Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Eikös se koodannut tuon pelimoottorin käytännössä uusiksi juuri tätä 1.0 silmällä pitäen ja tästä johtuu tuo FPSn parantuminen. Itse myöskään en ole huomannut mitään suttusuutta. Ultralla kaikki ja toimii ihan hyvin. Reshade käytössä vaihtelevasti ja eikä tästä tuohon selkeää apua ole mun mielestä.
 
Onhan tuo nyt paljon suttuisempi kuva kuin ennen, ei ihme että pyöriikin paremmin. Tuntuu kuin olisi pakotettu FXAA+low tekstuurit
 
Niin AA:ssa on jotain häikkää, ite pelattava AA off ja pärjättävä sahalaidoilla kun näyttiksessä ei teho riitä res scaleen.
 
Eilen kun pelasin niin mielestäni sahalaidat oli paremmat kuin viikonloppuna. AA on low pelissä ja radeon asetukset käytössä jotka olen tänne postannut aikaisemmin.

En tiedä johtuiko tuosta päivityksestä joka tuli testiserverille vaiko AMD Adrenalin 17.12.1 ajureista jotka päivitin myös eilen ennen peliä. Lopputulos oli kuitenkin hyvä enkä noita reunoja taikka blurria enää kauhistellut.
 
Hyvä, kun täällä muistutettiin reshadeista. Tuli heti latailtua. Pistin kans AA lowille ja radeonista 4x päälle. Aikaisemmin ainakin rupes silmä särkeen, jos AA kokonaan poissa. Kyllä sen silti huomaa, kun top 10 lähestyy. Rupeaa toimimaan paljon sulavammin, vaikka alkupään suorituskyky onkin parantunut reilusti.
 
Eikös se koodannut tuon pelimoottorin käytännössä uusiksi juuri tätä 1.0 silmällä pitäen ja tästä johtuu tuo FPSn parantuminen. Itse myöskään en ole huomannut mitään suttusuutta. Ultralla kaikki ja toimii ihan hyvin. Reshade käytössä vaihtelevasti ja eikä tästä tuohon selkeää apua ole mun mielestä.
Postprocessing pois ultrasta ->esim. medium, ultralla jostain syystä pehmentää näkymää.
 
Vasiten ajelin testin miten PUBG tänä päivänä pyörii 4k Ultra details omalla kokoonpanolla joka on tyypillinen tekkiläisen kokoonpano. Jos ei jaksa katsoa niin ~30fps rullaa välillä yli ja joskus vähän ali. Näyttää että 99% GPU load olisi eli GPU rajoitteinen. Jos tästä jollekkin apua joka miettii näitä. Ei ole mitään big-playssejä tuossa muuta kuin yhden vastustajan tappo pusikosta.

Varokaa ääniä koska apinat huutaa mikkiin tuossa.

 
Huomasin että kaveri oli ostanut pelin xboxille ja kun ollaa accountit vaihdettu keskenään niin peli on pelattavissa mullakin. Aivan saatanasta pelata pädillä + fps huitelee 5-30 tietämillä. Noh silti, 4-5 roundi toi tulosta
YBfd9N1l.jpg


Eipähän tarvi tuohon paskeeseen enää koskea :D
 
Hyvä pätkä oli. Sopivan pituinen, ja toi musa kyllä sopii tommosiin. :D
 
Luulis, että pelintekijöille ois selvä, että jos karttaa ei saa ite valita niin samantien kun erangelin paljastuu arvonnan tulokseks niin exit to lobby ja uudelleen jonoon.
Eiköhän tässä ole kyse vaan jostain telemetrian keruusta testivaiheen loppusuoralla. Nyt saavat porukan hinkkaamaan tota neuvostoliittoakin, mitä tuskin kauheasti pelattaisiin, jos olisi se legendaarinen valinnan vapaus.
Ei millään jaksa uskoa, että julkaisuversiossa olisi arpajaiset mappien suhteen. Eihän se lobbystä quittailu ketään palvele.
 
Itse tykkään kyllä molemmista mapeista, että ei itseäni haittaa vaikka tulee randomilla. On myös pelaajia jotka pitävät vanhasta mapista.

Luulisi kuitenkin että molempiin löytyy pelaajia enemmän kuin tarpeeksi, joten valinta voisi sinänsä olla ihan paikallaan. ja voisihan siinä olla myös random valinta niin voi sitten valita jomman kumman suoraan taikka randomin.
 
Joo, kyllä erangel hyvä mappi on mutta ymmärtäähän sen uutuudenviehätyksen. Sanoisin että erangel on jopa vähän "reilumpi" koska tuolla aavikolla voi kokea huonolla tuurilla herkemmin vähän halpoja kuolemia kun suojaa ei aina ole.
 
Kyllä pelaisin vanhaa mappia ihan mielelläni mutta se fps putoilee randomisti siinä niin mielummin sit pelaan sitä aavikkomappii jossa fps aina melkein maksimissa.
 
Omasta mielestä Erangel on paljo kilpailuystävällisempi. Molemmat mapit silti menee, mut erangel vie 60-40 mappipoolissa :)
 
Taitaa suurin osa pelaajista pelata tällä hetkellä testiservuilla, joten kehittäjät haluavat kerätä dataa ja bugiraportteja kummastakin mapista ennen julkaisua. Eiköhän 1.0 versiosta löydy valinta, josta mapin voi päättää.

Onko joku perehtynyt siihen, että tuleeko pubg minkälaiset modityökalut ja aukeeko custom matchien teko pelaajille 1.0 versiossa? Mitä nyt olen paria streamaajaa seurannut, joilla on ollut oikeus tehdä custom matcheja, niin ainakin lootin määrään ja sisältöön, squadien kokoon, säähän ja siniseen/valkoisen alueen ominaisuuksiin ovat voineet vaikuttaa.
 
Onko joku perehtynyt siihen, että tuleeko pubg minkälaiset modityökalut ja aukeeko custom matchien teko pelaajille 1.0 versiossa? Mitä nyt olen paria streamaajaa seurannut, joilla on ollut oikeus tehdä custom matcheja, niin ainakin lootin määrään ja sisältöön, squadien kokoon, säähän ja siniseen/valkoisen alueen ominaisuuksiin ovat voineet vaikuttaa.

Vois olla ihan siisti sellanenkin että koko peli tapahtuu jollain isomassa kaupungissa, vähän kuten PU battle royale modin ghost hotel variantti. Eli vaikkapa yasnayassa tai Los Leonesissa. Ehkei nyt ihan sadalla pelaajalla mutta vaikka 50. Asevalikoima voisi rajoittua vaikka haulikkoihin, pistooleihin ja SMG:hin kuten ghost hotelissa.
 
Juu, miettivät vasta sen mahdollisuutta. Ymmärrän kyllä pointin siitä miksi sitä ei olisi, vaikka itse varmasti kartan haluaisin valita.
Pitäisikö tuossa melkein olla joku "preferred map", eikä niinkään lukittu. Eli jos ei vaan löydy 100 pelaajaa sun combolle (kartta + tpp/fpp + moodi) aikaan X, niin menee toiseen karttaan. En tiedä.
 
Joo totta ymmärsin väärin, karttaa ei voi valita. Replay on kyllä perhanan hieno kun nopeasti kokeilin, mutta tuskin sitä tulee kovin montaa kertaa käytettyä. Toisaalta se antaa videoiden tekoon aivan uusia mahdollisuksia.
 
Meikän mielestä ainoo oikee/järkevä tapa ois se, et peli jaettas ranked/casual puoleen. Casualissa olisi mahdollisuus ns. valita kartta jne. sekä quitata lobbysta kun taas ranked puolelle 50%-50% mappi ja sekä quittaamisesta reilusti bongoja pois.
Näin saatas ranked puolelle ns. kovatasosia pelejä ja casuaaliin saa sitten mennä ne ketkä haluaa keimoilla.
 
Aijai oli tuossa uudessa päivityksessä vielä yksi iso juttu, eli eka rinkula on nyt pienenpi. En tykännyt mutta katsotaan jos tuohon tottuis. Vituttaa ku on niin vähän aikaa kiertää taloja ja pitäis vielä autokin etsiä.
 
Nyt kun on xboxin myötä tullut varmaan lisää pelaajia niin mainostetaas jälleen sivua PUBG Finland ;)

Esim turnausta tulossa
 
Joo eka rinkula on kyllä nytten pienempi. Itsekkään en tuosta uudistuksesta välittänyt. Mutta se uudistus mistä pidän on se että blurri näyttää olevan tosiaan poissa nyt. Ja peli myös pyörii yhtä hyvin kun viimepäivinä nyt pyörinyt.
 
Eka ympyrä vähän vaan pienemmäks ja seuraavat kovalla tahdilla pienemmiks ni ei käy sitä et ekan ympyrän jälkee on 30 pelaajaa elossa.

Isoin ongelma on esim schoolin hyvä lootti jolloin iso osa pelaajista hyppää samaan läjään ja kuolee heti. Sen lisäks jengi on suoraa ympyrässä niin kiirettä ei oo lähteä liikkumaankaan ja tapetaan ympäristön kaikki heti. Schoolin loottia sais heikentää koska tossa uudessa mapissa hyviä loottipaikkoja on ympäri mappia niin jengi jakautuu tasasemmin.

Ratkasuja tarvittais siihen ettei liian keskitettyjä hyviä loottipaikkoja olis ja jengi lakoais tasasemmin pitkin peliä.
 
Tos uudessa mapissa on kyllä monen monta kertaa 3-4 hengen tiimeissä tullut se tilanne että kun ei dropata sinne mihin normaalisti kaikki menee, niin vasta kun hengissä on alta 40 tyyppiä, tai jopa vasta alle 30 niin nähdään vasta ensimmäinen viholliskontakti. Jotenkin outoa ja sitten joko kaikki piirittä sut tai se kaveri joka ampuu kaukaa sinua scopella, onkin piiritetty.

Kaipaisin tasaisempaa loottimahistakin. Joskus löytyy dropin jälkeen pikkutaloista kauheasti kerättävää mutta se vitun reppu pitää haalia jostain isommasta paikasta. Saattaa löytyä yhdelle reppu mutta muut saa jäädä etsimään. Sitten pitää etsiä se auto tai juokset mapin toisesta laidasta toiseen näkemättä ainuttakaan vihollista.

Tuntuu että design mapissa on aika hukassa vrt aiempi. Ei ole niin sujuvaa. Pitäs liikkua autoilla mutta niitä ei ole ja toisinaan on taas 5 putkeen saman tien varrella ja taas liikaa kipittämistä jalan jos ei löydy auton autoa, jolloinka et näe vihollisiakaan ellei nyt tuurilla satu samalle alueelle.
 
Autoja sais olla kaupungeissa reippaammin tossa uudessa mapissa kun liikkumista on enemmän. Ja just toi että jengi tippuu parhaan lootin perässä samaan läjään on kans vähän tylsä. Rankkipisteiden kertymiseen vois vaikuttaa sillälailla et alussa selvitty aika riippumatta monentenako kuolee antais selkeetä lisäbuustia jolloin kilpailunhalusemmat pelaajat ei kaikki hyppäis aina schooliin/muihin kohteisiin mikä nyt sattuu olemaan saavutettavissa lentokoneesta.
 
Juu ei kyllä uppoa alkuunkaan tämä uusi kartta. Liian polarisoitunut ympäristö, juokset joko aivan täyteen krääsää ahdetussa kaupungissa tai keskellä ei-mitään. Tuuripeliä putkahtaako seuraava ukko tulilinjalle edestä vai takaa. Loottikin tuntuu olevan randomimpaa. Tähtäimet ovat sekä elinehto että harvassa. Ja ainahan on yhtä hauskaa viikatteen kanssa lootata n. taloa aseen toivossa samalla, kun aivan myöhässä viereen laskeutunut jamppa löytää kkn jostain roskiksesta.
 
Mitä nyt katellu tuota Xbox one x versiota, niin taitaapi olla että vaatii seuraavan sukupolven konsolit, että kunnollinen battleroyale pystytään toteuttamman konsoleilla. Kunnollisella tarkoitan vähintään 100 pelaajaa, lukittu 60fps ja loistava grafiikat.
 
Tos uudessa mapissa on kyllä monen monta kertaa 3-4 hengen tiimeissä tullut se tilanne että kun ei dropata sinne mihin normaalisti kaikki menee, niin vasta kun hengissä on alta 40 tyyppiä, tai jopa vasta alle 30 niin nähdään vasta ensimmäinen viholliskontakti.
Tuota nyt käynyt mun mielestä vanhallakin kartalla vaikka kuinka usein. Ainakin jos ei dropata sinne mihin normaalisti, kuten sanoit.

Musta tuntuu että ehkä suurin osa näistä fiiliksistä juontuu ihan siitä, ettei jengi vielä ole päässyt karttaan sisään.
Jos on kuitenkin satoja tunteja pelannut vanhaa karttaa, niin siinähän jää ihan kamala määrä "fiiliksiä" muiden tekemisestä takaraivoon.
En sillä etteikö siellä voi olla överejä loot keskittymiä jotka vaatii säätöä.
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
Ajurit varmaan otit DDU:lla pois ja asensit uudet?
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
Onko kyse testiservusta vai normiservusta?
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.

Kyllä tuota samaa esintyy itselläkin, mutta aivan alussa sen vajaan minuutin.
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
Veikkaan syyksi ihan servuja
 
1080 Ti nerffattu, että porukat ostaisi Titaanin.
Eikös tässä pelissä viimeakoina ole kaikkea muutakin nerffattu.
 
Sanotaan aina, että AA joko Very low tai sitten Very High niin mistä johtuu, että nuo väliasetukset ovat huonoja?
 
Testi servulla tekee ainoastaan. Ei normi servulla. Asenti myös uudemmat ajurit ja ei vaikutusta.
Ja kun on paikoillaan niin mikään ei lagaa.
 
Tuota nyt käynyt mun mielestä vanhallakin kartalla vaikka kuinka usein. Ainakin jos ei dropata sinne mihin normaalisti, kuten sanoit.

Vanhassa kartassa tuntu vaan että löytyy se reppu viimeistään siitä seuraavasta talorykelmästä mutta entäs uudessa? Juokse vuoden yli seuraavaan kaupunkiin ennenkuin löytyy kaikille. Se on se ero tässä. Joskus vanhassa spawnasi 3 (!) reppua samaan taloonkin. Tässä löytyy välillä 1 per 4-5.
 
Vanhassa kartassa tuntu vaan että löytyy se reppu viimeistään siitä seuraavasta talorykelmästä mutta entäs uudessa? Juokse vuoden yli seuraavaan kaupunkiin ennenkuin löytyy kaikille. Se on se ero tässä. Joskus vanhassa spawnasi 3 (!) reppua samaan taloonkin. Tässä löytyy välillä 1 per 4-5.
Puhuin ekasta viholliskontaktista, kuten sen kohdan siteerasinkin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom