassa kirjaus lajittelusta ke 19:40. Kirjaus: lähetys on kuljetuksessa samalta paikalta to 14:49 ja sen jälkeen ei mitään kirjauksia.
 
"Aurinkoinen keli yllätti autoilijan" :D Itselläkin on välillä ollut vastaavia "huono sää" -selityksiä noissa viivästyksissä mutta itse en ole moista säätä huomannut. Varmaankin kuskit pistävät arvalla noita syitä, samalla tavalla kuin "vastaanottajan luona on ollut este" -syytäkin vaikka on ollut koko päivän kotona, rapun alaovi ei lukossa eikä mitään muutakaan estettä matkalla tieltä ovelle asti.
Eiköhän siellä ole ainakin alihankkijoiden kohdalla joku systeemi joka vaatii tietyisdä tilanteissa jonkun syy koodin kun on poikkeamia. Ne on sitten jossain sopparissa lajiteltu koodeihin jotka aiheuttaa sanktiota toimijalle ja niihin jotka ei sitä tee. Voitte arvata kumpaa vältellään viimeiseen saakka.
 
Ostimpa tästä hyvämaineiselta ruotsalaiselta kauppiaalta parranajovälineitä, mitkä pitäis kulkea ihan pikkupostina. Lähetyksestä mennyt nyt 5 viikkoa ja 2 päivää, vieläkään näy.

Edit: No laittoivat sitten hyvityksen n. 5 minuutissa, kun ilmoitin ettei tuote ollut saapunut ja haluaisin kuitenkin kyseiset tuotteet. Luulisi nyt Ruotsin ja Suomen välilä tavara liikkuvan, että kehtaisiko tuota tilata uusiksi.

Edit: No tuota haluaamani settiä vain löydy näin pikaisesti, niin laitetaan uusi tilaus tulemaan. Ostetaan sitten jotain muuta jos ei kuukauden sisälllä ala parta lähtemään, niin ostetaan sitten kalliimmmalla höylä ja irtoterät erikseen, mutta myyjän ainut negatiivinen palaute oli jonkun terämerkin huonosta laadusta, että olisiko päätyneet matkan varrella jonkun karvakäden käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pitkästä aikaa käytettyä postin palveluita, vähemmän yllättäen taas ongelmia. Lähinaapuriin aukesi viime viikolla uusi K-marketti postiautomaatin kera. Perjantaina tilasin Jimmsiltä tavaraa sinne, maanantai arvioitu saapuminen, ok np. Nyt tuli viesti, paketti noudettavissa... kaupungin keskustasta, mihin en pääse kun auto on seisonnassa ja leikkauksesta toipuminen menossa.

Asiaa ihmetellen soitin postin aspaan ja kuulemma tuo lähimarketin automaatti oli aktivoitu käyttöön lauantai 25. päivä, joten postin järjestelmä oli perjantaina ohjannut pakettini keskustaan, vaikka uuteen markettiin oli saanut tilattua tavaraa koko viime viikon ajan ja paketin saapuessa se olisi ollut käytettävissä.

Onneksi postin aspa laittoi paketille siirron lähimarkettiin, viivästyy vaan loppuviikolle. Hämmästyttää silti, miten usein on ongelmia postin kanssa, vaikka sitä nykyisin melko harvoin tulee käytettyä.
 
Hämmästyttää silti, miten usein on ongelmia postin kanssa,

Tai sitten vain suhteuttaa tilanteesi järjellä tähän maailmaan. Aika monta muuttujaa tapauksessasi, eihän tuossa mitään ongelmaa postin puolelta tapahtunut. Uusi piste avattu juuri ja tilauksesi sattui sisään järjestelmään kun se uusi ei vielä ollut toiminnassa. Pakettisi olisi ollut halvin automaattiin tuotava lähetys joten sitä ei sinne noutopisteeseen viety/ohjattu suoraan.
 
Aika monta muuttujaa tapauksessasi, eihän tuossa mitään ongelmaa postin puolelta tapahtunut.
Paitsi se, että automaatti mikä ei ollut edes käytössä, oli postin tilausjärjestelmissä käytettävissä.

Oli miten oli, ei suuri vahinko, pieni viivästys, mutta eka kerta kun näinkin tapahtui.
 
Paitsi se, että automaatti mikä ei ollut edes käytössä, oli postin tilausjärjestelmissä käytettävissä.

Eli Jimmsin tilaushimmeli näytti Postin automaatin joka oltiin avaamassa about samoihin aikoihin. En edelleenkään näe ongelmaa, paskempi sattuma tai olisi pitänyt osata valita suoraan esim. noutopiste tai toinen automaatti.
 
Hah, perjantaina tuli paketti kotiovelle, ja nyt just äsken tuli viestiä että paketti on uudelleenohjattu postin toimipisteen sijaan lokeroon ja on nyt noudettavissa, lokeron numeron ja koodin kera.

...ja nyt kun seurantaa tarkemmin katsoo niin ovat sen näköjään onnistuneet Vantaalla lajittelemaankin vielä launtaina :D

No, mielummin näin päin kuin että olis jäänyt matkalle mutta herää taas kysymys että mitäköhän ne on lajitellut ja mitä sieltä lokerosta löytyy jos jaksan vaivautua katsomaan
 
Eli Jimmsin tilaushimmeli näytti Postin automaatin joka oltiin avaamassa about samoihin aikoihin. En edelleenkään näe ongelmaa, paskempi sattuma tai olisi pitänyt osata valita suoraan esim. noutopiste tai toinen automaatti.
Lue viestini uudestaan. Tuo automaatti oli koko viime viikon Jimms, verkkokauppa.com, yms sivujen tilausketjussa käytettävänä ja valmiina vastaanottamaan paketteja.

Mutta kait se on nykyisin asiakkaan vastuulla soittaa ensin postille ja varmistaa onko uusi automaatti oikeasti käytettävissä vai pelkkä järjestelmän taktinen hämäys.
 
Hah, perjantaina tuli paketti kotiovelle, ja nyt just äsken tuli viestiä että paketti on uudelleenohjattu postin toimipisteen sijaan lokeroon ja on nyt noudettavissa, lokeron numeron ja koodin kera.

...ja nyt kun seurantaa tarkemmin katsoo niin ovat sen näköjään onnistuneet Vantaalla lajittelemaankin vielä launtaina :D

No, mielummin näin päin kuin että olis jäänyt matkalle mutta herää taas kysymys että mitäköhän ne on lajitellut ja mitä sieltä lokerosta löytyy jos jaksan vaivautua katsomaan

Tottakai menet tarkastamaan lokeron, eihän sitä tiedä :)
 
joo, jos ei muuta niin lakkaa ehkä lähettämästä muistutuksia että paketti on noudettavana kun käyn avaamassa sen lokeron :D
 
Omaan lähisaleen aukesi myös pakettiautomaatti muutama vuosi sitten, mutta kokemukseni mukaan on melko tuuripeliä saako pakettia mahtumaan noihin lähikauppojen postiautomaatteihin silloinkaan kun automaatti on oikeasti toiminnassa. Edellisestä 10 postilähetyksestä 7kpl Posti on uudelleenohjannut joko lähimpään Prisman, Lidlin tai Citymarketin postiautomaattiin/Postin toimipisteeseen. 3kpl saapunut tilauksessa valittuun lähikaupan automaattiin.

Postin palvelussa on valitettavaa, että ei voi valita mihin isoon pisteeseen paketti ohjataan, kun Posti muuttaa noutopaikan. Itselleni Citymarketin Posti tai Postiautomaatti olisi helpoin vaihtoehtoinen piste, mutta paketit ohjautuu kolmeen isoon (Prisma, Lidl, Citymarket) melko arpapelillä.
 
Omaan lähisaleen aukesi myös pakettiautomaatti muutama vuosi sitten, mutta kokemukseni mukaan on melko tuuripeliä saako pakettia mahtumaan noihin lähikauppojen postiautomaatteihin silloinkaan kun automaatti on oikeasti toiminnassa. Edellisestä 10 postilähetyksestä 7kpl Posti on uudelleenohjannut joko lähimpään Prisman, Lidlin tai Citymarketin postiautomaattiin/Postin toimipisteeseen. 3kpl saapunut tilauksessa valittuun lähikaupan automaattiin.

Postin palvelussa on valitettavaa, että ei voi valita mihin isoon pisteeseen paketti ohjataan, kun Posti muuttaa noutopaikan. Itselleni Citymarketin Posti tai Postiautomaatti olisi helpoin vaihtoehtoinen piste, mutta paketit ohjautuu kolmeen isoon (Prisma, Lidl, Citymarket) melko arpapelillä.
Tuo olisi kyllä kiva feature jos saisi vaikka muutaman noutopaikan listattua mihin noita käänneltäisiin jos alkuperäiseen noutopaikkaan ei mahdu. Noissa kun ei välillä tunnu ole mitään logiikkaa vaan paketti arvotaan johonkin alueen muista noutopaikoista ihan randomilla. Ja sitten kun on useampi paketti tulossa niin kaikki paketit päätyvät eri paikkoihin niin saa ajella kylää ympäri ja keräillä hajasijoitettuja paketteja. Jotain tuon tyyppistähän Posti joskus "lupaili", ei vaan ollut mitään mainintaa onko tuollainen tulossa vuoden vai kymmenen sisällä.
 
Lue viestini uudestaan. Tuo automaatti oli koko viime viikon Jimms, verkkokauppa.com, yms sivujen tilausketjussa käytettävänä ja valmiina vastaanottamaan paketteja.

Mutta kait se on nykyisin asiakkaan vastuulla soittaa ensin postille ja varmistaa onko uusi automaatti oikeasti käytettävissä vai pelkkä järjestelmän taktinen hämäys.

Melko harvinainen tilanne edelleen, missä kesken tilaus/toimitusprosessin automaatti lisätään/poistetaan. En minä ainakaan odota asiakkaana että tuommoista ei voisi tapahtua. Lähetyksen lajitteluhetkellä valikoituu se kohdelokero niiden perusteella mitä lajittelukoneella on. Mutta kuten todettua aika harvinainen tilanne. Toivottavasti pääset ylitse.
 
Melko harvinainen tilanne edelleen, missä kesken tilaus/toimitusprosessin automaatti lisätään/poistetaan.
Jälleen kerran, tuo automaatti oli 5 (viisi) päivää valittavana. Maanantaina katsoin ensimmäisen kerran verkkokaupassa tuon olevan käytettävissä, perjantaina laitoin tilauksen sisään, seuraavana päivänä automaatti oli otettu oikeasti käyttöön.

Ilmeisesti tuo oli siis laitettu vajaa viikko liian aikaisin kauppojen järjestelmään saataville, vaikka todellisuudessa ei ollut valmiina. Jos nyt rautalangasta olisi tarpeeksi moneen kertaan väännetty.

Toivottavasti pääset ylitse.
Älä murehdi, sen verran postikonsernin kanssa on tullut tapeltua vuosikymmenien aikana, ettei sen toiminta/toimimattomuus voi enää yllättää tai järkyttää.
Toki hiukan ihmetyttää asiakkaiden syyllistäminen postin mokauksista, mutta tässä maassa asiakas on aina väärässä. :kippis:
 
Jälleen kerran, tuo automaatti oli 5 (viisi) päivää valittavana. Maanantaina katsoin ensimmäisen kerran verkkokaupassa tuon olevan käytettävissä, perjantaina laitoin tilauksen sisään, seuraavana päivänä automaatti oli otettu oikeasti käyttöön.

Ilmeisesti tuo oli siis laitettu vajaa viikko liian aikaisin kauppojen järjestelmään saataville, vaikka todellisuudessa ei ollut valmiina. Jos nyt rautalangasta olisi tarpeeksi moneen kertaan väännetty.


Älä murehdi, sen verran postikonsernin kanssa on tullut tapeltua vuosikymmenien aikana, ettei sen toiminta/toimimattomuus voi enää yllättää tai järkyttää.
Toki hiukan ihmetyttää asiakkaiden syyllistäminen postin mokauksista, mutta tässä maassa asiakas on aina väärässä. :kippis:

En minä sanonut että olet väärässä, harmiton sattuma vain. Joku enabloi turhan aikaisin lootan tai joku kolmas osapuoli ei saanut lokerikkoa käyttökuntoon tarpeeksi aikaisin, tai jotain noiden väliltä. Pidän uskottavimpana, että lokerolle oli asetettu deadline joka ei pitänyt ja se oli otettu käyttöön päivämäärän mukaan oli se käytössä oikeasti tai ei. Ei ihmetyttäisi vaikka uudesta lokerikosta ei olisi edes kerrottu lokerokuskeille. :)
 
Postiautomaattiin tuli tilaus, käynpä duunin jälkeen hakemassa. Koodin hakattuani tulee tuttu piip-ääni, jolloin lokeron pitäisi aueta. Eipä aukea. Postin aspa kiinni, en saa pakettiani automaatista.

Huomenna pitää sitten soittaa tuonne, maksullista jonotusta varmasti tiedossa soitinpa heti klo 8 aamulla tai vasta iltapäivällä. Ja kokemuksen mukaan menee muutama arkipäivä, ennen kuin saa noutaa (tai yrittää noutaa) pakettiaan.

Ei muuten vituttaisi, mutta tämä on jo 2. kerta tämän vuoden puolella ja viime vuonna kävi samoin 4 kertaa.
 
Tilasin 16.3 4090Fe:n Proshopista, ja sille tielle on jäänyt.
Viikon seilannu ties missä, Postnord kyselee mitä paketissa on.
Pari kertaa seilas seurannan mukaan noutopisteen ja jakeluterminaalin väliä.
Vituttaa, ensin ei saanu 3000 sarjalaista rahallakaan, ja nyt kun saa 4000 sarjaa, niin häviää huutsun vituun koko kortti.
Ei viittis pitää vajaata 2K€ heilumassa jossain varastoissa.
Täytyy varmaan huomenna perua toi koko kauppa, voivat keskenään selventää Proshop ja Postnord missä paketti on.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 16.3 4090Fe:n Proshopista, ja sille tielle on jäänyt.
Viikon seilannu ties missä, Postnord kyselee mitä paketissa on.
Pari kertaa seilas seurannan mukaan noutopisteen ja jakeluterminaalin väliä.
Vituttaa, ensin ei saanu 3000 sarjalaista rahallakaan, ja nyt kun saa 4000 sarjaa, niin häviää huutsun vituun koko kortti.
Ei viittis pitää vajaata 2K€ seilaamassa jossain varastoissa.
Täytyy varmaan huomenna perua toi koko kauppa, voivat keskenään selventää Proshop ja Postnord missä paketti on.
Pyydä Proshoppia lähettämään uus, niiden homma selvitellä Postnordin kanssa missä se eka seilaa.
 
Miten pitkään lienee tuolla Omapostin sivuilla ollut info:

"OmaPostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö, joka saattaa vaikuttaa lähetysten tullauksen etenemiseen." ?
 
Tuo olisi kyllä kiva feature jos saisi vaikka muutaman noutopaikan listattua mihin noita käänneltäisiin jos alkuperäiseen noutopaikkaan ei mahdu. Noissa kun ei välillä tunnu ole mitään logiikkaa vaan paketti arvotaan johonkin alueen muista noutopaikoista ihan randomilla. Ja sitten kun on useampi paketti tulossa niin kaikki paketit päätyvät eri paikkoihin niin saa ajella kylää ympäri ja keräillä hajasijoitettuja paketteja. Jotain tuon tyyppistähän Posti joskus "lupaili", ei vaan ollut mitään mainintaa onko tuollainen tulossa vuoden vai kymmenen sisällä.

Kannattaa kysyä ensi kerralla noutopisteeltä mikä on teidän alueenne pääposti ja valitse se omapostissa omaksi noutopisteeksi.

Näin paketit pitäisi jatkossa ohjautua lajittelusta suoraan pääpostiin, eikä seilaile kuljettajan kanssa joka pyörii automaatit ja lähikaupat läpi.
 
Kannattaa kysyä ensi kerralla noutopisteeltä mikä on teidän alueenne pääposti ja valitse se omapostissa omaksi noutopisteeksi.

Näin paketit pitäisi jatkossa ohjautua lajittelusta suoraan pääpostiin, eikä seilaile kuljettajan kanssa joka pyörii automaatit ja lähikaupat läpi.
Ei tuossakaan mitään järkeä ole että ohjaisin kaikki paketit monen kilometrin päähän kun lähin noutopiste on 300m päässä. Suuri osa paketeista sentään tulee lähimpään pakettiautomaattiin tai sen kanssa samassa rakennuksessa olevaan asiamiespostiin mutta sitten kun niissä on täyttä niin menevät ties minne. Lähinnä toivoisin että noissa olisi edes joku logiikka että silloin kun nuo lähtevät muualle ettei jokaista hajasijoitettaisi minne sattuu. Tyyliin että jos lähin automaatti on täynnä eikä paketti mahdu lähimpään asiamiespostiin niin loput voisivat mennä esim tuohon alueen "pääpostiin" niin ei tarvitsisi aina lähteä kaukaa hakemaan vaan suurimman osan saisi yhdestä paikasta ja loput toisesta.
 
Ei tuossakaan mitään järkeä ole että ohjaisin kaikki paketit monen kilometrin päähän kun lähin noutopiste on 300m päässä. Suuri osa paketeista sentään tulee lähimpään pakettiautomaattiin tai sen kanssa samassa rakennuksessa olevaan asiamiespostiin mutta sitten kun niissä on täyttä niin menevät ties minne. Lähinnä toivoisin että noissa olisi edes joku logiikka että silloin kun nuo lähtevät muualle ettei jokaista hajasijoitettaisi minne sattuu. Tyyliin että jos lähin automaatti on täynnä eikä paketti mahdu lähimpään asiamiespostiin niin loput voisivat mennä esim tuohon alueen "pääpostiin" niin ei tarvitsisi aina lähteä kaukaa hakemaan vaan suurimman osan saisi yhdestä paikasta ja loput toisesta.

Veikkaisin että logiikka tuossa taitaa olla kuskien ajoreiteissä. Eli paketti jätetään sinne missä on ajoreitin varrella tilaa ja jos kyseinen lokero/noutopiste on ajoreitissä viimeinen, niin paketti viedään takaisin lajitteluun, josta se lähtee seuraavana päivänä alueen pääpostiin.
 
No, kävin avaamassa pakettilokeron ja olihan sielä paketti. Lähettäjä onnistunut sitten ilmeisesti sählännyt ja onnistunut printtaaman samat tiedot lähetystunnusta myöten kahteen eri pakettiin ja posti on ne molemmat iloisesti kuskannut perille sen enempää ihmetelemättä että miten sama lähetys voi yhtä aikaa olla kahdessa paikassa, toimitettuna ja lajitelussa/lokerossa :D
 
Viimeksi muokattu:
No, kävin avaamassa pakettilokeron ja olihan sielä paketti. Lähettäjä onnistunut sitten ilmeisesti sählännyt ja onnistunut printtaaman samat tiedot lähetystunnusta myöten kahteen eri pakettiin ja posti on ne molemmat iloisesti kuskannut perille sen enempää ihmetelemättä että miten sama lähetys voi yhtä aikaa olla kahdessa paikassa, toimitettuna ja lajitelussa/lokerossa :D

Nyt ei voi valittaa kenellekään :D
 
Postin aspassa ilmeisesti teinejä töissä tai itse vähän vanhanaikainen.. kysymykseen vuorottelupäivistä päiväpostissa sain vastauksen "Hei xxxx, Olet oikeassa :):):), terveisin Minna xxxx". Lol vaan sinnekin suuntaan :mad:
 
Joo eipä voi valittaa asiasta. Mutta ehkä tässä on joku kätevä kikka Postin kanssa, useampi paketti samalle vastaanottajalle yhden hinnalla tms :D

On kyllä ensimmäinen kerta kun kuulen että jollekin kävi näin. Toivottavasti oli kalliimpaa tavaraa :cigarbeye:
 
Postin aspassa ilmeisesti teinejä töissä tai itse vähän vanhanaikainen.. kysymykseen vuorottelupäivistä päiväpostissa sain vastauksen "Hei xxxx, Olet oikeassa :):):), terveisin Minna xxxx". Lol vaan sinnekin suuntaan :mad:
Aikamoista jos sieltä saa jo vastauksiakin. Mihin tää maailma on menossa.
 
No, kävin avaamassa pakettilokeron ja olihan sielä paketti. Lähettäjä onnistunut sitten ilmeisesti sählännyt ja onnistunut printtaaman samat tiedot lähetystunnusta myöten kahteen eri pakettiin ja posti on ne molemmat iloisesti kuskannut perille sen enempää ihmetelemättä että miten sama lähetys voi yhtä aikaa olla kahdessa paikassa, toimitettuna ja lajitelussa/lokerossa :D

Hyvä tuuri jos lähetys-id on prikulleen sama. Yleensä duplikaatit stoppaavat. :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 544
Viestejä
4 556 680
Jäsenet
74 998
Uusin jäsen
hcko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom