Pixel-puhelimet

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 257
En nyt kyllä ymmärrä minäkään, että miksi pitää taas jankata itsestäänselvästä asiasta?

Esim.
No jos se numeronäppäistö on auki niin sitä pitää pystyä käyttämään?




Jo vuosien ajan kaikissa älypuhelimissa on ollut tunnistus, joka pimentää/lukitsee näytön jos puhelimeen puhutaan (eli edessä on jotain).
Kyllä, mutta toiminnallisuuksissa eroja. Osa perustuu vain läheisyyteen ja voi olla tarkka miten pidetään korvalla.
Osassa taasen riesana se että puhelunaikana laitteen käyttö on hankalee, kun näyttö sammuilee.
Osa on kehittyneempiä. voi käyttää, ja sammuu korvalla. Toiminnallisuuden ymmärtäminen on tärkeää jos ongelmia.

Meille kerrottiin että toiminallisuus on erilainen näppiksen kanssa, vs ei näppistä, niin ensimmäisenä tulee mieleen että näppiskäyttö on optimoitu.

Joten olisi aika oleellista ymmärtää miten tarkoitettu toimivaksi, mitkä siihen vaikuttaa. (mukaanlukien asetukset)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Amazonissa oli näköjään Pixel 7a + laturi -paketin hinta noussut 489€ --> 509€ (+veroero).
Nyt näyttää olevan taas Amazonissa 479€ + veroero. Edelleen vaan vähän tökkii tilata puhelinta tuolta, kun ei yhtään tiedä miten pitkissä kantimissa on sitten mahdollinen takuukäsittely. Mutta eipä tunnu hoituvan sen kätevämmin muuallakaan ja saatavuus on muualla huono/olematon.

Onko kenelläkään muuten kokemusta tällaisista 3-in-1 langattomista latureista? Ihan ok arvioita ovat saaneet, eli ei talo ainakaan kaikilla ole palanut saman tien. Ei muuten, mutta varmaan tuo toimisi myös Pixelin kanssa ja kun tuli juuri ostettua Galaxy Watch 6, niin tällaisella kombolaturilla voisi ladata samaan aikaan luuria, kelloa ja kuulokkeitakin. Latausteho ei ole kärkipäätä, mutta eipä se ole Pixelissä muutenkaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 536
Onko kukaan saanu Pixeliin puheluiden äänitystä toimimaan?
Joo tiedän että Android 9 versiosta eteenpäin on estetty mutta noihin on keksitty kiertoteitä... Ei viitsis jokaista sovellusta kokeilla erikseen
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt näyttää olevan taas Amazonissa 479€ + veroero. Edelleen vaan vähän tökkii tilata puhelinta tuolta, kun ei yhtään tiedä miten pitkissä kantimissa on sitten mahdollinen takuukäsittely. Mutta eipä tunnu hoituvan sen kätevämmin muuallakaan ja saatavuus on muualla huono/olematon.

Onko kenelläkään muuten kokemusta tällaisista 3-in-1 langattomista latureista? Ihan ok arvioita ovat saaneet, eli ei talo ainakaan kaikilla ole palanut saman tien. Ei muuten, mutta varmaan tuo toimisi myös Pixelin kanssa ja kun tuli juuri ostettua Galaxy Watch 6, niin tällaisella kombolaturilla voisi ladata samaan aikaan luuria, kelloa ja kuulokkeitakin. Latausteho ei ole kärkipäätä, mutta eipä se ole Pixelissä muutenkaan.

Saatavuushan oli huippuhyvä(lauantaina tilasin, maanantaina oli puhelin kädessä) , jahkailijat vain missaa tilaisuuden jahkailulla...

Itsellä ihan alista tilattu 3-in-1 langaton latausalusta missä USB-C ja siinä kunnon Ugreenin laturi, toiminut hyvin työpaikalla jo pari vuotta ja lataa kellot ja kuulokkeet jos tarvetta.

Screenshot_20230815-100152.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Oletin että 6a:n kameran aiheuttaman puhelimen kaatuilu loppuisi kohtapuoleen jossain päivityksessä, mutta siinähän tuo vaan edelleen kaatuilee. Eilen kun kameralle oli enemmän käyttöä, niin puhelin kaatui neljä kertaa.

Olen ymmärtänyt, että tämä on enemmän tai vähemmän tyyppivika, mutta onko se? Kaatuileeko puhelin kaikilla 6a:n omistajilla? Alkaa tulla mieleen, että pitäisikö vielä yrittää palauttaa (Amazonista ostettu viime keväänä) ja tilata tilalle 7a.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 530
Oletin että 6a:n kameran aiheuttaman puhelimen kaatuilu loppuisi kohtapuoleen jossain päivityksessä, mutta siinähän tuo vaan edelleen kaatuilee. Eilen kun kameralle oli enemmän käyttöä, niin puhelin kaatui neljä kertaa.

Olen ymmärtänyt, että tämä on enemmän tai vähemmän tyyppivika, mutta onko se? Kaatuileeko puhelin kaikilla 6a:n omistajilla? Alkaa tulla mieleen, että pitäisikö vielä yrittää palauttaa (Amazonista ostettu viime keväänä) ja tilata tilalle 7a.
Ei ole kaatunut kameran takia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
345

Näiden energiatehokkuus ei ole erityisen hyvä, joten suurempikokoinen malli varmempi valinta (linkistä alempi kuvaaja):
Google Pixel 7a Mali-G710 MP7, Tensor G2, 128 GB UFS 3.1 Flash; Wild Life Stress Test Stability: Ø27.2 (21.4-39.5)
Google Pixel 7 Mali-G710 MP7, Tensor G2, 128 GB UFS 3.1 Flash; Wild Life Stress Test Stability: Ø32.8 (25.8-39.3)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 536
Oletin että 6a:n kameran aiheuttaman puhelimen kaatuilu loppuisi kohtapuoleen jossain päivityksessä, mutta siinähän tuo vaan edelleen kaatuilee. Eilen kun kameralle oli enemmän käyttöä, niin puhelin kaatui neljä kertaa.

Olen ymmärtänyt, että tämä on enemmän tai vähemmän tyyppivika, mutta onko se? Kaatuileeko puhelin kaikilla 6a:n omistajilla? Alkaa tulla mieleen, että pitäisikö vielä yrittää palauttaa (Amazonista ostettu viime keväänä) ja tilata tilalle 7a.
Ei kaatuile ollenkaan.
Itsellä ongelma on että ruutu menee välillä vaakaan vaikka puhelin kädessä pystyssä.
Eli ihan kuin asentotunnistin olisi rikki.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Hahaa, onnistuin bongaamaan käytettynä järkihintaan pari viikkoa sitten DNA:ltä 3v takuulla ostetun Pixel 7a:n. \o/

Saatavuushan oli huippuhyvä(lauantaina tilasin, maanantaina oli puhelin kädessä) , jahkailijat vain missaa tilaisuuden jahkailulla...
Ei hirveästi helpota ketään tällä hetkellä hankintaa harkitsevaa tietää, että saatavuus oli yhdessä kotimaisessa verkkokaupassa muutaman päivän ajan ok. Ei tarvitse olla kyse mistään jahkailusta, vaan pikemminkin siitä, ettei kaikilla ole tarvetta ostaa kaikkia tuotteita samaan aikaan, tai että hoksaisivat edes katsoa jonkun tietyn kaupan valikoimaa tietyllä hetkellä. Tänne postattiin ilmoitus torstaina 28.7, että niitä on tullut DNA:lle ja sunnuntaina 31.7 illasta ne olivat jo lopussa, eikä niitä ole sen jälkeen siellä näkynyt, eikä ole myöskään tietoa milloin tulee lisää, tai edes että tuleeko lainkaan.

Kyllä minä sanoisin, että näiden saatavuus on heikko, jos missään kaupassa ei ole edes mallikappaletta, saati sitten ainuttakaan pakettia hyllyssä suoraan myytäväksi. Saksan Amazon on ollut viimeisen parin viikon ajan paras mahdollisuus saada Pixel 7a käteen alle viikossa. Se näkyy mm. juuri tällä tavalla, ettei Googlea liiemmin kiinnosta Suomen markkinat. Sama juttu siinä, ettei osa operaattoreista tue Pixeleiden 5G/VoLTE -yhteyksiä ja lisäksi osa Pixeleiden sisäisistä toiminnoista ei toimi Suomessa (jotain niitä tekoälyjuttuja ja automaattivastaajia lähinnä).

Itsellä ihan alista tilattu 3-in-1 langaton latausalusta missä USB-C ja siinä kunnon Ugreenin laturi, toiminut hyvin työpaikalla jo pari vuotta ja lataa kellot ja kuulokkeet jos tarvetta.

Jeps. Kutakuinkin samanlaisia 3-in-1 -telakoita näyttävät olevan kaikki. Varmaan sisältä samaa kamaa ja samalta kiinalaiselta hikipajalta. Osassa tulee laturi mukana, mutta turvallisemmilla vesillä varmaan on tosiaan, jos laittaa perään jonkin pykälää laadukkaamman laturin.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ensimmäistä kertaa elämässä tuli vastaan tilanne missä vanha laturi ei toimi uuden puhelimen kanssa.

Ugreen laturi missä 30w pikalataus ei toimi tämän pixelin kanssa, voisiko johtua siitä kun laturissa USB-A liitin eikä USB-C?

Onneksi taloudesta löytyy myös USB-C portillisia latureita ja pääsääntöisesti lataan aina yöllä ja langattomasti, mutta ohjelmien asentamisessa ja puhelimen säätämisessä piti ladata piuhalla niin ihmettelin kun ei alkanutkaan lataamaan.
Tajusin juuri että enhän mä voi enää ladata puhelinta pyörän akusta kun pyörässä vain USB-A liitin :facepalm:

On kyllä vähän tyhmä ominaisuus Googlella tämä, eipä tuo pyörä edellistäkään puhelinta (samsung galaxy s21) ladannut kuin juuri ja juuri jos oli navigointi käytössä ja näytönkirkkaus täysillä, mutta latasi silti...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 010
Nyt näyttää olevan taas Amazonissa 479€ + veroero. Edelleen vaan vähän tökkii tilata puhelinta tuolta, kun ei yhtään tiedä miten pitkissä kantimissa on sitten mahdollinen takuukäsittely. Mutta eipä tunnu hoituvan sen kätevämmin muuallakaan ja saatavuus on muualla huono/olematon.

Onko kenelläkään muuten kokemusta tällaisista 3-in-1 langattomista latureista? Ihan ok arvioita ovat saaneet, eli ei talo ainakaan kaikilla ole palanut saman tien. Ei muuten, mutta varmaan tuo toimisi myös Pixelin kanssa ja kun tuli juuri ostettua Galaxy Watch 6, niin tällaisella kombolaturilla voisi ladata samaan aikaan luuria, kelloa ja kuulokkeitakin. Latausteho ei ole kärkipäätä, mutta eipä se ole Pixelissä muutenkaan.

Kannattaa huomioida, että Galaxy Watchit eivät tue QI-latausta, vain WPC:tä. Näemmä ekassa on yhteensopivuuslistalla Galaxy Watchit. Ei näemmä tue sitten QI-kelloja Q&A-osion mukaan. Puhelinpuoli taas tukee QI:tä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 010
Tajusin juuri että enhän mä voi enää ladata puhelinta pyörän akusta kun pyörässä vain USB-A liitin :facepalm:

On kyllä vähän tyhmä ominaisuus Googlella tämä, eipä tuo pyörä edellistäkään puhelinta (samsung galaxy s21) ladannut kuin juuri ja juuri jos oli navigointi käytössä ja näytönkirkkaus täysillä, mutta latasi silti...
Adapterilla, ei se nyt niin vaikeeta ole.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 530
Tajusin juuri että enhän mä voi enää ladata puhelinta pyörän akusta kun pyörässä vain USB-A liitin :facepalm:

On kyllä vähän tyhmä ominaisuus Googlella tämä, eipä tuo pyörä edellistäkään puhelinta (samsung galaxy s21) ladannut kuin juuri ja juuri jos oli navigointi käytössä ja näytönkirkkaus täysillä, mutta latasi silti...
Mikä estää kokeilemasta? Mulla ainakin toimii lataus usb-a laturilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 320
Lataan Pixel 6a puhelinta vanhalla Sonyn (XA2) laturilla (7,5W), jossa USB-A -> USB-C kaapeli ongelmitta muiden luurien ohella.
Myös Samsungin 25W laturi toiminut sen kanssa ongelmitta, jos tarvii pikasemmin ladata jonkin syyn takia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Kannattaa huomioida, että Galaxy Watchit eivät tue QI-latausta, vain WPC:tä. Näemmä ekassa on yhteensopivuuslistalla Galaxy Watchit. Ei näemmä tue sitten QI-kelloja Q&A-osion mukaan. Puhelinpuoli taas tukee QI:tä.
Just. Taas yksi uusi lyhenne tähän lataussekamelskaan ja tietenkään noihin tuotteiden spekseihin ei ole luottamista.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 010
Just. Taas yksi uusi lyhenne tähän lataussekamelskaan ja tietenkään noihin tuotteiden spekseihin ei ole luottamista.
Jep, samat fiilikset oli, kun tajusin, että on toinenkin langaton standardi. Olen kokonaan missannut ton, että WPC on hallintoelin, joka hyväksyy QI-laitteita JA niillä on oma lataustandardinsakin näemmä...en tajua yhtään mikä tossa on ollut ajatuksena.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 793
Kokeilinkin ja ei toimi...
Kokeile toisella piuhalla, kyllä tavallinen USB-A --> USB-C pitäis toimia. On toki joitain jotka ei toimi. Kuten esim. mun vanhan puhelimen (Huawei) johdolla ei lähde lataamaan mutta muilla piuhoilla kyllä. Tuossa Huawein johdossa on jotan mistä Pixel ei tykkää. Ko. piuha on Huawein omaan pikalausjärjestelmän (SuperCharge 40W).
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kokeile toisella piuhalla, kyllä tavallinen USB-A --> USB-C pitäis toimia. On toki joitain jotka ei toimi. Kuten esim. mun vanhan puhelimen (Huawei) johdolla ei lähde lataamaan mutta muilla piuhoilla kyllä. Tuossa Huawein johdossa on jotan mistä Pixel ei tykkää. Ko. piuha on Huawein omaan pikalausjärjestelmän (SuperCharge 40W).
Olen koittanut varmaan 5 eri merkkisellä piuhalla ja kymmenellä eri usb-a laturilla ja ei lataa...

Ilmoittaa vain yhdistetty, ei ladata

Screenshot_20230817-163239.png
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 793
len koittanut varmaan 5 eri merkkisellä piuhalla ja kymmenellä eri usb-a laturilla ja ei lataa...

Ilmoittaa vain yhdistetty, ei ladata
Jotain eroa tuossa 7a:ssa on tai sitten siinä on jotain vikaa. Mulla 7 Pro ja pl. ongelmat noiden Huawei piuhojen kanssa tämä lataa ihan fine.

EDIT: @Dr. Who kokeile muuttaa seuraavaa asetusta jos se auttaa: Asetukset > Akku > Mukautuvat asetukset ja Mukautuva lataus. Mulla asetus on päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 530
Jotain eroa tuossa 7a:ssa on tai sitten siinä on jotain vikaa. Mulla 7 Pro ja pl. ongelmat noiden Huawei piuhojen kanssa tämä lataa ihan fine.

EDIT: @Dr. Who kokeile muuttaa seuraavaa asetusta jos se auttaa: Asetukset > Akku > Mukautuvat asetukset ja Mukautuva lataus. Mulla asetus on päällä.
Mukautuva lataus lataa puhelimen hitaammin täyteen herätykseen mennessä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jotain eroa tuossa 7a:ssa on tai sitten siinä on jotain vikaa. Mulla 7 Pro ja pl. ongelmat noiden Huawei piuhojen kanssa tämä lataa ihan fine.

EDIT: @Dr. Who kokeile muuttaa seuraavaa asetusta jos se auttaa: Asetukset > Akku > Mukautuvat asetukset ja Mukautuva lataus. Mulla asetus on päällä.
Sain toimimaan usb-a latureilla , mutta vain yhdellä piuhalla missä ei lue mitään joka ollut autossa käyttämättömänä? :zoom:

Ugreenin piuhoilla ja samsungin piuhoilla ei toimi..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 405
Olen koittanut varmaan 5 eri merkkisellä piuhalla ja kymmenellä eri usb-a laturilla ja ei lataa...

Ilmoittaa vain yhdistetty, ei ladata

Onko nuo laturit "tyhmiä" mitä oot kokeillut? Eli tukeeko ne mitään pikalatausta? Käsittääkseni jotkut puhelimet kieltäytyy lataamasta, jos laturi ei osaa keskustella samalla kielellä. Samaten piuhat ei toimi jos niissä ei ole niitä datalinjoja, monessa pelkästään lataukseen olevassa piuhassa ilmeisesti näin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko nuo laturit "tyhmiä" mitä oot kokeillut? Eli tukeeko ne mitään pikalatausta? Käsittääkseni jotkut puhelimet kieltäytyy lataamasta, jos laturi ei osaa keskustella samalla kielellä.
Osa tyhmiä osa Ugreenin jotain pikalatausta tukevia, kaikki laturit toimii nyt tuolla yhdellä piuhalla minkä löysin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 405
Osa tyhmiä osa Ugreenin jotain pikalatausta tukevia, kaikki laturit toimii nyt tuolla yhdellä piuhalla minkä löysin...
Päivitinkin jo viestiä, että myös piuhan pitää mahdollistaa keskustelu laturin kanssa. Osassa varsinkin USB c - C piuhoissa on pelkät jännite johtimet jolloin puhelin kieltäytyy lataamasta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Päivitinkin jo viestiä, että myös piuhan pitää mahdollistaa keskustelu laturin kanssa. Osassa varsinkin USB c - C piuhoissa on pelkät jännite johtimet jolloin puhelin kieltäytyy lataamasta.
Joo ei mitään, on vain eka puhelin mikä kiukutellut latauksen kanssa jos laturi tai johto ovat mallia tyhmä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 530
Aika helposti tulee 6a takakanteen jälkiä, vaikka suojakuori käytössä. Kamerapalkissa on imakin suojalasi, lasi edelleen naarmuton useamman kuukauden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Sanokaapas miten Home screenin vasemmasta yläkulmasta saa pois tuon päivämäärän/kellonajan, jotta voisi laittaa tilalle jonkin Widgetin, jolla hoitaa sama asian paremmin ja tyylikkäämmin? Asetuksista saa vain kustomoitua, että mitä kaikkea paskaa se näyttää, mutta pois ei näytä lähtevän millään, eikä sitä ilmeisesti saa edes siirrettyä toiseen kohtaan, vai kuinka? Voiko tämä tosiaan olla näin kökkö?

Edit.
Ei helvetti, ei sitä näköjään saa pois millään:

Google has coded the At a Glance widget at the top left of the screen and it won’t come with any option to move it to any other location, let alone remove it from the screen. At the most, you can remove the weather information but that’s about it. The section showing day and date will forever be present there.
Jos olisin halunnut tällaista "kyllä me tiedetään paremmin mitä sinä haluat ja tarvitset" -tasoista pakottamista, olisin ostanut iPhonen. :D
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 173
Juu tuo perkeleen kiinteä widgetti ollut siellä jököttämässä ensimmäisistä pixeleistä asti. Ainoa keino on vaihtaa launcheria joka taas sitten muut ongelmat yhteensopivuuden ja toimimisen päivitysten yms kanssa.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
235
Nova Launcher ollut itsellä 10 v käytössä, olisiko vain kerran jossain isommassa Android-versiopäivityksessä (8/Oreo?) jotain pientä asetuksista tarvinnut säätää. Ei mitään isompaa kertaakaan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
221
Vahva suositus Nova Launcherille, ollut käytössä jokaisessa puhelimessa ainakin OP 5:sta asti enkä kyllä allekirjoita että olis ollu ongelmia minkään kanssa. Muokattavuuskin omaa luokkaansa esim. Pixel launcheriin verrattuna.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
822
Samaa miettinyt, Novassa saa myös mahdutettua enemmän kuvakkeita yhdelle sivulle. Mutta ole nyt silti pysynyt Pixelin omassa launcherissa, vaikka maksettu Nova löytyy, kun olen mieltänyt sen vähän niin kuin osaksi sitä Pixel-juttua.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Samaa miettinyt, Novassa saa myös mahdutettua enemmän kuvakkeita yhdelle sivulle. Mutta ole nyt silti pysynyt Pixelin omassa launcherissa, vaikka maksettu Nova löytyy, kun olen mieltänyt sen vähän niin kuin osaksi sitä Pixel-juttua.
Mulla on kanssa vuosien varrella ollut vaikka millaista launcheria, mutta vain siksi, kun oletuksissa on ollut jotain rajoituksia/puutteita. En kuitenkaan haluaisi niitä käyttää viemässä muutenkin rajallisia resursseja, niin yritän kärvistellä oletuksilla.

Tuo oli ensimmäinen asia mikä tässä tökkii ja kakkosena on näppäimistö, jonka tekstinkorjaus ja muut automaattitoiminnot ovat aika kehnoja verrattuna aiemmin käyttämääni Swiftkeyhin. Olenko vähän yksinkertainen, vai eikö tuossa Gboardissa saa määriteltyä edes automaattista välilyöntiä pilkun/pisteen jälkeen?

Näppis menee näillä näkymin saman tien vaihtoon, mutta tuota launcherin vaihtamista yritän vielä välttää.

Edit.
Aah, onpa kotoisa olo, kun vaihtoi näppiksen takaisin SwiftKeyhin. Se siitä "puhtaan Androidin" käyttämisestä, tulvaportit on avattu. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 320
On siinä automaattinen piste olemassa.
Tupla välilyönti tekee pisteen ja sen jälkeen välilyönnin kyllä (itse en tuosta tykkää), mutta käsittääkseni tässä tapauksessa haettiin toimintoa, että jos itse laittaa pisteen, niin tulisi automaattisesti välilyönti ja tuo toiminto on vasta Beta vaiheessa ja toimii ainoastaan US näppiksellä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Tupla välilyönti tekee pisteen ja sen jälkeen välilyönnin kyllä (itse en tuosta tykkää), mutta käsittääkseni tässä tapauksessa haettiin toimintoa, että jos itse laittaa pisteen, niin tulisi automaattisesti välilyönti ja tuo toiminto on vasta Beta vaiheessa ja toimii ainoastaan US näppiksellä.
Juuri näin ja sama pilkulle. Ja myös sanojen pyyhkiminen backspacen pitkällä painalluksella. Ei luulisi olevan niin ongelmallisia ja vaikeita koodata, että pitää kielialue kerrallaan testata.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 320
Juuri näin ja sama pilkulle. Ja myös sanojen pyyhkiminen backspacen pitkällä painalluksella. Ei luulisi olevan niin ongelmallisia ja vaikeita koodata, että pitää kielialue kerrallaan testata.
En tosiaan ymmärrä tuota Beta juttua tuossa, että vain US näppiksellä voi testata, eiköhän se piste ole piste joka kielellä (tai ainakin suurimmalla osalla). Ja kerta on erikseen valittavissa oleva ominaisuus, niin sekin lisää tuon rajauksen typeryyttä, kai käyttäjä ny osaa itse valita sen, jos haluaa testata omalla kielellään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 191
Juuri näin ja sama pilkulle. Ja myös sanojen pyyhkiminen backspacen pitkällä painalluksella. Ei luulisi olevan niin ongelmallisia ja vaikeita koodata, että pitää kielialue kerrallaan testata.
Sanojen pyyhkiminen onnistuu ainakin painamalla backspace pohjaan ja pyyhkäisemällä vasemmalle. Mitä enemmän vetää vasemmalle sitä enemmän valitsee sanoja, oikealle taas poistaa valinnasta ja sormen nosto poistaa sanat. Toimii oikein mainiosti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Sanojen pyyhkiminen onnistuu ainakin painamalla backspace pohjaan ja pyyhkäisemällä vasemmalle. Mitä enemmän vetää vasemmalle sitä enemmän valitsee sanoja, oikealle taas poistaa valinnasta ja sormen nosto poistaa sanat. Toimii oikein mainiosti.
Joo, tiedän tuon, mutta minun mielestä se on kömpelö ja usein lähtee liian paljon kerralla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Samaa miettinyt, Novassa saa myös mahdutettua enemmän kuvakkeita yhdelle sivulle. Mutta ole nyt silti pysynyt Pixelin omassa launcherissa, vaikka maksettu Nova löytyy, kun olen mieltänyt sen vähän niin kuin osaksi sitä Pixel-juttua.
On tuo Pixelin oma launcher kyllä sujuva, mutta niin mahdottoman rajoittunut, että tunti tunnilta lähestyy raja asentaa tilalla Nova Launcher tai joku muu kehittyneempi versio. Viimeisimpänä ärsytyksenä se, ettei voi lisätä sovelluksia kansioihin App drawerissa. Googlen ideologiset aivopierut ovat kyllä välillä aika ihmeellisiä, mutta onneksi eivät ole sentään estäneet ainakaan vielä muiden launchereiden käyttämistä.

Edit.
Kamelin selkä katkesi ja oli pakko ostaa Nova Launcherin täysi versio. On se kyllä paljon parempi kuin Pixelin oma kökkö-laucher, mutta siinäkin on parannettavaa. Sovelluksia ei mm. näytä voivan ryhmitellä App drawerissa kansioihin raahaamalla niitä toistensa päälle, vaan ryhmittely pitää tehdä kömpelösti Novan asetusten kautta ruksimalla sovellukset kansioihin. Home screenissä tuo sentään onnistuu ilman valikkokahlausta. Lisäksi työpöydän kello-widgetissä ei näytä saavan vaihdettua päivämäärää meikäläiseen muotoon, vaan se noudattaa väkisin puhelimen kieliasetusta, eli nyt siinä lukee "Monday 21 Aug", kun tykkäisin itse enemmän ihan vaan "21.8.2023" -muotoisesta esitystavasta. Piilotetut sovellukset löytyvät edelleen haulla, mutta se nyt ei onneksi haittaa mitään ainakaan omalla kohdalla, kun ne ovat lähinnä jotain kellotaulujen appeja ja muuta tauhkaa.

No, kaikkea ei voi saada ja on tämä nyt taas parempi kuin ei mitään. Vielä kun olisi joku järkevä tapa saada mainokset pois Chromesta ja Youtubesta, mutta se ei ole pätkän vertaa Googlen intresseissä, joten ei ole tapahtumassa. Roottaus tai epämääräiset VPN-ratkaisut eivät ole todellinen vastaus tähän ongelmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
On tuo Pixelin oma launcher kyllä sujuva, mutta niin mahdottoman rajoittunut, että tunti tunnilta lähestyy raja asentaa tilalla Nova Launcher tai joku muu kehittyneempi versio. Viimeisimpänä ärsytyksenä se, ettei voi lisätä sovelluksia kansioihin App drawerissa. Googlen ideologiset aivopierut ovat kyllä välillä aika ihmeellisiä, mutta onneksi eivät ole sentään estäneet ainakaan vielä muiden launchereiden käyttämistä.

Edit.
Kamelin selkä katkesi ja oli pakko ostaa Nova Launcherin täysi versio. On se kyllä paljon parempi kuin Pixelin oma kökkö-laucher, mutta siinäkin on parannettavaa. Sovelluksia ei mm. näytä voivan ryhmitellä App drawerissa kansioihin raahaamalla niitä toistensa päälle, vaan ryhmittely pitää tehdä kömpelösti Novan asetusten kautta ruksimalla sovellukset kansioihin. Home screenissä tuo sentään onnistuu ilman valikkokahlausta. Lisäksi työpöydän kello-widgetissä ei näytä saavan vaihdettua päivämäärää meikäläiseen muotoon, vaan se noudattaa väkisin puhelimen kieliasetusta, eli nyt siinä lukee "Monday 21 Aug", kun tykkäisin itse enemmän ihan vaan "21.8.2023" -muotoisesta esitystavasta. Piilotetut sovellukset löytyvät edelleen haulla, mutta se nyt ei onneksi haittaa mitään ainakaan omalla kohdalla, kun ne ovat lähinnä jotain kellotaulujen appeja ja muuta tauhkaa.

No, kaikkea ei voi saada ja on tämä nyt taas parempi kuin ei mitään. Vielä kun olisi joku järkevä tapa saada mainokset pois Chromesta ja Youtubesta, mutta se ei ole pätkän vertaa Googlen intresseissä, joten ei ole tapahtumassa. Roottaus tai epämääräiset VPN-ratkaisut eivät ole todellinen vastaus tähän ongelmaan.
Youtubesta saat mainokset pois maksamalla, samalla saat musiikkisovelluksen niin ei tarvitse asentaa Spotifytä tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 578
Ja selaimesta mainokset lähtee käyttämällä Firefoxia ja uBlock-lisäosaa ja Youtubesta tosiaan Youtube premiumilla.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
586
Kamelin selkä katkesi ja oli pakko ostaa Nova Launcherin täysi versio. On se kyllä paljon parempi kuin Pixelin oma kökkö-laucher, mutta siinäkin on parannettavaa.
Lawnchair on myös kokeilemisen arvoinen jos tykkää Pixelin omasta launcherista, mutta haluaa enemmän muokattavuutta. Tämä kannattaa ladata valmistajan sivuilta, sillä Play kaupassa on ikivanha versio.

Ja selaimesta mainokset lähtee käyttämällä Firefoxia ja uBlock-lisäosaa.
Tai sitten vaihtaa Vivaldiin, jolloin ei tarvitse edes erillistä adblock-lisäosaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Ja selaimesta mainokset lähtee käyttämällä Firefoxia ja uBlock-lisäosaa ja Youtubesta tosiaan Youtube premiumilla.
Tabletissa olen Firefoxia tuon vuoksi käytellytkin, mutta siinä on sitten taas omat pikkujuttunsa miinuksena Chromeen verrattuna. Valintojen maailma ja silleen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Kamelin selkä katkesi ja oli pakko ostaa Nova Launcherin täysi versio. On se kyllä paljon parempi kuin Pixelin oma kökkö-laucher, mutta siinäkin on parannettavaa.
Osaisiko joku vinkata millä tavalla Nova Launcherin saisi siirtymään Pixelissä siihen ensisijaiselle home screenille jos näkymä on jollakin muulla sivulla?

Jos mikä tahansa sovellus on auki, niin sinne pääsee aina pyyhkäisemällä näytön alhaalta ylös, mutta se ei kuitenkaan toimi, jos on jollakin muulla home screenin sivulla.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
255
Osaisiko joku vinkata millä tavalla Nova Launcherin saisi siirtymään Pixelissä siihen ensisijaiselle home screenille jos näkymä on jollakin muulla sivulla?

Jos mikä tahansa sovellus on auki, niin sinne pääsee aina pyyhkäisemällä näytön alhaalta ylös, mutta se ei kuitenkaan toimi, jos on jollakin muulla home screenin sivulla.
Ainakin omassa sampassa toimii myös homescreenillä alhaalta ylöspäin swaippaus, niin siirtyy valitulle "home" screenille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 588
Viestejä
4 289 244
Jäsenet
71 683
Uusin jäsen
Qlio

Hinta.fi

Ylös Bottom