Sitä minä en voi tietää, mutta ehkä sinä voisit tästä antaa palautetta.Tuo kauppa on ollut 24/7 auki, niin kauan kuin muistan ja se on ollut sallittua. Vuosia, jos ei kymmenen vuotta. Historiankirjoistako posti ne aukiolot kaivaa?
Sitä minä en voi tietää, mutta ehkä sinä voisit tästä antaa palautetta.Tuo kauppa on ollut 24/7 auki, niin kauan kuin muistan ja se on ollut sallittua. Vuosia, jos ei kymmenen vuotta. Historiankirjoistako posti ne aukiolot kaivaa?
Voisin, mutta pitkällisen kokemuksen perusteella voin todeta, että se olisi pelkkää ajan hukkaa. Palautetta on annettu toistuvasti esim. siitä miten postin seuranta väittää virheellisesti, että ulkomaan paketti on lähtenyt lähtömaasta useita vuorokausia sen jälkeen, kun se on todistetusti jo tullattu Vantaalla (Tullausasiakirjat todisteena). Muista asiakkaille valheteluista ja kämmäilyistä puhumattakaan. Eipä ole käytännöt muuttunut mihinkään, vaikka on ihan johtajatason ihmisten kanssa keskusteltu ja he ovat muutoksia luvanneet.Sitä minä en voi tietää, mutta ehkä sinä voisit tästä antaa palautetta.
Miten tämä liittyy siihen, että posti ei osaa ilmoittaa edes omien noutopisteiden aukioloaikoja oikein? Tai muutenkaan ketjun aiheeseen?Jos paketti täytyy päästä hakemaan keskellä yötä, on kyse vain huonosta ajan organisoinnista.
Eli siis tarkoitatko että lähetys on seurattavissa äppissä ja näkyy että se on saapunut toimipaikkaan, mutta siltikään QR-koodia ei tule? Vai että koko lähetys ei näy äppissä? Vai että ei näy, että on tullut perille toimipaikkaan?Onko muilla ollut ongelmaa, että postin äppiin ei tule sitä noutokoodia? Eli siis sitä qr-koodia, jota vilauttaa tiskillä. Itselle tuntuu tuo säännöllisen epäsäännöllisesti käyvän. Asiamiespostiin meneviä paketteja tarkoitan. Mitään logiikka ei ole miksi sitä ei sinne äppiin tule. Sovelluksen sulkeminen/uudelleen käynnistäminen tai puhelimen uudelleen käynnistäminen ei auta.
Äpissä näkyy noudettavissa ja tulee txt myös. Äppiin ei vaan tule sitä QR-koodia. Ei ole mikään yksittäinen tapaus, vaan varmaan yksi viidestä lähetyksestä käy näin.Eli siis tarkoitatko että lähetys on seurattavissa äppissä ja näkyy että se on saapunut toimipaikkaan, mutta siltikään QR-koodia ei tule? Vai että koko lähetys ei näy äppissä? Vai että ei näy, että on tullut perille toimipaikkaan?
Ja se lähetys on tullut automaattisesti sinne äppiin seurattavaksi, eli et ole syöttänyt seurantakoodia käsin?Äpissä näkyy noudettavissa ja tulee txt myös. Äppiin ei vaan tule sitä QR-koodia. Ei ole mikään yksittäinen tapaus, vaan varmaan yksi viidestä lähetyksestä käy näin.
Kyllä, automaattisesti tulleet puh. nro. perusteella.Ja se lähetys on tullut automaattisesti sinne äppiin seurattavaksi, eli et ole syöttänyt seurantakoodia käsin?
Jotain lähdettä tälle väitteelle? Itse olen tässä paketteja jonkin verran viime aikoina lähetellyt ja aina kirjoittanut tussilla tarvittavat tiedot pakettiin ja nopeasti on liikkunut; on ollut noudettavissa jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä automaatista lähdettyä. Tämäkin ihan riippuen siitä, kuinka kauas on matkannut. Jos paketin toimituksessa kestää normaalia kauemmin niin viivästyksen olen havainnut tapahtuvan useimmiten Vantaan lajittelukeskuksessa, joka varmaan taas johtuu ihan pakettien isosta määrästä siellä.Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.
No se osoitekortti nyt kuitenkin tarvitaan, joko sinä sen laitat tai Posti laittaa kun kerkiää. Ne tussilla kirjoitetut tiedot ovat sitä varten jos lähetys menee selvityspalveluihin kun esim se osoitekortti repeää tms. Niillä ei ole mitään merkitystä muuten eikä niitä kukaan lue -> lajittelu on automatisoitu -> kone lukee lähetys idn ja tiputtaa lähetyksen pois koneelta sähköisen tiedon varassa oikeaan paikkaan. Se pieni tarra on helposti -koodin tarra johon koodin voi kirjoittaa -> ei auta mitään. Kuski ei myöskään osoitekorttia siihen tulosta lokerolla eikä edes kahvitauolla. Postin lajittelukone ohjaa nuo helposti lähetykset yhteen nippuun ja sitten joku niitä helposti-koodeja näpyttelee koneelle ja liimaa siitä generoituvan osoitekortin ja kuten kirjoitit ne odottavat vuoroaan.Jotain lähdettä tälle väitteelle? Itse olen tässä paketteja jonkin verran viime aikoina lähetellyt ja aina kirjoittanut tussilla tarvittavat tiedot pakettiin ja nopeasti on liikkunut; on ollut noudettavissa jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä automaatista lähdettyä. Tämäkin ihan riippuen siitä, kuinka kauas on matkannut. Jos paketin toimituksessa kestää normaalia kauemmin niin viivästyksen olen havainnut tapahtuvan useimmiten Vantaan lajittelukeskuksessa, joka varmaan taas johtuu ihan pakettien isosta määrästä siellä.
Tietysti se yhden homman lisää tuo, jos paketissa ei osoitekorttia valmiiksi ole, mutta luulisi olevan vaivalloisempaa lajitella osoitekortittomat paketit sivuun odottamaan vuoroon kuin vain tulostaa siihen se osoitekortti. Missähän vaiheessa tuo edes tehdään? Kun luulisi sen kuriirin pakettiin jonkin viivakoodin lätkäisevän jo automaatista hakiessa, ja jos ei osoitekorttia niin lätkäiseekö sitten sen pienen tarran joka on yleensä paketin kyljessä?
Kyllä tuolla JJFI tunnuksella hain ja aspa myös sillä näki että lokerosta kuljettaja noutanut, vaikka itse kuluttajana näen että en olisi edes pakettia postille luovuttanut.Ja yrität nyt hakea sillä JJFI - tunnuksella etkä esim Helposti -koodilla? Helposti koodia ei muutenkaan kannata käyttää vaan printata se oikea osoitekortti heti suoraan itse-> menee nopeammin perille. Posti suorittaa osoitekortin liimaaminen ’kun kiireellisemmiltä hommilta joutaa’, yleensä tuo vähintään päivän lisäajan.
Tämä paketti löytyi terminaalista mutta tarina ei kerro miten.Kylläpä taas postin toiminta ottaa pannuun.
Myin torissa tuotteen ja vein lauantaina postiin. Seuranta näyttää vieläkin että: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan.
Postin aspan mukaan paketti noudettu lokerosta kuljettajan toimesta jo maanantaina, mutta siihen loppuu heidänkin päässä seuranta.
Kiva myyjälle yrittää selitellä kun seuranta antaisi olettaa että pakettia en olisi postiin asti edes vienyt.
Jaa joko se Postin tai logistiikan joku tukilakko purkaantui? Eli postin pitäisi kulkea yhtä hyvin (lue: huonosti) kuin normaalisti?Kuka nyt on lakossa? Siivoojien lakko tuskin vaikuttaa logistiikkaan paljoakaan, ne taitaa aloittaa huomenna lakon kiinteistöhuoltajien ohella.
todennäköisesti kun briteistä on kyse.Faksillako ne EDI-tiedot syötetään...
"Aurinkoinen keli yllätti autoilijan" Itselläkin on välillä ollut vastaavia "huono sää" -selityksiä noissa viivästyksissä mutta itse en ole moista säätä huomannut. Varmaankin kuskit pistävät arvalla noita syitä, samalla tavalla kuin "vastaanottajan luona on ollut este" -syytäkin vaikka on ollut koko päivän kotona, rapun alaovi ei lukossa eikä mitään muutakaan estettä matkalla tieltä ovelle asti.UPS pakettia tänään olen odotellut. Oli jo "Out for delivery" mutta nyt jotain ihan muuta:
16.03.2023 On the Way
13:57 Severe weather conditions have delayed delivery.
Helsinki, Finland
Ulkona nätti aurinkoinen keli, joten mikähän rajuilma on kuljetuksen pysäyttänyt.
Onkohan kuski ajanut ojaan, kun aurinko on paistanut silmään
Eiköhän siellä ole ainakin alihankkijoiden kohdalla joku systeemi joka vaatii tietyisdä tilanteissa jonkun syy koodin kun on poikkeamia. Ne on sitten jossain sopparissa lajiteltu koodeihin jotka aiheuttaa sanktiota toimijalle ja niihin jotka ei sitä tee. Voitte arvata kumpaa vältellään viimeiseen saakka."Aurinkoinen keli yllätti autoilijan" Itselläkin on välillä ollut vastaavia "huono sää" -selityksiä noissa viivästyksissä mutta itse en ole moista säätä huomannut. Varmaankin kuskit pistävät arvalla noita syitä, samalla tavalla kuin "vastaanottajan luona on ollut este" -syytäkin vaikka on ollut koko päivän kotona, rapun alaovi ei lukossa eikä mitään muutakaan estettä matkalla tieltä ovelle asti.
Tai sitten vain suhteuttaa tilanteesi järjellä tähän maailmaan. Aika monta muuttujaa tapauksessasi, eihän tuossa mitään ongelmaa postin puolelta tapahtunut. Uusi piste avattu juuri ja tilauksesi sattui sisään järjestelmään kun se uusi ei vielä ollut toiminnassa. Pakettisi olisi ollut halvin automaattiin tuotava lähetys joten sitä ei sinne noutopisteeseen viety/ohjattu suoraan.Hämmästyttää silti, miten usein on ongelmia postin kanssa,
Paitsi se, että automaatti mikä ei ollut edes käytössä, oli postin tilausjärjestelmissä käytettävissä.Aika monta muuttujaa tapauksessasi, eihän tuossa mitään ongelmaa postin puolelta tapahtunut.
Eli Jimmsin tilaushimmeli näytti Postin automaatin joka oltiin avaamassa about samoihin aikoihin. En edelleenkään näe ongelmaa, paskempi sattuma tai olisi pitänyt osata valita suoraan esim. noutopiste tai toinen automaatti.Paitsi se, että automaatti mikä ei ollut edes käytössä, oli postin tilausjärjestelmissä käytettävissä.
Lue viestini uudestaan. Tuo automaatti oli koko viime viikon Jimms, verkkokauppa.com, yms sivujen tilausketjussa käytettävänä ja valmiina vastaanottamaan paketteja.Eli Jimmsin tilaushimmeli näytti Postin automaatin joka oltiin avaamassa about samoihin aikoihin. En edelleenkään näe ongelmaa, paskempi sattuma tai olisi pitänyt osata valita suoraan esim. noutopiste tai toinen automaatti.
Tottakai menet tarkastamaan lokeron, eihän sitä tiedäHah, perjantaina tuli paketti kotiovelle, ja nyt just äsken tuli viestiä että paketti on uudelleenohjattu postin toimipisteen sijaan lokeroon ja on nyt noudettavissa, lokeron numeron ja koodin kera.
...ja nyt kun seurantaa tarkemmin katsoo niin ovat sen näköjään onnistuneet Vantaalla lajittelemaankin vielä launtaina
No, mielummin näin päin kuin että olis jäänyt matkalle mutta herää taas kysymys että mitäköhän ne on lajitellut ja mitä sieltä lokerosta löytyy jos jaksan vaivautua katsomaan
Tuo olisi kyllä kiva feature jos saisi vaikka muutaman noutopaikan listattua mihin noita käänneltäisiin jos alkuperäiseen noutopaikkaan ei mahdu. Noissa kun ei välillä tunnu ole mitään logiikkaa vaan paketti arvotaan johonkin alueen muista noutopaikoista ihan randomilla. Ja sitten kun on useampi paketti tulossa niin kaikki paketit päätyvät eri paikkoihin niin saa ajella kylää ympäri ja keräillä hajasijoitettuja paketteja. Jotain tuon tyyppistähän Posti joskus "lupaili", ei vaan ollut mitään mainintaa onko tuollainen tulossa vuoden vai kymmenen sisällä.Omaan lähisaleen aukesi myös pakettiautomaatti muutama vuosi sitten, mutta kokemukseni mukaan on melko tuuripeliä saako pakettia mahtumaan noihin lähikauppojen postiautomaatteihin silloinkaan kun automaatti on oikeasti toiminnassa. Edellisestä 10 postilähetyksestä 7kpl Posti on uudelleenohjannut joko lähimpään Prisman, Lidlin tai Citymarketin postiautomaattiin/Postin toimipisteeseen. 3kpl saapunut tilauksessa valittuun lähikaupan automaattiin.
Postin palvelussa on valitettavaa, että ei voi valita mihin isoon pisteeseen paketti ohjataan, kun Posti muuttaa noutopaikan. Itselleni Citymarketin Posti tai Postiautomaatti olisi helpoin vaihtoehtoinen piste, mutta paketit ohjautuu kolmeen isoon (Prisma, Lidl, Citymarket) melko arpapelillä.
Melko harvinainen tilanne edelleen, missä kesken tilaus/toimitusprosessin automaatti lisätään/poistetaan. En minä ainakaan odota asiakkaana että tuommoista ei voisi tapahtua. Lähetyksen lajitteluhetkellä valikoituu se kohdelokero niiden perusteella mitä lajittelukoneella on. Mutta kuten todettua aika harvinainen tilanne. Toivottavasti pääset ylitse.Lue viestini uudestaan. Tuo automaatti oli koko viime viikon Jimms, verkkokauppa.com, yms sivujen tilausketjussa käytettävänä ja valmiina vastaanottamaan paketteja.
Mutta kait se on nykyisin asiakkaan vastuulla soittaa ensin postille ja varmistaa onko uusi automaatti oikeasti käytettävissä vai pelkkä järjestelmän taktinen hämäys.
Jälleen kerran, tuo automaatti oli 5 (viisi) päivää valittavana. Maanantaina katsoin ensimmäisen kerran verkkokaupassa tuon olevan käytettävissä, perjantaina laitoin tilauksen sisään, seuraavana päivänä automaatti oli otettu oikeasti käyttöön.Melko harvinainen tilanne edelleen, missä kesken tilaus/toimitusprosessin automaatti lisätään/poistetaan.
Älä murehdi, sen verran postikonsernin kanssa on tullut tapeltua vuosikymmenien aikana, ettei sen toiminta/toimimattomuus voi enää yllättää tai järkyttää.Toivottavasti pääset ylitse.
En minä sanonut että olet väärässä, harmiton sattuma vain. Joku enabloi turhan aikaisin lootan tai joku kolmas osapuoli ei saanut lokerikkoa käyttökuntoon tarpeeksi aikaisin, tai jotain noiden väliltä. Pidän uskottavimpana, että lokerolle oli asetettu deadline joka ei pitänyt ja se oli otettu käyttöön päivämäärän mukaan oli se käytössä oikeasti tai ei. Ei ihmetyttäisi vaikka uudesta lokerikosta ei olisi edes kerrottu lokerokuskeille.Jälleen kerran, tuo automaatti oli 5 (viisi) päivää valittavana. Maanantaina katsoin ensimmäisen kerran verkkokaupassa tuon olevan käytettävissä, perjantaina laitoin tilauksen sisään, seuraavana päivänä automaatti oli otettu oikeasti käyttöön.
Ilmeisesti tuo oli siis laitettu vajaa viikko liian aikaisin kauppojen järjestelmään saataville, vaikka todellisuudessa ei ollut valmiina. Jos nyt rautalangasta olisi tarpeeksi moneen kertaan väännetty.
Älä murehdi, sen verran postikonsernin kanssa on tullut tapeltua vuosikymmenien aikana, ettei sen toiminta/toimimattomuus voi enää yllättää tai järkyttää.
Toki hiukan ihmetyttää asiakkaiden syyllistäminen postin mokauksista, mutta tässä maassa asiakas on aina väärässä.
Pyydä Proshoppia lähettämään uus, niiden homma selvitellä Postnordin kanssa missä se eka seilaa.Tilasin 16.3 4090Fe:n Proshopista, ja sille tielle on jäänyt.
Viikon seilannu ties missä, Postnord kyselee mitä paketissa on.
Pari kertaa seilas seurannan mukaan noutopisteen ja jakeluterminaalin väliä.
Vituttaa, ensin ei saanu 3000 sarjalaista rahallakaan, ja nyt kun saa 4000 sarjaa, niin häviää huutsun vituun koko kortti.
Ei viittis pitää vajaata 2K€ seilaamassa jossain varastoissa.
Täytyy varmaan huomenna perua toi koko kauppa, voivat keskenään selventää Proshop ja Postnord missä paketti on.
Kannattaa kysyä ensi kerralla noutopisteeltä mikä on teidän alueenne pääposti ja valitse se omapostissa omaksi noutopisteeksi.Tuo olisi kyllä kiva feature jos saisi vaikka muutaman noutopaikan listattua mihin noita käänneltäisiin jos alkuperäiseen noutopaikkaan ei mahdu. Noissa kun ei välillä tunnu ole mitään logiikkaa vaan paketti arvotaan johonkin alueen muista noutopaikoista ihan randomilla. Ja sitten kun on useampi paketti tulossa niin kaikki paketit päätyvät eri paikkoihin niin saa ajella kylää ympäri ja keräillä hajasijoitettuja paketteja. Jotain tuon tyyppistähän Posti joskus "lupaili", ei vaan ollut mitään mainintaa onko tuollainen tulossa vuoden vai kymmenen sisällä.
Noin viikon.Miten pitkään lienee tuolla Omapostin sivuilla ollut info:
"OmaPostin tullauksessa on tällä hetkellä häiriö, joka saattaa vaikuttaa lähetysten tullauksen etenemiseen." ?