Playstation 5

Pakko kait vanhojen ohjaiminen on toima, jos kerta vr laitteetki toimivat, ja eipä tuossa uudessa ohjaimessa tainnut olla sitä valoa, joka juuri vr juttua varten tarvitaan

Valo löytyy, kosketuslevyn ympäriltä. Todennäköisesti seuraavan sukupolven PSVR2-laseille (inside-out, kamerat laseissa).
 
Juups, ensi sukupolvi siitä hyvä että sekä Sony että MS luvannut kaikkien nykyisten periphelioiden toimivan myös seuraavassa konsolissa. Eli ratteja yms ei tarvitse roskiin laittaa.

Onko tälle lähdettä sonylta?
Esim g27 ratti oli ihan sama sisältä kuin g29 silti ei toiminu.
 
Samahan se oli xboxin puolella, logitech varmaan halunnu vain lisää rahaa myymällä samaa tavaraa toistamiseen (ja kaippa niissä jotku firmwaret oli että konsolit tunnisti oikein)
 
Niin elikkäs ne mitkä toimineet nyt, toimivat jatkossakin. Ei tietenkään ristiin. Paitsi drive hubila, ratit.
 
Ensimmäinen 3rd party next gen peli ilmeisesti varmistunut, BF 6 tulee näillä näkymin next-gen alustoille ja PC:lle:

"EA hasn't shared any concrete details about the new Battlefield game, but it did tease that the title will be "targeting new innovation that will be enabled by next-gen platforms."

By the time that this new Battlefield game releases in 2021, the PlayStation 5 and Xbox Series X will be on the market, so you can probably expect it to launch on those consoles, as well as PC.

EA said it is releasing this new Battlefield game in 2021 instead of 2020, when the new consoles release, to take advantage of their larger install base. "Bringing out Battlefield [in 2020], where the new console base is fairly small, doesn't really give justice to the potential of the title, and so that's part of our driver in moving the title into fiscal 22," EA management said."




Mahtava juttu että nämä mobiiliprossun kuristamat konsolit jäävät historiaan jo ensi vuonna ainakin DICE:n osalta. Odotan suurella mielenkiinnolla kuinka paljon destructionia saadaan implementoitua tällä kertaa kun CPU ei ole enää vastaavanlainen pullonkaula kuin aiemmin. Samalla myös pelaajamäärää voitaneen nostaa 64 pelaajasta ylöspäin.
 
Kuuluisi ehkä PSVR2 ketjuun mutta...


 
Ensimmäinen 3rd party next gen peli ilmeisesti varmistunut, BF 6 tulee näillä näkymin next-gen alustoille ja PC:lle:

"EA hasn't shared any concrete details about the new Battlefield game, but it did tease that the title will be "targeting new innovation that will be enabled by next-gen platforms."

By the time that this new Battlefield game releases in 2021, the PlayStation 5 and Xbox Series X will be on the market, so you can probably expect it to launch on those consoles, as well as PC.

EA said it is releasing this new Battlefield game in 2021 instead of 2020, when the new consoles release, to take advantage of their larger install base. "Bringing out Battlefield [in 2020], where the new console base is fairly small, doesn't really give justice to the potential of the title, and so that's part of our driver in moving the title into fiscal 22," EA management said."




Mahtava juttu että nämä mobiiliprossun kuristamat konsolit jäävät historiaan jo ensi vuonna ainakin DICE:n osalta. Odotan suurella mielenkiinnolla kuinka paljon destructionia saadaan implementoitua tällä kertaa kun CPU ei ole enää vastaavanlainen pullonkaula kuin aiemmin. Samalla myös pelaajamäärää voitaneen nostaa 64 pelaajasta ylöspäin.
Itse toivon, että seuraava GTA tulee ainoastaan uusille konsoleille ja pc:lle. GTA V rampautettiin osaltaan, kun tuli myös Ps3:lle ja xbox 360:lle eivätkä nykyiset konsolitkaan tosiaan mitään tehokkaita olleet edes julkaisun aikaan. Nyt tulevat konsolit ovat speksien valossa suuri piristys ja toivottavasti eivät enää niin rajoittava tekijä.
 
Itse toivon, että seuraava GTA tulee ainoastaan uusille konsoleille ja pc:lle. GTA V rampautettiin osaltaan, kun tuli myös Ps3:lle ja xbox 360:lle eivätkä nykyiset konsolitkaan tosiaan mitään tehokkaita olleet edes julkaisun aikaan. Nyt tulevat konsolit ovat speksien valossa suuri piristys ja toivottavasti eivät enää niin rajoittava tekijä.
Rockstar on niin rahanahne, että olisi suuri yllätys jos ei tulisi edelliselle sukupolvelle.
 
Itse en odottaisi uutta GTA:ta ihan heti, kun katsoo miten pitkään RDR2:n kehityksessäkin meni ja monta vuotta oli kaikki studiot työstämässä sitä, joten voi hyvinkin tulla vain uusille konsoleille. Loppujen lopuksi GTA:n avoin maailma hyötyisi siitä, ettei tarvitse enää HDD:tä roikottaa mukana. Jos pitäisi veikata, niin sanoisin 2023-2024 julkaisu yhden tai parin viivästyksen jälkeen, mutta kai se riippuu myös siitä, oliko miten paljon aikaa kehittää sitä ennen kuin resurssit siirrettiin RDR2:n pariin.
 
Unreal Engine 5:ttä demottiin PS5:llä:


Kivalta näyttää, mutta ei taideta päästä vieläkään eroon "latauskuiluista", jos halutaan tekstuurit ja objektit korkealla laadulla.


Minusta tolla lähinnä korostettiin lähi-etäisyyden yksityiskohtia, tossa lopussahan toi akka menee varsin nopeasti yksityiskohtaisuuteen nähden.
 
Olipas hyvän näköistä. Mä niin laukeen pöksyihin kun näillä tekniikoilla tuli MaaJussi2025. Ja varmaan autopelit ja kaikki muutkin näyttää tosi hyvältä.
 

Penwarden also confirms that the temporal accumulation system seen in Unreal Engine 4 - which essentially adds detail from prior frames to increase resolution in the current one - is also used in UE5 and in this demo. The transparency here from Epic is impressive. We've spent a long time poring over a range of 3840x2160 uncompressed PNG screenshots supplied by the firm. They defy pixel-counting, with resolution as a metric pretty much as meaningless as it is for, say, a Blu-ray movie. But temporal accumulation does so much more for UE5 than just anti-aliasing or image reconstruction - it underpins the Lumen GI system.

Tuo demo siis renderöitiin 1440p resoluutiolla mutta unrealin frame rekonstruktio on niin hyvä että 4k PNG exporteista on vaikea edes DF:n pojilla laskea onko reso 4k vai jotain muuta.

One of the big efforts that's been done and is ongoing in Unreal Engine 5 now is optimising for next generation storage to make loading faster by multiples of current performance. Not just a little bit faster but a lot faster, so that you can bring in this geometry and display it, despite it not all fitting and memory, you know, taking advantage of next generation SSD architectures and everything else... Sony is pioneering here with the PlayStation 5 architecture. It's got a God-tier storage system which is pretty far ahead of PCs, bon a high-end PC with an SSD and especially with NVMe, you get awesome performance too."
Tim Sweeneyn ajatuksia.
 
No nyt saatiin sitä next geniä kertaheitolla, mielenkiintoista nähdä kuinka pitkälle inhouse-ratkaisut tulevat pääsemään tästä.

Yksi mielenkiintoinen seikka DF:n videosta oli Global illuminationin käyttö raytracingin sijasta, laatu lähes RT:tä vastaavaa mutta resurssien käyttö selkeästi pienempää. Olikohan Sonylla tiedossa tämä etukäteen ja päätyivät sen takia heikompaan RT-suorituskykyyn paperilla ja käyttää tästä vapautunut BOM-kustannus sitten SSD-kehitykseen?
 
Yksi mielenkiintoinen seikka DF:n videosta oli Global illuminationin käyttö raytracingin sijasta, laatu lähes RT:tä vastaavaa mutta resurssien käyttö selkeästi pienempää. Olikohan Sonylla tiedossa tämä etukäteen ja päätyivät sen takia heikompaan RT-suorituskykyyn paperilla ja käyttää tästä vapautunut BOM-kustannus sitten SSD-kehitykseen?
Mielenkiintoinen anekdootti B3D foorumilta tähän samaan spekulaatioon liittyen.

MrFox sanoi:
Cerny said Fast and Narrow is better at dealing with a lot of very small polys. Now it makes sense if they predicted future games would have a crazy geometry density, and a shift from baked lighting to real time light relying on the high model detail.
Voisi melkein jo sanoa että pääarkkitehti tason herra saattaa kuin saattaakin tietää enemmän tekniikasta ja sen tulevaisuudesta mitä keskiverto techbbs lukija. :hmm:
 


Tämä oli mielenkiintoinen juttu

Quote artikkelista:
“[The PS5] puts a vast amount of flash memory very, very close to the processor,” says Sweeney. “So much that it really fundamentally changes the trade-offs that games can make and stream in. And that’s absolutely critical to this kind of demo,” Sweeney explained.

“This is not just a whole lot of polygons and memory. It’s also a lot of polygons being loaded every frame as you walk around through the environment and this sort of detail you don’t see in the world would absolutely not be possible at any scale without these breakthroughs that Sony’s made.”

Tosin kaikki nämä UE5 efektit skaalautuu ja toisaalla artikkelissa taisi olla maininta että samat kikat toimii myös base PS4 tai xboxone. Skaalaus täppää vaan pitää slidettää sinne low asentoon.

Unreal Engine 5 runs on PlayStation 5, Xbox Series X, PC, PS4, Xbox One, iOS, Android and Mac and is built around two new core technologies Epic is calling Nanite and Lumen, as it strives for photorealism.

“Nanite geometry is streamed and scaled in real time so there are no more polygon count budgets, polygon memory budgets, or draw count budgets; there is no need to bake details to normal maps or manually author LODs; and there is no loss in quality.”
 
Tosin kaikki nämä UE5 efektit skaalautuu ja toisaalla artikkelissa taisi olla maininta että samat kikat toimii myös base PS4 tai xboxone. Skaalaus täppää vaan pitää slidettää sinne low asentoon.

Epic esittelee UnrealEngine5 moottorilla uutta Nanite super-dense geometry system and micro-polygon engine resurssihallintaa. Pelintekijöiden tarvitsee entistä vähemmän miettiä ikäviä yksityiskohtia kun rakentavat pelimaailmaa. Pelieditorissa on paljon lisäoptioita pienempien laitteiden julkaisuun mutta se tapahtuu samalla sisältötuotannolla jotka UE paketoi, leipoo, generoi staattiset lisämetat, konvertoi jne automaattisesti esimerkiksi Android kohdeprofiiliin.

Epic is looking to free developers from the constraints of poly counts and draw calls, to allow artists to simply drop in their full-fidelity ZBrush models and photogrammetry data. There's no need for simplifying models to hit performance targets, no need for LOD generation. The new UE5 system - dubbed Nanite - takes care of it for you. Developers don’t have to worry about polygon count budgets, polygon memory budgets, or draw count budgets. They don’t need to bake details to normal maps or manually author LODs (level of detail), and they have no loss in quality.

Put simply, the scene renders through UE5 on a triangle-per-pixel basis with the user seeing only what he/she needs to see. It sounds preposterously simple, but it's the culmination of over three years' worth of research and development headed up by Epic Games' technical director of graphics, Brian Karis.

The 'Lumen in the Land of Nanite' demo includes a close-up on a statue built from 33 million triangles with 8K textures. It's displayed at maximum fidelity within the scene, with no developer input required. Moving into the next room, the demo wows us with almost 500 of those same statues in place (485 to be precise), all displayed at the same maximum quality.
 
Hmm... ilmeisesti Xbox sitten julkaissut oman laitteensa, mutta PS5 ei.

 
Ei ehkä olisi käytännölliinen pystyasennosa mutta kyllä tuon "millenium falcon"-tyylin ottaisin milloin vaan.
 
Juu, mutta toisinsanoen PS5-konsolia ei ole vielä julkistettu? Vain ohjain. Miksi ihmeessä? Pelätäänkö ihmisten reaktiota jos laite onkin järkyttävän näköinen. Esim. Xboxsilla tuo torni joka ei välttämättä ole kovinkaan käytännöllinen.

Toinen huoli ovat PS5 julkaisu pelit verrattuna Xboxsiin, jolla kuitenkin Halo: Infinite.
 
Juu, mutta toisinsanoen PS5-konsolia ei ole vielä julkistettu? Vain ohjain. Miksi ihmeessä? Pelätäänkö ihmisten reaktiota jos laite onkin järkyttävän näköinen. Esim. Xboxsilla tuo torni joka ei välttämättä ole kovinkaan käytännöllinen.

Toinen huoli ovat PS5 julkaisu pelit verrattuna Xboxsiin, jolla kuitenkin Halo: Infinite.
Jos haluat enemmän vääntää eroista niin suosittelen väittelyketjua. Täällä voi puhua pleikkariin liittyvistä asioista :thumbsup:
 
Jos haluat enemmän vääntää eroista niin suosittelen väittelyketjua. Täällä voi puhua pleikkariin liittyvistä asioista :thumbsup:

Onko PS5 julkaisupelien joukossa jokin megapeli mitä odottaa? Cyberpunk 2077 julkaistaan molemmille alustoille.
 
Eipä tuo hypejuna ole oikein napannut, ostan luultavasti molemmat konsolit, boksilla useammat pelit, mutta ps yksinoikeuksia se 5kpl ja niille pitää ostaa oma konsoli :) onhan tuo ps+ pöljää maksaa muutaman pelin takia, mutta harrastukset maksaa
 
Juu, mutta toisinsanoen PS5-konsolia ei ole vielä julkistettu? Vain ohjain. Miksi ihmeessä? Pelätäänkö ihmisten reaktiota jos laite onkin järkyttävän näköinen. Esim. Xboxsilla tuo torni joka ei välttämättä ole kovinkaan käytännöllinen.

Toinen huoli ovat PS5 julkaisu pelit verrattuna Xboxsiin, jolla kuitenkin Halo: Infinite.

Tai ehkä johtuu ihan siitä että Sony menee saman kaavan mukaan millä PS4 julkistettiin, joten PS5 esiteltäneen kesäkuussa? Ihme hätäilyä päästä näkemään uusi konsoli samantien kun kilpailija on näyttänyt korttinsa tämän osalta.

Tosiaan väittelyketju on tälle keskustelulle soveltuvampi paikka.
 
Eipä sillä ulkonäöllä ole muutenkaan väliä, olihan ps4 ja xbonekin jo niin tylsän näköisiä kuin mahdollista, ainakin kun vertaa edeltäjiin.
 
Eipä sillä ulkonäöllä ole muutenkaan väliä, olihan ps4 ja xbonekin jo niin tylsän näköisiä kuin mahdollista, ainakin kun vertaa edeltäjiin.

Jep, eipä sillä ulkonäöllä ole IMO varsinaisesti merkitystä kun tv-tasoon maitolasin taakse kuitenkin menevät. Enemmän kiinnostaisi laitteiden hiljaisuus vaaka-asentoon sijoiteltuna.
 
VentureBeatsin toimittaja Jeffrey Grubb on ollut toistaiseksi oikeassa viime aikaisista esityksistä (Tony Hawk ja Unreal Engine 5), ja kuten edellisellä sivulla mainitsin, hänen mukaansa PlayStation 5 -pelejä esitellään 4. kesäkuuta:



Jason Schreier on myös sanonut, että nykyinen suunnitelma Sonylla on pitää esitys viimeistään kesäkuun keskipaikkeilla, joten todennäköisesti ei tarvitse odotella enää pitkään. Näillä toimittajilla ei ole kuitenkaan tarkempaa tietoa, miten itse konsoli ja ominaisuudet esitellään - voi hyvinkin olla siis erillinen tapahtuma noille yksityiskohdille ja toinen tapahtuma peleille tai sitten pitävät yhden mega-tapahtuman.
 
Sony osti Rockstarin ja yksinoikeudella GTAVI ilmestyy sille.

GTA 1, GTA 2, GTA 3, Vice City, San Andreas ... sitten tapahtui jotain. Ei mitään odotuksia tulevaa tekelettä kohtaan, sääli.

Eipä tuo hypejuna ole oikein napannut, ostan luultavasti molemmat konsolit, boksilla useammat pelit, mutta ps yksinoikeuksia se 5kpl ja niille pitää ostaa oma konsoli :) onhan tuo ps+ pöljää maksaa muutaman pelin takia, mutta harrastukset maksaa

Xboxsilla on mm. Halo: Infinite. PS5 tarvitsee kyllä jonkun megapelin mikä saa pelaajat hankkimaan juuri sen. Cyberpunk 2077 on luultavasti melko identtinen molemmilla alustoilla. Tuo Xboxsin torni ei oikein sovi tv-tason sisään eli on sillä ulkonäöllä ja muilla jutuilla suuri merkitys.

Odotan hiljaista, mutta tehokasta konsolia. Ohjaimessa tuskin on enää tätä hirvittävää ominaisuutta että sormet lipsuvat pois kun painaa "liipasimia" ... kyllä Sonynkin on uudistuttava. Ei riitä pelkkä PlayStation maine.
 
GTA 1, GTA 2, GTA 3, Vice City, San Andreas ... sitten tapahtui jotain. Ei mitään odotuksia tulevaa tekelettä kohtaan, sääli.
Odotusten lisäksi näyttää puuttuvan sellainen netissä aika olennainen asia kuin lähdekritiikki, kun ei moisesta näytä löytyvän mistään mitään tietoa. Pari kuukautta sitten oli nähtävästi huhuja, jotka Sony ilmeisesti ampui hyvin nopeasti alas.
 
Xboxsilla on mm. Halo: Infinite. PS5 tarvitsee kyllä jonkun megapelin mikä saa pelaajat hankkimaan juuri sen. Cyberpunk 2077 on luultavasti melko identtinen molemmilla alustoilla. Tuo Xboxsin torni ei oikein sovi tv-tason sisään eli on sillä ulkonäöllä ja muilla jutuilla suuri merkitys.

Odotan hiljaista, mutta tehokasta konsolia. Ohjaimessa tuskin on enää tätä hirvittävää ominaisuutta että sormet lipsuvat pois kun painaa "liipasimia" ... kyllä Sonynkin on uudistuttava. Ei riitä pelkkä PlayStation maine.

Mitä kohtaa et aiemmissa sinulle kohdistetuissa viesteissä ymmärtänyt että nämä vertailut kuuluvat sinne väittelyketjuun? Ketjun aihe on Playstation 5, silloin ketjuun ei kuulu esim. täysin keskeneräisestä Halo Infinitestä keskustelu.

Tuo sormien lipsuminen ohjaimesta oli viimeksi ongelma DS3:n aikaan, joten et taida olla ihan viimeisimpiä Sonyn tuotoksia kokeillutkaan. Samalla tuo uusiutumisen puutteen väittäminen on nyt nyt lähinnä trollaukseksi luokiteltavaa, jos on yhtään pelialan kehitystä seurannut. Varman päälle pelaamista kun löytyy aivan muualta kuin pleikkarin puolelta, kun konsolin suunnittelufilosofianakin on ollut muutakin kuin pelkän lisätehon tuominen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 283
Viestejä
4 502 748
Jäsenet
74 377
Uusin jäsen
hcolyle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom