Playstation 5

Nuo dev kitit nyt harvemmin ovat näyttäneet lähellekään samalta kuin lopullinen tuote.. Kehitysalustalla on tärkeämpiäkin ominaisuuksia kuin ulkonäkö, sitä mietitään sitten julkaistavaan laitteeseen että kelpaavat kuluttajille. Näyttää muutenkin sen verran massiiviselta, että kokoakin pitää leikata jotta saa kaupaksi. Tuossa kuvassa PS5 dev kittien takana oikealla on muuten PS4 devkittejä ja eipä nuokaan markkinoille tulleita konsoleita muistuta.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyy historiasta myös aika lähelle osuneita kehittäjäversioita:

PS2
PS2-Dev-Kit.jpg


PS1:

PS1-Dev-Kit.jpg


Lähde: Here's What Different Gaming Console Dev Kits Look Like
 
Eiköhän se tule olemaan erinäköinen. Tuskin Sony yhtäkkiä muuttaa imagoaan Playstationin kanssa ja siirry tuollaiseen halpaan, lähinnä lastenhuoneeseen soveltuvaan laatikkoon.
 
Eiköhän se tule olemaan erinäköinen. Tuskin Sony yhtäkkiä muuttaa imagoaan Playstationin kanssa ja siirry tuollaiseen halpaan, lähinnä lastenhuoneeseen soveltuvaan laatikkoon.

Nuo aikasemmathan nimenomaan on ollut nuita lastehuone laatikoita. Kerrankin olisi tuommoinen miehekäs että eivät kaikki haukkuisi homoksi kun pelaa konsolilla.
 
Tuohan näyttää lähinnä joltakin amiscorollan tuunausosalta, eli niin teinimeininkiä kuin vain voi olla. Toinen mieleen tuleva juttu on Nokian NGagen isoveli, eli ei sekään mitään positiivista. Toivottavasti lopullinen tuote on jotakin tyylikästä tai ainakin hillittyä.
 
Pelin yleisilme ei oikein säväyttänyt, mutta kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Sinänsä jännä, että tuota peliä ei säästetty PS5-esitykseen, joka pidetään luultavasti ensi keväänä (helmikuu liikkunut huhuissa). Ehkä pelin julkaisija pelkäsi, että se jäisi muiden PS5-pelien jalkoihin.
 
Pelin yleisilme ei oikein säväyttänyt, mutta kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Sinänsä jännä, että tuota peliä ei säästetty PS5-esitykseen, joka pidetään luultavasti ensi keväänä (helmikuu liikkunut huhuissa). Ehkä pelin julkaisija pelkäsi, että se jäisi muiden PS5-pelien jalkoihin.
Haiskahtaa geneeriseltä multiplattari hack and slashiltä jolla koitetaan saada rahat uusien konsolien julkaisussa. Kukaan ei muista tätä peliä vuoden päästä julkaisusta.
 
Jos jollain ilveellä vielä saisivat sen konsolin launchiin niin olisi kyllä melkoinen megaton.
Kyllä monet jutut puoltaa että olis tulossa, a) sport engine rakennettu niin että sen voi ottaa käyttöön = prossu samaa ei tarvi rakentaa uusiksi b) autot renderöity niin että voi vain ottaa lisää käyttöön c) demottu jo säteenseurantaa nykyisessä sportissa d) Polyphony tais rekrytä kovasti porukkaa tänä vuonna lisää = Kyllä siellä ollaan kovasti puuhailemassa seuraavalle alustalle tavaraa.
 
Haiskahtaa geneeriseltä multiplattari hack and slashiltä jolla koitetaan saada rahat uusien konsolien julkaisussa. Kukaan ei muista tätä peliä vuoden päästä julkaisusta.
Eipä nuo julkaisupelit aina kovin muistettavia ole. PS4:n julkaisusta en muistele erityisellä lämmöllä mitään yksinoikeutta.

Tuota peliä on kehittämässä uusi pieni studio, joten ei odotuksetkaan voi olla kovin korkealla, pieni budjetti jne... Siksi oletan, että julkaisija ei halua jäädä AAA-pelien jalkoihin PlayStation Meetingissä.
 
Haiskahtaa geneeriseltä multiplattari hack and slashiltä jolla koitetaan saada rahat uusien konsolien julkaisussa. Kukaan ei muista tätä peliä vuoden päästä julkaisusta.

Ihan mahtavaa analysointia minuutin videon perusteella jossa ei edes näytetä pelaamista [emoji2357] Peliarvostelijan työ sopisi sinulle kuin nakutettu [emoji23]
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista mihinkä lukemaan PS5 pääsee. Oletettavasti hiukan isompi kun kilpailijalla, mutta tuskin merkitystä pelien kannalta.
 
Onkohan toiveita saada Atmos-ääniä jo tähän konsoliin, vai veteleekö Sony jollain omilla urilla tämän jutun kanssa? Ultra-Hd -soitin varmaan sentään on jo mukana.
 
Sony on puhunut PS5:n kohdalla 3D audiosta ja uskon, että viittaavat sillä heidän omaan teknologiaansa, jota esittelivät vuosi sitten CES:llä: 360 Reality Audio, jota ovat lähteneet puskemaan musiikkipuolella läpi jopa heidän kilpailijoidensa kanssa. Tästä syystä en usko, että Atmosia tulevat tukemaan, mikä on sääli, sillä se on jo niin laajasti käytössä.

4K-soitin on muistaakseni jo vahvistettu. Eipä ne suuret next-gen pelit tule enää Blu-Raylle mahtumaan, kun pari peliä on jo tässä sukupolvessa jaettu kahdelle levylle.
 
Sony on puhunut PS5:n kohdalla 3D audiosta ja uskon, että viittaavat sillä heidän omaan teknologiaansa, jota esittelivät vuosi sitten CES:llä: 360 Reality Audio, jota ovat lähteneet puskemaan musiikkipuolella läpi jopa heidän kilpailijoidensa kanssa. Tästä syystä en usko, että Atmosia tulevat tukemaan, mikä on sääli, sillä se on jo niin laajasti käytössä.

4K-soitin on muistaakseni jo vahvistettu. Eipä ne suuret next-gen pelit tule enää Blu-Raylle mahtumaan, kun pari peliä on jo tässä sukupolvessa jaettu kahdelle levylle.
Olisi vähintäänkin outoa että 4k bluraysta näkyisi kuva mutta ei kuuluisi ääntä kun ääniraitana olisi dolby atmos.
 
Jeps, mikä on luotu uusimman patentin pohjalta.

Olin kuvitellut, että nykyinen VR systeemi olisi yhteensopiva? Valon pois jättäminen sotisi sitä vastaan.

Toisaalta, väitän, että asian x patentointi, joka ei liity mitenkään y:hyn ei tarkoita, etteikö tuotteessa voi olla sekä x että y, vaikka patentissa ei sitä mainittaisikaan.
 
Muistaakseni on jo vahvistettu, että PS5 ei tue Dolby Atmosta, vaan kyse on nimenomaan Sonyn omasta 360 Reality Audiosta. Pelaan kuitenkin lähes aina kuulokkeilla, joten Atmoksen puuttuminen ei haittaa. DualShock 5 vaikuttaa hyvältä iteroinnilta edelliseen malliin verrattuna, enkä malta odottaa että konsoli ja ohjain julkistetaan virallisesti. (toivottavasti jo helmikuussa).
 
Muistaakseni on jo vahvistettu, että PS5 ei tue Dolby Atmosta, vaan kyse on nimenomaan Sonyn omasta 360 Reality Audiosta. Pelaan kuitenkin lähes aina kuulokkeilla, joten Atmoksen puuttuminen ei haittaa. DualShock 5 vaikuttaa hyvältä iteroinnilta edelliseen malliin verrattuna, enkä malta odottaa että konsoli ja ohjain julkistetaan virallisesti. (toivottavasti jo helmikuussa).
Ei kait 360 reality ja atmos edes liity varsinaisesti toisiinsa. Toinen on blu-ray audio formaatti ja toinen on tarkoitettu musiikin jakeluun kuulokehifisteille. Musiikkiraidat pitää masteroida erikseen tälle 360 reality audiolle. 360 reality audiota kuunnellaan kuulokkeilla kännykän välityksellä.
 
Eikös uudessa DualShockissa pitäisi olla kosketusnäyttö? Tuossa fanartissa sitä ei olisi. Voisivat jättää kokonaan pois melkoisen turhana, jos ei kehitystä tapahdu.
 
Eikös uudessa DualShockissa pitäisi olla kosketusnäyttö? Tuossa fanartissa sitä ei olisi. Voisivat jättää kokonaan pois melkoisen turhana, jos ei kehitystä tapahdu.

Patentteja on Sonyllakin joka lähtöön, niistä toteutuu vain osa.
 
Patentteja on Sonyllakin joka lähtöön, niistä toteutuu vain osa.
Osaltaan varmasti on myös kilpailijoiden häirintää, kun patentein suojataan ideoita, joita epäillään käyttökelpoisiksi, vaikkeivät itselle juuri päätyisikään käyttöön. Niitä on myös helppo käyttää myöhemmin jossain muodossa, kun patentit suojaavat ideaa jossain määrin muiden hyödyntämiseltä.
Joka kerta jotain uutta taitavat ohjaimeen olla kuitenkin tuoneet. Kyllä se varmaan piakkoin alkaa selvitä:)
 
Saisi tulla vahvemmat tärinät dualshockiin, tuossa kun taas jotain ajopeliä plesellä pelasi tuli mieleen että tärinät saisi tuntua enemmän. Toki se akun kesto olisi vielä tärkeämpää että pitenisi.
 
Saisi tulla vahvemmat tärinät dualshockiin, tuossa kun taas jotain ajopeliä plesellä pelasi tuli mieleen että tärinät saisi tuntua enemmän. Toki se akun kesto olisi vielä tärkeämpää että pitenisi.

"PlayStation 5 ei luota PlayStation 4:n vanhaan DualShock 4 -ohjaimeen, vaan esittelee taas oman sille uniikin ohjaimen. Ulkoisesti se mukailee näillä näkymin kyllä paljon nykyistä PlayStation-kapulaa. Keskeisenä uudistuksena se hylkää kuitenkin tavanomaisen tärinän ja keskittyy antamaan palautetta pelien tapahtumista monipuolisemman haptisen teknologian avulla. Tämän voimin esimerkiksi erilaisilla pinnoilla liikkumisen, autolla törmäämisen ja jalkapallopelissä tapahtuvan taklaamisen pitäisi kaiken tuntua omanlaisiltaan asioilta.

Liipaisimet laitetaan ohjaimessa myös uusiksi. L2- ja R2-näpäimet ovat vastaisuudessa kehittäjien ohjelmoitavissa niin, että niihin voidaan saada mukaan vastustusta, jolla voidaan simuloida esimerkiksi jousen käyttöä tai kivisellä maastolla ajamista"

Nämä on jo ihan virallista tietoa ja mielenkiinnolla odotan mitä ovat saaneet aikaan.
 
Autopelien pelaaminen vakavasti padilla on kuin sanoisi olevansa vakava fps pelien pelaaja padilla.

Ei muuta kuin rattia kehiin. Fps peleihin myös asianmukaiset ohjaimet eli näppis ja hiiri.
Kyllähän jotkut elättää itsensä pelaamalla konsolia. Itse ainakin pidän sitä ihan vakavana pelaamisena, mutta kukin tyylillään.
 
Autopelien pelaaminen vakavasti padilla on kuin sanoisi olevansa vakava fps pelien pelaaja padilla.

Ei muuta kuin rattia kehiin. Fps peleihin myös asianmukaiset ohjaimet eli näppis ja hiiri.
Höpö, höpö..Noi puheet on jostain 90-luvulta..Pädi pelaaminen on ihan yhtä vakavaa pelaamista kuin ratti, hiiri+näppis jne.. Tervetuloa nykyaikaan..
 
Autopelien pelaaminen vakavasti padilla on kuin sanoisi olevansa vakava fps pelien pelaaja padilla.

Ei muuta kuin rattia kehiin. Fps peleihin myös asianmukaiset ohjaimet eli näppis ja hiiri.

Kyllä noita pelaajia on PC:llä jotka pelaa ihan vakavasti pädillä. Kuten kaverini joka pieksee 95% pelaajista pädillä vaikka nämä pelaa hiiri/näppis yhdistelmällä. Itsekin pärjään ihan hyvin pädillä. Joillekin se on helppoa sillä pelata, mutta ne ihmiset on todella harvassa. Todella lyhytnäköistä luulla että se hiiri/näppis olis jotenkin vakavammin otettavaa pelattavaa, koska tämähän ei pidä millään tapaa paikkaansa.
 
Höpö, höpö..Noi puheet on jostain 90-luvulta..Pädi pelaaminen on ihan yhtä vakavaa pelaamista kuin ratti, hiiri+näppis jne.. Tervetuloa nykyaikaan..

Jep juurikin näin. Naurattaa vaan aina nämä hiiri/näppis kaverit jotka eivät ymmärrä mistään muusta. Ilmeisesti ovat joskus kokeilleet, mutta ei osanneet ja jaksanut harjoitella.

Itse opin hiiri/näppis varmaan 2vk ja sen jälkeen se pelaaminen oli todella helppoa ja pärjäämisessä ei ollut pienintäkään ongelmaa. Pädillä kesti 3v ja vieläkin oppii kokoajan lisää ja tulee paremmaksi. Se vaan on 100x vaikeempaa pelata pädillä.
 
Uusille pelaajapolville helpompaa kun ovat saaneet pikkunappulasta asti tahkota codeja sun muita pädillä. Menee niin sanotusti pakostakin selkärankaan kontrollit.
 
Uusille pelaajapolville helpompaa kun ovat saaneet pikkunappulasta asti tahkota codeja sun muita pädillä. Menee niin sanotusti pakostakin selkärankaan kontrollit.

Onhan se näinkin kyllä. Se vaan vaatii niin hemmetisti pelitunteja. Tai näin ainakin itsellä ja jotkut oppii varmasti paljon nopeempaa ja jotkut taas ei opi ollenkaan. Hiiri/näppis on vaan niin paljon helpompaa oppia, että senkin takia niitä pidetään parempina.
 
Itse olen sitä mieltä, että hiirellä ja näppiksellä pelaavat ovat jollain tavalla hieman pehmeitä ihmisiä.
 
Niin, eihän siinä pädillä pelatessa ookkaan kun se autoaim lähes poikkeuksetta käytössä mikä sit pelistä riippuen on paikotellen aika väkeväkin :rolleyes:

Samasta syystä se hiiri/näppis varmaan onkin vakavemmin otettavissa, sulla ei oo niitä apupyöriä siinä mukana mitkä liimaa sen sun tähtäimen siihen kohteeseen mikä pädillä vakiona on, ellei sitä sit erikseen käy ottamassa pois.
 
Hiiriranne ku alko työmaalla reistaalemaan, pistin pc n sivuun, ja siitä asti padeilla menty 95%, ja joskus harvoin ku pc llä pelailee xboxin padi sillä. Konsolin ohjain melkein pystyhiiren asento.
 
Niin, eihän siinä pädillä pelatessa ookkaan kun se autoaim lähes poikkeuksetta käytössä mikä sit pelistä riippuen on paikotellen aika väkeväkin :rolleyes:

Samasta syystä se hiiri/näppis varmaan onkin vakavemmin otettavissa, sulla ei oo niitä apupyöriä siinä mukana mitkä liimaa sen sun tähtäimen siihen kohteeseen mikä pädillä vakiona on, ellei sitä sit erikseen käy ottamassa pois.
Itselle aika sama mitä avustimia jne kunhan kaikki on samalla linjalla. Hiiri taas ilman avustimia tuntii olevan ylivoimaisen tarkka avustettuun pädiin verrattuna.
 
Itselle aika sama mitä avustimia jne kunhan kaikki on samalla linjalla. Hiiri taas ilman avustimia tuntii olevan ylivoimaisen tarkka avustettuun pädiin verrattuna.
Juu, jotakin pubg kokeillut konsolilla ja pc llä, niin tuleehan siinä konsolilla paha mieli. Odotellaan nyt ps5 rauhassa, eiköhän se olohuoneeseen löydä tiensä :)
 
Padilla pelatessa otetaan avustimet aina pois pelasi sitten pc:llä tai konsolilla. Hyvin yksinkertaista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 511 780
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
PerusJantteri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom