- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 454
Tulipas taas kokeiltua Postin ironisesti nimittämää Helposti-koodia asiakaspalautuksen tekemiseen. Näpyttelin ensin koodin muutamaan kertaan ja ihmettelin, kun automaatti sitkeästi väitti koodin olevan väärä. Noh, kävi ilmi että tällä kertaa asiakaspalautusta tehdessä pitikin valita automaatilla paketin lähetys eikä palautus. Molemmissa on vaihtoehtona Helposti-koodi, eivätkä ne ole samoja. Kun sain viimein koodin toimimaan, niin tietenkin automaatti ehdotti taas S-kokoa, vaikka olin palautuslomaketta täyttäessäni valinnut M-kokoisen lokeron. Ajattelin että varmaan tämä taas toimii niin, että ensin tarjotaan pienempää kokoa ja sitten kun lokeron sulkee, niin on mahdollista avata isompi lokero. Tällä kertaa automaatti sitten vaan sanoikin, että jos paketti ei mahtunut lokeroon, niin vie se postin toimipaikkaan. Hemmetti vieköön, tämä Helposti-koodi on varmasti postin hyödyttömin palvelu ikinä. Näköjään on vaan parasta mennä suoraan käymään postissa, eikä tehdä turhaa reissua automaatille.