Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Hyvä pätkä oli. Sopivan pituinen, ja toi musa kyllä sopii tommosiin. :D
 
Luulis, että pelintekijöille ois selvä, että jos karttaa ei saa ite valita niin samantien kun erangelin paljastuu arvonnan tulokseks niin exit to lobby ja uudelleen jonoon.
Eiköhän tässä ole kyse vaan jostain telemetrian keruusta testivaiheen loppusuoralla. Nyt saavat porukan hinkkaamaan tota neuvostoliittoakin, mitä tuskin kauheasti pelattaisiin, jos olisi se legendaarinen valinnan vapaus.
Ei millään jaksa uskoa, että julkaisuversiossa olisi arpajaiset mappien suhteen. Eihän se lobbystä quittailu ketään palvele.
 
Itse tykkään kyllä molemmista mapeista, että ei itseäni haittaa vaikka tulee randomilla. On myös pelaajia jotka pitävät vanhasta mapista.

Luulisi kuitenkin että molempiin löytyy pelaajia enemmän kuin tarpeeksi, joten valinta voisi sinänsä olla ihan paikallaan. ja voisihan siinä olla myös random valinta niin voi sitten valita jomman kumman suoraan taikka randomin.
 
Joo, kyllä erangel hyvä mappi on mutta ymmärtäähän sen uutuudenviehätyksen. Sanoisin että erangel on jopa vähän "reilumpi" koska tuolla aavikolla voi kokea huonolla tuurilla herkemmin vähän halpoja kuolemia kun suojaa ei aina ole.
 
Kyllä pelaisin vanhaa mappia ihan mielelläni mutta se fps putoilee randomisti siinä niin mielummin sit pelaan sitä aavikkomappii jossa fps aina melkein maksimissa.
 
Omasta mielestä Erangel on paljo kilpailuystävällisempi. Molemmat mapit silti menee, mut erangel vie 60-40 mappipoolissa :)
 
Taitaa suurin osa pelaajista pelata tällä hetkellä testiservuilla, joten kehittäjät haluavat kerätä dataa ja bugiraportteja kummastakin mapista ennen julkaisua. Eiköhän 1.0 versiosta löydy valinta, josta mapin voi päättää.

Onko joku perehtynyt siihen, että tuleeko pubg minkälaiset modityökalut ja aukeeko custom matchien teko pelaajille 1.0 versiossa? Mitä nyt olen paria streamaajaa seurannut, joilla on ollut oikeus tehdä custom matcheja, niin ainakin lootin määrään ja sisältöön, squadien kokoon, säähän ja siniseen/valkoisen alueen ominaisuuksiin ovat voineet vaikuttaa.
 
Onko joku perehtynyt siihen, että tuleeko pubg minkälaiset modityökalut ja aukeeko custom matchien teko pelaajille 1.0 versiossa? Mitä nyt olen paria streamaajaa seurannut, joilla on ollut oikeus tehdä custom matcheja, niin ainakin lootin määrään ja sisältöön, squadien kokoon, säähän ja siniseen/valkoisen alueen ominaisuuksiin ovat voineet vaikuttaa.

Vois olla ihan siisti sellanenkin että koko peli tapahtuu jollain isomassa kaupungissa, vähän kuten PU battle royale modin ghost hotel variantti. Eli vaikkapa yasnayassa tai Los Leonesissa. Ehkei nyt ihan sadalla pelaajalla mutta vaikka 50. Asevalikoima voisi rajoittua vaikka haulikkoihin, pistooleihin ja SMG:hin kuten ghost hotelissa.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Siittä vähän uutta pätkää
 
Juu, miettivät vasta sen mahdollisuutta. Ymmärrän kyllä pointin siitä miksi sitä ei olisi, vaikka itse varmasti kartan haluaisin valita.
Pitäisikö tuossa melkein olla joku "preferred map", eikä niinkään lukittu. Eli jos ei vaan löydy 100 pelaajaa sun combolle (kartta + tpp/fpp + moodi) aikaan X, niin menee toiseen karttaan. En tiedä.
 
Joo totta ymmärsin väärin, karttaa ei voi valita. Replay on kyllä perhanan hieno kun nopeasti kokeilin, mutta tuskin sitä tulee kovin montaa kertaa käytettyä. Toisaalta se antaa videoiden tekoon aivan uusia mahdollisuksia.
 
Meikän mielestä ainoo oikee/järkevä tapa ois se, et peli jaettas ranked/casual puoleen. Casualissa olisi mahdollisuus ns. valita kartta jne. sekä quitata lobbysta kun taas ranked puolelle 50%-50% mappi ja sekä quittaamisesta reilusti bongoja pois.
Näin saatas ranked puolelle ns. kovatasosia pelejä ja casuaaliin saa sitten mennä ne ketkä haluaa keimoilla.
 
Aijai oli tuossa uudessa päivityksessä vielä yksi iso juttu, eli eka rinkula on nyt pienenpi. En tykännyt mutta katsotaan jos tuohon tottuis. Vituttaa ku on niin vähän aikaa kiertää taloja ja pitäis vielä autokin etsiä.
 
Nyt kun on xboxin myötä tullut varmaan lisää pelaajia niin mainostetaas jälleen sivua PUBG Finland ;)

Esim turnausta tulossa
 
Joo eka rinkula on kyllä nytten pienempi. Itsekkään en tuosta uudistuksesta välittänyt. Mutta se uudistus mistä pidän on se että blurri näyttää olevan tosiaan poissa nyt. Ja peli myös pyörii yhtä hyvin kun viimepäivinä nyt pyörinyt.
 
Eka ympyrä vähän vaan pienemmäks ja seuraavat kovalla tahdilla pienemmiks ni ei käy sitä et ekan ympyrän jälkee on 30 pelaajaa elossa.

Isoin ongelma on esim schoolin hyvä lootti jolloin iso osa pelaajista hyppää samaan läjään ja kuolee heti. Sen lisäks jengi on suoraa ympyrässä niin kiirettä ei oo lähteä liikkumaankaan ja tapetaan ympäristön kaikki heti. Schoolin loottia sais heikentää koska tossa uudessa mapissa hyviä loottipaikkoja on ympäri mappia niin jengi jakautuu tasasemmin.

Ratkasuja tarvittais siihen ettei liian keskitettyjä hyviä loottipaikkoja olis ja jengi lakoais tasasemmin pitkin peliä.
 
Tos uudessa mapissa on kyllä monen monta kertaa 3-4 hengen tiimeissä tullut se tilanne että kun ei dropata sinne mihin normaalisti kaikki menee, niin vasta kun hengissä on alta 40 tyyppiä, tai jopa vasta alle 30 niin nähdään vasta ensimmäinen viholliskontakti. Jotenkin outoa ja sitten joko kaikki piirittä sut tai se kaveri joka ampuu kaukaa sinua scopella, onkin piiritetty.

Kaipaisin tasaisempaa loottimahistakin. Joskus löytyy dropin jälkeen pikkutaloista kauheasti kerättävää mutta se vitun reppu pitää haalia jostain isommasta paikasta. Saattaa löytyä yhdelle reppu mutta muut saa jäädä etsimään. Sitten pitää etsiä se auto tai juokset mapin toisesta laidasta toiseen näkemättä ainuttakaan vihollista.

Tuntuu että design mapissa on aika hukassa vrt aiempi. Ei ole niin sujuvaa. Pitäs liikkua autoilla mutta niitä ei ole ja toisinaan on taas 5 putkeen saman tien varrella ja taas liikaa kipittämistä jalan jos ei löydy auton autoa, jolloinka et näe vihollisiakaan ellei nyt tuurilla satu samalle alueelle.
 
Autoja sais olla kaupungeissa reippaammin tossa uudessa mapissa kun liikkumista on enemmän. Ja just toi että jengi tippuu parhaan lootin perässä samaan läjään on kans vähän tylsä. Rankkipisteiden kertymiseen vois vaikuttaa sillälailla et alussa selvitty aika riippumatta monentenako kuolee antais selkeetä lisäbuustia jolloin kilpailunhalusemmat pelaajat ei kaikki hyppäis aina schooliin/muihin kohteisiin mikä nyt sattuu olemaan saavutettavissa lentokoneesta.
 
Juu ei kyllä uppoa alkuunkaan tämä uusi kartta. Liian polarisoitunut ympäristö, juokset joko aivan täyteen krääsää ahdetussa kaupungissa tai keskellä ei-mitään. Tuuripeliä putkahtaako seuraava ukko tulilinjalle edestä vai takaa. Loottikin tuntuu olevan randomimpaa. Tähtäimet ovat sekä elinehto että harvassa. Ja ainahan on yhtä hauskaa viikatteen kanssa lootata n. taloa aseen toivossa samalla, kun aivan myöhässä viereen laskeutunut jamppa löytää kkn jostain roskiksesta.
 
Mitä nyt katellu tuota Xbox one x versiota, niin taitaapi olla että vaatii seuraavan sukupolven konsolit, että kunnollinen battleroyale pystytään toteuttamman konsoleilla. Kunnollisella tarkoitan vähintään 100 pelaajaa, lukittu 60fps ja loistava grafiikat.
 
Tos uudessa mapissa on kyllä monen monta kertaa 3-4 hengen tiimeissä tullut se tilanne että kun ei dropata sinne mihin normaalisti kaikki menee, niin vasta kun hengissä on alta 40 tyyppiä, tai jopa vasta alle 30 niin nähdään vasta ensimmäinen viholliskontakti.
Tuota nyt käynyt mun mielestä vanhallakin kartalla vaikka kuinka usein. Ainakin jos ei dropata sinne mihin normaalisti, kuten sanoit.

Musta tuntuu että ehkä suurin osa näistä fiiliksistä juontuu ihan siitä, ettei jengi vielä ole päässyt karttaan sisään.
Jos on kuitenkin satoja tunteja pelannut vanhaa karttaa, niin siinähän jää ihan kamala määrä "fiiliksiä" muiden tekemisestä takaraivoon.
En sillä etteikö siellä voi olla överejä loot keskittymiä jotka vaatii säätöä.
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
Ajurit varmaan otit DDU:lla pois ja asensit uudet?
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
Onko kyse testiservusta vai normiservusta?
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.

Kyllä tuota samaa esintyy itselläkin, mutta aivan alussa sen vajaan minuutin.
 
Mistähän johtuu että kun vaihtoi näyttiksen gtx 1080 kortista, 1080ti korttiin. Niin alkoi sellainen melko tasainen lagaaminen tässä pelissä. Ukko liikkuu sen noin 10 askelta ja pysähtyy ja sama toistuu koko ajan. Muut pelit toimii normaalisti. Mikään asetus ei ole muuttunut näyttiksen vaihdon aikana. Fps on yli 100 koko ajan.
Veikkaan syyksi ihan servuja
 
1080 Ti nerffattu, että porukat ostaisi Titaanin.
Eikös tässä pelissä viimeakoina ole kaikkea muutakin nerffattu.
 
Sanotaan aina, että AA joko Very low tai sitten Very High niin mistä johtuu, että nuo väliasetukset ovat huonoja?
 
Testi servulla tekee ainoastaan. Ei normi servulla. Asenti myös uudemmat ajurit ja ei vaikutusta.
Ja kun on paikoillaan niin mikään ei lagaa.
 
Tuota nyt käynyt mun mielestä vanhallakin kartalla vaikka kuinka usein. Ainakin jos ei dropata sinne mihin normaalisti, kuten sanoit.

Vanhassa kartassa tuntu vaan että löytyy se reppu viimeistään siitä seuraavasta talorykelmästä mutta entäs uudessa? Juokse vuoden yli seuraavaan kaupunkiin ennenkuin löytyy kaikille. Se on se ero tässä. Joskus vanhassa spawnasi 3 (!) reppua samaan taloonkin. Tässä löytyy välillä 1 per 4-5.
 
Vanhassa kartassa tuntu vaan että löytyy se reppu viimeistään siitä seuraavasta talorykelmästä mutta entäs uudessa? Juokse vuoden yli seuraavaan kaupunkiin ennenkuin löytyy kaikille. Se on se ero tässä. Joskus vanhassa spawnasi 3 (!) reppua samaan taloonkin. Tässä löytyy välillä 1 per 4-5.
Puhuin ekasta viholliskontaktista, kuten sen kohdan siteerasinkin?
 
Imo noi lootit on ihan suht kohdillaan. Löytynyt uudessakin mapissa se 3-4 reppua samasta tai vierekkäisistä taloista. Isompia pyssyjä on mun mielestä ehkä vähän harvemmassa, mutta kyllä niistä vähän isommista kaupungeista aina löytyy suht hyvä geari kaikille. Loput sitten loottaa vihuilta. Toki rng vaikuttaa aika paljon siihen miten sattuu aseita ja varusteita löytymään, joten voi tulla montakin peliä putkeen ettei vaan käy hyvä tuuri. Uudessa mapissa sekin vielä vaikuttaa ettei välttämättä tiedä niitä paikkoja joista löytyy eniten loot spotteja, ne kun on ennalta määrätty ja jollain todennäköisyydellä siihen yhteen spottiin aina spawnaa tavaraa. Hyvällä munkilla siis löytää yhdestä talosta kaiken tarvitsemansa, huonolla taas joutuu juoksemaan kymmenen talon läpi jotta saa vastaavat varusteet.
 
Testi servulla tekee ainoastaan. Ei normi servulla. Asenti myös uudemmat ajurit ja ei vaikutusta.
Ja kun on paikoillaan niin mikään ei lagaa.
Minulla oli sama joskus alkuviikosta. Jokainen peli testiservulla oli sellainen, että 10 metrin välein hahmo pysähtyi ja täytyi taas aloittaa uudestaan juoksemaan. Kavereilla ei ollut vastaavaa, joten ainakaan ihan pelkästään servuista ei ollut kiinni. Itsellä korjaantui itsestään seuraavana päivänä, tosin välissä laskin myös prosessorin kelloja vähän, joskin sillä tuskin oli merkitystä.
 
Minulla oli sama joskus alkuviikosta. Jokainen peli testiservulla oli sellainen, että 10 metrin välein hahmo pysähtyi ja täytyi taas aloittaa uudestaan juoksemaan. Kavereilla ei ollut vastaavaa, joten ainakaan ihan pelkästään servuista ei ollut kiinni. Itsellä korjaantui itsestään seuraavana päivänä, tosin välissä laskin myös prosessorin kelloja vähän, joskin sillä tuskin oli merkitystä.
Tuota samaa pubgi on tehnyt jo pitkään. Servu ja client on epäsynkassa ja pubg korjaa tilanteen tuolla teleporttailulla. Aikoinaan teki liveservuillakin tuota usein, mutta nyt se sentään on tullut kuntoon.
 
Ihan hyvät peli ollut nyt kyllä viime päivinä squadissa, aterioita napsittu ihan kivaa tahtia. Sellainen omituinen ongelma kuitenkin on nyt esiintynyt itsellä, että kun lobbysta lähtee peliin niin koko kone kaatuu ja menee jumiin ihan totaalisesti randomilla. Tapahtuu pari kertaa illassa kun on pelaillut. Aina siihen PUBG logoon jää jumiin ennen kuin spawnaa saarelle taikka prisoniin. Tämä siis testiserverillä, en ole hetkeen tuota "normaalia" pelannutkaan.

Ryzen / Radeon käytössä koneessa jossa tämä ilmenee, toisessa koneessa missä Intel / Nvidia ei tätä ongelmaa ole esiintynyt. Itse hieman epäilen noita viimeisimpiä Radeon ajureita tms syyksi, mutta en ole vielä kerennyt koettaa auttaisiko esim. Radeon Chill tähän ongelmaan taikka ajureiden palauttaminen aikaisempaan versioon. Onko kellään muulla ollut samaa?

Toinen kysymys, näkyykö testiserverin statseja jostain pubg.me tms vastaavasta?
 
Ihan hyvät peli ollut nyt kyllä viime päivinä squadissa, aterioita napsittu ihan kivaa tahtia. Sellainen omituinen ongelma kuitenkin on nyt esiintynyt itsellä, että kun lobbysta lähtee peliin niin koko kone kaatuu ja menee jumiin ihan totaalisesti randomilla. Tapahtuu pari kertaa illassa kun on pelaillut. Aina siihen PUBG logoon jää jumiin ennen kuin spawnaa saarelle taikka prisoniin. Tämä siis testiserverillä, en ole hetkeen tuota "normaalia" pelannutkaan.

Ryzen / Radeon käytössä koneessa jossa tämä ilmenee, toisessa koneessa missä Intel / Nvidia ei tätä ongelmaa ole esiintynyt. Itse hieman epäilen noita viimeisimpiä Radeon ajureita tms syyksi, mutta en ole vielä kerennyt koettaa auttaisiko esim. Radeon Chill tähän ongelmaan taikka ajureiden palauttaminen aikaisempaan versioon. Onko kellään muulla ollut samaa?

Toinen kysymys, näkyykö testiserverin statseja jostain pubg.me tms vastaavasta?
Meikällä teki yhdessä vaiheessa hieman samaa, eli peli ns. kaatuu mutta jää päällimmäiseksi näytölle. Tehtävienhallintaa et saa auki eikä peliä saa suljettua mitenkään.

Toisella näytöllä on sit tekstifilu mistä kopioin tämän win+x: taskkill /f /fi "status eq not responding" , jolloin sulkee pelin.
 
Meikällä teki yhdessä vaiheessa hieman samaa, eli peli ns. kaatuu mutta jää päällimmäiseksi näytölle. Tehtävienhallintaa et saa auki eikä peliä saa suljettua mitenkään.

Toisella näytöllä on sit tekstifilu mistä kopioin tämän win+x: taskkill /f /fi "status eq not responding" , jolloin sulkee pelin.

Joo toi oli mullakin aikaisemmin, mutta nyt hyytyy tuossa tilanteessa kone ihan totaalisesti että ei auta muu kuin sammuttaa ja käynnistää kone uudelleen.
 
Joo toi oli mullakin aikaisemmin, mutta nyt hyytyy tuossa tilanteessa kone ihan totaalisesti että ei auta muu kuin sammuttaa ja käynnistää kone uudelleen.
Muistan joskus netistä silloin lukeneeni kun itse etsiskelin ratkaisua pelin jäätymiseen, niin silloin joku totaalisesta jäätymisestä puhui myös.
Äkkiseltään en sivua löytänyt, mutta muistan vaan itse googlanneeni asiaa.

Katselen myöhemmin paremmin ja postailen tänne jos satun löytämään saitin.
 
@tsutsi Kiitoksia. Pitää itse tuota selvitellä josko tuohon lääke löytyisi. Alkoi kuitenkin ilmenemään vasta nyt viikonloppuna ja muistaakseni torstaina tuli se 1,5GB patchi jolloin samalla päivitin Radeonin ajurit noihin uusiin 17.12.1 eli varmaan jostain sieltä se ongelma on lähtöisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 616
Viestejä
4 972 361
Jäsenet
79 815
Uusin jäsen
torniainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom