Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Onko tuo reshade, vai millä olet saanut pelistä tuollaisen Team Fortressin näköisen sarjakuvagrafiikoilla? Täytyy itsekin nimittäin koittaa, jäätävä etu spottaamisessa yms :)

Mutta hyvin kyllä vedät, vähän laatikon ulkopuolista ajattelua, niin vihut ovat kyllä ihan kuutamolla :D

Niin siis ihan vaan pelin asetukset minimissä ja reshadella vähän värejä ja tarkkuutta lisätty
 
Ihme kitinää viimeiset pari sivua täällä. Minulle ei ainakaan ole minkään valtakunnan merkitystä sillä, että onko peli alpha, beta, early access, täysin valmis tai jotain siltä väliltä. Jos peliä on kiva pelata, kehittäjät päivittää sitä aktiivisesti ja itse tuntee saavansa rahoilleen vastinetta niin mitä vitun väliä?

Eiköhän pelin suosio puhu puolestaan. CS:GO, Dota ja muut vuosia valmiina olleet pelit ovat jo jääneet kauas taakse. Eikä tahti näytä hidastuvan vieläkään, pelaajamäärät kasvavat yhä. Itse uskon täysin siihen, että tästä pelistä tulee seuraava iso eSports peli ja early accessista päästään aikanaan varmasti eteenpäin.

Ja vaikka niin ei koskaan kävisi, koen saaneeni jo nyt valtavasti vastinetta rahoilleni. Pelikellossa on jo reilu 200 tuntia, eli yhdelle tunnille on tullut hintaa $0.19. Olisin jo tähän varsin tyytyväinen, mutta lisäksi tienasin useita satasia $39.99 maksaneella deluxe edition ennakotilauksella myydessäni sen mukana tulleet skinit.

Koskaan en ole mistään pelistä pitänyt näin paljon ja olen sentään ~20 vuotta pelannut enemmän tai vähemmän. Counter-Strikejakin on tullut elämän aikana hakattua tuhansia tunteja aina 1.4 versiosta uusimpiin asti. Pelkästään CS:GO pelikello on yli tonnissa ja noita tunteja ennen Steamia voi vain arvuutella. Tämäkin peli tulee aivan varmasti ylettämään noihin lukemiin omalla kohdallani. CS:GO on muuten jo poistettu koneelta, kun piti saada SSD:lle tilaa myös test serverille. Eipä ole jäänyt ikävä.

Mutta hei, tässä vain oma mielipiteeni. Jätetään se turha vinkuminen ja katsotaan vaikka vuoden päästä onko peli täysin kuollut vai ei... Ketään tuskin pakotetaan pelaamaan tai sijoittamaan rahojaan tähän. Puhukoon pelaajamäärät puolestaan jatkossakin.
 
Kokeilin itsekin tuota reshadea yhden pelin verran, mutta mulla tuli huono omatunto kun sillä sai mielestäni liikaa etua. Uninstalloin ja jatkan nyt ilman. Todennäköisesti melko isolla osalla jokaiseen matsiin osallistuvista tuo on käytössä, mutta en halua saada tuon tarjoamaa etua niissä tilanteissa kun vastustajalta se puuttuu. Ja kyllä, tiedän että yleisesti tuota ei pidetä huijaamisen, ja että pelinkehittäjätkin ovat itse kyseisen apuohjelman käytön sallineet. En myöskään tuomitse muita tuon käyttämisestä.
 
Jos pelin omat värit eivät olisi niin harmaat (ihan paskat), en käyttäisi ReShadea.

Nykyään ei voisi kuvitellakkaan pelaavansa ilman ReShadea.
 
Jos pelin omat värit eivät olisi niin harmaat (ihan paskat), en käyttäisi ReShadea.

Nykyään ei voisi kuvitellakkaan pelaavansa ilman ReShadea.
Mäkin kävin säätämässä Nvidia control panelista värejä vähän iloisemmaksi kun näin, miltä peli voisi parhaimmillaan näyttää. Olisi pelinkehittäjiltä hyvä veto lisätä jotkin noista näkyvyyden kannalta oleellisimmista säädöistä ihan pelin omiin valikoihin.
 
Ensimmäinen kana-ateria, solo FPP. 1 kill ja yksi "semi-kill" (ammuin kaveria kolme kertaa M16:lla, ilmeisesti jäi paikkaileen itseään puskaan ja kuoli kun sininen seinä tuli yli)

Aika uskomaton peli, en olisi ikinä uskonut, aseena tosiaan vain M16 holosightilla ilman mitään muita roippeita, toinen ase Uzi jolla en ampunut kertaakaan. Muutama first aid kitti ja lv2 vest. Taktiikkana oli heilua valkosen ringin rajoilla aina sinistä karkuun juosten, kävi ilmeisesti jättimäinen käpy kun lopussa muut keskittyi toisiinsa.

Kun lopussa oli minä +2 jäljellä, makasin rinteessä ruohossa ja näin toisen liikkuvan kohti puuta. Ammuin kaksi kertaa, osuin molemmilla. Ei ilmeisesti oikein tiennyt mistä suunnasta ammuin ja heilui puun takana kunnes toinen vihu ampui AWM:llä kuoliaaksi. Sitten jostain kumman syystä tämä AWM kaveri lähti juoksemaan kohti tätä ruumista läpi oman ampumasektorini vaikka varmasti kuuli mistä suunnasta ammun. Kaksi laukausta ja chicken.

Syke 1000/1000

On tää vaan mahtava peli.
 
Tuli pari tuntia nyt illalla pelattua tätä, kun kaveri sen vastusteluistani huolimatta sen steamista lahjaksi osti. :) Ajattelin etten osaisi pelata lainkaan, kun viime kokemus minkäänsortin räiskinnästä on Max Payne 3 julkaisulta, joka sekin jäi melkein alkutekijöihinsä kovalevyrikon takia ja sittemmin vain unohtui kokonaan. Kun pikkuhiljaa alkoi oppia miten tätä ajetaan, niin peli sujui mielestäni suhteellisen hyvin. Top30 suunnilleen joka kerta. Itselleni siis hyvä saavutus ensimmäiseltä illalta, muut enemmän pelanneet varmasti ovat mielestään huonoja jos sijoitus jää alle top10.
 
Kehtaatko pistää, mitä moduuleja asensit ReShadesta? Ja onko screen scale 120 vai miten näyttää niin sahalaidattomalta?

Technicolor ja adaptive sharpen. Antialiasin high niin ei oo niin sahalaitanen.


Kokeilin itsekin tuota reshadea yhden pelin verran, mutta mulla tuli huono omatunto kun sillä sai mielestäni liikaa etua. Uninstalloin ja jatkan nyt ilman. Todennäköisesti melko isolla osalla jokaiseen matsiin osallistuvista tuo on käytössä, mutta en halua saada tuon tarjoamaa etua niissä tilanteissa kun vastustajalta se puuttuu. Ja kyllä, tiedän että yleisesti tuota ei pidetä huijaamisen, ja että pelinkehittäjätkin ovat itse kyseisen apuohjelman käytön sallineet. En myöskään tuomitse muita tuon käyttämisestä.

Joo kyllähän se vähän on "epäreilua" kun ei koko kuva näytä kun vaseliinilla vedetty.
Mutta samat asetuksethan saa laitettua näytöstäkin niin ei se niin epäreilua ole.
 
Itellä on vielä clarify, vibrance ja colorfulness. Tosin vähän ehkä liiankin jyrkät säädöt on itellä, täytys säätää. Samoin senssiä on ollut vaikea saada kohdilleen, mutta sattuneesti nyt ikiwanha rotta otti ja "lopetti toimimasta" erään matsin lopussa niin täytynee säädellä uuella rotalla tarkemmin.

Perkele kun ei kerkiä pelaamaan kuin alle 10h/viikkoon niin ei oikein saa säätöjä yms kohilleen.

Liekö johtuu kavereista vai mistä, mutta solo fpp menee itseltä helposti parhaiten. Duo siltä väliltä ja squadissa ei saa yleensä mitään aikaan :rolleyes: Tosin kolmatta persoonaa ei oo tullu edes kokeiltua fpp tulon jälkeen..
 
Heti videon alussa se eilinen tilanne mut toisin päin, vihu tulee katon kautta parvekkeelle:

 
Toinen kana-ateria napsahti, se oli ensimmäinen silmäkameramoodista. En enää 3ps kameralla pelaakaan.

Soramonttu on hyvä paikka hakea kamaa. Siellä on harvoin kilpailua jos se on vähänkin syrjässä lentokoneen reitiltä. Löysin Spetznatz-kypärän ja mikä parasta vaimentimen Kalashnikoviin. Kartoin aluksi tuttuun tapaan ihmiskontaktia ja hiivin turva-alueen laidalle kohtaan, josta saattoi laajalta sektorilta ampua kaikki alueelle yrittävät. Salamurhasin sen yhden joka yritti. Häneltä sainkin sitten 8x tähtäimen, joka yhdessä vaimentimen kanssa ratkaisi pelin.

Loppupeli oli jotain aivan huikeaa. Olin ympyrän laidalla kohdassa, jossa mäki antoi näkösuojaa, ja skannailin turvapaikkoja kiikarilla. Kaksi tappoa. En saanut ketään hengiltä ensimmäisellä osumalla, mutta kun raukat eivät tajunneet mistä hiljainen tulitus tuli niin ainoa vaihtoehto oli päätön juokseminen satunnaiseen suuntaan. Olen itse ollut satoja kertoja samassa tilanteessa, mukaan lukien pari minuuttia myöhemmin kun etsin viimeistä kahta vastustajaa. Olin onneksi tilanteessa, jossa saatoin tehdä parinkymmenen metrin spurtin mäennyppylän taakse luotisuojaan. Tiesin sentään suunnilleen ilmansuunnan josta kuulaa tuli.

Sitten toinen vastustajista vissiin tappoi sen, joka tiesi missä olin. Joka tapauksessa sain viimeisen sihtiin vähän ajan päästä ja avasin tulen. Mies alkoi hyppiä sinne tänne kuin pelästynyt pupu. Välimatkan, kohteen liikkumisen ja varsinkin käsien tärinän takia laukauksista osui ehkä joka viides tai kuudes. Se riitti silti, aikaa ampumiseen oli paljon kun kaveri ei tajunnut mistä vaimennettu tulitus tuli.

Lopputulemana neljä tappoa ja kana-ateria. Paljon parempi suoritus kuin viimeksi, kun ainoa hengiltä pistetty pelaaja oli se viimeinen jota ammuin selkään.
 
Ihan hauska pelihän tää.

Ekat kanadinerit kuudennessa soolossa (2-3 ekaa meni aivan asetusten ja pelimekaniikan ihmettelyyn).
20h kohdalla squadia testiin randomeitten kanssa. 5 matsi ja dinnerwinner, kaikki 4 elossa.

Kyllähän tää varmaan sopivalla porukalla olisi kyllä hauskaa, nyt puolillakaan random pelaajista ei tunnu olevan edes mikkiä. Kiva siinä uutena pelaajana ainoana huudella :tup:
Voi olla että löydät suomalaista peliseuraa jos liityt io-tech discordiin: https://discord.gg/xG5rmSy :tup:
 
Nämä forsenin videot streameista on kyllä loistavia kun tyyppiä jahtaa joka pelissä 30+ tyyppiä :rofl:

 
Nämä forsenin videot streameista on kyllä loistavia kun tyyppiä jahtaa joka pelissä 30+ tyyppiä :rofl:



Ennen forsenia viitsi jopa katsoa mutta tuota syöpää ei, saispa kaikki streamsniperit kunnolla bannia pelinkehittäjän toimesta. (Toki hän voisi itsekin vähentää tuota liittymällä peliin näkymättömästi jne., mutta ei taida kiinnostaa)
 
Streamsnipaajia ei tulisi bannia. Snipaaminen on typerää mutta vastuu on itse striimaajalla tehdä muutos eikä pelinkehittäjällä.
 
Streamsnipaajia ei tulisi bannia. Snipaaminen on typerää mutta vastuu on itse striimaajalla tehdä muutos eikä pelinkehittäjällä.
IMHO aivan täyttä höpöhöpöä. Streamaaja ei voi käytännössä estää snipaamista ja kaikki ehkäisevät keinot vaikuttavat negatiivisesti itse streamiin joilla on yleensä tuhansia katsojia. Kysymys onkin preferoidaanko yhden kusipään haluja pilata tuhansien katsojien streamit vai streamaajan ja katsojien kokemusta pelistä joka samalla toimii markkinointiväylänä kyseiselle pelille. Itselle ainakin aikamoinen no-brainer. Yleisesti ottaen tuntuu että nämä "vastuu on streamaajalla" huutelijat eivät edes seuraa streameja kun eivät ymmärrä yhtään mitä nämä ehdotetut keinot käytännössä tekevät streameille.
 
Ei sitä voi kokonaan estää, mutta vähentää voi kyllä.

>Näytät omaa naamaasii/jotain muuta niin kauan kunnes oot hypänny minne nyt sit ikinä hyppäätkään
>Peität sen pelin koodin/numeron alareunasta

Tämä ei tosiaan estä jotain tuurilla samaan peliin päässyttä tyyppiä etsimään sua, mutta se vähentää juuri sitä mahdollisuutta että kovin moni pääsis samaan peliin.
Oon kans nähny tätä syytä käytettäen usein "ei pysty seuraamaan chattia jos pistää viiveen", meanwhile en muista milloin viimeksi esim. Shroud tai summit ois katsonut chattia silloin kun niiden striimiä olen seuraillut. Ne yleensä lukee donateja ja subeja, ja niitäkin monesti myöhässä koska peli kesken. En nää silloinkaan ketään valittamassa tästä viiveestä?
Silti imo pitäis saada kyl jotain cooldownia streamsnipaajat
 
Ei sitä voi kokonaan estää, mutta vähentää voi kyllä.

>Näytät omaa naamaasii/jotain muuta niin kauan kunnes oot hypänny minne nyt sit ikinä hyppäätkään
>Peität sen pelin koodin/numeron alareunasta

Tämä ei tosiaan estä jotain tuurilla samaan peliin päässyttä tyyppiä etsimään sua, mutta se vähentää juuri sitä mahdollisuutta että kovin moni pääsis samaan peliin.
Oon kans nähny tätä syytä käytettäen usein "ei pysty seuraamaan chattia jos pistää viiveen", meanwhile en muista milloin viimeksi esim. Shroud tai summit ois katsonut chattia silloin kun niiden striimiä olen seuraillut. Ne yleensä lukee donateja ja subeja, ja niitäkin monesti myöhässä koska peli kesken. En nää silloinkaan ketään valittamassa tästä viiveestä?
Silti imo pitäis saada kyl jotain cooldownia streamsnipaajat

Niin no käytännössä esim. Summit tai vaikka Grimmmz tekee nykyään about kaiken muun paitsi sen delayn. Siitä huolimatta snipaajia on toistuvasti peleissä. Shroudilla on enemmän semmoinen evvk asenne eikä hän hirveästi niistä valitakaan. Se on vaan kun katsojia on se 20k ja snipaajia on kymmenistä satoihin niin ei se nyt hirveästi tuuria tarvitse että muutama niistä osuu peliin. Toki tommoiset Forsenlol tason snipaamiset voi noilla ainakin osittain estää. En tiedä onko hän yrittänyt kun ei ole tullut seurattua.

Mitä sitten delayhin tulee niin jotta sillä olisi jotain vaikutusta niin pitäisi käyttää jotain 5min+ delaytä. Käytännössähän se muuttaa streamin Youtuben jälkilähetyksiksi tai Twitchin Vodcasteiksi. Donateista puolet liittyy pelin tapahtumiin. Pelin aikana vuorovaikutus chatin kanssa on toki vähäisempää mutta kyllä sieltä nyt esim. missattuja lootteja ja muuta randomia poimitaan jatkuvasti. Riippuu toki myös paljon pelistä kuinka hyvin chattia voi huomioida. Toisaalta esim. PUBG:n erien välissä yleensä katsotaan missatut donatet/subit läpi ja samalla poimitaan chatista jotain random kommentteja tai kysymyksiä. Nämä kaikkihan poistuvat suoraan delayn seurauksena ja kiinnostus kommentointii laskee nolliin. Grimmzz käytti PUBG:ssa jonkin aikaa 5min delayta mutta luopui siitä käsittäkseni juuri näistä syistä.
 
Joo en mä erityisesti ton viiveen kannalla ollutkaan, anteeksi epäselvyyteni. Toin vaan omasta mielestä huvittavan ja huonon argumentin esille, joka juurikin liittyi tuohon viiveeseen.
Sen ymmärrän kyl että viivettä pitäis olla paljon ja se on jo aika lame molemmille osapuolille.
Mutta eipä toikaan tunnu auttavan että saat jonkun parin päivän bannit snipaamisesta, kun sit voi taas parin päivän jälkeen tulla uusiksi. Permabannit tähän ois ehkä vähän liian rajut?

Forsen nyt ei edes yritä millään tapaa estää noita snipaajia, se oikeen haluu niitä. Liekö sitten syy, että sillä saa sitä näkyvyyttä kun saa hauskoja klippejä missä 50 tyyppiä lentää sun kanssa samaan mestaan, että saa paljon ilmaisia tappoja vai mikä.
 
Joo en mä erityisesti ton viiveen kannalla ollutkaan, anteeksi epäselvyyteni. Toin vaan omasta mielestä huvittavan ja huonon argumentin esille, joka juurikin liittyi tuohon viiveeseen.
Sen ymmärrän kyl että viivettä pitäis olla paljon ja se on jo aika lame molemmille osapuolille.
Mutta eipä toikaan tunnu auttavan että saat jonkun parin päivän bannit snipaamisesta, kun sit voi taas parin päivän jälkeen tulla uusiksi. Permabannit tähän ois ehkä vähän liian rajut?

Forsen nyt ei edes yritä millään tapaa estää noita snipaajia, se oikeen haluu niitä. Liekö sitten syy, että sillä saa sitä näkyvyyttä kun saa hauskoja klippejä missä 50 tyyppiä lentää sun kanssa samaan mestaan, että saa paljon ilmaisia tappoja vai mikä.

Niin no musta tässä vois vetää ihan normaalilla mallilla että alkuun kevyempää ja toistuvasta sitten vähitellen pidempää ja permaa.
 
IMHO aivan täyttä höpöhöpöä. Streamaaja ei voi käytännössä estää snipaamista ja kaikki ehkäisevät keinot vaikuttavat negatiivisesti itse streamiin joilla on yleensä tuhansia katsojia. Kysymys onkin preferoidaanko yhden kusipään haluja pilata tuhansien katsojien streamit vai streamaajan ja katsojien kokemusta pelistä joka samalla toimii markkinointiväylänä kyseiselle pelille. Itselle ainakin aikamoinen no-brainer. Yleisesti ottaen tuntuu että nämä "vastuu on streamaajalla" huutelijat eivät edes seuraa streameja kun eivät ymmärrä yhtään mitä nämä ehdotetut keinot käytännössä tekevät streameille.

Katsojana voit kirjottaa chattiin että striimaaja missasi X tavaran, tässähän ei ole ongelmaa vai onko? Kenenkään ei ole pakko striimata tai pelata tätä peliä. Jos taas haluat striimata ja pelata kyseistä peliä niin se on kyllä striimaajan ongelma.
Blizzardin vastaus kun heidän pelissään oli puhettä Stream snipingista. He tekivät mielestäni oikein asian kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Katsojana voit kirjottaa chattiin että striimaaja missasi X tavaran, tässähän ei ole ongelmaa vai onko? Kenenkään ei ole pakko striimata tai pelata tätä peliä. Jos taas haluat striimata ja pelata kyseistä peliä niin se on kyllä striimaajan ongelma.
Blizzardin vastaus kun heidän pelissään oli puhettä Stream snipingista. He tekivät mielestäni oikein asian kanssa.
Yleisesti ottaen tuntuu että kun joku sanoo jokin asia on no-brainer niin heidän olisi kannattanut käyttää aivojaan.

En nyt ihan seuraa logiikkaasi. Miten ajattelit että chat kommentoi pelin sen hetkisiä tapahtumia jos he näkevät sen viiden minuutin viiveellä? Kuinka paljon luulet että streameria kiinnostaa lukea viisi minuuttia sitten tapahtuneeseen tilanteeseen liittyviä kommentteja (luonteeltaan siis semmoisia joihin olisi pitäny reagoida 5min sitten)? Se on vähän niin kuin streamaaja ja katsojien välissä olisi rikkinäinen puhelin. Kumpikin kommentoi aikoja sitten vanhentuneita asioita ja miettii mihin asiaan kysyjä/vastaaja tällä kertaa viittaa. Enkä ihan ymmärrä tätäkään kommenttia "Kenenkään ei ole pakko striimata tai pelata tätä peliä. Jos taas haluat striimata ja pelata kyseistä peliä niin se on kyllä striimaajan ongelma." Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Streamaajalle kyse on viihteestä tai työstä. Katsojille se on enemmän viihdettä. Snipaaja pilaa kokemuksen kummaltakin. Kaipaisin enemmän argumentteja miksi ihmeessä jotain perseilevää pelaajaa ei pitäis bannata? Mitä hyvää snipaaja saa aikaan tai mitä etua siitä on kenellekään? RTS genressä voin jossain määrin ymmärtää linjauksen koska on huomattavasti vaikeampaa tunnistaa ja todistaa jonkun snipaavan. Siellä snipaus ilmentyy todennäköisesti optimaalisempana strategiana streamaajaa vastaan. Toisaalta jos peliin ei ole rakennettu minkäänlaisia mekanismeja snipaamisen tunnistamiseen tai todistamiseen niin manuaalityönä se on melko työlästä eikä välttämättä järkevää.
 
En nyt ihan seuraa logiikkaasi. Miten ajattelit että chat kommentoi pelin sen hetkisiä tapahtumia jos he näkevät sen viiden minuutin viiveellä? Kuinka paljon luulet että streameria kiinnostaa lukea viisi minuuttia sitten tapahtuneeseen tilanteeseen liittyviä kommentteja (luonteeltaan siis semmoisia joihin olisi pitäny reagoida 5min sitten)? Se on vähän niin kuin streamaaja ja katsojien välissä olisi rikkinäinen puhelin. Kumpikin kommentoi aikoja sitten vanhentuneita asioita ja miettii mihin asiaan kysyjä/vastaaja tällä kertaa viittaa. Enkä ihan ymmärrä tätäkään kommenttia "Kenenkään ei ole pakko striimata tai pelata tätä peliä. Jos taas haluat striimata ja pelata kyseistä peliä niin se on kyllä striimaajan ongelma." Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Streamaajalle kyse on viihteestä tai työstä. Katsojille se on enemmän viihdettä. Snipaaja pilaa kokemuksen kummaltakin. Kaipaisin enemmän argumentteja miksi ihmeessä jotain perseilevää pelaajaa ei pitäis bannata? Mitä hyvää snipaaja saa aikaan tai mitä etua siitä on kenellekään? RTS genressä voin jossain määrin ymmärtää linjauksen koska on huomattavasti vaikeampaa tunnistaa ja todistaa jonkun snipaavan. Siellä snipaus ilmentyy todennäköisesti optimaalisempana strategiana streamaajaa vastaan. Toisaalta jos peliin ei ole rakennettu minkäänlaisia mekanismeja snipaamisen tunnistamiseen tai todistamiseen niin manuaalityönä se on melko työlästä eikä välttämättä järkevää.

Mutta ihmiset joita snipataan eniten eivät usein edes kerkeä lukemaan chattia koska yleisö on suuri.
Kaipaat argumenttiä siitä miksi snipaajaa ei tulisi bannia? Koska se ei ole yleensä 100% varmaa kuten Pubg sanoi "While we understand we cannot prove that this player was watching the target's broadcast"
Kuinka se on pelinkehittäjän ongelma että striimaaja kertoo kaikille missä hän on ja hänet tapetaan?
Jos minä huudan all chatissa pelin sisällä että olen talon sisällä toisessa kerroksessa ja minut tapetaan, se ei jotenkin ole minun vika?
Striimaaja on viihdyttäjä olet ihan oikeassa, mutta jos peli ei viihdytä niin miksi pelata sitä striimissä?
Uskoin itsekkin aiemmin että snipaamisesta tulisi saada jonkinlainen ban/timeout mutta näin jälkikäteen ajateltuna se olisi typerää. Enkä myöskään ole viiveen lisäämisen puolella ja pidän sitä ns. viimeisenä keinona.
 
Mutta ihmiset joita snipataan eniten eivät usein edes kerkeä lukemaan chattia koska yleisö on suuri.
Kaipaat argumenttiä siitä miksi snipaajaa ei tulisi bannia? Koska se ei ole yleensä 100% varmaa kuten Pubg sanoi "While we understand we cannot prove that this player was watching the target's broadcast"
Kuinka se on pelinkehittäjän ongelma että striimaaja kertoo kaikille missä hän on ja hänet tapetaan?
Jos minä huudan all chatissa pelin sisällä että olen talon sisällä toisessa kerroksessa ja minut tapetaan, se ei jotenkin ole minun vika?
Striimaaja on viihdyttäjä olet ihan oikeassa, mutta jos peli ei viihdytä niin miksi pelata sitä striimissä?
Uskoin itsekkin aiemmin että snipaamisesta tulisi saada jonkinlainen ban/timeout mutta näin jälkikäteen ajateltuna se olisi typerää. Enkä myöskään ole viiveen lisäämisen puolella ja pidän sitä ns. viimeisenä keinona.

Mutta ihmiset joita snipataan eniten eivät usein edes kerkeä lukemaan chattia koska yleisö on suuri.
- Imho väärin. Kuten jo tossa kommentoin niin kyllä ne sitä edelleenkin lukevat ja monelle pääsyy tukea rahallisesti jotain yksittäistä streamaajaa.

Kaipaat argumenttiä siitä miksi snipaajaa ei tulisi bannia? Koska se ei ole yleensä 100% varmaa kuten Pubg sanoi "While we understand we cannot prove that this player was watching the target's broadcast"
- 100% todistaminen on vaikeaa käytännössä missä vaan. Ongelma on ratkaistavissa puhtaasti rajaamalla bannit selvimpiin mahdollisiin. Suurin osa noista on niin selviä tapauksia että ne voi ihan hyvillä mielin bannata. Ei se nyt ole sattumaa että streamerit tuntevat monet noista nimeltä kun snipaaminen on niin toistuvaa. Tähän vielä kun lisää sen että alkuun saa lyhyen bannin ja toistuvuudesta pidempää niin ei tossa todennäköisesti kukaan ei snipaava mitään permoja saa. Samalla annetaan muille satunnaisesti snipaaville viesti että tästä saa bannia, jolloin nekin todennäköisesti vähenevät.

Kuinka se on pelinkehittäjän ongelma että striimaaja kertoo kaikille missä hän on ja hänet tapetaan?
- Koska streamaajilla ei ole työkaluja tuon estämiseen. Toisaalta tämä voidaan rinnastaa aivan hyvin mihin tahansa yksittäisen pelaajan kohdennettuun häiriköintiin tai glitchaamiseen (johon yleensä reagoidaan). Toisaalta koska streamaajat ovat varmasti osasyy siihen että pelillä on tälläkin hetkellä miljoonia pelaajia.

Jos minä huudan all chatissa pelin sisällä että olen talon sisällä toisessa kerroksessa ja minut tapetaan, se ei jotenkin ole minun vika?
- Mielestäni on vähän kaukaa haettua rinnastaa se että joku ylipäätään haluaa streamata yleisölle siihen että hän huutaa jossain chatissa että tulkaa tappaan. Jälkimmäinen on tietoisesti ja tarkoituksella tehtävää toimintaa. Ensimmäisen tavoitteet on jossain ihan muualla.

Striimaaja on viihdyttäjä olet ihan oikeassa, mutta jos peli ei viihdytä niin miksi pelata sitä striimissä?
- Kyllähän peli viihdyttää niin streameriä kuin katsojia. Snipaajat ovat se ongelma ja ne nyt ovat käytännössä riippumattomia itse pelistä. Eli tilanne ei todennäköisesti juurikaan parane peliä vaihtamalla ellei vaihda yksinpeleihin.
 
Mutta ihmiset joita snipataan eniten eivät usein edes kerkeä lukemaan chattia koska yleisö on suuri.
- Imho väärin. Kuten jo tossa kommentoin niin kyllä ne sitä edelleenkin lukevat ja monelle pääsyy tukea rahallisesti jotain yksittäistä streamaajaa.

Kaipaat argumenttiä siitä miksi snipaajaa ei tulisi bannia? Koska se ei ole yleensä 100% varmaa kuten Pubg sanoi "While we understand we cannot prove that this player was watching the target's broadcast"
- 100% todistaminen on vaikeaa käytännössä missä vaan. Ongelma on ratkaistavissa puhtaasti rajaamalla bannit selvimpiin mahdollisiin. Suurin osa noista on niin selviä tapauksia että ne voi ihan hyvillä mielin bannata. Ei se nyt ole sattumaa että streamerit tuntevat monet noista nimeltä kun snipaaminen on niin toistuvaa. Tähän vielä kun lisää sen että alkuun saa lyhyen bannin ja toistuvuudesta pidempää niin ei tossa todennäköisesti kukaan ei snipaava mitään permoja saa. Samalla annetaan muille satunnaisesti snipaaville viesti että tästä saa bannia, jolloin nekin todennäköisesti vähenevät.

Kuinka se on pelinkehittäjän ongelma että striimaaja kertoo kaikille missä hän on ja hänet tapetaan?
- Koska streamaajilla ei ole työkaluja tuon estämiseen. Toisaalta tämä voidaan rinnastaa aivan hyvin mihin tahansa yksittäisen pelaajan kohdennettuun häiriköintiin tai glitchaamiseen (johon yleensä reagoidaan). Toisaalta koska streamaajat ovat varmasti osasyy siihen että pelillä on tälläkin hetkellä miljoonia pelaajia.

Jos minä huudan all chatissa pelin sisällä että olen talon sisällä toisessa kerroksessa ja minut tapetaan, se ei jotenkin ole minun vika?
- Mielestäni on vähän kaukaa haettua rinnastaa se että joku ylipäätään haluaa streamata yleisölle siihen että hän huutaa jossain chatissa että tulkaa tappaan. Jälkimmäinen on tietoisesti ja tarkoituksella tehtävää toimintaa. Ensimmäisen tavoitteet on jossain ihan muualla.

Striimaaja on viihdyttäjä olet ihan oikeassa, mutta jos peli ei viihdytä niin miksi pelata sitä striimissä?
- Kyllähän peli viihdyttää niin streameriä kuin katsojia. Snipaajat ovat se ongelma ja ne nyt ovat käytännössä riippumattomia itse pelistä. Eli tilanne ei todennäköisesti juurikaan parane peliä vaihtamalla ellei vaihda yksinpeleihin.

Striimaajilla on kyllä työkalut snipatuksi tulemisen estämiseksi, pilaavatko ne mahdollisesti chatin kanssa vuorovaikutuksen, ehkä.
Garry Newman (Rust/Gmod kehittäjä) vastasi snipaamiseen seuraavasti:

"My opinion is that while it's generally frowned upon by us, it's the streamer's decision to broadcast their live gameplay feed to everyone on the internet, so it's something they need to expect and deal with. We can make things better for them by trying to make it harder for people to work out what server they're on.
We shouldn't be banning people for stream sniping, it's not our job to babysit streamers - they should live in the same terrible online world that everyone else does."

Todella hyvin sanottu, eikö totta? Pubg kyllä ansaitsee kaikki negatiiviset arvostelut Steamissa mitä on saanut tämän stream sniping jutun takia.
Itselle ei vaan mene ymmärrykseen miksi pelinkehittäjän pitää liittyä tähän millään tavalla, ei Pubg enään markkinointia tarvitse. Eikä stream sniping ollut edes säännöissä aiemmin.
 
Striimaajilla on kyllä työkalut snipatuksi tulemisen estämiseksi, pilaavatko ne mahdollisesti chatin kanssa vuorovaikutuksen, ehkä.
Garry Newman (Rust/Gmod kehittäjä) vastasi snipaamiseen seuraavasti:

"My opinion is that while it's generally frowned upon by us, it's the streamer's decision to broadcast their live gameplay feed to everyone on the internet, so it's something they need to expect and deal with. We can make things better for them by trying to make it harder for people to work out what server they're on.
We shouldn't be banning people for stream sniping, it's not our job to babysit streamers - they should live in the same terrible online world that everyone else does."

Todella hyvin sanottu, eikö totta? Pubg kyllä ansaitsee kaikki negatiiviset arvostelut Steamissa mitä on saanut tämän stream sniping jutun takia.
Itselle ei vaan mene ymmärrykseen miksi pelinkehittäjän pitää liittyä tähän millään tavalla, ei Pubg enään markkinointia tarvitse. Eikä stream sniping ollut edes säännöissä aiemmin.

No mielipiteitä on itse kullakin. En koe että devin mielipide tekisi siitä itseisarvona jotenkin enemmän "oikean". Devien kommentteihin varmasti vaikuttaa myös se miten heidän pelinsä soveltuu snipaamiseen ja toisaalta se mitä työkaluja heillä pelinkehittäjinä olisi tehdä asialle jotain (eli onko asiaa huomioitu pelinkehityksen osana esim. analytiikalla). Rust on sinänsä hyvä esimerkki pelistä joka on täysin pelikelvoton streamauksen kannalta. Harmi sinänsä koska kyseessä on laadukas peli jota laajemman streamauksen kautta pelattaisiin nykyistäkin enemmän. Toki taustalla on melko pieni indiestudio jonka resurssit ovat rajalliset.

IMHO streamaajat on yksi pelaajien osajoukko, jonka asiakkaina on iso joukko itse peliä pelaavia tai siitä kiinnostuneita pelaajia. Siinä mielessä on täysin ymmärrettävää ja oikeutettua että heitä palvellaan hieman eri tavalla tai heitä koskee omia sääntöjä kuten stream snipingin kieltäminen jos vain siihen on mahdollisuudet resurssien ja/tai teknologian osalta.
 
No mielipiteitä on itse kullakin. En koe että devin mielipide tekisi siitä itseisarvona jotenkin enemmän "oikean". Devien kommentteihin varmasti vaikuttaa myös se miten heidän pelinsä soveltuu snipaamiseen ja toisaalta se mitä työkaluja heillä pelinkehittäjinä olisi tehdä asialle jotain (eli onko asiaa huomioitu pelinkehityksen osana esim. analytiikalla). Rust on sinänsä hyvä esimerkki pelistä joka on täysin pelikelvoton streamauksen kannalta. Harmi sinänsä koska kyseessä on laadukas peli jota laajemman streamauksen kautta pelattaisiin nykyistäkin enemmän. Toki taustalla on melko pieni indiestudio jonka resurssit ovat rajalliset.

IMHO streamaajat on yksi pelaajien osajoukko, jonka asiakkaina on iso joukko itse peliä pelaavia tai siitä kiinnostuneita pelaajia. Siinä mielessä on täysin ymmärrettävää ja oikeutettua että heitä palvellaan hieman eri tavalla tai heitä koskee omia sääntöjä kuten stream snipingin kieltäminen jos vain siihen on mahdollisuudet resurssien ja/tai teknologian osalta.

Mutta Pubgissa ei ole teknologiaa havaita aitoa striimi snipua kuten Summit/Shroud tapaus esitti (bännäsivät väärän pelaajan). Striimaajat ovat pelaajia oli heillä 30 tai 30k katsojaa eikä heillä tulisi olla mitään erikoiskohtelua. Jos suoratoistat itseäsi pelaamassa peliä olet vastuussa siitä mitä se tuo mukanaan. Uskon että aihe on läpikäyty joten jätän sen tähän. Mielipiteemme ovat selvästi ristiriitaiset eikä tämmöinen nahistelu oikein liity ketjuun. :tup:
 
Mutta Pubgissa ei ole teknologiaa havaita aitoa striimi snipua kuten Summit/Shroud tapaus esitti (bännäsivät väärän pelaajan). Striimaajat ovat pelaajia oli heillä 30 tai 30k katsojaa eikä heillä tulisi olla mitään erikoiskohtelua. Jos suoratoistat itseäsi pelaamassa peliä olet vastuussa siitä mitä se tuo mukanaan. Uskon että aihe on läpikäyty joten jätän sen tähän. Mielipiteemme ovat selvästi ristiriitaiset eikä tämmöinen nahistelu oikein liity ketjuun. :tup:

Joo tää nyt lähti vähän lapasesta off-topicin suhteen. Pakko kuitenkin vielä todeta että ainakin niiden todisteiden perusteella mitä itse olen nähnyt niin mitään väärää pelaajaa ei ole bannattu. Kyseinen pelaaja jäi kiinni useammasta valheesta selittelyssään kuten usein cheattaamista selittelevät sankarit. Data osoitti Blueholen mukaan hänen yrittäneen moneen kertaan samaan peliin, tästä riippumattomasti Twitchin datan perusteella hän teki samaa muutama viikko aiemmin ja todisteet olivat täysin ristiriidassa hänen omien väitteidensä kanssa ("en ole koskaan katsonut Twitchia tai nähnyt ennen streameriä") jättäen hänet selittelyssään hyvin kyseenalaiseen asemaan. Lähinnä kysymykseksi jäi oliko snipaajia useampikin porukka. Twitchin perusteella mielestäni oli mutta heitä ei syystä tai toisesta lähdetty bannaamaan (varmaan kohu oli liikaa). Mutta joo ehkä tämä tästä aiheesta. :)
 
Pari ateriaa, toinen peli oli niin tylsä etten jaksanu tehdä siitä pelkästään klippiä.

Toisesta taas en jaksanu kaivaa VODia twitchistä koska ei tullut shadowplaylla tallennettua ko. peliä. Joten siitäkin "parhaat palat" :)

Nyt ei ole musiikkia klipissä ollenkaan kun siitä oli puhetta taannoin, omasta mielestäni tälläset on vähän tylsiä ilman taustamusiikkia mutta tällä kertaa näinpäin :)

Katsoo ken jaksaa ja likeä saa klikata siitä playerin alapuolelta youtubessa :p
 
Viimeksi muokattu:
En tuota stream-snipaamista oikein muuna osaa ajatella kuin ihan omana vikana. Jos streamaa tätä peliä kaikille katsojille ja jättää servutunnukset ja lähtöpaikat näkyviin, silloin oikein kailottaa koko maailmalle että täällä ollaan, tulkaa tappamaan. Ymmärrän hyvin miksi jotkut ei voi vastustaa kiusausta käydä listimässä kyseistä jantteria. Vähän kuin julkaisisit käyttäjätunnuksesi ja salasanasi netissä ja alkaisit sitten inisemään identiteettivarkauksista.
 
Eikö tää stream snipaaminen ole käyty jo liian monta kertaa tässä ketjussa? Ei varmaan koske ketään täällä kirjottelevaa muuta kuin katsojan roolista.
 
IEM Oaklandissa seuraava PUBG Invitational. Formaattia on uudistettu ja pelataan pelkkää Squad FPP:tä. Ihan hyviä uudistuksia muutenkin.

Format:
Squad FPP (Team - First person perspective)
20 Team Tournament Each team will consist of 4 players. During the tournament, these teams will compete in 8 matches across both days of the event. Teams will be awarded points based on both finishing position, and how many kills they accrue within each match. The winner of the tournament will be decided by the final point score after all 8 matches have been played.



Lisätietoja: PUBG | Intel Extreme Masters
 
Täytyy myöntää, että UAZ on mallinnettu lähes täydellisyyttä hipoen peliin. Vähän yhdistelee taktisen ajamisen kurssia ja B-kortin maastorataa niin voi vetää melko näyttäviä manöövereitä:


Ja sitten on kavereita keneltä otetaan PUBG-ajolupa kokonaan pois:
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan devit tiedostaneet miten iso ongelma tuo ruohon renderöinnin puuttuminen pitkällä matkalla oikein on. Jos pelaaja makaa ruohikossa ja toinen katsoo sitä kaukaa esim. 8x tai 15x scopella, niin ampujalle ruoho ei piirry ollenkaan ja uhri makaa täysin tasaisella kentällä. Rikkoo käytännössä maastossa piileskelyn täydellisesti :tdown:
ARMA:ssahan käsittääkseni sama ongelma on onnistuneesti korjattu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 977
Viestejä
4 562 772
Jäsenet
75 068
Uusin jäsen
Simoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom