Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Joo itsekään en vikendistä pidä, koska liikaa snipuja. Lisää lv3 kypäröitä tai sit sitten kar98/m24 vähemmäksi.
 
Onneksi itseä ei ole harmittanut Vikendin muutokset kun inhoan sitä karttaa muutenkin, mutta joo eilen pari erää pelasin ku pikajono sinne heitti niin onhan tuo aivan naurettavaa, kolmesta suunnasta karkit räiskii menemään ja ite siinä välissä vastaat m24 tuleen, niin on tuossa jotain vikaa.
Ja eiköhän ne taas seuraavaan pätsiin korjaa tuota ja pudota snipujen määrän vaikkapa nelinkertaisiksi. Se olisi jo varmaan lähellä hyvää määrää. Nyt niitä on liikaa.
 
Vikendissä oli jo ennen pätsiä aika usein kaikilla top5:ssa kar/m24, nyt käytännössä kaikki saavat snipun heti alussa jos vaan sellaisen haluavat. Tuossa voisi ehkä tehdä enemmän eroa karttojen välillä, tyyliin Vikendissä ei esim. olisi snipuja ollenkaan tmv. En tiedä miksi kaikkia aseita on pakko olla joka kartalla.
 


Teinpä taas parin viikon tauon jälkeen uutta videota. Tällä kertaa koitin ottaa pelitilanneklippejä aivan tuolta matsien lopusta, jotta tuota loppuvaiheen pelityyliä tulisi hieman näytille.

Jostain syystä shadowplay ei tykkää nauhoittaa aina tappoja, jos kuolen kohtuu nopeasti tapon jälkeen. Myös ainakin parisen kana-ateriaa ovat jääneet tallentumatta, kun shadowplay ei niitä jostain syystä tallenna. Olenkin nyt muutamaan otteeseen laittanut nauhoituksen päälle, kun pelaajia alkaa olemaan alle kymmenen. Videon alussa kaksi tämmöistä hieman pidempää tallennusta ja loppuvideo lyhyempiä klippejä.

Kohtuu paljon työt häirinneet harrastamista, joten työpäivien jälkeen hermoja rauhoitellut/tuhonnut vain Erangelissa. Ei nuo muut kartat oikein soolopelailuissa kiinnosta..
 
Tietoa tulevasta. Ledge grab ja Erangel visual update.



PUBG Development Update & Erangel Visual Update Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

PUBG Development Update & Erangel Visual Update Test Server
Hello Players!

First off, we want to thank you for such an amazing year so far. The first half of 2019 has flown by quickly, but certainly has not seen the last of the exciting updates we have planned for PUBG. We’ve been hard at work on some of the great new updates we talked about earlier in the year, and wanted to take a moment to go over the development direction for all of our platforms in the coming months. Below, you’ll find an important message from TS Jang, Executive Producer and Head of Development at PUBG. He will guide you through our vision for the game and some of the exciting things we’re working on, including information on how you can help test the update to our beloved Erangel map.



Erangel Visual Update
For the past few months, we’ve been sharing our plans to bring our very first map, Erangel, up to the same level of polish as our more recent maps. We started way back in March with an initial balance of loot and followed it up more recently with a full loot pass. We’re excited to finally give you a sneak peek at some of the other improvements we’ve had in the works.



With this test, you’ll see new building styles, more realistic scenery and terrain, some new and changed areas within the map, and test settings for an updated Blue Zone.

As with previous stages of the Erangel update, these changes will be rolled out on the Test Server first, allowing players to get in, test map stability, check out all the updates, and provide their feedback before this hits live servers later this summer.

Detailed plans for the Test Server operation are as follows.

Test Information
PC Test Server Availability: 6/6 8:00 p.m. – 6/11 8:00 p.m. (PDT)

  • Operation plans by phase
    • Phase 1: 6/6 8:00 p.m. PDT ~ 6/8 8:00 p.m. PDT (48 hours)
      • Partner Custom Matches only
      • Only the updated Erangel and normal Custom Match mode are available
      • Only official PUBG partners from each region can create Custom Match sessions, but all players can join the lobby to play
    • Phase 2: 6/8 8:00 p.m PDT ~ 6/11 8:00 p.m PDT (72 hours)
      • Public and Partner Custom Matches available
      • Only the updated Erangel map is available. Quick Join is also available.
      • Squad mode only. FPP only in North America and TPP only on Asia servers.
      • All players can participate


When Phase 1 begins, the partners listed below can make the session and you can join the custom match rooms. Look out for your favorite streamers below and jump in for a game!

Phase 1 PUBG Partners for NA/EMEA/LATAM






As mentioned above, this test will feature some new Blue Zone settings we’ve been working on to help Erangel feel more up-to-date based on emerging playstyles and tactics. These settings are experimental and subject to change based on your feedback. Test details for the Blue Zone balance are as follows:

Changes to Erangel’s Blue Zone for Testing (applied on the test server during the test period only)
  • Blue Zone timings are faster throughout the match.
  • Blue Zone delay is reduced in the earlier phase.
  • Size of the safe zone is reduced in the earlier phase.
  • Blue Zone speed is reduced in the early & middle phases.
  • Blue Zone damage is slightly increased in the later phase.
  • Blue Zone delay is reduced in the last phase.
We are excited to finally be able to share our work with you and look forward to your feedback on this new take on our classic map. This update will be available on PC and consoles by late summer this year. More information and specific plans will be announced at a later date.

We know Erangel is a beloved part of PUBG that stirs up passion among our players. Rest assured, we’ll make every effort to keep Erangel feeling like the map you fell in love with while bringing it in line with how players enjoy PUBG today. As always, we look forward to your invaluable feedback and we hope you enjoy the Erangel Visual Update and Blue Zone changes.

Thank you.

–The PUBG Team
 
Oho, Erangelin uusi ilme näytti erittäin hyvältä! Saa nähdä millaisia muutoksia siellä nähdään, trailerissa huomasin vain sen yhden varaston olevan eri näköinen. Nyt on pitkästä aikaa pakko ladata testiservu.

EDIT: Jaa siellä oli toinenkin video:


SKUIJKE (ENCE) ja mxey (FaZe) pelasivat hyvän pelin pari päivää sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Erangelin kasvojen kohotuksen aikataulu testiservuilla:
-testiservua voi pelata perjantaiaamuna klo. 6, mutta vain PUBG partnerien (valitut twitchriimuilijat) järjestämissä custom peleissä
-sunnuntaiaamuna klo. 6 mukaan tulee quick join ja testit loppuu tiistaina
 
Faceliftin myötä voi taas hyvästellä muutamat FPSsät :/ ja näin värisokeena pelaajana joka jo nyt ei nää ketään ruudulta varsikaan Erangelissa...argh! Lisää puskia ja väriä! ooopsss
 
Missä on MrSys0p?
Samaa ihmettelin. Ei siellä taida olla Suomesta kuin PUBG_Finland ja sen tietää että se on heti täynä enkä varmasti tule odottamaan puoltatuntia seuraavaa peliä. Taitaa jäädä sunnuntaiksi nämä kokeilut.
 
Ihan hyvä, että tulee uusi panssaroitu auto, tuo uaz oli aika huono duossa ja etenkin squadeissa. Solossa voi olla vähän op, mutta katsotaan nyt millainen tuo sitten lopulta on. Tuo ledge grab vaikuttaa aika hyvältä, pääsee varmaan aika mielenkiintoisiin paikkoihin nyt sitten.

Tietoa tulevasta. Ledge grab ja Erangel visual update.



PUBG Development Update & Erangel Visual Update Test Server - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

PUBG Development Update & Erangel Visual Update Test Server
Hello Players!

First off, we want to thank you for such an amazing year so far. The first half of 2019 has flown by quickly, but certainly has not seen the last of the exciting updates we have planned for PUBG. We’ve been hard at work on some of the great new updates we talked about earlier in the year, and wanted to take a moment to go over the development direction for all of our platforms in the coming months. Below, you’ll find an important message from TS Jang, Executive Producer and Head of Development at PUBG. He will guide you through our vision for the game and some of the exciting things we’re working on, including information on how you can help test the update to our beloved Erangel map.



Erangel Visual Update
For the past few months, we’ve been sharing our plans to bring our very first map, Erangel, up to the same level of polish as our more recent maps. We started way back in March with an initial balance of loot and followed it up more recently with a full loot pass. We’re excited to finally give you a sneak peek at some of the other improvements we’ve had in the works.



With this test, you’ll see new building styles, more realistic scenery and terrain, some new and changed areas within the map, and test settings for an updated Blue Zone.

As with previous stages of the Erangel update, these changes will be rolled out on the Test Server first, allowing players to get in, test map stability, check out all the updates, and provide their feedback before this hits live servers later this summer.

Detailed plans for the Test Server operation are as follows.

Test Information
PC Test Server Availability: 6/6 8:00 p.m. – 6/11 8:00 p.m. (PDT)

  • Operation plans by phase
    • Phase 1: 6/6 8:00 p.m. PDT ~ 6/8 8:00 p.m. PDT (48 hours)
      • Partner Custom Matches only
      • Only the updated Erangel and normal Custom Match mode are available
      • Only official PUBG partners from each region can create Custom Match sessions, but all players can join the lobby to play
    • Phase 2: 6/8 8:00 p.m PDT ~ 6/11 8:00 p.m PDT (72 hours)
      • Public and Partner Custom Matches available
      • Only the updated Erangel map is available. Quick Join is also available.
      • Squad mode only. FPP only in North America and TPP only on Asia servers.
      • All players can participate


When Phase 1 begins, the partners listed below can make the session and you can join the custom match rooms. Look out for your favorite streamers below and jump in for a game!

Phase 1 PUBG Partners for NA/EMEA/LATAM






As mentioned above, this test will feature some new Blue Zone settings we’ve been working on to help Erangel feel more up-to-date based on emerging playstyles and tactics. These settings are experimental and subject to change based on your feedback. Test details for the Blue Zone balance are as follows:

Changes to Erangel’s Blue Zone for Testing (applied on the test server during the test period only)
  • Blue Zone timings are faster throughout the match.
  • Blue Zone delay is reduced in the earlier phase.
  • Size of the safe zone is reduced in the earlier phase.
  • Blue Zone speed is reduced in the early & middle phases.
  • Blue Zone damage is slightly increased in the later phase.
  • Blue Zone delay is reduced in the last phase.
We are excited to finally be able to share our work with you and look forward to your feedback on this new take on our classic map. This update will be available on PC and consoles by late summer this year. More information and specific plans will be announced at a later date.

We know Erangel is a beloved part of PUBG that stirs up passion among our players. Rest assured, we’ll make every effort to keep Erangel feeling like the map you fell in love with while bringing it in line with how players enjoy PUBG today. As always, we look forward to your invaluable feedback and we hope you enjoy the Erangel Visual Update and Blue Zone changes.

Thank you.

–The PUBG Team
 
Odotin 30 minuuttia että matsi olisi ohi. Lopulta sain salasanan ja pääsin pelaamaan 20 sekunniksi:


VIttuy sqqtanq

EDIT: Jäätyminen tapahtuu kun avaan inventaarion ja alla on luuttia ja tein jo bugi-ilmoituksen. Muilla tätä ongelmaa ei näytä olevan.
 
Näyttää kyllä hyvältä uusi erangeli. Mitä striimejä tässä katellu
Värimaailma oli liian kirkas makuuni, tuli Sanhok mieleen. En ole pelannut vielä päivitettyä Erangelia, vain streameja katsellut joten jätän lopullisen arvion live pelaamiseen.
 
Värimaailma oli liian kirkas makuuni, tuli Sanhok mieleen. En ole pelannut vielä päivitettyä Erangelia, vain streameja katsellut joten jätän lopullisen arvion live pelaamiseen.
Jotenkin tulee minullakin Sanhok mieleen värityksestä. Ei siinä, itse pidän Sanhokista kaikin puolin.
 
Kellään muulla muuten ollu et hirveen lagisen tuntusta toi PUBG pelailu nyt ollu ehkä viikon...?
 
Kellään muulla muuten ollu et hirveen lagisen tuntusta toi PUBG pelailu nyt ollu ehkä viikon...?
Peli kaatuillut tavallista useammin mutta en osaa sanoa johtuuko omasta koneesta vai pubg päivityksistä.
Rullasin ajureita taaksepäin ja se ainakin auttoi vähän kaatuiluun.

Mitään lagia en ole huomannut tavallista enempää.
 
Stutteria / fps-lagia on ollut havaittavissa, kenties viimeisimmän 70mb pätsin jälkeen. Syynä voi toki olla myös viimeisin Windows-päivitys.
 
Joop eilen oli vaan yks sellanen todella hämärä peli kun kukaan ei pystyny hyppäämään koneesta ja latency oli jossakin 1-2s välissä. Lopulta kaikki heitettiin koneesta ulos päätepysäkillä ja peli jatku normaalisti. :-) Mut joo ihmetelly vaan välillä et onko omassa koneessa jotain ongelma mistä tuo stutterointi ja lagailu johtuis mut kerta sitä on muillakin nii taitaa olla server side ongalmaa.

Edelleen kyllä oma client tekee välillä sitä ettei mee fullscreen tilaan. Ongelman kyllä saa ratkastua sillä yleensä että sammuttaa steamin ja vaihtaa näyttöjä ristiin primary/secondary ja sit taas takas. Hieman epäilen että taitaa olla joku ominaisuus nvidian ajureissa ja vaikuttaa sillon jos on useempi kun yks näyttö käytössä.
 
Mulla on kans ollu ihme lagimista kun tuli vaihettua I9-9900K --> Ryzen 5 2600. Olen kokeillu 1809 ja 1903 windows 10 buildeja ja ei ollut mitään eroa.
 
Mulla on kans ollu ihme lagimista kun tuli vaihettua I9-9900K --> Ryzen 5 2600. Olen kokeillu 1809 ja 1903 windows 10 buildeja ja ei ollut mitään eroa.

Oikein jaksa uskoa että se lagimista pitäis tehdä jos prossua vaihtaa mut testaas ottaa tuo pois siitä PUBG exestä.

Windows-10-disable-fullscreen-optimizations-per-app.png
 
Meikäläiseltä hävis kyllä tänää stutterointi poies kun päivitin tämäm uusimman windowsin version. Nyt toimii niinkuin enne
 
Päivitystä pukkaa.

Update #30 - Now on the Test Server! - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Update #30 - Now on the Test Server!
Patch update #30 is here and it is chock-a-block full of new features, vehicles, and a much demanded addition to our handgun selection. The patch is now live on the test server. As always we will keep you informed of when the update pushes live.

We heard your calls for more items to use your BP on, so in addition to making even more BP purchasable items in the future, we are creating more opportunities for you to earn the in-game currency with Survival Supply missions until the next Survivor Pass.

As for what’s landing in this update, awaiting players on the Battlegrounds are the .45 caliber hand cannon that is the Deagle, amphibious assault vehicle the BRDM-2 and an explosive new way to use an old favorite with explodable Gas Cans!

Gameplay is getting a big new feature with the addition of ledge grab, giving players the ability to navigate the Battlegrounds in a whole new way and forcing them to think strategically in entirely new dimensions, namely vertical.

Coordinating with global teammates is also getting a big step forward with the introduction of radio messages, short burst text communications for better identifying items, clarifying objectives and cooperating with teammates.

You’ll be able to find more details in the patch notes below on updates to Weapon Mastery, including XP bonus events, default pro-settings for custom matches, brightness options for each map and a whole lot more.

New Vehicle: BRDM-2
“Players feeling froggy for a fight will now have the chance to call down an armor plated amphibious assault BRDM-2 by using the Flare Gun!”

brdm.jpg


  • BRDM-2 can only be called in as a special Care Package using the Flare Gun on all maps and it replaces the armored UAZ.
  • Over waterways or terrain, this amphibious vehicle increases your options to navigate firefights and the Battlegrounds themselves.
  • Characteristics
    • BRDM-2’s total HP is 2500 and its health is twice as much as UAZ, while its gigantic, sturdy wheels cannot be damaged.
    • Powerful bulletproof vehicle that can reduce incoming damage such as ammunition based assaults as well as grenades and red zone damage.
    • BRDM-2 is an amphibious vehicle that can continue to ground travel on water, but players can’t shoot while on board.
    • It has a capacity of up to four players on board, and Its top water speed is 22km/h and top speed on the road is 102km/h when boosted.
New Weapon: Deagle
“Bang Bang Pow? That’s the sound of two shots from a Deagle breaking a level 3 helmet.”

degl.jpg


  • The Deagle is a handgun that deals the strongest pistol damage with great muzzle velocity and will be spawned on all maps.
  • Deagle can deal 62 damage per shot and take both red-dot and holographic sights, various magazines and a laser pointer that improves hip fire accuracy.
  • With greater than average pistol damage and muzzle velocity comes harder to control recoil.
  • Deagle has a single firemode type that uses .45 ACP ammo and the standard magazine fits 7 rounds. (It can be extended to 10 with an extended magazine)
Gameplay
Ledge Grab

“Find new ways to fight, jump, grab, get up, and go with our new Ledge Grab feature!”

LedgeGrab_watermark-2.jpg


Features

  • Ledge grab allows you to take new paths by climbing up the edge of roofs, fences, and obstacles up to 2.5 meters high, and jump from building to building or container to container.
  • Now that players can move to places they weren’t able to reach before, we look forward to seeing gameplay with new strategies climbing to places your opponent won’t be able to anticipate.
How to use

  • You can activate ledge grab by either jumping or vaulting (space bar) and then continue to press the space bar or by pressing the space bar at the right timing in midair, heading towards the target location.
  • You can cancel the ledge grab while it is activated and fall to the ground by following the same method of cancelling the vaulting/climbing.
A message from the Dev. team on ledge grab

This is the first iteration of ledge grab, you cannot yet hang on the railings or slide down railings. However, ledge grab will be updated twice in total including this update, the dev team will keep working to enable those features just mentioned from the other update in the future.

We anticipate a similar adoption period for ledge grab as we had with the initial introduction of vaulting. We will work to isolate any improvements or modifications that need to be made during the early stages of the feature’s launch.

Please try out the new ledge grab and kindly give us your feedback so that we can further improve and polish the feature, which is the utmost priority to the Dev. team.

We will continue to make our best efforts to quickly ensure the feature is as stable and useful as possible. We very much appreciate your interest and feedback.

Improved Gas Can
“We like the cans. The cans that go boom!”

Jerrycan_watermark-2.jpg


Features

  • Added strategic elements to the Gas Can, an item that used to be seen to have few advantages to loot.
  • As soon as Gas Can explodes, it will deal damage to all players in a radius around it’s location.
  • When the Gas Can is blown up, it deals damage in a radius around it, dealing more damage to those close by
  • Keep in mind that you can hurt both yourself and your teammates if you stand to close to the explosion, so be careful!
How to use

  • Drop a Gas Can on the ground and damage it with bullets or throwables, which will cause it to explode and deal damage to those close by.
  • Each Gas Can will now display individually in the inventory when players have more than one Gas Can to reduce confusion, as dropping multiple Gas Cans will not multiply the damage.
    • Example:
    • gascanbna.png
Radio Message
“You can’t talk over a chicken dinner if you don’t communicate in a match. Radio Messages will keep you coordinated with every teammate, no matter the region or mic situation. “

radio.png


Playing with players from different regions in random Duo or Squad matches or players with no access to voice chat have made it difficult to establish team-based strategy through close communication between team members. To help solve this problem, we are introducing text-based Radio Messages that will help you communicate with your team more quickly and easily for successful strategic gameplay.

  • Hold the mouse wheel or F3 to open the Radio Message Wheel UI.
    • There are 8 types of messages provided–selected messages will be displayed on the left screen and immediately shown to your teammates.
    • Ping and Enemy Spotted, in particular, can be used in various circumstances. You can use them more quickly with separate key bindings.
      • Ping: Click the mouse wheel or press F3
      • Enemy Spotted: Double click the mouse wheel or double press F3
    • Pings has various interactions.
      • Select Ping near a certain item, and you can share the name and location of the pinged item with your teammates.
      • You can also use Ping on Care Packages or death crates to share their location.
      • Ping the direction you want to move toward to share the direction with your teammates.
      • All these features above automatically place a marker on the map and will be useful to utilize together with the Tactical Map Marker.
    • Enemy Spotted allows you to quickly share the location of an enemy you’ve spotted.
      • Use Enemy Spotted at the enemy’s location to mark it on the map and share it with your teammates.
      • Messages vary by distance:
        • Near Range: less than 50M
        • Medium Range: less than 200M
        • Long Range: 200M or more
        • Example: ENEMY SPOTTED! Long Range 300
      • Ping and Enemy Spotted send messages to teammates within 500M.
    • Need Ammo works dynamically, with the message reflecting the ammo type of the weapon you are holding.
      • Example: If you select Need Ammo while holding an M416, the message sent to your teammates will be “I NEED 5.56mm.”
  • You can mute Radio Messages from teammates individually in the Team Management menu.
  • image2019-6-4_17-11-54.png
  • Kill distance has been added to center-screen kill messages.
  • image2019-6-17_13-53-8.png
  • The distance between you and the enemy you killed will be displayed alongside the standard kill message in the middle of the screen.
    • Kill distance will only be shown you kill enemies from over 100 m away.
      • This will appear only when you kill the enemy by yourself.
    • DBNO kill messages remain the same and won’t show kill distance.
Survival Supply System
“Loot, loot, loot. Hello BP, we’ve missed you.”

Survival-supply_lobby-1.jpg


We’ve got new BP items for both looking good and keeping you statistically in the know on specific weapons, so to help you earn even more BP to pick them up we have added a limited time “Survival Supply System” before the next Survivor Pass. The system will provide daily and weekly missions to accomplish and provide BP as a reward. Don’t forget to scope out the new items you can buy with the BP you earned in the store!

The Survival Supply System will run from after June 26th, 2019 up until live server maintenance on July 24th, 2019.

  • The system is free.
  • Unlike the previous Supply System, there is no level and rewards once daily/weekly missions are accomplished.
  • You can check your missions by clicking the banner on the left of the lobby, just like the Survivor Pass.
Survival-supply_popup-1.jpg


  • Rewards
    • When your missions are complete, you earn from 200 BP to 1,500 BP.
  • Missions
    • Daily Missions will be updated daily at 02:00 UTC, and weekly missions at the same time every Wednesday.
    • You can check the real time mission progress in in-game.
    • Daily Missions: You can complete up to 3 missions everyday.
      • Missions can be swapped out 3 times per day for free.
    • Weekly Missions: You can complete 3 missions each week.
      • You can swapped out 3 times per week for free.
    • Expired missions disappear.
    • You can claim your reward by clicking the Survival Supply System banner then clicking the claim button from the mission tab.
  • End date
    • The Survival Supply System will end with the start of the live server maintenance on July 23rd, 2019 (PDT).
    • Make sure you claim all rewards prior to this date, as any unclaimed rewards will disappear.
Skins & Items
Introducing new skins you can find once this patch hits the live server! This includes new skins which can you purchase directly with BP. Play PUBG, earn BP, get skins!

  • Added 4 GLL Grand Slam: PUBG Classic items.
  • Added 10 Summer Season items
  • Added 10 Twitch Broadcaster Royale items
  • Added 2 BattleStat Skins items
  • Added items for purchase directly with BP.
    • 2 BattleStat Skins
    • 6 shoes
Weapon Mastery
  • Weapon zoom
    • You can now zoom in and out when viewing your weapons in the Mastery tab to give you a better look at your hard earned charms attached to your favorite weapon.
    • Emblem animations
    • levelup.gif
    • For every 10 level ups, a new tier emblem animation will be displayed to show your tier progression.
  • New weapon – Deagle added to the Mastery tab
    • Earn XP and unlock charms for our newest weapon, the Deagle.
  • Improved the Last Match popup UI
    • The weapon icon displayed in the Last Match popup now varies for each player. The icons of the top 3 weapons with the highest score in the last match will appear in the popup message.
    • The displayed weapon icons follow the weapon sorting order applied to the Last Match page.
  • In-game charm equip/unequip feature
    • You can now equip and unequip charms in-game, just like you can for weapon skins.
    • While wearing other players’ skins, press Alt+Shift+LMB to unequip them, and press Alt+LMB to equip your skins and charm.
  • [Test Server] Bonus weapon XP rewards test
    • We’re testing a feature specifically on the Test Server until Midnight June 22 (KST) which allows us to grant players bonus Mastery XP.
      • This feature allows certain weapons to gain more XPs during a certain period.
      • For 3 days, you can earn 3 times more XP with handguns, SMGs and SRs.
    • This feature won’t be applied to the Live Server in June.
      • Once testing is complete and the feature stable, we will may use this system on live servers in the future.
      • Keep an eye out for future announcements.
UI/UX
  • Added brightness options for each map
    • Brightness option are now changeable per map, to allow players more choice with each map’s unique visual characteristics.
      • A new option allows you to adjust brightness for each map individually.
      • You can also use the existing option to adjust brightness of all maps together.
  • Readability improved for parachute UI
  • uiux.png
    • For greater readability, the text outline of the parachute altitude and speed has been thickened.
  • Store UI improvement
    • Featured page
      • Featured page has been added for the new Summer items.
    • BP item filter added
      • A filter button has been added, allowing you to exclusively view BP items.
    • Improved purchase button responsiveness
      • The clickable area of the purchase button has been made bigger so you can click the button more easily.
        • This should remove some frustration from having to click precisely to trigger a purchase.
  • Improved Survivor Pass in-game mission list UI
    • The in-game mission list UI has been improved to more clearly distinguish completed missions from and in-progress/uncompleted missions.
Performance
  • Buildings at short distance now load 30 to 40% faster through optimization of level streaming (rendering).
    • Material data structure has been optimized.
    • Streaming (rendering) priority has been optimized through estimating of players’ movement route and allocating resource priority accordingly.
    • Furniture rendering speed has been optimized.
    • Level LOD data has been optimized.
  • Reduced delays which could occur when opening crates from the Store.
Custom Match
custommatch-1.png


  • Added 2019 Global Rule Preset to Custom Match Esports Mode
    • Added 2019 Global Esports Rule preset for Esports Mode Custom Matches
      • You can now select “2019 Global Rule Settings” Preset on the Create screen for Esports Mode
    • When selecting each map, blue zone settings and item spawn rate for each map are automatically applied
      • For blue zone settings, the same blue zone setting is applied to all maps
      • Miramar, Sanhok and Vikendi have the same item spawn rate, with Erangel having a different item spawn rate due to the recent rebalance.
        • Item spawn rate values of the Global Esports ruleset can be found under the rule tab after clicking Match Setting button after creating a Custom Match session.
  • Custom Game Options now allow two options to choose after a player is killed: ‘Spectate’ or ‘Observer’
    • Spectate: A dead player remains in the team through spectating.
      • You can change to Observer mode by pressing F5 button in Spectate mode but you can’t return to Spectate mode from Observer mode.
    • Observer: You can choose Observer after death to remain in the Custom Match as Observer the same as before.
    • The feature mentioned above can be enabled and disabled through the ‘Observer’ option set by the Custom Match creator.
  • Player List – Added sort by distance feature
    • Added a feature to allow sorting of the player list by distance to the observer
      • Example: If at least one member of the squad is close to the observer, that team will be at the top list
    • This can be selected in the player list under DISTANCE and team order is updated approximately every 10 seconds
  • Added new gun Deagle
    • Added new gun Deagle to Custom Match Setting Spawn tab
  • Decreased the number of players required to start Custom Match
    • The minimum number of players required to start a Custom Match has been reduced from 8 to 4
Replay
  • The replay system has been updated. Replay files from older updates are no longer playable.
World
Special billboards and graffiti have been added in celebration of the upcoming GLL Grand Slam and MET Asia Series, part of the PUBG Global Esports “PUBG Classic” series!

gll.jpg


met.jpg


Bug Fixes
  • Fixed an issue where the reload sound played repeatedly when unequipping a weapon while reloading.
  • Fixed an issue where the audible reload range of the AWM was significantly lower compared to other SRs.
  • Fixed an issue where character’s limbs overlapped when reloading the R45 and AKM in specific circumstances.
  • Fixed an issue where a male hairstyle did not match the thumbnail.
  • Fixed an issue where the automatic firing mode option did not apply during War Mode matches.
  • Fixed an issue which caused the firing sound to be lower than intended when near a Motorbike or Snowmobile.
  • Fixed an issue where weapon charms attached to a Tommy Gun would overlap an attached Extended Mag.
  • Fixed an issue where some UI elements could disappear temporarily when watching a player in a replay or spectator mode.
  • Fixed an issue where vehicle deaths caused by other vehicles are not displayed in the killfeed for observers.
  • Fixed an issue where the speedometer in the dashboard of certain vehicles did not function correctly.
  • Fixed an issue with “Inventory Character Render” enabled which could restrict mouse movement and cause the cursor to disappear.
  • Fixed an issue where the throwable UI overlapped when switching between specific throwable items.
  • Fixed an issue where characters rising from lowered stances at distances further than 50 meters away would appear to stand up without any visible animation.
  • Fixed an issue where dropping empty shotgun shells had no sound when reloading the S686.
  • Fixed an issue where Care Packages could drop in unintended locations on Vikendi, including out of the map boundary.
  • Fixed an issue where the MK47 Mutant spawned when the spawn rate was set to zero in Custom Matches.
  • Fixed an issue where players who were DBNO while ADSing, returned to the ADS state after being revived.
  • Fixed an issue which could affect players experiencing poor network connectivity causing the player to enter the falling animation when ejecting from the plane.
  • Fixed an issue in observer mode, where the player list would freeze when a hotkey was pressed repeatedly.
  • Fixed an issue where players were not rewarded a kill if their DBNO opponent was killed by self-inflicted or environmental damage, such as grenade or fall damage.
  • Fixed an issue which prevented players from following other players with the in-game friends list.
 
..no eihän tossa pingaus-systeemissä taas tunnu olevan mitään järkeä, jos se pingaa vihollisen mappiin ja vielä kertoo etäisyyden. En nyt ymmärrä miksi tässä yritetään pakosti mennä Apex Legends suuntaan ja palvella mikittömiä pelaajia, kun kommunikaatio on about pelin pääasia.

Reverttiä odotellessa.
 
Joo kumma et jos peli on saanu jo ison lauman faneja ja vaikiinnuttaku kutakuinki asemansa jopa jo esportin parissa niin lähetään vetämään väkisin tuollasia ominaisuuksia mukaan mitkä ei oikeesti kyseiseen peliin mitenkään voi sopia. Peli on kuitenki noudattanu realismia ja sit kaikki markkerit kentällä + pingaukset vaan kusee sen ihan kympillä. Noh toki itte tulee pelattua soloa eniten niin ei muuta aivan hirveesti.
 
..no eihän tossa pingaus-systeemissä taas tunnu olevan mitään järkeä, jos se pingaa vihollisen mappiin ja vielä kertoo etäisyyden. En nyt ymmärrä miksi tässä yritetään pakosti mennä Apex Legends suuntaan ja palvella mikittömiä pelaajia, kun kommunikaatio on about pelin pääasia.

Reverttiä odotellessa.

Tietty jossain maastossa voi olla vaikea hahmottaa missä joku vihu oikein on kartalla, ellei lähellä ole taloja tmv, eli siinä mielessä tuo helpottuu aika paljon. Mutta tuo ilmoitettu etäisyys taitaa mennä alle 50m, 50-200m tai 200+m, tuon nyt osaa useimmat pelaajat muutenkin arvioida, eli siitä nyt ei taida niin paljon apua olla.
 
Pitkästä aikaa takonu ja on kyllä menny parempaan suuntaan. Innolla odottelen uutta patchia
 
Tuli eilen pelattua muutama squad pitkästä aikaa ja otettua yks voitto mut se mikä jäi vaivaamaan on etten saanu peliä enää fullscreen tilaan lainkaan. Ei auttanu mitkään kikkailut näyttöjen vaihdon suhteen, toisen näytön disablointi, näyttisten ajureitten asentelu jne. jotenki vaan huomaa et fps ei oo nyt yhtä tasanen ja kaikissa kontrolleissa on hieman pientä eroa. :-/
 
Aivan raivostuttava pätkiminen alkoi tuossa Windowsin päivitysten asennuksen myötä viikonloppuna. En tiedä kuinka monta päivitystä tuli kun ei tule pelikonetta juuri boottailtua... veikkaisin että 20-30 pätsiä kerralla. Tulikohan sieltä jotain mikrokoodikorjauksia? Windows 10 1709 alla. Peli saa vähän väliä kohtauksen ja sekunniksi putoaa GPU load nolliin. Toistaiseksi vaikuttaa vain PUBGissa, pitää testata vielä muitakin... Nostin kellojakin 3.9 -> 4.4 kun ekan kerran tuli tarvetta. Vaikutus olematon.

Pätkiminen ilmenee heti kun jengi alkaa hypätä lentokoneesta ulos. Tök tök tök ja frametime-käyrässä piikkejä tasaisesti. Nykiminen on tässä vaiheessa vielä pientä. Tämä jatkuu kunnes pääsee kauemmas koneesta. Siitä loppuerä sitten sellaista että 50/50 mahikset pätkäiseekö peli lähitaistelussa ampuessa oikein kunnolla ja 0/100 mahikset ajaa autolla mihinkään törmäämättä johonkin. Kaikkein parasta oli kun joku alkoi ampua mun mopoa kesken hypyn. Pätkäsi pari kertaa putkeen ja Better luck next time! Deathcamista sitten näki mitä tapahtui...

Tänään töistä lähtee mukaan parit LTSB/LTSC linjan ISOt ja pari tyhjää SSD:tä. Pakko se on jotain yrittää...
 
Aivan raivostuttava pätkiminen alkoi tuossa Windowsin päivitysten asennuksen myötä viikonloppuna. En tiedä kuinka monta päivitystä tuli kun ei tule pelikonetta juuri boottailtua... veikkaisin että 20-30 pätsiä kerralla. Tulikohan sieltä jotain mikrokoodikorjauksia? Windows 10 1709 alla. Peli saa vähän väliä kohtauksen ja sekunniksi putoaa GPU load nolliin. Toistaiseksi vaikuttaa vain PUBGissa, pitää testata vielä muitakin... Nostin kellojakin 3.9 -> 4.4 kun ekan kerran tuli tarvetta. Vaikutus olematon.

Pätkiminen ilmenee heti kun jengi alkaa hypätä lentokoneesta ulos. Tök tök tök ja frametime-käyrässä piikkejä tasaisesti. Nykiminen on tässä vaiheessa vielä pientä. Tämä jatkuu kunnes pääsee kauemmas koneesta. Siitä loppuerä sitten sellaista että 50/50 mahikset pätkäiseekö peli lähitaistelussa ampuessa oikein kunnolla ja 0/100 mahikset ajaa autolla mihinkään törmäämättä johonkin. Kaikkein parasta oli kun joku alkoi ampua mun mopoa kesken hypyn. Pätkäsi pari kertaa putkeen ja Better luck next time! Deathcamista sitten näki mitä tapahtui...

Tänään töistä lähtee mukaan parit LTSB/LTSC linjan ISOt ja pari tyhjää SSD:tä. Pakko se on jotain yrittää...

Kaverilla loppu tökkimiset kun päivitti uusimpaan Windows 10 1903 versioon.
 
Oon valitellu marraskuusta asti miten main menu alkoi jonkun päivityksen jälkeen pätkimään pahasti. Jokaisen matsin jälkeen fps on alle 1, hiiri päivittyy kerran sekunnissa ja sitten kun hiiri alkaa 20 sekunnin jälkeen toimimaan menun napit eivät toimi. Painajainen kestää reilut puoli minuuttia, mikä on pitkä aika kun pitäisi vain painaa Ready. MSI Afterburnerin mukaan GPU:n tehot ovat tuona aikana 0% satunnaisia piikkejä lukuunottamatta.

Viime viikolla löytyi ratkaisu! Käynnistä Steam järjestelmän valvojana (pelkkä PUBG:in käynnistys adminina saattaa toimia myös). Nyt parin päivän sisällä ei ole näkynyt edes satunnaista pelin aikaista mikropätkimistä, mutta en uskalla luvata että tuo auttaisi siihen. Samalla myös Discord pitää käynnistää admin-oikeuksin ainakin jos käyttää push-to-talkia, eivätkä Logitech näppiksen erikoisnapit toimi.

---

Saa nähdä koska tähän peliin kyllästyy. 1977 tuntia pelattuna ja mukavasti vielä tänäkin päivänä riittää uutta huomiotavaa, ja monista peleistä syntyy pieniä tarinoita. Eilen oli taas sellainen tilanne jota oli hauska miettiä jälkikäteen, muttei se tietenkään tässä kerrottuna ole hyvä.
failure-kana-alku.jpg

Saatiin tapettua meidän piirittäjät ja selvittiin loppurinkiin, elossa 5 ukkelia joten vihuja on kaksi. Meillä on suojana vain pieni kumpu jonka takaa 3 tyyppiä ei mahdu ampumaan, ja hallista hyvästä suojasta sataa luoteja kokoajan niskaan.

Kätevästi joku meistä heitti etukäteen savun johon vihut tuhlasivat kranaattinsa, kun luulivat meidän puskevan. Lähdettiin puskemaan vasta kun rinkulakin liikkui ja vihujen naatit olivat loppu. Meillä niitä ei ollut alun alkaenkaan.

failure-kana-loppu.jpg

Uudella alueella ei ollut yhtään suojaa, mutta alueen pakottamana vihutkaan eivät enää voineet ampua mistä vain ja me keskityttiin hallin pikku oviin mistä ne kurkki. Mietittiin että jos saadaan toinen knokkiin niin se on 3vs1 sitte, eikä vihujen parempi suoja haittaa. Ennenkuin lähdin juoksemaan vasemmasta laidasta sanoin että sillä laidassa on myös yksi ovi ja toinen vihu tulee varmaan sieltä, kun pelkäävät meidän heittävän naatteja pikku ovista. No sieltähän se tuli juuri siihen aikaan kun tähtäsin toista, ja hävittiin kun sen jälkeen kumpikin pääsi ampumaan hyvästä suojasta. Jos olisin ollut järkevä olisin edennyt 5 metriä enemmän oikealla ettei vihu saa ammuttua sivuovesta ilmaiseksi.

Vitutti, mutta kyllä näistä tilanteista jää aina jotain uutta opittavaa. Olen sen verran keskiverto ampuja että jokaisesta tilanteesta pitää miettiä ja tehdä itselle suosiollinen. PUBG saattaisi olla tylsempi peli jos olisin parempi ampuja. :D
 
Oon valitellu marraskuusta asti miten main menu alkoi jonkun päivityksen jälkeen pätkimään pahasti. Jokaisen matsin jälkeen fps on alle 1, hiiri päivittyy kerran sekunnissa ja sitten kun hiiri alkaa 20 sekunnin jälkeen toimimaan menun napit eivät toimi. Painajainen kestää reilut puoli minuuttia, mikä on pitkä aika kun pitäisi vain painaa Ready. MSI Afterburnerin mukaan GPU:n tehot ovat tuona aikana 0% satunnaisia piikkejä lukuunottamatta.

Viime viikolla löytyi ratkaisu! Käynnistä Steam järjestelmän valvojana (pelkkä PUBG:in käynnistys adminina saattaa toimia myös). Nyt parin päivän sisällä ei ole näkynyt edes satunnaista pelin aikaista mikropätkimistä, mutta en uskalla luvata että tuo auttaisi siihen. Samalla myös Discord pitää käynnistää admin-oikeuksin ainakin jos käyttää push-to-talkia, eivätkä Logitech näppiksen erikoisnapit toimi.

Mulla tuo samanlainen menun jumittaminen alkoi kun vaihdoin näyttiksen 1060 3GB -> 1080ti. DDU:lla vanhat ajurit pois ja siivosin koko PUBGinkin koneelta kun ihmettelin että mistä tuo voi johtua. Ihan järkyttävää pätkimistä menun ladatessa 20-30s ja GPU pysyy 0%. Adminina ajoa koitin myös, ei vaikutusta menussa.

Sitten viime viikon Windows-päivityksen myötä alkoi GPU droppailu myös pelissä. SnakeCasen ehdotuksesta annoin Winkun laittaa feature updatea ja eilen meni 1803 koneelle + siihen vielä muutama pätsi perään. Nyt toimii taas kuten ennen koko härdelliä, jopa menukin toimii kuten pitää. Koskahan tästä loppuu toiminta... Uudempaa Windowsia ei näyttänyt olevan tarjolla.
 
Olisiko jollain ideaa, mistä ja miten voisi lähteä hakemaan syypäätä siihen, että kone jäätyy pelatessa 15-20 min. välein 5-15 sekunniksi. Ja siis ihan kaikki jäätyy: ruutu, äänet jne. eikä koneella ole mitään aktiviteettia. Sitten takaisin ja pingi näyttä hetkellisesti jotain 8000ms. Tätä tapahtuu siis ajoittain myös Windowsissa, mutta todella harvoin ja pätkimiset ovat ehkä sekunnin-kaksi max.
 
Olisiko jollain ideaa, mistä ja miten voisi lähteä hakemaan syypäätä siihen, että kone jäätyy pelatessa 15-20 min. välein 5-15 sekunniksi. Ja siis ihan kaikki jäätyy: ruutu, äänet jne. eikä koneella ole mitään aktiviteettia. Sitten takaisin ja pingi näyttä hetkellisesti jotain 8000ms. Tätä tapahtuu siis ajoittain myös Windowsissa, mutta todella harvoin ja pätkimiset ovat ehkä sekunnin-kaksi max.

Prossun tai näytönohjaimen jäähdytys mätä tai riittämätön? Gpuzlla tmv joju logitus käyttöön ja katsot mitä lämmöt on ennen jumia.
 
Olisiko jollain ideaa, mistä ja miten voisi lähteä hakemaan syypäätä siihen, että kone jäätyy pelatessa 15-20 min. välein 5-15 sekunniksi. Ja siis ihan kaikki jäätyy: ruutu, äänet jne. eikä koneella ole mitään aktiviteettia. Sitten takaisin ja pingi näyttä hetkellisesti jotain 8000ms. Tätä tapahtuu siis ajoittain myös Windowsissa, mutta todella harvoin ja pätkimiset ovat ehkä sekunnin-kaksi max.
Fix: Reset to device, DeviceRaidPort0, was issued - Appuals.com

Jos siis vika on siinä.
 
Tais jossain ollu sanottu että loppu kesästä. Muuten ei tarkempia päivämääriä ollut tietääkseni.
 
Testasin eilen muutaman pelin ja FPS seilas jotenki tosi oudosti 50-140 välissä. Ei nyt aikasemmin ihan noin hurjia droppeja oo kyllä ollu.
 
Joo itekki yhen matsin kävin kokeilee niin alussa oli kyllä aika kauheaa fps droppia, mutta siitä se sitten asettui. Jotain on taas tainnu mennä tikki pätsissä.
 
Aivan jäätäviä fps droppeja. Kun hyppään ja pääsen maahan, fps saattaa olla luokka 40-80. Näitä droppeja tulee kesken pelin muutenkin ja average fps on naurettavan matala. PC specsit löytyy tuosta avatarin alta. Asensin näytönohjaimelle uusimmat ajurit, koko pelin uudelleen ja kaikki windowsin päivitykset, mitä saatavilla oli. Superposition benchmark antaa 1080p extremellä samat 7500 pongoo kuin aiemminkin. Vika ei liene raudassa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom