Mutta PS4:ssä (myös PRO:ssa) on HDD, ellei käyttäjä mene sitä varta vasten vaihtamaan, mutta ei saa silloinkaan täyttä hyötyä SSD:stä irti + PS4 pelit on kehitetty PS4:n raudalle, mukaanlukien sille HDD:lle.
Lähinnä viittaan aikaisemminkin kirjoitettuun salamannopeaan latausnopeuteen PS4:ään verrattaessa ja sanottu, että arkkitehtuuri antaa edun. Näinhän ei viimeisen vuoden aikana varsinaisesti ole ollut, ainakaan tuossa skaalassa mitä tuossa kuvaparissa esiintyy. Latausero tulee pitkälti HDD vs SSD -nopeuserosta( ilman kontekstia).
SSD ei tosiaan tuo suurta etua PS4:ssa itse pelinhallintaan ja -toistoon mutta latausajat lyhenevät huomattavasti.
Ja, kuten tuohon toiseenkin kirjoitin, tämä on enemmän akateeminen kysymys ja oikeasti kiinnostaa mitä itse rauta-arkkitehtuuri antaa erona kyseisille versioille( kun erilainen säikeistys ja muu arkkitehtuurin ero on otettu softassa huomioon). En ole tutustunut GT7:n tuottajaryhmän kommentointiin onko tämä aito PS5-peliversio, jossa hyödynnetään sen tarjoama erilainen tiedostonhallintatapa vai onko tämä PS5-optimoitu missä hyväksikäytetään ajoaikaisia etuja. Aito PS5-peli ja PS4-peli poikkeavat rakenteeltaan lähes täysin toisistaan, joten valmistajan tulee tehdä eri versiot kummallekin koneelle alusta.