Pivo on pilattu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArtoR
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä ole K-Plussa kortin yhdistäminen onnistunut. Pistin aspaan tästä viestiä, niin selvisi että sen lisääminen ei pitäisikään olla mahdollista sovelluksen kautta. Se pitäisi yhdistää korttiin pankin kautta.
Miksi sovelluksessa sitten on etukortin lisäysmahdollisuus, jos se ei toimi? Tai jos sitä ei pitäisi ollenkaan käyttää?
Vai onko se tulevaisuutta varten, kun muidenkin pankkien kortteja saattaisi pystyä lisäämään sovellukseen?

Itsellä ei toimi plussat, ja on maksukorttiin ollut liitettynä. Tarjoaa pivossa liittämismahdollisuutta, joka aina epäonnistuu. Hidasta sähköpostikeskustelua käynyt jo useemman viikon aspan kanssa. Pitäisi jaksaa vielä ilmoittaa, että kyllä, on maksukorttiin liitetty plussa.
 
Pivohan tosiaan päivittyi tuossa muutama kuukausi sitten, sen jälkeen ei ole lähimaksu toiminut. Onko tässä uudessa versiossa edes mahdollista saada lähimaksua toimimaan? En ainakaan nopeasti itse löytänyt mahdollisuutta lisätä lähimaksuominaisuutta käyttöön.

Siis tämä Pivon uusi versio lyö tuplamaksuja siihen päivittäisnäkymään aika usein.

Esimerkiksi viime sunnuntain K-Kauppa.

KORTTIMAKSU -28,05
PKORTTIMAKSU -28,05

Sama tapahtui aiemmin Salessa (S-etukauppa)

KORTTIMAKSU -4,44
PKORTTIMAKSU -4,44

Ja sama tapahtui myös kioskilla.

Itsellä sama homma, varsinkin jos maksaa luotolla, ja sitten eräpäivänä maksaa luottolaskun pois niin näyttää kuukausikulutus aika hulppealta. Vanhassa versiossa toimi tuo kulutuksen seuranta paremmin.
 
Pivohan tosiaan päivittyi tuossa muutama kuukausi sitten, sen jälkeen ei ole lähimaksu toiminut. Onko tässä uudessa versiossa edes mahdollista saada lähimaksua toimimaan? En ainakaan nopeasti itse löytänyt mahdollisuutta lisätä lähimaksuominaisuutta käyttöön.

Pitää olla Debit-kortti, sen saa kyllä tilattua ilmaitteeksi, Debit/Credit-kortilla ei enää pysty maksamaan.

Itsellä sama homma, varsinkin jos maksaa luotolla, ja sitten eräpäivänä maksaa luottolaskun pois niin näyttää kuukausikulutus aika hulppealta. Vanhassa versiossa toimi tuo kulutuksen seuranta paremmin.

Kulutuksen seuranta sinällään on ihan turha, mutta tuo päivittäisnäkymä siitä janalta on ihan kätevä, mutta nyt se ei siis toimi "oikein".

Tuli viikonloppuna tehtyä baarireissu ja jätin lompakon kotiin ja pelkällä puhelimella onnistui kyllä niin taksit/baarit/mäkkärit ok.
 
Onko käytössä siis pivo? Miten lähimaksun saa liitettyä tuohon pivoon?

Tällähetkellä onnistuu vain OP-debit kortin yhdistäminen, yhdistelmäkorttia eli debit/credit ei voi liittää Pivoon. Jos sinulla on debit kortti niin pitäisi liittämisen onnistua asetuksien tilit ja kortit kohdasta.
 
Pivo toimii hyvin pelkän näytön avaamisella, paitsi Alkossa, piti avata Pivon sovellus, sitten toimi. Onko Alkolla jokin tiukempi sopimus?
 
Pivo toimii hyvin pelkän näytön avaamisella, paitsi Alkossa, piti avata Pivon sovellus, sitten toimi. Onko Alkolla jokin tiukempi sopimus?

Ilmoittiko Pivo että avaa sovellus? Nähtävästi tekee näin jos puhelimen lukitus on riittävän kauan auki. Ainakaan itsellä ei ole tullut sitä enään vähään aikaan, kun olen käyttänyt näytön kiinni jos on tullut kassajonossa näprättyä luuria.
 
jotain vikaa tässä nyt on. taas piti avata pivo ennen kuin maksu onnistui. eilen lentoasemalla ei onnistunut. mutta sama kassa myöhemmin niin ok :btooth:
 
Nyt toimii Pivolla maksaminen, mutta aina pyytää puhelimen PIN-koodin ennen kuin maksu menee läpi. Käytännössä puhelinta joutuu hinkkaamaan kahdesti maksupäätteellä :grumpy:
 
Tuli K-Kaupalta postia. Siis siinä sanotaan näin.

Hei, pankista saamamme tiedon mukaan sinulla on Plussa-ominaisuudella varustettu pankin maksukortti. Asiakasrekisterimme mukaan sinulla ei kuitenkaan ole voimassaolevaa Plussa-asiakkuutta. Ilman Plussa-asiakkuutta korttisi ei kerrytä Plussa-pisteitä.

Perustamme sinulle maksutta oman asiakkuuden, kun onlet palauttanut täytetyn ja allekirjoitetun hakemuksen.

Kyllä minusta Plussat on toiminut mutta kun Plussa-chatistä kysyin niin siihen uuteen Debit-korttiin ei ollut tiliä näkyvissä. Eli Osuuspankki ryssi varmaan tän jotenkin?

En kyllä käsitä, kun olen aivan varma että Plussa-tarjoukset kyllä näkyi kuitilla ja ne suorat alennukset tuotteistakin toimivat.

Täytin lappusen ja vien postiin, mutta on tämäkin nyt taas :beye:
 
Eilen kysyi itelläki pitkästä aikaa Pivon avaamista ennen maksua. Ja kesti taas tautisen kauan että se aukesi...

Tuli K-Kaupalta postia. Siis siinä sanotaan näin...

Täytin lappusen ja vien postiin, mutta on tämäkin nyt taas :beye:

No tää on aika tuuheeta.o_O
 
Jaahans, oli tosiaan Pivon sovellus uudistunut sitten viime käytön (noin 1kk sitten) ja kaikki alkoi nollista, eli piti kirjautua sisään vanhanaikaisesti avainlukulistalla ja varmistaa SMS-viestillä, että käytössä on sama numero kuin aiemmin jne. Pikaisella vilkaisulla näyttää taas yhdeltä muutokselta muutoksen vuoksi, joskaan käynnistys ei taida enää vilkutella tervetulotekstiä yhtä kauan kuin aiemmin. Sovellus edellyttää aiemman 4-numeroisen PIN-koodin sijaan nykyään 6-numeroista koodia. Wau, tällä kyllä taas tietoturva nousee ihan uudelle tasolle. Onneksi tuohon saa kuitenkin sormenjälkitunnistuksen rinnalle. :D

En löytänyt mistään paikkaa, josta sinne voisi lisätä plussakortin. Ei sillä, että tuolla paskalla toimisi lähimaksu muutenkaan, mutta voisihan sen plussan sinne silti lisätä.

Olisin muuten kehunut tähän väliin S-Pankin mobiilisovellusta, mutta olivat näköjään päivittäneet senkin (rakentamalla koko paskan uusiksi perse edellä puuhun -ajatusmallilla) ja nyt se on yhtä amatöörimäinen ja keskeneräiseltä vaikuttava kötöstys kuin Pivokin. Ihme säätämistä näillä ja kyse on kuitenkin pankkitoiminnasta, jonka kohdalla voisi toivoa ja olettaa että asiat tehdään kerrasta kunnolla, mutta kun ei, edes testausta näille ei taideta tehdä, tai sitten testaajat ovat oikeasti jotain Korkeasaaren apinoita.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahans, taas oli Pivon sovellus uudistunut ja kaikki alkoi nollista, eli piti kirjautua sisään vanhanaikaisesti avainlukulistalla ja varmistaa SMS-viestillä, että käytössä on sama numero kuin aiemmin jne. Pikaisella vilkaisulla näyttää taas yhdeltä muutokselta muutoksen vuoksi. Lisäksi sovellus edellyttää aiemman 4-numeroisen PIN-koodin sijaan nykyään 6-numeroista koodia. Wau, tällä kyllä taas tietoturva nousee ihan uudelle tasolle. :D

Olisin muuten kehunut tähän väliin S-Pankin mobiilisovellusta, mutta olivat näköjään päivittäneet senkin (rakentamalla koko paskan uusiksi perse edellä puuhun -ajatusmallilla) ja nyt se on yhtä amatöörimäinen ja keskeneräiseltä vaikuttava kötöstys kuin Pivokin. Ihme säätämistä näillä ja kyse on kuitenkin pankkitoiminnasta, jonka kohdalla voisi toivoa ja olettaa että asiat tehdään kerrasta kunnolla, mutta kun ei.

Ollaan vissiin liian vanhoja, ku "päivitykset" aiheuttaa näin valtavaa muutosvastarintaa. Eikös se ole ihan normaalia, että ohjelmasta poistetaan tai ainakin siirretään mahollisimman piiloon kaikki tarpeellinen ja kaikki turhanpäiväinen paska tungetaan etusivulle? Pivon päivitys on ollut kyllä mainio tarina, ensin julkaistaa täysi raakile. Sitten kehutaan kuinka kohta saadaan "uusia" ominaisuuksia, mitkä tosin jo oli versiossa ennen raakiletta...
 
Samaa ihmettelen kanssa, että miten se on niin vaikeaa tehdä kunnon pankkisoftaa? Ainakin näin OPn asiakkaana sitä toivoisi, että suoraan OP mobiilissa voisi maksaa NFC maksuja. Muuten OP mobiili on mielestäni kyllä varsin onnistunut ja toimiva. Sen sijaan pivo ja nyt uusi s-pankki ovat ihan kuraa.

Mobilepay on suht ok ja toiminu nyt noin yleensä tuo maksaminen sillä s kaupoissa.

Tulisipa joku kunnollinen softa johon voisi lisätä minkä tahansa maksukortin ja kaikki bonus ym. kortit kanssa ja sillä yhdellä ja samalla softalla saisi helposti maksettua sekä nfc että bt maksuja. Mutta taitaa olla toiveajattelua että ikinä tällaiseen pääsisi. Eikä tämäkään vaatisi kuin sen, että mobilepay lisäisi nfc tuen, mutta ei se sitten varmaan ole mahdollista/kannattavaa tai ei vaan viitsitä tms.
 
Nyt kun katselin tarkemmin K-kaupan kuittia niin tosiaan. Vaikka kassa ilmoittaa että Plussa otettu, ja kuittikin kertoo saman niin siltikin.

Plussaa kerryttävät ostokset 3,86

vaikka ostokset olivat 16,22

Vai onko kaljat pois plussan piiristä?
 
Nyt kun katselin tarkemmin K-kaupan kuittia niin tosiaan. Vaikka kassa ilmoittaa että Plussa otettu, ja kuittikin kertoo saman niin siltikin.

Plussaa kerryttävät ostokset 3,86

vaikka ostokset olivat 16,22

Vai onko kaljat pois plussan piiristä?
On suljettu pois. 1.3.2018 alkaen, kun uusi alkoholilaki astui voimaan, ei oo enää saanut alkoholista antaa bonuksia/plussia.
 
On suljettu pois. 1.3.2018 alkaen, kun uusi alkoholilaki astui voimaan, ei oo enää saanut alkoholista antaa bonuksia/plussia.

Jaa, tuota en tiennytkään.

Entä miksi tuo kuitti näyttää että plussaa tulee, mutta kuitenkin kirjettä tulee lujaa luukkuun että saldoa ei kerry?
 
Otin tuossa vanhan uskollisen Galaxy S4 Minin käyttöön iPhoneni takuuhuollon ajaksi, ja sovelluksia asennellessani ihmettelin miksei Pivoa löydy Google Play -kaupasta. No tietokoneella play.google.com ja yritin sitä kautta asentaa, niin ilmoittaa ettei laitteeni tue sovellusta :facepalm: Tablettiini (Galaxy Tab Pro 12.2) olisin saanut asennettua, joten vaatiiko tuo tosiaan vähintään Android 5.0:n? Playn sivuilla lukee vaan android-versiovaatimuksen kohdassa "riippuu laitteesta". Naurettavaa paskaa, MobilePay kyllä toimii aivan loistavasti tällä Android 4.4:lläkin.
 
En löytänyt mistään paikkaa, josta sinne voisi lisätä plussakortin. Ei sillä, että tuolla paskalla toimisi lähimaksu muutenkaan, mutta voisihan sen plussan sinne silti lisätä.
Plussa-kortin voi lisätä Account and cards > Pivo In-store payment MUTTA eipäs voikaan :D

Kirjoitin täällä jo aiemmin, etten onnistunut lisäämään korttia, niin pistin ASPAlle viestiä asiasta.
Tässä vastaus (koostettu kahdesta sähköpostiviestistä):

Onko sinulla Pivon uusin versio käytössäsi? Uudessa versiossa K-plussaa ei tule erikseen liittää korttiin, vaan se on tehty valmiiksi jo pankin puolelta. Tällöin Pivo hakee tiedon suoraan pankin puolelta.

*viestin vaihto*

Pivoon voit liittää maksukortteja, mutta Plussa on kortissa oleva ominaisuus, joka pitää siis liittää pankin puolella.

Eli sovellus tarjoaa asetuksissa jotain sellaista, mikä ei toimi. Voit liittää etukortin sovelluksessa... mutta etpäs voikaan.

Olisin muuten kehunut tähän väliin S-Pankin mobiilisovellusta, mutta olivat näköjään päivittäneet senkin (rakentamalla koko paskan uusiksi perse edellä puuhun -ajatusmallilla) ja nyt se on yhtä amatöörimäinen ja keskeneräiseltä vaikuttava kötöstys kuin Pivokin. Ihme säätämistä näillä ja kyse on kuitenkin pankkitoiminnasta, jonka kohdalla voisi toivoa ja olettaa että asiat tehdään kerrasta kunnolla, mutta kun ei, edes testausta näille ei taideta tehdä, tai sitten testaajat ovat oikeasti jotain Korkeasaaren apinoita.

Tämä. Yksi toimiva sovellus lisää mikä on päivitetty turhaan. Yritin löytää sille omaa valitusketjua, mutta en vielä silloin löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa ihmettelen kanssa, että miten se on niin vaikeaa tehdä kunnon pankkisoftaa? Ainakin näin OPn asiakkaana sitä toivoisi, että suoraan OP mobiilissa voisi maksaa NFC maksuja. Muuten OP mobiili on mielestäni kyllä varsin onnistunut ja toimiva. Sen sijaan pivo ja nyt uusi s-pankki ovat ihan kuraa.

Mobilepay on suht ok ja toiminu nyt noin yleensä tuo maksaminen sillä s kaupoissa.

Tulisipa joku kunnollinen softa johon voisi lisätä minkä tahansa maksukortin ja kaikki bonus ym. kortit kanssa ja sillä yhdellä ja samalla softalla saisi helposti maksettua sekä nfc että bt maksuja. Mutta taitaa olla toiveajattelua että ikinä tällaiseen pääsisi. Eikä tämäkään vaatisi kuin sen, että mobilepay lisäisi nfc tuen, mutta ei se sitten varmaan ole mahdollista/kannattavaa tai ei vaan viitsitä tms.

Kun muutkin Suomessa toimivat pankit toisivat tuen Android Pay ja Apple Pay kaltaisille sovelluksille. Lompakko on jo paljon kevyempi kun olen saanut kirjastokortit ja osa etukorteista sinne talteen. Tai miksei yhdistäisi mobiilimaksamisen suoraan pankkisovellukseen?

Mutta ei, pitää olla omat ohjelmat, jotta päästäisiin mainostamaan omia tai toisten yritysten palveluita (Pivo). Rahankäytön seuraamisesta maksu- ja mainossovellukseksi. Pivolla seurasin ainoastaan rahankäyttöä, kun sai niin nätisti rahankäytön ruudulle, NFC-maksu tuli siinä sivussa.

S-mobiilia käytin aikoinaan etujen ja tankkaamisen takia. Nyt tankkaus on omana sovelluksena (ABC mikälie) ja edut piilotettu monen valikon/näkymien taakse. Muutettiin etujen ja bonusten seuraamisesta täysin pankkisovellukseksi.

OP ja MobilePay ovat toimineet hienosti, toivon vain että eivät ota mallia etenkin Pivosta.
 
En ole saanut Pivon päivittymisen jälkeen kertaakaan maksettua sillä missään. Yleensä lukija sanoo "Virheellinen kortti" tai jotain vastaavaa.

Toimiiko tuo siis nykyään enää kenelläkään?
 
En ole saanut Pivon päivittymisen jälkeen kertaakaan maksettua sillä missään. Yleensä lukija sanoo "Virheellinen kortti" tai jotain vastaavaa.
Toimiiko tuo siis nykyään enää kenelläkään?

Aika heikosti. Jostain syystä tutut jotka maksoi ennen kaiken pivolla, vilauttaa nyt normi pankkikorttia.
 
Toimiiko tuo siis nykyään enää kenelläkään?

Eipä tuo enää toimi kuin täysin satunnaisesti. Yleensä tulee jotain korttiherjaa, tunnistusherjaa ja ties mitä herjaa. Käytännössä se on vähän arpapeliä nyt, et onnaako tuolla mikään vai ei. Tämän johdosta siirryin takaisin ihan normikortin käyttäjäksi. Ehkei me olla tarpeeksi diginatiiveja snäppäilijöitä, jotta voitaisiin ottaa tällainen softa vastaan.
 
Toimiiko tuo siis nykyään enää kenelläkään?

Sanotaan nyt varovaisesti että n. sata ostoa erinäisissä paikoissa ja ainoastaan kerran on joutunut kaivamaan kortin taskusta maksaakseen, ja tuollakin kertaa varmaan olisi riittänyt että olisi kerran vielä yrittänyt.
 
Pivoon voi tällä hetkellä luottaa 99% jos on nähnyt vaivan, että laittanut kaiken jiiriin.
Eli tilattu "OP-visa Debit" -kortti, laitettu se Pivoon ja Pivossa asetukset "salli kotinäytöstä maksaminen" yms. painettuna. Toki jos puhelimen näyttölukko menee päälle, ei maksu onnistu (eikä pidäkään)-

Eli Pivo toimii, jos on nähnyt vaivan. Itsellä toistaiseksi 100% onnistuminen sen jälkeen, kun "kaiken korjasin". Mobile Pay sen sijaan ei ole toiminut S-ryhmässä viimeiseen +10 kertaan, vaikka jo asensin sen uudellenkiin kerran...

Google Pay -kiitos..
 
Joo, itellä on Google Paylla onnistunut kaikki maksutapahtumat yhtä lukuunottamatta marraskuusta vai mistä lähtien nyt onkaan, kun Nordea otti käyttöön. Sitä ennen ei Pivollakaan ollut ongelmia.
 
Pivoon voi tällä hetkellä luottaa 99% jos on nähnyt vaivan, että laittanut kaiken jiiriin.
Eli tilattu "OP-visa Debit" -kortti, laitettu se Pivoon ja Pivossa asetukset "salli kotinäytöstä maksaminen" yms. painettuna. Toki jos puhelimen näyttölukko menee päälle, ei maksu onnistu (eikä pidäkään)-

Eli Pivo toimii, jos on nähnyt vaivan. Itsellä toistaiseksi 100% onnistuminen sen jälkeen, kun "kaiken korjasin". Mobile Pay sen sijaan ei ole toiminut S-ryhmässä viimeiseen +10 kertaan, vaikka jo asensin sen uudellenkiin kerran...

Google Pay -kiitos..
"Jos on nähnyt vaivan"!? Eihän tuossa ole mitään vaivaa nähtäväksi, kun ei siinä uudessa versiossa ole käytännössä edes mitään asetuksia muokattavaksi. Vai pitäisikö tälle uudelle Pivolle (v3.0.4) tilata joku uusi kortti? Minulla siellä on "OP-Visa Yhdistelmä Debit", joka on toiminut tähän saakka ihan kohtuullisesti Pivon kanssa. Eikö se siis enää toimi ja jos ei, niin miksi ihmeessä ei ja missä asia on kerrottu?

Ja siis missä siellä uuden Pivon asetuksissa pitäisi olla tuollainen "salli kotinäytöstä maksaminen"? Ei minulla ainakaan ole sellaista missään Pivon asetuksissa, tai sitten se on survottu niin syvälle tuon käyttöliittymäkötöstyksen syövereihin, ettei sinne aurinko paista.

Pivo ei ole mikään uusi tuttavuus, sillä olen käyttänyt sitä kutakuinkin sen julkaisusta lähtien ja maksanut sillä about satakunta kertaa (jonka aikana virhetilanteita ehkä noin 5-10%, eli edelleen aivan liikaa, mutta pääsääntöisesti se on kuitenkin tähän saakka toiminut). Tämän uuden version kanssa ei maksu ole onnistunut vielä kertaakaan. En tiedä minkä tähtien pitää olla ja missä asennossa jotta se toimisi, mutta ainakaan tällä omalla yhdistelmällä (OP, Sony XZ1C ja uusin Pivo) ei ole vielä onnea ollut. Puhelin auki, Pivo tulille, sormenjälkitunnistus, kosketus päätteeseen --> pääte totetaa tylysti "Virheellinen kortti" tms ja se siitä sitten.

Tappaa tehokkaasti koko mobiilimaksamisen idean, kun edes jäätelölle ei uskalla lähteä pelkän luurin kanssa, koska todennäköisyys maksun epäonnistumiselle lähentelee 100%. Uskomatonta että kehitys junnaa edelleen tässä tilassa, vaikka tätäkin tahkoa on kierretty jo vaikka kuinka monta vuotta. Olen todennut tämän aiemminkin, mutta hävetä saisivat, kun eivät parempaan pysty.
 
Viimeksi muokattu:
Yhdistelmä Debit. Kun pitää olla pelkkä Debit että toimisi uusimman Pivon kanssa.
 
Yhdistelmä Debit. Kun pitää olla pelkkä Debit että toimisi uusimman Pivon kanssa.
No niinpä tietenkin.En ole ihan heti hommaamassa taas yhtä uutta korttia nykyisen rinnalle ja maksamassa siitä kuukausimaksua.

Toivottavasti koko Pivo menee nurin mahdollisimman pian. Harva sovellus on ollut kehityskaarensa alusta lähtien näin epävarma ja kömpelö kasa paskaa.
 
No niinpä tietenkin.En ole ihan heti hommaamassa taas yhtä uutta korttia nykyisen rinnalle ja maksamassa siitä kuukausimaksua.

Toivottavasti koko Pivo menee nurin mahdollisimman pian. Harva sovellus on ollut kehityskaarensa alusta lähtien näin epävarma ja kömpelö kasa paskaa.

Noo ei se maksa mitään, kun oli niin kova älämölö päällä Facebookissa.

Enkä todellakaan toivo että menisi nurin.
 
En kyllä kanssa tajua tota debit juttua. Eihän kenelläkään varmaan edes ole tommosta pelkkää debit korttia? Ja miksi ihmeessä edes olisi kun yhtä hyvin voi olla debit/Credit. Ja miten voi olla niin vaikeaa saada debit/Credit toimimaan pivossa? Ja miksi op tekee noin huonoa softaa? Ei vaan voi käsittää että miten noin iso firma voi hoitaa tällaisen asian näin uskomattoman huonosti?
 
Noo ei se maksa mitään, kun oli niin kova älämölö päällä Facebookissa.
Näytti olevan maininta, että hankinta on maksuton elokuun 2019 loppuun saakka ja kuukausimaksut rullaavat vasta 06/2020 lähtien. Ilmainen se ei siis ole kuin hetkellisesti.

Pivon lähimaksu

Enkä todellakaan toivo että menisi nurin.
Minä toivon. Ei ole kenenkään etu, että tällaiset kötöstykset saavat liikaa jalansijaa.
 
Minä toivon. Ei ole kenenkään etu, että tällaiset kötöstykset saavat liikaa jalansijaa.

Usko on kova että saavat kuntoon. Nytkään ei huonolta näytä, tosin ei nopealtakaan maksun kannalta, mutta siltikin maksan mieluummin tällä kuin kortilla. Korttikoneethan ne suurin este tuntuvat olevan, kun ei toimi tuossa lähimaksussa normikortitkaan vaan sirun ja tunnusluvun työntämällä homma käy nopeammin. Jota en siis todellakaan toivo joutuvan rakoon työntelevän ja näppäilemään piniä aina.
 
Usko on kova että saavat kuntoon. Nytkään ei huonolta näytä, tosin ei nopealtakaan maksun kannalta, mutta siltikin maksan mieluummin tällä kuin kortilla. Korttikoneethan ne suurin este tuntuvat olevan, kun ei toimi tuossa lähimaksussa normikortitkaan vaan sirun ja tunnusluvun työntämällä homma käy nopeammin. Jota en siis todellakaan toivo joutuvan rakoon työntelevän ja näppäilemään piniä aina.
Kortillahan lähimaksu toimii nykyään alle 50€ ostoksissa pelkästään korttia vilauttamalla todella näppärästi ja ongelmitta ja plussatkin rekisteröityvät samalla, jos se on liitetty korttiin. S-bonarit pitää OP-kortin tapauksessa höylätä erillisellä kortilla, mutta se on eri asia. About joka 20. ostoskerta kysytään PIN-varmennusta, mutta tuo random-tarkistus kuuluu lähimaksun turvaprotokollaan. Näin ainakin tuolla samaisella OP-Visa Debit -yhdistelmäkortilla.

Helvetti jäätyy ennen kuin mobiilimaksun kanssa ollaan siinä tilanteessa, että maksu onnistuu yhtä ripeästi kuin kortilla, tai että ylipäätään uskaltaa jättää kortin kotiin.

Samaa mieltä että voisi mennä koko roska nurin ja op tulla järkiinsä ja alkaa tukemaan Google payta.
Siellä on taustalla joku huuruinen idea tehdä Pivolla ja siihen liitetyillä muilla etuisuuksilla bisnestä, joten ei taida olla ihan heti tämä järkiintyminen tapahtumassa.

Mää käyttämässä jotain helkutin maksullista Cityshopparia. Hurrrdurrrr!
 
Kyllä mitä kysyin yhdestä vakipaikasta niin se lähimaksu tökkii ihan yhtä paljon oli sitten minun pivo tai jonkun lähimaksukortti. Mut tohon piti tulla itse korttikonelaitteeseen jokin päivitys joka korjaa asian.
 
Kyllä mitä kysyin yhdestä vakipaikasta niin se lähimaksu tökkii ihan yhtä paljon oli sitten minun pivo tai jonkun lähimaksukortti. Mut tohon piti tulla itse korttikonelaitteeseen jokin päivitys joka korjaa asian.
Jaa-a, enpä tiedä muista, mutta omalla kohdalla ei ole ollut vuosikausiin enää mitään ongelmia lähimaksuissa, enkä ole kuullut sellaisista kavereilta/kollegoiltakaan. Voisikohan vika tosiaan olla siinä vakipaikan kortinlukijassa, eikä itse lähimaksussa?
 
Helvetti jäätyy ennen kuin mobiilimaksun kanssa ollaan siinä tilanteessa, että maksu onnistuu yhtä ripeästi kuin kortilla, tai että ylipäätään uskaltaa jättää kortin kotiin.
Itse käyttänyt Apple Payta jotakuinkin siitä lähtien, kun tuli Suomeen. Maksutapahtumia se 1000+ ja yhden ainoan kerran temppuili, sekin korjaantui ihan vaan yrittämällä uudelleen. Se, että OP ja MobilePay ovat kädettömiä, ei tarkoita etteikö mobiilimaksaminen olisi toimiva ja luotettava konsepti. Nykyään minulla kulkee kukkaro mukana enää lähinnä poikkeustapauksissa ja kunhan vielä henkkarit saa puhelimeen niin tuskin enää sitäkään vähää.

Edit: ja maksaminen on yhtä nopeaa kuin kortilla; peukku valmiiksi kotinapin päälle, puhelin maksupäätteen kylkeen ja plim, hyväksytty.
 
Itse käyttänyt Apple Payta jotakuinkin siitä lähtien, kun tuli Suomeen. Maksutapahtumia se 1000+ ja yhden ainoan kerran temppuili, sekin korjaantui ihan vaan yrittämällä uudelleen. Se, että OP ja MobilePay ovat kädettömiä, ei tarkoita etteikö mobiilimaksaminen olisi toimiva ja luotettava konsepti. Nykyään minulla kulkee kukkaro mukana enää lähinnä poikkeustapauksissa ja kunhan vielä henkkarit saa puhelimeen niin tuskin enää sitäkään vähää.

Edit: ja maksaminen on yhtä nopeaa kuin kortilla; peukku valmiiksi kotinapin päälle, puhelin maksupäätteen kylkeen ja plim, hyväksytty.
Ihan kiva, mutta yhden valmistajan laitteilla toimivalla konseptilla ei kuuhun mennä.

Mobiilimaksaminen on tulevaisuutta, mutta tällä hetkellä se on näiden kaikkien sooloilujen vuoksi ihan hirveää skeidaa kuluttajien suuntaan. Kehittäisivät ensin yhden yhteisen standardin, jonka päälle sitten jokainen voisi sooloilla omat juttunsa ja käyttöliittymänsä, mutta kun ei.
 
Samaa mieltä että voisi mennä koko roska nurin ja op tulla järkiinsä ja alkaa tukemaan Google payta.

Sehän Pivo voisi olla sitä kaipaaville Osuuspankillakin tarjolla vaihtoehtona Google Paylle ja Apple Paylle.

Tosin veikkaisin että 99+ prosenttia ottaisi sen Google Payn tai Apple Payn ja Pivo jäisi jollekkin Pihtiputaan mummolle joka ei koskaan edes käytä sitä mihinkään.

Jotenkin noista suomalaisten pankkien omista lähimaksusovelluksista tulee mieleen 1980- ja 1990-luku jolloin suomalaisilla pankeilla oli omat debit-korttisysteeminsä.

Tällä vuosituhannella ne kansalliset omat pankkikortttiviritelmät on heivattu menemään ja korvattu lähinnä Visan ja Mastercardin debit- ja credit korteilla ja niiden online-korteilla.

Sitä en tiedä mikä hinku suomalaisilla pankeilla on tuoda ja kehitellä noita omia lähimaksusysteemeitään kun lopputulos on etukäteen tiedossa että jossain vaiheessa ne korvataan jollakin globaalilla systeemillä tyyliin Google Pay.
 
Voisikohan vika tosiaan olla siinä vakipaikan kortinlukijassa, eikä itse lähimaksussa?

Asiakkaan kannalta se on se ja sama missä vika on. Lähimaksu ei toimi, niin lähimaksu ei silloin toimi.

Minulla uusi Pivo on toiminut ongelmitta siitä asti kun uusi kortti tuli näkyviin. Kertaakaan ei ole joutunut korttia kaivamaan esiin ja kahdesti on joutunut avaamaan sovelluksen että maksu on onnistunut. Liekkö tämä on sama turvaominaisuus kuin korteissa, eli vaaditaan välillä "pin". Arviolta maksutapahtumia parin kuukauden ajalta on noin 100 kpl.

Vielä en ole käynyt kokeilemassa Vikajärven kahvilan maksupäätettä, joka ainakin vanhalla Pivolla ilmoitti aina että syötä kortti.:confused2:
 
Asiakkaan kannalta se on se ja sama missä vika on. Lähimaksu ei toimi, niin lähimaksu ei silloin toimi.
Toki, mutta tarkoitinkin juuri sitä ettei siinä ole ollut ongelmia omien/tuttavien kokemusten mukaan juuri missään. Jjjjussin kommentin mukaan ongelmia on ollut jatkuvasti, mutta se perustui ilmeisesti yhteen liikkeeseen.
 
Kortilla lähimaksu on toiminut aina, poikkeuksena tilanteet, joissa lähimaksuja on putkeen liian monta ja pääte vaatii pin-koodin. Uuden Pivon toimintavarmuus on sen sijaan ollut todella heikko uudesta debit-kortista huolimatta.

Eilen maksu onnistui ensimmäistä kertaa k-kaupassa. Otin Pivosta plussa-toiminnon pois päältä ja latasin plussan oman sovelluksen. Täytyy jatkaa havaintoja, jos se näin toimisi.

Hassua sinänsä, kun minulla on debit-kortti plussa-integraatiolla ja nyt tarvitsen kaksi sovellusta maksamiseen...
 
Toki, mutta tarkoitinkin juuri sitä ettei siinä ole ollut ongelmia omien/tuttavien kokemusten mukaan juuri missään. Jjjjussin kommentin mukaan ongelmia on ollut jatkuvasti, mutta se perustui ilmeisesti yhteen liikkeeseen.

Kyllä, toivotonta välillä tuolla yhdessä paikassa, mutta aina on kuitenkin lopulta onnistunut. Mutta koskee siis myös tavallisia korttipikamaksajia.
 
Tänään, kun olin menossa veneelle päätin poiketa matkalla kauppaan. Taas herjasi Oy/Ab:ssä, näytä vaan yksi kortti tai jotain sellaista. Kun ei ollut rahapussi mukana piti vaan yrittää. Puhelin vaan irti lukijasta ja eestaas, onnistuhan se. Nyt kun on mobiili ajokorttikin, niin jokohan tosiaan voisi luopua rahapussin kantamisesta?
 
Tänään Plussa sitten piippasi K-kaupassa. Mutta kun yritin kirjautua Plussaan internetsin kautta niin ei onnistunut ei puhelinnumerolla eikä OP:n tunnuksillakaan.

On tämä saatana työmaa.
 
Tänään Plussa sitten piippasi K-kaupassa. Mutta kun yritin kirjautua Plussaan internetsin kautta niin ei onnistunut ei puhelinnumerolla eikä OP:n tunnuksillakaan.

On tämä saatana työmaa.
Muistaakseni K plussaan piti luoda omat salasanat
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 393
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom