Playstation 5

Mitä kohtaa et aiemmissa sinulle kohdistetuissa viesteissä ymmärtänyt että nämä vertailut kuuluvat sinne väittelyketjuun? Ketjun aihe on Playstation 5, silloin ketjuun ei kuulu esim. täysin keskeneräisestä Halo Infinitestä keskustelu.

Tuo sormien lipsuminen ohjaimesta oli viimeksi ongelma DS3:n aikaan, joten et taida olla ihan viimeisimpiä Sonyn tuotoksia kokeillutkaan. Samalla tuo uusiutumisen puutteen väittäminen on nyt nyt lähinnä trollaukseksi luokiteltavaa, jos on yhtään pelialan kehitystä seurannut. Varman päälle pelaamista kun löytyy aivan muualta kuin pleikkarin puolelta, kun konsolin suunnittelufilosofianakin on ollut muutakin kuin pelkän lisätehon tuominen.

Halo: Infinite oli vertaus. Mikä on PS5 vastine julkaisuun?

Toiseksi olen ollut hyvin vahvasti myös PS leirissä, sillä minulla on ollut kaikki 4 aikaisempaa konsolia. Menneisyydessä jopa tämä aarre:

Playstation-2-Console-Slim-Limited-Edition-Pink-1-152063.JPG

Kyllä täällä pitää pystyä myös kritisoimaan pleikan linjaa. Toistaiseksi PS5 julkaisu on täysi arvoitus. Lopulta sisältö ratkaisee. Edelleen mietin miksi hankkisin myös PS5-konsolin PC ja Xbox rinnalle. Mikä on se tekijä. 4K UHD Blu-ray-soitin? Onko sellainen mukana? Onko PS5 kodin mediakeskus?
 
Edelleen mietin miksi hankkisin myös PS5-konsolin PC ja Xbox rinnalle.
Itsellä taas vähän päinvastainen lähtökohta tulevaan kauteen tällä hetkellä. En hirveästi näe järkeä hankkia Xboxia pelikelpoisen PC:n rinnalle, sillä Microsoftin exclut tulevat kuitenkin myös PC:lle ja näitä pääsee pelaamaan huokeasti Gamepassin kautta. PS5:lle tulee sitten Sonyn studioiden omat exclut, joita ei sitten pääse pelaamaan muualla toistaiseksi esim. Horizon 2 lienee aika pomminvarma tapaus.

Mutta joo, kesäkuussa ounastellaan tulevan infoja pelitarjonnasta. Samoin Microsoft julkistaa noita omia tuotoksiaan kesempänä, eli melkein kannattaa odotella molemmilta vähän kunnon viestintää, ennen sen kummempia päätöksiä. Itsellä on vähän Halo 4 ja Halo 5 myötä mennyt usko koko pelisarjaan ja odotuksen Infiniten suhteen ovat sikäli aika maltilliset.
 
Itsellä taas vähän päinvastainen lähtökohta tulevaan kauteen tällä hetkellä. En hirveästi näe järkeä hankkia Xboxia pelikelpoisen PC:n rinnalle, sillä Microsoftin exclut tulevat kuitenkin myös PC:lle ja näitä pääsee pelaamaan huokeasti Gamepassin kautta. PS5:lle tulee sitten Sonyn studioiden omat exclut, joita ei sitten pääse pelaamaan muualla toistaiseksi esim. Horizon 2 lienee aika pomminvarma tapaus.

Mutta joo, kesäkuussa ounastellaan tulevan infoja pelitarjonnasta. Samoin Microsoft julkistaa noita omia tuotoksiaan kesempänä, eli melkein kannattaa odotella molemmilta vähän kunnon viestintää, ennen sen kummempia päätöksiä. Itsellä on vähän Halo 4 ja Halo 5 myötä mennyt usko koko pelisarjaan ja odotuksen Infiniten suhteen ovat sikäli aika maltilliset.
Täsmälleen sama tilanne täälläkin. PC:lle tulee kaikki xbox pelit joten miksi ostaa konsolia kun saa samat parempina. PS5 tulee saamaan edeltäjiensä tapaan pitkän listan yksinoikeuksia joten pakkohankinta. Lisäksi viimeaikaisten juttujen perusteella PS5 saattaa olla kovakin vastus pc:lle kun kaikki toimii nopeasti ja korkealla tasolla. Kesäkuussa olemme varmasti viisaampia mitä pelejä sieltä tulee julkaisuun ja mitkä tulevat vähän myöhemmin. Sony kun tuottaa yksinoikeuksia tasaisesti vuodesta toiseen ja pitää mielenkiinnon korkealla laitetta kohtaan.
 
Halo: Infinite oli vertaus. Mikä on PS5 vastine julkaisuun?

Kyllä täällä pitää pystyä myös kritisoimaan pleikan linjaa. Toistaiseksi PS5 julkaisu on täysi arvoitus. Lopulta sisältö ratkaisee. Edelleen mietin miksi hankkisin myös PS5-konsolin PC ja Xbox rinnalle. Mikä on se tekijä. 4K UHD Blu-ray-soitin? Onko sellainen mukana? Onko PS5 kodin mediakeskus?

PS5 julkkaripelit ilmoitettaneen kesäkuussa, eli miksi tiedustelet asiaa johon kenelläkään ei ole vielä vastausta tällä hetkellä? Viimeiset PS4 exclut on esitelty vuonna 2017, joten siellä on jo silloin siirretty kehityksen painopistettä next-genin suuntaan.

Toki voit kritisoida puolestani pleikkarin linjaa sen minkä kerkeät, se ei poista vaan sitä tosiasiaa että olet väärässä asian suhteen, kuten jo aiemmin on todettu. Sitä riskinoton vähäisyyttä kun löytyy aivan toisesta suunnasta.

Pleikkarin hankinnan tarpeellisuus tulee jo pelkästään yksinoikeuksien takia. Muiden konsolien osalta hankinta PC:n rinnalle on sen sijaan kyseenalaista, jos on tyytyminen pakotettuun 30 fps pelaamiseen resoluutiopalvonnan takia. Muut laitteen featurethan tulee esille laitteiston ja UI:n esittelyn yhteydessä, mutta vahvalla mutulla väittäisin että sieltä tulee taas primääristi pelaamiseen suunnattu laitos.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä porukka täällä tuosta tulevasta PS5-konsolista, eli siitä mitä tiedetään?

"Yes, the PS5 will play 4K Blu-rays. Cerny initially only confirmed the PS5 will have an optical disc drive, but has now, according to Wired, confirmed the presence of a 4K Blu-ray player."

Tämä voisi olla itselleni yksi hyvä kriteeri pelaamisen ohella. SONY on ainakin ennen ollut laadukas näissä: DVD, Blu-ray -soittimena.
 
Mitä mieltä porukka täällä tuosta tulevasta PS5-konsolista, eli siitä mitä tiedetään?

"Yes, the PS5 will play 4K Blu-rays. Cerny initially only confirmed the PS5 will have an optical disc drive, but has now, according to Wired, confirmed the presence of a 4K Blu-ray player."

Tämä voisi olla itselleni yksi hyvä kriteeri pelaamisen ohella. SONY on ainakin ennen ollut laadukas näissä: DVD, Blu-ray -soittimena.
Muissakin konsoleissa on tuo. :asif:
 
Mitä mieltä porukka täällä tuosta tulevasta PS5-konsolista, eli siitä mitä tiedetään?

Ihan pätevän oloinen konsoli, mutta pieni muotoinen teho ero, onko se sitten 3 vai 2 teraflopsia käytännössä sekä samanlaiset liipaisimet kuin ds4, jotka rajoittaa pelaamista omassa kädessä, esim. ajopeleissä, harmittavat hieman, teho erolla nyt ei hirveästi pitäisi olla merkitystä, mutta liipaismet vaivaa kyllä. On kyllä mielenkiintoista nähdä kuinka iso laatikko sieltä on tulossa, jos siellä tosiaan on patenttien vihjaamat siilit ja putket piirilevyn molemmin puolin.
 
Jospa tälle konsolille tulee sen verran mielenkiintoisia pelejä, että tämän viitsii ostaa. PS4 jäi ostamatta kun pelivalikoima on tylsä.
 
Eihän yksikään peli edes yllä unreal engine 3 demon grafiikoihin, niin eipä yksikään tule yltämään tähän.
Modern warfare vie sen 180 gigaa ja textuurit on tyyliin 4k max. Eli kun lisätään textuureihin se 2x molempiin suuntiin, eli 8k textuurit parhaillaan, niin siinä pelin koko kasvaakin siihen 720 gigaan.
Toki tosta 180, osa on ääniä ja esirenderöityjä välipätkiä. Mut jos vaikka 100 gigaa ois tekstuureihin, niin silti veisi 480 gigaa kovoa. Eli ps5 taisi sisältää teran kovon, eli kaksi peliä mahtuisi.
Ja ssd;t tuppaa hidastumaan, kun täyttyvät, niin sekin pitää huomioida. Ja tuossakin demossa tuo tausta oli äärimmäisen staattista.
 
Oon kuullut jotain mutua että nykypeleissä pakkaamaton ääni vie leijonanosan pelien tallennustilasta. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä ihan todellista dataa siitä miten jossakin modernissa pelissä tuo jakautuu prosentuaalisesti. Tuo olisi järkeenkäypä selitys sille miksi pelien koko paisuu vaikkei visuaalisessa ilmeessä välttämättä tapahdu muutosta.
 
Olisihan tuo ihan mahdoton tilanne että pari peliä pystyisi vain olemaan kerrallaan. Nimim. plesessä joku ~40 ja Xbx;ssä 55 asennettuna. Toki osa pieniä.
Ja tottakai ulko-kovo myös käytössä.
 
Eihän yksikään peli edes yllä unreal engine 3 demon grafiikoihin, niin eipä yksikään tule yltämään tähän.
Modern warfare vie sen 180 gigaa ja textuurit on tyyliin 4k max. Eli kun lisätään textuureihin se 2x molempiin suuntiin, eli 8k textuurit parhaillaan, niin siinä pelin koko kasvaakin siihen 720 gigaan.
Toki tosta 180, osa on ääniä ja esirenderöityjä välipätkiä. Mut jos vaikka 100 gigaa ois tekstuureihin, niin silti veisi 480 gigaa kovoa. Eli ps5 taisi sisältää teran kovon, eli kaksi peliä mahtuisi.
Ja ssd;t tuppaa hidastumaan, kun täyttyvät, niin sekin pitää huomioida. Ja tuossakin demossa tuo tausta oli äärimmäisen staattista.
Ei pelit tule käyttämään mitään 8K-tekstuureja vielä pitkään aikaan. Unreal Engineä markkinoidaan näillä demoilla peliteollisuuden lisäksi samalla myös filmiteollisuuden käyttöön, jossa tuollaiset tekstuurikoot ei ole ongelma.

Esim. The Mandalorian TV-sarjan tekemiseen on käytetty Unreal Engine nelosta: Disney uses Epic's Unreal Engine to render real-time sets in The Mandalorian
 
Oon kuullut jotain mutua että nykypeleissä pakkaamaton ääni vie leijonanosan pelien tallennustilasta. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä ihan todellista dataa siitä miten jossakin modernissa pelissä tuo jakautuu prosentuaalisesti. Tuo olisi järkeenkäypä selitys sille miksi pelien koko paisuu vaikkei visuaalisessa ilmeessä välttämättä tapahdu muutosta.
Tunteroinen raakaa 44,1kHz 16bit PCM audiota eli CD tasoinen ääni vie about 500MB. Olettaen että joka ikinen audiofile tallennettaisiin turhaan tällä laadulla ilman minkään sortin häviötöntä pakkausta niin 100 tuntia uniikkia audiota veisi 50GB. Nyt unohdetaan kaikki run-time audioraitojen miksaus, ynnä muu millä pelin sisällä saadaan vaihtelevuutta ilman että tätä audiota on erikseen miksattu uniikiksi audiofileksi asennusmedialle.

Esim RDR2 dialogia nauhoitettiin 500 000 riviä. Tehdään oletus että yhden rivin lukemiseen menee 2s. Se tarkoittaa 277h tuntia pelkkää puhetta. Jos tämä on tallennettu CD tasoisena pakkaamattomana raaka-audiona niin tuo veisi tilaa noin 140GB. Pelissä on paljon muutakin ääntä kuin puhedialogi. Kokonais installaatio on 150GB eli lopulle pelille jäisi 0 - 10 GB.

Puheet että audio peleissä on nykyään pakkaamatonta: Paskapuhetta.

EDIT: Sanoisin että leijonanosa pelin sisällöstä on 3D- ja textureassetteja. Kohtuullinen siivu menee myös pakatulle äänelle (kombinaatio häviöllistä ja häviötöntä pakkausta). Esim Valve käyttää SVF (stupid valve format) formaattia johon pakkaa muun muassa audion mukaan. Nämä filet on paketoitu VPK päätteisiin fileihin 7zip tyyliin josta niitä puretaan run-time käyttöön tarvittaessa.
 
Oon kuullut jotain mutua että nykypeleissä pakkaamaton ääni vie leijonanosan pelien tallennustilasta. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä ihan todellista dataa siitä miten jossakin modernissa pelissä tuo jakautuu prosentuaalisesti. Tuo olisi järkeenkäypä selitys sille miksi pelien koko paisuu vaikkei visuaalisessa ilmeessä välttämättä tapahdu muutosta.
storage.png


Tuossa kuvassa on spidermanin tilan käyttö ennen datan moninkertaistamisen vähentämistä, yms. vertex datan optimoimista. Tuo 40 gigaa on kai koko mapin "tiles" yhteen laskettuna, (en jaksa nyt katsoa presentaatiota uudestaan), mutta kuten sanottu edellä niin kyllä data pakataan mahdollisimman tiivisti, ja SSD vähentää datan moninkertaistamisen tarvetta
 
Itse en levyasemaa tarvitse. Mikäli sieltä tulisi halvempi malli ilman asemaa, olisi valinta se.


Joo, on kyllä aika kaukainen ajatus, että alkais taas jotain lituskapaketteja tilailemaan jostain Amazonista tai Play.comista tai mistä ne nykyisin tuleekaan.

En ole yleensä FPS nillittäjä mutta näyttikö tuo demovideo kivisateineen aika tahmealta? Eli sellaiselta, että nopea toiminta ei olisi kivaa enää? Eli lieneekö tuo sellaista, jota toimintapelin ulkoasulta voidaan odottaa?
 
Mitä mieltä porukka täällä tuosta tulevasta PS5-konsolista, eli siitä mitä tiedetään?

"Yes, the PS5 will play 4K Blu-rays. Cerny initially only confirmed the PS5 will have an optical disc drive, but has now, according to Wired, confirmed the presence of a 4K Blu-ray player."

Tämä voisi olla itselleni yksi hyvä kriteeri pelaamisen ohella. SONY on ainakin ennen ollut laadukas näissä: DVD, Blu-ray -soittimena.
Ehkä tuota asemaa tulisi käytettyä myös elokuviin. Pelit ostan jatkossakin fyysisenä.
 
Eivät varmaan uskalla vielä tähän sukupolveen kokonaan poistaa asemaa, kun fyysisistä peleistä ja niiden lainaamisesta nousi niin suuri haloo vanhojen konsolien lanseerauksen yhteydessä.

Fyysisen median myyntimäärät on olleet melkoisessa vapaapudotuksessa jostain 2015 lähtien.
 
Eivät varmaan uskalla vielä tähän sukupolveen kokonaan poistaa asemaa, kun fyysisistä peleistä ja niiden lainaamisesta nousi niin suuri haloo vanhojen konsolien lanseerauksen yhteydessä.

Fyysisen median myyntimäärät on olleet melkoisessa vapaapudotuksessa jostain 2015 lähtien.
Toisaalta osa meistä vielä ostaa elokuvat ja musiikin fyysisenä.
 
Minä itse ostan sekä että. Ei oikeastaan väliä, mutta näin yhteyksien kehitysmaana voisin sanoa että digitaaliset versiot ainoana muotona on sula mahdottomuus. Ellei sitten tule teratavuittain nopeaa ulkoista kovoa, jolle lykätä matskut.
 
Minä itse ostan sekä että. Ei oikeastaan väliä, mutta näin yhteyksien kehitysmaana voisin sanoa että digitaaliset versiot ainoana muotona on sula mahdottomuus. Ellei sitten tule teratavuittain nopeaa ulkoista kovoa, jolle lykätä matskut.
Musiikki aina fyysisenä, hifisti nääs. Elokuvat jotka aion pitää fyysisenä. Pelit ei oikeastaan väliä. Mutta täytyy sanoa että kun muutti maalle (Ainoa yhteys 4G), ostin tietokoneeseen kiintolevyj' joille ladannut KAIKKI digipelit. Ei sitten tarvitse latailla kun alkaa pelaamaan, joissain tapauksissa siirtää SDD:lle pelin.
 
Toisaalta osa meistä vielä ostaa elokuvat ja musiikin fyysisenä.

Niin, alati vähenevä osa ihmisiä ja jossain vaiheessa se osa on niin vähäinen, ettei siihen fyysiseen asemaan enää tuhlata rahaa - tai sitten myydään joku Blu-ray toistin lisäosa tms.
 
Niin, alati vähenevä osa ihmisiä ja jossain vaiheessa se osa on niin vähäinen, ettei siihen fyysiseen asemaan enää tuhlata rahaa - tai sitten myydään joku Blu-ray toistin lisäosa tms.
Myös maissa joissa on rajoitetut rajat paljonko voi käyttää nettiä kuukaudessa ?
 
Eivät varmaan uskalla vielä tähän sukupolveen kokonaan poistaa asemaa, kun fyysisistä peleistä ja niiden lainaamisesta nousi niin suuri haloo vanhojen konsolien lanseerauksen yhteydessä.

Fyysisen median myyntimäärät on olleet melkoisessa vapaapudotuksessa jostain 2015 lähtien.
Vähän mietityttänyt kaikki nykyaikaiset pilvipalvelu jutut ja ladattavat pelit jne. Eli miten tommoset sitten toimii kun konsolin/pelin tekijä on konkurssissa/muuten vaan päättää tuen?

Käteviä tietysti nyt, mutta entä 40v päästä? Onko jotain Sonya edes olemassa enää niin miten pelit silloin toimii? Tulee pelailtua vieläkin esim. 8bit Nintendon pelejä. Noissa se hyvä puoli että toimivat aina kun ei vaadita mitään nettiä ja palveluita.
 
Käteviä tietysti nyt, mutta entä 40v päästä? Onko jotain Sonya edes olemassa enää niin miten pelit silloin toimii? Tulee pelailtua vieläkin esim. 8bit Nintendon pelejä. Noissa se hyvä puoli että toimivat aina kun ei vaadita mitään nettiä ja palveluita.
Nykyaikaa kun katsoo niin eiköhän kaikista peleistä tule vuoden kahden välein aina tarvittava remaster julkaisu.
Samalaillahan se on myös PC puolella että jos steam lakkaisi olemasta niin monella häviäisi monta peliä ja vaikka omistaisitkin fyysisen version niin et pääsisi pelaa sitä.
 
Puhutaan kuitenkin konsoleista. Nostalgia-arvo huomattavasti suurempi vanhoilla konsoleilla, kuin tusinakasauksilla.
 
Vähän mietityttänyt kaikki nykyaikaiset pilvipalvelu jutut ja ladattavat pelit jne. Eli miten tommoset sitten toimii kun konsolin/pelin tekijä on konkurssissa/muuten vaan päättää tuen?

Käteviä tietysti nyt, mutta entä 40v päästä? Onko jotain Sonya edes olemassa enää niin miten pelit silloin toimii? Tulee pelailtua vieläkin esim. 8bit Nintendon pelejä. Noissa se hyvä puoli että toimivat aina kun ei vaadita mitään nettiä ja palveluita.

Neljänkymmenen vuoden päästä olen kuollut ja maailmassa on paljon suurempia murheita kuin pelikonsolien toiminta.
 
Eivät varmaan uskalla vielä tähän sukupolveen kokonaan poistaa asemaa, kun fyysisistä peleistä ja niiden lainaamisesta nousi niin suuri haloo vanhojen konsolien lanseerauksen yhteydessä.

Fyysisen median myyntimäärät on olleet melkoisessa vapaapudotuksessa jostain 2015 lähtien.
Jos tarkoitus on tukea ps4:n pelejä niin monella on ne fyysisinä. Lisäksi minulla pleikat on blueray-soittimina muun ohella. Netflixit sentään toimii suoraan telkalla, mutta joskus voi olla elokuvia joita ei saa digitaalisena. Nykyään tuo tilanne on Suomessakin tosin parempi.

Pelejä tulee hankittuja yhä fyysisinä, niin voi perheen sisällä lainata niitä kätevästi. PC:llä tulee sitten hankittua pelit digitaalisina versioina. Jos pelaa vain itsekseen niin sitten tuolla ei ole väliä vaan hankkisin silloin varmaan digitaalisina pleikkapelit itsekin.
 
Eihän yksikään peli edes yllä unreal engine 3 demon grafiikoihin, niin eipä yksikään tule yltämään tähän.
Modern warfare vie sen 180 gigaa ja textuurit on tyyliin 4k max. Eli kun lisätään textuureihin se 2x molempiin suuntiin, eli 8k textuurit parhaillaan, niin siinä pelin koko kasvaakin siihen 720 gigaan.
Toki tosta 180, osa on ääniä ja esirenderöityjä välipätkiä. Mut jos vaikka 100 gigaa ois tekstuureihin, niin silti veisi 480 gigaa kovoa. Eli ps5 taisi sisältää teran kovon, eli kaksi peliä mahtuisi.
Ja ssd;t tuppaa hidastumaan, kun täyttyvät, niin sekin pitää huomioida. Ja tuossakin demossa tuo tausta oli äärimmäisen staattista.

Batman Arkham Knight sanoo moi. Olet vissiin viettänyt viimeiset vuoden melkoisessa mediapimennossa jos tuota vakavissasi väität?

Meinaatko että tekstuurien pakkausta ei ole kehitetty samalla kun tekstuurien kokoa on kasvatettu? Kraken täysin uusi juttu?

Väittäisin että tämä täyttymisen yhteydessä tapahtuva hidastuminen on jo huomioitu etukäteen ja SSD:n virallinen kapasiteetti on tiputettu tähän jo tiedossa olevaan 825 gigaan yhdestä Terasta. Tämä siksi, koska täysin customina tuon kokoisen levyn valmistaminen on aivan saatanan kallista lystiä, mutta tämähän varmistuu vasta kun laite päästään fyysisesti näkemään.
 
Jos tarkoitus on tukea ps4:n pelejä niin monella on ne fyysisinä.

No kohtuu paska keino "tukea" pelejä ottaen huomioon, että fyysisen kopion logistiikkaan ja myyntiketjuun sulaa ainakin 30% pelin myyntihinnasta siinä, missä sen PS storen latauspelistä jää firmalle käteen yli 90% kevyesti.

Ja kun sen fyysisen kopion voi vielä jälleenmyydä julkaisijan tai kehittäjän näkemättä pennin jeniä.
 
Itselleni uusi pleikka tulee pääasiassa dvd/bd soittimeksi ps3:n tilalle. toki sonyn exclusive pelit niin tuovat huomattavan lisäarvon etten xboxia edes mieti vaikka pc-master racen edustaja olenkin. Tai juurikin siksi että saan m$ pelini joka tapauksesa puuceelle
 
No kohtuu paska keino "tukea" pelejä ottaen huomioon, että fyysisen kopion logistiikkaan ja myyntiketjuun sulaa ainakin 30% pelin myyntihinnasta siinä, missä sen PS storen latauspelistä jää firmalle käteen yli 90% kevyesti.

Ja kun sen fyysisen kopion voi vielä jälleenmyydä julkaisijan tai kehittäjän näkemättä pennin jeniä.
Miksihän eivät sitten kannusta digitaaliseen ostamiseen? Myisivät 20% halvemmalla diginä niin voisi ostaakkin.
 
Plesen/Sonyn kunniaksi pitää sanoa että digipuolella tarjoukset yleensä parempia kuin kilpailijalla(kun senkin puolen pelaaja olen) ja esim uutuudet tulevat nopeammin hyvempiin tarjouksiin.
 
Plesen/Sonyn kunniaksi pitää sanoa että digipuolella tarjoukset yleensä parempia kuin kilpailijalla(kun senkin puolen pelaaja olen) ja esim uutuudet tulevat nopeammin hyvempiin tarjouksiin.
Näinhän se on vaikka tästäkin eräs nostradamus yritti muuta väittää.
 
Tulipa huvikseen katsottua uudelleen PS4:llä ajettu UE4-demo vuonna 2013, ja... Näyttääpä harvinaisen paskalta kun vertaa nykyajan peleihin (tai jopa julkaisupeleihin kuten Killzone Shadow Fall).



UE5-demon kohdalla käy ehkäpä niin, että seuraavan sukupolven pelien yleisilme näyttää paremmalta, mutta yksityiskohdat eivät välttämättä ole niin hullun tarkkoja.
 
Tulipa huvikseen katsottua uudelleen PS4:llä ajettu UE4-demo vuonna 2013, ja... Näyttääpä harvinaisen paskalta kun vertaa nykyajan peleihin (tai jopa julkaisupeleihin kuten Killzone Shadow Fall).



UE5-demon kohdalla käy ehkäpä niin, että seuraavan sukupolven pelien yleisilme näyttää paremmalta, mutta yksityiskohdat eivät välttämättä ole niin hullun tarkkoja.

Aika paskalta kyllä näyttää. Jos tuo olis ollut joku PS3 demo niin olisin ollut jotenkin edes tyytyväinen grafiikkaan, meinaan moni PS3 peli oli kyllä paljon näyttävämpi kuin tämän videon anti. Mutta varmaan niitä löytyy parempiakin demoja PS4&UE4. Ja sorry ot.
 
Mielenkiintoinen video. Silent Hill PS5 peliä oltaisiin kehitetty 2019 alkaen ja pelin demoa olisi luvassa loppukesän State of Play tapahtumassa. Lisäksi konsolia ei esiteltäisi fyysisesti vielä kesäkuun tapahtumassa vaan elokuun tapahtumassa jossa on paljon pelivideota julkaisupeleistä.

 
Mielenkiintoinen video. Silent Hill PS5 peliä oltaisiin kehitetty 2019 alkaen ja pelin demoa olisi luvassa loppukesän State of Play tapahtumassa. Lisäksi konsolia ei esiteltäisi fyysisesti vielä kesäkuun tapahtumassa vaan elokuun tapahtumassa jossa on paljon pelivideota julkaisupeleistä.


Itse kyllä heittäisin kolikot sen puolesta pöytään, että konsoli näytetään ennen heinäkuuta. Sen on pakko mennä tuotantoon lähiaikoina, jotta ehtivät valmistaa niitä tarpeeksi julkaisuun, ja sieltä vuotaisi kuitenkin jonkun kiinalaisen taiteellinen näkemys tuon konsolin ulkomuodosta.

Silent Hill -huhu kuulostaa hyvältä, kun on alkuperäistä tiimiä tekemässä sitä. Toivottavasti on totta.
 
Olisi kyllä erikoista jos jättäisivät konsolin esittelemättä. Siinä tapauksessa laittaisin jo markkoja likoon sen puolesta, että devkitin ulkomuoto olisi ollut lopullinen ja siitä alkanut ulina painoi reset-nappia kehityksen kanssa.
 
Siinä tapauksessa laittaisin jo markkoja likoon sen puolesta, että devkitin ulkomuoto olisi ollut lopullinen ja siitä alkanut ulina painoi reset-nappia kehityksen kanssa.
Onneksi somella on jotain voimaa, aikasemmihan sony on suunnilleen onnistunut konsolien ulkomuodossa.
Itse pidän vieläkin ps3 fattia parhaimpana näköisenä konsolina.

PS3+MGS4=Nytten ollaan tulevaisuudessa kun alkoi pelin alku ja oli tottunut ps2 peleihin, silloin konsolin ulkoasu ja pelien ulkoasu täsmäsi toistensa kanssa.
 
Kyllä mulle kelpaa suoraan se devkitin näköinen. Persoonallisen tyylikäs sanoisin, kunhan sen vaan saa pystyyn.
 
IMO aivan sama miltä näyttää. Kunhan jäähdytys tehoaa ja ei ole turbiinin kuuloinen kuten PS4 pro välillä
 
@Sadness kanssa samaa mieltä, että alkuperäinen PS3 on upein konsoli mitä koskaan tehty. Jotain sen tyylistä ulkoasua toivoisi PS5 konsolilta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom