Jussi Niinistölle voin minäkin antaa puhtaat paperit, mutta avaatko hieman tuota Eurooppaministeri Terhon valintaa?
En mä mitään syväluotaavaa analyysiä osaa tähän hätään tehdä. Mutta yksittäisiä asioita jäänyt mieleen, joita pidin järkevinä. Terho esim. nosti voimakkaasti esille nykyisen työttömyyskassajärjestelmän älyttömyyden, jossa kassaan kuulumattomat maksavat kassaan kuuluvien etuja saamatta itse vastineeksi mitään. Tuosta täysin samaa mieltä ja kassajärjestelmä pitäisi saattaa koskemaan kaikkia ilman jäsenmaksuja. Terho ajoi myös pienten osinkojen verottomuutta ja toisaalta oli poistamassa vakuutuskuorten verottomuutta. Vaikka progressiolla on ongelmia, mä kannatan päätöksiä, joka rohkaisee kansankapitalismiin ja koko "harrastuksen" aloittamiseen kun se tyypillinen vaihtoehto on vain pääomaverotuksen kiristäminen - jota Soinikin ajoi useaan otteeseen. Terho oli huomattavasti Soinia oikeammalla niin verotuksen kuin AY-näkemystensä kanssa.
Musta Terholla on ollut aika kiihkoton tapa käsitellä maahanmuuttoa. Hänestä ei koskaan jäänyt öyhöttäjän mielikuvaa, mikä itselleni on suuri plussa. Ehkä aika on kullannut muistot, mutta tällaisia ajatuksia tällä kertaa.