PlayStation 5 tilausseuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tänne tuli kanssa ilman mitään suojaavia laatikoita, pari kulmaa kokenut hieman iskua/repsottivat, josko sitä palautetta jaksaisi laittaa. Näkyi täälläkin toinen PS5 K-Marketin hyllyssä odottamassa samassa kunnossa.
Eli nyt vaan kaikki laittamaan reklamaatiota gigantille, niin saadaan jotain kunnollista hyvitystäkin asiasta! Pahoin siis pelkään et omanikin samassa kunnossa

MH:n kuljetuksissa ollut kyllä kova meininki, en oo ikinä saanut noin nopeasti tilausta noudettavaksi Gigantista. Mites Postia käyttäneet, onko kans tänään laitteet noudettavissa?

Eli pitää auton kanssa hakea paketti matkahuollon noutopisteestä. Ei koko kylän läpi viitsi PS5 kainalossa kulkea :)
25.2. Gigantista tilattu konsoli siis kyseessä

518BFF98-BAC6-416E-92E2-53E4E1E67349.jpeg

Tämä onkin vissiin nyt valmistajan vika. ;)

Ihme toimintaa Gigantilta. Kun sain Prismalta konsolin avauserästä, niin konsoli oli pakattu selkeästi isompaan pahvilaatikkoon ja pahvilaatikon ja konsoliboksin välissä oli runsaasti isoa kuplamuovia läpi paketin. Kyllä minun mielestä tällaiset tuotteet kuuluisi paremmin pakata jokaisen yrityksen.

Noh kohta on homma niin sanotusti paketissa...

Ikävä huomata että Gigantti on pistänyt noita taas matkaan ilman mitään suojalaatikkoa.
Taitaa kyllä lähteä palautetta jos oma saapuu noin varsinkin jos laatikko rikki.
Konsoleita keräilevänä myös laatikot ovat osa sitä tuotetta, joten on itsestään selvää että myös se on ehjänä.
Jos eivät koon takia laatikkoon halua laittaa niin voisi nyt edes jonkun suojapaperin päälle kietaista.

Noh mukava että odotus vihdoin loppuu ja vielä kun konsoli olisi ehkä niin tänään pääsisi laittaa jo pari kk tuossa hyllyssä odotelleen Miles Moralesin asentumaan :D

Ihme toimintaa Gigantilta. Kun sain Prismalta konsolin avauserästä, niin konsoli oli pakattu selkeästi isompaan pahvilaatikkoon ja pahvilaatikon ja konsoliboksin välissä oli runsaasti isoa kuplamuovia läpi paketin. Kyllä minun mielestä tällaiset tuotteet kuuluisi paremmin pakata jokaisen yrityksen.
Ja siis minähän maksan Gigantilla postikuluja lähetyksestä, minun mielestä myös asiallinen paketointi on osa tätä palvelua.
Gigantti on kyllä aina ollut täysin perseestä ja olen yrittänyt olla ostamatta sieltä yhtään mitään.

25.2. tilattu levymallinen konsoli tuli tänään noin klo 12 noudettavaksi pääkaupunkiseudulla. Kuljetustapana oli Matkahuolto Premium. Tilausvahvistus tuli myyntipäivänä klo 10.14. Eilen tuli seurantakoodi, ja pitkin päivää tuli päivityksiä. Tänään klo ~6.30 lähti kuljetukseen noutopisteelle. Muiden tapaan ei ollut mitään erillistä pahvilaatikkoa, vaan laput oli lätkitty Sonyn paketin päälle. Paketti oli kuitenkin siistissä kunnossa, eli edes kulmia ei ollut rytyssä.

Noutopisteessä oli hyllyssä toinen vastaava paketti vieressä. Ikävä juttu sinänsä, että noutopisteessä pääsy hyllylle on aikalailla avoin, ja hyllyn vieressä ei ole henkilökuntaa kuin erillisestä pyynnöstä. Tuosta olisi helppo napata paketti mukaan, jos huomaa sellaisen.

On kyllä aika naurettavaa etteivät laita mitään suojaa noihin. Selvähän se on, että teoriassa sen paketin pitää riittää suojaamaan, mutta ei se oikein ole että jälleenmyyntiarvo esimerkiksi laskee kun laatikko on ihan hajalla.

Toisaalta positiivista tässä on se, että trokareilla varmaan vaikeampi saada myytyä hirveällä ylihinnalla jos/kun on hirveässä kunnossa

Tämä on niin tyypillistä giganttia ettei ole tosikaan!
Tarkoitatko että PS5 pitäisi vielä kietoa johonkin Gigantin custom-suojalaatikkoon? :D Eiköhän se mene ilmankin ja Gigantti säästää siinä, mikä edistää heidän mahdollisuutta tarjota edullista ja laadukasta palvelua

Torstaina tilattu klo 11:35 ja nyt paketti haettu ärrältä. Mitään ylimäärästä pahvia ei paketissa tosiaan ollut, mutta mulla onneksi kävi tuuri ja paketti täysin moitteettomassa kunnossa. Harmillista kyllä heille keillä ei oo käynyt ihan yhtä hyvin, jälleenmyynnin kannalta vähän nihkeetä jos paketti ihan rutussa.

Tarkoitatko että PS5 pitäisi vielä kietoa johonkin Gigantin custom-suojalaatikkoon? :D Eiköhän se mene ilmankin ja Gigantti säästää siinä, mikä edistää heidän mahdollisuutta tarjota edullista ja laadukasta palvelua
Custom-suojalaatikoita kutsutaan yleensä pahvilaatikoiksi, 99% verkkokauppatilauksista tulee sellaisissa. En ymmärrä miksi PS5 olisi tässä joku poikkeus.

Meinasin purskahtaa nauruun, huhu päivän paras
Palvelun laatu on sieltä edullisimmista päästä, siinä olet oikeassa :D

Gigantti myös itse vaatii palauttaessa, että paketti pitää pakata kuljetusta kestävään laatikkoon. Nämä laatikothan ei näytä sitä kriteeriä täyttävän :)

Custom-suojalaatikoita kutsutaan yleensä pahvilaatikoiksi, 99% verkkokauppatilauksista tulee sellaisissa. En ymmärrä miksi PS5 olisi tässä joku poikkeus.
Pari kertaa tilannut telkkarin kotiinkuljetuksella ja aina on telkkarin omassa pahvilaatikossa tullut. Jopa iMac tuli vain sen omassa pahvilaatikossaan postin kuljetuksella. Miksi pleikkari pitäisi pakata oman pahvilaatikkonsa lisäksi johonkin lisäpahvilaatikkoon?

Kyllä mä yli 500 euroa tuotteesta maksaneena odotan, että se tulee priimana perille. Myös sen alkuperäinen laatikko, joka on tarkoitus säilyttää.

Ja siis minähän maksan Gigantilla postikuluja lähetyksestä, minun mielestä myös asiallinen paketointi on osa tätä palvelua.
Gigantti on kyllä aina ollut täysin perseestä ja olen yrittänyt olla ostamatta sieltä yhtään mitään.

Eikös ole ihan normaalia että isommat esineet tulevat valmistajan laatikossa ? Onko esim kukaan nähnyt esim TV:tä pakattavan johonkin toiseen laatikkoon ? Juuri minullekin tuli G-liikkeestä PC ja se toimitettiin valmistajan laatikossa. Pääasia että tuote on ehjä.
Ymmärrän että laatikon tietysti pitäisi olla suht kunnossa perille tullessaan, mutta ei tavaran myyjällä ole mitään tekemistä paketin rahtaamisen kanssa.
Kovan kyydin latikolle tarjoavat aivan eri tahot.

Näillä isoilla toimijoilla voi olla myös tiukkoja ympäristötavoitteita ja yksi yleisin tapa toteuttaa niitä on vähentää pakkausmateriaalin käyttöä. Ja tietysti siinä samalla sadaan myös sitä kustannussäästöä.

Täällä alkaa lähtemään vähän laukalle, mutta tosiaan isomman luokan paketithan eivät tosiaankaan ole aina pakattuna erilliseen laatikkoon. Ei mikään varmaan velvoita liikettä käyttämään lisälaatikoita, jos tuotteen oma laatikko on riittävä suojaamaan tuotteen kuljetuksen ajan. Luulen, että suurinosa peruspulliaisista ei edes säästä laatikkoa.

Pari kertaa tilannut telkkarin kotiinkuljetuksella ja aina on telkkarin omassa pahvilaatikossa tullut. Jopa iMac tuli vain sen omassa pahvilaatikossaan postin kuljetuksella. Miksi pleikkari pitäisi pakata oman pahvilaatikkonsa lisäksi johonkin lisäpahvilaatikkoon?
Tässä kannattaa huomioida se että PS5 ei nyt alkujaankaa tule missää TV:den paketointia vastaavassa lootassa. Kyllä se on pehmustettu, mutta ei yhtä tukevasti kuin telkkarit tai tietokoneet joita ostellut. Tv:t nyt muutenkin ovat poikkeuksellisen isoja joten tuon ymmärtää. Ja jooh kyllä oletan TV:täkin ostaessa että loota on ehjä koska se toimii yleensä laitteen kuljetuksessa myös tulevaisuudessa. PS5 ei ole vielä siinä kokoluoksasa että sille sopivan pahvilaatikon löytäminen olisi mikään ylimääräisen kallis tai vaikea tehtävä.

Konsoleissa paketti myös monesti on ns osa tuotetta ja itse mm lukeudun niihin jotka noita ihan tarkoitusella säilyttävät keräily aspektin takia. Tässä voisi tietenkin mainita vielä jälleenmyyntiarvon ja en nyt tarkoita mitään uuden konsolin trokausta vaan ihan sitä jokaiselle ihmisille kuuluvaa oikeutta myydä vapaasti omia tavaroitaan jos niitä ei tarvitse jossain vaiheessa. Gigantilla myös melkoiset tupla standardit kun tuote ei ole palautuskelpoinen ilman myyntipakkausta, mutta nähtävästi myynti/lähetys kelpoinen kuitenkin.

Täytyy sanoa ettei telkkaritkaan, kuten ei varmaan muutkaan isot paketit ole pakattu mihinkään eriliseen pahvilaatikkoon omansa lisäksi. Ei edes yli kolmen tonnin telkkari.

Telkkarit ja muut isot tuotteet kuuluu siihen 1%:n ;) Nehän tulee ruskeissa rumissa pahvilaatikoissa jossa nyt ei ole niin merkitystä onko kulma vähän rytyssä, tuossa PS5:n tuotelaatikossa on ympärillä brändätyt ohuet pahvit joiden voi olettaakin postin käsittelyssä kärsivän joten siksi sen olisi voinut pakata erilliseen pahvilaatikkoon. Tämä nyt varmaan jakaa mielipiteet riippuen siitä onko tapana säilyttää tuotelaatikot vai ei.

Xbox series X:n oma pahvilaatikko oli kyllä melko hyvä, fylliä oli paksulti suojaamassa itse konsolia. Miten on näiden PS vitosten laita?

Meillä säästetään telkkareiden laatikot, ne on käteviä sitten muuttaessa. Myös kaiuttimien laatikot on säilytetty samasta syystä :)

Pleikkari kotiutettu 25.2 gigantin tilauksesta ilman ylimääräistä pahvia ja suhkot ehjässä kunnossa. Verkkiksen tilaus peruttu. Kummallisen pölyisiä oli ohjain ja itse konsoli. Onhan tuo vaakatasossa melko ruman näköinen kapistus, mutta ei itseä haittaa :)

Arvaukseni ympäristötavoitteista osui kohdalleen. Tuollahan se pakkusmateriaalitkin on mainittu ihan heidän virallisessa konsernin ympäristöohjelmassa.

Huhhuh, täällä lentäisi ukko ja konsoli parvekkeelta jos edes ehdottaisin ylimääräisten pahvien säästämistä.

Omani oli hyvässä kunnossa, voin antaa eteenpäin :D
Menee kyllä tosi off-topiciksi, mutta mä oon naisihminen ja hurahtanut pelimaailmaan yhtälailla ku mieheni. Yhteinen harrastus ja useampi pleikkari talossa. Meillä ei siis kukaan ja mikään lennä parvekkeelta. Kiitos laatikkotarjouksesta, katsotaan josko tarvitaan. :D Tarkoitus on kyllä hankkia jossain vaiheessa vielä toinen PS5.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen: oma kone on seurannan mukaan edelleen Helsingissä (viimeisin Matkahuollon päivitys eilen klo 22.35). Cittarin tai Prisman arvonnoista ei uutta tietoa.

Onko kuulunut kellekkään citymarketin arvonnasta ?
Kaveri oli tänään kuulemma saanut viestin osto-oikeudesta Citymarketilta.

25. päivä Gigantista tilattu konsoli noudettu Matkahuollon pisteestä, omassa myyntipakkauksessaan ja hyvässä kunnossa. Noutopisteen kassahenkilökin onnitteli tuurista :D Henkilökohtaisesti kyllä suuresti huvittaa tuo uho hyvityksen hakemisesta Gigantilta jos tuo ohut ulkokuori on kärsinyt kuljetuksessa. Keräilymielessä tietty harmi, mutta itse ainakin arvostan turhan pakkausmateriaalin vähentämistä. Mutta ongelmansa kullakin, ei kai siinä.

Onko kuulunut kellekkään citymarketin arvonnasta ?

tänne tuli omasta cittarista äsken mailia että voitin oikeuden ostaa ja pitää käydä henkilökohtaisesti ilmoittautumassa aspassa ennen ostoa. 10.3 eteenpäin voi käydä lunastamassa. Toki vielä ilmoittaa kun konsolit saapuvat

Oli kyllä mukava yllätys aamulla huomata, että toimitus onkin jo tänään. Viimeisin merkintä Postilta on "kuljetuksessa" vähän ennen kymmentä, joten kai se ihan oikeasti tänään tulee. Vielähän postin auto ehtii ajaa kolarin tai syöksyä järveen lasti kyydissään...

Tänne oli Postin automaattiin saapuneessa toimituksessa ylimääräinen pahvi päällä. Kyse juurikin tästä Gigantin viime torstain erästä.

Itse näen asian niin, että jos haluan jostain syystä pakkauksen säilytellä ehjänä, en tilaa tuotetta postitse.

Heh, mistä te edes tiedätte, että käykö PS5:t edes Gigantin varaston kautta? Jos tulee suoraan Sonylta/maahantuojalta jne. niin tuskin ne paketoi erikseen niitä. Ainakin ne Gigantista ostetut kamat jotka tulevat suoraan maahantuojalta, niin ei ole koskaan pakattu toiseen pahvilaatikkoon. Toisekseen, jos paketti paskana, niin se vastuu on kyllä Matkahuollon/Postin, eikä Gigantin.

Olen tilannut verkkokauppa.com:sta DG version 11.10.2020. Tänään ilmoitetussa viestissä kerrottiin, että tällä viikolla saapuvasta erästä ei riitä konsolia minulle. Jatketaan odotusta.

Konsoli haettu ja paketti virheettömässä kunnossa. Matkahuolto toimitti perille. Ainoa haittapuoli että iltavuoroa puskee päälle, nyt olisi ihan kova sana pikku saikku tai loma niin ehtisi kunnolla/rauhassa tutustua laitteeseen

Muita joilla konsolia makuutetaan yhä Helsingin Matkahuollossa "valmiina jatkamaan matkaa"? :rolleyes:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 371
Jäsenet
78 819
Uusin jäsen
JoelP88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom