Juuh. Sony myy ajureita, eikä ne missään nimessä päädy nettii.Mitä sony voisi tehdä, on myydä pc ajuria n. 20% laitteen hinnasta tjsp.
Tuskin tapahtuu, etenkään nykyisessä tuotantorajoitteisessa maailmantilassa.
Koska sitä ei pystyisi lukitsemaan erilaisilla varmenteilla? Järki nyt käteen. Always online roskalla on rautaa lukittu jo maailman sivu.Juuh. Sony myy ajureita, eikä ne missään nimessä päädy nettii.
Itse just tuon samaisen kyssen ostin ja valitettavasti toimivan kypärän( vertaan siis PSVR:ään) hinta huitelee yli tuon 500 euron( toimiva panta ja varavirta). PCVR:nä vielä enemmän( sertifioitu kaapeli, Oculuksen omaa tosin ei kannata ostaa). Ja, pettynyt olen Questiin kun PSVR:ään vertaa. Ainoa plussa on käsien tunnistus ja hyväksikäyttö ohjaimina.Veikkauksia minne hinta tulee asettumaan???
Kyösti 2 omistan, ja yli 500€ en takuulla tule tuosta maksamaan. Jos sitä hintaa pyytää tai yli ni jää ainakin mulla hamaan tulevaisuuteen.
Löydän vain yhden syyn tällä hetkellä omistaa PS5:n: se on hiljaisempi kuin PS4 Pro( tosin omissa PS5:ssa tuuletin pitää todella kovaa ääntä mutta en ole jaksanut vielä uusia tuulettimia ostaa).Myykää mulle PS5. Siis ajatuksen tasolla.
60fps päivitykset PS4 peleihin on ollut tähän asti paras ominaisuus. Hiljaisuuden lisäksi. Mutta oma PS4Pro oli kohtuuhiljainen yksilö. PS4Pro:sta sai vielä hyvin rahaa, joten vaihtohinta jäi varsin kohtuulliseksi. Ja konsolien hintahan ei juurikaan laske ajan myötä, päin vastoin nousupainetta on, että siinä mielessä oston lykkäämisellä ei juurikaan saavuta mitään. Jos siis joka tapauksessa sellaisen joskus on hankkimassa.Löydän vain yhden syyn tällä hetkellä omistaa PS5:n: se on hiljaisempi kuin PS4 Pro( tosin omissa PS5:ssa tuuletin pitää todella kovaa ääntä mutta en ole jaksanut vielä uusia tuulettimia ostaa).
Onhan toki ero välillä havaittavissa( ja rehellisesti sanottuna kun yli vuoden on näillä vitosilla jo pelejä hakannut niin enää muista minkälaista se kuva on PS4 PRo:n 60 fps:nä vaikka se vielä tuolla työhuoneessa käytössä onkin. Pitääkin kokeilla joitain päivitettyjä pelejä, jotta näkisi miltä se 60 fps näyttää nelosella) jos pelaa 120 fps -pelejä.60fps päivitykset PS4 peleihin on ollut tähän asti paras ominaisuus. Hiljaisuuden lisäksi. Mutta oma PS4Pro oli kohtuuhiljainen yksilö. PS4Pro:sta sai vielä hyvin rahaa, joten vaihtohinta jäi varsin kohtuulliseksi. Ja konsolien hintahan ei juurikaan laske ajan myötä, päin vastoin nousupainetta on, että siinä mielessä oston lykkäämisellä ei juurikaan saavuta mitään. Jos siis joka tapauksessa sellaisen joskus on hankkimassa.
Yli kuukausi siinä meni. Vaati viisi käyntiä Gigantissa. Ekan kerran jälkeen ohjaimelle ei oltu tehty mitään. Toisella ja kolmannella kerralla sanottiin että Sonylta ei ole tullut vastausta ja että otetaan yhteyttä maahantuojaan. Neljännellä kerralla sanottiin että Sonylta eikä maahantuojalta ole tullut vastausta. Viidennellä kerralla (tänään) annettiin uusi ohjain hyllystä.Omani vein Giganttiin 3.1, 5.1 tuli viesti että huolto rekisteröity ja nyt eletään 15. tammikuuta ja mitään ei ole vielä kuulunut.
Laitan tähän taas verrokkina Amazonin - viesti sinne että ohjain driftaa. Eka viesti et selvä homma, täältä tulee uus tilalle ja vanhaa ei tartte edes palauttaa. Vähän on eroa näihin kotimaisiin...Yli kuukausi siinä meni. Vaati viisi käyntiä Gigantissa. Ekan kerran jälkeen ohjaimelle ei oltu tehty mitään. Toisella ja kolmannella kerralla sanottiin että Sonylta ei ole tullut vastausta ja että otetaan yhteyttä maahantuojaan. Neljännellä kerralla sanottiin että Sonylta eikä maahantuojalta ole tullut vastausta. Viidennellä kerralla (tänään) annettiin uusi ohjain hyllystä.
Nyt alkaisi sama prosessi DNA kaupan kanssa. Onko kellään kokemuksia ohjaimen takuujutuista DNA:n kanssa? Onkohan lopputulos sama
Oon vienyt kaksi, toisen verkkikseen ja toisen Poweriin, molemmissa listattu suoraan vaihdettavaksi ja haettu uusi hyllystä tilalle. Verkkiksessä sai itse valita värinkin kun valkoista ei ollut hyllyssä. En sanoisi vaikeaksi.On kyllä täällä suomessa tuo ohjaimen takuuhuolto tehty niin vaikeaksi ja naurettavaksi kuin olla ja voi. Täysin käsittämätöntä puljausta ja asiakkaan kiusaamista.
Poikkeuksia toki on, mutta nämä muutamat isot toimijat (Gigantti, Prisma yms) ovat tältä osin todella hankalia.Oon vienyt kaksi, toisen verkkikseen ja toisen Poweriin, molemmissa listattu suoraan vaihdettavaksi ja haettu uusi hyllystä tilalle. Verkkiksessä sai itse valita värinkin kun valkoista ei ollut hyllyssä. En sanoisi vaikeaksi.
Ei tarvitse soittaa sonylle, prisma vaan koettaa väistää vastuutaan. Suomessa takuun voi aina hoitaa myyjän kanssa niin halutessaan. Jos myymälässä eivät halua ottaa vastaan, niin pyydät takuuhuoltoa/vaihtoa varten postitusohjeet prisman verkkokauppaan, josta tuotteen ostit.Itse tilasin Prisman verkkokaupasta konsolin. Ei voi viedä Prisman myymälään vaihdettavaksi ohjainta, koska ostettu verkosta vaan pitää soittaa suoraan Sonylle. Olen nyt soittanut sinne 3-4 kertaa ja aina on ollut odotusaika sen +20 minuuttia. Katsotaan jos pääsee joskus läpi, että saako ohjaimen huoltoon asti. Että näin. Ei kauheasti kyllä innosta tilaamaan Prismasta toistamiseen tuotetta.
Joo, Prisman verkkokauppa on perseestä. Otin ensimmäisen kerran yhteyttä 2.12 heihin kun konsolin mukana tullut ohjain oli alkanut driftaamaan. En ole vieläkään saanut uutta ohjainta, mutta sentään sain lähettää heille ohjaimen toista viikkoa sitten. Mitään tietoa ei kyllä ole ovatko vastaanottaneet sen tai milloin saan uuden ohjaimen (tai hinnanalennuksen?).Itse tilasin Prisman verkkokaupasta konsolin. Ei voi viedä Prisman myymälään vaihdettavaksi ohjainta, koska ostettu verkosta vaan pitää soittaa suoraan Sonylle. Olen nyt soittanut sinne 3-4 kertaa ja aina on ollut odotusaika sen +20 minuuttia. Katsotaan jos pääsee joskus läpi, että saako ohjaimen huoltoon asti. Että näin. Ei kauheasti kyllä innosta tilaamaan Prismasta toistamiseen tuotetta.
Kyllä varmasti voit viedä sinne myymälään, mistä olet sen "ostanut". Eli esimerkiksi oma tuli Prisma Kaaresta, onneksi se on tuossa kohtuullisen matkan päässä.Itse tilasin Prisman verkkokaupasta konsolin. Ei voi viedä Prisman myymälään vaihdettavaksi ohjainta, koska ostettu verkosta vaan pitää soittaa suoraan Sonylle. Olen nyt soittanut sinne 3-4 kertaa ja aina on ollut odotusaika sen +20 minuuttia. Katsotaan jos pääsee joskus läpi, että saako ohjaimen huoltoon asti. Että näin. Ei kauheasti kyllä innosta tilaamaan Prismasta toistamiseen tuotetta.
Itsellä jäi aikoinaan bonukset keräämättä ja pyysin Prisman verkkokaupasta, että lisäävät bonukset tililleni jälkikäteen. Se ei kuulemma ollut mahdollista, vaan minun piti ottaa suoraan yhteyttä konsolin myyneeseen myymälään, eli tässä tapauksessa Prisma Kaareen. Eli käytännössä täysin päinvastainen ohjeistus kuin sinullaKysyin Prisman tuesta, ei käy. Näin asiakaspalvelija minulle vastasi. Kysyin siis, että voisiko vaihtaa sen myymälässä.
Suora lainaus mailista:
Prisma.fi -verkkokauppa on oma erillinen puolensa ketjussamme ja verkkokaupasta ostettujen tuotteiden reklamaatiot on suoritettava verkkokaupan kanssa.
Playstation ohjaimien kohdallahan tilanne on tosiaan se, että takuuasioissa ohjaimet huolletaan ja/tai vaihdetaan uusiin ainoastaan Sonyn ja heidän maahantuojansa toimesta.
Tämä on Prismalta yksiselitteisesti paskapuhetta. Jälleenmyyjät on ohjeistettu vaihtamaan hajonneet ohjaimet uusiin ja vanhat menee SERiin.Playstation ohjaimien kohdallahan tilanne on tosiaan se, että takuuasioissa ohjaimet huolletaan ja/tai vaihdetaan uusiin ainoastaan Sonyn ja heidän maahantuojansa toimesta.
Kaksi ohjainta vaihtaneena Gigantissa, ensimmäisellä kerralla lähettivät Sonylle viestiä ja toimivat sieltä saanu ohjeistuksen mukaan (vaihtoivat uuteen) homma kesti n viisi päivää. Toisella kerralla n 3kk välissä vaihtoivat suoraan uuteen ilman viestejä. Ehkä Prisma saa myös ohjeistuksensa mitä noille tehdään? Fiksuahan olisi tehdä noihin suora käytäntö. Aina se vaihdetaan uuteen, ei noita kannata lähetellä ympäriinsä "korjattavaksi". Asiakkaan näkökulmasta vaan otti ensimmäisellä kerralla päähän odottaa tuo 5 päivää vaikka tiesin saavani uuden..Tämä on Prismalta yksiselitteisesti paskapuhetta. Jälleenmyyjät on ohjeistettu vaihtamaan hajonneet ohjaimet uusiin ja vanhat menee SERiin.
Mulle lähettävät uuden ohjaimen ilman pakkausta kun sattui lojumaan heidän varastollaan.Ohjaimista kun puhuttiin, niin Kaaren Prismasta sai suoraan hyllystä uuden driftaavan tilalle.
Muistakaa kaikki että virhevastuu on kaksi vuotta vaikka kuitissa lukisi vuoden takuu. Sony ei tosiaan ohjaimille anna kuin vuoden takuun mutta esimerkiksi verkkis pyyhkii sillä perseensä koska:takuuseen joka oli loppunut pari viikkoa ennen driftauksen alkamista vaan myyjän virhevastuuseen. Nyt jäi vähän fiilis että vetosivat omaan hyväntahtoisuuteen. Noh, tärkein on että saan uuden tilalle, oli syy mikä tahansa.
Prismankaan on ihan turha vedota mihinkään hyväntahtoisuuteen.EU-lainsäädännön mukaan elinkeinonharjoittajan on annettava kuluttajalle vähintään 2 vuoden takuu (lakisääteinen takuu / virhevastuu) siltä varalta, että tuote on virheellinen tai se ei näytä samalta tai toimi siten kuin etukäteen on kerrottu.
prisma vaan yrittää tehdä jotain mielipiteenmuokkausta, jotta et valittaisi ensi kerralla samasta asiasta heille. Itse vaatisin uutta tuotetta alkuperäisessä pakkauksessa ihan periaatteen vuoksi.Mulle lähettävät uuden ohjaimen ilman pakkausta kun sattui lojumaan heidän varastollaan.
Lainaus:
"Saimme tiedon reklamaatio-osastoltamme että ohjain on saapunut. Ikävä kyllä Sonyn kanta on selkeä ja he eivät jousta takuun suhteen.
Varastoltamme kuitenkin löytyisi yksi uusi ohjan jonka varastomme voisi sinulle poikkeuksellisesti lähettää.
Ohjain on uusi, mutta se lähetettäisiin ilman myyntipakkausta, koska kyseessä on tuotevaihtona aiemmin Sonylta saapunut ohjain."
Jännä kun en reklamaatiota tehdessäni vedonnut takuuseen joka oli loppunut pari viikkoa ennen driftauksen alkamista vaan myyjän virhevastuuseen. Nyt jäi vähän fiilis että vetosivat omaan hyväntahtoisuuteen. Noh, tärkein on että saan uuden tilalle, oli syy mikä tahansa.
Hyvä idea, mutta samaa perseilyä Gigantin kanssa myös. Ei tunnu olevan väliä ostatko elektroniikkaa operaattorilta vai elektroniikkakaupasta, enemmän vaikuttaa millä paikkakunnalla/missä liikkeessä käyt.Isosti off-topic mutta tää takuupelleily prismojen ja dna/telia/elisa puolelta on hyvä muistutus miksi ostan elektroniikkani elektroniikkakaupoista. Ruokakaupasta ruokaa ja operaattoreilta liittymät.
Luulis ettei oo väliä mihin prismaan vie kun samaa kauppaketjua on kumminkin.Oliko niin että Prisman verkkokaupan ohjainpalautus pitää tehdä Kannelmäen prismaan ? Ei käy muihin prismoihin ?
Eli marssii ohjain kourasssa Kennelmäen priman asiakaspisteeseen ...ja sieltä saa uudeen.
Alkoi ohjain vetämään vasemmalle, ihan kuim tatti olis jumissa vasemmalle.
Olen siinä käsityksessä että mikään ei velvoita että verkkokaupasta ostetun tavaran takuun/palautuksen voisi hoitaa kivijalkamyymälässä. Lain kirjain käsitääkseni täyttyy jos se on postitse tilattu verkkokaupasta, niin sen voi postitse palauttaa verkkokauppaan ottamalla sinne ensin yhteyttä.Mihin tahansa Prismaan voit viedä. Olisihan tuo täysin järjetöntä ja lainvastaista jos täytyisi siihen putiikkiin kärrätä mistä ostettukkin.
Jahas eipä tuo 2tb malli käykkään PS5 kanssa, puuttuu alapuolelta suurinosa kontakti pinnoista...Tukipa vihdoin tilattua 2tb nvme ps5:lle Kingston kc3000, vaikutti testeissä pärjänneen. Phisonin ohjaimilla varusteista uusista nvme asemista, vähiten kelloja säästelty micronin muisti paketeissa, jopa oli pienessä alennuksessa. Ja päälle elecgear PS5 nvme siili ja hiukan laadukkaampi (1mm) lämmönsiirtotyyny kuin mitä siilin mukana tuli (0,8mm 4mw). Siili ja lämmönjohtotyynyt tuli, nyt sit asemaa odotellaan.
Avaisitko tätä enemmän? Kyllähän sen pitäisi toimia, kun se on ihan standardi pci gen4 nvme ssd. Mitkä kontaktipinnat sieltä puuttuu? Kuva vois olla kiva, kun se kertonee enemmän kuin tuhat sanaa.Jahas eipä tuo 2tb malli käykkään PS5 kanssa, puuttuu alapuolelta suurinosa kontakti pinnoista...
Aika jännä, kun tuo sun kuvassa oleva kc3000 on aika erinäköinen kuin kuvat kingstonin omilla sivuilla,...Olisko speksit muuttunut matkanvarrella tai sitten jonkinsortin väärennös? Oliko jotenkin epätavallisen halpa tuo levy tai jostain ei niin luotettavasta kaupasta? Tunnistuuko tuo levy pc:lle pci gen4 nvme asemaksi eikä joksikin hitaammaksi levyksi? PC:llahan toki hitaampikin levy toimii, mutta ps5 vaatii sen pci gen4 nopeuden ja liittimen.Ei millään tunnistanut.... Ihan pienet nystyrät PS5 M.2 liittimessä yläpoulella painamassa alas, ei ainakaan toiminut tämän kc3000 2TB kanssa. PCllä toimii ihan normaalisti.
OT:Aika jännä, kun tuo sun kuvassa oleva kc3000 on aika erinäköinen kuin kuvat kingstonin omilla sivuilla,...Olisko speksit muuttunut matkanvarrella tai sitten jonkinsortin väärennös? Oliko jotenkin epätavallisen halpa tuo levy tai jostain ei niin luotettavasta kaupasta? Tunnistuuko tuo levy pc:lle pci gen4 nvme asemaksi eikä joksikin hitaammaksi levyksi? PC:llahan toki hitaampikin levy toimii, mutta ps5 vaatii sen pci gen4 nopeuden ja liittimen.
Tarviiko sitä levyä pitää jatkossa sitten sisällä?Jotenkin aavistelin, että tuo levyasematon versio kusee vielä ostajansa nilkoille. Uusista digipeleistä huudetaan jotain lähemmäs 80€ kun kieputtimelliselle voi syöttää alle viiden kympin ps4-levyn ja päivittää ilmaiseksi. Ei sinänsä harmita että laitteessa on yksi rako enemmän etupaneelissa...
Voisiko tämän levy Vs digi vänkäyksen vähitellen lopettaa, varmaan kohta 10 kerta samassa langassa?Tarviiko sitä levyä pitää jatkossa sitten sisällä?
Jeez. Jäitä hattuun? Kysyin ihan asiallisen kysymyksen ensimmäistä kertaa koko aiheesta. En ole vängännyt mitään.Voisiko tämän levy Vs digi vänkäyksen vähitellen lopettaa, varmaan kohta 10 kerta samassa langassa?
Kyllä - digiversio halvempi mutta pelit kalliimpia muttei tarvi pitää levyä asemassa.
Kyllä - levyversio kalliimpi mutta pelit halvempia ja voi myydä/ostaa käytettyjä