Sanokaapa viisaammat onko järkevää/saanko sulavamman käyttökokemuksen jos vaihtaa nykyisen Oneplus 10 Pro -> Pixel 9? Käyttö oma+työt, kaksi liittymää, valokuvien räpsimistä, perus sähköpostit, teams ym. käyttöä. Nyt olis hyviä vaihtohyvitystarjouksia gigantilla ja dnalla, ei jäis pixel 9:lle hintaa kuin reilu 400€.
Makuasioita, sanoi kissa kun persettään nuoli. Henk.koht. lähtisin OnePlussan kelkkaan, mutta varmasti yhtä moni ellei useampi valitsisi Pixelin.
Tuolla ylempänä tarinoin jo miten mun Pixel8 meni takuuhuoltoon ja sain tilalle uuden muutamien viikkojen jälkeen. Tuona aikana käytin vanhaa OnePlus7Pro:ta ja uuden luurin tullessa ihan tosissani mietin että myynkö heti ja ostan kovasta tarjouksesta OnePlus 12:n. Riippuen Pixelin myyntihinnasta ei olisi tarvinnut kaivaa kuvetta kuin ehkä satasen verran. En kuitenkaan lähtenyt siihen, kun aika hyviä Pixel-tarjouksia oli myös tietyillä kaupoilla.
Nyt on puolisentoista vuotta ollut P8 ajossa ja sitä ennen 1+7pro oli reilun kolme vuotta. Kyllä tuo hetkellinen paluu vanhaan tuntui niin luontevalta ettei mitään rajaa. Saa nähdä muuttuuko ajan kanssa niin että P8 olisi mieluisampi käytössä.
Pari asiaa jotka itselläni ovat asioita joita en ostaessani tiennyt ja jotka olisivat saattaneet kääntää pääni alkuperäistä ostopäätöstä tehdessäni ovat:
1) Pixelin tekoälytoimintoja mainostettiin paljon. Aika iso osa niistä on jenkkilässä toimivia, tai vaativat tietyn kielen. Suomeksi homma ei skulaa niin hyvin eikä Suomessa. Tämä mielessä mun mielestä tuo tekoälyhomma oli vähän ylihypetetty. Pärjäisin ilman.
2) Pixelissä on puhdas Android ja se on köykäinen. No joo, ei ole valmistajan kuraa päällä, paitsi Googlen kuraa, eli siellä on Googlen omia äppejä sen sijaan että ne olisivat OnePlussan äppejä. Launcher siinä päällä lienee isoin juttu, mutta itse tykkään OnePlussan launcherista (vanha oxygen siis, oppon uutta en ole kokenut).
3) Isoin juttu, todella aggressiivinen muistin hallinta. P8 sulkee taustalta äppejä tosi nopeasti varmasti ihan hyvästä syystä, mutta tänä päivänä en ole vielä löytänyt keinoa jolla käyttäjä voisi näihin vaikuttaa ja kustoimoida oman mielensä mukaiseksi. Useamman vuoden vanhempi aiemmin mainittu 1+7 hanskasi paljon paremmin äppien taustalla pitämisen kuin mitä P8 uudempana. Mä tykkäisin mieluummin itse mikromanageroida näitä, mutta nyt en vain voi.
4) Kamera on Pixelissä hyvä, ei kahta sanaa siitä. Mulle kamerakäyttö on kuitenkin aika marginaalista, eli mulla jää yksi myyntivaltti melko lailla paitsioon.