PlayStation 5 tilausseuranta

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Ja siis minähän maksan Gigantilla postikuluja lähetyksestä, minun mielestä myös asiallinen paketointi on osa tätä palvelua.
Gigantti on kyllä aina ollut täysin perseestä ja olen yrittänyt olla ostamatta sieltä yhtään mitään.
Eikös ole ihan normaalia että isommat esineet tulevat valmistajan laatikossa ? Onko esim kukaan nähnyt esim TV:tä pakattavan johonkin toiseen laatikkoon ? Juuri minullekin tuli G-liikkeestä PC ja se toimitettiin valmistajan laatikossa. Pääasia että tuote on ehjä.
Ymmärrän että laatikon tietysti pitäisi olla suht kunnossa perille tullessaan, mutta ei tavaran myyjällä ole mitään tekemistä paketin rahtaamisen kanssa.
Kovan kyydin latikolle tarjoavat aivan eri tahot.

Näillä isoilla toimijoilla voi olla myös tiukkoja ympäristötavoitteita ja yksi yleisin tapa toteuttaa niitä on vähentää pakkausmateriaalin käyttöä. Ja tietysti siinä samalla sadaan myös sitä kustannussäästöä.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
31
Täällä alkaa lähtemään vähän laukalle, mutta tosiaan isomman luokan paketithan eivät tosiaankaan ole aina pakattuna erilliseen laatikkoon. Ei mikään varmaan velvoita liikettä käyttämään lisälaatikoita, jos tuotteen oma laatikko on riittävä suojaamaan tuotteen kuljetuksen ajan. Luulen, että suurinosa peruspulliaisista ei edes säästä laatikkoa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Kyllä mä yli 500 euroa tuotteesta maksaneena odotan, että se tulee priimana perille. Myös sen alkuperäinen laatikko, joka on tarkoitus säilyttää.
Miksi laatikko pitää säilyttää ? Säilytätkö esim PS5 laatikkoa seuraavat 6 vuotta ?
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Pari kertaa tilannut telkkarin kotiinkuljetuksella ja aina on telkkarin omassa pahvilaatikossa tullut. Jopa iMac tuli vain sen omassa pahvilaatikossaan postin kuljetuksella. Miksi pleikkari pitäisi pakata oman pahvilaatikkonsa lisäksi johonkin lisäpahvilaatikkoon?
Tässä kannattaa huomioida se että PS5 ei nyt alkujaankaa tule missää TV:den paketointia vastaavassa lootassa. Kyllä se on pehmustettu, mutta ei yhtä tukevasti kuin telkkarit tai tietokoneet joita ostellut. Tv:t nyt muutenkin ovat poikkeuksellisen isoja joten tuon ymmärtää. Ja jooh kyllä oletan TV:täkin ostaessa että loota on ehjä koska se toimii yleensä laitteen kuljetuksessa myös tulevaisuudessa. PS5 ei ole vielä siinä kokoluoksasa että sille sopivan pahvilaatikon löytäminen olisi mikään ylimääräisen kallis tai vaikea tehtävä.

Konsoleissa paketti myös monesti on ns osa tuotetta ja itse mm lukeudun niihin jotka noita ihan tarkoitusella säilyttävät keräily aspektin takia. Tässä voisi tietenkin mainita vielä jälleenmyyntiarvon ja en nyt tarkoita mitään uuden konsolin trokausta vaan ihan sitä jokaiselle ihmisille kuuluvaa oikeutta myydä vapaasti omia tavaroitaan jos niitä ei tarvitse jossain vaiheessa. Gigantilla myös melkoiset tupla standardit kun tuote ei ole palautuskelpoinen ilman myyntipakkausta, mutta nähtävästi myynti/lähetys kelpoinen kuitenkin.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
11
Täytyy sanoa ettei telkkaritkaan, kuten ei varmaan muutkaan isot paketit ole pakattu mihinkään eriliseen pahvilaatikkoon omansa lisäksi. Ei edes yli kolmen tonnin telkkari.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
298
Pari kertaa tilannut telkkarin kotiinkuljetuksella ja aina on telkkarin omassa pahvilaatikossa tullut. Jopa iMac tuli vain sen omassa pahvilaatikossaan postin kuljetuksella. Miksi pleikkari pitäisi pakata oman pahvilaatikkonsa lisäksi johonkin lisäpahvilaatikkoon?
Telkkarit ja muut isot tuotteet kuuluu siihen 1%:n ;) Nehän tulee ruskeissa rumissa pahvilaatikoissa jossa nyt ei ole niin merkitystä onko kulma vähän rytyssä, tuossa PS5:n tuotelaatikossa on ympärillä brändätyt ohuet pahvit joiden voi olettaakin postin käsittelyssä kärsivän joten siksi sen olisi voinut pakata erilliseen pahvilaatikkoon. Tämä nyt varmaan jakaa mielipiteet riippuen siitä onko tapana säilyttää tuotelaatikot vai ei.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
11
Xbox series X:n oma pahvilaatikko oli kyllä melko hyvä, fylliä oli paksulti suojaamassa itse konsolia. Miten on näiden PS vitosten laita?
 
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
4
Meillä säästetään telkkareiden laatikot, ne on käteviä sitten muuttaessa. Myös kaiuttimien laatikot on säilytetty samasta syystä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Pleikkari kotiutettu 25.2 gigantin tilauksesta ilman ylimääräistä pahvia ja suhkot ehjässä kunnossa. Verkkiksen tilaus peruttu. Kummallisen pölyisiä oli ohjain ja itse konsoli. Onhan tuo vaakatasossa melko ruman näköinen kapistus, mutta ei itseä haittaa :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Arvaukseni ympäristötavoitteista osui kohdalleen. Tuollahan se pakkusmateriaalitkin on mainittu ihan heidän virallisessa konsernin ympäristöohjelmassa.

 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
446
Huhhuh, täällä lentäisi ukko ja konsoli parvekkeelta jos edes ehdottaisin ylimääräisten pahvien säästämistä.

Omani oli hyvässä kunnossa, voin antaa eteenpäin :D
Menee kyllä tosi off-topiciksi, mutta mä oon naisihminen ja hurahtanut pelimaailmaan yhtälailla ku mieheni. Yhteinen harrastus ja useampi pleikkari talossa. Meillä ei siis kukaan ja mikään lennä parvekkeelta. Kiitos laatikkotarjouksesta, katsotaan josko tarvitaan. :D Tarkoitus on kyllä hankkia jossain vaiheessa vielä toinen PS5.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen: oma kone on seurannan mukaan edelleen Helsingissä (viimeisin Matkahuollon päivitys eilen klo 22.35). Cittarin tai Prisman arvonnoista ei uutta tietoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Onko kuulunut kellekkään citymarketin arvonnasta ?
Kaveri oli tänään kuulemma saanut viestin osto-oikeudesta Citymarketilta.

25. päivä Gigantista tilattu konsoli noudettu Matkahuollon pisteestä, omassa myyntipakkauksessaan ja hyvässä kunnossa. Noutopisteen kassahenkilökin onnitteli tuurista :D Henkilökohtaisesti kyllä suuresti huvittaa tuo uho hyvityksen hakemisesta Gigantilta jos tuo ohut ulkokuori on kärsinyt kuljetuksessa. Keräilymielessä tietty harmi, mutta itse ainakin arvostan turhan pakkausmateriaalin vähentämistä. Mutta ongelmansa kullakin, ei kai siinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Onko kuulunut kellekkään citymarketin arvonnasta ?
tänne tuli omasta cittarista äsken mailia että voitin oikeuden ostaa ja pitää käydä henkilökohtaisesti ilmoittautumassa aspassa ennen ostoa. 10.3 eteenpäin voi käydä lunastamassa. Toki vielä ilmoittaa kun konsolit saapuvat
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
73
Oli kyllä mukava yllätys aamulla huomata, että toimitus onkin jo tänään. Viimeisin merkintä Postilta on "kuljetuksessa" vähän ennen kymmentä, joten kai se ihan oikeasti tänään tulee. Vielähän postin auto ehtii ajaa kolarin tai syöksyä järveen lasti kyydissään...
 
Liittynyt
23.02.2019
Viestejä
13
Tänne oli Postin automaattiin saapuneessa toimituksessa ylimääräinen pahvi päällä. Kyse juurikin tästä Gigantin viime torstain erästä.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
587
Itse näen asian niin, että jos haluan jostain syystä pakkauksen säilytellä ehjänä, en tilaa tuotetta postitse.
 

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
183
Heh, mistä te edes tiedätte, että käykö PS5:t edes Gigantin varaston kautta? Jos tulee suoraan Sonylta/maahantuojalta jne. niin tuskin ne paketoi erikseen niitä. Ainakin ne Gigantista ostetut kamat jotka tulevat suoraan maahantuojalta, niin ei ole koskaan pakattu toiseen pahvilaatikkoon. Toisekseen, jos paketti paskana, niin se vastuu on kyllä Matkahuollon/Postin, eikä Gigantin.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
1
Olen tilannut verkkokauppa.com:sta DG version 11.10.2020. Tänään ilmoitetussa viestissä kerrottiin, että tällä viikolla saapuvasta erästä ei riitä konsolia minulle. Jatketaan odotusta.
 
Liittynyt
12.02.2021
Viestejä
6
Konsoli haettu ja paketti virheettömässä kunnossa. Matkahuolto toimitti perille. Ainoa haittapuoli että iltavuoroa puskee päälle, nyt olisi ihan kova sana pikku saikku tai loma niin ehtisi kunnolla/rauhassa tutustua laitteeseen
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
587
Muita joilla konsolia makuutetaan yhä Helsingin Matkahuollossa "valmiina jatkamaan matkaa"? :rolleyes:
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Noh en jaksa tähän paketointi asiaan ottaa kantaa tätä enempää enää, mutta ihan hyvä pointti tuo pakkausmateriaalin vähentäminen ja siitä olen samaa mieltä että siihen pyrittävä, joskin vähän kyyninen olen sitä kohtaan, että Gigantilla tämä olisi jokin syy tuohon olemattomaan paketointiin.

Olkoonkin sitten kulutuskapitalismin luomaa turhamaisuutta vai mitä, mutta olen silti sitä mieltä että edes jonkin suojapaperin päälle laittaminen kuuluu asiaan kun on yleisesti tiedossa miten nuo paketit matkaavat. Ei sitä turhaan asiakkaillekkaan jankata asiallisen paketoinnin tarpeesta tuotetta palauttaessa. Ja niin kyllä, se on loppujen lopuksi kuljetusfirman asia huolehtia että paketti pääsee ehjänä perille, mutta kyllä kuljetusfirmatkin ohjeistavat yleensö olemaan yhteydessä myyjään joka sitten on heihin mahdollisesti yhteydessä.

Ja sitten se konteksti. Aika paljon sitä on netistä tullut tilailtua ja kyllä se on niin mennyt, että 95% kerroista tuote on pakattuna sillä tavoin että sen laatikko/pakkaus ei näytä siltä kuin se olisi olisi ollut NCAP : in törmäystestissä osallisena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
21
02.03.2021 10:24 Vantaa
Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Vantaa
02.03.2021 03:33 Helsinki
Lähetys on matkalla
01.03.2021 23:00 Helsinki
Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki
Matkahuollon pika jäikin vantaalle. Taitaa mennä vähintään huomiseen.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Siellä on tori pullollaan tänään tulleita ilmoituksia ps5 levyasemallisesta versiosta. Luulisi kohta jäävän käsiin jo.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 533
Meillä säästetään telkkareiden laatikot, ne on käteviä sitten muuttaessa. Myös kaiuttimien laatikot on säilytetty samasta syystä :)
Säilytän myös aina telkkareiden, tietokoneiden, konsoleiden ynnä muiden "isompien ja arvokkaampien" tuotteiden laatikot, juurikin muuton varalta vaikka harvoin muutankin. Varastotilaa kuitenkin sen verran hyvin, ettei ongelmaa säilyttämisen suhteen. Mutta mikäli pleikkarilaatikon kulma nyt sattuu vähän repsottamaan, niin se ei haittaa mitenkään laatikon tarkoitusta, eli suojata konsolia muuton aikana. Myös PS4 saapui aikanaan ilman mitään ylimääräistä pahvilaatikkoa, mutta pienestä nirhaumasta laatikossa huolimatta toimi hyvin edellisessä muutossa.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 050
Joo kyllä nyt alkaa torissakin olemaan jo ostajan markkinat :D
Täytyy kyllä sanoa että on köyhää porukkaa jos jaksaa satasen tai kahden takia näitä kytätä välitön jälleenmyynti mielessä.
Juu, ei tässä mitään myymään käydä. Onneksi tuli skipattua PS4 Pro, sanoisin että viimeiset puolitoista vuotta ollut meno aika tahmeeta PS4 slimmillä.
Hiukan epäilyttää kestävyys, mutta toivottavasti kestää seuraavat vuodet
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Täällä tuli ihan erillisessä pahvilaatikossa konsoli

P_20210302_153932.jpg


Toimii ja kukkuu hyvin, yhden kerran tuli virhe käyttöjärjestelmässä
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Eli tuoko Matkahuolto ilman erillistä pahvia, kuten itselläni? Voiko kuljetusliikkeestä olla kiinni, miten tuote on pakattu?

Palautetta nyt kuitenkin laitoin. Oli sentään itse konetta suojaava laatikko ilman kolhuja. Ohut pahvikuori vaan oli repeillyt.

IMG_20210302_162524.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
298
Yhden aikoihin viimeisin päivitys "Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta", pitäisköhän se nyt käydä illemmalla vielä itse noutamassa kun ei taida tänään enää noutopaikan suuntaan olla liikkumassa, vai malttaako huomiseen :hmm:
 
Liittynyt
08.03.2020
Viestejä
11
Viime viikolla saapunut Digital Edition saapui sellaisenaan ja tänään saapunut levyasemallinen konsoli tuli ruskeassa pahvilaatikossa. Molemmat tilattu Postin kautta lokeroon.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
11
Yhden aikoihin viimeisin päivitys "Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta", pitäisköhän se nyt käydä illemmalla vielä itse noutamassa kun ei taida tänään enää noutopaikan suuntaan olla liikkumassa, vai malttaako huomiseen :hmm:
Menee seiskalta kiimni
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Eli tuoko Matkahuolto ilman erillistä pahvia, kuten itselläni? Voiko kuljetusliikkeestä olla kiinni, miten tuote on pakattu?

Palautetta nyt kuitenkin laitoin. Oli sentään itse konetta suojaava laatikko ilman kolhuja. Ohut pahvikuori vaan oli repeillyt.

Ei kuljetusliike vaikuta siihen miten tuote on pakattu. Lähettäjän vastuulla on paketoida tuote.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
587
Yhden aikoihin viimeisin päivitys "Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta", pitäisköhän se nyt käydä illemmalla vielä itse noutamassa kun ei taida tänään enää noutopaikan suuntaan olla liikkumassa, vai malttaako huomiseen :hmm:
Kohtalotoveri. Kuitenkin potkittu laatikot niin paskaksi että miettivät miten edetään :rofl:
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
15
Vasta nyt iltapäivällä kirjautunut lähetys on kuljetuksessa tuolla Liedossa, joten kyllä se lienee torstai kun konsoli tänne pohjoiseen rantautuu
 
Liittynyt
29.03.2019
Viestejä
188
Minulla tilausvahvistus 10:22 ja vieläkin näyttää "Odottaa käsittelyä", mutta tänään 9:07 tuli sekä tekstiviesti että sähköpostiin myyntitosite, joissa tuo 10.3 päivämäärä.
Tänään hain R-Kioskin automaatista, oli halvempi 4,90€ (eli ei-pika) kuljetus ja oli ylimääräisessä pahvilaatikossa.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Oma kotiutui tänään ja oli pakattu hyvin kyllä pahviboksiin, joten loota priimakunnossa. Postin premium lähetys valintana Gigantista jos sillä mitään väliä on. Verkkokaupasta, Konsolinetistä ja DNA:lta peruuntuivat tilaukset, joten jono lyhenee noissa vähän. 104 päivää sitten laitoin ensimmäisen noista tilauksista sisään, joten on tässä hetki odoteltu. Tsemppiä kaikille joilla jotka vielä odottelevat!
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
73
Oli kyllä mukava yllätys aamulla huomata, että toimitus onkin jo tänään. Viimeisin merkintä Postilta on "kuljetuksessa" vähän ennen kymmentä, joten kai se ihan oikeasti tänään tulee. Vielähän postin auto ehtii ajaa kolarin tai syöksyä järveen lasti kyydissään...
Päivää on toki vielä jäljellä, mutta huomiselle taitaa kuitenkin mennä. OmaPostissa edelleen arvioitu toimitus tiistaina, mutta en muista, että koskaan olisi näin myöhään mitään toimitettu. Kyllä tässä nyt jaksaa huomiseen odottaa, kun alun perinkin odottelin vasta keskiviikkona toimitusta. Ja onhan marraskuustakin ehtinyt jo jokunen päivä vierähtää :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 585
Viestejä
4 205 249
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom