Eli siis mikä on sepitystä? Tuo uusi, vai vanha selitys?Nyt kyllä tulkitsit viestini väärin. Mielipidettä saa muuttaa, mutta mielipiteen vaihtamista saa myös kutsua ihan oikeilla termeillä 'takin kääntämiseksi' - varsinkin kun perustelut on aika järjettömät ja vaikuttavat sepitetyiltä, kuten @Jurppii kin totesi.
Tärkein vaikutin tuolloin vuonna 2015 esittämälleni näkemykselle ruotsin kielestä on se, että vastustan niin paljon monikulttuurisuutta, maahanmuuttoa ja äidinkielien rapauttamista (ja kouluvaatimusten löysentämistä), että olen kokenut, että ruotsin kielen puolustaminen – osana maamme historiaa ja kulttuuria – on hyvä ja käytännöllinen keino pitää kiinni siitä, mitä maassamme on. Minulla liittyy suomalaisuuteen paljon periaatteita ja arvoja, pakkoruotsiin ei sen sijaan lainkaan. Näkemykseni pyrkii siis olemaan pragmaattinen.
Toisaalta olen myös tuonut ilmi, että tämä pätee ainoastaan niin kauan kuin se pätee. Mikäli ruotsin kielen taitoa ei enää vaaditakaan ”oikeisiin” ihmisryhmiin kuuluvilta ihmisiltä (so. tietyiltä maahanmuuttajilta), ei vaatimuksia kannata kannattaakaan. Tällöin kyse on vain suomenkielisille asetetuista erityisvaatimuksista – eikä koko asiasta ole hyötyä monikulttuurisuuden estämisen suhteen. Se ei enää palvele maamme säilymistä.
Tuo on vuodelta 2018, jossa avaa vuoden 2015 tekstiä. Rautalangasta nyt se "takinkääntö" tai selittely? Vai tuliko loksuteltua leukoja muuten vain? Eipä yllätä kyllä.