Playstation 5

Tottakai ne grafiikat on paremmat/tarkemmat ja noista parempilaatusista videoista se tulee paremmin ilmi, mutta aika "huomaamattomia" ne oli noissa nähdyissä trailereissa. Turismossa sitten toki myös rt efektejä mukana.

Enemmän itseä harmittaa, että tehokkaamman cpun mahdolkisuuksia ei noissa julkaistuissa peleissä juuri hyödynnetty, ainakaan trailerien perusteella. Juuri R&C:ssä näytti sentään olevan kunnon fysiikkaakin mukana ja demottiin ssitä nopeaa ssd:tä myös. Tummoista olisi toivonut näkevän useammassakin trailerissa.

Tottahan se on, että julkasupelissä ei ne grafiikat/muut tekniset osa-alueet ole vielä sillä tasolla, mitä uusi rauta mahdollistaa, kun niiden kehitys kuitenkin jo aloitettu paljon aiemmin. On siellä kuitenkin yleensä ollut edes se yksi "leukojen loksauttaja", mutta nyt ei nöhty edes sitä yhtä.
 
Tarinaa uudesta UI:sta miten kaikki tähän astiset UI kikat on heitetty mäkeen ja jokainen pikseli tulee muuttumaan. Myös kotelo itsessään on suunniteltu customoitavaksi. Mitä se sitten tarkoittaakaan.
“This [hardware] is also customizable in ways previous gens weren’t,” reveals MacLaurin. He even teases a “maybe” response to questions about a black version of the PS5, and that “there will be a special edition for everyone.” It’s clear we haven’t heard every detail about the PS5 hardware or software just yet.

Tarkoittaako lie sitä että nuo valkoiset kuoret lähtevät heittämällä pois ja tilalle saa yhteensopivia kuoria? Tiedä sitten...
 
Itse siirryin PC-pelaajasta konsolipelaajaksi reilu kymmenen vuotta sitten ihan vain siksi kun ei pelailu ei ollut enää niin suuri osa elämää ja sunnuntaipelailuun tuo konsoli on aivan passeli. Mutta muistan sen alkukankeuden FPS-peleissä tuolloin, vei kuukausia aikaa tottua pelaamaan pädillä. Nykyään taas en edes osaa pelata FPS-räiskintöjä hiirellä, sillä se tempo tuntuu aivan liian vauhdikkaalta konsoleihin verrattuna. BF1:ssä taisi muistaakseni olla noita 60FPS servereitä PS4:lla ja niissä ei kyllä ruuhkaksi asti porukkaa ollut, joten siihen jonotteluun ja odotteluun loppui mielenkiinto nopeasti. Ja erityisesti kun serverin pelaajakapasiteetit olivat vain puolet 30FPS servuihin verrattuna, niin sekään ei innostanut. Yksi vaihtoehto on riittävä pleikkarille, jotta pelaajamäärät pysyvät tapissa servereillä eikä tarvitse jonottaa. Oli sitten 30 tai 60fps, niin pääasia on että homma toimii kokonaisuudessa. Jos herätän pleikkarini sunnuntai-iltana tarkoituksena pelata pari matsia, niin haluan peliin mahdollisimman nopeasti ilman mitään turhuuksia.

Nuo PS3/Xbox360 aikakauden FPS-pelit on muutenkin aivan hirvittävää skeidaa ohjattavuudeltaan psl Halot ja tämän lisäksi ainakin PS3:n DS3 ohjain on FPS peleihin analogitattien epätarkkuuden vuoksi soveltumaton. PS4:llä FPS-pelit toimii jo ajatuksen tarkkuudella ohjauksenkin puolesta kun tuo ohjain on huomattavasti parempi teknisiltä ominaisuuksiltaan.

En tiedä kuinka paljon on dpi-arvo esim DS3:n tattien kanssa, mutta ei se kovin tarkasti sitä tähtäystä ota. DS4 sensijaan ihan kelvollinen jolla voi jo pelata FPS-pelejä, mutta ns. premium-ohjaimissa (razer/nacon) tietysti se puoli tuntuvasti edellä.
 
Tarinaa uudesta UI:sta miten kaikki tähän astiset UI kikat on heitetty mäkeen ja jokainen pikseli tulee muuttumaan. Myös kotelo itsessään on suunniteltu customoitavaksi. Mitä se sitten tarkoittaakaan.


Tarkoittaako lie sitä että nuo valkoiset kuoret lähtevät heittämällä pois ja tilalle saa yhteensopivia kuoria? Tiedä sitten...
Juuri olin kirjottamassa samaa. Kuoria saa 20-30€, useilla eri väreillä.
 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin "customoitavuuden" tarkoittaa että on valmistajalle halpaa tehdä variantteja joissa tietyt muoviosat ovat erivärisiä tai joissa on jotain ylimääräistä tilpehööriä. Eli jos vaikka arvaisin että nykyisessä mallissa valkoiset osat on helppo tehtaalla korvata toisenvärisillä... ja näin saadaan lukemattomia variantteja. Sony (ja Nintendo) ovat ennenkin kunnostautuneet näissä erikoisvarianteissa... kyseessä on melkeinpä oma keräilyharrastuksensa ja jotkut näistä ihan "retail"-myynnissä olleista varianteista ovat melko harvinaisia ja päälle löytyy joitain melko uniikkeja kappaleita jotka ovat sitten oma lukunsa - joskus vaikkapa pelifirma on teettänyt yksittäisen uniikkimodauksen konsolista esim. messukäyttöön.

Tässä vaikka esimerkinä jotain PS4 malleja mitä on liikenteessä.


Edit: Itseasiassa tämä on ihan oma häröpallonsa sillä näitä variaatioita on olemassa tuhottomasti, niinkuin vaikkapa tämä sivu osaa kertoa:

 
Noi kuoret nyt sais olla vaikka neonkeltaisen ja paskanruskean sekoitus, kunhan 60fps olisi.
 
Kirjoitin oman mielipiteeni PS5-konsolista tuonne väittelyketjuun, sillä niin rajulta kuin se kuulostaakin ei näillä kilpailijoilla ole juurikaan enää mahdollisuuksia kilpailla.

Itse odotan kuumeisesti PS5 Digital Editionia.
 
Mulle on yksi syy ostaa konsoli se, että voi kavereiden kanssa pitää samat konsolit ja lainailla pelejä kun ne on pelannut läpi. Tai vaikka myydä ne pois.. PC:llä mielestäni täyttä idiotismia, että kerran kun olet pelin ostanut, niin sitä ei paljon kaverit pelaile, tai että siitä saisi penniäkään takaisin.. Mullakin on joku 100 peliä steamissa, ja nyt koneen hävittämisen jälkeen niistä ei oo mtn iloa kenellekään.
Kannattaa pitää myös mielessä, että juurikin tämä mainitsemasi varsin yleinen käyttäytymismalli on iso syy (ei toki ainoa syy) siihen, että konsolipelit ovat lähtökohtaisesti varsin kalliita. Pelien kappalemääräinen myynti kärsii todella paljon, kun kaverit lainaavat pelejä toisilleen tai myyvät ja ostavat pelejä käytettyinä.

Pelkästään digitaalisena toimivan konsolin myötä pelimyynti todennäköisesti kasvaa ja sillä voi olla positiivisia vaikutuksia pelien hintoihin. Myös kulut vähenevät, kun peli ei tarvitse fyysistä levyä, pakettia tai toimitusta missään kohtaa.
 
Pelkästään digitaalisena toimivan konsolin myötä pelimyynti todennäköisesti kasvaa ja sillä voi olla positiivisia vaikutuksia pelien hintoihin. Myös kulut vähenevät, kun peli ei tarvitse fyysistä levyä, pakettia tai toimitusta missään kohtaa.

Minkä takia pelien hinnat laskisivat, jos niiden myynti kasvaa? Eikö raha kelpaa pelifirmoille?
 
En tajuu miten usein levyversiolliset pelit on halvempia kuin digitaalinen tuote, tuossa digiversiossa kuitenkin aika monta vaihetta jää tekemättä kun vertaa levylliseen peliin, miksi se ei näy hinnoissa?
 
Ei varmasti laske hinnat julkaisun aikaan jos levymyynti jää pois, samat 60-65€ ne tulee digitaalisena maksamaan. Ehkä nopeammin tulisivat aleen kuin nykyisellään, steam on näyttänyt suunnan jo.
 
En tajuu miten usein levyversiolliset pelit on halvempia kuin digitaalinen tuote, tuossa digiversiossa kuitenkin aika monta vaihetta jää tekemättä kun vertaa levylliseen peliin, miksi se ei näy hinnoissa?

Sony haluaa pitää hyvät välit niihin kauppoihin, jotka myyvät heidän pelejään ja konsoleitaan.
 
En tajuu miten usein levyversiolliset pelit on halvempia kuin digitaalinen tuote, tuossa digiversiossa kuitenkin aika monta vaihetta jää tekemättä kun vertaa levylliseen peliin, miksi se ei näy hinnoissa?
Jos pelit olisivat halvempia digitaalisesti niin kukaan ei myisi levyjä koska se on kannattamatonta. Jos levyjä ei myydä niin ei ole järkeä myydä konsoleitakaan koska niistä ei saada voittoa. Nyt oltaisiin tilanteessa jossa ainoa tapa saada konsoli kotiin olisi tilata se suoraan konsolivalmistajalta. Konsolivalmistaja toimittaisi hitaasti päätoimipisteestään konsoleita ympäri maailmaa tai joutuisi tekemään oman kivijalkaketjun joka möisi konsoleita ja pelejä. Tämä on kannattamatonta.

On siis parempi pitää hyvät välit jälleenmyyjiin ja lopettaa heidän elinkeinonsa uhkaaminen halvemmilla digipeleillä. Siitä tulee vain rumaa jälkeä.

Samasta syystä mikä tahansa laitevalmistaja myy omia tuotteitaan omassa verkkokaupassaan OVH hinnalla samalla kun gigantti myy huomattavasti halvemmalla.
 
Jos pelit olisivat halvempia digitaalisesti niin kukaan ei myisi levyjä koska se on kannattamatonta. Jos levyjä ei myydä niin ei ole järkeä myydä konsoleitakaan koska niistä ei saada voittoa. Nyt oltaisiin tilanteessa jossa ainoa tapa saada konsoli kotiin olisi tilata se suoraan konsolivalmistajalta. Konsolivalmistaja toimittaisi hitaasti päätoimipisteestään konsoleita ympäri maailmaa tai joutuisi tekemään oman kivijalkaketjun joka möisi konsoleita ja pelejä. Tämä on kannattamatonta.

On siis parempi pitää hyvät välit jälleenmyyjiin ja lopettaa heidän elinkeinonsa uhkaaminen halvemmilla digipeleillä. Siitä tulee vain rumaa jälkeä.

Samasta syystä mikä tahansa laitevalmistaja myy omia tuotteitaan omassa verkkokaupassaan OVH hinnalla samalla kun gigantti myy huomattavasti halvemmalla.
Sen verran olen kuitenkin eri mieltä että kyllä ne levylliset myisi kuitenkin, jos levy versio maksaisi esim. 10€ enemmän, olisi tässä kuitenkin se etu että tuotteen voi lainata tai myydä eteenpäin.
 
En tajuu miten usein levyversiolliset pelit on halvempia kuin digitaalinen tuote, tuossa digiversiossa kuitenkin aika monta vaihetta jää tekemättä kun vertaa levylliseen peliin, miksi se ei näy hinnoissa?

Yksinkertainen syy; Levytuotteiden hinnassa on reilusti jälleenmyyjän katetta. En tarkkaa määrää tiedä mutta eiköhän ainakin 25-30%.

Varsinkin isot ketjut joilla on isot volyymit ovat valmiit tinkinmään tästä siivusta saadakseen enemmän myyntiä. Lisäksi heti kun pelin isoin myyntipiikki on ohi, myyntiä joudutetaan katteen leikkauksella ettei tarvitsisi isoa läjää levyjä pistää takaisin valmistajalle. Lopuksi vuosi pari myöhemmin pelit ovat sitten siellä 10-20e alelaarissa.

Juuri tämän vuoksi täyshintaiset digijulkaisut vähän syövät varsinkin konsoleilla. Ne ovat yleensä kalliimpia kuin levyversio, ja lisäksi et saa mitään kouraan. Lisäksi levyversioille tulee joskus yllättävää arvonnousua varsinkin peleissä joissa on lisenssi... tulee mieleen PCn Outrun Coast 2 Coast jota et enää voi mistään ostaa koska Segan lisenssit autoihin rauenneet, mutta levyversiota voi vielä jostain löytää - mutta siitä joutuukin sitten maksamaan preemiota. Samalla tavalla mikä tahansa leffalisenssipeli jos ei ole ihan oman tallin (Sony ja Spider-Man tuskin koskaan "expiroituu") on levynä potentiaalisesti pitkässä juoksussa arvotavaraa jos digiä mydään paljon.

(ja selvyydeksi, ei ostettu digiversiokaan katoa mihinkään jos julkaisia vetää myynnistä, mutta levyversion voi vielä siinä vaiheessa konsoleilla myydä eteenpäin niille jotka peliä kaipaavat kun siitä yhtäkkiä tuli niukkuustuote)
 
Jos pelit olisivat halvempia digitaalisesti niin kukaan ei myisi levyjä koska se on kannattamatonta. Jos levyjä ei myydä niin ei ole järkeä myydä konsoleitakaan koska niistä ei saada voittoa. Nyt oltaisiin tilanteessa jossa ainoa tapa saada konsoli kotiin olisi tilata se suoraan konsolivalmistajalta. Konsolivalmistaja toimittaisi hitaasti päätoimipisteestään konsoleita ympäri maailmaa tai joutuisi tekemään oman kivijalkaketjun joka möisi konsoleita ja pelejä. Tämä on kannattamatonta.

On siis parempi pitää hyvät välit jälleenmyyjiin ja lopettaa heidän elinkeinonsa uhkaaminen halvemmilla digipeleillä. Siitä tulee vain rumaa jälkeä.

Samasta syystä mikä tahansa laitevalmistaja myy omia tuotteitaan omassa verkkokaupassaan OVH hinnalla samalla kun gigantti myy huomattavasti halvemmalla.

No ei tuo nyt ole mikään ainut skenaario. Olen ollut uskovinani jonkun kauppiaan selostusta intternetissä, että noin kympin katteella niitä pelejä myyddän nyt kaupoissa, mikä on aika pientä. Yllä tosin taidettiin väittää, että myytäisiin tappiolla, mutta toi toinen heppuli esiintyi omalla nimellään. Konsoleiden katteista en tiedä, lähde sille, että niistä ei saa voittoa? Ja jos diginä myytäisiin enemmän, niin kyllä silti jäisi konsolit ja tarvikkeet, ja ne vaihdettavat kuoret. Ja joo, pelihylly olisi varmasti pienempi, mutta kyllä sieltä ne uusimmat silti löytyisi ja niitä ostettaisiin lahjaksi ja eteenpäin myytäväksi.

Sama juttu se on pelitietokoneiden kanssa, Steam toimittaa päätoimipisteestään tietokoneita ja näytönohjaimia ympäri maailman.
 
Jos pelit olisivat halvempia digitaalisesti niin kukaan ei myisi levyjä koska se on kannattamatonta. Jos levyjä ei myydä niin ei ole järkeä myydä konsoleitakaan koska niistä ei saada voittoa. Nyt oltaisiin tilanteessa jossa ainoa tapa saada konsoli kotiin olisi tilata se suoraan konsolivalmistajalta. Konsolivalmistaja toimittaisi hitaasti päätoimipisteestään konsoleita ympäri maailmaa tai joutuisi tekemään oman kivijalkaketjun joka möisi konsoleita ja pelejä. Tämä on kannattamatonta.

On siis parempi pitää hyvät välit jälleenmyyjiin ja lopettaa heidän elinkeinonsa uhkaaminen halvemmilla digipeleillä. Siitä tulee vain rumaa jälkeä.

Samasta syystä mikä tahansa laitevalmistaja myy omia tuotteitaan omassa verkkokaupassaan OVH hinnalla samalla kun gigantti myy huomattavasti halvemmalla.

Logiikkasi ontuu. PC-pelimarkkinat ovat jo siirtyneet lähes täysin digitaaliseen kauppaan, eikä pc-raudan myynti perinteisistä kivijalkakaupoista ole mihinkään kadonnut.
 
Logiikkasi ontuu. PC-pelimarkkinat ovat jo siirtyneet lähes täysin digitaaliseen kauppaan, eikä pc-raudan myynti perinteisistä kivijalkakaupoista ole mihinkään kadonnut.
Ei onnu. PC komponenteissa on katteet. Konsoleissa ei. Verkkokauppa.com tai jimms ei myy näytönohjaimia nolla katteella että saisivat myytyä PC-pelejä.
 
En tajuu miten usein levyversiolliset pelit on halvempia kuin digitaalinen tuote, tuossa digiversiossa kuitenkin aika monta vaihetta jää tekemättä kun vertaa levylliseen peliin, miksi se ei näy hinnoissa?
PC-puolellahan asia on toisinpäin eli digitaaliset on yleensä huomattavasti fyysisiä pelejä halvempia. Tämä johtuu yksinkertaisesti isosta, nopeasta ja laajasta kilpailusta. Kuka tahansa voi muutamassa minuutissa tarkastaa pelin hinnan Steamista, Epic storesta, G2Play, G2A, Humble Bundle jne. ja valita halvimman.
Konsolipuolella taas koko ekosysteemi on tiukasti valmistajan talutusnuorassa eli Sony, MS ja Nintendo voivat päättää rauhassa sen hinnan minkä ne sinulta ottavat eikä vaihtoehtoja ole.

Hinta siis ei määräydy valmistaja-kuluttaja ketjun perusteella vaan yksinkertaisesti kilpailuasetelman. Tuon takia, jos tulen PS5 jossain vaiheessa hankkimaan, jätän digital editionin hyllylle.
 
Digitaalisien pelien myynnin osalta konsolit ja PC ovat niin erilaisia, että ei niitä oikein hyvin voi suoraan verrata. Tietysti näkisin mielelläni digitaalisissa peleissä hinnanleikkausta mutta eipä tuo oikein ole realistista, jos fyysiset pelit ja niiden jälleenmyyjät jatkavat kuvioissa. Onhan tuo vaan silti kuluttajan näkökulmasta aika järjetöntä, että esim. TLOU2 voi ennakkotilata fyysisenä 50€ ja digitaalisena se on 70€. Fyysisestä saa vielä sitten sen 30-40€ takaisin jos myy edelleen ja niitä voi vaihdella/lainata ristiin kavereiden kanssa. Olisi niin kiva siirtyä nykyaikaan ja digitaaliseen sisältöön mutta ei tuo vain ole taloudellisesti järkevää. Periaatteessa Sony voisi kuitenkin kehittää tuota PS Now palvelua ja sisällyttää siihen entistä enemmän pelejä astumatta suoraan niiden fyysisiä pelejä jälleenmyyvien varpaille. Konsepti ja kohderyhmä kuitenkin erilaisia.
 
Ottamatta kantaa "vuodon" hinnan oikeellisuuteen, niin voitaneen todeta Sonyn varmasti hyvin tarkkaan laskeneen arvioita kuinka paljon halvemmalla voi myydä digiversiota kun vertaa ettei käytettyjen pelien kauppaa tapahdu ja tukkujen, kauppojen, valmistuskustannusten sekä logistiikan osuus valuu suoraan Sonylle.
 
399e/$ tuntuu naurettavan halvalta hinnalta, kun miettii paljonko siellä on teknologiaa sisässä. Olis hieno yllätys, jos halvin malli on noin halpa. Mä en pidättele hengitystä ja odottelen 499/599 hintaluokkaa.
 
Kyllähän tuo halvalta tuntuu mutta toisaalta ihan mahdolliselta. Digitaalisuuteen siirtyminen on Sonyllakin varmasti pitkän tähtäimen suunnitelmana ja tämä on ensimmäinen askel siihen. Tuossa voidaan ottaa tarkoituksellisesti hieman tappiota per konsoli, kun vastineena saadaan edistettyä omia tavoitteita ja toki ne digipelit tuovat myös isomman katteen. Tavallisen konsolin osalta taas tuo 499 alkaa varmaan oikeasti olemaan se kipuraja, jonka jälkeen myynnit laskevat selkeästi. Huhuissahan on näemmä myös ollut puhetta siitä, että konsolin valmistuskustannus olisi n. 450, joka tukisi tuota loppuhintaa.
 
Jos noi hinnat pitää paikkansa, niin en ole yhtään pahoillani. Itse ajattelin, että 500€ digital ja 600€ levyaseman kanssa olisi vielä omien kipurajojen paikkeilla, mutta jos Amazon oli oikeassa, niin ei haittaa ollenkaan.
 
399 on ihan realistinen hinta ja 499 ehkä vielä menee, mutta sen ylittäminen saattaa jo iskeä sormille.

Se on kuitenkin ihan sama mitä rautaa siellä konsolin sisässä on kun se on Sonyn ekosysteemiin lukittua rautaa. Konsolin hinnassa kuluttajat maksavat ekosysteemiin liittymisestä ja sen jälkeen sitten Sony voi rauhassa hakea menetetyt rahat takaisin ohjaimilla, peleillä, kk-maksuilla jne.
 
Ovatko PS5 pelit 4K / 60fps ? Niin kuin esim. nämä Rachet and Clank tai jokin Horizon 2?
 
Täytyy ton hinnan kanssa muistaa nyt se, että vaikka huomenna ilmotettaisiin hinnaksi 550€ halvemmasta versiosta ja ylihuomenna xbox ilmoittaa hinnaksi 500€, niin enne julkaisua hinta luultavasti olisi taas eri. Tässähän on nyt jo nähtävillä vähän tollasta "kumpi väistää ensin" tyyppistä touhua hinnan suhteen. Voi olla, että hinnat julkaistaan ihan viime tinkaan, juuri ennenkuin tulee kauppojen hyllylle, kun ei haluta että kilpailija under cuttaa tota hintaa.

Luultavasti Sony on vielä valmis myymään tappiollakin, kuhan on halvempi kun kilpailija. Sinällään ei kannata tuudittautua tässä vaiheessa mihinkään "vuodettuun" hintaan, kun lopullista ja virallista tietoa voi joutua odottamaan vielä 4kk.

Mukava kyllä nähdä tuo digital only edition. Varmasti se parempi vaihtoehto monille, varsinkin niille jotka ei enään mitään bluray/dvd levyjä kattele.
 
Ovatko PS5 pelit 4K / 60fps ? Niin kuin esim. nämä Rachet and Clank tai jokin Horizon 2?

Pelintekijästä on kiinni painotetaanko karkkigrafiikoita vai ruudunpäivitystä.

Ratchet & Clank on ilmeisesti natiivi 4K/30 fps. Syyt voi poimia ruudulta.

 
Viimeksi muokattu:
Ei siinä että ps5 maksaisi 400-700e, vaan että Demons souls maksaa 400-700e. ;)

Virallista hintatietoa odotellessa.
 
Mielenkiintoista että Digital Foundryn poijjaatkin alkaneet puhumaan "post-resolution erasta" (resoluution jälkeisestä aikakaudesta) minkä PS5 ja XboxSX aloittaa. Eli temporaaliset ynnä muut rekonstruktio tekniikat on niin hyviä jo että natiiviresoluutiot menettää merkityksensä. Heidän pikselinlaskentatyönsä alkaa tulemaan päätökseen kun eivät enää kunnolla erota onko 1440p renderöity peli oikeasti 1440p vai 4k vaikka ottavat screenshotin ja zoomaavat photoshopilla 1000% suurennokseen.

Viitaten DF:n UE5, Detroit PC(native 4k) vs. PS4(checkerboarded 4k), what is required for 4k gaming videoihin.

Tästä eteenpäin, kunhan enginet modernisoituu, niin 4k on vain canvas johon developerit tekevät pikseliefektejään miettimättä mikä on resoluutio juuri sen efektin kohdalla ja rekonstruktoivat framen lopuksi 4k outputiksi. Esimerkki kun vertasivat 2080Ti vs. 2070 näyttiksiä. Pelit näyttivät samalle ja pyörivät yhtä korkeilla framerateilla kun 2080Ti rendasi peliä native 4k ja 2070 huomattavasti pienemmillä resoilla DLSS:llä. Zoomauksissa huomasivat että 2070:lla pyörivä oli tietyiltä detaileiltaan aavistuksen epämääräisempi, eli mitä järkeä kuluttaa yli tuplasti tehokkaamaan kortin laskentatehoa siihen että peli pyörii ja näyttää samalle mitä 2070 tekee?

En malta odottaa 3080Ti korttia ja DLSS:ää 4k120Hz näytöllä. Kaikki detailit ultra, RTX on 1440p DLSS -> 4k. I can only get so erect.
 
Ovatko PS5 pelit 4K / 60fps ? Niin kuin esim. nämä Rachet and Clank tai jokin Horizon 2?

Suuri osa julkaistuista isommista peleistä on 30FPS.


"
30 FPS

  • Ratchet and Clank: Rift Apart|30 FPS
  • Stray|30 FPS
  • Returnal|30 FPS
  • Kena: Bridge of Spirits|30 FPS
  • Demon's Souls|30 FPS, but may offer 60 FPS mode
  • Destruction Allstars|Probably 30 FPS
  • Horizon: Forbidden West|Probably 30 FPS
  • Oddworld: Soulstorm|Probably 30 FPS
60 FPS
  • Gran Turismo 7|60 FPS
  • Sackboy: A Big Adventure|60 FPS
  • Godfall|60 FPS
  • Astro's Playroom|60 FPS
  • Resident Evil VIII: Village|Probably 60 FPS "
 
Annetaan sen konsolin ja pelien tulla rauhassa ekana ulos niin nähdään mitä oikeasti tarjotaan kun useinkin se mitä tässä vaiheessa näytetään on vaan puhdasta showta.

Konsoli näyttää hieman ehkä oudolta. Hieman ehkä liioitellun muotoillulta kun vrt. Toiseen kilpailijaan. Vertailukuvista voi päätellä että aika isohko ja itselläkin menisi tv-taso uusiksi.

Only digital versio ei houkuttele sillä pelie kokoluokka hyppää varmaan vielä isommaksi ja vaikka on 1000/250 netti niin olisi hyödyllistä tietää miten paljon tilaa ne pelit vie tulevassa generaatiossa. 100gb?

Mutta katsotaan. Pelejä on tarjolla ja konsolikin vihdoinkin nähtiin. Hyvä hyvä.
Johan pc-maailmassa on yksi 10v menty ilman optista asemaa ja hyvin noita 100gb pelejä asenneltu ilman gigasta nettiä.
 
Johan pc-maailmassa on yksi 10v menty ilman optista asemaa ja hyvin noita 100gb pelejä asenneltu ilman gigasta nettiä.
Minulla taisi hajota DVD asema 2008-2009, mutta jo ennen sitä ostin jo pelejä lähes pelkästään steamista. PC:llä tuo toimii koska pelin saa aina harmaatuonnista eurolla, mutta konsoleilla ei ehkä vielä samanlaista kulutusta tapahdu koska ainakin PS5:lle pelit ostetaan exclusiivisesti PSN storesta. Mitä latauskokoihin tulee niin kunhan lataus toimii edes lähelle kaistan tarjoamaa rajaa niin joku 100GB ei kyllä ole ongelma.
 
Hmm... mietteliääksi vetää eli osa kuitenkin 60fps pelejä. Täytyy keksiä mikä peli erityisesti itseäni kiinnostaisi. Viime aikoina ollut fiilistä että mikään peli ei kiinnosta, joka huolestuttava juttu. Etenkin näitä Twin Stick Shootereita haluaisin pelata. Myös tuollainen fantasiamaailma kiinnostaisi, kuten siinä yhdessä pelissä joka näytti kuin Pixar / Disney animaatiolta.
 

Simon Rutter, PlayStation’s EVP for Europe, says that for Sony exclusive games are “hugely important. More important, I think, than they’ve ever been. Through their proximity to the system’s designers, PlayStation’s studios are able to really extract the most out of the system performance and that’s a really valuable attribute for a platform holder to have. [PlayStation] can rely on a studio network that can really show off the innovations that we’re trying to put across … when the exclusives are as powerful as Marvel’s Spider-Man or Horizon, they are important games that people want to play.”
“Gran Turismo 7 is going to benefit from almost every single technological enhancement that we have in PlayStation 5,” says Rutter. “The loading times will be next to nothing compared to what they have been in the past. Sitting in the cockpit, the 3D audio allows you to hear the thunderous roar of a Ferrari behind you or in front of you, and you can recognise the difference between that and the engine noise of a Maserati. Driving the car using the DualSense controller, you’ll have a different feeling in your hands from the smooth undulating tarmac of a racetrack, compared to the gritty sensation on a gravel track. Pressing a soft accelerator will feel very different than pressing on a stiff brake pedal or gear paddle.”

GT7 confirmed 2027 release?
 
Hero_Consoles_Flat.jpg

Amazonin sivuilta korkealaatuinen kuva vaakatasossa.

 
Viimeksi muokattu:
Lisää horizonista. Lyhykäisyydessään, minimaaliset latausajat mukaanlukien fast travel, uusia robotteja ja osa ihmisvihollisista osaa ottaa koneita haltuun/modailevat roboja. Pelimaailmassa liikutaan länteenpäin kuten nimikin antaa odottaa. Aavistuksen isompi pelialue kuin edellisessä osassa.

Uskovat pelin julkaisun tapahtuvan 2021 vuoden aikana. Allekirjoittanut ei pidätelle hengitystä. Kovin usein ei pelit kerkeä aikataulussa myyntiin

 
Viimeksi muokattu:
Lisää horizonista. Lyhykäisyydessään, minimaaliset latausajat mukaanlukien fast travel, uusia robotteja ja osa ihmisvihollisista osaa ottaa koneita haltuun/modailevat roboja. Pelimaailmassa liikutaan länteenpäin kuten nimikin antaa odottaa. Aavistuksen isompi pelialue kuin edellisessä osassa.

Uskovat pelin julkaisun tapahtuvan 2021 vuoden aikana. Allekirjoittanut ei pidätelle hengitystä. Kovin usein ei pelit kerkeä aikataulussa myyntiin


Edelleen pakotetaan naisella pelaamaan? Onko nuo naissoturit sit kovinkin yleisiä esim. nativistikulttuureissa? ihme kun pakotus ei ole mennyt sille asteelle, että sukupuoli olisi hävitetty kokonaan sillä tavalla että hahmot olisivat tunnistamattomia sukupuoleltaan. Kolmanneksi milloin viimeksi pelissä on esitetty nainen primäärifunktiossaan eli synnyttäjänä ja äitinä? Primäärifunktio siksi, että ihmiskunta lakkaa olemasta ilman tätä toimintoa. Peleissä ei tule vastaan kuin näitä naistaistelijoita... Näitäkin voisi välillä miettiä iänikuisten pikselien ja lataustaukojen ohella.
 
Edelleen pakotetaan naisella pelaamaan? Onko nuo naissoturit sit kovinkin yleisiä esim. nativistikulttuureissa? ihme kun pakotus ei ole mennyt sille asteelle, että sukupuoli olisi hävitetty kokonaan sillä tavalla että hahmot olisivat tunnistamattomia sukupuoleltaan. Kolmanneksi milloin viimeksi pelissä on esitetty nainen primäärifunktiossaan eli synnyttäjänä ja äitinä? Primäärifunktio siksi, että ihmiskunta lakkaa olemasta ilman tätä toimintoa. Peleissä ei tule vastaan kuin näitä naistaistelijoita... Näitäkin voisi välillä miettiä iänikuisten pikselien ja lataustaukojen ohella.
Kai tää nyt oli vaan huono vitsi? Kuka helvetti nyt jaksaa tuollasia miettiä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom