Kysymys kuuluu onko tämä test niitä vakiotestejä, joissa PS4:ssa on hidas HDD ja verrataan siksi mansikoita omeniin. On totta, että optimoitu peli latautuu varmasti todella nopeasti PS5:ssa mutta tuolloin pelin tulee olla rakennettu kyseiselle arkkitehtuurille optimoidusti.Tietoa liittyen PS5 SSD suorituskykyyn peleissä. GT7 uusimmalla pätsillä taitaa olla parhaiten optimoitu peli PS5 SSD:lle ainakin DigitalFoundryn mukaan. Kuvassa Trial Mountain radan latausaikavertailu. Toki löytyy skenaarioita joissa myös PS5 lataa jopa kaksi sekuntia, mutta tuo että pääsääntöisesti pyöritään alle sekunnissa niin on juurikin sitä mitä minä tältä geniltä odotin. Konsolien pikselien kulmikkuus tai sen olemattomuus ei ole henkilökohtaisesti kiinnostanut enää vuosiin ja jotain tämmöistä pitää saada lisää.
Tietääkö PS6:lla aloittelevat pelaajat enää tulevaisuudessa mitä tarkoittaa "loading screen" kun vanhat parrat puhuvat niistä?
![]()
Kun itse tein rinta-rinnan testejä PS4 PRo+SSD vs PS5 eri peleillä, oli tulos suht tasan. Tähän vaikutti vajaa vuosi sitten enemmän se, että pelit eivät olleet optimoituja viitosen arkkitetuurille vaan pelit olivat rakennettuja isojen pakettien 4-arkkitehtuurille( yhtään viitospeliä, joka olisi nopeampi kuin Pro:lla oli en ollut vielä nähnyt jos pelistä on 4-versio saatavilla mutta en omista esimerkiksi puhdasta 5-peliä). Ja oikeasti GT:n latausajat ovat sietämättömän pitkät viitosella mutta onhan pelikin vuosia vanha.