Tästä oli puhetta "Minkä puhelimen ostan?" -ketjussakin, että eniten näissä Pixeleissä arveluttaa meikäläisen huoltoverkoston toiminta, joka taitaa olla edelleen mallia "ei ole". Takuukäytännöt ja huollot ovat Suomessa näiden Pixel-laitteiden kanssa ongelmallisia, kun ei ole virallista huoltoa lainkaan. Vielä enemmän käytännön ongelmia todennäköisesti seuraa, jos laitetta ei ole ostettu meikäläiseltä jälleenmyyjältä, jolla on huoltokuviot mietittynä taustalla (Datatronicista en tiedä, mutta DNA:lla ainakin sanoivat olevan joku kumppani tähän). Matkapuhelinfoorumilla oli
keskustelua parin vuoden takaa, että laite piti lähettää Googlen yhteistyökumppanille ulkomaille, josta oli sitten vastattu, että eivät lähetä niitä takaisin. En tiedä onko mikään tuossa mielessä muuttunut välissä?
Joskus kuulee vastineena jotain tyyliin "hoitakoon myyjäliike korjauksen, tai antakoon uuden laitteen", mutta ei se ole ihan niin simppeliä, jos ei halua käyttää viikkotolkulla aikaa siihen prosessiin. Lisäksi jos kyse ei ole takuukorjauksesta, niin myyjää ei välttämättä kiinnosta koko asia. Pudotat luurin maahan ja näyttö tai jotain muuta hajoaa, niin ei sitä takuuseen korjata ja jos viet luurin epäviralliseen huoltoon (jos korjaus siellä edes onnistuu), niin mikähän mahtaa olla luurin takuun tilanne jatkossa?
Hyviä laitteita ovat puhtaalla Androidilla, mutta kannattaa myös pohtia onko riski laitteen rikkoutumisen suhteen sen arvoista.