• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Perussuomalaiset

Siellä se vassariketjussa on postattuna.

No tässä pari

Ei pistänyt silmään tämän viikon viesteistä mutta voin mieliksesi etsiä
Niin mitä noista? Jos väkisin haluaa ymmärtää väärin sanojen "suomalainen" tai "kiinalainen" niin sille minä en voi mitään. Et sinä Kiinaan muuttamalla kiinalaiseksi muutu, et vaikka saisit Kiinan passin. Kiinan kansalaiseksi voit tulla, mutta kiinalaiseksi et.

Ja monesti syntymäpaikka määrittää kansalaisuuden, toki on poikkeuksia.

Juuri kuten sanoin aiemmassa viestissä. Joistain kohdista voi olla samaa mieltä, vaikka kirjoitus kokonaisuudessaan olisikin ulostetta. Ei se tarkoita, että kompataan tätä Roskalaa tai ollaan koko kirjoituksesta samaa mieltä, jos sieltä poimitaan yksi kohta, joka ei ole ulostetta.

Jos ei malta paria seuraavaa sanaa lukea, niin sitten kai noin. Kontekstista irroittamalla voi saada vaikka mitä aikaan jotta se miellyttää omaa ajatusmaailmaa. Se ei kuitenkaan ole kovin älyllistä toimintaa.
Niin, seuraava lause jatkaa Teuvon komppaamista. Mikä tässä nyt sua kaivertaa näin pahasti?

Niin, seuraava lause jatkaa Teuvon komppaamista. Mikä tässä nyt sua kaivertaa näin pahasti?
Tässä on mielestäni se että osan mielestä tuo suomalaisuuden määritelmä oli ainut lause joka oli väärin ja osan mielestä se oli ainut joka oli oikein

Ei ole montaa minuuttia kun kirjoitin näin:
Joistain kohdista voi olla samaa mieltä, vaikka kirjoitus kokonaisuudessaan olisikin ulostetta. Ei se tarkoita, että kompataan tätä Roskalaa tai ollaan koko kirjoituksesta samaa mieltä, jos sieltä poimitaan yksi kohta, joka ei ole ulostetta.
Mikä tässä nyt on näin vaikeaa ymmärtää?

e: joku täällä itki metakeskustelusta, mutta nyt itse harrastaa sitä. Oh irony :smoke:

Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Onko se etnonationalismia, jos sanoo että voi olla suomen kansalainen, vaikka ei olisi suomalainen?

Onko esimerkiksi somaliasta muuttanut, vain arabiaa osaava lapsi-avioliittoja järjestävä 9 vuotiaan kanssa naimisiin mennyt muslimien rinnakkaisyhteikunnan johtajana toimiva imaami, joka julistaa sotaa vääräuskoisia vastaan suomalainen, vaikka hänellä sattuisi olemaan suomen kansalaisuus?

Onko se etnonationalismia, jos sanoo että voi olla suomen kansalainen, vaikka ei olisi suomalainen?

Onko esimerkiksi somaliasta muuttanut, vain arabiaa osaava lapsi-avioliittoja järjestävä 9 vuotiaan kanssa naimisiin mennyt muslimien rinnakkaisyhteikunnan johtajana toimiva imaami, joka julistaa sotaa vääräuskoisia vastaan suomalainen, vaikka hänellä sattuisi olemaan suomen kansalaisuus?
On siinä merkityksessä kuin kyseisen koripalloilijan suomalaisuus mainittiin Urheiluruudussa

Sanoin ettei läppää tuomittu, päinvastoin vakionaamat olivat samaa mieltä hänen kanssaan. Ts. Tuota ei edes pidetty virheenä. En tiedä kuka ja minkä edustaja on hyväksikäyttänyt koska mielestäni uutista ei ollut tuossa ketjussa, mutta käy postaamassa niin voin paheksua hiljaisesti. En usko että kukaan tulee komppaamaan tai vääntämään semantiikkaa siitä mitä hyväksikäyttö on
Mitä siinä "läpässä" olisi pitänyt tuomita?

Mitä siinä "läpässä" olisi pitänyt tuomita?
Muotoilen uudestaan. Tuntuu mielestäni että kysymys sanan suomalainen merkityksestä jakaa porukan suunnilleen niihin jotka yleensä näyttävät kannustavan perussuomalaisia ja muihin. Jako johonkin jääkauden jälkeen Siperiasta kävellesseen alkuperäisheimoon nimeltä suomalaiset on varmasti mielenkiintoinen jos tutkii pronssikauden historiaa tai periytyviä sairauksia, mutta esim itse ymmärsin että jos urheilija on asunut 90% elämästään Suomessa, puhuu suomea täydellisesti ja on kansalainen ymmärrän sen merkityksen miksi hänen ammattilaisuransa takia suomalaisuus liittynee passiin ja pystyn melko varmasti näin maallikkona epäilemään kyseisen henkilön ulkonäöstä etteivät henkilön esivanhemmat ole kävelleet tänne Siperian kautta 50k vuotta sitten, joka taasen ei sinällään liity urheiluun

Viimeksi muokattu:
Muotoilen uudestaan. Tuntuu mielestäni että kysymys sanan suomalainen merkityksestä jakaa porukan suunnilleen niihin jotka yleensä näyttävät kannustavan perussuomalaisia ja muihin. Jako johonkin jääkauden jälkeen Siperiasta kävellesseen alkuperäisheimoon nimeltä suomalaiset on varmasti mielenkiintoinen jos tutkii pronssikauden historiaa tai periytyviä sairauksia, mutta esim itse ymmärsin että jos urheilija on asunut 90% elämästään Suomessa, puhuu suomea täydellisesti ja on kansalainen ymmärrän sen merkityksen miksi hänen ammattilaisuransa takia suomalaisuus liittynee passiin ja pystyn melko varmasti näin maallikkona epäilemään kyseisen henkilön ulkonäöstä etteivät henkilön esivanhemmat ole kävelleet tänne Siperian kautta 50k vuotta sitten, joka taasen ei sinällään liity urheiluun
Itse luin sen Roskalan kirjoituksen siten, että olisi suotavaa henkilön itsensä tuntea itsensä suomalaiseksi, ennen kuin on/kutsutaan suomalaiseksi.

Tuo on ainoa näkemäni Roskalan kirjoitus niin en osaa sanoa löytyykö hänen taustaltaan myös jotain etnonationalistisia kirjoituksia.

Olit lainannut tuohon yhteen postaukseen minun lainaukseni ja valittanut, kun ei tuomita Roskalan kirjoitusta, niin mitä siinä olisi pitänyt tuomita?

Muotoilen uudestaan. Tuntuu mielestäni että kysymys sanan suomalainen merkityksestä jakaa porukan suunnilleen niihin jotka yleensä näyttävät kannustavan perussuomalaisia ja muihin. Jako johonkin jääkauden jälkeen Siperiasta kävellesseen alkuperäisheimoon nimeltä suomalaiset on varmasti mielenkiintoinen jos tutkii pronssikaudella historiaa tai periytyviä sairauksia, mutta esim itse ymmärsin että jos urheilija on asunut 90% elämästään Suomessa, puhuu suomea täydellisesti ja on kansalainen ymmärrän sen merkityksen miksi hänen ammattilaisuransa takia suomalaisuus liittynee passiin ja pystyn melko varmasti näin maallikkona epäilemään kyseisen henkilön ulkonäöstä etteivät henkilön esivanhemmat ole kävelleet tänne Siperian kautta 50k vuotta sitten, joka taasen ei sinällään liity urheiluun
Mitä tekemistä urheilulla tässä on?

Minusta jako tässä on siinä, että toiset ymmärtävät "suomalaisen" omaavan useamman kuin yhden tarkoituksen ja toiset eivät tätä halua hyväksyä. Tämä jälkimmäinen ryhmä sitten nillittää etnonationalismista ja ties mistä muusta.

Vaikka minä hakisin kansalaisuutta maasta jossa olen nyt asunut 6 vuotta, ei minusta tule tämän maalaista. Tämän maan kansalainen kyllä, mutta suomalainen olen silti edelleen. Jos lapsia teemme vaimon kanssa, ei lapsestani tule tämän maalaista, vaikkakin todennäköisesti tämän maan kansalainen kyllä. Lapsi tulee olemaan suomalais-muun maalainen (ts. puoliksi suomalainen) ja passeja tulee olemaan 2 tai 3.

Itse luin sen Roskalan kirjoituksen siten, että olisi suotavaa henkilön itsensä tuntea itsensä suomalaiseksi, ennen kuin on/kutsutaan suomalaiseksi.

Tuo on ainoa näkemäni Roskalan kirjoitus niin en osaa sanoa löytyykö hänen taustaltaan myös jotain etnonationalistisia kirjoituksia.

Olit lainannut tuohon yhteen postaukseen minun lainaukseni ja valittanut, kun ei tuomita Roskalan kirjoitusta, niin mitä siinä olisi pitänyt tuomita?
Tuomitseminen oli huono sanavalinta. Lisäsin lainauksesi koska olit suunnilleen samaa mieltä termistä suomalainen, jota itse tulkitsin uutisten käyttävän merkityksessä kansalainen
Mitä tekemistä urheilulla tässä on?

Minusta jako tässä on siinä, että toiset ymmärtävät "suomalaisen" omaavan useamman kuin yhden tarkoituksen ja toiset eivät tätä halua hyväksyä. Tämä jälkimmäinen ryhmä sitten nillittää etnonationalismista ja ties mistä muusta.

Vaikka minä hakisin kansalaisuutta maasta jossa olen nyt asunut 6 vuotta, ei minusta tule tämän maalaista. Tämän maan kansalainen kyllä, mutta suomalainen olen silti edelleen. Jos lapsia teemme vaimon kanssa, ei lapsestani tule tämän maalaista, vaikkakin todennäköisesti tämän maan kansalainen kyllä. Lapsi tulee olemaan suomalais-muun maalainen ja passeja tulee olemaan 2 tai 3.
No urheilustahan koko homma lähti. Jos identiteetin saa itse määritellä niin on aika selvää ettei Urheiluruutu voi sitä ilmoittaa ainakaan erikseen kysymättä kultakin uutisen kohteelta. Se että on tai ei ole jotain heimoa suomalaiset ja jonka asuinalue on suurinpiirtein valtion rajat on ihan ok keskustelunaihe. Antropologiassa

Vaikka minä hakisin kansalaisuutta maasta jossa olen nyt asunut 6 vuotta, ei minusta tule tämän maalaista. Tämän maan kansalainen kyllä, mutta suomalainen olen silti edelleen. Jos lapsia teemme vaimon kanssa, ei lapsestani tule tämän maalaista, vaikkakin todennäköisesti tämän maan kansalainen kyllä. Lapsi tulee olemaan suomalais-muun maalainen (ts. puoliksi suomalainen) ja passeja tulee olemaan 2 tai 3.
Olen kyllä eri mieltä tästä etenkin lasten osalta. Jos lapsi syntyy ja elää jossain maassa koko elämänsä ja kotoa saa edes jonkinlaiset lähtökohdat kohdemaan kulttuuriin, kyllä se lapsi on eniten sen maalainen.

Olen kyllä eri mieltä tästä etenkin lasten osalta. Jos lapsi syntyy ja elää jossain maassa koko elämänsä ja kotoa saa edes jonkinlaiset lähtökohdat kohdemaan kulttuuriin, kyllä se lapsi on eniten sen maalainen.
Juu toki voi olla näinkin. Esimerkissäni omalla kohdallani tämä ei tulisi olemaan näin, sillä vaimoni eikä minä kumpikaan olla kotoisin tästä maasta missä asumme, eikä kumpikaan olla varsinaisesti perehdytty tämän maan kulttuuriin. Tämän maan kulttuuri tosin ei järisyttävästi eroa meidän kummankaan kotimaasta, joten ei ole kovin suurta painettakaan.

Toki paikallista kulttuuria lapsi tulisi oppimaan täällä kasvaessa, mutta siltikään en kutsuisi lastani varsinaisesti tämän maalaiseksi.

Tämä "maalaisuus" riippuu niin paljon myös siitä että mikä "maalaisuus" on kyseessä.
Esimerkiksi jos olet Yhdysvalloissa niin se on aika selvää että viimeistään siinä vaiheessa kun saat kansalaisuuden, olet yhtä "amerikkalainen" kuin kaikki muutkin amerikkalaiset. Ranskassa aikalailla sama periaate, kun saat kansalaisuuden olet ranskalainen siinä missä muutkin ranskalaiset. Oikeastaan Ranskassa käsittääkseni mennään vielä pidemmälle kuin USA:ssa. USA:ssa olet amerikkalainen mutta olet myös italialainen tai amerikan italialainen. Ranskassa suunta on enemmänkin että et ole ranskan algerialainen vaan ranskalainen. Piste.
Ja tällainen asenne kansallisuuteen on luonnollinen etenkin valtioissa jotka ovat alunperinkin olleet useiden eri etnisyyksien sulatusuuneja kuten Ranska ja USA.
*edit*
Ja siis tarkoitan tuolla sitä mikä on se kansakunnan asenne henkilön kansallisuuteen, en sitä että mikä on henkilön oma näkemys kansallisuudestansa joka on toki aina henkilökohtainen.

Liian pitkä ja jokseenkin väkisin väännetty oli tuo video omaan makuun. Ehkä vähän liian suora tms. ja kaikki sisältö oli pitänyt tupata samoihin kansiin. Ehkä aiheesta olisi saanut useamman lyhyen ja ytimekkään vinoilun. Aiemmat persuvideot upposi paremmin.

Videon perussuomalaiset partasuut näyttää noin äkkiseltään Lähi-Idästä Suomeen kotiutuneilta pommiradikaaleilta, vaikka puhuvatkin videolla suomea, mutta ehkä tämä on jonkinlainen persujen tulevaisuusfantasia. Nähtävästi Mauri Peltokangasta käytetty mallina videon autoilijaparivaljakon esittäjiä valittaessa.

Sinällään ihan hyvä että myös oikeistopuolella tehtaillaan pelkkien heikkojen meemien lisäksi hyvälaatuisia mainosvideoita sekä mainosparodioita. Vasemmallahan on jo pitkään ollut perinteenä tehdä monenlalsia vastamainoksia. Niiden ongelma on yleensä tosikkous sekä kaikenlainen huumorin poissaolo.

Tosikkous tosin on kevyttä useiden ersujen puoluepamppujen sekä edustajien ja ehdokkaiden somepäivitysten rinnalla.
Siellä otetaan kunnon itkupotkuraivaria, kun hallitus ei kaatunutkaan. Mestari Halla-Aholta sen sijaan tulee usein ihan
fiksuja ja analyyttisiäkin päivityksiä.

Persujen tievideo oli piristävä ihan senkin takia, että kaikki politiikkaan liittyvä sketsihuumori on hävitetty sekä Yleltä että kaupallisilta televisiokanavilta. Iltalypsy muistaakseni oli ensimmäinen vähän rankempi politiinen satiiri. Itsevaltiaat taas ei oikein lämmitä, koska sitä on vaikea sitoa nykykontekstiin. Noin viikon studiokin lopetettiin juuri alkuperäisten kunnallisvaalien, eikä Tohtori Raimoakaan nähtävästi tänä vuonna kuulla.

Onko jollakulla enempää tietoa tästä HS:n myllyttämän Espoon Perussuomalaiset -tapauksesta, johon liittyy muiden muassa eroottinen kalenteri. En panisi pahakaseni, jos Cia Grönberg olisi sellaiseen poseerannut. Toki voi olla kyse HS:n kampanjasta.
Kaverin kanssa juttelimme eilen juuri tästä HS:n 2004 julkaisema Tatu Vanhanen haastattelu, jonka HS tietoisesti masinoi tärvelemään Tatun pojan, eli tuolloisen keskustalaisministeri Matti Vanhasen uraa.

Toisaalla vihjataan, että erottamisen taustalla olisi ehdokkaan eli Paul Usvalammen jättäminen pois ehdokaslistalta.

Rasismin vastaisilla sivustoilla hurrattiin jo tälle jutulle, kun se kuulemma osoittaa, etteivät persut tule toimeen keskenään. Eiköhän politiikassa laidasta laitaan pahimmat selkäänpuukottajat löydy kuitenkin yleensä oman puolueen riveistä.

erok.jpg

Perussuomalaisilla 6000 kuntavaaliehdokasta joka on n.50% enemmän kun 4-vuotta sitten. Hyvältä vaikuttaa, saa nähdä tuleeko jytkyn jatko-osille jatkoa.

Perussuomalaisilla 6000 kuntavaaliehdokasta joka on n.50% enemmän kun 4-vuotta sitten. Hyvältä vaikuttaa, saa nähdä tuleeko jytkyn jatko-osille jatkoa.
Persut kelpuuttavat kenet tahansa riveihinsä joten ei mikään ihme mutta pääseepähän mestari taas kommentoimaan kännissä ja läpällä kirjoituksia.

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Persut kelpuuttavat kenet tahansa riveihinsä joten ei mikään ihme mutta pääseepähän mestari taas kommentoimaan kännissä ja läpällä kirjoituksia.
Väitätkö, että muut puolueet karsivat jotenkin kovemmalla kädellä ehdokkaita?

Timo 2

Tukijäsen
Setä Arkadian mukaan myös demareilla olisi laadun kanssa ongelmia.

Eikös se ole vain hyvä että demokratiassa jokainen saa mahdollisuuden saada äänensä kuuluviin ja vaikuttaa asioihin? Toki hölmöläisiä löytyy jokaisesta porukasta, mutta mielestäni tuo on vain positiivista että annetaan jokaiselle reilu mahdollisuus.

Eikös se ole vain hyvä että demokratiassa jokainen saa mahdollisuuden saada äänensä kuuluviin ja vaikuttaa asioihin? Toki hölmöläisiä löytyy jokaisesta porukasta, mutta mielestäni tuo on vain positiivista että annetaan jokaiselle reilu mahdollisuus.
Eikä esitetty väite edes pidä paikkaansa. Oman kuntani yhdistys karsi ainakin kaksi ehdokaskandidaattia pois koska olivat liian sakeita jopa persuiksi. Ei toki anneta faktojen taaskaan häiritä liimanhuuruista vassariöyhötystä. :)

Eksuu

BANNATTU
BANNED
No onhan persuilla hienoa ainesta, kuten Brother Christmas, joka uutisten mukaan ei ollut kelvannut kokoomukseen (wonder why :whistling: )
Onhan demareilla ja vassareillakin kaikennäköistä lapsen hyväksikäyttäjää ja rikollista aivan kuten persuilla. Samalla tavalla kuntatasolla jokaiseen puolueeseen kertyy ryönää kun tuhansia ehdokkaitakin.

Onhan demareilla ja vassareillakin kaikennäköistä lapsen hyväksikäyttäjää ja rikollista aivan kuten persuilla. Samalla tavalla kuntatasolla jokaiseen puolueeseen kertyy ryönää kun tuhansia ehdokkaitakin.
Vastasin kysymykseesi persuista, en varsinaisesti ollut kiinnostunut demareista tai vassareista.

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Kaikissa puolueissa ei ole sama meininki kuin perussuomalaisissa.
Jaa ei ole? Miksi sitten puolueesta riippumatta tulee esille rikostapauksia? Pelkissä persuissa vissiin ainoastaan rikollisia? Esim vassareissa ei ollutkaan lapsiinsekaantujia useampaa kappaletta viime vuosina?

Kaikissa puolueissa ei ole sama meininki kuin perussuomalaisissa.
Useissa puolueissa perseillään. Ei toki samalla tavalla mutta kuitenkin. Persuilla toki on puolueessaan median mukaan eniten nk. "hörhöjä". Sentään antoivat Turtiaiselle kenkää.

Totta, persuista ei näytä löytyvän lasten hyväksikäyttäjiä.
Kaikkea sitä tuleekin googlattua, kun tällaisia polleita väitteitä lukee. Näyttääpi olevan sekin myös persuilla ongelmana.

Pointti: millään puolueella ei ole välineitä mihinkään due diligenceen, vaan kysymys on siitä, että ehdokassopimuksessa ehdokkaat vakuuttavat, että tausta on puhdas eikä mitään keskeneräisiäkään rikostutkintoja ole menossa. Joskus ne ehdokaskandidaatit valitettavasti valehtelee.

Persuilla on kova hätä kun Kokoomus hyppäsi kannatuskyselyissä kärkeen samaan aikaan, kun puolue koettaa yhä epätoivoisemmin torpedoida EU:n elvytyspaketin. Lulu Ranne puhuu paraikaa televisiossa ja vaatii, että elpymispakettia ei pidä tulla, mutta ei anna mitään konkreettisia vaihtoehtoja. Toisessa tuoreessa Suomen uutisten jutussa taas rummutetaan, kuinka 'Kokoomus on hajallaan kuin varpusparvi', eli aika räväkkää on myös puoluelehdessä kommentointi.

Persuilla on kova hätä kun Kokoomus hyppäsi kannatuskyselyissä kärkeen samaan aikaan, kun puolue koettaa yhä epätoivoisemmin torpedoida EU:n elvytyspaketin. Lulu Ranne puhuu paraikaa televisiossa ja vaatii, että elpymispakettia ei pidä tulla, mutta ei anna mitään konkreettisia vaihtoehtoja. Toisessa tuoreessa Suomen uutisten jutussa taas rummutetaan, kuinka 'Kokoomus on hajallaan kuin varpusparvi', eli aika räväkkää on myös puoluelehdessä kommentointi.

En hädästä tiedä mitään mutta katotaan nyt vaaleissa se todellinen kannatus. Tuo gallup on tehty ennen tätä kokkareiden takinkääntöä ja uskoisin että ainakin kokkareista löytyy tähän päätökseen pettyneitä. Toivon että tämä paketin melko varma hyväksyminen, olen mielelläni väärässä tässä, näkyy vaalituloksissa ja Persut vetää jytkyjen jytkyn vaaleissa.

Tosihan on että eu:n sääntöjän rikotaan ja Suomi ei ole vielä yhtään brysselistä tulevaa päätöstä torjunut eli kaikki on käynyt ja käy, nyt ja tulevaisuudessa. miten voidaan luottaa instituutioon mikä ei edes omia sääntöjään noudata? Voitaisiin säästää aikaa ja rahaa etelän parasiiteille ja antaa päätäntävalta brysseliin, koska siellä varmaan osattaisiin suojella Suomen kansaa sen omilta päättäjiltään. Tässä maassa ei tuskin tule olemaan ikinä päättäjiä 8ainakaan tarpeeksi) ketä pitäisi Suomen puolia Brysselissä.

Suomi voisi jäädä yksinkertaisesti paketista pois ja vedota että se on ristiriidassa perustuslakimme kanssa (taloudellinen suvereniteetti). Jos 750 miljardin paketti kaatuu Suomen 4 miljardin panoksen puuttumiseen niin antaa mennä sitten vaan on sen verran hutera korttitalo että parempi antaa luhistua vaan.

Suomi voisi jäädä yksinkertaisesti paketista pois ja vedota että se on ristiriidassa perustuslakimme kanssa (taloudellinen suvereniteetti). Jos 750 miljardin paketti kaatuu Suomen 4 miljardin panoksen puuttumiseen niin antaa mennä sitten vaan on sen verran hutera korttitalo että parempi antaa luhistua vaan.
Ei voisi, sillä perustuslakivaliokunta ei antanut sellaista mahdollisuutta.
Eikä muuten edes ne Persujen edustajat jättäneet sellaista mielipidettä tai vastalausetta mietinnön yhteyteen.

Ei voisi, sillä perustuslakivaliokunta ei antanut sellaista mahdollisuutta.
Eikä muuten edes ne Persujen edustajat jättäneet sellaista mielipidettä tai vastalausetta mietinnön yhteyteen.
Jos paketti kaadetaan äänestyksessä niin Suomi ei voisi jäädä ulkopuolelle eli jonkinlainen paketti tulee joka tapauksessa?

Jos paketti kaadetaan äänestyksessä niin Suomi ei voisi jäädä ulkopuolelle eli jonkinlainen paketti tulee joka tapauksessa?
Äänestyksessä voi tietenkin periaatteessa käydä mitä vaan. Sitä kutsutaan poliittiseksi päätöksenteoksi.
Toki nyt Kokoomuksen osalta on selvää, että läpi menee. Sieltä kun ei niin kovin montaa tukijaa edes tarvita.

Lulu Ranne puhuu paraikaa televisiossa ja vaatii, että elpymispakettia ei pidä tulla, mutta ei anna mitään konkreettisia vaihtoehtoja.
Joo, oli kyl muutenkin melkoista kaltevan pinnan virhe-argumenttia havaittavissa hänen puheissaan, niin kuin persuilla yleensäkkin tässä aiheessa. Sit, kun viitattiin turvallisuuspoliittisiin seikkoihin, ni se oli sit kuulemma viite siitä, että taloudelliset argumentit loppuivat, vaikka niitä taottiin Ranteen päähän joku 10min putkeen vuorotellen jokaisen muun keskustelijan toimesta. Oli sinänsä kyl melko nautinnollinen A-talk :D

Äänestyksessä voi tietenkin periaatteessa käydä mitä vaan. Sitä kutsutaan poliittiseksi päätöksenteoksi.
Toki nyt Kokoomuksen osalta on selvää, että läpi menee. Sieltä kun ei niin kovin montaa tukijaa edes tarvita.
Et vastannut kysymykseen?

Kaikkea sitä tuleekin googlattua, kun tällaisia polleita väitteitä lukee. Näyttääpi olevan sekin myös persuilla ongelmana.

Pointti: millään puolueella ei ole välineitä mihinkään due diligenceen, vaan kysymys on siitä, että ehdokassopimuksessa ehdokkaat vakuuttavat, että tausta on puhdas eikä mitään keskeneräisiäkään rikostutkintoja ole menossa. Joskus ne ehdokaskandidaatit valitettavasti valehtelee.

My bad kun luulin, että täällä puhuttiin tämän vuoden ehdokkaista. En tietenkään näin polleita väitteitä esittäisi, jos olisin tiennyt kysymyksessä olleen koko persujen historia.

Luulin, että lmgt oli jo kuollut, kun lähemmäs kymmeneen vuoteen ole kenenkään nähnyt käyttävän sitä. Osaan kyllä käyttää Googlea, kiitos vaan, mutta kuten sanoin, luulin että täällä puhuttiin tämän vuoden ehdokkaista, niin ei ollut tarvis.

Et vastannut kysymykseen?
Ei mulla ole siihen vastausta. Eikä taida olla kellään muullakaan. Mutta melkoisen viivästyksen se aiheuttaisi ja uudet neuvottelut myös budjettikehyksestä. Jotain rakennettaisiin tietysti jollain aikavälillä, koska EU:n budjettikehys pitää saada voimaan.

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
131 475
Jäsenet
50 576
Uusin jäsen
TriShifter

Hinta.fi

Ylös Bottom