Pivo on pilattu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArtoR
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tämän kanssa mahdollista keräillä S-bonuksia mobiilisti jotenkin? Ihan sama onko S-mobiili ruudulla vai ei, Pivo hyppää aina esille bonuksia yrittäessä kirjata kassalla. Ilman Pivoa homma toimi. S-mobiilia ei ole vaihtoehtona Androidin oletusmaksusovellukseksi.
 
Onko tämän kanssa mahdollista keräillä S-bonuksia mobiilisti jotenkin? Ihan sama onko S-mobiili ruudulla vai ei, Pivo hyppää aina esille bonuksia yrittäessä kirjata kassalla. Ilman Pivoa homma toimi. S-mobiilia ei ole vaihtoehtona Androidin oletusmaksusovellukseksi.
Eip ole. Tuo S-bonuksen mobiilipuoli taidettiin poistaa uusimmassa päivityksessä
 
Nyt on kortti tilattu, melkein. Pitäs käydä allekirjoittamassa, taas, hakemus OP:n allekirjoituspalvelussa. Mutta palvelu näyttää olevan nurin.:confused2:
 
Eip ole. Tuo S-bonuksen mobiilipuoli taidettiin poistaa uusimmassa päivityksessä

Hmm, ei ole Playn mukaan S-mobiili sitten 21.3 päivittynyt, mutta tässä kuussa bonuksia tuli sillä vielä kirjattua. Pivon käyttöönoton jälkeen ei vaan ole enää onnistunut.
 
Tänään tuli tekstiviesti, että Debit-kortti sitä ja tätä ja mene hyväksymään tuosta linkistä joku teh virallinen hyväksyntä. Voi vittu sentään että ottaa pattiin tuommoinen. Eikä OP-mobiilissa ollut mitään mainintaa tuosta.
Mulla tuli sähköpostiin.
 
Tähän uuteen päivitykseen sopii erittäin hienosti tämän threadin otsikko.
Eipä OP ole tuomassa Android/Apple Pay yhteensopivuutta, joten kaipa se on luovuttamisen paikka ja aloittaa muoviläpyskällä maksaminen. Tai hakea se uusi kortti ennen kuun päättymistä ja antaa Pivolle uusi mahdollisuus. Käyttöliittymähän siinä on aivan karsea, vanha toimi ja pystyi seuraamaan kulutusta..
 
Tulipahan nyt itsekin tilattua tuo OP:n kortti ihan tätä Pivoa varten. Saa sitten lopettaa senkin, kun saavat tuon yhdistelmäkortin joskus toimimaan Pivon kanssa.

Tuleeko tuo lähimaksun aktivoiminen tuohon aloitusruutuun vasta sen jälkeen, kun olen lisännyt tämän uuden kortin tietoihin?
 
Tulipahan nyt itsekin tilattua tuo OP:n kortti ihan tätä Pivoa varten. Saa sitten lopettaa senkin, kun saavat tuon yhdistelmäkortin joskus toimimaan Pivon kanssa.

Tuleeko tuo lähimaksun aktivoiminen tuohon aloitusruutuun vasta sen jälkeen, kun olen lisännyt tämän uuden kortin tietoihin?

Joo, ainakin itsellä sain sen näkyviin vasta kun oli OP-Visa Debit tilattu/käytössä.
---
Pivossa voisi olla ideaa, jos sinne saisi kerättyä esim. kortteja vrt. Stocard tai Cardu.
Cityshopparinkin koodit on vähän niin ja näin, monesti löytää natiivitarjoukset "samanlaisena". Tosin kai siellä joitakin ihan hyviäkin tarjouksia on.
 
Ottavatko ihmiset oikeasti uusia kortteja vaan sen takia, että sen kännykän voi lätkäistä siihen laitteen kylkeen kortin sijasta?

En siis puolustele todellakaan tätä hirveää sovellusta, kuhan tässä mietin. Eikös se olisi sama vain odottaa, että ne yhdistelmäkortit toimivat ja sen aikaa näyttää koneelle sitä muovia?
 
Ottavatko ihmiset oikeasti uusia kortteja vaan sen takia, että sen kännykän voi lätkäistä siihen laitteen kylkeen kortin sijasta?

En siis puolustele todellakaan tätä hirveää sovellusta, kuhan tässä mietin. Eikös se olisi sama vain odottaa, että ne yhdistelmäkortit toimivat ja sen aikaa näyttää koneelle sitä muovia?

Öö, ei. PIVOlla pystyy maksamaanyli 50 summia ja kaikki maksut veloitetaan heti tililtä.
 
Ottavatko ihmiset oikeasti uusia kortteja vaan sen takia, että sen kännykän voi lätkäistä siihen laitteen kylkeen kortin sijasta?

Ja miksei ku sen kortin saa ilmaiseksi ensi vuoden kesään asti, jolloin yhdistelmäkortin pitäisi jo toimia.
 
Onko tuo ilmainen "tilapäinen" kortti määräaikainen vai jatkuuko sen sopimus maksullisena sitten ensi vuoden kesän jälkeen?
 
Onko tuo ilmainen "tilapäinen" kortti määräaikainen vai jatkuuko sen sopimus maksullisena sitten ensi vuoden kesän jälkeen?

Normaali kortti, joka on maksuton 6/2020 asti jos on ollut mobiilikortti ja tilaa ennen 30.4.2019.

Edit

Tjaa... Eivät tosiaan kertoneet Facebook päivityksessä mitään, että pitää ottaa vielä yhteyttäkin asian suhteen. Täällä on taas tällainen ohje:
Toimi näin:

  1. Hae itsellesi OP-Visa Debit -korttia täältä.
  2. Lähetä sen jälkeen OP:lle verkkoviesti, jossa kerrot tehneesi korttihakemuksen ja että hait debit-korttia OP-Visa Debit Mobiilin tilalle.
  3. Kun saat debit-korttisi, kirjaudu Pivoon ja ota lähimaksu käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Normaali kortti, joka on maksuton 6/2020 asti jos on ollut mobiilikortti ja tilaa ennen 30.4.2019.

Edit

Tjaa... Eivät tosiaan kertoneet Facebook päivityksessä mitään, että pitää ottaa vielä yhteyttäkin asian suhteen. Täällä on taas tällainen ohje:
Toimi näin:

  1. Hae itsellesi OP-Visa Debit -korttia täältä.
  2. Lähetä sen jälkeen OP:lle verkkoviesti, jossa kerrot tehneesi korttihakemuksen ja että hait debit-korttia OP-Visa Debit Mobiilin tilalle.
  3. Kun saat debit-korttisi, kirjaudu Pivoon ja ota lähimaksu käyttöön.
Lähinnä hain sitä, että jääkö tuo kortti kummittelemaan maksullisena ilmaisen ajan päätyttyä? Käsittääkseni ei mikään helppo toimenpide ole irtisanoa noita kortteja. OP:n visa-debit kortinkin ehdoissa lukee vain näin:
4.2 Sopimuksen päättyminen
Asiakkaan oikeus päättää sopimus Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus päättymään heti omalta osaltaan ilmoittamalla irtisanomisesta pysyvällä tavalla OPlle ja tuhoamalla kortti. Kun pääkortinhaltija on irtisanonut sopimuksen, siihen liitettyä rinnakkaiskorttia ei saa käyttää ja myös rinnakkaiskortti tulee tuhota. Korttiin liitetyn pankkitilin omistaja ja asiakas vastaavat kuitenkin niistä tapahtumista, jotka korttia käyttäen on tehty ennen kuin OP on vastaanottanut irtisanomisilmoituksen. Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus päättymään heti, mikäli OP on olennaisesti rikkonut korttiehtoja tai korttisopimukseen perustuvia velvoitteita.

Eli mikä on pysyvä tapa? Viesti asiakaspalveluun, kirje postitse pankkiin tai tuoreella passilla/henkilökortilla asioimalla konttorilla?
 
Eli mikä on pysyvä tapa? Viesti asiakaspalveluun, kirje postitse pankkiin tai tuoreella passilla/henkilökortilla asioimalla konttorilla?

Jos kortin saaminen oli monen mutkan takana niin kait tuo purkaminen samojen mutkien takaa löytyy.
 
Lähinnä hain sitä, että jääkö tuo kortti kummittelemaan maksullisena ilmaisen ajan päätyttyä? Käsittääkseni ei mikään helppo toimenpide ole irtisanoa noita kortteja.

Kummittelemaan se jää, jos ei itse sulje. Kummonen homma se kortin lopettaminen ei ole, viesti pankkiin ja sillä selvä.

Tarpeettoman kortin lopetus
Voimme lopettaa korttisi, kun lähetät meille verkkoviestin. Ilmoitathan viestissäsi:
- minkä kortin haluat lopettaa,
- lopetettavan kortin neljä viimeistä numeroa ja
- mainitset viestissäsi, että tuhoat kortin itse

Tuhoathan korttisi leikkaamalla sen huolellisesti useaan osaan niin, että siru ja magneettijuova tuhoutuvat.
 
Kummittelemaan se jää, jos ei itse sulje. Kummonen homma se kortin lopettaminen ei ole, viesti pankkiin ja sillä selvä.

En löytänyt pankkien, ml. OP:n sivuilta em. ohjetta kortin lopettamiseen. Onko antaa linkkiä tuohon ohjeeseen?
 
Laittaa viestin OP palvelussa asiakaspalveluun, että haluaa sulkea kortin, se on sillä selvä. Niin olen aina ennen korttini sulkenut jos niille ei enää ole ollut tarvetta.
 
Lähimaksu Pivolla toimii taas, kun OP Visa Debit on myönnetty. Itse fyysistä korttia en ole vielä nähnyt. Eikä edes kiinnostaisi, kun en sitä fyysistä korttia koskaan tule käyttämään.
 
Lähimaksu Pivolla toimii taas, kun OP Visa Debit on myönnetty. Itse fyysistä korttia en ole vielä nähnyt. Eikä edes kiinnostaisi, kun en sitä fyysistä korttia koskaan tule käyttämään.

Kuinka kauan meni kun pistit hakemuksen ja sait voimaan?
 
Perjantai-iltana tein allekirjoituksen allekirjoitus.op.fi:ssä. Tänään huomasin Pivossa uuden OP-Visa Debit kortin. Paha sanoa, koska sinne tullut, kun ei nyt joka päivä ole Pivossa tullut käytyä.
 
Perjantai-iltana tein allekirjoituksen allekirjoitus.op.fi:ssä. Tänään huomasin Pivossa uuden OP-Visa Debit kortin. Paha sanoa, koska sinne tullut, kun ei nyt joka päivä ole Pivossa tullut käytyä.

Uusi versio Pivosta vaiko se vanha?
 
Minulla kävi OP- mobiilinkortin kanssa niin että syksyllä muuttu nimi Visa Debit kortiksi ja alko menemään palvelumaksua kyseisen kortin hinnan mukaan. Olin yhteydessä että mikä uus kortti mulla on josta menee maksua. Selvisi että se on se mobiilikortti, mutta peritty väärää hintaa. No ei siinä vielä mitään sitten selvisi että hinnastossa on kaiken lisäksi virheellisesti hinta maksuttomalle mobiilikortille. Vika kuulema kaikilla, mutten oo kuullu että kukaan muu ois käsiny samasta. Rahat on luvattu palauttaa, mutta jo 2kk menny eikä mitään rahoja oo näkyny. Sen kuitenkin oon nyt oppinu että luen tarkkaan mitä palvelumaksuja menee joka kk.
 
Ensimmäinen maksukerta uudella Pivolla onnistuneesti takana. Suoraan kotinäkymästä ja Plussa-pisteiden kera. No en nyt vielä ala hehkuttaan, että toimis...
 
Ensimmäinen maksukerta uudella Pivolla onnistuneesti takana. Suoraan kotinäkymästä ja Plussa-pisteiden kera. No en nyt vielä ala hehkuttaan, että toimis...

Menikö katevaraus heti, mutta ylipäätään tuohan kuulostaa lupaavalta. Tulispa jo Debit näkyviin niin pääsisi tästä vanhasta paskasti toimivasta Pivosta eroon.
 
Menikö katevaraus heti, mutta ylipäätään tuohan kuulostaa lupaavalta.

En huomannut katsoa menikö katevaraus välittömästi, pitääpä tänään tarkistaa...

Joo, hyvältähän tämä vaikuttaa kun itsellä ei vanhan Pivon maksu toiminut kotinäkymästä enään joulukuun jälkeen...
 
Jotain meni pieleen ensimmäisessä korttitilauksessa. Ei sitä ikinä tullut OP-allekirjoitus-palveluun. Nyt eilen uusi yritys ja nyt sentään tuli jotain asiakirjoja kortista viesteihin. Mutta ei edelleenkään allekirjoitukseen. Mitä ehmettiä ne siellä sössii?
 
Jotain meni pieleen ensimmäisessä korttitilauksessa. Ei sitä ikinä tullut OP-allekirjoitus-palveluun. Nyt eilen uusi yritys ja nyt sentään tuli jotain asiakirjoja kortista viesteihin. Mutta ei edelleenkään allekirjoitukseen. Mitä ehmettiä ne siellä sössii?
Itse tilasin kortin toissaviikon perjantaina, allekirjoitin viime viikon maanantaina ja eilen tuli kortti postissa. :tup:
 
Itse tilasin kortin toissaviikon perjantaina, allekirjoitin viime viikon maanantaina ja eilen tuli kortti postissa. :tup:

Itse asiassa katsoin nyt tarkemmin tuon ensimmäisen tilauksen tiedot. Elikäs perjantaina tilaukseen, seuraavana maanantaina tuli viesti kännykkään että on allekirjoitettavana. Mutta joko siellä ei sitä ollut tai oli mutta mitään ei koskaan tapahtunut. Ja tämän kun sanoin chatissä eilen niin cancelloivat tuon ja tekivät uuden josta tuli sitten edes noita dokumentteja nettipankkiin.
 
Tää menee nyt pitkän kaavan kautta. Tänään kyselin taas chatistä että kuinkas se korttiasia. Sanoivat että tehtaalla on jo painossa, mutta kun kysyin että kuinka niiden korttitietojen kanssa ennen fyysistä korttia. Kaksi viikkoa menee ennen kuin kortti, mutta niistä kriittisistä korttitiedoista ei sitten osattu sanoa juuta ei jaata :tdown:
 
Uudessa pivossa näkyy erikseen OP Visa Debit ja OP Visa Debit Mobile kortit. Mitä eroa noilla on käytännössä, muutakin kuin kortin numero? Fyysistä muovikorttia ei löydy kummastakaan.

K-Plussan lisääminen ei myöskään onnistu Pivon kautta. Kun syötät Plussakortin koodin lähimaksun asetuksista, sovellus herjaa "tilapäisestä virheestä" ja pyytää olemaan yhteydessä Osuuspankin asiakaspalveluun. Huoh.. miten tälläinen Betapaska on päässyt ylipäätään avoimeen jakeluun.
 
Jos tosiaan tuo Plussa ei toimi tuossa uudessa niin sitten saa koko paska jäädä.
 
Minä ainakin otin vain OP-Visa Debitin K-Plus Integraatiolla jo hakuvaiheessa. Toimii K-Plussat hyvin. Plus toki on K-Plussa sovellus taustalla, joka tunnetusti osaa ottaa bonukset hyvin ja kätevästi. Eli lataa K-Plussa sovellus puhelimeesi, niin homman pitäisi mennä --> K-Plussa ottaa taustalla bonarit --> Pivo maksaa.
Pivo toiminut itsellä 100%:sti nyt tuon uudistuksen jälkeen (vaati Op-Visa Debit tilauksen, jonka sai ilmaiseksi 2020 toukokuuhun asti).
Toivotaan, että tulee Google Pay ennen 2020 toukokuuta siltikin!
 
Uudessa pivossa näkyy erikseen OP Visa Debit ja OP Visa Debit Mobile kortit. Mitä eroa noilla on käytännössä, muutakin kuin kortin numero? Fyysistä muovikorttia ei löydy kummastakaan.

K-Plussan lisääminen ei myöskään onnistu Pivon kautta. Kun syötät Plussakortin koodin lähimaksun asetuksista, sovellus herjaa "tilapäisestä virheestä" ja pyytää olemaan yhteydessä Osuuspankin asiakaspalveluun. Huoh.. miten tälläinen Betapaska on päässyt ylipäätään avoimeen jakeluun.

Mobile kortti oli käytössä vanhassa Pivossa ja häipyy sieltä kuun vaihteessa. Toinen kortti on sitten fyysinen kortti, jonka olet tilannut? Samat näkyy verkkopankin puolella, niin voit käydä vähän tarkemmin tutkimassa.

Itsellä K-plussan lisääminen onnistui, joten eiköhän siellä ole joku taustajärjestelmän häiriö. Kokeileppa huomenna uudestaan.
 
Täsmennetään sen verran että kyseessä on Plussan rinnakkaiskortti, mutta tuskin pitäisi olla mitään käytännön vaikutusta asiaan. Tuntuu jotenkin tyhmältä ladata erikseen K-Ruoka sovellus ja sitten vinguttaa molempia sovelluksia kassalla.
 
Täsmennetään sen verran että kyseessä on Plussan rinnakkaiskortti, mutta tuskin pitäisi olla mitään käytännön vaikutusta asiaan. Tuntuu jotenkin tyhmältä ladata erikseen K-Ruoka sovellus ja sitten vinguttaa molempia sovelluksia kassalla.

Sillä että onko plussa oma vai rinnakkaiskortti ei ole vaikutusta. Kunhan kortilla on se plussa-numero.
 
Täsmennetään sen verran että kyseessä on Plussan rinnakkaiskortti, mutta tuskin pitäisi olla mitään käytännön vaikutusta asiaan. Tuntuu jotenkin tyhmältä ladata erikseen K-Ruoka sovellus ja sitten vinguttaa molempia sovelluksia kassalla.

No jaa, ainakin Google Pay + mobiiliplussalla menee yhdellä vilautuksella.
 
Nyt kun sain tuon uuden debit-kortin, niin maksu pääosin toimii. Mutta ainakin minun hieman vanhemmalla puhelimella (Mi5) kestää tuo Pivon avautuminen melko kauan, kun kotinäytöltä maksan. Monesti tuossa ajassa olisi ottanut kortin lompakosta, näppäillyt tunnusluvun ja laittanut kortin takaisin.

Edellinen Pivo toimi huomattavasti nopeammin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 507
Viestejä
4 509 717
Jäsenet
74 410
Uusin jäsen
pp78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom