Pienten kysymysten ketju

Miniquad ja törmäsin maahan melko kovaa. :) Eli mekaaninen vaurio.
Tässä Flight Controller. Helio Spring mini.
Eli osat lensi maastoon ja pitäisi saada uudet ?
Jos levy on muuten ehjä, toisin sanoen kuparit vielä kiinni ja osat lähti juotoksista niin silloin voisi ehkä kokeilla, muuten kannattaa melkein unohtaa korjaukset.
Tässä esimerkkinä yksi kela: https://www.mouser.fi/ProductDetail...GAEpiMZZMsg%2By3WlYCkU944ibHq7f7I6/Ar99N8/AE=
Ongelmana noissa on se ettei tiedä oikeita arvoja, eri mallit on eri virralle, niissä on eri vastus ja eri taajuusalue. Ilman noita voi vain arvailla.

Tämä ei ole ihan sellainen millä kannattaa lähteä opettelemaan. Paitsi jos jostain netin pohjalta löytyy tieto alkuperäisistä komponenteista, silloin voi yrittää korjata koska osat eivät maksa kovin paljoa.
Pahimmassa tapauksessa arvaamalla ja ilman kunnon mittausta väärillä komponenteilla voi saada rikottua myös sen mitä tuolla syötetään, ei siis ehkä kannata.
 
Eli osat lensi maastoon ja pitäisi saada uudet ?
Jos levy on muuten ehjä, toisin sanoen kuparit vielä kiinni ja osat lähti juotoksista niin silloin voisi ehkä kokeilla, muuten kannattaa melkein unohtaa korjaukset.
Tässä esimerkkinä yksi kela: https://www.mouser.fi/ProductDetail/Bel-Signal-Transformer/SCRH127-151?qs=sGAEpiMZZMsg%2By3WlYCkU944ibHq7f7I6/Ar99N8/AE=
Ongelmana noissa on se ettei tiedä oikeita arvoja, eri mallit on eri virralle, niissä on eri vastus ja eri taajuusalue. Ilman noita voi vain arvailla.

Tämä ei ole ihan sellainen millä kannattaa lähteä opettelemaan. Paitsi jos jostain netin pohjalta löytyy tieto alkuperäisistä komponenteista, silloin voi yrittää korjata koska osat eivät maksa kovin paljoa.
Pahimmassa tapauksessa arvaamalla ja ilman kunnon mittausta väärillä komponenteilla voi saada rikottua myös sen mitä tuolla syötetään, ei siis ehkä kannata.

Voit olla oikeassa että ei ehkä ole väärti. Dumppasin nyt toisesta lähteestä piirin 5V linjaan virrat ja pelaa moitteettomasti. Vähän turhaa kaapelointia mutta ehkä 2g lisämassaa joten vielä ihan hyväksyttävissä. Kiitos kuitenkin avusta.
 
Voit olla oikeassa että ei ehkä ole väärti. Dumppasin nyt toisesta lähteestä piirin 5V linjaan virrat ja pelaa moitteettomasti. Vähän turhaa kaapelointia mutta ehkä 2g lisämassaa joten vielä ihan hyväksyttävissä. Kiitos kuitenkin avusta.

Tässä on vielä sama väärinkuormitusmahdollisuus kuin väärillä komponenteilla.
Tuolta kortilta pitäisi oikeastaan varmuuden poistaa loputkin becin osat niin voi olla varma siitä että syöttö tulee vain yhdestä paikasta eikä mikään kuormita turhaan.
 
Yleismittarista paloi sulake. Vanha oli keraaminen, mutta en ole löytänyt kuin lasisia samoilla arvoilla. Voiko sellaisen vaihtaa tilalle?
 
Ite laittasin turvallisuuden vuoks vaan keraamista tilalle. Yleensä vähän erikoisempii ne mittareiden sulakkeen varsinki fluket tms laadukkaat yleensä varustettu sellasel paksulla sulakkeella.

Mouser ja farnell löytyy ainakin mikä vaan mut ljulis googlelta suomestakin löytyvän.
 
Voiko läppärin kuluneet torxit ruuvit vaihtaa vastaavan speksin nelipäisiin ruuveihin? Onko tolla mahdollisesti ongelmia takuun kanssa?
 
Voiko läppärin kuluneet torxit ruuvit vaihtaa vastaavan speksin nelipäisiin ruuveihin? Onko tolla mahdollisesti ongelmia takuun kanssa?

Miksi alkuperäiset torxit ovat kuluneet? Jos kone on avattu, takuun kanssa tulee jo nyt ongelmia.

Tietysti erilaisesta kannasta näkee vähän helpommin, että koneelle on jotain tehty, mutta kyllä takuukorjaaja sen saattaa muutenkin huomata.
 
Tuli ostettua livestriimaukseen mikrofoni (Audio technica at2020USBi) jossa on liian lyhyt johto. Johto on Micro-hdmi - USB ja mistään en tämmöstä valmista johtoa ole onnistunut löytymään. Löytäisikö joku muu? Aina on noita adaptereita millä saa kikkailtua muusta johdosta sopivan mutta aina mieluusti ottais valmiin piuhan niin ei tulisi mahdollisia ongelmia.

Upataas tämä koska nyt tuli oikeasti johdolle tarve kun entinen meni rikki. Eli ei perhana mistään kaupasta tunnu löytyvän tuollaista johtoa, eli Micro-hdmi to USB.

Löytääkö tällaista piuhaa kukaan?
 
Upataas tämä koska nyt tuli oikeasti johdolle tarve kun entinen meni rikki. Eli ei perhana mistään kaupasta tunnu löytyvän tuollaista johtoa, eli Micro-hdmi to USB.

Löytääkö tällaista piuhaa kukaan?

Pääset helpommalla kun ostat uuden alkuperäisen ja sille kaveriksi tavallisen USB jatkon.
Mistä? Kysy Audio-Technicalta. Yhden suomi puljun löysin joka tuota näyttäisi myyvän (Soundtools) mutta ei ole päävarastossa vaan huikeat 1kpl myymälässä joten toivottavasti asut lähellä Helsinkiä.​

Ja kyllä, yritin etsiä mutta ei yhtäkkiä tullut vastaan kolmannen osapuolen piuhaa. Kertoo jo jotain..
Niin ja muutenkin USB-A:ssa on neljä pinniä kun micro HDMI:ssä on 19.
Vaikka joku tekisikin tuollaista piuhaa niin mistä tiedät että siinä on käytössä samat pinnit kuin AT:n omassa?

Kannattaa ehkä jatkossa äänestää lompakolla ja jättää tuollaiset suorastaan älyvapaat poropietari piuhalliset tuotteet kauppaan.
Ja kyllä, AT valitsi tuon liittimen juuri sen takia että
a) se ei kestä eli ostat uutta piuhaa jatkuvasti
b) ja voivat käyttää mitä tahansa pinni yhdistelmää eli sinun on pakko ostaa heidän piuha
 
Viimeksi muokattu:
Onko harjattomille moottoreille saatavana muuntyyppisiä ohjaimia, kuin radio-ohjattavissa laitteissa käytetyt ohjaimet? Ne ovat hiukan hankalia, kun ohjaus tapahtuu RC-servon PWM-signaalilla eikä suunnanvaihtoakaan ole.

Jokin yksinkertainen, mille annetaan suunta ja nopeus olisi hyvä. Odriven tiedän, mutta se on vähän turhan hieno ja monipuolinen.
 
Onko harjattomille moottoreille saatavana muuntyyppisiä ohjaimia, kuin radio-ohjattavissa laitteissa käytetyt ohjaimet? Ne ovat hiukan hankalia, kun ohjaus tapahtuu RC-servon PWM-signaalilla eikä suunnanvaihtoakaan ole.

Jokin yksinkertainen, mille annetaan suunta ja nopeus olisi hyvä. Odriven tiedän, mutta se on vähän turhan hieno ja monipuolinen.

Kyllä, suorastaan äärettömästi vaihtoehtoja noilla spekseillä :vihellys:
 
Googlella hae bldc controller tai driver. Jos moottorissa on vain 3 johtoa niin pitää olla sensorless.
 
Mikä on piitahnan yleinen shelftime?

Hyllystä löytyy avaamaton Noctuan tahna, ostettu varmaan 2012, ja pitäisi PS4 Pron tahnat vaihtaa, niin haenkohan vain suoriltaan uuden tahnan..
 
CableMod ModFlex Right Angle Internal USB 3.0 Extension 50cm – CableMod EU Store

Osaako joku sanoa mistä vastaavaa saisi halvemmalla? Tuolle kaapelille tulee hintaa lähes 40€ postikuluineen, joten ei oikein nappaa. Eli omassa emolevyssä on emolevyn alalaidassa tuo etupaneelin USB 3.1 lähtö ja kotelosta tuleva piuha on sen verran jykevä että tuuletin ei mahdu samalle kohdalle kun piuhaa ei saa mitenkään järkevästi kuljetettua / taitettua. Tarkoitus olisi siis löytää esim linkissä oleva jatkojohto, mutta joka tulisi 90 asteen kulmalla emolevyyn kiinni tai vastaava.
 
CableMod ModFlex Right Angle Internal USB 3.0 Extension 50cm – CableMod EU Store

Osaako joku sanoa mistä vastaavaa saisi halvemmalla? Tuolle kaapelille tulee hintaa lähes 40€ postikuluineen, joten ei oikein nappaa. Eli omassa emolevyssä on emolevyn alalaidassa tuo etupaneelin USB 3.1 lähtö ja kotelosta tuleva piuha on sen verran jykevä että tuuletin ei mahdu samalle kohdalle kun piuhaa ei saa mitenkään järkevästi kuljetettua / taitettua. Tarkoitus olisi siis löytää esim linkissä oleva jatkojohto, mutta joka tulisi 90 asteen kulmalla emolevyyn kiinni tai vastaava.

90 Degree Angled USB 3.0 19-Pin 20-Pin Internal Header Mini Connector
US $1.18 15% OFF|USB 3.0 20pin Male to Female Extension Adapter Angled 90 Degree for Motherboard Mainboard-in Computer Cables & Connectors from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Jos ei ihan tulipalokiire oo ni tossa muutama...
 
Mikä on piitahnan yleinen shelftime?

Hyllystä löytyy avaamaton Noctuan tahna, ostettu varmaan 2012, ja pitäisi PS4 Pron tahnat vaihtaa, niin haenkohan vain suoriltaan uuden tahnan..

Eiköhän se ole ihan kelvollista edelleen.
 
Mistä 3 nastaisia kaapeliin liitettäviä puristettavia XH uros liittimiä löytäisi?
Siis alla olevan kuvan mukainen liitin.
Piirilevylle asennettavaa mallia sekä johtoon tulevaa naaras mallia kyllä on joka paikassa.
pl16490888-jst_xh_3_pin_male_to_female_harness_battery_wire_connectors_cable_assembly.jpg
 
Mistä 3 nastaisia kaapeliin liitettäviä puristettavia XH uros liittimiä löytäisi?
Siis alla olevan kuvan mukainen liitin.
Piirilevylle asennettavaa mallia sekä johtoon tulevaa naaras mallia kyllä on joka paikassa.
pl16490888-jst_xh_3_pin_male_to_female_harness_battery_wire_connectors_cable_assembly.jpg

JST XH sarjassa ei ole tuollaista liitintä joten sellaista on vähän vaikeampi löytää. Epävirallisia toki löytyy kun vähän googlettaa, taikasana "housing" auttaa tai "wire to wire".
Esimerkiksi tuossa molempia pinneineen
US $7.49 |50 Sets XH2.54 Connector Wire to Wire Type 2/3/4/5P 2.54MM Male Housing+Female Housing+Terminals-in Connectors from Lights & Lighting on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Saan ihan kohta käsiini täysin toimivan 20v hakkurin, josta on johto purtu melkein poikki. Se pitäisi fiksata, niin kannattaako vaan kuoria virtajohto katkenneesta kohdasta ja koettaa kolvata se liittimeen uudestaan? Ja sukittaa? Siellä menee 60W, niin pitääkö miettiä siihen vähän parempi sukka?

Vai sitten johto katki ja ne sisällä menevät johdot uusiksi toisiinsa kiinni? Omasta kokemuksesta ne on tosi pieniä, niin ei oma käsinäppäryys ole ainakaan audiojohdoissa riittänyt.

Uusi hakkuri on 43€ Partcolta, niin nyt korjaisin tuon pienen vaurion ensin.

Niin ja rikki on sieltä DC-puolelta. 230V puoli on irroitettava johto tietenkin..
 
Saan ihan kohta käsiini täysin toimivan 20v hakkurin, josta on johto purtu melkein poikki. Se pitäisi fiksata, niin kannattaako vaan kuoria virtajohto katkenneesta kohdasta ja koettaa kolvata se liittimeen uudestaan? Ja sukittaa? Siellä menee 60W, niin pitääkö miettiä siihen vähän parempi sukka?

Vai sitten johto katki ja ne sisällä menevät johdot uusiksi toisiinsa kiinni? Omasta kokemuksesta ne on tosi pieniä, niin ei oma käsinäppäryys ole ainakaan audiojohdoissa riittänyt.

Uusi hakkuri on 43€ Partcolta, niin nyt korjaisin tuon pienen vaurion ensin.

Niin ja rikki on sieltä DC-puolelta. 230V puoli on irroitettava johto tietenkin..

Iso jännite voisi vaatia paremman sukan. Ja jos juottaa huonosti niin että jää tinapiikkejä niin pitää olla paksumpaa sukkaa ettei mene läpi... eli piikit pois ja normisukka. Koko jatkon ympärille kannattaa laittaa tukeva liimasukka niin pysyy kasassa.

Johdon jatko keskelle tai uusiksi liittimeen riippuu varmaan siitä riittääkö johdon pituus. 60W 12V eli 5A ei varmasti ole audiojohtoluokkaa (siis signaali), kyllä ne johdot on reilusti paksummat.
Ja tähän tietysti vaikuttaa myös se mistä kohdasta johto on poikki, jos on lähellä liitintä niin uusi liitin on hyvä vaihtoehto. Keskemmällä johtoa kannattaa jatkaa johto.
 
Wiha mainostaa värikoodattuja ruuvauskärkiä, joista yksi sopii uppokantaruuveille, toinen kupukantaruuveille ja kolmas molemmille. Ok, mutta miten ruuvin kannan tyyppi asettaa vaatimuksia ruuvauskärjelle? Sitä ei tunnuta kertovan missään.
59ba453880860.jpg
 
Wiha mainostaa värikoodattuja ruuvauskärkiä, joista yksi sopii uppokantaruuveille, toinen kupukantaruuveille ja kolmas molemmille. Ok, mutta miten ruuvin kannan tyyppi asettaa vaatimuksia ruuvauskärjelle? Sitä ei tunnuta kertovan missään.
59ba453880860.jpg

Joo ei kyllä itelläkään mene kaaliin mitä väliä sen ruuvin kannan muodolla on käytettävään ruuvauskärkeen?
 
Joo ei kyllä itelläkään mene kaaliin mitä väliä sen ruuvin kannan muodolla on käytettävään ruuvauskärkeen?

Monessa uppokantaisessa on matalampi kolo, ehkä ruuvauskärki pitää olla kovempaa ainetta. Ja joissakin upoissa on ollut vähän turhan väljä kolo jolloin hyppää helposti yli.
Muuten ei kyllä pitäisi olla merkitystä koska sama kolo molemmissa pitäisi olla.
 
Meinaan tullut aika vinossa ruuvailtua torx-ruuveja(T30) ilman painatusta ja ei pyörinyt tyhjää. Toisin kuin ristipäiden kohdalla.
Piti oikein käydä tarkistamassa omat T30-palat niin olihan ne saaneet kosmeettisia vaurioita.

Wiha lupailee tuollaista 120 kertaa parempaa kestoa kuin tavallisemmissa niin miksei. Vahvempaa metallia ja tiiviimpiä?
Miksi noita pitää olla kolme erilaista, että melkoista hifistelyä. Silmämääräisesti tuo punainen on vaan pidempi jostain ihmeen syyn takia.
 
Sanokaas valaisinasiantuntijat, että mitä kaikkea katastrofaalista voi tapahtua, jos käytän GZ6.35-polttimon sijaan GU5.3-polttimoa? Kumpikin kanta näyttäisi sujahtavan nätisti valaisimen kantaan. Jälkimmäistä olisi helpommin saatavilla ja vielä (spotti)ledinäkin.
 
Sanokaas valaisinasiantuntijat, että mitä kaikkea katastrofaalista voi tapahtua, jos käytän GZ6.35-polttimon sijaan GU5.3-polttimoa? Kumpikin kanta näyttäisi sujahtavan nätisti valaisimen kantaan. Jälkimmäistä olisi helpommin saatavilla ja vielä (spotti)ledinäkin.

GZ6.35 kannassa on ohuemmat johtimet (0.95-1.02 vs 1.45-1.6mm) ja 1mm leveämpi johdinväli.
Jos GU5.3 sopii kantaan niin pitäisi toimia ok kunhan jännite ja teho ovat oikein.
 
GZ6.35 kannassa on ohuemmat johtimet (0.95-1.02 vs 1.45-1.6mm) ja 1mm leveämpi johdinväli.
Jos GU5.3 sopii kantaan niin pitäisi toimia ok kunhan jännite ja teho ovat oikein.

GU5.3 istuu kyllä kantaan ihan nätisti, jännite on oikein ja tehot LED-polttimossakin paljon maltillisemmat. Yksi vaihtoehto toki voisi olla myös vaihtaa ihan just in case tuo istukka esim. tähän. Näyttäisi nimittäin tuo nykyinen istukka olevan ihan tavallisessa riviliittimessä kiinni. Kiitos vastauksesta.
 
Vielä tähän ruuvauskärkikeskusteluun offaria:

Itse yhden talon rakentaneena enemmän ärsytti se, jos kärki murjoo ruuvikannan pyöreäksi, kuin että se pennin ruuvikärki menee pilalle. Uutta vaa kiinni ja kovaa ajoa.
 
Minkälaisella säätimellä esim. ao. linkin ledilamppuja pystyisi himmentämään? Kämpässä ei ole tällä hetkellä kuin perus on/off -kytkimet valoille. En tarvitse (tai edes oikein halua) älykästä systeemiä, pelkkä seinään asennettava kiertokytkin tai vastaava olisi mieluisin.

LED pallolamppu E27 12 W 3000 K 1050 lm, himmennettävä | Motonet Oy

Vaikka tuommoisella esimerkiksi VS 100 J valonsäädin LED

Usein nuo himmennettävät mainostetut lamput toimii myös ihan perus himmentimillä mitä saa parilla kympillä.
 
Noniin, eli langattomaan zowie fk2 projektiin tarvitsisi akun. Tuon projektin ohjeissa on käytetty akkuna 1.5v /400mAh AAA akkua jossa micro usb portti. Onnistuuko tuo toteuttaa ihan perinteisellä AAA akulla missä ei mitään portteja ole? Hiiren tekniikkana siis logitech g305:sen sisuskalut. Ajatuksena vaan se, että käyttäisi ladattavaa akkua jottei tarvitsisi aina aukoa paristonvaihtoon. Latausporttina tulisi olemaan micro-usb liitin hiiren etuosassa. Vaikeasti selitetty, mutta jos joku osaisi ohjeistaa :)
 
Noniin, eli langattomaan zowie fk2 projektiin tarvitsisi akun. Tuon projektin ohjeissa on käytetty akkuna 1.5v /400mAh AAA akkua jossa micro usb portti. Onnistuuko tuo toteuttaa ihan perinteisellä AAA akulla missä ei mitään portteja ole? Hiiren tekniikkana siis logitech g305:sen sisuskalut. Ajatuksena vaan se, että käyttäisi ladattavaa akkua jottei tarvitsisi aina aukoa paristonvaihtoon. Latausporttina tulisi olemaan micro-usb liitin hiiren etuosassa. Vaikeasti selitetty, mutta jos joku osaisi ohjeistaa :)
Siinä AAA-akussa on ilmeisesti sitten latauspiiri myös sisällä, jos siinä on micro-usb valmiina? Voit kai erikseen sovittaa latauspiirin ja AAA-akun sinne hiiren sisälle, jos ne vaan mahtuu? Vai miten meinasit sitä akkua ladata? Juottaa johtimet suoraan micro-usb -liittimestä akulle vai?
 
Noniin, eli langattomaan zowie fk2 projektiin tarvitsisi akun. Tuon projektin ohjeissa on käytetty akkuna 1.5v /400mAh AAA akkua jossa micro usb portti. Onnistuuko tuo toteuttaa ihan perinteisellä AAA akulla missä ei mitään portteja ole? Hiiren tekniikkana siis logitech g305:sen sisuskalut. Ajatuksena vaan se, että käyttäisi ladattavaa akkua jottei tarvitsisi aina aukoa paristonvaihtoon. Latausporttina tulisi olemaan micro-usb liitin hiiren etuosassa. Vaikeasti selitetty, mutta jos joku osaisi ohjeistaa :)

Jos alkuperäinen on toiminut yhdellä patterilla 1.5V niin tavallisen akkukennon 1.2V voi olla vähän niukasti jännitettä.

Jos akkua on tarkoitus ladata samaan aikaan kuin se on kiinni hiiressä niin laturin pitää olla sellainen joka ei nosta jännitettä yli sen mikä täydessä 1.5V patterissa on jotta se ei riko hiirtä latauksen aikana. Noista hiiristä kun ei koskaan tiedä mitä jännitteitä ne oikeasti kestää.

Myös latauksen ja akun kannalta on parempi ottaa pois kuorman viereltä latauksen ajaksi.
 
Kiitokset vastauksista! Ilmeisesti joutuu vain jostain sen micro usb -latauksella varustetun akun etsimään :( niukasti on sisällä tilaa laittaa mitään muuta akun lisäksi. Tosiaan tämän luokan sähkötieto ei ihan omaa vahvinta alaa :lol:
 
Suosittelen käyttämään pattereita niin pääset helpommalla ja toimii varmasti.
 
Minkälaisella säätimellä esim. ao. linkin ledilamppuja pystyisi himmentämään? Kämpässä ei ole tällä hetkellä kuin perus on/off -kytkimet valoille. En tarvitse (tai edes oikein halua) älykästä systeemiä, pelkkä seinään asennettava kiertokytkin tai vastaava olisi mieluisin.

LED pallolamppu E27 12 W 3000 K 1050 lm, himmennettävä | Motonet Oy

Ostin lopulta bilteman sivuilta bongaamani halpishimmentimen, joka näyttäisi toimivan hienosti ainakin nuiden motonetin himmennettävien led-lamppujen kanssa. Asennuskin onnistui varsin helposti himmentimen mukana tulleiden ohjeiden avulla. Eli homma toimii todistettavasti ainakin näillä palikoilla, jos joku muu on suunnittelemassa samaa:

LED-himmennin
LED pallolamppu E27 12 W 3000 K 1050 lm, himmennettävä | Motonet Oy

Olen tyytyväinen lopputulokseen eikä koko setti ole edes hinnallakaan pilattu.
 
Ostin lopulta bilteman sivuilta bongaamani halpishimmentimen, joka näyttäisi toimivan hienosti ainakin nuiden motonetin himmennettävien led-lamppujen kanssa. Asennuskin onnistui varsin helposti himmentimen mukana tulleiden ohjeiden avulla. Eli homma toimii todistettavasti ainakin näillä palikoilla, jos joku muu on suunnittelemassa samaa:

LED-himmennin
LED pallolamppu E27 12 W 3000 K 1050 lm, himmennettävä | Motonet Oy

Olen tyytyväinen lopputulokseen eikä koko setti ole edes hinnallakaan pilattu.
Ja jos ei halua alkaa käpistelemään niitä 230V sähköjohtoja, niin esim ikean edullisin trådfri setti maksaa 15e jossa tulee lamppu ja sille paritettu langaton himmenninnappula.
 
Ja jos ei halua alkaa käpistelemään niitä 230V sähköjohtoja, niin esim ikean edullisin trådfri setti maksaa 15e jossa tulee lamppu ja sille paritettu langaton himmenninnappula.

Tätäkin vaihtoehtoa tuli katseltua, mutta itse halusin pykälän valkoisempaa valoa (3000K) tuottavat ledit. Tuossa ikean ratkaisussa ilmeisesti sitoutuu myös käyttämään vain kyseisen mallisarjan lamppuja. Toki se on sitten asennuksen turvallisuuden/helppouden osalta varmempi valinta.
 
Windows kello käynnistyksen yhteydessä aina siinä ajassa milloin viimeksi koneen sammuttanut. BIOSin patteri vaihdettu muttei auta tilanteeseen.
Voiko tässä joku pikku homma vielä olla? Ei sinäänsä haittaa kun voi windowsista käydä vaihtamassa kellon aina oikeaan, mutta säästyisi tuokin vaiva :)

Kiitos neuvoista etukäteen.
 
Yleismittarin sulake pitäisi vaihtaa. Se on 10 A, 600 V, 5x20 mm, nopea, keraaminen.
Mistä tuollaisen saa? En ole löytänyt Suomesta enkä ulkomailta.
 
Yleismittarin sulake pitäisi vaihtaa. Se on 10 A, 600 V, 5x20 mm, nopea, keraaminen.
Mistä tuollaisen saa? En ole löytänyt Suomesta enkä ulkomailta.
Kannattaa varmaan etsiä sillä yleismittarin merkillä niitä sulakkeita. Tässä on esim. Flukeen jotain sulakkeita: Elektrolinnan verkkokauppa - Sähkömekaniikka - Sulakkeet - Sulakepitimet
Jos sopivan kokoista ei muuten löydy niin voit laittaa sinne 5x20mm 10A 250V sulakkeenkin, kunhan ei mittaile yli 250V jännitteitä. Keraamiset putkisulakkeet UR 5x20mm 250V Siba
 
Yleismittarin sulake pitäisi vaihtaa. Se on 10 A, 600 V, 5x20 mm, nopea, keraaminen.
Mistä tuollaisen saa? En ole löytänyt Suomesta enkä ulkomailta.

Esimerkiksi tuosta tosin minimi tilauksen raja on 30€.
PeakTech 7737 - Ceramic Fuse F, 10A 600V 5x20mm, 10 Pieces

Toki voit sen pienemmälläkin jänniteluokituksella korvata kuten Asiantuntija jo sanoikin.
250V/10A on pilvin pimein mutta jos haluat vähän korkeamman niin esimerkiksi 420V/10A löytyy:
https://www.arrow.com/en/products/0487010.mxp/littelfuse
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 307
Viestejä
4 504 129
Jäsenet
74 380
Uusin jäsen
Santtuv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom