Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Onkohan devit tiedostaneet miten iso ongelma tuo ruohon renderöinnin puuttuminen pitkällä matkalla oikein on. Jos pelaaja makaa ruohikossa ja toinen katsoo sitä kaukaa esim. 8x tai 15x scopella, niin ampujalle ruoho ei piirry ollenkaan ja uhri makaa täysin tasaisella kentällä. Rikkoo käytännössä maastossa piileskelyn täydellisesti :tdown:
ARMA:ssahan käsittääkseni sama ongelma on onnistuneesti korjattu.
 
Nyt ei ole musiikkia klipissä ollenkaan kun siitä oli puhetta taannoin, omasta mielestäni tälläset on vähän tylsiä ilman taustamusiikkia mutta tällä kertaa näinpäin :)



Parempihan tuo noin on. "Yleissääntö" menee niin että montage-videoissa (esim Karjala yllä, musiikkivalinnasta toki voi keskustella) musiikki toimii, muissa oikein ei toimi. Suosittelen katsomaan "dearsomeone" videot youtubesta, jos vaikka inspiraatio iskee montage-videon tekemiseen :) Hyvää settii, olkoon kanat lautasellasi.
 
Jasso, nousin soolossa rankilta 12 rankille 10 eilisen aikana, vaikka olin työvuorossa, enkä siis pystynyt nyt siisonin viimeisenä päivänä pelaamaan ollenkaan. Onneksi kahdella kympin joukossa olleella tuli tarve yrittää parantaa sijoitustaan, minkä seurauksena he molemmat tipahtivat minun alapuolelleni. Tuon ansiosta tuli kolmas seasoni putkeen kympin joukossa. Jos sitten enempi sitä FPP sooloa huomisesta alkaen. Jos tuo seasoneiden vaihtuminen siis tapahtuu tänään/huomenna niin kuin PUBGin porukka joskus aiemmin twiittasi.

Edit. Perkele, olin 24h etuajassa. Tässähän saattaa joutua vielä pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jasso, nousin soolossa rankilta 12 rankille 10 eilisen aikana, vaikka olin työvuorossa, enkä siis pystynyt nyt siisonin viimeisenä päivänä pelaamaan ollenkaan. Onneksi kahdella kympin joukossa olleella tuli tarve yrittää parantaa sijoitustaan, minkä seurauksena he molemmat tipahtivat minun alapuolelleni. Tuon ansiosta tuli kolmas seasoni putkeen kympin joukossa. Jos sitten enempi sitä FPP sooloa huomisesta alkaen. Jos tuo seasoneiden vaihtuminen siis tapahtuu tänään/huomenna niin kuin PUBGin porukka joskus aiemmin twiittasi.

Edit. Perkele, olin 24h etuajassa. Tässähän saattaa joutua vielä pelaamaan.

Millä taktiikalla pelaat noita soloja? Itse otan auton ja menen mahdollisimman kauas lentokoneen reitistä ns. isoon kaupunkiin, tankkaan pari blue zonea ja menen suht keskelle, josta toivottavasti pystyy liikkumaan jalkaisin. Tästä eteenpäin ammuntaa kohti :D
 
Millä taktiikalla pelaat noita soloja? Itse otan auton ja menen mahdollisimman kauas lentokoneen reitistä ns. isoon kaupunkiin, tankkaan pari blue zonea ja menen suht keskelle, josta toivottavasti pystyy liikkumaan jalkaisin. Tästä eteenpäin ammuntaa kohti :D
Mulla on muutama vakiospotti mihin hyppään, joista löytyy useimmiten paljon autospawneja tai joista on helppo jatkaa jalkaisinkin ns. turvallisia loottireittejä. Pari ekaa rinkulaa yleensä loottailen turvallisia alueita, mutta yritän kuitenkin olla menemättä sinisen ulkopuolelle. Mulla tulee siitäkin huono omatunto, vähän niinkuin reshadesta. Tässä vaiheessa en oikeastaan edes välitä tappeluista tai tapoista, mutta aina tietenkin tilaisuuden tullen pyrin jo aikaisessakin vaihessa päästämään päiviltä kaikki vastaan tulevat paremman lootin toivossa.

Siinä vaiheessa kun kolmosrinki ilmestyy karttaan, mulla on aina kartta auki ja usein oon myös jo valmiiksi autolla liikkeessä. Usein pyrin ottamaan kolmosringin keskimmäisen hyvän rakennuksen haltuun. Joskus myös jään vielä kolmosringissä vähän syrjempään odottamaan nelosrinkiä jos kolmosringin alueelle jää monia mahdollisesti hyviä compoundeja joihin nelosrinki saattaa keskittyä. Viimeistään nelosringissä kuitenkin sitten siirryn parhaalta näyttävään keskeiseen positioon, jota sitten pyrin parhaani mukaan kaikkea liikkuvaa ammuskellen puolustamaan. Tämän jälkeen seuraavien rinkien perusteella pyrin pelaamaan yleensä laitaa, ellen sitten satu tuurilla pitämään hallussani rinkijumalien siunaamaa positiota. Kolmosringistä alkaen pyrin aina pitämään kartan auki uuden ringin ilmestyessä, jotta ehdin reagoida heti jos tarvitsee.

Siinä vaiheessa kun on 10-20 pelaajaa jäljellä pyrin tappamaan välittömästä läheisyydestä kaikki millään tapaa uhkaavat pelaajat, mutta en lähde kauempaa ketään metsästämään ihan vain tappojen takia. Ylipäätään loppuvaiheessa toi elintilan raivaaminen, jatkuva pieni liike ja mahdollisimman hyvä tilannetajun ylläpitäminen tuntuisivat toimivan paremmin kuin paikallaan piileskely. Tällöin pysyy koko ajan kärryillä siitä mitä ympäristössä tapahtuu. Korostuu etenkin FPP:ssä, kun asioita nähdäkseen joutuu oikeasti liikkumaan. Joskus tosin sattuu pääsemään niinkin hyvään positioon, ettei sieltä edes tarvitse mihinkään liikkua ja voi vain odottaa kun muut tappavat toisensa.

Loppuduelissa yritän yleensä tappaa vastustajan. Tämä ei aina onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
Tulee kyllä parhaimmillaan quake mieleen näistä haulikkohipoista. Omissä käsissä tuntuu vähemmän randomilta varsinkin tolla kakspiippuisella sohiminen kuin toi lonkalta rynkyllä ampuminen, luulis nyt parista metristä riittävän vähän vähempikin kuin koko lipas.


Ilmeisen toimiva taktiikka on myös olla osumatta minillä, vaihtaa awikkaan, ja odottaa, että kaveri kävelee ristikkoon.
 
Eilen pääsi pitkästä aikaa pelaamaan, solona ensin pari lämmittelyä. Paras kierros oli 6 tappoa ja #5, ei siis solo dinneriä vielkää meitsille. Duona pelattii kaverin kanssa 3 kiekkaa ja ne meni kohtuu hyvin kun sijoitukset oli #1, #3 ja #5

Tässä siis periaatteessa 3 viikon tauko peleissä niin meni aika hyvin siihen nähden. Kyllä sitä ekaa solo dinneriä jo odotellaan.
 
Tulee kyllä parhaimmillaan quake mieleen näistä haulikkohipoista. Omissä käsissä tuntuu vähemmän randomilta varsinkin tolla kakspiippuisella sohiminen kuin toi lonkalta rynkyllä ampuminen, luulis nyt parista metristä riittävän vähän vähempikin kuin koko lipas.


Ilmeisen toimiva taktiikka on myös olla osumatta minillä, vaihtaa awikkaan, ja odottaa, että kaveri kävelee ristikkoon.


Tossa haulikko videossa kyllä hyvin näkyy miten yleensä menee ohi noi laukaukset mut tällä kertaa ei.
Jos pistää 1/4 vauhdin videoon ni näkyy et tähtäin on just ja just repun kohalla, eli aika ohi menis 90% tilanteista, mut ei tällä kertaa.
 
Tossa haulikko videossa kyllä hyvin näkyy miten yleensä menee ohi noi laukaukset mut tällä kertaa ei.
Jos pistää 1/4 vauhdin videoon ni näkyy et tähtäin on just ja just repun kohalla, eli aika ohi menis 90% tilanteista, mut ei tällä kertaa.
Kyllähän se verikin pöllähtää juuri mihin tähtäin osoittaa, eli siitä repusta. Syyttäisin ennemmin hitboxien ja näkyvän modelin yhteiseloa. Yhtälailla tossa awikkapätkässä pää on jo sivussa kun luoti lentää, ja veri pöllähtää.
 
Ei perkele. Nyt tuntuu tyhmältä. Luulin että tuollainen pieni tahmaaminen ja warppailu kuuluu tähän kun tää on ns. keskeneräinen peli mutta tuli laitettua kone piuhallisesti modeemiin kiinni wlanin sijaan ja täähän on ihan eri peli nyt! :D:D Heti ekalla pelillä kana-ateria! Täähän pyörii ihan uskomattoman sulavasti nyt!
 
Kaveri kans ihmetteli kun kone pitäs olla tikissä yms. mutta kestää vitusti päästä peliin ja lagii alkuun. Kysyttiin siltä monta kertaa jotta onhan peli ssd:llä, no arvatkaa oliko se sitten lopulta. Kävi netinkin päivittämässä ja näin..
 
Kaveri kans ihmetteli kun kone pitäs olla tikissä yms. mutta kestää vitusti päästä peliin ja lagii alkuun. Kysyttiin siltä monta kertaa jotta onhan peli ssd:llä, no arvatkaa oliko se sitten lopulta. Kävi netinkin päivittämässä ja näin..
Ei sitä ssd välttämättä tarvi, että peli pyörii. Mullakin peli on ihan normi hdd:llä ja eikä ole mitään lagia pelin alussa ja peliin pääseminenkin kestää vähän kauemmin korkeintaa silloin, kun tekee koneella kaikkea muuta latauksen aikana. Suurin ongelma on kyllä mielestäni servereiden tickrate, joka on varmaan tyyliin 5. Mukavahan se on yrittää lähitaistelua kun vihu teleporttailee maksimit ja se kumpi kuolee on kiinni lähinnä kuun asennosta :kahvi:
 
Ei sitä ssd välttämättä tarvi, että peli pyörii. Mullakin peli on ihan normi hdd:llä ja eikä ole mitään lagia pelin alussa ja peliin pääseminenkin kestää vähän kauemmin korkeintaa silloin, kun tekee koneella kaikkea muuta latauksen aikana. Suurin ongelma on kyllä mielestäni servereiden tickrate, joka on varmaan tyyliin 5. Mukavahan se on yrittää lähitaistelua kun vihu teleporttailee maksimit ja se kumpi kuolee on kiinni lähinnä kuun asennosta :kahvi:

Se teleporttailu johtunee siitä vihun nettiyhteydestä. Mulla oli ainakin wlanilla pelatessa se "etu" että vähän väliä warppaili eteenpäin ja esim juokseminen oli nopeampaa sen takia. Ärsyttävä oli toki pelatakin samalla.
 
Se teleporttailu johtunee siitä vihun nettiyhteydestä. Mulla oli ainakin wlanilla pelatessa se "etu" että vähän väliä warppaili eteenpäin ja esim juokseminen oli nopeampaa sen takia. Ärsyttävä oli toki pelatakin samalla.
Mutta ei se voi pelkästään nettiyhteydestä olla kiinni, lähitaistelu on parhaimmissakin tapauksissa melko tökeröä. Vertaa vaikka johonkin esim. codiin tai bäfään niin onhan siinä huomattava ero kuinka sulavaa pelaajien liike toistensa lähellä on.
 
Kai se netti yhteys vaikuttaa eniten. Eniten vituttaa pelissä juuri se että vaikka kuinka ehtii ampumaan toista päähän pitkää sarjaa niin silti kuolema korjaa. Käsittämätöntä paskaa.
 
Toi talojen rendaus ongelma johtuu noin 100% tapauksista joko siitä et rammia ei oo ku 8gb tai et peli on HDD kovolla. Varsinki jos molemmat on ni tuota esiintyy.
 
Ei sitä ssd välttämättä tarvi, että peli pyörii. Mullakin peli on ihan normi hdd:llä ja eikä ole mitään lagia pelin alussa ja peliin pääseminenkin kestää vähän kauemmin korkeintaa silloin, kun tekee koneella kaikkea muuta latauksen aikana. Suurin ongelma on kyllä mielestäni servereiden tickrate, joka on varmaan tyyliin 5. Mukavahan se on yrittää lähitaistelua kun vihu teleporttailee maksimit ja se kumpi kuolee on kiinni lähinnä kuun asennosta :kahvi:

Mutta ei se voi pelkästään nettiyhteydestä olla kiinni, lähitaistelu on parhaimmissakin tapauksissa melko tökeröä. Vertaa vaikka johonkin esim. codiin tai bäfään niin onhan siinä huomattava ero kuinka sulavaa pelaajien liike toistensa lähellä on.

Täähän se. Selvästi ei ole lagista vaan nimenomaan umpipaskasta 30 tick ratesta kiinni toi lähitaisteluiden satunnaisuus. Esim sisätiloissa on täysin serverijumalista kiinni kumpi osuu ensin vai osuuko kumpikaan. Lupaavat asiaan parannusta mutta eipä näistä ikinä tiedä. FAQ Eurooppalaisilla on muuten selvästi paskemmat serverit kuin jenkeillä:
 
Oli mullakin aikasemmin peli hdd ja ei ollu mitään ongelmia, kaverilla taas oli. Jostain syystä joissain kokoonpanoissa vissiin kusee enemmän.

Toki parani kaikki asiat maailmassa kun itekkin vihdoin hommasin sdd.
 
Toi talojen rendaus ongelma johtuu noin 100% tapauksista joko siitä et rammia ei oo ku 8gb tai et peli on HDD kovolla. Varsinki jos molemmat on ni tuota esiintyy.

Itsellä toisella kerralla ei talot rendannut loppuun ja toisella kerralla en nähnyt koulua/sen viereisiä kerrostaloja. 16gb ddr4 ja peli on sampan ssd:llä :think:
 
Itellä taitaa olla joku 180 tuntia pelailtuna, ja kerran ollut kylä keskellä järveä. 16 gigaa, ssd ja asetukset mediumilla.
 
Suurin ongelma on kyllä mielestäni servereiden tickrate, joka on varmaan tyyliin 5.

Täähän se. Selvästi ei ole lagista vaan nimenomaan umpipaskasta 30 tick ratesta kiinni toi lähitaisteluiden satunnaisuus.

Itseasiassa FAQ:n mukaan servereiden tickrate on 60, MUTTA:
Q: What's the server tick rate? | A: 60 Hz, but due to unoptimized servers it does not go that high right now. But they are aiming to have all the servers run at 60 Hz
 
Itseasiassa FAQ:n mukaan servereiden tickrate on 60, MUTTA:
Q: What's the server tick rate? | A: 60 Hz, but due to unoptimized servers it does not go that high right now. But they are aiming to have all the servers run at 60 Hz
Mitäs FAQia luet? Ton mukaan minkä postasin jo on tilanne tällänen:
What tickrate do the game servers run at?
Our servers are running at 30 right now but we're aiming to improve that very soon.
FAQ
Ja noi redditin mittaukset on kyllä ihan omien kokemusten mukaiset. Ehkä noita on näinä kuukausina saatu parannettua silti.
 
Tuohan on ihan vain pelaajien ylläpitämä epävirallinen wiki?
 
Itsellä parsa sijoitus 2. Sain kummiskin haavoitettua viimeisintäkin.
Kyl siin rupes jo hiirikäsi täriseen viimeisen parin ympyrän aikana, kun vihollisia oli kuitenkin vielä kymmenkunta jäljellä. Nyt 25h pelikellossa ensimmäisen viikon aikana. Tuosta suurin osa duo matseista, mutta siitäkin vielä voitto puuttuu.

Tuossa tänään opettelin käyttämään skssää. Melekosen hyvä tuliluikku ennen awm:mää.
Sama jutta. Mä olen päässyt 2 kertaa kakkokeski ja kyllä pumppu hakkasi
 
Pitääks joku SKS:ssästä? Kun se on omasta mielestä aivan kökkäre. :D

Ihan hyvä sks on jos haluaa pelata snipulla ja ei ole tullut karkkia vastaan. 7.62 tekee kuiteskin ihan hyvin lämää ja jos löytää vielä 4x/8x ja silun niin aika mukava peli.
 
Kyllä mun mielestä SKS on nykyään ihan hyvä ase. Etenkin jos saa siihen 'compensator + vertical foregrip + cheekpad', jolloin rekyyli rauhoittuu. Vaatii kyllä tarkkuutta ollakseen hyvä eikä tuolla tietysti ole samaa 1 osuman tappokykyä lvl2 helmettiin kuin KARilla. Läheltähän tuo on yllättävänkin tehokas, kun voi vain spammia lippaan vihuun.
 
No ite mieluummin laitan sen pitkän lippaan kanssa punapisteen ja kerää jonkun pitkänmatkan pyssyn erikseen. Läheltä melko murhaava, kauas melko rauhaton.
 
Mihin sitten?

"Makes recoil recovery faster and reduces weapon sway."
- 20.00% Vertical Recoil
- 20.00% Animation Kick
- 15.00% Sway
Seison korjattuna. Onkoha se joskus muutettu ku muistan vaa et se olis toho pyssyn heilumisee vaikutellu. No onha tuo sitte kohtuu hyvä.
 
SKS:än nostan vain ja ainoastaa silloin, jos kädessä on vain pistooli / haulikko. Muuten roskiin.
 
Top3 parhausjärjestyksessä pyssyt mitkä nostaa mieluiten (ei droppi):
1. Mini
2. Vector
3. M16

Jos olet eri mieltä, olet vääräuskoinen.
 
1. Mini
2. M16
3. UMP

Ja dropeista 1. M249, 2. M24, 3. AWM. AWM olisi kivempi, jos siinä olisi enemmän kuin 20 ammusta.
 
1. Muumipapan tussari chokella, tällä on tullut eniten tappoja
2. Tommygun (vaimentimella) tällä tullut monesti vahingossa headshotteja kun rekyyli nostaa juuri sopivasti asetta
3. M249
 
Ei tätä peliä kykene ainakaan rentoutumismielessä pelaamaan, niin kuvottavaa, oksettavaa paskaa tämä nettikoodi on. Puolet matseista pysähtyy pelin oman flippailun takia, mikä on aika anteeksiantamatonta, koska seuraavaan matsiin pääsemisessä kestää aivan liian pitkään. Muutaman päivänä aikana on tapahtunut mm. seuraavaa:

-vastustaja on pariinkin kertaan warppaillut ja sprintannut tuplavauhtia aseelle ja teilannut
-samoin useaan otteeseen olen eka pyssyllä, mutta sen maasta poimiminen ei toimi, ukko juoksee viereen ja poimii sen
-juuri ladattu ase näyttää, että kuulat on piipussa, mutta silti kuuluu klik klik klik, kun yrittää teilata mua machetella pilkkovaa jannua.
-haulikkobingoon ei tunnu auttavan edes hetken paikallaan seisoskelu, että serverit varmasti ehtii mukaan. Toiseen suuntaan toimii kyllä viiveelläkin seinän taa
-pari aika selvää huijarismiestäkin on tullut vastaan

Ois pitänyt varmaan jo Tribesistä ottaa opikseen, että yhtään innovatiivisemmissa peleissä vaan polttaa näppinsä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom