Ehkä lievää, mutta olen toistaiseksi antanut tuon mennä täysin automaatilla kun ideana on kerätä nyt tämä talvi käytännön kokemusta siitä kuinka hyvin tämä toimii hands off.
Tuon ylilämmityksen kompensoinnin suhteen olen ehkä enemmän kallellaan todellisen sisälämpötilan takaisinkytkentään kuin että algoritmi alkaisi vähentää oma-aloitteisesti lämmitystarvetta lämpenevän sääennusteen perusteella. Siinä kun voi käydä kirjaimellisesti kylmät, jos lämpötilan nousu viivästyy tai ei tapahdu ollenkaan.
Tällainen takaisinkytkentä on tuolla minun toteutuksellani jo nyt mahdollinen, mutten käytä sitä itse. Testasin deviympäristössä sellaista ja kirjoitin siitä proof of conceptin openHABin foorumille tähän viestiin (tuo esimerkki on tosin takaisinkytkentä toiseen suuntaan, eli miten lämmitystä voidaan lisätä jos sisälämpötila putoaa alemmas kuin olisi suotavaa, mutta samalla logiikka toimii myös toiseen suuntaan)
I just realized that this is already now possible and can be done without changes to the openHAB Spot Price Optimizer, all the needed logic can be written to Rule scripts. If somebody is interested, you can achieve this like this: Detecting if additional heating is needed Have an indoor...
community.openhab.org