• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Kyllä kohti suoraan taivalle. Nollaa näytti craten kohdalla ja auton kohdalla 2. Meidän jälkeen ampui joku toinen ja sille tuli droppi... WTF :confused:
 
Kyllä kohti suoraan taivalle. Nollaa näytti craten kohdalla ja auton kohdalla 2. Meidän jälkeen ampui joku toinen ja sille tuli droppi... WTF :confused:
Vaikka flaren ampuu suoraan ylös se lentää 100-150m katseen suuntaan ja paketti tulee siihen minne se flare jää. Eli jos ampuu alueen reunalta sinisellepäin 100m päästä niin ei tule mitään.
 
Eikö se auto pitäs tulla silloin jos alueen, tai siis valkosen ringin ulkopuolele ampuu? En siis ole varma, mutta tämmönen käsitys ollu itellä.
 
Eikö se auto pitäs tulla silloin jos alueen, tai siis valkosen ringin ulkopuolele ampuu? En siis ole varma, mutta tämmönen käsitys ollu itellä.
Hhmm... Niin kai sen pitäisi tulla. Mulla ei kuiten tullu mitään kun ammuin sen alueen reunalta siniselle. Ehkä Uazit olivat jo loppuneet? Muistan vain ettei saatu mitään.
 
Hhmm... Niin kai sen pitäisi tulla. Mulla ei kuiten tullu mitään kun ammuin sen alueen reunalta siniselle. Ehkä Uazit olivat jo loppuneet? Muistan vain ettei saatu mitään.

Jees, vähän tuntus epätoimivalta tuo flare, mutta eipä tuo nyt niin vakavaa sinänsä. Vahvasti näyttäs että joskus toimii, joskus ei, logiikkaa ei ole sille löytyny omissa peleissä vielä, toki aika harvoin tuota käyttänykki.
 
Tuon flaren kanssa pitää vaan katsoa, että varmasti on sopivassa paikassa sopivaan aikaan. Ainakaan täällä ei ole koskaan bugittanut. Vieläkin tosin näkyy melko usein flare taivaalla joka on ammuttu liian aikaisin tmv.
 
Onko pubgissa vieläkin rate of fire fps riippuvainen? Vai onko saatu korjattua? Lähinnä, onko haittaa pelata 100fps freesynccinä vs. unlimited fps ilman v-syncciä 140-180fps.
 
Onko pubgissa vieläkin rate of fire fps riippuvainen? Vai onko saatu korjattua? Lähinnä, onko haittaa pelata 100fps freesynccinä vs. unlimited fps ilman v-syncciä 140-180fps.
20.2. kirjoittelivat tämän: FPS Affecting Rate of Fire - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Siellä lukee että jonkinlainen ainakin osittain korjaus olisi ollut jo testiservuilla.
Ymmärykseni mukaan tuota ei ole vielä siirretty liveen. Ainakin update #26 lukee että tuo muutos ei tule liveen, ja myöskään uusin eli #27 ei ole mainintaa koko asiasta.

Eli.... taitaa edelleen FPS vaikuttaa asiaan livessä?

Voin olla väärässä, mutta nopealla selvityksellä näyttää tältä.
 
Hengäsdystauko PEL:n jälkeen alkaa olla ohi ja maanosien jatkoon päässeet joukkueet kohtaavat ensiviikolla 16-21.5 FACEIT Global Summitissa.
FACEIT Global Summit: PUBG Classic - The Groups - FACEIT Global Summit
D33VM_DWsAAJNRI.jpg

Jos tiimit ja matsit kiinnostavat niin TheNameIsToby on analysoinut ja striimannut karttanäkymästä kaikki PEL, PKL, jne. (eri maanosien) matsit. Varmaan siksi Cloud9 palkkasi ukkelin omaksi analyytikokseen FACEIT Global Summittiin.
 
Taas puski kaveri mystisesti kohtisuoraan päin ja ampui ruohon ja puskan läpi ennen kuin ehdin kissaa sanoa, vaikka tuijotin paikallaan tähtäin valmiina suoraan askeleita kohti. Death cam näytti näkymää jonkun objektin sisältä eikä kartta toiminut ollenkaan, replayta avatessa outo keskeltä kahtia jaettu merinäkymä ja peli kaatuu :confused:
 
mikä ois neuvoksi kun muuten pyörii hyvin mutta aina tasasen väliajoin pätkäsee puoleksi sekuninniksi. pingi pyörii 40-50 hujakoilla. grafiikka asetuksien muuttaminen ei poista tuota. tämä ainoa peli jossa tuota esiintyy. specsit ryzen 2600@ 4ghz,gtx 1070ti. 16gb ddr4 3200mhz, peli sampan 860 evo ssd levyllä

Nyt toimii ilman nykimistä kun laittoi ssd:hen rapidmoden päälle:tup:
 
Viimeksi muokattu:
mikä ois neuvoksi kun muuten pyörii hyvin mutta aina tasasen väliajoin pätkäsee puoleksi sekuninniksi. pingi pyörii 40-50 hujakoilla. grafiikka asetuksien muuttaminen ei poista tuota. tämä ainoa peli jossa tuota esiintyy. specsit ryzen 2600@ 4ghz,gtx 1070ti. 16gb ddr4 3200mhz, peli sampan 860 evo ssd levyllä

Nyt toimii ilman nykimistä kun laittoi ssd:hen rapidmoden päälle:tup:

Pitääpä kokeilla itsekin tuota. Mullahan vähän samaa ongelmaa ja en sitä aiemmin saanut pois, eikä se nyt toisaalta niin häiritse mutta olisi kiva jos sen jotenkin "helpolla" sais pois. Itsellä siis Ryzen 1700 @ 3.7ghz, RTX 2060, 16gb ddr4 3000mhz ja oisko Sampan 850 evo. Ja tuota vähän epäilinkin jo aiemmin, että liittyisi jotenkin kovalevyltä datan lukemiseen.
 
Live map tuli just käyttöön kesken matsin: Live - FACEIT Global Summit
EDIT: Tuota voi liikutella ja zoomailla itse, jos ihmettelette miksi map streamin ylläpitäjä ei tee töitään. Meni vähän aikaa huomata ja tuijotin karttaa liian isona. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei mennyt ei, lisäksi kaikki pisteet ovat tärkeät jos nyt ymmärsin oikein tuota pistesysteemiä joten ei tule olemaan helppoa päästä jatkoon. Toisaalta yksi ainut hyvin onnistunut rundi voi muuttaa kaiken.
 
Jeps taitaa mennä meikän veikkaukset metsään, toivottavasti huomenna menee paremmin. Tuskaa katsoa Miramar-pelejä kun maailman huiput pelaa. Siellä rinkulat ja maasto on sellaista että menee aivan tuuripeliksi. Ihan hyvä kartta normaaleille pelaajille, mutta ei tuo ammattilaispeleihin sovi.
 
Jeps taitaa mennä meikän veikkaukset metsään, toivottavasti huomenna menee paremmin. Tuskaa katsoa Miramar-pelejä kun maailman huiput pelaa. Siellä rinkulat ja maasto on sellaista että menee aivan tuuripeliksi. Ihan hyvä kartta normaaleille pelaajille, mutta ei tuo ammattilaispeleihin sovi.

En itse pidä karttaa hyvänä edes normaalihöntsäilyyn, menee niin helposti pelkästään avoimella ajeluksi tai "loottaa 15min ja kuole snipuun ampumatta laukaustakaan" -tyyliseksi peliksi. Jotenkin alkanut enemmän ja enemmän tykkäämään pelkästään Sanhokista ja Vikendistä sen vuoksi, että se pakottaa melkeinpä laskeutumaan hotzoneille ja kontaktia tulee välittömästi. Tietysti täysin mielipideasia kummasta pelityylistä pitää, ja voihan toki Miramarissakin hypätä suoraan Pecadoon.
 
Kyllä se on itsellä mennyt siihen, että tulee käytännössä pelattua vain ja ainoastaan Sanhok.
Tykkään kartan koon tuomasta temposta, ja se on muutenkin sopivan tiheä sekä suojainen.

Erangelia pitäs varmaan kokeilla uudestaan, onkos sen uudet lootit livenä?
 
Kyllä se on itsellä mennyt siihen, että tulee käytännössä pelattua vain ja ainoastaan Sanhok.
Tykkään kartan koon tuomasta temposta, ja se on muutenkin sopivan tiheä sekä suojainen.

Erangelia pitäs varmaan kokeilla uudestaan, onkos sen uudet lootit livenä?

Livenä on, en vaan ole kyllä itse huomannut oikeastaan mitään käytännön eroa vanhaan. Vectorin vaihto yseihin nelivitosista oli sen sijaan ihan mieluinen päivitys, taisi tulla tuossa samassa päivityksessä.
 
On tuossa minusta aika selkeä ero esim. kuukauden takaiseen tilanteeseen. Tuolloin sai lootata tyyliin koko Georgopolin ja paras ase mitä löytyi, oli joku M16. Viime pelikerralla löysin useammankin Kartsan + muuta hyvää tavaraa.
 
Joo kyllä Erangelin luutti on parantunut, mutta ei se siltikään ole Sanhok tasoa. Nykyään voi hypätä aika hyvillä mielin isoon kerrostaloon, ja sieltä löytyy rynkky ja joku toinen hyvä ase. Kaiken lisäni ne saa "aina" luutata rauhassa. Niitä pieniä paskoja asuintaloja on vieläkin aivan turha luutata.

FACEIT alkoi taas ja kestää iltaan asti.
twitch.tv/faceittv
Zoomattava (ja välissä bugittava) livekartta: Live - FACEIT Global Summit
 
Erangelin lootti edelleen aika onneton. Vikendissä ehkä paras lootti. Sanhokkia tulee itsekkin pelattua sen koonsa puolesta.. Just hyvä! Onko erangeliin tulossa taas uusi päivitys loottiiin??
 
En tajuu miten se on niin vaikeeta publal korjaa kun faceitis saa ihan hienosti lootit erangelis. Ketuttaa olla ihan tuurin armoilla publal usein, saat sen 5 pislaa ja shotgunin ja ehkä tuuril m16
 
Erangelin lootti edelleen aika onneton. Vikendissä ehkä paras lootti. Sanhokkia tulee itsekkin pelattua sen koonsa puolesta.. Just hyvä! Onko erangeliin tulossa taas uusi päivitys loottiiin??
On tulossa:
Update #28 - Patch Notes - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Gameplay
A second round of Erangel loot rebalances has been made, as well as improvements to some sounds and effects related to gameplay.

Erangel 2nd Loot Rebalance

As we have spoken previously in our Dev Letter: Erangel Loot Rebalance, we are constantly analyzing player feedback, play patterns and other data. With this update, we’re implementing a second round of changes to improve the player looting experience on Erangel.

  • The total amount of items spawned in Erangel has been increased by approximately 28%.
  • Increased the overall amount of items spawned, especially the spawn rates of those higher priority items.
    • Spawn rate of AR has been increased by approx 64%.
    • Spawn rate of DMR has been increased by approx 114%.
    • Spawn rate of SR has been increased by approx 177%.
    • Spawn rates of equipment and armor have been slightly increased, especially level 2.
    • Spawn rates of healing items have been slightly increased.
Erangel Blue Zone Rebalance Test (TEST SERVER ONLY)

  • During this test server phase, we’ll be testing some changes to the blue zone on Erangel. At this stage, these changes are purely experimental and we’re looking for feedback to understand how players feel about the direction of the changes.
  • There is no expected date or certainty that these changes will come to live servers, but we greatly appreciate and are looking forward to your feedback as we experiment with the blue zone changes specifically on the test server this week.
 
Joskus kun rutisin aseiden epätasapainosta ja tiettyjen aseiden hyödyttömyydestä tuli korville että aseissa pitääkin olla "tierit" tai muuten loottimisessa ei ole järkeä. Nyt rutistaan, kun ei saakaan heti 2 tason liivejä ja AR:ää kouraan ekasta talosta?

Eli mikä tämän pelin suola nyt sitten olikaan? :rolleyes:
 
Porukan vaatimustaso lootin suhteen on Sanhokin tulon jälkeen. Aiemmin oli ihan ok, että tavaroita piti etsiä kauemmin ja taisteluita välttää siihen asti. Nykyään aika moni hakee peliltä enemmän hektisyyttä koska Sanhok. Itse pärjäsin kyllä sen Erangelin aiemmankin lootin kanssa. Piti vain ottaa se pelityylissä huomioon.
 
Koodareita on tullut kaverin kanssa vastaan duossa käytännössä ehkä joka 10-15. peli varmuudella (ilmoitukset banneista jälkikäteen). Sitten voi vain miettiä paljonko niitä oikeasti, kun ei osu omalle kohdalle. Kavereilla uudet tili tälle kaudelle eikä aiempia pelejä ja kd:t 4+. Hankala niitä koodaajia on varmaan saada kiinni, jos softapuolella ei BattleEye kunnolla toimi. Jos niitä koodeja käyttäis fiksusti, niin hankala välttämättä edes killcamista erottaa.

Tuli mieleen, kun katsoin just PUBGin nugget of the week -pätkän. Mitä mieltä olette tästä kaverista? Miksi kukaan ampuisi tuolla tavalla tuonne mäkeen, vaikka olisi vihollisen siellä nähnytkin aiemmin? Luulisi, että yrittäisi edes jonkinlaista scopenäkymää hakea. Haisee todella pahasti IMO. Kaverin stasit --> JustknightTwitch - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG

 
Koodareita on tullut kaverin kanssa vastaan duossa käytännössä ehkä joka 10-15. peli varmuudella (ilmoitukset banneista jälkikäteen). Sitten voi vain miettiä paljonko niitä oikeasti, kun ei osu omalle kohdalle. Kavereilla uudet tili tälle kaudelle eikä aiempia pelejä ja kd:t 4+. Hankala niitä koodaajia on varmaan saada kiinni, jos softapuolella ei BattleEye kunnolla toimi. Jos niitä koodeja käyttäis fiksusti, niin hankala välttämättä edes killcamista erottaa.

Tuli mieleen, kun katsoin just PUBGin nugget of the week -pätkän. Mitä mieltä olette tästä kaverista? Miksi kukaan ampuisi tuolla tavalla tuonne mäkeen, vaikka olisi vihollisen siellä nähnytkin aiemmin? Luulisi, että yrittäisi edes jonkinlaista scopenäkymää hakea. Haisee todella pahasti IMO. Kaverin stasit --> JustknightTwitch - PUBG Player Stats & Ranking | PUBG.OP.GG



Hmm... aika outo joo. Ellei sillä oo oikeesti jotain lisäohjelmaa kun laukasee aseen aina automaattisesti jos joku on tähtäimessä niin joku muu vahingonlaukaus ilmeisesti. Täytyis ehkä tutustua vähä minkälaisia huijauksia yleensä olis tarjolla jne. helpottais huomattavasti moisten arviointia sit myös pelitilanteissa.
 
Hmm... aika outo joo. Ellei sillä oo oikeesti jotain lisäohjelmaa kun laukasee aseen aina automaattisesti jos joku on tähtäimessä niin joku muu vahingonlaukaus ilmeisesti. Täytyis ehkä tutustua vähä minkälaisia huijauksia yleensä olis tarjolla jne. helpottais huomattavasti moisten arviointia sit myös pelitilanteissa.

tuskin on vahingonlaukaus, kun menee kyykkyyn ja nimenomaan tuonne kääntyy. Mun mielestä tuo on aika selkeä keissi ja (jos oletetaan, että näin on), niin onhan tuo nolo, että tollaselle pätkälle ottavat. Kannustaa vaan kaikenmaailman kiinalaisia koodaamaan lisää, kun saavat omat pätkänsä tonne.
 
Itseä ottaa pattiin aika kympillä noiden pikkukarttojen "joka talossa AR"-loottitaulut. Välillä jotain Sanhokia tai Vikendiä vähän jaksaa, mutta ei kummallakaan kartalla ole mitään jakoa isojen rinnalla kun haetaan sitä fiilistä mikä irtoaa vain Pubgista. Lisää isoja karttoja vanhoilla looteilla!
 
Itseä ottaa pattiin aika kympillä noiden pikkukarttojen "joka talossa AR"-loottitaulut. Välillä jotain Sanhokia tai Vikendiä vähän jaksaa, mutta ei kummallakaan kartalla ole mitään jakoa isojen rinnalla kun haetaan sitä fiilistä mikä irtoaa vain Pubgista. Lisää isoja karttoja vanhoilla looteilla!

Itsekin vähän sitä mieltä. Erangelia piti pelata eri tavalla ja ihan hyvä, että on erilaisia karttoja - muutenkin kuin maastonmuodoiltaan tai maisemiltaan. Kyllä noita ADHD-räiskintöjä on markkinoilla jo riittävästi. Turha PUBGia on siihen suuntaan - ainakaan enempää - viedä, kun kyse on selviytymispelistä - vaikka räiskintä onkin.
 
Itseä ottaa pattiin aika kympillä noiden pikkukarttojen "joka talossa AR"-loottitaulut. Välillä jotain Sanhokia tai Vikendiä vähän jaksaa, mutta ei kummallakaan kartalla ole mitään jakoa isojen rinnalla kun haetaan sitä fiilistä mikä irtoaa vain Pubgista. Lisää isoja karttoja vanhoilla looteilla!

Joo vaikkei se toki omalle kohdalle sattuessa aina naurata niin onhan tuo RNG tuoma lisäjännitys aina hauskaa kun huomaat löytäväs ittes taistelusta käsiaseella rynkkyä vastaan. :-) Syntyy aina kaikkia hienoja pelityylejä ja uusia keinoja yllättää vihollisia. Vähä tylsäks se menee sittenki jos loottia on liikaa eikä sen tavaran saavuttamiseks tarvii nähdä hirveesti vaivaa.
 
Joo vaikkei se toki omalle kohdalle sattuessa aina naurata niin onhan tuo RNG tuoma lisäjännitys aina hauskaa kun huomaat löytäväs ittes taistelusta käsiaseella rynkkyä vastaan. :) Syntyy aina kaikkia hienoja pelityylejä ja uusia keinoja yllättää vihollisia. Vähä tylsäks se menee sittenki jos loottia on liikaa eikä sen tavaran saavuttamiseks tarvii nähdä hirveesti vaivaa.

Niin ja tulee käytettyä välillä aseita, joita ei normaalisti käytä. Onhan se mahtava fiilis, kun kaveri puskee päälle AR:n kanssa ja vedät nopean reaktiolaukauksen otsaan crossbow'lla.
 
Tuo Survivor Pass Wildcard kyl on ollu varsin hauska. Ei oikein oo motivaatio enää riittäny silleen pelata joka peliä ns. voitosta vaan oon keskittyny puuhailee tehtäviä. Eilenki metsästelin viimeset tapot 10/10 käsiaseen kanssa ja sit ku kerranki onnistuu revolverilla naputtelemaan parit headshotit haulikkoa vastaan ni hetken aikaa on kyllä sellanen ihan kuolematon olo. :-D Varsin pian se todellisuus sit taas iskeekin pannun lailla päin kasvoja ja alkaa itkettää. :-)
 
Ei saatana kyl nyt tuli jo paras huijari vastaa. Onneks oli niin vitun paska pelaaja että voitin pelin kuitenki mut kuvat puhuu puolestaan. Idiootti siis käytti selvästikkin jonkin sortin no recoil huijausta, aimbottia ja sit vielä juoksi kallioitten ja kivien sisään mistä tappo paljo porukkaa. Alue pakotti kuitenki sen lopulta sieltä pois ja pääsin antamaan luodin otsaan.

Index of /PUBG/ahcover21
 
Sais olla pientä variaatiota kyllä noissa air droppejen looteissa. :-D Kävin yhessä pelissä 5 boxia läpi joista löyty M249 ja 4 x Groza.

Got_some_air_drops.jpg
 
Sais olla pientä variaatiota kyllä noissa air droppejen looteissa. :-D Kävin yhessä pelissä 5 boxia läpi joista löyty M249 ja 4 x Groza.

Ollu näköjää hyvä kalastuspäivä :) Ite oon nyt lähiaikoina löytäny awikan yhä useemmin, mutta kyllä sitä grozaakin tarjotaan ehkä hitusen liikaa.
 
Sais olla pientä variaatiota kyllä noissa air droppejen looteissa. :-D Kävin yhessä pelissä 5 boxia läpi joista löyty M249 ja 4 x Groza.

Minulla oli vähän vastaava Vikendissä, kaksi droppia tuli veteen ja menin niitä hakemaan veneellä. Kun sitten hypin veneestä veteen näin, että joku toinen jamppa oli uimassa sille boksille joten kiipesin boksin päälle ja ammuin sen uivan tyypin. Sillä aikaa tippui kolmas boxi ihan veneen viereen. Noissa taisi olla awm+aug+groza. Sinänsä tuo Aug ja Groza ovat vähän turhia kun ei ne ole juurikaan parempia kuin tavalliset AR:t. M249 ja AWM tulee kyllä aina otettua mukaan jos löytyy.
 
Onko AK:n rekyylille tehty jotain vai kuvittelenko vain? AK kompuralla on aina ollut se luottopyssy, mutta viime aikoina on tuntunut, että sarjat pomppii ihan helvetin holtittomasti etenkin sivusuunnassa, enkä osu mihinkään.
 
Onko AK:n rekyylille tehty jotain vai kuvittelenko vain? AK kompuralla on aina ollut se luottopyssy, mutta viime aikoina on tuntunut, että sarjat pomppii ihan helvetin holtittomasti etenkin sivusuunnassa, enkä osu mihinkään.

Jaa-a, en tiedä mutta melkein väittäisin että on. BlueBeardClanin striimiä katselin tuossa pari viikkoa sitten jonka vuoksi innostuin taas AK:sta, kävin vetää parit aika voitokkaat pelit sillä ja nykyään taas tuntuu ettei viitsi edes yrittää, luodit huitelee ihan minne sattuu. Voi olla ihan omaa osaamattomuutta, mutta kyllä se aika hankalalta taas vaikuttaa tuo AK.
 
Minustakin AK on viime aikoina hypelly enemmän sivuille. Käyn melkein joka päivä trainingissa ampumassa vähintään repullisen luoteja 40m päähän hallin seinään ja tuntuis että hallittavuutta on huononnettu.

Vaikka kuinka harjoittelisin M4:sta jonka sanotaan olevan paras rynkky niin silti jokaisen training visiitin jälkeen tulen lopputulokseen että Scar-L on varmin (eli paras). :D Aivan sama jos DPS on hitusen pienempi, kun yksikin osunut luoti tekee enemmän vahinkoa kuin ohi mennyt.
 
  • Tykkää
Reactions: BVK
Eihän ne vaan olisi tuonut liveen niiden fiksiä siihen että FPS vaikuttaa vahinkoon, tai tarkemmin aseen tulinopeuteen sekä rekyyliin?

Ainakin dev letterissä sanoivat että korjauksen jälkeinen tasainen tulinopeus voi aiheuttaa sen että rekyyli tuntuu kovemmalta.
Toki ne sanoi "high rate of fire weapons", mutta onko AKM sitä tässä kontekstissa. Plus kai vaatisi vielä alhaista fps:ää.
Logiikka tuossa on kai se, että aiemmin ase on välillä "skipannut" yksittäisen laukauksen rekyylin. Nyt kun pyritään takaamaan oikea tulinopeus, niin ase myös potkii kuten pitää.

Toisaalta voisi kuvitella että samaa ihmettelisi joka aseen kohdalla.
Sitten taas kun on sen verran mystinen koko "ominaisuus", niin ehkä just tietynlaisella aseella korostuisi muutos eli mahdollisesti korjaus.

Ihmettelen muutenkin että ainakaan mun käsittääkseni ei vieläkään ole sanottu että tuo olisi tullut liveen.
Kuitenkin jo ennen 20.2. tuli test servuille tuo.
 
Siis kyllä se munki mielestä on jo ollu livessä ainaki kuukauden...? Eikö WackyJacky muistaakseni asiaa testannukki vai oliko se sit vaan testiservun testiä... emt. Joskin en nyt koe tuota hirveen isoks ongelmaks kun tuskin se peli hirveen monella niin huonosti pyörii että tuolla ois suurtakaan väliä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 214
Viestejä
4 486 093
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom