- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 972
Speksit on speksejä ja käytännön totuus jotain muuta.Speksien mukaan (store.google.com) Pixel 9:n maksimilatausteho on 27 W.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Speksit on speksejä ja käytännön totuus jotain muuta.Speksien mukaan (store.google.com) Pixel 9:n maksimilatausteho on 27 W.
OK, näyttää jäävän vähän vajaaksi virallisesta 27 watin speksistä. Tuossa testissä (chargerlab.com) muuten Applen virtalähteillä Pixel 9:n latausteho on melko alhainen. Esim. 30 W Apple lataa vajaan 18 watin teholla. Avainsana mahdollisimman hyvän lataustehon saamiseksi Pixelillä lienee PPS-protokollan tuki, mikä esim. Samsungin 25 W -laturissa (nykyinen malli) on.Speksit on speksejä ja käytännön totuus jotain muuta.
![]()
PianVielä enemmän mättää että Googlen tarjoama Snapseed v3.0 löytyy Applelle muttei Androidille. Siinä ampuvat niin pahasti omaan nilkkaan ettei mitään järkeä. Saisivat tehdä siitä ensisijaisen editorin Pixeleihin.
Joo, oikeasti varovainen näiden litium-akkujen kanssa. Aika ikävästi jos tuo olisi syttynyt ja vienyt kodin.![]()
Pixel 6:n näyttöä vaihtaessa ihmettelin kun ei meinannut uusi näyttö asettua mitenkään kohdalleen. Akku näytti päälipuolelta kuitenkin suoralta ja ajattelin ettei ole lähtenyt vielä paisumaan. Vanha akku oli kuitenkin jo kestoltaan heikossa kunnossa ja alkuperäisvaraosana löytyi halvalla uusi, niin päätin vaihtaa akunkin puhelimeen. Olikin mukava yllätys kun vanhaa akkua irrottaessa tajusin että alapuolelta akku on jo aika pahastikin paisunut ja akkua nostaessa alkoi savua nousemaan. Oletan että pitkällä aikavälillä puhelimen lämpötila on jatkuvasti noussut ja nyt vasta uudella akulla tajusi miten viileänä tämän oikeasti kuuluisi tuntua. Device temperature -valikossa näkyvä lämpötila tippui 39°C => 35°C. Olisi mielenkiintoista tietää miten lähellä tulipaloa tämän kanssa tuli oltua...
Muistan vielä, kun akunvaihto oli 5 sekunnin homma ja ilman tulipaloriskiä. Nää nykyiset liimatut pussiakut alkaa sähisemään kun vähänkin voimalla vääntää.
Mitä se tarkoittaa käytännössä, onko ne oikeasti helposti vaihdettavissa? (En ole siis yhtään perehtynyt)EU alueelle on tulossa ne vaihdettavat akut.
Sääntely koskee uusia EU:n markkinoille saatettavia tuotteita 18.2.2027 alkaen.
Ei siitä taida vielä olla tarkempaa tietoa.Mitä se tarkoittaa käytännössä, onko ne oikeasti helposti vaihdettavissa? (En ole siis yhtään perehtynyt)
tuon mukaan koskee vain langatonta latausta?Nyt uusimman päivityksen myötä ilmeisesti tuo "ominaisuus" jolla puhelimella menee latautua tunti 77%>80% on poissa 9A:sta. Taisi tulla sen verran palautetta tuohon liittyen että päätyivät poistamaan sen.
Ennen päivitystä se päti myös piuhalla ladatessa. Voi olla että muistan väärin mutta ihan niinkuin hidastelu olisi lakannut langattomalla laturillakin. Täytyy testata.tuon mukaan koskee vain langatonta latausta?
Battery & Charging
- Fix for slow wireless charging speeds when the battery level is between 75% and 80% in certain conditions*[1]

9 Pro XL ja molemmat toimii, kuten pitääkin.Onko muilla hajonnut puhelimen näytön hipaisu tai pöydältä nostaminen herättämiseksi (Display & Touch -> Lock screen -> Tap to check phone / Lift to check phone)?
Mulla latasi eilen ihan normaalisti 80% asti sekä piuhalla että langattomassa. En tiedä mitä tuon "in certain conditions" pitäisi sitten tarkoittaa.Oli minullakin 9:ssä, mutta korjasiko tuo päivitys sen vai pelkän langattoman latauksen? Ehtikö joku jo kokeilla? Mulla meni varmaan tunti tuossa 75 -> 80 latauksessa.
Testasin Pixel 9:llä, parani myös nopeudet kun otti pois päältä.Jos joku ihmettelee oman Pixelinsä mobiiliverkon nopeuksia, niin ottakaa mukautuva yhdistettävyys pois päältä asetukset -> Verkko ja internet osiosta. Ihmettelin itse, että voiko oma Pixel 9A olla niin huono mobiiliverkossa ainakin käytettävissä DNA:n 5G-verkkoa. Pystyin vertailemaan Oneplus Nord 3:seen 5G-verkossa.
Mukautuva yhdistettävyys pihelin tiputtaa 5G NSA-verkossa käyttämään 4G-verkkoa ja arvioi, koska mahdollisesti tarvitsee 5G-verkkoa. Säästää myös akkua ja huomasin et tää jopa vaikutti positiivisesti jopa 4G-verkon nopeuksiin. Eli jostain syystä puhelin ei välttämättä ottanut sitä 5G-verkkoa käyttöön vaikka pitäisi tiedonsiirron aikana ja jopa lähtevä nopeus parani, kun 5G-verkko tulee mukaan
![]()
Testasin Pixel 9:llä, parani myös nopeudet kun otti pois päältä.
Jännä, mulla taas tippui Pixel 8a:n latausnopeus ~200 -> ~70. Lähetysnopeus pysyi about samana. Elisa 5G+ Rajaton 300M.Jos joku ihmettelee oman Pixelinsä mobiiliverkon nopeuksia, niin ottakaa mukautuva yhdistettävyys pois päältä asetukset -> Verkko ja internet osiosta.
@Datsyuk13 5G SA on mainostettu olevan jopa 20% pienemmällä akun kulutuksella
No useampi oli valitellut oman 9/9A huonoja nopeuksia Android 16 kanssa, niin tää löytyi sitten ihan sattumalla hakemalla eli kannattaa kokeilla.
Sama liittymä samalta operaattorilta ja lataus tippui ~180 -> ~100.Jännä, mulla taas tippui Pixel 8a:n latausnopeus ~200 -> ~70. Lähetysnopeus pysyi about samana. Elisa 5G+ Rajaton 300M.
Luin vähän kiireesti ja luulin, että puhuit akkukestosta, etkä nopeuksista. Mulla on 4G- liittymä ja vähempikin nopeus riittäisi vallan mainiosti, mutta akkua ajatellen laitoin täpin pois päältä testiksi.
Toisaalta itellä on juurikin tuo Pixel 9a ja heikko akkukestohan tässä on jo lähtökohtaisesti. Ei sekään liikoja haittaisi, mutta etanamainen pikalataus on tuon kanssa huono yhdistelmä silloin, kun akku uhkaa loppua kesken päivän.
Mulla kapasiteetti meni kanssa 9a:lla hiljattain 94%→95% ja nyt se on taas 94%. Epäilen pitääkö kumpikaan paikkansa.Mites tää akun kunto on pompsahtanut takaisin 100%? Onko se resetoitu 200 syklin kohdalla vai mitä on tapahtunut? Ei todellakaan ollut 100% ennen 200 sykliä. Pixel 9 Pro, 232 sykliä ny akulla.
Samoin täällä Pixel 10 Pro XL beta käyttäjä, joten Android 17 ollut kauan käytössä jo! Ei hirveästi valittamista vai onko itsellä tullut jotain ongelmia?Google Pixel 10:n iloinen omistaja täällä terveOtettu myös Beta-kanava käyttöön, joten Android 17 ollut jo laitteessa hyvän tovin.
Yleisesti ottaen todella hienosti toiminut ollakseen vielä Beta-versio mutta sellainen bugi itseäni ainakin kiusaa, että kun laitan USB-johdon kiinni puhelimeen niin ei tapahdu mitään / puhelin ei reagoi johdon kytkemiseen ja puhelimen boottauksen jälkeen kaikki toimii taas X aikaa ja sama bugi ja ruljanssi toistuu. Tämäkin korjattaneen valmiiseen versioon mennessä.Samoin täällä Pixel 10 Pro XL beta käyttäjä, joten Android 17 ollut kauan käytössä jo! Ei hirveästi valittamista vai onko itsellä tullut jotain ongelmia?
Hmm itselläni ei ole kyseistä ongelmaa ilmennyt, vain sellainen et joskus ei ilmoituspalkki tule näkyviin, kun vetää ylhäältä alas. Pitää käynnistää näyttö uudestaan, jotta toimii. Varmaan korjaantuu seuraavaan beta päivitykseen mennessä. Sit satunnaisia grafiikka bugeja esim. Pokemon Go peliä pelatessa mustia neliöitä joissain kohdin.Yleisesti ottaen todella hienosti toiminut ollakseen vielä Beta-versio mutta sellainen bugi itseäni ainakin kiusaa, että kun laitan USB-johdon kiinni puhelimeen niin ei tapahdu mitään / puhelin ei reagoi johdon kytkemiseen ja puhelimen boottauksen jälkeen kaikki toimii taas X aikaa ja sama bugi ja ruljanssi toistuu. Tämäkin korjattaneen valmiiseen versioon mennessä.
OK. En ole varma vaikuttaako asiaan se, että pidän aina virransäästö-tilaa päällä ja voisinkin kokeilla ottaa sen pois päältä testauksen ajaksi.Hmm itselläni ei ole kyseistä ongelmaa ilmennyt, vain sellainen et joskus ei ilmoituspalkki tule näkyviin, kun vetää ylhäältä alas. Pitää käynnistää näyttö uudestaan, jotta toimii. Varmaan korjaantuu seuraavaan beta päivitykseen mennessä. Sit satunnaisia grafiikka bugeja esim. Pokemon Go peliä pelatessa mustia neliöitä joissain kohdin.
Suosittelen ottamaan pois, koska itse en näe sille mitään käyttöä toimii akku muutenkin ihan tarpeeksi hyvin ilmankin.OK. En ole varma vaikuttaako asiaan se, että pidän aina virransäästö-tilaa päällä ja voisinkin kokeilla ottaa sen pois päältä testauksen ajaksi.
OK ja kiitoksia tiedosta ja täytyypä kuunnella viisaampiani ja ottaa tuo pois käytöstä.Suosittelen ottamaan pois, koska itse en näe sille mitään käyttöä toimii akku muutenkin ihan tarpeeksi hyvin ilmankin.
Yleisesti ottaen todella hienosti toiminut ollakseen vielä Beta-versio mutta sellainen bugi itseäni ainakin kiusaa, että kun laitan USB-johdon kiinni puhelimeen niin ei tapahdu mitään / puhelin ei reagoi johdon kytkemiseen ja puhelimen boottauksen jälkeen kaikki toimii taas X aikaa ja sama bugi ja ruljanssi toistuu. Tämäkin korjattaneen valmiiseen versioon mennessä.
Itse ainakin arvostan Googlen puhelimissa mahdollisimman puhdasta Androidia mutta minkä verran kukin tälle antaa arvoa onkin sitten eri asia. 429 € ei mielestäni ole enää aivan räävittömän paha hintakaan laitteelle, jonka yksi huonoimmista puolista on juurikin ollut korkea hinta.Onkos tuossa pixel 10a jotain selviä heikkouksia perus tallaajalle? Verkkiksessä näyttäisi olevan myynnissä 429€. Iphone 13pro ollut käytössä ja muuten on omaan käyttöön riittävä, mutta akku alkaa kuolemaan. Akun vaihto sen verta tyyris, eikä päivityksiä ole tulossa kun vuosi tai kaksi, niin miettinyt seuraavaa puhelinta.
Mites toi grapheneOs toimii, jos haluaakin takaisin stock tilaan? Saako puhelimen palautettua täysin alkuperäiseksi vai jääkö joku bootloader auki tms?
Paluu stock ROM onnistuu, kunhan tekee ohjeiden mukaan.Mites toi grapheneOs toimii, jos haluaakin takaisin stock tilaan? Saako puhelimen palautettua täysin alkuperäiseksi vai jääkö joku bootloader auki tms?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.