Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minun mielestä kuulokkeet eivät vaan sovi rentoon olohuonepelailuun konsolilla, siksi sanoin turhaksi.Mielipiteesi on täysin turha, tuohan on ainoastaan yksi use case.
HRTF on suunniteltu ensisijaisesti kuulokekäyttöä silmälläpitäen, Cernyn mukaan tätä on tarkoitus laajentaa koskemaan myöhemmin niin kotiteatterilla kuin telkkarin kaiuttimilla pelaavia. Tosin en kyllä odota tuolle TV-kaiuttimilla toistettavalla virtual surroundista mitään maata mullistavaa kokemusta, kun tiedetään minkälaista kuraa virtual surround toteutus on soundbareilla. Todennäköisesti äänien toisto hoidetaan useammalla tavalla, kaiuttimille tulee normi Dolby Atmos ja kuulokkeille on sitten saatavilla 3D audio.
Milloinkahan plesestä tulee ensimmäiset oikeat tekniikkaspeksit näiden viimeaikojen Xbox-uutisten tapaan, tai vaikka juuri ulkoasu/sisäpuolen räjäytyskuvaa.
Jos useampi perheenjäsen käyttää samaa konsolia, niin vastaus voi olla varsin paljon.Ja monta peliä siellä nyt pitää olla tallennettuna yleensäkin?
Itsellä PS4:lla reilu parin teran verran pelejä asennettuna. Mutta en näe ongelmaa tuon PS5:n tallennustilan kanssa ja mielummin otankin tuon vajaan teratavun kokoisen erittäin nopean custom SSD:n + mahdollisuuden lisätä kapasiteettia M.2(?) SSD:llä. Parempi, kuin jokin "hitaampi" >2 teran SSD pääasiallisena tallennustilana.Jos useampi perheenjäsen käyttää samaa konsolia, niin vastaus voi olla varsin paljon.
Montas näitä edes semiaktiivisesti pelataan?Itsellä Xbox One X:ssa 53 asennettua (1Tb sisäinen, 3Tb ulkoinen) Plese 4 Pro:ssa jotain 52(1Tb sis ja 2Tb ulk.) asennettuna.
Devs will choose whether they want full Power to gpu or full Power to CPU where one or the other underclocks below the listed spec. So a game to game Basis. I imagine most cross gen games will choose to prefer higher clocked gpu Mode as they will be gpu bound even if the Zen cores are underclocked. Zen just runs around the Jag that most cross gen games are not going to worry about CPU time, especially 30 fps games.
That is how it works.
Basically, if the Gpu is at 10.2 TF, the cpu is not at 3.5 GHz.
Tuo onkin mielenkiintoista nähdä jos/kun Sonyn first party PS5 pelit portataan esim PC:lle niin tuleeko pelkästään hiirellä näkökentän kääntämisessä loading screen!?Digital Foundryn mukaan vain PS5:n yksinoikeuspelit käyttävät täysimittaisesti uutta SSD-nopeutta
Playstation 5:n teknisiä tietoja on tällä viikolla esitellyt laitteen pääarkkitehti Mark Cerny. PS5 häviää niin sanotuissa teraflopseissa kilpailijalleen eli Microsoftin...www.gamereactor.fi
Ei. Tuo on silti todella hidasta muistia. Ei sieltä ladata mitään, mikä tarvitsee GPU muistin nopeuden.Tuo onkin mielenkiintoista nähdä jos/kun Sonyn first party PS5 pelit portataan esim PC:lle niin tuleeko pelkästään hiirellä näkökentän kääntämisessä loading screen!?
Nykyäänkin pelatessa streamataan koko ajan uutta tavaraa näytölle, hitaammalla raudalla joudutaan tinkimään laadusta. Tässä linkissä mielestäni varsin hyvä kommentti pelinkehittäjältä: PlayStation 5 System Architecture Deep Dive |OT| Secret Agent CernyTuo onkin mielenkiintoista nähdä jos/kun Sonyn first party PS5 pelit portataan esim PC:lle niin tuleeko pelkästään hiirellä näkökentän kääntämisessä loading screen!?
What John is saying sounds pretty right to me! I don't want to down play GPU power, but I promise everybody that you will be absolutely blown away by visuals on both consoles. However, the SSDs are the big difference when coming into this gen. We're not talking about "load times" in the classic sense. That's an antiquated way of thinking about data coming from your hard drive. For the last 10+ years we've been streaming worlds on the fly. The problem is that our assets are absolutely huge now, as are our draw distances, and our hard drives can't keep up. It means that as you move through the world we're trying to detect and even predict what assets need loading. Tons of constraints get put into place due to this streaming speed.
An ultra fast drive like the one in PS5 means you could be load in the highest level LOD asset for your models way further than you could before and make worlds any way you want without worry of it streaming in fast enough. The PS5 drive is so fast I imagine you could load up entire neighborhoods in a city with all of their maps at super high resolution in a blink of an eye. It's exciting. People don't realize that this will also affect visuals in a big way. If we can stream in bigger worlds and stream in the highest detail texture maps available, it will just look so much better.
I think the Xbox drive is also good! The PS5 drive is just "dream level" architecture though.
Toivotaan että psvr2:ssa on kunnon kuulokkeet.Toimi ihan ok kaiuttimillakin, mutta toki kuulokkeilla varmasti paremmin.
Kiintoisin ominaisuus itselle oli tuo, mutta tuki kaiuttimille myöhemmin oli kyllä ikävä yllätys. Mitä hyötyä on 7.1 järjestelmästä jos tuo toimii vain kuulokkeilla. Juuri nautiskellut omasta rauhasta ja kaiuttimista omakotitalossa, nyt sitten pitäisi palata kuuloke/kerrostalo aikaanPeriaatteessa niin, että kuulet jokaisen sadepisaran erikseen etkä vain sadetta ympärillä. Immersio nousee merkittävästi.
Lisäksi ei tarvita mitään Dolbyn laitteita vaan Sony sanoi sen toimivan millä kuulokkeilla tahansa. Tuki kaiuttimille tulee myöhemmin.
No ei. PC:llä on ensinnäkin sama rauta hyvin pian saatavilla, ja toisekseen samaa ei ole toistunut PC first party AAA -peleissä, vaikka PC:n first partyt olisivat voineet luottaa SSD:hen halutessaan jo vaikka nykygenin launchista.Tuo onkin mielenkiintoista nähdä jos/kun Sonyn first party PS5 pelit portataan esim PC:lle niin tuleeko pelkästään hiirellä näkökentän kääntämisessä loading screen!?
Onhan nuo SSD ihan riittäviä kun ei paljoo eroa ole kun verrataan NVMETuo onkin mielenkiintoista nähdä jos/kun Sonyn first party PS5 pelit portataan esim PC:lle niin tuleeko pelkästään hiirellä näkökentän kääntämisessä loading screen!?
Ei taida pc-puoli voida luottaa edes ssd-levyyn vielä tänäkään päivänä saatika vielä uudempaan ja nopeampaan. Ei ne kuitenkaan peliasemina ole niin yleisiä, että myyntiä kannattaisi sillä rajoittaa sen enempää kuin rtx:llä.No ei. PC:llä on ensinnäkin sama rauta hyvin pian saatavilla, ja toisekseen samaa ei ole toistunut PC first party AAA -peleissä, vaikka PC:n first partyt olisivat voineet luottaa SSD:hen halutessaan jo vaikka nykygenin launchista.
Kovalevyn lukunopeusvaatimukset peleissä tulevat toki kasvamaan, mutta mitään loading screeniä ei ole tulossa.
Onhan nuo SSD ihan riittäviä kun ei paljoo eroa ole kun verrataan NVME
Kiintoisin ominaisuus itselle oli tuo, mutta tuki kaiuttimille myöhemmin oli kyllä ikävä yllätys. Mitä hyötyä on 7.1 järjestelmästä jos tuo toimii vain kuulokkeilla. Juuri nautiskellut omasta rauhasta ja kaiuttimista omakotitalossa, nyt sitten pitäisi palata kuuloke/kerrostalo aikaan
Tais Cernyn presentaatio mennä yli hilseen jos moista kuvittelet, kun tuo vertauksesi kun ei sovellu lainkaan tähän. Nyt puhutaan aivan eri luokan tiedonsiirtonopeuksista, mitä nykyiset PC:n NVME-levyt tarjoaa.
Onhan nuo SSD ihan riittäviä kun ei paljoo eroa ole kun verrataan NVME
Tässä hyvä esimerkki hrtf tekniikasta:
Kuulokkeet pitää olla stereona, kaikki surroundit pois päältä.
Joissain peleissä tuo hrtf on sisäänrakennettuna, sbx pro studio taas ei vaadi peliltä kuin monikanava äänen ja se hoitaa tuon 3d äänen. Paras ääni tietysti saadaan kun pelistä itsestään löytyy tuo hrtf ja myös korvien ja pään muodolla on merkitystä kuinka hyvin kuulet tuon suunnan.Ihan helvetin siisti kyllä toi. Tukeeko jotkut pelit jo tuota (siis PC:llä edes)?
Ei, tavalliset stereokuulokkeet.Vaatiikohan tämä jotkut erikoiskuulokkeet?
Kannattaahan sitä oman alustan rautaa hehkuttaa, mutta tuskinpa hehkuttaisivat, jos ei olisi siihen syytä. Esim. SSD on ominaisuus, jota nimenomaan kehittäjät ovat halunneet jo pitkän aikaan konsoleihin. Jos ei tarvitse ajatella HDD:n rajoituksia kehityksen aikana, niin onhan se aika mukava juttu heille ja avartaa uusia maailmoja pelisuunnittelun osalta.Sonyn studioiden devit hehkuttaa konsolin myyntivalttia. Aika yllättävää, eikä lainkaan tuoksahda markkinointikikalta
No eivät ne nyt kovin lähellä toisiaan ole.Summa summarum näin itse joka ei sinänsä esim ydinfysiikasta varsinaisesti ymmärrä tai kvarkeista, niin molemmat tulevat konsolit on niin lähellä toisiaan ja niin huikeasti tehokkaampia kuin nykyiset että aivan pakahduttavan upean näköisiä pelejä sieltä varmasti tulee.
No eivät ne nyt kovin lähellä toisiaan ole.
Niinkö? Minusta nuo ovat varsin eri tavalla suunnitellut laitteet.No itsekin olin sitä mieltä että rinta rinnan menevät jälleen kerran, mutta koska sinä näet asian toisin, niin kerrohan meille: kumpiko tulee olemaan kovempi? Innolla odotan kyllä ensimmäisiä testipelien kaappauksia kuvanlaadusta ja suorituskyvystä.
Sony on lähtenyt rakentamaan konsoliaan enemmän SSD:n ja kommervenkkien varaan, kun taas MS luottaa perinteisempään tyyliin. Tulee lähinnä mieleen PS3 vs. Xbox 360.On noissa GPU ero ihan merkittävä. Boxissa huomattavasti enemmän CUita. Ps5:sen GPU:n maksimi kello taas on paljon korkeampi, mutta se on "boostaava". Se kuinka hyvin pystyy pitää tuota yllä ja haittaako pienempi määrä CUita pahasti, nähdään tulevaisuudessa.
PS3 oli se ero että sille taisi olla vaikea koodata kun taas näissä ei ole sitä ongelmaaSony on lähtenyt rakentamaan konsoliaan enemmän SSD:n ja kommervenkkien varaan, kun taas MS luottaa perinteisempään tyyliin. Tulee lähinnä mieleen PS3 vs. Xbox 360.
Tuossa ainakin yksi peli jossa on ainakin suht vastaavaa tekniikkaa. Tuo on siis myös pc:lle. Suosittelen tuota peliä jos ei ole vielä pelattuna.Ihan helvetin siisti kyllä toi. Tukeeko jotkut pelit jo tuota (siis PC:llä edes)?
Tuossa ainakin yksi peli jossa on ainakin suht vastaavaa tekniikkaa. Tuo on siis myös pc:lle. Suosittelen tuota peliä jos ei ole vielä pelattuna.
Tuossa jotain infoa tuosta heidän käyttämästään äänitekniikasta.
Onneksi tuota herkkua saadaan lisää 2 osan muodossa.
4k60fps RT? Kuulostaa aika lennokkaalta kun ottaa huomioon että ainakin nykyiset RT pelit ovat PC:llä pelattavissa 1080p ~60fps 2080Ti:llä. Toki varmasti vaihtelevia toteutuksia tullaan näkemään.Mutta lähtökohtana, että molemmat tavoittelee 4K (toivottavasti aitoa 4K, eikä skaalattua pikselöitynyttä 1080p) 60fps, raytracing jne jne.
Senuan äänimaailma no nykygenissä on sen verran uniikkia, että harmittaa ettei vastaavaa juuri muissa peleissä esiinny. Toki hyvää audiota on, mutta Senuan devit veti homman astetta tiukemmalle. Tätä lisää kiitos, pelialustasta riippumatta.
Olihan tossa Helbaldessa toisaan ihan hyvät äänet, mutta ei noi nyt mitään maata mullista. Eli jos tuon PS5 äänihomma on samaa tasoa, niin aika pieni juttu kuitenkin.
Kunhan ainakin 2K. Otan ennemmin paremman grafiikan 2K:na kun huonomman 4K:na PC:lläkin, käytössä 4k@60Hz 43" näyttö. Aito 4K@60fps ei kuitenkaan ole poissuljettu vitosellaMutta lähtökohtana, että molemmat tavoittelee 4K (toivottavasti aitoa 4K, eikä skaalattua pikselöitynyttä 1080p) 60fps, raytracing jne jne. Aika samat vaatimukset molemmilla. Speksit ehkä eroaa juu, mutta lähtötasona samat ominaisuudet.
Ps3 xbox 360, ps4 pro xbox x, ps5 xbox series x. Kaikki menneet rinta rinnan, vaikkakin eri speksit.
Sitä meinasin.