Playstation 5

Sony on tehnyt patentin saman tyyppisestä ohjaimesta kuin Stadialla eli paikallisen laitteen sijasta ohjain ottaa yhteyden palvelimeen. Tämä oli varmaan odotettua, jos Sony meinaa puskea PS Now'ta eteenpäin seuraavan sukupolven aikana.
A controller device for user interactivity with a server of a cloud gaming system is provided, including the following: at least one input device that generates inputs for the server; wherein the controller device communicates directly to an access device for connection to a network that connects the controller device to the server without connecting to a client device; wherein the server receives and processes the inputs to render gameplay video that is transmitted over the network for rendering to a display device that is local to the controller device.
US20190270019 Network Connected Controller for Direct to Cloud Gaming
 
Mahdollisesti aito devkit:
devkit.png


edit: Laitoin kuvan imgBB:hen, jospa nyt näkyisi kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Hyiss, on kyllä järkyttävän näköinen :lol: Eiköhän se lopullinen oo ps4 tyylinen hillitty mattaboksi.
 
En kyllä keksi yhtäkään hyvää syytä miks vaivata päätänsä devkitin ulkonäöllä. Kuluttajille tuleva malli ei tuu näyttämään samalta, kattokaa vaikka PS4 tai PS3 devkittejä googlesta.
 
En kyllä keksi yhtäkään hyvää syytä miks vaivata päätänsä devkitin ulkonäöllä. Kuluttajille tuleva malli ei tuu näyttämään samalta, kattokaa vaikka PS4 tai PS3 devkittejä googlesta.
Onhan se mielenkiintoista että devkit on nuin erikoisen näköinen ja vieläpä patentoitu. Aikaisemmat devkitit (PS3 ja PS4) ovat olleet standardeja vaakasuuntaisia ATX lootia. Kysymys kuuluu miksi panostaa devkittiin nuin paljon?

Hmmmm....
 
Joku tuolla tuben ihmeellisessä maailmassa esitti jopa vesijäähylle mahdollisuutta tuonne sivuille oleviin ritilöihin. Ja toinen oli sitten sellainen että tuo olisi mahdollista kääntää 180 astetta, jolloin tuo V muoto jäisi alapuolelle ja päällinen olisi ihan perusnäköinen. Kuulemma bumperit tuossa päällä on tämän 180 asteen pyöräytyksen takia siihen laitettu. Jää nähtäväksi mitä sieltä tulee.
 
Kuvan kun kääntää ylösalaisin, niin vekotinhan näyttää sukelluslaseilta... tai PSVR2:lta.

ps5_devkit_goggles.jpg
 
Kyllä itselle tuollaisena kelpaisi, tuossa kuitenkin tuollainen ulkoavaruuden tuntu ja kun voi arvata Turismon näyttävän mahtavalta niin mikä ettei.
 
Kyllä itselle tuollaisena kelpaisi, tuossa kuitenkin tuollainen ulkoavaruuden tuntu ja kun voi arvata Turismon näyttävän mahtavalta niin mikä ettei.

Sama, on tuo 10x paremman näköinen kun yksikään konsoli mitä on koskaan julkaistu. Jokainen on ollut sillä samalla muotilla tehty, niin tuo on jo kunnolla erilainen ja se on vaan hyvä asia.
 
Sama, on tuo 10x paremman näköinen kun yksikään konsoli mitä on koskaan julkaistu. Jokainen on ollut sillä samalla muotilla tehty, niin tuo on jo kunnolla erilainen ja se on vaan hyvä asia.
Öh? Tulee lähinnä mieleen 80-luku ja tuotteen nimessä olisi joko ”Turbo” tai ”Super”. Äiti, jonka mielestä pelaaminen ei ole aikuisten hommaa, vaan lasten leikkejä, piirtäisi varmasti tuollaisen, jos pyydettäisiin piirtämään pelikonsoli.
 
Öh? Tulee lähinnä mieleen 80-luku ja tuotteen nimessä olisi joko ”Turbo” tai ”Super”. Äiti, jonka mielestä pelaaminen ei ole aikuisten hommaa, vaan lasten leikkejä, piirtäisi varmasti tuollaisen, jos pyydettäisiin piirtämään pelikonsoli.

Siltikin se on 10x hienompi kun nykyiset tai edelliset, ihan sama mikä siitä tulee mieleen ja kuka sen on piirtänyt.
 
Mustalla värityksellä ja hillityllä ledivalaistuksella tuo näyttää mielestäni sentään hieman paremmalta kuin tuolla devikitin harmaan ja mustan yhdistelmällä. Eiköhän sieltä silti tule jotain hieman hillitympää ja normaalimpaa lopputuloksena.

5Ma2db4cbwwMmRE4wZ5Yii-768-80.jpg


A9P8WRCicMQAGGZCriWmNi-768-80.jpg
 
Onhan se mielenkiintoista että devkit on nuin erikoisen näköinen ja vieläpä patentoitu. Aikaisemmat devkitit (PS3 ja PS4) ovat olleet standardeja vaakasuuntaisia ATX lootia. Kysymys kuuluu miksi panostaa devkittiin nuin paljon?

Hmmmm....
No onhan tossa toki pointtia, ei se lopullinen tuote kuitenkaan 1:1 ton kanssa tule olemaan, design voi olla sama kuluttajaversion kanssa, onhan tuolla sisällä kuitenkin suht lämpösenä käyvää rautaa ja varmasti osittain tohon ratkasuun ollaan päädytty jäähdytystehon takia.

Mut eipä mua kyllä toisaalta kauheasti kiinnosta miltä se tulee näyttämään, asiat mitkä mua tulee kiinnostamaan on hiljasuus ja et se kävis ees jokseenkin viileenä. Taitaa kyllä olla aika mahdoton combo, mut saahan sitä toivoa.
 
Sonyn seuraavan sukupolven konsoli Playstation 5 on määrä julkaista ensi vuoden lopulla. Sitä ennen Sonylla on kuitenkin useitakin kovia yksinoikeuspelejä, jotka odottelevat vielä julkaisuaan. Näitä ovat jossain mielessä Death Stranding, mutta myös The Last of Us: Part II ja Ghost Tsushima. Se on jo ollut tiedossa, että PS5 tulee olemaan taaksepäin yhteensopiva PS4-pelien kanssa. Uuden huhuilun mukaan tulossa olisi enemmänkin.

Redditin mukaan The Last of Us: Part II ja Ghost of Tsushima ovat paitsi pelattavissa PS5:llä, myös saisivat joukon graafisia parannuksia uudelle konsolille.

https://www.gamereactor.fi/uutiset/...inoikeuksista+saattaa+saada+oman+tuen+PS5lla/

Huhujahan nämä ovat mutta ajatusleikkinä mielenkiintoista tulee olemaan miten Sony myy pelinsä. Tuleeko kaupan hyllylle erillinen PS4 ja PS5 versio vai myydäänkö pelit PS4/PS5 tuotteena ja patchilla hyödynnetään PS5 lisätehot. Myös se miten paljon vanhan sukupolven tukeminen tulee näkymään alkuaikojen PS5 pelien tasossa.
 
Huhun mukaan osa PS4-yksinoikeuksista saattaa saada oman tuen PS5:lla

Huhujahan nämä ovat mutta ajatusleikkinä mielenkiintoista tulee olemaan miten Sony myy pelinsä. Tuleeko kaupan hyllylle erillinen PS4 ja PS5 versio vai myydäänkö pelit PS4/PS5 tuotteena ja patchilla hyödynnetään PS5 lisätehot. Myös se miten paljon vanhan sukupolven tukeminen tulee näkymään alkuaikojen PS5 pelien tasossa.
Varmaan melko paljon rajoittaisi vanhan pitkä tuki, kun prossutehot nousevat aivan valtavasti uudessa sukupolvessa ja prossukuormaa ei niin vain skaalata yhtä helposti kuin grafiikoita. Ehkä tyyliin npc hahmojen määrää ja muuta sellaista voi vähentää, mutta melko pian oltaisiin tilanteessa, jossa eri konsoliversiot eivät oikeastaan edes olisi sama peli.
 
Huhun mukaan osa PS4-yksinoikeuksista saattaa saada oman tuen PS5:lla

Huhujahan nämä ovat mutta ajatusleikkinä mielenkiintoista tulee olemaan miten Sony myy pelinsä. Tuleeko kaupan hyllylle erillinen PS4 ja PS5 versio vai myydäänkö pelit PS4/PS5 tuotteena ja patchilla hyödynnetään PS5 lisätehot. Myös se miten paljon vanhan sukupolven tukeminen tulee näkymään alkuaikojen PS5 pelien tasossa.

Sama homma tulee olemaan kuin PS3/PS4 siirtymässä, jonkun aikaa varsinkin isojen hittipelien PS4 versiot tulevat rajoittamaan PS5 versioita, koska PS4 versiokin pitää saada ulos. Veikkaanpa että Last Of Us 2 ja muut hitit saa PS5 patchin eikä niitä tarvi erikseen PS5 ostaa, jos PS4 versio löytyy jo hyllystä tai koneelta.
 
No aijaa [emoji23] Harvoin saa lukea yhtä paskaa artikkelia tai oikeestaan otsikkoa. Vetää jo vertoja iltasanomille [emoji23]
 
Tuo alkuosa on kyllä turha. Toisaalta, olihan tuosta 'nopein konsoli' - väitteestäkin aika monta artikkelia ehditty tehdä. Ja tulihan se ketjuun kova luotto kommentin kanssa.

Sekä uutiset tuosta kommentista työlistauksessa että poistamisesta yhtälailla hölmöjä.

Techradar taisi käsitellä vähän asiallisemmin tuon poiston.
 
Eli verot reilu satanen päälle ja kaupan kate ni Suomessa yli 600€.

Joku peli plus konsoli sit 679€ tai jotain.
Niin... tai sitten kuten aina ennenkin eli dollarit euroiksi ja 20e päälle katetta. Saksasta kotiovelle tuotuna julkaisupäivänä sama hinta euroina mitä taaloina.

429e taisi olla virallinen OVH suomessa PS4:lle kun taala hinta oli 399.
 
549€ hyvinkin mahdollinen, pitää lohkasta ennakkoon säästöön niin saa hyvällä omalla heti tilata, vasinkin kun uusi gt julkkariksi :cool: psvr + gt7
 
Parempi olla jotain houkuttelevaa julkaisupeliä. Muutamaa peliä mitä pidän silmällä voi potentiaalisesti tulla samoihin aikoihin, jos vaikka olisikin PS5:lla.
 
Remedyn pojat kertovat mielipiteitään PS5:sta.

Control Developers Praise Playstation 5 For Its Performance | SegmentNext
“When it comes to the PS5, faster hardware is always appreciated and will make life easier in the short term. But it’s the new SSD that really stands out; essentially streaming will become something that we don’t really have to worry so much about and it will free up some extra CPU bandwidth in the process.”
“You could do things faster or you could add more content and run things the same 30fps as before; often times it is the latter.”
“We tend to forget that it’s not just about getting better graphics in games with a new console, but it’s that the overall experience of using and playing on the console will get significantly better. Playstation 5 is about making a really smooth, quick-to-load experience, and a hardware base that’s easy to use for us developers, which is great, because it allows us to harness the hardware power quicker.”

Lisäys: Remedy Explains What Control Will Be Like On PS5 - RespawnFirst
More data at runtime, allowing us to have much more detail in the game worlds than before. Since there is no need to duplicate data to compensate for slow seek times that optical drives and HDDs have.
If games would stay the same in terms of scope and visual quality it’d make loading times be almost unnoticeable and restarting a level could be almost instant.

However, since more data can be now used there can also be cases where production might be cheaper and faster when not optimizing content, which will lead into having to load much more data, leading back into a situation where you have about the same loading times as today.
 
Viimeksi muokattu:
Samsungin diassa maininta NVMe-SSD:stä seuraavan sukupolven pelikonsoleissa.

DSC05371.jpg


Lähde: Google Translate - Samsung launches 6th generation "V-NAND" with 128-layer single stack in 2020 - PC Watch
Google Translate sanoi:
He also introduced SSDs in the gaming field for consumers, explaining that NVMe SSD will be installed not only in PCs but also in home game consoles in 2020. SSDs are indispensable for comfortable play of game contents that are becoming larger in capacity.
 
Viimeksi muokattu:
Sony alkaa valmistamaan ReRAMia. Liittyykö mitenkään ps5 custom storage systemiin?

Sony will commercialize Reram in 2020.

7:34:05 - Start of Sony Presentation

7:42:40 - 8 chips of 128gbit = 128Gbytes, 25.6GB/s read, 9.6GB/s write;
16 chips of 128gbit = 256Gbytes, 51.2GB/s read, 19.2GB/s write;
8 chips of 64gbit = 64GB, 25.6GB/s read, 9.6GB/s write;
4 chips of 128bit = 64GB, 12.8GB/s read, 4.8GB/s write

7:45:15 - "We accelerated to 2020"

8:09:30 - Why nand-based SSD has no future. "Nand flash stop scaling at 15nm". Reram-based SSDs have the potential to be cheaper in the future.

Sony Aims to Release ReRAM for 'Storage-class Memories'
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 412
Viestejä
4 511 606
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom