Pivo on pilattu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArtoR
  • Aloitettu Aloitettu
Minusta Pivo toimii "ihan riittävän nopeasti" nytkin, mutta voin silti saman havainnoin vahvistaa myös minun puhelimella. Entinen Pivo toimi "heti", nyt miettii 1-2.5sekuntia mututuntumalla. Paljonhan se ei ole eikä täten itseä haittaa, mutta eron huomaan minäkin.
 
Itellä oli kyllä vanhallakin Pivolla välillä outoja jäätymisiä kotiruudusta maksussa, kesti useita sekunteja ennen kuin sai juteltua loppuun juttunsa päätteen kanssa. Ja tänään teki uusi Pivo samanlaisen jäätymisen. Tosin nyt saattoi johtua siitä, että nappasin snägärin jonossa Play kaupasta kaameen kasan ohjelmia päivittymään ennen maksua.
 
Minusta Pivo toimii "ihan riittävän nopeasti" nytkin, mutta voin silti saman havainnoin vahvistaa myös minun puhelimella. Entinen Pivo toimi "heti", nyt miettii 1-2.5sekuntia mututuntumalla. Paljonhan se ei ole eikä täten itseä haittaa, mutta eron huomaan minäkin.
Tuossa nopeudessa on kyllä käsittämätön ero Google Payn kanssa. Pivo (uusi tai vanha) on todella todella huomattavasti hitaampi kuin Google Pay.
 
Nyt tämä vanha versio Pivosta on alkanut jättää ostokset näyttämättä, saldo vain toimii, mutta mitään tietoa ostetuista ei tule heti. Ainakaan plussa-kaupoista ostettuna.
 
Nyt tuli jo kortin tunnusluku postissa. Huomenna vielä toimii tuo mobiilikortti joten ei taida kortti ehtiä kolahtaa eli joutuu peruskorttia käyttämään sitten jonkin aikaa.
 
Nyt tuli jo kortin tunnusluku postissa. Huomenna vielä toimii tuo mobiilikortti joten ei taida kortti ehtiä kolahtaa eli joutuu peruskorttia käyttämään sitten jonkin aikaa.
Eikö uutta korttia näy vielä verkkopankissa? Muistelen, että itselläni se näkyi samoihin aikoihin kun PIN-tuli postissa. Fyysinen kortti tuli sitten viikon päästä, mutta sitähän ei tarvi Pivoon aktivoinnissa.
 
Eikö uutta korttia näy vielä verkkopankissa? Muistelen, että itselläni se näkyi samoihin aikoihin kun PIN-tuli postissa. Fyysinen kortti tuli sitten viikon päästä, mutta sitähän ei tarvi Pivoon aktivoinnissa.

Kylläpä vain näkyi. Ja näkyy Pivossakin. Mitä tässä Androidissa piti olla NFC-asetuksissa, Pivo oletuksena mutta pitikö jotain muutakin ruksata. En nimittäin saa aktivoitua tuota maksamista Pivoon vaan heittää herjan aina.
 
Kylläpä vain näkyi. Ja näkyy Pivossakin. Mitä tässä Androidissa piti olla NFC-asetuksissa, Pivo oletuksena mutta pitikö jotain muutakin ruksata. En nimittäin saa aktivoitua tuota maksamista Pivoon vaan heittää herjan aina.
Eihän sitä debit korttia voikaan lisätä vanhaan Pivoon vaan sulla pitää olla se uusi. Vanhan kanssa käytiin sitä mobiilikorttia.
 
Eihän sitä debit korttia voikaan lisätä vanhaan Pivoon vaan sulla pitää olla se uusi. Vanhan kanssa käytiin sitä mobiilikorttia.

Siis tokihan poistin ensiksi vanhan ja asensin sitten uuden. Mutta sitä ohjetta en enää löytänyt jossa Androidin säädöt sanottiin. Minust siinä oli jotain muutakin kuin tuo aseta Pivo oletukseksi NFC:stä.
 
Käynnistin puhelimen uudestaan. Pistin Pivon päälle ja kas kummaa, eipä enää tullutkaan sitä laatikkoa että ota lähimaksu käyttöön vaan olikin aktivoinut jo (vaikka ei se aktivointi koskaan onnistunut). Noh, huomenna sitten testausta että toimiiko miten. Plussankin sai nyt liitettyä.
 
Käynnistin puhelimen uudestaan. Pistin Pivon päälle ja kas kummaa, eipä enää tullutkaan sitä laatikkoa että ota lähimaksu käyttöön vaan olikin aktivoinut jo (vaikka ei se aktivointi koskaan onnistunut). Noh, huomenna sitten testausta että toimiiko miten. Plussankin sai nyt liitettyä.

Tuntuu olevan kummallisia juttuja Pivon ja sen taustajärjestelmien välillä. Minulla Pivo on välillä jäätynyt "Pivo"-ruutuun, aivan kuin palvelin ei vastaisi mitään. Ohjelman tappaminenkaan ei ole auttanut ja hetken kuluttua pelaa normaalisti. Positiivista on kuitenkin se, että maksaminen on toiminut 100% käyttökerroista.
 
Nyt on kaksi kertaa uutta Pivoa käytetty. Ensiksi lounaalla toimi hienosti kotinäytöstä suoraan.

K-kaupan kassalla myös moitteetta. Ei voi olla kuin tyytyväinen.

Katteet näkyi heti luurista ja mistä ostettu. Olen kyllä eniten hämmennys sen sekoilun mitä tuon sovelluksen kanssa niin pitkään oli syksystä asti taistellessa.
 
Ilmaisen Visa debit kortin tarjousta jatkettu elokuun loppuun asti.

Ihan hyvä koska omat yritykset hakea korttia päättyi virheeseen että palvelu ei ole nyt käytettävissä.
 
Monella Pivo tuntuu toimivan uudella kortilla. Minulla herjaa kuitenkin usein maksun epäonnistumista ja sanoo, että vie lähemmäs päätelaitetta. Plussa kuitenkin toimii hyvin. Mikäköhän voisi olla syynä? Silikoninen suojus?
 
Ovatko muut saaneet yhdistettyä K-Plussan onnistuneesti Pivo-sovellukseen?
Itsellä on herjannut jokaisella yhdistämiskerralla, ettei tällä kertaa onnistu ja yritä myöhemmin uudelleen.

Jos nyt en jostain syystä saa tuota Plussaa yhdistettyä Pivoon, niin kuinka Pivo ja Google Pay toimivat samaan aikaan?
Mulla on Google Pay:hin lisättynä K-Plussa kortti (manuaalisesti koska ei ole barcodea kortissa), eli kuinka mun pitäisi käyttää puhelinta että saan Plussa-kortin luettua ja Pivolla maksettua?

Google Payn kautta chat-aspa oli hieman ihmeissään, kun yritin kysyä bonuskortin lisäämisestä Google Pay:hin (joka on etäluettavaa mallia), että voiko lisätyn kortin luetuttaa maksupäätteellä käyttämällä puhelimen NFC:tä. Kirjoittivat että lukisivat näytöltä barcoden, tai kirjoittaisivat jäsennumeron. Lopulta väittivät, että NFC tekniikka toimisi..(?) En ole vielä testannut.

Otan joka tapauksessa yhteyttä sähköpostitse Pivoon, kuten virheilmoituksessa pyydetään. Kysyn ihan mielenkiinnosta.
 
Tänään oli vähän takkuinen maksutapahtuma kun sovellus väitti että maksa vain yhdellä kortilla tjsp. Meni se sitten kuitenkin läpi.

Yksi huononnus vanhaan on se, että ostostapahtumia ei voi katsella klikkaamalla tarkemmin. Elikäs esim. ajankohta ostolle ei näy. Olisikohan mitenkään mahdollista liittää kun kerran Plussa on kumppanina että saisi ostoskuitin kännykkään, siis se sama minkä kaupastakin kuitista näkee.
 
Mulla on Google Pay:hin lisättynä K-Plussa kortti (manuaalisesti koska ei ole barcodea kortissa), eli kuinka mun pitäisi käyttää puhelinta että saan Plussa-kortin luettua ja Pivolla maksettua?

Lataa kaupasta K Plussa mobiilikortti, laita tiedot ja unohda sen olemassaolo. Google Payn kanssa ainakin toimii, ensin luetaan plussat ja sitten maksetaan Paylla.

Sillä GPay olevalla kantiskortilla ei tee mitään.
 
Maksoin Intersportissa lenkkarit eilen Pivolla jossa Plussakortti. Hyvin toimi, ensin luki Plussan jolla tuli alennusta 20% ja sitten lasku Pivolla.
 
Nyt kun toi Debit tuli postissa niin miten tuossa Plussa-kortin numero on eri kuin Debit-Credit-kortissa. Siis alku on sama mutta loppu ihan eri. Kuitenkin plussat toimii. Mitä ehmettiä?
 
Jokaisella plussakortilla on oma numero, kävin juuri katsomassa plussa.com:sta, että minulla on 12 eri plussakortin numeroa ja tähän vielä vaimon rinnakkaiskortit (5 kpl) päälle.

Jaahas. Mihinkä vaimosi tarvitsee 5 eri plussakorttia?
 
Jaahas. Mihinkä vaimosi tarvitsee 5 eri plussakorttia?
Nuo siis tulee suurimmaksi osaksi Pivon uudelleen asennuksista. Eli tuo luo aina uuden plussakortin. Minulla pari korttia minulla näyttää olevan myös mobiili plussaan. Fyysisiä plussakortteja on 2, normaali ja se "parhaan asiakkaan plussa" ja Visa yhdistelmä ja sitten tämä uusi Visa debit.
 
Miksi ihmeessä tuo herjaa "maksa vain yhdellä kortilla". Maksaminen ikään kuin ensi yrittämällä vain yrittää toisella alkaa käynnistellä jotain taustalla ja sitten vasta kolmannella ottaa sen maksun. Maksupääteongelma?
 
Jo tuo sisäänkirjautuminen pin-koodilla saa verenpaineen nousemaan.

Se on jotenkin laginen ja jää jotain miettimään siinä, ennenkuin päästää sisään.
 
Nyt voi sanoa että softa on pilalla. Tekivät siitä mobilepay kloonin
 
Miksi ihmeessä tuo herjaa "maksa vain yhdellä kortilla". Maksaminen ikään kuin ensi yrittämällä vain yrittää toisella alkaa käynnistellä jotain taustalla ja sitten vasta kolmannella ottaa sen maksun. Maksupääteongelma?
Samoin herjasi minulla eilen työpaikkaruokalassa, samoin herjasi takana, vaikka maksoi kortilla. On siis ehkä jokin pankin tai päätteen ongelma?
 
"Näytä vain yksi kortti" ilmoitus tulee kun pääte havaitsee NFC-kentän sisällä kaksi eri kenttää. Saattaa johtua jos on joku korttipaikka luurikotelossa jossa sitten toinen NFC kortti, tai sitten maksupäätteessä voi olla vika NFC-sirussa.
 
"Näytä vain yksi kortti" ilmoitus tulee kun pääte havaitsee NFC-kentän sisällä kaksi eri kenttää. Saattaa johtua jos on joku korttipaikka luurikotelossa jossa sitten toinen NFC kortti, tai sitten maksupäätteessä voi olla vika NFC-sirussa.

Tai sitten luuri sekoilee...
 
Miksi se sekoilisi. En tiedä, lyön aina näyttö eellä lukijaan, pitäisikö kokeilla takakantta heilauttaa?
No se nyt voi sekoilla ihan kun sitä huvittaa. Sillä ei ole mitään merkitystä miten sä lyöt sen luurin siihen päätteeseen, oli se luuri sivuttain jos vaan se luurin NFC siru osuu oikeaan kohtaan
 
Miksi se sekoilisi. En tiedä, lyön aina näyttö eellä lukijaan, pitäisikö kokeilla takakantta heilauttaa?

Ainakin vanhan Pivon aikaan tuota ongelmaa syntyi jos puhelimen vei päätteen tykö hitaasti tai se ehti olla kantaman rajoilla ennen pääteen viereen vientiä. Itse vien puhelimen nykyisin niin että näyttö on luettavissa, silloin näkee jos Pivo herjailee jotain mystistä.
 
Asensin kokeilumielessä tuon uuden Pivon, vaikka mobiilimaksua en voi käyttää vielä. Ihan hirveä nykyään. Mutta nyt muutaman päivän tauon jälkeen olisin katsonut tilin saldon niin vaatii tunnistautumaan uudestaan pankkitunnuksilla. Tekeekö se tuota muillakin? Eihän mobiilimaksusta ole mitään hyötyä jos ei voi luottaa että Pivo aukeaa.
 
Asensin kokeilumielessä tuon uuden Pivon, vaikka mobiilimaksua en voi käyttää vielä. Ihan hirveä nykyään. Mutta nyt muutaman päivän tauon jälkeen olisin katsonut tilin saldon niin vaatii tunnistautumaan uudestaan pankkitunnuksilla. Tekeekö se tuota muillakin? Eihän mobiilimaksusta ole mitään hyötyä jos ei voi luottaa että Pivo aukeaa.

Itse asiassa sen ei tarvitse aueta. Tänään kävi noin kun maksoin kioskilla ja kirjautuminen ei onnistunut. Riittää siis että NFC on päällä. Edes nettiyhteyteen ei ole tarvetta.
 
Lähimaksaminen ei "yllättäen" onnistu. Maksutapahtuman yhteydessä Pivo pyytää syöttämään puhelimen PIN-koodin uudelleen, jonka jälkeen maksutapahtuma jää jumiin. Käyttiksenä Android Emui 9.1
 
Eilen maksupääte taisi sanoa kortti ei kelpaa ja Pivo ilmoitti jotain että avaa lukitus uudelleen, en hoksannut lukea tarkemmin. Kun käytin puhelimen lukossa, avasin puhelimen sormenjäljellä, niin maksu onnistui. Onkohan tuossa jokin raja kaunko puhelin voi olla auki ennen maksua? Kassajonossa oli varmaan muutaman minuutin auki ennen maksu, ku selailin nettiä. Ja onkohan sillä merkitystä kun osto oli yli 50€, aikaisemmin on ollut kyllä paljon pitempäänkin puhelin auki ennen maksua, mutta on tainnut olla alle 50€ ostoksia.
 
Eilen maksupääte taisi sanoa kortti ei kelpaa ja Pivo ilmoitti jotain että avaa lukitus uudelleen, en hoksannut lukea tarkemmin. Kun käytin puhelimen lukossa, avasin puhelimen sormenjäljellä, niin maksu onnistui. Onkohan tuossa jokin raja kaunko puhelin voi olla auki ennen maksua?

Kävi vähän samaan tapaan tänään Salessa. Elikäs vaikka puhelin oli auki, odottelin edellistä asiakasta joka töhöili niin tosiaan tuli maksun hetkellä että katso sovelluksen ohjeet tjsp. ja piti avata uudestaan puhelimen lukko, mutta kyllä se sitten läpi meni.

Ja joka kerta mitä olen yrittänyt on mennyt katevaraukset, joskus niissä (kuten tänäänkin) meni aika tod. kauan ennen kuin puhelin piippasi Pivon ostotapahtuman.
 
Kävi vähän samaan tapaan tänään Salessa. Elikäs vaikka puhelin oli auki, odottelin edellistä asiakasta joka töhöili niin tosiaan tuli maksun hetkellä että katso sovelluksen ohjeet tjsp. ja piti avata uudestaan puhelimen lukko, mutta kyllä se sitten läpi meni.
Oliko yli vai alle 50€ osto?

Ja joka kerta mitä olen yrittänyt on mennyt katevaraukset, joskus niissä (kuten tänäänkin) meni aika tod. kauan ennen kuin puhelin piippasi Pivon ostotapahtuman.
Ainakin eilen kesti 5-30 minuuttia ennen kuin Pivo ilmoitti tapahtumista. Välillä on kyllä tullut ihan samantienkin.
 
Oliko yli vai alle 50€ osto?

Alle.

Ainakin eilen kesti 5-30 minuuttia ennen kuin Pivo ilmoitti tapahtumista. Välillä on kyllä tullut ihan samantienkin.

Verkkokaupassa sitten tuli salamana ja oli 100 euron ostos.
 
Juu, eli siinä on varmaan jokin aikaraja kaunko luuri saa olla avattuna ennen maksutapahtumaa. Tämä tässä Pivossa on perseestä, ku mitään ei kerrota miten tämä toimii.
Verkkokaupassa sitten tuli salamana ja oli 100 euron ostos.
Tuo tuntuu olevan ihan satunnainen kauanko kestää, että ilmoitus tulee. Tunti sitten maksoin Pivolla reilun 60€ oston, eikä vieläkään ole tullut ilmoitusta.
 
Eipä ole K-Plussa kortin yhdistäminen onnistunut. Pistin aspaan tästä viestiä, niin selvisi että sen lisääminen ei pitäisikään olla mahdollista sovelluksen kautta. Se pitäisi yhdistää korttiin pankin kautta.
Miksi sovelluksessa sitten on etukortin lisäysmahdollisuus, jos se ei toimi? Tai jos sitä ei pitäisi ollenkaan käyttää?
Vai onko se tulevaisuutta varten, kun muidenkin pankkien kortteja saattaisi pystyä lisäämään sovellukseen?

EDIT:
yKhFvxb.png
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole K-Plussa kortin yhdistäminen onnistunut. Pistin aspaan tästä viestiä, niin selvisi että sen lisääminen ei pitäisikään olla mahdollista sovelluksen kautta. Se pitäisi yhdistää korttiin pankin kautta.
Miksi sovelluksessa sitten on etukortin lisäysmahdollisuus, jos se ei toimi? Tai jos sitä ei pitäisi ollenkaan käyttää?
Vai onko se tulevaisuutta varten, kun muidenkin pankkien kortteja saattaisi pystyä lisäämään sovellukseen?

EDIT:
yKhFvxb.png

Katoin vain kuven.

Tossa eilen tökki maksaminen, mutta niin se kuulemma tökkii muillakin lähimaksajilla ihan normikoltillakin tämän tyyppisessä mallissa.

5bafbe70c0742a6c719a2dd26e0c871df6165d817c2cbdbc4d6c672a36e2e8a3.jpg


Tuohon kuulemma päivitys tulossa jonka pitäisi estää mm. sen näytä vain yhtä korttia -ärsyttävyyden. Siitä milloin tuo päivitys tulee ei ole tietoa.
 
Ei toimi ei. Ainakaan plussa-kaupoissa. Plussat rekisteröityy, mutta kun Pivo yrittää maksaa, alkaa ongelmat. Aina se sama: "Maksu epäonnistui. Vie laite lähelle päätelaitetta ja kokeile uudelleen" tai jotain vastaavaa. Pivossa siis plussakortin sisältävä debit-kortti.

Ja kun vien uudestaan kännykän lähelle, sama ongelma toistuu.
 
Ei toimi ei. Ainakaan plussa-kaupoissa. Plussat rekisteröityy, mutta kun Pivo yrittää maksaa, alkaa ongelmat. Aina se sama: "Maksu epäonnistui. Vie laite lähelle päätelaitetta ja kokeile uudelleen" tai jotain vastaavaa. Pivossa siis plussakortin sisältävä debit-kortti.

Ja kun vien uudestaan kännykän lähelle, sama ongelma toistuu.

Kokeile kirjautua Pivoon se auttaa. Mutta pitäisi siis toimia ilmankin tietysti. Maksupäätteessä se vika on varmaan samanlainen romu kuin tuossa yllä postaamassani kuvassa.
 
Eipä ole K-Plussa kortin yhdistäminen onnistunut. Pistin aspaan tästä viestiä, niin selvisi että sen lisääminen ei pitäisikään olla mahdollista sovelluksen kautta. Se pitäisi yhdistää korttiin pankin kautta.
Miksi sovelluksessa sitten on etukortin lisäysmahdollisuus, jos se ei toimi? Tai jos sitä ei pitäisi ollenkaan käyttää?
Vai onko se tulevaisuutta varten, kun muidenkin pankkien kortteja saattaisi pystyä lisäämään sovellukseen?

Minulla ei ole yhteenkään korttiin liitetty suoraan K-Plussaa. Mielestäni lisäsin sen Pivoon ja sillä se on pelannut. Tosin oli liitettynä vanhaankin Pivoon, että onko se sieltä periytynyt? Pivon In-store payment valikossa on K-plussa in-use tilassa ja on pelannut normaalisti.
 
Siis tämä Pivon uusi versio lyö tuplamaksuja siihen päivittäisnäkymään aika usein.

Esimerkiksi viime sunnuntain K-Kauppa.

KORTTIMAKSU -28,05
PKORTTIMAKSU -28,05

Sama tapahtui aiemmin Salessa (S-etukauppa)

KORTTIMAKSU -4,44
PKORTTIMAKSU -4,44

Ja sama tapahtui myös kioskilla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 149
Viestejä
4 488 048
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom