Gigantin uusi verkkokauppa on kamala ja surkea, yksinkertaisesti. Kun se muuttui tuossa joskus talven aikana, päätin webbisivun ohjelmallisen tutkimisen sijaan kutsua suoraan Gigantin rajapintaa, joka antaa mm. tällaista ulos:
"buyableOnline": kyllä/ei,
"buyableInternet": kyllä/ei,
"buyableCollectAtStore": kyllä/ei,
Teoriassa tämä on tosi hyvä juttu, paitsi että tuo "buyableOnline" on ilmeisesti yleensä "kyllä", vaikka oikeasti siellä sivulla lukee "vain myymälästä". Lisäsin vastikään tarkistuksen, jonka pitäisi hoksata, että saatavilla ainoastaan myymälästä, ja se toimikin aluksi tosi hyvin. Tällä hetkellä ei tunnu sekään toimivan. Tämän aamun Gigantin sähköpostien jälkeen laitoin Gigantin tarkistuksen kokonaan pois päältä. Tässä kuussa on lähetetty ps5suomesta jo 100000+ emailia, ja maksan jokaisesta 100k ylimenevästä mailista extraa. Palveluntarjoaja nostaa lisäksi tuon 100k paketin hintaa ensi kuun alusta, jolloin maksan siitä noin 30 euroa kuussa.
Pakko lisätä vielä se, että tuo epäjohdonmukaisuus näkyy siellä kaupassa kuluttajalle asti. Siellähän voi lukea teksti "Vain myymälästä!", mutta ostonappi on kuitenkin painettavissa. Kammottavaa. Niin ja hemmetin hitaatkin nuo Gigantin uudet sivut ovat.
Lisäksi kun on tullut myyntiin näitä Horizon-erikoisversioita, niin muutamassa kaupassa (Verkkis, Gigantti, Power) pitäisi seurata kahden tuotteen sijaan neljää tuotetta, mikä vaatisi jonkun verran muutoksia palveluun. Onhan se koodailu ihan kivaa puuhaa, mutta kesälomakin maistuisi!