Playstation 5

Nonni. Siinä meni seki hekumoitu PS5:n " hiha ässä" sitten. Tekniikan ja tehojen puolesta PS5:lle ei ole siis mitään etua XBSX:ää vastaan.

Nopeampi SSD-toteutus, HRTF-audio ja ohjaimen uudet ominaisuudet eivät sitten ole vissiin mitään? Miten se voi olla niin käsittämättömän vaikeaa pitää se vertailu siellä väittelyketjussa? No toisaalta kun katsoo tuota Scarlett-ketjua, niinpä ei yllätä että se sonta näemmä valuu myös tänne asti.

Offtopiccina sen verran, että ei liene yllätys että myös MS:llä on oma striimaustekniikkansa asseteille SSD:tä hyödyntäen, tämä ei tosin poista sitä eroa että näiden tietojen valossa pleikkarin SSD-ratkaisu on edelleen nopeampi.
 
Harmillisesti PS5 voisi olla vaikka puolet hitaampi jokaisella osa-alueella ja silti se on hankittava pelien vuoksi.

Jos tuo kerran pyörittää PS4:n pelit myös, niin täytyy vakavasti harkita noita yksäreitä varten, kunhan hinnat laskee. Tuli tuo Uncharted collection tuosta lunastettua vanhalle tilille, niin on yksi pelikin valmiiksi odottamassa.
 
Nopeampi SSD-toteutus, HRTF-audio ja ohjaimen uudet ominaisuudet eivät sitten ole vissiin mitään? Miten se voi olla niin käsittämättömän vaikeaa pitää se vertailu siellä väittelyketjussa? No toisaalta kun katsoo tuota Scarlett-ketjua, niinpä ei yllätä että se sonta näemmä valuu myös tänne asti.

Offtopiccina sen verran, että ei liene yllätys että myös MS:llä on oma striimaustekniikkansa asseteille SSD:tä hyödyntäen, tämä ei tosin poista sitä eroa että näiden tietojen valossa pleikkarin SSD-ratkaisu on edelleen nopeampi.

No tottakai näissä omissakin ketjuissa tulee väksisin vertailua. Pakkohan sitä PS5:n speksejä on suhteuttaa johonkin...

HRFT nyt on aika meh. 80% konsolipelaajista käyttää töllön kajareita. Tuo marginaalisesti nopeampi SSD ei nyt käytännössä tuo juuri mitään eroa, kun keeran Assettien striimaus hoituu XBSX:llä yhtä hyvin.

Ja kyllähän se nyt näyttää olleen aika yllätys, kun sitä on täällä kilvan ylistetty PS5:n vahvuudeksi.


Eipä sillä, kyllä minäitsekkin PS5:n todennäköisesti ostaisin, jos joku konsoli olisi hommattava, koska XB pelit saa melkein 100% myös PC:lle. Tekniikan puolelta tehokruunu silti näyttää pysyvän edelleen Mikkisoftalla.
 
HRFT nyt on aika meh. 80% konsolipelaajista käyttää töllön kajareita.
Itse tykkään pelailla kuulokkeiden kanssa, niin pääsee parhaiten tunnelmaan eikä häiritse muita, jotka puuhaavat omiaan. Välillä toki tulee pelattua ilman kuulokkeitakin. Jokainen voi valita haluaako saada kaiken parhaiten irti äänestä käyttämällä kuulokkeita - vähän samaan tapaan kuin joku voi sijoittaa monikanavaääneen ja käyttää Dolby Atmosta, paitsi että tämä on huomattavasti halvempi ratkaisu. Ehkäpä ihmiset alkavat arvostaa ääniraitoja taas uudella tavalla, jos sattuvat kokeilemaan pelejä kuulokkeiden kanssa ja hämmästyvät miten todentuntuisesti äänet kuuluvat. Jos ei halua, niin on tällä hetkellä tyytyminen virtual surround soundiin kajareilla. Tempestiä kyllä kehitetään monikanavasetteihin, mutta se ei ole julkaisua varten valmiina, joten eivät menneet lupailemaan mitään.
 
3d audioon satsaaminen ja HRTF voi olla yllättävän kova juttu jos ja kun sony jatkaa vr:aan panostamista. Ehkä se vr lähtee ps5:n elinaikana oikeasti lentoon. Mut oli hrtf tai ei niin ehkä tällä kertaa saataisiin gran turismon audiot lopullisesti kuntoon? Tosin mieluummin gran turismon pelaisi laadukkaassa vr:ssa kuin telkkarilla.
 
Itellä ainaki Tempest audio sai hieman jöpöttämään. Kun hieman panosti PC-puolella audioon äänikortilla ja paremmilla kuulokkeilla, niin piti sitten hankkia PS4 käyttöön myös äänikortti. Aina pelannu konsoleilla niillä TV kaiuttimilla, niin olihan se aika mukavaa kuulokkeiden kanssa nauttia peleistä.

Joten HRTF ainaki paperilla kuulostaa semmoselta, joka veisi kokemuksen sillä saralla uusiin sfääreihin. Mutta uskon että tämäki tulee olemaan "Uskon sitten kun kuulen" tapaus.
 
Eihän tuosta PS5:sta ole tihkunut hirveästi tietoja vielä, ja eiköhän sieltä pikkuhiljaa julkisteta kaikki ominaisuudet. Joten odotetaan nyt ihan rauhassa ennekuin tehdään mitään johtopäätöksia.
 
Uusin video PS5:sta. Taas uumoillaan 500 $ hintalappua. Ja myöhemmin videossa speloidaan 450 $ hinnalla.


Ja toinen tuoreempi (2 h sitten julkaistu), joka käsittelee tekniikkaa. Ja nopeutta.

 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuosta PS5:sta ole tihkunut hirveästi tietoja vielä, ja eiköhän sieltä pikkuhiljaa julkisteta kaikki ominaisuudet. Joten odotetaan nyt ihan rauhassa ennekuin tehdään mitään johtopäätöksia.

Mitä höpiset. Kaikki PS5 keskeiset "ominaisuudet" on kerrottu ja esitelty. Ei sieltä mitään ihmeellistä ole enää tulossa.
 
Yksi tärkeä ominaisuus on vielä julkaisematta ja se on itse laitteen kotelo/muotoilu ja sitä mukaa myös miten jäähdytys on toteutettu. Toivon suuresti että menevät saman tyylisellä designilla kuin kilpailija.
 
Mitä höpiset. Kaikki PS5 keskeiset "ominaisuudet" on kerrottu ja esitelty. Ei sieltä mitään ihmeellistä ole enää tulossa.
Pari kuvaa ohjaimesta ja yksi virallinen esitys pelikehittäjille ja sun mielestä kaikki on kerrottu? Loput on sitten spekulointia ennenkun tulee virallista infoa.
 
Ainakin itseä kiinnostavia asioita on paljon vielä mysteerien peitossa.
  • PSN tiers (free, plus, ?founder?)
  • UI
  • Miten pelit launchataa ja miten ne keskeytetään ja tallennetaan ja miten instant game load toimii ja kuinka instant se o.
  • Pyöriikö bloodborne?
  • Miten PS-kauppa toimii?
  • Peliclippien editointi, jako, hallinta
  • Trophies2.0
  • Miten liittyminen peleihin jos näen että kaveri pelaa.
  • Mitkä on julkaisupelit.
  • Mitkä on 120Hz pelit.
  • Mitkä nvme SSD kortit sopivat PS5
Tuossa muutamia.
 
Yksi tärkeä ominaisuus on vielä julkaisematta ja se on itse laitteen kotelo/muotoilu ja sitä mukaa myös miten jäähdytys on toteutettu. Toivon suuresti että menevät saman tyylisellä designilla kuin kilpailija.

Saa luvan ollakin hyvin tehty, kun toi PS4 pro on sellainen helvetin esi-imuri, ettei sitä jaksa kuunnella.
 
Saa luvan ollakin hyvin tehty, kun toi PS4 pro on sellainen helvetin esi-imuri, ettei sitä jaksa kuunnella.
Nimenomaan. Omakin pari vuotta vanha Pro alkanut muistuttaa tehoimuria. Esim COD MW:n lobbyssä kun odottelee pelin käynnistystä ääni on ihan saatanallinen. Meinaa vaimo ja lapset herätä kun se alkaa kiihdyttelemään :D Pelissäkin ääntä pitää mutta onneksi maltillisempana. Toivon suurta panostusta ja parannusta Sonylta tuohon asiaan.
 
  • Pyöriikö bloodborne?

Todennäköisesti ei, koska peli on rajoitettu 30fps epätasaisella framejen ryhmittelyllä eikä tästä pelistä ole tullut mitään uutta versiota mikä poistaisi tuon 30fps:n rajoituksen niin kuin muista peleistä on tullut ps4pro:n julkaisun myötä.
Ihan yhtä huonosti toimii ps4pro:lla kuin tavan pleikkarilla ja jos ei muutosta tehdä niin yhtä huonosti pyörii ps5:lla.

Harmi sinäänsä.

Pari kuvaa ohjaimesta ja yksi virallinen esitys pelikehittäjille ja sun mielestä kaikki on kerrottu? Loput on sitten spekulointia ennenkun tulee virallista infoa.

Täh, kuten Pclayer sanoi niin kaikki keskeiset speksit on löyty tiskiin. Odotatko vielä jotain yllätysnappia minkä Sony kertoo PS5:ssa olevan mistä painamalla elämänlaatu paranee ja veroilmoitus täyttyy?
Ei sieltä mitään yllätystä laitteen puolesta enää tule mikä ei speksejä katsomalla kävisi jo selväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan. Omakin pari vuotta vanha Pro alkanut muistuttaa tehoimuria. Esim COD MW:n lobbyssä kun odottelee pelin käynnistystä ääni on ihan saatanallinen. Meinaa vaimo ja lapset herätä kun se alkaa kiihdyttelemään :D Pelissäkin ääntä pitää mutta onneksi maltillisempana. Toivon suurta panostusta ja parannusta Sonylta tuohon asiaan.
Cernyllä oli jokin teoria tuohon, miksi esim. lobbyssa tai menussa (God of War taisi olla esimerkkinä) Pro rupee huutamaan, mutta en nyt muista sitä. Ihan mielenkiinnolla odotellaan PS5 teardownia jäähdytysratkaisun näkemiseksi.

Konsoleissa on ollut aiemmin niin, että jäähdytys on suunniteltu arvioitua maksimi tehonkulutusta vasten ja rauta on suunniteltu niin, että on pysyvät kellot ja maksimi tehonkulutus voi vaihdella eri aktiviteettien mukaan - Pron kohdalla tuo maksimi arvioitiin väärin ja siksi esim. joidenkin pelien menuissa se ääntelee enemmän. Laadunvaihtelu on vielä toinen juttu, jonka toivottavasti korjaavat, sillä monillahan PS4 on äännellyt tavanomaista useammin, ellei jopa jatkuvasti.

PS5 taas on suunniteltu niin, että maksimi tehoa ei voi ylittää. Tämä tarkoittaa sitä, että noissa ongelmallisissa menuissa laskettaisiin kellotaajuuksia GPU:sta tai CPU:sta, kun huomataan että aktiviteettia on poikkeksellista enemmän. Pudottamalla kellotaajuutta 2% saadaan aikaan 10% tehonkulutuksen lasku, ja Cerny tuumi, että tuo riittää suurimmassa osassa ongelmatapauksia. Nyt jäähdytys on voitu suunniteltu siis tarkkaan tuon maksimi tehonkulutuksen mukaan eikä sitä tarvitse enää arvata. Cernyn toiveena kehittäjille oli, että he kehittäisivät pelejä tämä erilainen ajatusmalli huomioon ottaen optimitilanteen saavuttamiseksi. Cernyn esityksessä oli joitakin yksityiskohtia, joita en aivan ymmärtänyt, mutta toivottavasti ymmärsin oikein tämän ytimen.
 
Todennäköisesti ei, koska peli on rajoitettu 30fps epätasaisella framejen ryhmittelyllä eikä tästä pelistä ole tullut mitään uutta versiota mikä poistaisi tuon 30fps:n rajoituksen niin kuin muista peleistä on tullut ps4pro:n julkaisun myötä.
Ihan yhtä huonosti toimii ps4pro:lla kuin tavan pleikkarilla ja jos ei muutosta tehdä niin yhtä huonosti pyörii ps5:lla.
No tuohan tarkoittaisi että se pyörii. Se että onko se enchanced on sitten toinen juttu.
 
Mahdollisesti PS5 jäähdytykseen liittyvä patentti:

EWSRRo4XQAAi6EC


 
Viimeksi muokattu:
Ahaa, puhui siis täysin eri asiasta. Itse tarkoitin että kunhan peli pyörisi PS5:lla. Kaikki pelithän ei nimittäin toimi.

haha joo:lol:

Minä käsitin pyörimisen nyt niin, että peli toimii sulavasti ilman stutterointia 60fps PS5:llä ja se ei ole valitettavasti mahdollista jos peliä ei pätsätä. Toivottavasti taas toimii edes niin miten vanhoillakin konsoleilla, siitä ei ole tietoa ja ihan aiheellinen huolenaihe.
 
PS5 mahdollinen jäähy patentti julki - näyttäisi olevan jäähy sandwichina piirilevyn ympäri ja lämpöputkia piirilevyn läpi.

 

Liitteet

  • Screenshot_20200423-174709_Drive.jpg
    Screenshot_20200423-174709_Drive.jpg
    374,1 KB · Luettu: 117
PS5 DualSense Controller Could Be 'One of the Best in History'

Speaking of which, to learn more of what developers think of the PS5 DualSense controller, we reached out to Dying Light 2 developer Techland to see what it thought of the innovation. Lead game designer Tymon Smektala told Push Square that he thinks the controller looks fantastic. "I absolutely love it. It's an amazing design, as futuristic as we should expect in 2020 - the sci-fi times we already live in. As for the shape, we need to see how it will fit in the hands, but looking at it I get very good vibes - I think it has a chance to be one of the best in history, just big enough but neat & funky at the same time."

Smektala then went on to discuss just some of the features which set the PS5 DualSense controller apart. "I also think that the haptic feedback and adaptive triggers can be real game-changers, way more than people expect right now. I'm curious about the overall sturdiness of the thing. It looks so sleek I wonder if it will survive accidental falls and rage quits. But all in all, even though I know the initial opinions were varied, for me it's absolutely fantastic."

Following the recent outpour of love for the next-generation controller from those working on PS5 games, including Tymon Smektala himself, we think it's clear that the features it's packing won't be quickly abandoned. The likes of adaptive triggers and haptic feedback seem to be here to stay, and Dying Light 2 may well take advantage of them. While the game no longer has a release window following its indefinite delay, Techland has confirmed that a PS5 version is in the works.
PS5 DualSense Controller Could Be 'One of the Best in History'

Lupaavalta vaikuttaa uusi ohjain :) Premiumia suoraan konsolipakkauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Odottaisin myös muiden sivustojen arvioita jotka ei vain uutisoi Playstation uutisia kuten tämä näyttää tekevän

Mutta tämähän ei ole ongelma kun kyseessä on kilpailijan tuote? Silloinhan fanisivustot kelpuutetaan valideiksi lähteiksi kenenkään tästä huomauttamatta? :think:

Uusi ohjain vaikuttaa kyllä uudistuksineen lupaavalta, itselleni tuo mustavalko-väriteema ei ihan suoriltaan uppoa, toivottavasti tuosta tulee muitakin värivaihtoehtoja saataville.
 
Mitä tuo haptinen tuntuma (haptic feedback) tarkoittaa?

Nykyistä parempaa ”näppituntumaa” ohjaimen kanssa. Mainospuheissa on mainittu, että esim. Jousipyssyllä ampuessa R2 - näppäin jäykistyy kun jousta virittää. Eli ohjain antaa käteen paremmin palautetta siitä mitä olet pelissä sillä hetkellä tekemässä. Nykyäänhän haptinen palaute on vain tärinä.
 
Uusi ohjain vaikuttaa kyllä uudistuksineen lupaavalta, itselleni tuo mustavalko-väriteema ei ihan suoriltaan uppoa, toivottavasti tuosta tulee muitakin värivaihtoehtoja saataville.
Tuleehan niistä aina, mutta ei välttämättä heti PS5 launchissa. Sony saisi kopsata Xboxilta Design Lab -konseptin, jotta pelaajat voisivat tuunata haluamansa kaltaisen ohjaimen. Tosin eri värisävyjä olisi kiva saada enemmän kuin tuossa Design Labissä. Ei tarvitsisi odotella, että tulee halutun kaltainen ohjain myyntiin.
 
Lisää DualSensestä vakuuttuneita :) Tällä kertaa Tequila Worksin toimari.

In the same interview, Raúl Rubio talked extensively about the PlayStation 5 controller, DualSense, saying that it features a smart application of technologies like Haptic Feedback, which could make the gaming experience feel more "sensory". According to Rubio, having biometric data, for example, will allow the experience to be tailored to the player's current state, and even go further with features like fingerprint recognition and special vibration simulation that will allow players to feel what is happening on the screen.

All these features will make the PlayStation 5 DualSense controller exponentially better, according to Raúl Rubio, as preference will no longer be just about ergonomics and ease of use. He highlights how Sony has been more daring with the controller than Microsoft, as the Xbox Series X controller will be an evolution of the previous controllers, which he feels are great as traditional controllers, but not exactly game-changing.

PlayStation 5, Xbox Series X Have Very Similar Hardware, But Jump in Features Is "Exponential", Tequila Works CEO Says; DualSense Controller Discussed
 
Itseä kiinnosta mitkään jäykistymiset(paitsi toki laitteen saadessa varmaan kellä tahansa erektio iskee) mutta haluaisin tietää millaiset ajopelien tärinät ja "forcen" saavat ohjaimeen. Jos ei tärinää ole, ei ole ajotuntumaakaan.
 
Itseä kiinnosta mitkään jäykistymiset(paitsi toki laitteen saadessa varmaan kellä tahansa erektio iskee) mutta haluaisin tietää millaiset ajopelien tärinät ja "forcen" saavat ohjaimeen. Jos ei tärinää ole, ei ole ajotuntumaakaan.
Ainakin tällä hetkellä julkaistujen tietojen valossa vaikuttaa olevan samat tärinät kuin ennen ja sitten jäykistyvät liipaisimet. Muuta ei ole hehkutettu niin tuskin hirveästi muuta on tarjollakaan.
 
Wired-artikkelissa syksyllä:

Gran Turismo Sport @ PS5 devkit

Driving on the border between the track and the dirt, I could feel both surfaces. Doing the same thing on the same track using a DualShock 4 on a PS4, that sensation disappeared entirely. It wasn't that the old style rumble feedback paled in comparison, it was that there was no feedback at all. User tests found that rumble feedback was too tiring to use continuously, so the released version of GT Sport simply didn't use it.

Astro Bot Rescue Mission

I ran a character through a platform level featuring a number of different surfaces, all of which gave distinct—and surprisingly immersive—tactile experiences. Sand felt slow and sloggy; mud felt slow and soggy. On ice, a high-frequency response made the thumbsticks really feel like my character was gliding. Jumping into a pool, I got a sense of the resistance of the water; on a wooden bridge, a bouncy sensation.

Eiköhän tärinät ole paljon paremmat mitä aikaisemmin, josta on saatu muutamia esimerkkejä myös Switchin HD-Rumblen toimesta.
 
Wired-artikkelissa syksyllä:

Gran Turismo Sport @ PS5 devkit

Driving on the border between the track and the dirt, I could feel both surfaces. Doing the same thing on the same track using a DualShock 4 on a PS4, that sensation disappeared entirely. It wasn't that the old style rumble feedback paled in comparison, it was that there was no feedback at all. User tests found that rumble feedback was too tiring to use continuously, so the released version of GT Sport simply didn't use it.

Astro Bot Rescue Mission

I ran a character through a platform level featuring a number of different surfaces, all of which gave distinct—and surprisingly immersive—tactile experiences. Sand felt slow and sloggy; mud felt slow and soggy. On ice, a high-frequency response made the thumbsticks really feel like my character was gliding. Jumping into a pool, I got a sense of the resistance of the water; on a wooden bridge, a bouncy sensation.

Eiköhän tärinät ole paljon paremmat mitä aikaisemmin, josta on saatu muutamia esimerkkejä myös Switchin HD-Rumblen toimesta.
Juuri tuota monelta taholta on kuultu kehuina, että tärinätkin ovat dynaamiset ja antavat paljon tarkemman tuntuman. Siihen päälle liipaisimet jotka myös toimivat vasteeltaan tarpeen mukaan. Tulossa on isot muutokset pelaamiseen ja toivon mukaan myös pc puolella saadaan ohjaimen hyödyt irti.
 
Nykyäänhän konsolien ajopeleissä on taas yleistynyt että on liian vähän värinöitä. Liian monta peliä joissa vain jarrutus/kuoppa/kanttari tms antaa tärinää mutta muuten asfalttilla ajaminen ihan tunnotonta. Koko ajan pitäisi olla pohjalla pieni efekti jotta tuntee pädillä ajavansa eikä vain leijuvansa johonkin suuntaan.

Tuokaan ei ole ongelma jos pelissä pystyisi tarpeeksi ylös nostamaan vibraatiot mutta tosi menossa on vain on/off-valinta tai 100%:kaan ei ole voimakas.
 
Todennäköisesti ei, koska peli on rajoitettu 30fps epätasaisella framejen ryhmittelyllä eikä tästä pelistä ole tullut mitään uutta versiota mikä poistaisi tuon 30fps:n rajoituksen niin kuin muista peleistä on tullut ps4pro:n julkaisun myötä.
Ihan yhtä huonosti toimii ps4pro:lla kuin tavan pleikkarilla ja jos ei muutosta tehdä niin yhtä huonosti pyörii ps5:lla.

Harmi sinäänsä.

Äläs nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa.






Bloodborne @ 60 fps kunnollisella frame pacingilla PS4 Prolla. Toivottavasti Sony ottaa tästä koppia, olisi sääli että moinen helmi jäisi alkuperäisen teknisen toteutuksen vangiksi. Mad respect tälle kaverille.
 
Bloodborne @ 60 fps kunnollisella frame pacingilla PS4 Prolla. Toivottavasti Sony ottaa tästä koppia, olisi sääli että moinen helmi jäisi alkuperäisen teknisen toteutuksen vangiksi. Mad respect tälle kaverille.

Näyttääpäs hyvältä. Jäi itellä Bloodborne ihan alkutekijöihin ton karmeen frameraten johdosta, tommosena sen vois jopa pelata.
 
Mitenkähän on PS4-ohjaimien toimivuus PS5:n kanssa? Tilanne on nyt se, että molemmat vuonna 2015 ostetut ohjaimet kestävät enää noin 1,5h pelaamista, mutta uusiakaan ei enää huvittaisi ostaa kun PS5 häämöttää jo horisontissa, etenkään jos vanhat ohjaimet eivät toimi uudessa konsolissa.
 
Mitenkähän on PS4-ohjaimien toimivuus PS5:n kanssa? Tilanne on nyt se, että molemmat vuonna 2015 ostetut ohjaimet kestävät enää noin 1,5h pelaamista, mutta uusiakaan ei enää huvittaisi ostaa kun PS5 häämöttää jo horisontissa, etenkään jos vanhat ohjaimet eivät toimi uudessa konsolissa.
Entäpä jos vaan vaihdat nykyisiin ohjaimiin akut? Muutama ruuvi auki ja akku on suoraan näkyvillä. Akun johdossa on jopa oma liitin, joten ei tarvitse kolvata mitään. Ohjaimiin saa myös muita varaosia edullisesti, jos on enemmän ongelmia. Youtubesta löytyy videoita akun vaihdosta ja googlella akkukauppoja. Lisää varmasti PS4:n mahdollista jälleenmyyntiarvoa, jos voi sanoa ohjaimien toimivan moitteettomasti. Tai sitten vaan joustat ohjainten langattomuudesta PS5:n julkaisuun asti.

En muista nähneeni mitään juttua suuntaan tai toiseen PS4:n ohjainten toimivuudesta PS5:ssa, joten siihen en voi ottaa kantaa.
 
Mitenkähän on PS4-ohjaimien toimivuus PS5:n kanssa? Tilanne on nyt se, että molemmat vuonna 2015 ostetut ohjaimet kestävät enää noin 1,5h pelaamista, mutta uusiakaan ei enää huvittaisi ostaa kun PS5 häämöttää jo horisontissa, etenkään jos vanhat ohjaimet eivät toimi uudessa konsolissa.
Aika hyvin kestäneet sulla, itellä menee 1-2 vuodessa. Taitaa olla 4kpl toimivia nyt ja 4kpl enemmän tai vähemmän hajalla olevia, vaikka pari lahjoittanut poiskin ja antanut vaihtotatit mukaan.

Mutta joo tuskin toimii PS5 kanssa. Ja vaikka ihmeen kaupalla toimisi niin jää ilman noita uusia featureita, haptista feedbackia yms.

---

Taitaa jäädä itseltä PS5 julkaisussa hankkimatta, ellei jotain todella mullistavaa peliä tule heti kättelyssä. PS4 kanssa sai odotella aika pitkään sitä "the" peliä, ja oli kaikenlaista surkeutta kuten se että Änäriä sai aika pitkään odottaa. Toihan niitä ohjaimiakin muuten eniten tuhoaa, lämäri lähtee lujempaa mitä enemmän tattia kiskoo. :whistling:
 
Viimeksi muokattu:
Juups, ensi sukupolvi siitä hyvä että sekä Sony että MS luvannut kaikkien nykyisten periphelioiden toimivan myös seuraavassa konsolissa. Eli ratteja yms ei tarvitse roskiin laittaa.
 
Pakko kait vanhojen ohjaiminen on toima, jos kerta vr laitteetki toimivat, ja eipä tuossa uudessa ohjaimessa tainnut olla sitä valoa, joka juuri vr juttua varten tarvitaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom