Playstation 5

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 034
Onhan niitä ja on jopa omaankin 2020 mallivuoden Sonyyn (KD-85XH9096) tullut VRR päivitys ja tuskin oli ensimmäinen listalla. Ei siis ole siitä kiinni.

Toisaalta ei ole vielä tullut vastaan pelejä joissa olisi fps droppaillut tai kuva repeillyt. Ilmeisesti Ratchetissa oli joku kämänen 40fps nii siinä varmaan ihan hyvä. Itse kyllä tietoisesti skippaan kaikki alle 60fps pelit muutenkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 075
Onhan niitä ja on jopa omaankin 2020 mallivuoden Sonyyn (KD-85XH9096) tullut VRR päivitys ja tuskin oli ensimmäinen listalla. Ei siis ole siitä kiinni.

Toisaalta ei ole vielä tullut vastaan pelejä joissa olisi fps droppaillut tai kuva repeillyt. Ilmeisesti Ratchetissa oli joku kämänen 40fps nii siinä varmaan ihan hyvä. Itse kyllä tietoisesti skippaan kaikki alle 60fps pelit muutenkin.
Hyvä juttu kuitenkin kun toivat vanhalle mallillekin tuen.

Se "kämäinen" 40fps on yksi pelitiloista jossa sait samassa paketissa kaikki herkut ja paremman fps/frame timen 120Hz telkkarilla.

We shot this a few weeks back, but finally it's live on YouTube. 30fps? Try 40fps! Ratchet and Clank has beefed up its fidelity mode when you switch your PS5 to 120Hz output. Instead of updating every 33.3ms (30fps) on a 60Hz screen, Ratchet updates every 25ms (40fps) at 120Hz, the same consistency but smoother. In fact, it's like a midway point between 30fps and 60fps - and you keep all of the graphical advantages of the full-fat fidelity mode. The implications here are fascinating, as John and Rich discuss.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
688
Jahas pitänee se hankkia tuo PSVR2 jahka saavat markkinoille asti. Ihan tuon foveated renderingin takia kiinnostaa, vielä kun tekisivät ajurit PC puolelle. Tuleva hinta tosin hiukan arvelluttaa ja uusien ohjainten muotoilu/toiminta, kun ei vr laseissa kameroilla seurattavat (inside out tracking) ohjaimet ole oikein vielä innostaneet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 551
PS5 pelistä tuli postettua vahingossa savegame jonka haluaisin takaisin.
näköjään backuppikin on ehtinyt jo päivittyä pleikkarin cloudiin tälle aamua. Saako vanhempia
backuppeja enää mitenkään tuolta cloudista ongittua takaisin että saisi vanhan savegamen takaisin käyttöön??
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
935
PS5 pelistä tuli postettua vahingossa savegame jonka haluaisin takaisin.
näköjään backuppikin on ehtinyt jo päivittyä pleikkarin cloudiin tälle aamua. Saako vanhempia
backuppeja enää mitenkään tuolta cloudista ongittua takaisin että saisi vanhan savegamen takaisin käyttöön??
Ei. Konsolista löytynee useampi save ellet niitä kaikkia ole poistanut, pelin nimeä panttaamalla vaikea neuvoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 551
Ei. Konsolista löytynee useampi save ellet niitä kaikkia ole poistanut, pelin nimeä panttaamalla vaikea neuvoa.
Niin,talletus taisi olla vieläpä autosave, joten ei näy niissä varsinaisilla talletuksissa 'load game'n alla.
lasten peli bugsnax kyseessä.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
935
Niin,talletus taisi olla vieläpä autosave, joten ei näy niissä varsinaisilla talletuksissa 'load game'n alla.
lasten peli bugsnax kyseessä.
Tuossa pelissä pitäis olla "save data backup" siltä varalta että save data korruptoituu, olet konsolin tallennustiedoista (PS5 asetuksista, ei pelin sisältä) vilkassu mitä löytyy?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 551
Tuossa pelissä pitäis olla "save data backup" siltä varalta että save data korruptoituu, olet konsolin tallennustiedoista (PS5 asetuksista, ei pelin sisältä) vilkassu mitä löytyy?
en kyllä löytänyt ps5 asetuksista kohtaa mistä tuon voisi tarkistaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119


Arvatkaapa kumpi ohjain driftaa? Onko tässä nyt muuta tehtävissä kuin kolvata uudet tatit tilalle?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 669


Arvatkaapa kumpi ohjain driftaa? Onko tässä nyt muuta tehtävissä kuin kolvata uudet tatit tilalle?
En mä itse sitä tuolla tavalla huomaa, pelissä vasta. Ajopelit oli itsellä pahin, siinä tajusin ekaa kertaa kun auto ei vaan suostunut pysymään suorassa.

Takuuseen vaan, virhevastuu jne

Edit: Purin omaa driftaavaa ohjainta korjausmielessä muttei ainakaan itsellä olisi taidot riittäneet, suht hankala vaihtaa se itse kytkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
En mä itse sitä tuolla tavalla huomaa, pelissä vasta. Ajopelit oli itsellä pahin, siinä tajusin ekaa kertaa kun auto ei vaan suostunut pysymään suorassa.

Takuuseen vaan, virhevastuu jne

Edit: Purin omaa driftaavaa ohjainta korjausmielessä muttei ainakaan itsellä olisi taidot riittäneet, suht hankala vaihtaa se itse kytkin.
Xbox 360 ohjaimesta oon tatit vaihtanu. Kaipa se samalla lailla vaihtuu Dualsensestäkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 449
Pitäs itsekkin laittaa huoltoon ps5:n ohjain, jos se tuki joskus vain vastaisi siis. Aina ollut sellainen 15-20 minuutin jono, mutta eikös ohjaimessakin ole 2v takuu? Jos on, niin on tässä vielä sitten aikaa ja on toinen, toimiva ohjain käytössä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
787
Vihdoinkin sain oman pleikkani korjaamolta. Nyt sitten pitäisi keksiä mitä tällä pelaisi. Onko tälle tullut jo tomb raiderin tai unchartedin tyylisiä seikkailupelejä?
 

xia

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
73
Bf:stä hankittu 1tb lisäkovo aiheuttaa jo tässä vaiheessa tuskastelua tilan kanssa. 500gb jäljellä vaikka vain muutama peli siirretty sinne varastoon.
Itse ps5 sisäinen muisti 200gb jäljellä.
Ehkä ulkoinen usb 3.0 standardilla varustettu asema olisi parempi ratkaisu...

Jos suunnittelet muistin lisäämistä, 2tb ehdoton minimi mistä lähdetään liikenteeseen
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Päädyin myös 2tb:n nvme:n laittamaan lisäpaikkaan ja siirsin sinne kaikki pelit. On vasta puolillaan, joten ei ihan heti tarvitse alkaa siivoamaan tavaraa pois.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 669
Itselle 1tb lisäri riittänyt ihan hyvin. Sai ps4 pelit tuonne. Ei niitä kumminkaa pelaa kerralla kun 3-5 erilaista
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
787
Kertokaas fiksummat miksi tv ei käynnisty kun laittaa ps5:n päälle? Hdmi-cec toiminnot on päällä molemmissa laitteissa. Tämä toimi ps4:n kanssa ihan hyvin. Töllönä LG oled55b9
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
935
Kertokaas fiksummat miksi tv ei käynnisty kun laittaa ps5:n päälle? Hdmi-cec toiminnot on päällä molemmissa laitteissa. Tämä toimi ps4:n kanssa ihan hyvin. Töllönä LG oled55b9
Voi olla että kaikki television HDMI-portit ei tuota tue tai sitten HDMI-kaapelissa vikaa, muutoin en keksi miksei tuolla setillä toimisi.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
713
Kertokaas fiksummat miksi tv ei käynnisty kun laittaa ps5:n päälle? Hdmi-cec toiminnot on päällä molemmissa laitteissa. Tämä toimi ps4:n kanssa ihan hyvin. Töllönä LG oled55b9
Pleikkarin puolella oli muistaakseni täppä tuolle erikseen, onko aktivoitu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
453
Kauankohan Sonylla kestää lähettää PS VR-adapteri? Marraskuun alussa laitoin sen tilaukseen Sonylta ja tänään pistin sähköpostia supporttiin kun ei ole mitään kuulunut. Tilausta tehdessä luki että "toimitus voi kestää kaksi viikkoa" ja että arvioitu toimitusaika tulee vielä erikseen. No ei ole tullut muutakuin vahvistus tilauksesta.
Noniin, tänään saapui Sonylta adapteri. Toimitusaika ei ole kyllä vieläkään tullut sähköpostiin, mutta adapteri saapui. Tosin jää nyt turhaksi kun sain adapterin muuta kautta, kiitokset vielä @Jarkki86
 

Lem

Liittynyt
11.09.2017
Viestejä
76
Mitäs näyttöä suosittelette PS5 käyttöön? Olkkarissa on Sonyn 4K -töllö missä nyt kiinni, ajatuksena siirtää vähän rauhallisempaan pisteeseen lapsiperheessä missä voi rauhassa tarvittaessa esim. sahailla menemään raajoja irti

Budjettina vaikkapa 400€ (27" ja yli) ja ostopaikka mieluiten verkkis. Läppäri tulee myös kiinni. Saako tuohon hintaan mitään järkevää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
379
Pitäisikö ps4 gold headsetin toimia ps5 normaalisti? Peliäänet kyllä saa kuulumaan mutta voice chat fortnitessa ei ala millään toimimaan.. Kaveri pelaa pc ja ite ps5.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371
Pitäisikö ps4 gold headsetin toimia ps5 normaalisti? Peliäänet kyllä saa kuulumaan mutta voice chat fortnitessa ei ala millään toimimaan.. Kaveri pelaa pc ja ite ps5.
Käys kattomassa sieltä alapalkin (tai mikä pikavalikko onkaan) ääniasetuksista, siellä oli joku slider tolle chatille?
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 286
Itselläni Platinumit käytössä ja toimii moitteetta, joten kyllä myös noiden Goldien pitäisi. Joku asetus varmaan vaan nyt väärässä asennossa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 225
ajatuksena siirtää vähän rauhallisempaan pisteeseen lapsiperheessä missä voi rauhassa tarvittaessa esim. sahailla menemään raajoja irti
Hiukkasen huolestuttaa sun puuhat.

Mitäs näyttöä suosittelette PS5 käyttöön?
Budjettina vaikkapa 400€ (27" ja yli) ja ostopaikka mieluiten verkkis. Läppäri tulee myös kiinni. Saako tuohon hintaan mitään järkevää?

Valitsisin tarkoitukseesi jonkun kompaktin 4K telkkarin PS5:sen kaveriksi, esim tämä :


32" taitacvat kaikki olla HD telkkareita ( jotka sopivat hyvin myös tähän tarkoitukseen ) esim tämä:

 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Hiukkasen huolestuttaa sun puuhat.




Valitsisin tarkoitukseesi jonkun kompaktin 4K telkkarin PS5:sen kaveriksi, esim tämä :


32" taitacvat kaikki olla HD telkkareita ( jotka sopivat hyvin myös tähän tarkoitukseen ) esim tämä:

Ihan paskoja ehdotuksia, menee ps5 tehot hukkaan. Ps5 kaveriksi vähintään 120hz natiivipaneelilla oleva tv/näyttö.
 

vasu

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
242
Ihan paskoja ehdotuksia, menee ps5 tehot hukkaan. Ps5 kaveriksi vähintään 120hz natiivipaneelilla oleva tv/näyttö.
Pikaisella selauksella halvimmat 120hz tv:t on n. 700e hintaluokassa (ja 50"+ kokoluokassa) ja 4K-näytöt on sitäkin kalliimpia. Eli jostain on karsittava.

1440p 32" 144hz näytöt VA-paneelilla osuvat aika hyvin budjettiin, esimerkiksi:
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Niinpä. Mutta budjetti kun on tuo. Laita parempaa jos löydät. Telkkaripuolelta aika vaikeata.
Itselläni on tämä ps5 kaverina, pelaan pumpum pelejä vaan joten pleikka on performance tilassa.

Edit; samassa näytössä kiinni työkone ja pleikka, toimii molemmissa hyvin.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Pikaisella selauksella halvimmat 120hz tv:t on n. 700e hintaluokassa (ja 50"+ kokoluokassa) ja 4K-näytöt on sitäkin kalliimpia. Eli jostain on karsittava.

1440p 32" 144hz näytöt VA-paneelilla osuvat aika hyvin budjettiin, esimerkiksi:
Ainakin toistaiseksi ps5 syöttää 1440p ruutuun 1080p kuvaa, mutta huhujen mukaan tuo 1440p päivitys olisi tulossa. Mietin itsekkin 1440p näytön hankkimista, pitää ensin katsoa millaista fps:ää pleikkari kykenee tuolla resolla tekemään
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 034
Ihan paskoja ehdotuksia, menee ps5 tehot hukkaan. Ps5 kaveriksi vähintään 120hz natiivipaneelilla oleva tv/näyttö.
PS5:sen tehot on rajoilla jo sen 60Hz:n kanssa. Ne muutamat pelit mitkä tukee 120Hz:n tilaa, tekee sen kuvanlaadun kustannuksella. PS5:sen tehot ei todellakaan mene siis hukkaan 60Hz:n näytön/tv:n kanssa.

Jos pelaa vain kilpailullisia pumpum pelejä, niin 120Hz voi olla perusteltua (koska niissä se tuki todennäköisimmin on).
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
506
Ihan paskoja ehdotuksia, menee ps5 tehot hukkaan. Ps5 kaveriksi vähintään 120hz natiivipaneelilla oleva tv/näyttö.
Mitkä tehot? :lol: PS5 vastaa 3700x + 6600xt

Aivan peleistähän tuo on kiinni, tarvitseeko 120hz. Mua ei ole ainakaan toistaiseksi lämmittänyt 120hz lainkaan. PS4 sukupolven dirt 2.0 ja gt sports on kovassa käytössä. Molemmat räkii sen 60hz.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 069
Onko kenelläkään tiedossa hyvää 120hz näyttöä PS5:lle, siis PC monitoria tuki 4K:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
PS5:sen tehot on rajoilla jo sen 60Hz:n kanssa. Ne muutamat pelit mitkä tukee 120Hz:n tilaa, tekee sen kuvanlaadun kustannuksella. PS5:sen tehot ei todellakaan mene siis hukkaan 60Hz:n näytön/tv:n kanssa.

Jos pelaa vain kilpailullisia pumpum pelejä, niin 120Hz voi olla perusteltua (koska niissä se tuki todennäköisimmin on).
Itse pelaan lähinnä fortniteä ja 120fps käytännössä kokoajan, loistavalla kuvanlaadulla. Oletko ikinä pelannut ps5?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 034
Itse pelaan lähinnä fortniteä ja 120fps käytännössä kokoajan, loistavalla kuvanlaadulla. Oletko ikinä pelannut ps5?
Onkin hienoa että annat suosituksia noinkin kattavalla kokemuksella. Myös Fortniten kuvanlaatu kärsii 120fps tilassa, kuten vaikka tuolta seuraavalta videolta voi nähdä:




Itse olen kyllä pelannut PS5:lla hyvinkin monipuolisesti ja käytössä on 85" 120Hz telkku. Ainoa peli missä olen tuota 120fps tilaa päätynyt vakituisesti käyttämään on Deep Rock Galactic. Sitä ei taida olla mitenkään erityisesti PS5:lle optimoitu niin kuvanlaadussa ei juuri eroa 60fps tilaan.
IMG_20220112_114411~2.jpg
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 286
FPS moninpeleissähän tuo on vaan etu kun turhat puskat ja ruoho häviää kokonaan. Näkee vihollisen paremmin kun luulee että on piilossa ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
379
Joo pc hermannitkin pelaa fortnitea rtx3090 performance modella että varmasti saa tarpeeksi fps ja grafiikat paskemmat mitä tuossa ps5 120fps.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Aiemmin mulla oli rtx 2070 super ja fps oli jotain 140 max settingseillä, pleikkarilla on mielestäni parempi kuva
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 328
Viestejä
4 313 867
Jäsenet
72 004
Uusin jäsen
Saukka

Hinta.fi

Ylös Bottom