Playstation 5

Kunhan ainakin 2K. Otan ennemmin paremman grafiikan 2K:na kun huonomman 4K:na PC:lläkin, käytössä 4k@60Hz 43" näyttö. Aito 4K@60fps ei kuitenkaan ole poissuljettu vitosella

Sama vika, 4k 55” nenän edessä ja en rehellisesti itse edes omalta katseluetäisyydeltä (noin 1,5m) erota eroa 1440p ja 4K välillä, joten pelaan mielummin kaikki asetukset tapissa sillä 1400:llä ja paremmilla fps:llä.
 
4k60fps RT? Kuulostaa aika lennokkaalta kun ottaa huomioon että ainakin nykyiset RT pelit ovat PC:llä pelattavissa 1080p ~60fps 2080Ti:llä. Toki varmasti vaihtelevia toteutuksia tullaan näkemään.
Ei tuo yhtään lennokkaalta kuulosta varsinkin kun ottaa huomioon konsolipelien optimoinnin.
Ja mistä revit tuon pc:n rt suorituskyvyn? Itseltä löytyy 2070s ja esim. battlefield v pyörii ultra +medium rtx asetuksilla noin 80fps 1440p
 
Ei tuo yhtään lennokkaalta kuulosta varsinkin kun ottaa huomioon konsolipelien optimoinnin.
Ja mistä revit tuon pc:n rt suorituskyvyn? Itseltä löytyy 2070s ja esim. battlefield v pyörii ultra +medium rtx asetuksilla noin 80fps 1440p
Mielenkiintoista. Onko tapahtunut pelissä optimointia (karsintaa) RT:n osalta?

katso liitettä 363153

 

Liitteet

  • 1584962853546.png
    1584962853546.png
    43,8 KB · Luettu: 61
Mielenkiintoista. Onko tapahtunut pelissä optimointia (karsintaa) RT:n osalta?

katso liitettä 363153

Tuohon en osaa vastata kun en ole peliä pelannut alusta asti, mutta ainakin tämän vajaa vuoden mitä olen pelannut on suorituskyky ollut mainitsemallani tasolla.
 
Ilmeisesti kaikkia PS4 pelit ei tule toimimaan

Mark Cernyn viime viikolla julkaistussa PlayStation 5:n speksejä esitelleessä videossa kerrottiin, kuinka laitteen julkaisussa ainoastaan ”suurin osa” PlayStation 4:n sadasta pelatuimmista pelistä siirtyy taaksepäin yhteensopivuuden myötä uudella konsolille.

 
Ilmeisesti kaikkia PS4 pelit ei tule toimimaan

Mark Cernyn viime viikolla julkaistussa PlayStation 5:n speksejä esitelleessä videossa kerrottiin, kuinka laitteen julkaisussa ainoastaan ”suurin osa” PlayStation 4:n sadasta pelatuimmista pelistä siirtyy taaksepäin yhteensopivuuden myötä uudella konsolille.

Niin, tuosta tarkennuksesta: "Uskomme, että merkittävä valtaosa kaikista yli 4 000 PS4-pelistä on pelattavissa PS5:llä."
Eli joissain yksittäisissä saattaa ilmetä sellaisia ongelmia, jotka vaatisivat pelinkehittäjiltä päivitystä, ja tätä Sony ei voi luvata.
 
Ilmeisesti kaikkia PS4 pelit ei tule toimimaan

Mark Cernyn viime viikolla julkaistussa PlayStation 5:n speksejä esitelleessä videossa kerrottiin, kuinka laitteen julkaisussa ainoastaan ”suurin osa” PlayStation 4:n sadasta pelatuimmista pelistä siirtyy taaksepäin yhteensopivuuden myötä uudella konsolille.


Saa nähdä kuinka paljon valtaosa yli 4000:sta PS4 pelistä on ja mikä aikataulu on. Top 100 pelatuinta peliä julkaisussa tarkoittanee lähinnä suurinta osaa hyvin tuoreista peleistä ja mahdollisesti siis vielä julkaisemattomia pelejä. En lähtisi elättelemään toiveita että mitään tämän hetken pelejä nähdään ihan heti.
 
Saa nähdä kuinka paljon valtaosa yli 4000:sta PS4 pelistä on ja mikä aikataulu on. Top 100 pelatuinta peliä julkaisussa tarkoittanee lähinnä suurinta osaa hyvin tuoreista peleistä ja mahdollisesti siis vielä julkaisemattomia pelejä. En lähtisi elättelemään toiveita että mitään tämän hetken pelejä nähdään ihan heti.
Edelleen Sony itse korjasi jo tuota väittämää 100:sta toimivasta pelistä. Tuo luku otettiin Cernyn esityksestä, ja jotenkin suuri osa joko ei ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää Cernyn puhetta tuolla kohtaa. Missään vaiheessa ei ole mainittu, että julkaisussa olisi pelattavissa vain top 100 pelatuinta.

Tässä vielä uusiksi, mitä Sony tällä hetkellä on asiasta kertonut:
"In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. We will provide updates on backward compatibility, along with much more PS5 news, in the months ahead. Stay tuned!"
 


Miten harrastelijat saivat PS3 pelit toimimaan 60fps emulaattorillaan mutta Sony ei muka osaa PS5:lle tehdä PS3 yhteensopivuutta? :confused2::hmm:
 


Miten harrastelijat saivat PS3 pelit toimimaan 60fps emulaattorillaan mutta Sony ei muka osaa PS5:lle tehdä PS3 yhteensopivuutta? :confused2::hmm:

Resurssit ja raha. Homma ei tosiaankaan ole niin yksinkertaista mitä harmittavan moni kuvittelee sen PS3:en uskomattoman typerän monimutkaisen Cell-prosessorin myötä. Jokaikistä peliä joutuis räpeltämään erikseen, eikä siinä pidemmän päälle kauheasti tolkkua puhtaasti taloudellisesta näkökulmasta ole. Käytetään paljon aikaa ja resursseja hommaan mikä ei tuota haluttua tulosta katteissa. Emulaattorillakin osa peleistä pyörii varsin mallikkaasti ja osa sit ei taas ollenkaan, ne mitkä toimii kunnolla on sit aika monen kuukauden työn takana, isompi tiimi tekis toki nopeammin mut silläkin on hintansa. Eikä se Sonynkaan kannalta olis fiksua julkaista mitään keskeneräsiä paskaräpellyksiä jotka pyörii huonommin kuin alkuperäisellä konsolilla.

PS Now on se kompromissi mihin joutuu nyt tyytymään. Ois sitä itekkin toivonu taaksepäin yhteensopivuutta edes valituille peleille, mutta ymmärrän kyllä miksei siihen haluta panostaa. Ehkä mahdollisesti voi jotain PS3 Classics tyylisiä julkasuja voi diginä tulla ilman sen suurempia kiillotuksia.

Mitä tohon PS4 taaksepäin yhteensopivuuteen tulee niin onhan noissakin peleissä nähty jos jonkinlaista kikkaa. Dynaamista resoluutiota ja kaikissa ei ees oo minkäänlaista framerate cappia kun ei siihen aikaan funtsittu et joskus sellasta vois tarvita. Paha sanoa et miten tollaset taittuu sit tehokkaammalle raudalle et siinä voi kans jotain ongelmia tulla vastaan. Tämäkään asia ei tosiaan Sonyn käsissä ole, täysin kehittäjästä riippuu se et löytyykö sitä kiinnostusta palata siihen monta vuotta vanhan pelin ääreen ja "hukata" resursseja siihen et varmistetaan et se on täysin pelattavissa alusta loppuun PS5 ilman kummosempia ongelmia. Osa sit toki kans haluaa nostaa resoluutiota tai frameratea tai jopa parantaa grafiikoita. Mahollisessa frameraten nostossa sit taas pomppaa lisää kysymyksiä, nykyäänkin tulee ihan PC:llä sellasia pelejä vastaan missä fysiikkaa sun muuta ollaan sidottu suoraan siihen framerateen (bethesdan paskat hyvänä esimerkkinä), mikä sit levii ihan täysin käsiin jos mennään yli siitä tarkotetusta lukemasta. Paha sanoa et onks toi kuinka yleinen käytäntö ollu konsoleilla, mut voisin helposti uskoa tän väitöksen jos kehitysvaiheessa ollaan haluttu vetää mutkia suoriks sen sijaan et tuhlataan aikaa siihen että varmistetaan et se toimii joskus vuosien päästä seuraavalla konsolilla sikälimikäli siinä on taaksepäin yhteensopivuus. Tuskin kovin korkeella prioriteettilistalla ollu joskus viis vuotta sitten peliä kehittäessä.
 
Viimeksi muokattu:


Miten harrastelijat saivat PS3 pelit toimimaan 60fps emulaattorillaan mutta Sony ei muka osaa PS5:lle tehdä PS3 yhteensopivuutta? :confused2::hmm:


Asiaan nyt sen enempää menemästä kun yllä oleva siihen hyvin vastasi. Mutta minua on aina ihmetyttänyt ihmisten erikoinen "ymmärrys" moniinkin asioihin. Vaikka se tuntuu siellä omassa päässä kovin yksinkertaiselta asialta ja itse ihmettelee, että miksi ne ei vaan tee sitä ei se nyt niin hankalaa voi olla. Niin tämmöiset hlö ei ole koskaan kuullutkaan tuotteiden testaamisesta ja siitä kuinka kallista ja aikaa vievää se on. Se että joku asia tehdään, niin sen testaaminen laajalla monimuuttujatestillä on niin iso homma että sitä ei edes ihmiset tunnu ymmärtävän.
 


Miten harrastelijat saivat PS3 pelit toimimaan 60fps emulaattorillaan mutta Sony ei muka osaa PS5:lle tehdä PS3 yhteensopivuutta? :confused2::hmm:

Ainakin viimeksi kokeiltuna Demon souls tökki ja kaatui kyseisellä emulaattorilla. 9900k @4800MHz ja 2070rtx + 32GB DDR4. Ei varmaan ihan helppoa ole tuon emulaation tekeminen tuotantokelpoiseksi.
 
Jep en oikein ymmärrä miten tuo ReviewTechUSA youtube heppu ei ymmärrä miksi Sony ei tehnyt taaksepäinyhteensopivuutta PS3:lle ja vanhemmille konsoleille.
 
Jep en oikein ymmärrä miten tuo ReviewTechUSA youtube heppu ei ymmärrä miksi Sony ei tehnyt taaksepäinyhteensopivuutta PS3:lle ja vanhemmille konsoleille.
PS1 ja 2 aikaisiin peleihin luulisi olevan suhteellisen helppo toteuttaa toimivuus mutta kuka niitä jaksaa pelata sen enempää kuin PS3 aikaisiakaan. Uusi konsolisukupolvi tehdään uusille peleille.
 
PS1 ja 2 aikaisiin peleihin luulisi olevan suhteellisen helppo toteuttaa toimivuus mutta kuka niitä jaksaa pelata sen enempää kuin PS3 aikaisiakaan. Uusi konsolisukupolvi tehdään uusille peleille.

Ja niitä vanhoja pelejä voi pelata sillä vanhalla konsolilla edelleen. Miksi tästä taaksepäin yhteensopivuudesta tehdään niin iso numero? Lakkaako ihmisillä toimimasta se vanha konsoli heti kun tuo uuden kotiin?
 
Ja niitä vanhoja pelejä voi pelata sillä vanhalla konsolilla edelleen. Miksi tästä taaksepäin yhteensopivuudesta tehdään niin iso numero? Lakkaako ihmisillä toimimasta se vanha konsoli heti kun tuo uuden kotiin?
Ei, mutta vanha konsoli menettää paikkansa uuden tieltä. Itsellä ei ainakaan laitetasolla ole tilaa kuin sille yhdelle konsolille kerrallaan. Ja mihinkään piuhajumppaan en lähde. Joten olisi mukavampaa jos se uusi konsoli pyörittäisi myös niitä vanhoja pelejä, jotta ne eivät jää kokonaan sitten pelaamatta.
 
PS1 ja PS2:kin peleissä on niin "huono" grafiikka nykypuulla että ei niitä kyllä enää erkkikään pelaa, varsinkaan suurilta nykyruuduilta. Läheltä katsot jotain PS1-peliä 55" > ruudulta niin ei siitä edes saa selvää että mitä siellä tapahtuu.
 
PS1 ja PS2:kin peleissä on niin "huono" grafiikka nykypuulla että ei niitä kyllä enää erkkikään pelaa, varsinkaan suurilta nykyruuduilta. Läheltä katsot jotain PS1-peliä 55" > ruudulta niin ei siitä edes saa selvää että mitä siellä tapahtuu.

Se on kyllä totta, jos jotain niin ainakin PS2 yhteensopivia HDMI hässäköitä taisi olla, joilla kuvasta sai siedettävän, vai olikohan se sittenkin Gamecubelle... Noh, MetalJesusRocks sitä Youtubessa esitteli, kattokaapa sieltä jos kiinnostelee.

Itse olen hankkinut noita Classic HD versioita PS3:lle, ja ne ovat aivan pelattavissa isolta ruudultakin, bonuksena trophyt tietenkin.
 
Se on kyllä totta, jos jotain niin ainakin PS2 yhteensopivia HDMI hässäköitä taisi olla, joilla kuvasta sai siedettävän, vai olikohan se sittenkin Gamecubelle... Noh, MetalJesusRocks sitä Youtubessa esitteli, kattokaapa sieltä jos kiinnostelee.

Itse olen hankkinut noita Classic HD versioita PS3:lle, ja ne ovat aivan pelattavissa isolta ruudultakin, bonuksena trophyt tietenkin.
On niitä HDMI virityksiä olemassa vanhoille konsoleille ja ainakin Wii saa selkeän parannuksen kuvanlaatuun.
 
Onko jossain muuten nähtävillä tuollaista pelatuimpien pelien top-100-listaa? (vaikka ilmeisesti julkaisussa taaksepäinyhteensopivuus onkin suurempi)
 
Ja niitä vanhoja pelejä voi pelata sillä vanhalla konsolilla edelleen. Miksi tästä taaksepäin yhteensopivuudesta tehdään niin iso numero? Lakkaako ihmisillä toimimasta se vanha konsoli heti kun tuo uuden kotiin?

Vanhat konsolit hajoavat, eikä niihin saa osia. Ja muutenkin noita vanhoja on ihan hyvä tahkota, vaikka ei ole nettiyhteyttä, kunhan vain kerran saadaan toimimaan....
 
Kolmosen pelejä en haluaisi pelata, nelosen pelejä voisinkin pelata vitosella. Ei tuo kynnyskysymys ole, mutta arvokas lisä kuitenkin.
 
Demon's Soulsista on ollut kovasti huhua, että se olisi Bluepointilla remaken kohteena, mutta pelkkä huhu tosiaan kyseessä.
Eikö tuo ole aika varma juttu ja tulisi PS5 julkaisun aikoihin? Ihan tolkuttoman kova julkaisu jos tehty kunnolla eikä mitään puolivillaista remasteria joita nähtiin nykyisen sukupolven alkutaipalleella monen pelin osalta.
 
PS1 ja PS2:kin peleissä on niin "huono" grafiikka nykypuulla että ei niitä kyllä enää erkkikään pelaa, varsinkaan suurilta nykyruuduilta. Läheltä katsot jotain PS1-peliä 55" > ruudulta niin ei siitä edes saa selvää että mitä siellä tapahtuu.
Täysin erimieltä. Juuri pelasin raspberryllä ps1 version resident evil 2:ta läpi 65" ja ihan pelattava kokemus. Grafiikat oli sellaiset kun sen aikaisessa mutta ei se mitään suttua kyllä ollut.
 
Eikö tuo ole aika varma juttu ja tulisi PS5 julkaisun aikoihin? Ihan tolkuttoman kova julkaisu jos tehty kunnolla eikä mitään puolivillaista remasteria joita nähtiin nykyisen sukupolven alkutaipalleella monen pelin osalta.
Olihan tämä silloin varmaa tietoa että tulisi PS4 versionakin mutta eipä ole vieläkään näkyny
 
Ja niitä vanhoja pelejä voi pelata sillä vanhalla konsolilla edelleen. Miksi tästä taaksepäin yhteensopivuudesta tehdään niin iso numero? Lakkaako ihmisillä toimimasta se vanha konsoli heti kun tuo uuden kotiin?
Omasta TV-tasosta löytyy kolme uusinta konsolia + PC, joten rajansa kaikella. Kyllä ainakin omalla kohdalla tulee säännöllisesti pelattua sekä vanhoja klassikoita että upouusiakin pelejä. Ei, en ole laittamassa Gamecubea, Wii U:ta, PS1:tä, PS2:ta, PS3:a, Xboxia ja Xbox 360:a tuohon samalle TV-tasolle.

En näe kuluttajan näkökulmasta oikein mitään syytä, että miksi joku EI haluaisi, että kaikki hänen vuosien mittaan hankkimansa pelit toimisivat uusimmassa laitteessa. Tai jos ei itse halua palata jonkun vuosien takaisen suosikkipelin pariin, niin ehkä osaa samaistua jonkun toisen peliharrastajan asemaan, että miksi tämä tällaista ominaisuutta kaipaa. Joillakin se pelikirjasto saattaa olla satoja, jopa tuhansia pelejä.

Lisäksi kaikista helpointa on laittaa se toimiva vanha konsoli vaihdossa uuteen konsoliin, jos vain silläkin ne vanhat pelit toimisi. Sehän on silkkaa säästöä.

En tiedä minkälaisia tutkimuksia asiasta on tehty, mutta ainakin ResetERAssa (peliaiheinen foorumi) 77% vastaajista (otanta 2300 vastaajaa) pitää taaksepäin yhteensopivuutta tärkeänä asiana: Do you care much about backwards compatibility?
 
Ja niitä vanhoja pelejä voi pelata sillä vanhalla konsolilla edelleen. Miksi tästä taaksepäin yhteensopivuudesta tehdään niin iso numero? Lakkaako ihmisillä toimimasta se vanha konsoli heti kun tuo uuden kotiin?

Siis miten ihmeessä noin moni ei ymmärrä sitä että TV tasossa on rajallisesti tilaa. Miten ihmeessä siihen saa mahtumaan PS1,PS2,PS3,PS4,X360, Xbox One, Wii, WiiU etc?
 
Siis miten ihmeessä noin moni ei ymmärrä sitä että TV tasossa on rajallisesti tilaa. Miten ihmeessä siihen saa mahtumaan PS1,PS2,PS3,PS4,X360, Xbox One, Wii, WiiU etc?

Ei niitä kaikkia tarvitse siinä varmaan tasossa pitää. Itselläni ainakin on yhdessäkin tason "lokerossa" pari virtajohtoa, sekä komponenttikaapeli jossa konsolin päässä kolme eri liitintä, pidän siinä vain kerrallaan yhtä konsolia joka sillä kaapelilla yhdistyy.

Helpompi toki kun laitteissa on normaali virtaliitin sekä HDMI.

Noh, eiköhän se riitä tätä OT:ta, toisia ei kiinnosta yhteensopivuus ja toisia kiinnostaa.
 
Ai saakeli, ps1 ja loaded. Kyllä tuota tuli tahkottua ja sitten FF VII.. Ai että muistoja, muistoja.

Mutta en tahkoisi näitä remasteroitunakaan. Ei pidä pilata muistoja :)
 
Tässä videossa mennään taas tekniikan syvään päätyyn. Se mitä tuosta sain irti on kommunikoinnin merkitys raudan sisällä.

 
Onko jossain muuten nähtävillä tuollaista pelatuimpien pelien top-100-listaa? (vaikka ilmeisesti julkaisussa taaksepäinyhteensopivuus onkin suurempi)
Edelleen Sony itse korjasi jo tuota väittämää 100:sta toimivasta pelistä. Tuo luku otettiin Cernyn esityksestä, ja jotenkin suuri osa joko ei ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää Cernyn puhetta tuolla kohtaa. Missään vaiheessa ei ole mainittu, että julkaisussa olisi pelattavissa vain top 100 pelatuinta.

Tässä vielä uusiksi, mitä Sony tällä hetkellä on asiasta kertonut:
"In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. We will provide updates on backward compatibility, along with much more PS5 news, in the months ahead. Stay tuned!"
 
No onko, vai toisteletko vaan vanhoja?

*

Miksihän muuten toi PS5 tehdään aina noissa havainnekuvissa joksikin superohueksi, häviääkö tuuletustarve Sonyllä.
Kun tunnuit niin kovasti ihmettelevän asiaa onko tuo tuettujen pelien määrä suurempi kuin se top-100 lista.

Aina voi käyttää Googlea hakusanoilla "most played games" ja "best selling games", josta voi saada aika hyvän suuntaa antavan kuvan asiasta. Sonylla toki tarkempaa dataa, kun vain heillä pääsy noihin peliaika (tai pelaaja määrä) tietoihin.

Varmaan siksi koska se kehittäjille jaettu laite muistuttaa perinteistä konsolia muotoilultaan ja enemmänhän tuo muistuttaa hieman korkeampaa PS4:sta koon puolesta. Jäähdytyksen kun voi monella tapaa toteuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Muotoilusta sanoisin että tärkeintä olisi lähteä hakemaan muoto tekniikan ehdoilla, ei niin että tehdään mahdottoman "seksikäs" muoto ja sitten joudutaan leikkamaan kulmia jäähyissä ja muussa tekniikassa ja vammauttamaan toimintaa ja tehoja.
 
Uusi cross-gen peli paljastettu PS4:lle ja PS5:lle, kosminen kauhu FPS: Quantum Error.


PS4 vs PS5 -versioiden eroista puhuttaessa vastasivat:
"The main difference will be certain details in graphics. We will be taking full advantage of ray-tracing on the next gen PS5, but obviously the PS4 can’t handle that feature."

Melko yllättävää, että pieni kehittäjätiimikin pystyy laittamaan paukkuja ray-tracing-tukeen, vaikka PS4-versiossa eivät pysty sitä hyödyntämään. Ei vaikuta siltä, että Sony olisi julkaisijana, joten uskoisin pelin tulevan myös Steamiin jossakin vaiheessa.
 
Melko yllättävää, että pieni kehittäjätiimikin pystyy laittamaan paukkuja ray-tracing-tukeen, vaikka PS4-versiossa eivät pysty sitä hyödyntämään. Ei vaikuta siltä, että Sony olisi julkaisijana, joten uskoisin pelin tulevan myös Steamiin jossakin vaiheessa.
Kertoo siitä miten helppo PS5:lle on kehittää pelejä. RT peliin on lähes drag and drop.
 
Muotoilusta sanoisin että tärkeintä olisi lähteä hakemaan muoto tekniikan ehdoilla, ei niin että tehdään mahdottoman "seksikäs" muoto ja sitten joudutaan leikkamaan kulmia jäähyissä ja muussa tekniikassa ja vammauttamaan toimintaa ja tehoja.
En nyt sanoisi, että kannattaisi aina mennä täysin tekniikan ehdoilla kuluttajille suunnatussa laitteessa. PS5 tehokkaasta jäähdytyksestä on ollut huhuja ja dev-kitin ulkonäkökin on vuotanut julkisuuteen. Ja tuo muotoilu ilmeisesti liittyy siihen tehokkaaseen jäähdytykseen. Lisäksi tuosta V-muoto on nähty käytettävän valikkoikonina. Hyvä jäähdytys on oleellinen asia, mutta kuluttajatuotteissa ja erityisesti olohuoneisiin sijoitettavissa konsoleissa ulkonäölläkin on keskeinen rooli. Omaa silmää tuo dev-kitin ulkonäkö ei niin miellytä. Tietenkään dev-kitit eivät ole olleet aikaisemminkaan täysin samanlaisia, mutta vahvasti samoja piirteitä näistä on löytynyt.

sony-ps5-dev-kit-leaked.jpg
oRV7nyUnK2ygpiyUDrtqKc-650-80.jpg
 
Tietenkään dev-kitit eivät ole olleet aikaisemminkaan täysin samanlaisia, mutta vahvasti samoja piirteitä näistä on löytynyt.
fldhenJ.jpg


Tässä PS4 devkit muistin virkistykseksi. Mutta joo, luotan, että Sony ryssii rautapuolella jotenkin katastrofaalisesti, kuten tapahtui PS4-sukupolvessakin :) (Jäähdytys)
 
En nyt sanoisi, että kannattaisi aina mennä täysin tekniikan ehdoilla kuluttajille suunnatussa laitteessa. PS5 tehokkaasta jäähdytyksestä on ollut huhuja ja dev-kitin ulkonäkökin on vuotanut julkisuuteen. Ja tuo muotoilu ilmeisesti liittyy siihen tehokkaaseen jäähdytykseen. Lisäksi tuosta V-muoto on nähty käytettävän valikkoikonina. Hyvä jäähdytys on oleellinen asia, mutta kuluttajatuotteissa ja erityisesti olohuoneisiin sijoitettavissa konsoleissa ulkonäölläkin on keskeinen rooli. Omaa silmää tuo dev-kitin ulkonäkö ei niin miellytä. Tietenkään dev-kitit eivät ole olleet aikaisemminkaan täysin samanlaisia, mutta vahvasti samoja piirteitä näistä on löytynyt.

sony-ps5-dev-kit-leaked.jpg
oRV7nyUnK2ygpiyUDrtqKc-650-80.jpg



Kyllähän nuo PS4 dev-kitit näyttää aika hurjilta.
 
Vahvasti samoja piirteitä? PS2 devkittiä lukuunottamatta ei kyllä oikeen osu yhtäkään samankaltasuutta myyntiin tulleen tuotteen kanssa.

EHf4V1WXkAAiShV.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 723
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom