Playstation 5

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Toimiiko muilla UHD elokuvat levyltä? Itsellä levyt alkavat pätkimään noin puolivälin tienoilla estäen elokuvan katsomisen loppuun. Ei ole naarmuja ja olen kokeillut useammalla levyllä. Ja kirotun rakkine myös vinkuu rasituksen mukaan, myös lepotilassa ollessaan, että kiva nukkua samassa huoneessa. Millaista huoltoaikaa uskaltaa povata itse konsolille? Huolestuneena tulee luettua noita teidän 1kk+ huoltoreissuja pelkälle ohjaimelle, joita on sentään hyvin saatavilla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Viisi 4K Blu-ray elokuvaa olen katsonut ja ainakaan niiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Kyllähän tuo puolenvälin pätkiminen kuulostaa siltä että kun kerros vaihtuu niin lukupää ei onnistukaan enää lukea.

Kyllähän tuo ihan huoltokeissiltä kuulostaa, myös tuo vinkuminen jopa lepotilassa vähän outoa.

Omassa koneessa tuo levyasema piti aluksi julmettua jurinaa, mutta väheni lähes siedettävälle tasolle ruuvien kiristämisellä, levyn ulos ruuvauksella ja hiirimaton eristeeksi laittamalla. Siis silloin kun täysillä spinnailli, ei elokuvan aikana.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Ei sillä pitäisi olla mitään vaikutusta asiaan, itsellä oli myös konsolin mukana tullut. Tosin gigantilla voi olla eri ehdot?
Niin, en tiedä. Näin sieltä sanottiin. Kun jossakin vaiheessa saan sieltä ehjän niin pitää seuraava kapula kiikuttaa DNAlle samasta syystä. Katsotaan mitkä toimintatavat siellä on :D
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
133
Itellä molemmat (kaksi) ohjaimet hajonneet näppäinongelmien takia. Muutama viikko kesti ennen kuin uudet saapuivat eli aika hidas prosessi on kyseessä. Toivottavasti nämä uudet kestävät paremmin.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
278
Minusta taas Ps5-ohjain on jämäkämpi ja muutenkin minulle parempi. Yli vuoden jo melkein päivittäin pelannut ja ei ongelmia.
Sama täällä. Eka ohjain tuli koneen mukaan 4.12.2020 joka toimii yhtä hyvin kun pari kuukautta myöhemmin ostettu toinen ohjain. Itsellä ei oo ainakaan vielä ollut kummankaan ohjaimen kanssa mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Hyvä et joillain skulaa ohjaimet miten pitää. Jotain noitten ohjainten laadussa on käyny tässä vuosien saatossa kuitenki, molemmat PS4 mukana tulleet ohjaimet (Slim ja Pro) toimi niin pitkään kun konsoli oli talossa, mut sit PC käyttöön ostin myöhemmin tummansinisen DS4, joka meni ekan kerran suoraan paketista takuuvaihtoon. Sit meni takuuvaihtoon driftaavan tatin takia alle 50h käyttötunneilla. Totesin sit liikkeessä et alan olemaan sen verran taikauskonen et otan mustan tällä kertaa tilalle ja se on toiminu toistaseks ihan ok. Rupes nimittäin hävettämään ihan vitusti tuoda niin lyhyen ajan sisään sitä ohjainta useemminkin vaihtoon, vaikkei se nyt mun tai liikkeen syytä ollukkaan et laatu on mitä on.

PS5 mukana tullu ohjain sit alko driftaamaan oikeasta tatista about 100h käyttötunneilla. Verkkiksessä takuuhommat meni tosin sutjakasti kun vaan vei tiskille, tuskin olin eka kuka toi ohjainta samasta syystä kun kysy ekana et driftaako jompikumpi tateista. Uus käteen ja takas kotia.

Samat ongelmat tosin vaivaa kilpailijoidenkin vehkeitä et ei näitä sekundaohjaimia oikein taida päästä kummemmin pakoon. Sit jos nykyset ohjaimet alkaa vinoilemaan niin pitää varmaan tilailla ebaysta noita tatteja ja alkaa vaihtelemaan ite. Paskaahan se on mut minkäs teet, en ite ainakaan kehtaa muuten täysin toimivaa ohjainta viskata tunkiolle jos sen saa yhen osan vaihtamalla kuitenkin pelastettua.

Fiksu jos olis niin tilais kyl parit varaosat kaappiin ihan vaan varalle jo. Onks joku noita jo vaihdellu?
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Sama täällä. Eka ohjain tuli koneen mukaan 4.12.2020 joka toimii yhtä hyvin kun pari kuukautta myöhemmin ostettu toinen ohjain. Itsellä ei oo ainakaan vielä ollut kummankaan ohjaimen kanssa mitään ongelmaa.
Itse olin samoilla fiiliksillä. Vuosi ja pari kuukautta toimi kuin unelma vaikka ohjaimet oli kovalla käytöllä. Mietein, että miten jengillä voi kapulat hajota, mahtaakohan olla käyttäjissä vikaa. Ja sitten molemmat omat ohjaimet hajosi lähes samaan aikaan ilman varoitusta :rofl:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 948
Itse en ole saanut yhdenkään pleikkarisukupolven ohjainta hajotettua joten hieman oudolta tuntuu miten muilla ei kestä. Ainoa mistä nuo ovat kärsineet on käytössä tapahtunut kuluminen. Sixaxis ja DS3 ohjaimet kuluivat ahkerassa Codin peluussa R3 ja L3 osalta niin, että vahinkopainalluksia alkoi tulla helposti mutta silti toimivat. Ja eivät todellakaan olleet millään silkkihansikas käytöllä.
 

jhu

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
120
Kohta vuosi PS5:ttä takana ihan kohtuullisen ahkeralla käytöllä ja ohjaimessa ei mitään vikaa. PS4-kaudelta yhden DS4-ohjaimen tatti on vikaantunut lievästi noin kolmen vuoden käytön jälkeen, mutta toimii silti satunnaisessa käytössä PC:llä pelatessa.

Ei se Dualsense varmaan kestävin ole, mutta ei ne nyt sentään kaikki ole rikki (koputtaa puuta ;)).
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Mulla on ohjain missä X-näppäin jää pohjaan sillä tavalla kun siellä napin välissä olisi jotain colaa tai kaljaa mennyt.. Ihan uudesta asti joo. Onko muilla ollut tuollaista?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 555
Itse en ole saanut yhdenkään pleikkarisukupolven ohjainta hajotettua joten hieman oudolta tuntuu miten muilla ei kestä. Ainoa mistä nuo ovat kärsineet on käytössä tapahtunut kuluminen. Sixaxis ja DS3 ohjaimet kuluivat ahkerassa Codin peluussa R3 ja L3 osalta niin, että vahinkopainalluksia alkoi tulla helposti mutta silti toimivat. Ja eivät todellakaan olleet millään silkkihansikas käytöllä.
Ne on yksilöitä. Saattaa olla täälläkin suhteellisesti satoja pleikkarin omistajia joilla ei ole yhtään ohjainta hajonnut. Sitten voi olla se muutama kymmenen jolla on hajonnut, ja siitä riittääkin sitten juttua. Sama kuin autopalstoilla, kaikki autot on täynnä vikoja, kun vikoihin törmänneet kirjoittelevat eniten juttuja, muut vaan ajaa/pelaa omissa oloissaan sen kummemmin kommentoimatta.

Tuo tatti mikä on nykyään kaikissa ohjaimissa (PS, Xbox, Xbox elite...) sitten vanhan kunnon PS3 hall antureiden, ilmeisesti kuluu eniten jos tatteja (R3, L3) painelee ahkerasti. Eli jos pelaa sellaisia pelejä joissa noita painellaan koko ajan, niin voi olla että käyttötunnit tulee nopeammin täyteen. Ja edelleen, siitä huolimatta hyvä yksilö kestää isältä pojalle ja huono yksilö hajoaa viikossa. Pitänee myös koputtaa puuta sillä yhtään PS3, PS4, PS5 ohjainta ei ole vielä hajonnut.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
218
Oman kokemuksen perusteella r3/l3 noita hajottaa. Toki saattaa käyttäjällä olla myös osuutta.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 186
PS5 kapula kestänyt nyt aikalailla sen vuoden ilman ongelmia. Sitä ennen PS4 Pro:lla alkoi kahden vuoden jälkeen ohjain driftaamaan ja täytyi uusia. Yksilöitä kaikki siis.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 876
PS5 kapula kestänyt nyt aikalailla sen vuoden ilman ongelmia. Sitä ennen PS4 Pro:lla alkoi kahden vuoden jälkeen ohjain driftaamaan ja täytyi uusia. Yksilöitä kaikki siis.
Tai ohjelmoitu kuolema. Meilläkin 1 2vuoteen ikään ehtinyt ohjain alkoi driftaamaan ja 2 hiukan vähemmän käytettyä toimivat vieläkin, vaikkeivat enää käytössä olekaan

Ds4 kapula siis. Mutta kukapa ei joskus ihjaintaan pudottaisi, että voi johtua tällistäkin että jotain menee vialloiseksi
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Veikkaan, että sillä miten kapulaa käyttää on aika paljon tekemistä kuinka paljon niitä hajoilee, etenkin tattien driftauksen kanssa.

Itse en esimerkiksi oikeastaan yhtään purista kapulaa kun pelaan vaan hennosti liikuttelen tatteja. Sitten taas esimerkiksi kaverini pelaa sen verran tunteella, että kaveri käytännössä vahingossa painelee L3 ja R3 pohjaan pelatessaan kun ote on niin jämäkkä kapulasta.
 
Liittynyt
18.02.2018
Viestejä
512
Veikkaan, että sillä miten kapulaa käyttää on aika paljon tekemistä kuinka paljon niitä hajoilee, etenkin tattien driftauksen kanssa.

Itse en esimerkiksi oikeastaan yhtään purista kapulaa kun pelaan vaan hennosti liikuttelen tatteja. Sitten taas esimerkiksi kaverini pelaa sen verran tunteella, että kaveri käytännössä vahingossa painelee L3 ja R3 pohjaan pelatessaan kun ote on niin jämäkkä kapulasta.
Sama itsellä, että tulee pidettyä kuin kukkaa kämmenellä ohjainta ja yhtää virallista Sonyn tai Xboxin omaa ohjainta ei ole mennyt rikki koskaan (vuodesta 1997 lähtien) . Toki pro-ohjaimista scuf impactista vaihdoin kolmeen kertaan tatit, jotka kului suht nopeaa (scuf-laatu). Ohjain oli joku 3-4 vuotta itsellä ja toimii siis edelleen eikä driftaa.

Mutta näissä virallisissa Sonyn kapuloissa esim. Änärissä kyllä hirvittää aina, että meneeköhä ohjain tateista paskaks, mutta sitä ei tule enää onneks pelailtua. Kavereilla kun olen pelaillut, niin monella on dualshockit ja dualsenset aiva riekaleina verrattuna omiin kapuloihin, koska painavat tatteja liikaa ja nimenomaa änäris.

Dualsense kyl vaikuttaa siltä, että siin on liian monta hajoavaa osaa, mutta omat kyllä pelittää normaalisti vaikka tunteja alla paljon CODeissa ja Spidermanneissa.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 186
Veikkaan, että sillä miten kapulaa käyttää on aika paljon tekemistä kuinka paljon niitä hajoilee, etenkin tattien driftauksen kanssa.

Itse en esimerkiksi oikeastaan yhtään purista kapulaa kun pelaan vaan hennosti liikuttelen tatteja. Sitten taas esimerkiksi kaverini pelaa sen verran tunteella, että kaveri käytännössä vahingossa painelee L3 ja R3 pohjaan pelatessaan kun ote on niin jämäkkä kapulasta.
Esimerkiksi fps peleissä juokseminen tapahtuu monesti painamalla tatti pohjaan ja itse pelaan lajityypin pelejä paljon. Ei siinä auta vaikka kuinka hellästi käsittelisi. Itse olen pitänyt kuin kukkaa kämmenellä ja silti nelosen kapula antautui parin vuoden käytön jälkeen driftauksen merkeissä. Toki jos käyttää ylimääräistä voimaa/heittelee ohjainta yms niin hajoaa herkemmin, mutta silloin saakin syyttää vain itseään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 948
Dualsense kyl vaikuttaa siltä, että siin on liian monta hajoavaa osaa, mutta omat kyllä pelittää normaalisti vaikka tunteja alla paljon CODeissa ja Spidermanneissa.
Onhan se erittäin kehittynyttä tekniikkaa omaava laite joten potentiaalisia vikaantuvia kohteita on myös paljon. Sony otti taloudellisesti tietoisen riskin kun halusi isoja uudistuksia pelaamiseen. Aika näyttää miten nuo omat kapulat kestävät. Toivon mukaan yhtä hyvin kuten kaikki Dualshockitkin.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
DualSense on toiminu täälä ihan hyvin, tosin ole ollut kun reilun 6kk ja pelitunteja tuskin on kertynyt edes 30h. Mutta aika näyttää kuinka tuo kestää. DS4 olivat kyllä heikoimpia ohjaimia mitä ittelle on tullut vastaan koskaan. DS3 tosin sitten kesti muuten järjettömän pelitunti määrän, paitsi akut niistä kuoli sitten muutamassa vuodessa.

Mutta katotaan miten DualSensen käy, yksi kaveri on saanut liipasimen sellaisesta rikki ja sanokohan että vajaa 50h oli kertynyt käyttötunteja sille silloin. Sai tosin takuuseen suoraan uuden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 437
Tatteihinkin olisi mukava saada joku säätyvä/force-vastus, mutta sitten ne toki olisivat vielä riskialttiimpia hajoamaan. Itsellä oli joskus joku Login halvempi force-joikkari ja se oli ihan hirveä kulmikkaan toiminnansa takia ja siksi että deadzone/löysyys keskellä oli jäätävä.

Mutta voisi luulla että nykyään jo pystyttäisiin suht ok:na tuollaista tekemään.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 555
Esimerkiksi fps peleissä juokseminen tapahtuu monesti painamalla tatti pohjaan ja itse pelaan lajityypin pelejä paljon. Ei siinä auta vaikka kuinka hellästi käsittelisi. Itse olen pitänyt kuin kukkaa kämmenellä ja silti nelosen kapula antautui parin vuoden käytön jälkeen driftauksen merkeissä. Toki jos käyttää ylimääräistä voimaa/heittelee ohjainta yms niin hajoaa herkemmin, mutta silloin saakin syyttää vain itseään.
Toivottavasti tulee pian vastaava "back button attachment" kuin PS4 ohjaimelle, niin saa mapattua tattien painelut niihin. Tattien painelu on todella epämiellyttävää ja "tunnotonta", ja suorastaan inhoan pelejä joissa niitä pitää painella toistuvasti vaikkapa nyt juoksemiseksi.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
480
DualSense on toiminu täälä ihan hyvin, tosin ole ollut kun reilun 6kk ja pelitunteja tuskin on kertynyt edes 30h. Mutta aika näyttää kuinka tuo kestää. DS4 olivat kyllä heikoimpia ohjaimia mitä ittelle on tullut vastaan koskaan. DS3 tosin sitten kesti muuten järjettömän pelitunti määrän, paitsi akut niistä kuoli sitten muutamassa vuodessa.

Mutta katotaan miten DualSensen käy, yksi kaveri on saanut liipasimen sellaisesta rikki ja sanokohan että vajaa 50h oli kertynyt käyttötunteja sille silloin. Sai tosin takuuseen suoraan uuden.
Täällä ollut toinen todella ahkerassa käytössä + vuoden ja uudempi myös vuorotellen sen lisäksi kohta + 6kk. Eikä minkäänlaista ongelmaa kummassakaan. Ja kun sanon ahkerassa käytössä, niin puhutaan semmosesta 35-50h viikossa väliltä.

Ilmeisesti onnistunut saamaan vain laadukkaat yksilöt, jotka tosin mun tuurilla hajoavat yhtäaikaa tätä viestiä kirjoittaessa :D
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
250
Mulla on ohjain missä X-näppäin jää pohjaan sillä tavalla kun siellä napin välissä olisi jotain colaa tai kaljaa mennyt.. Ihan uudesta asti joo. Onko muilla ollut tuollaista?
Itellä uudesta asti toisessa ohjaimessa kolmio nappi aina välillä tahmailee.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Kysymys PS Plus palvelusta:

Olen ollut jäsen jo vuoden päivät ja joka kuukausi kun tulee uusia pelejä, niin en ole käynyt painamassa niiden kohdalta "add to library" koska perusolettamus on ollut, että koska subscription juoksee, niin pystyn aktivoimaan ne myöhemminkin "kun olen muut pelit pelannut läpi alta pois". Nyt kun olen päässyt tilanteeseen, että olisi mukava aloittaa seuraava PS Plus peli, jota en siis ollut esim. syyskuussa käynyt lisäämässä kirjastoon, en voikaan pelata? Meneekö tämä tosiaan näin? Kuulostaa aivan super idiootilta jos näin on. Lähtee Sonyn suuntaan kyllä melkonen avautumisviesti jos tämä ei osoittaudu vain user erroriksi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
@shuvl , juuri noin se menee, täytyy käydä lisäämässä kirjastoon silloin kun on tarjolla. Eikös se boksillakin mene vastaavalla tavalla? (Ainakin mitä itsellä X360 oli joskus).

Kiinnostavat ja pelit mitä joskus aikoo oikeasti pelata niin kannattaa siis lisätä kirjastoon. Turhaa tauhkaa ei kannata kerätä, häiritsee sitten selaamista vain.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Kysymys PS Plus palvelusta:

Olen ollut jäsen jo vuoden päivät ja joka kuukausi kun tulee uusia pelejä, niin en ole käynyt painamassa niiden kohdalta "add to library" koska perusolettamus on ollut, että koska subscription juoksee, niin pystyn aktivoimaan ne myöhemminkin "kun olen muut pelit pelannut läpi alta pois". Nyt kun olen päässyt tilanteeseen, että olisi mukava aloittaa seuraava PS Plus peli, jota en siis ollut esim. syyskuussa käynyt lisäämässä kirjastoon, en voikaan pelata? Meneekö tämä tosiaan näin? Kuulostaa aivan super idiootilta jos näin on. Lähtee Sonyn suuntaan kyllä melkonen avautumisviesti jos tämä ei osoittaudu vain user erroriksi.
Totta kai ne pitää sieltä itse käydä lunastamassa.

Sony varmasti maksaa jonkun könttä korvauksen PS Plus -peleistä, jos ne annettaisiin suoraan jokaiselle niin ne olisivat paljon kalliimpia Sonylle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Kysymys PS Plus palvelusta:

Olen ollut jäsen jo vuoden päivät ja joka kuukausi kun tulee uusia pelejä, niin en ole käynyt painamassa niiden kohdalta "add to library" koska perusolettamus on ollut, että koska subscription juoksee, niin pystyn aktivoimaan ne myöhemminkin "kun olen muut pelit pelannut läpi alta pois". Nyt kun olen päässyt tilanteeseen, että olisi mukava aloittaa seuraava PS Plus peli, jota en siis ollut esim. syyskuussa käynyt lisäämässä kirjastoon, en voikaan pelata? Meneekö tämä tosiaan näin? Kuulostaa aivan super idiootilta jos näin on. Lähtee Sonyn suuntaan kyllä melkonen avautumisviesti jos tämä ei osoittaudu vain user erroriksi.
User error.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
"Monthly games are games available for you to download and play at no extra cost during your PlayStation Plus membership. New games are added every calendar month."

Ei todellakaan sanota, että "hei, tervetuloa meidän subscription palveluun jossa sun pitää käydä joka kuukausi klikkaamassa peli omaan koriin jotta voit pelata sitä myöhemmin".

Olisko jotain viisaampaa lisättävää tähän kenties?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
"Monthly games are games available for you to download and play at no extra cost during your PlayStation Plus membership. New games are added every calendar month."

Ei todellakaan sanota, että "hei, tervetuloa meidän subscription palveluun jossa sun pitää käydä joka kuukausi klikkaamassa peli omaan koriin jotta voit pelata sitä myöhemmin".


Olisko jotain viisaampaa lisättävää tähän kenties?
Ei ole.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Eikös sieltä tule mailiakin tyyliin, että vielä on pari päivää aikaa käydä poimimassa kuukauden plussat ennen uuden kuun pelejä?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 391
Eikös sieltä tule mailiakin tyyliin, että vielä on pari päivää aikaa käydä poimimassa kuukauden plussat ennen uuden kuun pelejä?
Enpä ole huomannut, mutta voi olla että ovat menneet roskapostiin. Mutta ne kuukauden pelit pitää käydä kyllä noukkimassa mitä haluaa tulevaisuudessa pelata, jos ei nouki niin sinne meni hukkaan peli lisensit.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Eikös sieltä tule mailiakin tyyliin, että vielä on pari päivää aikaa käydä poimimassa kuukauden plussat ennen uuden kuun pelejä?
Eipä ole ainakaan itselleni tullut kun tarkistin juuri kaikki postit Sony / Playstation lähettäjiltä.

Hohhoijaa. Jää kyllä melkosen paska maku suuhun tuosta palvelusta. Eihän mikään subscription pohjainen palvelu voi olla sellainen, että vaaditaan jotain aktiivisia tekemisiä, että saa sen koko ajan maksettavasta palvelusta kaiken irti. Eihän kukaan missään Netflixissäkään tai Disney plussassa käydä klikkaileen leffoja tai sarjoja talteen että niitä voisi katsoa myöhemmin.

Eri asia jos joku Steam jakaa ilmaisia pelejä kaikille vaikka perjantaista sunnuntaihin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Enpä ole huomannut, mutta voi olla että ovat menneet roskapostiin. Mutta ne kuukauden pelit pitää käydä kyllä noukkimassa mitä haluaa tulevaisuudessa pelata, jos ei nouki niin sinne meni hukkaan peli lisensit.
Joo mailin ja/tai ps apin kautta jotain tullu.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Eipä ole ainakaan itselleni tullut kun tarkistin juuri kaikki postit Sony / Playstation lähettäjiltä.

Hohhoijaa. Jää kyllä melkosen paska maku suuhun tuosta palvelusta. Eihän mikään subscription pohjainen palvelu voi olla sellainen, että vaaditaan jotain aktiivisia tekemisiä, että saa sen koko ajan maksettavasta palvelusta kaiken irti. Eihän kukaan missään Netflixissäkään tai Disney plussassa käydä klikkaileen leffoja tai sarjoja talteen että niitä voisi katsoa myöhemmin.

Eri asia jos joku Steam jakaa ilmaisia pelejä kaikille vaikka perjantaista sunnuntaihin.
Harmi homma. En minäkään nyt niitä maileja löydä kyllä. Olen kyllä varma etten unta ole nähnyt. Kohta, kun kuu vaihtuu niin pitää seurata.

Edit: pahoittelut tuplaviesti, en kännyllä editoi enää.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 600
Eipä ole ainakaan itselleni tullut kun tarkistin juuri kaikki postit Sony / Playstation lähettäjiltä.

Hohhoijaa. Jää kyllä melkosen paska maku suuhun tuosta palvelusta. Eihän mikään subscription pohjainen palvelu voi olla sellainen, että vaaditaan jotain aktiivisia tekemisiä, että saa sen koko ajan maksettavasta palvelusta kaiken irti. Eihän kukaan missään Netflixissäkään tai Disney plussassa käydä klikkaileen leffoja tai sarjoja talteen että niitä voisi katsoa myöhemmin.

Eri asia jos joku Steam jakaa ilmaisia pelejä kaikille vaikka perjantaista sunnuntaihin.
Netflixissä tai Disneyssä noi leffat ja sarjat lähtevät myös pois tietyn ajan jälkeen, joten nuokaan eivät ole katsottavissa aina. PS+ monthly gamet aina pitää napata itselle, juurikin pleikkarin, sovelluksen tai verkkoselaimen kautta. Nämä sitten pysyvät sinulla aina ja pystyt niitä pelaamaan, kunhan on ps tilaus voimassa.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Harmi homma. En minäkään nyt niitä maileja löydä kyllä. Olen kyllä varma etten unta ole nähnyt. Kohta, kun kuu vaihtuu niin pitää seurata.

Edit: pahoittelut tuplaviesti, en kännyllä editoi enää.
Taitaa se kännykän PS Store appi joskus muistutella niistä kuukausittaista peleistä, näkyy myös kännykän "infotaulussa".

Mites tuo Game Share toimii? Tämmöisen bongasin Sonyn sivuilta:

Pelin jakaminen
Pelaa kaverin kanssa moninpelinä ja yhteistyömoodissa tai anna hänen pelata yksinpeliä, vaikka hänellä ei itsellään olisi peliä.

Eli jos ostan Elden Ringin Diginä niin voin ladata sen sekä pääkonsolille (PS4 Pro) että PS5:lle siten, että pääsen pelaamaan pelaamaan cooppina? Siihen rinnalle levyversio Elden Ringistä niin kolmen pelaajan coop pystyssä, eikös? (levyversiona yksi kopio että sen voi myydä pois kun cooppailu kyllästyttää)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Netflixissä tai Disneyssä noi leffat ja sarjat lähtevät myös pois tietyn ajan jälkeen, joten nuokaan eivät ole katsottavissa aina. PS+ monthly gamet aina pitää napata itselle, juurikin pleikkarin, sovelluksen tai verkkoselaimen kautta. Nämä sitten pysyvät sinulla aina ja pystyt niitä pelaamaan, kunhan on ps tilaus voimassa.
Ne ei varmaankaan käy olemassa vain kuukauden ajan siellä tarjonnassa? Ymmärtänet pointin kuinka tämä PS Plus pelleily eroaa siitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 453
Ne ei varmaankaan käy olemassa vain kuukauden ajan siellä tarjonnassa? Ymmärtänet pointin kuinka tämä PS Plus pelleily eroaa siitä?
PS Plus ei ole mikään streamauspalvelu, joten ei sitä ole mielekästä verrata mihinkään Disney+ tai Netflixiin. Tuota varten on olemassa PlayStation Now, joka taas toimii tismalleen kuin nuo mainitsemasi palvelut. Kaksi täysin erilaista palvelukoseptia. Toisessa tuotteita voi lunastaa "pysyvästi" itselleen sitä mukaa kuin niitä julkaistaan ja mitä pidempään olet palvelussa niin sitä suuremman pelikirjaston kasvatat kun taas toisessa kaikilla on aina sama sisältö sekä se kesken oleva tuote voi koska vain hävitä siitä "lainakirjastosta". Itsekin unohtanut joskus lunastaa kiinnostavia pelejä ja ärsyttäähän tuo mutta noin se homma tällaisessa palvelussa toimii.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
PS Plus ei ole mikään streamauspalvelu, joten ei sitä ole mielekästä verrata mihinkään Disney+ tai Netflixiin. Tuota varten on olemassa PlayStation Now, joka taas toimii tismalleen kuin nuo mainitsemasi palvelut. Kaksi täysin erilaista palvelukoseptia. Toisessa tuotteita voi lunastaa "pysyvästi" itselleen sitä mukaa kuin niitä julkaistaan ja mitä pidempään olet palvelussa niin sitä suuremman pelikirjaston kasvatat kun taas toisessa kaikilla on aina sama sisältö sekä se kesken oleva tuote voi koska vain hävitä siitä "lainakirjastosta". Itsekin unohtanut joskus lunastaa kiinnostavia pelejä ja ärsyttäähän tuo mutta noin se homma tällaisessa palvelussa toimii.
Eli PS Plussassa 2 skenaariota:

1) ostat jäsenyyttä, mutta et aktivoi pelejä manuaalisesti -> pelikirjasto ei kasva vaikka maksat,

2) ostat jäsenyyttä ja muistat manuaalisesti aktivoida kuukausittaiset tärpit -> pelikirjasto kasvaa koska muistit painaa "add to library" kolme kertaa kuukaudessa.

Ainoa eroavaisuus on käyttäjän aktiivisuus; rahavirta täysin identtinen. Miksi ihmeessä tuo 1) skenaario on edes teoreettisesti mahdollinen? Ei aiheuta kuin riskin aiheuttaa hämmennystä ja paskaa fiilistä asiakkaille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 437
...kuka ei muistaisi niitä pelejä ottaa? Samalla lailla ne pitää Xboxin/goldin puolellakin ottaa. Itsellä ollut PS plus varmaan parikymmentä vuotta putkeen enkä ole kertaan unohtanut ottaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
...kuka ei muistaisi niitä pelejä ottaa? Samalla lailla ne pitää Xboxin/goldin puolellakin ottaa. Itsellä ollut PS plus varmaan parikymmentä vuotta putkeen enkä ole kertaan unohtanut ottaa.
No kuka tahansa kenellä on muutakin elämää esim? :confused:

Edelleenkin, pointtina oli alunperin se, että tuossa manuaalisessa aktivointi mekanismissa ei voita mitään. Päinvastoin; se mahdollistaa sen, että asiakkaat ärsyyntyvät kun tuollainen on tehty alunperinkään.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 600
Ps+ myös mahdollistaa monien pelien ostamisen halvemmalla sekä pelaamisen verkossa. Maksat muustakin kuin noista kuukausittaisia peleistä. Se onko fiksua maksaa verkossa pelaamisesta on eri juttu, mutta näin konsolitpalvelut toimivat.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Ps+ myös mahdollistaa monien pelien ostamisen halvemmalla sekä pelaamisen verkossa. Maksat muustakin kuin noista kuukausittaisia peleistä. Se onko fiksua maksaa verkossa pelaamisesta on eri juttu, mutta näin konsolitpalvelut toimivat.
Eipä tuo verkkomaksu edes ole nykyään esim fortnitessä, warzonessa, pubgissa yms suosituissa peleissä
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Ja samahan on Epic Gamesissa yms, ei ne ilmaispelit siellä ikuisesti ole saatavilla. Tosiaan Playstation Now on varmaan se palvelu mitä kaipaat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 793
Viestejä
4 203 782
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom