Perkeleen naapurit.

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kyllähän ihminen saa tehdä omassa kodissaan mitä haluaa niin kauan kun se ei ole laitonta ja tapahtuu hiljaisen ajan ulkopuolella.

Itse viittaisin kintaalla naapurille tuossa vaiheessa.
Ei se ihan näin mene. Tästä taloyhtiöstä sai yksi sälli lähteä kolmen kuukauden painonnoston jälkeen. 150kg maastaveto ja tiputus lattialle ei päivittäin kuunneltuna ole kovin hauskaa suoraan alapuolella asuvalle.

Ja onhan rumpujen soittokin täysin laillista mutta ei se oikein kerrostaloon sovi.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Ei se ihan näin mene. Tästä taloyhtiöstä sai yksi sälli lähteä kolmen kuukauden painonnoston jälkeen. 150kg maastaveto ja tiputus lattialle ei päivittäin kuunneltuna ole kovin hauskaa suoraan alapuolella asuvalle.

Ja onhan rumpujen soittokin täysin laillista mutta ei se oikein kerrostaloon sovi.
Toki järkeä saa käyttää. Itse en edes omakotitalossa tiputtelisi painoja lattialle vaan niille olisi oma tilansa, jossa tuota aktiviteettia voisi harrastaa. Rumpujakin voi soittaa, jos ne on sähköiset. Rumpuja en okt:ssa soittaisi myöskään ilman asianmukaista tilaa, paitsi jos ovat sähköiset.

Jos haluaa harrastaa, niin kannattaa järjestää asumiskuvionsa niin, että se onnistuu ilman kompromisseja. Biljardin peluuta voi kyllä mielestäni kerrostalossakin harrastaa, kunhan ei huvikseen räiski palloja seinille ja lattialle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Kyllähän ihminen saa tehdä omassa kodissaan mitä haluaa niin kauan kun se ei ole laitonta ja tapahtuu hiljaisen ajan ulkopuolella.

Itse viittaisin kintaalla naapurille tuossa vaiheessa.
Lapset pelaisivat jalkapalloa tai jääkiekkoa sisällä 07-22. Naapurille vaan kinnasta jos häiritsee?
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
Aivan hyvin ne voivat pelata tuntikausia, eikä tuossa ole mitään laitonta. Lasten leikki on normaalia elämisen ääntä.
Vähän saivartelun makua. Edelleen siellä omassa kodissa saa tehdä mitä vaan mikä ei ole laitonta, eikä häiritse muita. Niissä taloyhtiön säännöissä voi lukea vaikka blenderin käyttö kielletty 07-22 mutta se ei silti estä sen blenderin käyttöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Joo ne pelaisi. :sfacepalm: Kuten sanoin, järkeä saa käyttää. Aivan sama mikä asumismuoto, niin lapset ei pelaa jalkapalloa ja/tai jääkiekkoa sisällä.
Toi "järjen käyttö" ei nyt vaan oikein toimi tässä (kään) tapauksessa. Kas toisille on täysin järkeen käypää että suihkussa ei käydä kymmenen jälkee ja toisille se on täysin järkeenkäypää että suihkussa käydään kun siltä tuntuu. Toisille on ihan järkeenkäypää että mukulat huutaa 24/7 ja pelaa jalkapalloa sisällä kun taas toisen mielestä on ihan selvää että tuollaista ei kerrostalossa ja siellä ollaan hiljaa eikä pelata pallo sisällä.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Toi "järjen käyttö" ei nyt vaan oikein toimi tässä (kään) tapauksessa. Kas toisille on täysin järkeen käypää että suihkussa ei käydä kymmenen jälkee ja toisille se on täysin järkeenkäypää että suihkussa käydään kun siltä tuntuu. Toisille on ihan järkeenkäypää että mukulat huutaa 24/7 ja pelaa jalkapalloa sisällä kun taas toisen mielestä on ihan selvää että tuollaista ei kerrostalossa ja siellä ollaan hiljaa eikä pelata pallo sisällä.
Miksi käyt suihkussa vain ennen klo 22? Jätätkö pökäleetkin vetämättä kympin jäljeen?
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Toi "järjen käyttö" ei nyt vaan oikein toimi tässä (kään) tapauksessa. Kas toisille on täysin järkeen käypää että suihkussa ei käydä kymmenen jälkee ja toisille se on täysin järkeenkäypää että suihkussa käydään kun siltä tuntuu. Toisille on ihan järkeenkäypää että mukulat huutaa 24/7 ja pelaa jalkapalloa sisällä kun taas toisen mielestä on ihan selvää että tuollaista ei kerrostalossa ja siellä ollaan hiljaa eikä pelata pallo sisällä.
Juurikin näin. Osa ihmisistä ajattelee vain että mikä ei ole laissa erikseen kiellettyä on sallittua. Joillakin on vain sellainen paskamainen asenne, että lähtökohta on sellainen, että naapurin pitää käydä sanomassa haittaako joku asia, sen sijaan että itse miettisi että onko tämä jumalaton kolinani nyt just tähän aikaan tarpeellista. Lakihan ei kiellä esimerkiksi remontin tekoa klo 7 aamulla joulupyhien aikaan. Osa taas ajattelee siten että pyrkii elämään siten, että ei tarpeettomasti aiheuta häiriötä. Mitään siinä ei menetä, ellei sitten jääkiekkoharrastus ja penikoiden jatkuva huuto ja meteli ole elintärkeitä asumisen asioita joita ilman ei pärjää...
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Toi "järjen käyttö" ei nyt vaan oikein toimi tässä (kään) tapauksessa. Kas toisille on täysin järkeen käypää että suihkussa ei käydä kymmenen jälkee ja toisille se on täysin järkeenkäypää että suihkussa käydään kun siltä tuntuu. Toisille on ihan järkeenkäypää että mukulat huutaa 24/7 ja pelaa jalkapalloa sisällä kun taas toisen mielestä on ihan selvää että tuollaista ei kerrostalossa ja siellä ollaan hiljaa eikä pelata pallo sisällä.
Jos se vanhemmista on normaalia että penskat pelaa sisällä mailoilla ja jalkapallolla, niin siinä kun pelaa. Itse en antaisi (anna) pelata oli kyse sitten omakotitalosta tai kerrostaloasunnosta
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
Tul mieleen kymmennenvuotta takainen kämppä, kun naapurissa seinäntakana asui vanhempiensakanssa suomenjääpallo maajoukkueessa oleva likka. Niin sillä oli välillä mielihalut mätkiä palloaseinään, mut oli silti järkeä heilläkin,kun itseäni rupes vituttaa jyskytin seinään niin sielläkin sitten lopetettiin.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Ihan kunnioitettavaa eforttia vaikkakin minun mielestäni ei biljardi kuulu kerrostaloasuntoon sen enempää kuin isommat punttisalilaitteet, pöytätennis tai nyrkkeilysäkkikään. En kyllä tiedä millainen ääni siitä lähtee mutta ääntä nyt varmasti kuitenki lähtee häiritsevästi. Toki mahtuu joukkoon sellaisia minäminä-tyyppejäkin (yllä) joita ei naapureille tuotettu äänihaitta kiinnosta ollenkaan.

Tiedä sitten millaisessa huonetilassa harjoittelet mutta varmaan ainoa millä voit enää vaikuttaa tuohon ääneen on laittamalla seinille jotain foam-eristeitä. Tai vahtamalla pallot johonkin muuhun materiaaliin, mutta sitten muuttuu pallon kaikki ominaisuudetkin. Eikö lähellä ole mitään paikkaa missä voi käydä pelaamassa? Pyörällä hivuttautuu jonnekin kerran päivässä niin saa sitä liikuntaakin.
Jotenkin pisti hymyilyttämään, kun samassa viestissä kirjoitetaan minäminä:tm: tyypeistä, joita ei äänihaitat kiinnosta.

Semmonen ei kuitenkaan ole minäminä:tm: tyyppi, joka kieltää tunnin biljardi peluun ja käskee fillaroimaan lähimmälle salille, varsinkin kun ollaan nähty enemmän kuin tarpeeksi vaivaa, että saa äänihaitat naapureita kohtaan minimoitua.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Veikkaan et case-biljardissa eniten muita häiritsisi tuo melunlähde ja se, ettei tiedetä mistä se tulee. Ainakin itseäni eniten yleensä on ihmetyttänyt mistä jokin ääni syntyy ja tämä on aiheuttanut kaikenlaista X-Files tason mielikuvitelmia. Aika hienosti kuitenkin otettu ja tehty ratkaisuja biliksen kanssa. Siistiä toimintaa.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Jotenkin pisti hymyilyttämään, kun samassa viestissä kirjoitetaan minäminä:tm: tyypeistä, joita ei äänihaitat kiinnosta.

Semmonen ei kuitenkaan ole minäminä:tm: tyyppi, joka kieltää tunnin biljardi peluun ja käskee fillaroimaan lähimmälle salille, varsinkin kun ollaan nähty enemmän kuin tarpeeksi vaivaa, että saa äänihaitat naapureita kohtaan minimoitua.
Niin. Onko se yhden biljardiharrastus sitten tärkeämpää kuin kaikkien muiden seinänaapureiden kotirauha? Se että on yritetty parhaansa ei vielä tarkoita että lopputulos on hyvä. Suomessakin on kaikenlaisia pahviseinäbetonibokseja rakennettu niin kyllä tuollainen biliksen kova ääni voi tulla aika selvästi läpi. Ja ei se mikään pieni ääni ole. Ota itse vaikka kaksi tuollaista palloa käteen ja hakkaa niitä toisiaan vastaan. Kuuluu yllättävän pitkälle.

Fakta nyt kuitenkin on se, että jos asut kerrostalossa, ei siellä voi tehdä mitä haluaa. Niin kuin voi vaikka omassa autotallissa. Se on yksi asunto koko kerrostalosta ja siinä on ne lähtökohdat.

Eri asia sitten ne, joiden mielestä kotonaan pitää saada tehdä mitä haluaa mitä ei laissa ole erikseen kielletty. Samaa sarjaahan ovat vaikka nyrkkeilysäkin hakkaaminen kotona, koiran haukunta tai punttien nostelu ja pudottelu. Onko se yhden henkilön harrastus tärkeämpi kuin ne kaikki muut? Opiskelija-asunnossa aikanaan asuessa siellä oli yksi täysidiootti joka harjoitteli rullalautatemppuja sisällä. Ei sitäkään laki kiellä. Inhottavat minäminä-ihmiset senkin pakottivat ulos sen laudan kanssa melskaamaan (siis ei helvetti...). Tiedä sitten oliko hänellä ollut lapsenaankin kotona lupa ja tapa melskata sen laudan kanssa sisällä... Itseä lähinnä säälittää miten joitakin ei kiinnosta ollenkaan se, miten oma toiminta voi naapureita häiritä. Toivottavasti saavat samanlaisia naapureita itselleen.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
216
Asun rivitalossa perheenikanssa 3v likka ja emäntä. Taloja U muodossa ja keskellä on leikkikenttä ja varastot. Naapuriimme muutti pari kuukautta sitten nainen noin 50+ ja kaksi terrireriä. Samontein alkoi ilmestyä kusi läikkiä parkkipaikan ja asuntojen läheisyyteen,aiemmin ei ole ollut vaikka on muitakin koiria pihapiirissä. Minua asia ei niin vielä häirinnyt mutta naapurit laittoivat lapun postiin pyytäen että ei kusettaisi koiriaan piha-alueelle.

Eräänä aamuna oli sitten kustu aivan meidän pihapolkumme eteen tielle mikä kiertää pihan. Hakkasin kuset pois jäästä ja kiikutin metsään. Iltasella olin tupukilla etupihalla kun rouva tuli kotiin ja kysyi - tiiäkkö kuka on siivonnut veeruskan pissat pois,sanoin että minä, ei ole järin lysti kun likka leikkii pihalla että voi olla turvallaan koirasi kusessa, vastasi että olethan tietoinen että vain kiinteät jätökset pitää siivota ja meni sisään.

Ilmoitin taloyhtiölle ja pyysin että puuttuisivat piha-alueella tapahtuvaan koirien kusetukseen, yleinen ilmoitus tulikin seuraavana päivänä postissa että koirien jätökset siivottava yhteiseltä alueelta välittömästi. Luulin että menisi nyt jakeluun ja kuseminen loppuisi.... Luulin väärin.

Pari päivää ja taas oli kusta keskellä piha tietä leikkikentän vieressä ja hakkasin nekin jäästä pois. Seuraavana päivänä satuimme ulos samaan aikaan ja hän kysyi että eikö minulla ole muuta tekemistä kun siivota hänen koiriensa kusia pois, yritin ensin ystävällisesti selvittää hänelle että miksi ei ole soveliasta toimintaa tämä yhteiselle pihalle koirien kusettaminen, pihalla asuu paljon lapsia eikä kukaan halua väistellä kusta kun leikkii pihalla, vastaus oli että älä vaan vie lastasi metsään siellä on pupun kakkaa,
hieman aloin jo hiiltymään, jatkoin selvitystä ja sanoin että en ole ainoa ketä tämä toiminta häiritsee, vastaus oli ihan sama mene ostamaan hamekangasta kun olet noin akka.
Sillon palo käämit ja annoin hänen kuulla kunniansa ihan huolella, pistin tulemaan kaiken mitä keksin ja vähä päälle kunnes huomasin että hän alkoi tihrustamaan itkua jolloin sanoin että kun ei näytä menevän jakeluun, eikä kiinnosta kuin omat rakit ja luetun ymmärtäminen on hankalaa niin taloyhtiö saa hoitaa homman loppuun eikä sinun tarvitse enää ikinä olla missään tekemisissä minun tai perheeni kanssa ja menin sisään.

Ilmoitin taloyhtiölle että kuseminen ei ota loppuakseen että jotain on nyt tapahduttava, seuraavana päivänä uusi yleinen ilmoitus postilaatikossa missä luki että koirien jätökset siivottava välittömästi pois myös virtsat,olin tyytyväinen tähän ja jäin odottelemaan että vieläkö kusta ilmaantuu.

Kuseminen loppui mutta akaksi haukkuminen alkoi, joka kerta kun olin etupihalla ja hän tuli kotiin koiriensa kanssa puhui koirilleen että älkää menkö sinne kun toi naapurin akka on niin paha päinen. En aluksi välittänyt asiasta kunnes se vaan jatkui ja jatkui... ilmoitin hänelle että jos tuo akattelu ei lopu pistän kunnian loukkaus syytteen vetämään.
Loppu akattelu ja tilalle tuli etuoven paiskominen kuin mikäkin teini, se nyt vaan huvittaa kun sentään aikuinen ihminen kyseessä.

Se tähän vielä jatkoa että meillä on pulkkamäki takapihalta metsään ja alhana meni polku siitä mäen läpi jonka kohdalla hän alkoi oikein odottamaan koiriensa kanssa että kusevat siihen missä tiesi likan mäen olevan,otin kolan käteen ja kolasin aivan jäätävän vallin siihen polulle että rämpikööt perkele siitä jos tahtoo vielä toisen pulkkamäkeen kusta no loppusekin sitten siihe. Että sellanen tarina naapurista tälläkertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 342
Asun rivitalossa perheenikanssa 3v likka ja emäntä, jossa on taloja U muodossa ja keskellä on leikkikenttä ja varastot
Hyvin varusteltu vaimo.
Iltasella olin tupukilla etupihalla kun rouva tuli kotiin ja kysyi - tiiäkkö kuka on siivonnut veeruskan pissat pois,sanoin että minä, ei ole järin lysti kun likka leikkii pihalla että voi olla turvallaan koirasi kusessa, vastasi että olethan tietoinen että vain kiinteät jätökset pitää siivota ja meni sisään.
Tuo vaatii jo aktiivista pyrkimystä naapurien haastamiseksi; laittaa mieleensä koiran kusipaikat ja vielä jälkeenpäin sherlockoida, jos yksi niistä on päässyt katoamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Asun rivitalossa perheenikanssa 3v likka ja emäntä. Taloja U muodossa ja keskellä on leikkikenttä ja varastot. Naapuriimme muutti pari kuukautta sitten nainen noin 50+ ja kaksi terrireriä. Samontein alkoi ilmestyä kusi läikkiä parkkipaikan ja asuntojen läheisyyteen,aiemmin ei ole ollut vaikka on muitakin koiria pihapiirissä. Minua asia ei niin vielä häirinnyt mutta naapurit laittoivat lapun postiin pyytäen että ei kusettaisi koiriaan piha-alueelle.

Eräänä aamuna oli sitten kustu aivan meidän pihapolkumme eteen tielle mikä kiertää pihan. Hakkasin kuset pois jäästä ja kiikutin metsään. Iltasella olin tupukilla etupihalla kun rouva tuli kotiin ja kysyi - tiiäkkö kuka on siivonnut veeruskan pissat pois,sanoin että minä, ei ole järin lysti kun likka leikkii pihalla että voi olla turvallaan koirasi kusessa, vastasi että olethan tietoinen että vain kiinteät jätökset pitää siivota ja meni sisään.

Ilmoitin taloyhtiölle ja pyysin että puuttuisivat piha-alueella tapahtuvaan koirien kusetukseen, yleinen ilmoitus tulikin seuraavana päivänä postissa että koirien jätökset siivottava yhteiseltä alueelta välittömästi. Luulin että menisi nyt jakeluun ja kuseminen loppuisi.... Luulin väärin.

Pari päivää ja taas oli kusta keskellä piha tietä leikkikentän vieressä ja hakkasin nekin jäästä pois. Seuraavana päivänä satuimme ulos samaan aikaan ja hän kysyi että eikö minulla ole muuta tekemistä kun siivota hänen koiriensa kusia pois, yritin ensin ystävällisesti selvittää hänelle että miksi ei ole soveliasta toimintaa tämä yhteiselle pihalle koirien kusettaminen, pihalla asuu paljon lapsia eikä kukaan halua väistellä kusta kun leikkii pihalla, vastaus oli että älä vaan vie lastasi metsään siellä on pupun kakkaa,
hieman aloin jo hiiltymään, jatkoin selvitystä ja sanoin että en ole ainoa ketä tämä toiminta häiritsee, vastaus oli ihan sama mene ostamaan hamekangasta kun olet noin akka.
Sillon palo käämit ja annoin hänen kuulla kunniansa ihan huolella, pistin tulemaan kaiken mitä keksin ja vähä päälle kunnes huomasin että hän alkoi tihrustamaan itkua jolloin sanoin että kun ei näytä menevän jakeluun, eikä kiinnosta kuin omat rakit ja luetun ymmärtäminen on hankalaa niin taloyhtiö saa hoitaa homman loppuun eikä sinun tarvitse enää ikinä olla missään tekemisissä minun tai perheeni kanssa ja menin sisään.

Ilmoitin taloyhtiölle että kuseminen ei ota loppuakseen että jotain on nyt tapahduttava, seuraavana päivänä uusi yleinen ilmoitus postilaatikossa missä luki että koirien jätökset siivottava välittömästi pois myös virtsat,olin tyytyväinen tähän ja jäin odottelemaan että vieläkö kusta ilmaantuu.

Kuseminen loppui mutta akaksi haukkuminen alkoi, joka kerta kun olin etupihalla ja hän tuli kotiin koiriensa kanssa puhui koirilleen että älkää menkö sinne kun toi naapurin akka on niin paha päinen. En aluksi välittänyt asiasta kunnes se vaan jatkui ja jatkui... ilmoitin hänelle että jos tuo akattelu ei lopu pistän kunnian loukkaus syytteen vetämään.
Loppu akattelu ja tilalle tuli etuoven paiskominen kuin mikäkin teini, se nyt vaan huvittaa kun sentään aikuinen ihminen kyseessä.

Se tähän vielä jatkoa että meillä on pulkkamäki takapihalta metsään ja alhana meni polku siitä mäen läpi jonka kohdalla hän alkoi oikein odottamaan koiriensa kanssa että kusevat siihen missä tiesi likan mäen olevan,otin kolan käteen ja kolasin aivan jäätävän vallin siihen polulle että rämpikööt perkele siitä jos tahtoo vielä toisen pulkkamäkeen kusta no loppusekin sitten siihe. Että sellanen tarina naapurista tälläkertaa.
Koen suurta tyytyväisyyden tunnetta omaan elämääni. Ei minulla ole syytä valittaa. Kaikki on hyvin. Kiitos
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Joo ne pelaisi. :sfacepalm: Kuten sanoin, järkeä saa käyttää. Aivan sama mikä asumismuoto, niin lapset ei pelaa jalkapalloa ja/tai jääkiekkoa sisällä.
Ai niinkö luulet? :smoke: Pedon naapuri 90-luvulla: Sosiaalitoimi vuokrasi roskaväelle useamman sadan neliön talon, jossa asuivat seutua terrorisoimassa vuosia. Monilukuiset lapset todellakin tekivät sisällä mitä tykkäsivät. Kun taloa laitettiin lopulta roskasakin jäljiltä kuntoon, siellä oli urakoitsijan kertoman mukaan jopa ajettu mopolla sisällä. Tosin jälki oli sen näköistä, että siellä olisi voitu pitää leiriä sisällä. Lopulta seuraava kunta toisella puolella Suomea sai hyvät veronmaksajat ilokseen.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Asun rivitalossa perheenikanssa 3v likka ja emäntä. Taloja U muodossa ja keskellä on leikkikenttä ja varastot. Naapuriimme muutti pari kuukautta sitten nainen noin 50+ ja kaksi terrireriä. Samontein alkoi ilmestyä kusi läikkiä parkkipaikan ja asuntojen läheisyyteen,aiemmin ei ole ollut vaikka on muitakin koiria pihapiirissä. Minua asia ei niin vielä häirinnyt mutta naapurit laittoivat lapun postiin pyytäen että ei kusettaisi koiriaan piha-alueelle.

Eräänä aamuna oli sitten kustu aivan meidän pihapolkumme eteen tielle mikä kiertää pihan. Hakkasin kuset pois jäästä ja kiikutin metsään. Iltasella olin tupukilla etupihalla kun rouva tuli kotiin ja kysyi - tiiäkkö kuka on siivonnut veeruskan pissat pois,sanoin että minä, ei ole järin lysti kun likka leikkii pihalla että voi olla turvallaan koirasi kusessa, vastasi että olethan tietoinen että vain kiinteät jätökset pitää siivota ja meni sisään.

Ilmoitin taloyhtiölle ja pyysin että puuttuisivat piha-alueella tapahtuvaan koirien kusetukseen, yleinen ilmoitus tulikin seuraavana päivänä postissa että koirien jätökset siivottava yhteiseltä alueelta välittömästi. Luulin että menisi nyt jakeluun ja kuseminen loppuisi.... Luulin väärin.

Pari päivää ja taas oli kusta keskellä piha tietä leikkikentän vieressä ja hakkasin nekin jäästä pois. Seuraavana päivänä satuimme ulos samaan aikaan ja hän kysyi että eikö minulla ole muuta tekemistä kun siivota hänen koiriensa kusia pois, yritin ensin ystävällisesti selvittää hänelle että miksi ei ole soveliasta toimintaa tämä yhteiselle pihalle koirien kusettaminen, pihalla asuu paljon lapsia eikä kukaan halua väistellä kusta kun leikkii pihalla, vastaus oli että älä vaan vie lastasi metsään siellä on pupun kakkaa,
hieman aloin jo hiiltymään, jatkoin selvitystä ja sanoin että en ole ainoa ketä tämä toiminta häiritsee, vastaus oli ihan sama mene ostamaan hamekangasta kun olet noin akka.
Sillon palo käämit ja annoin hänen kuulla kunniansa ihan huolella, pistin tulemaan kaiken mitä keksin ja vähä päälle kunnes huomasin että hän alkoi tihrustamaan itkua jolloin sanoin että kun ei näytä menevän jakeluun, eikä kiinnosta kuin omat rakit ja luetun ymmärtäminen on hankalaa niin taloyhtiö saa hoitaa homman loppuun eikä sinun tarvitse enää ikinä olla missään tekemisissä minun tai perheeni kanssa ja menin sisään.

Ilmoitin taloyhtiölle että kuseminen ei ota loppuakseen että jotain on nyt tapahduttava, seuraavana päivänä uusi yleinen ilmoitus postilaatikossa missä luki että koirien jätökset siivottava välittömästi pois myös virtsat,olin tyytyväinen tähän ja jäin odottelemaan että vieläkö kusta ilmaantuu.

Kuseminen loppui mutta akaksi haukkuminen alkoi, joka kerta kun olin etupihalla ja hän tuli kotiin koiriensa kanssa puhui koirilleen että älkää menkö sinne kun toi naapurin akka on niin paha päinen. En aluksi välittänyt asiasta kunnes se vaan jatkui ja jatkui... ilmoitin hänelle että jos tuo akattelu ei lopu pistän kunnian loukkaus syytteen vetämään.
Loppu akattelu ja tilalle tuli etuoven paiskominen kuin mikäkin teini, se nyt vaan huvittaa kun sentään aikuinen ihminen kyseessä.

Se tähän vielä jatkoa että meillä on pulkkamäki takapihalta metsään ja alhana meni polku siitä mäen läpi jonka kohdalla hän alkoi oikein odottamaan koiriensa kanssa että kusevat siihen missä tiesi likan mäen olevan,otin kolan käteen ja kolasin aivan jäätävän vallin siihen polulle että rämpikööt perkele siitä jos tahtoo vielä toisen pulkkamäkeen kusta no loppusekin sitten siihe. Että sellanen tarina naapurista tälläkertaa.
Kyllä mä olen sitä mieltä että sinä olet se perkeleen naapuri. En ole koskaan kuullut että kukaan siivoaisi koiran kusia. No, olenkin maalla kasvanut niin en ehkä vaan ymmärrä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Kyllä mä olen sitä mieltä että sinä olet se perkeleen naapuri. En ole koskaan kuullut että kukaan siivoaisi koiran kusia. No, olenkin maalla kasvanut niin en ehkä vaan ymmärrä.
Eiköhän ajatuksena ollut siivoamisen sijaan, että sitä koiraa ei kuseteta lainkaan siinä pihalla. Koiraa ei ole tapana kusettaa myöskään naapurin auton renkaille, postilaatikon eteen, ovimatoille tai lasten leikkipaikan hiekkalaatikkoon.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
297
Kyllä mä olen sitä mieltä että sinä olet se perkeleen naapuri. En ole koskaan kuullut että kukaan siivoaisi koiran kusia. No, olenkin maalla kasvanut niin en ehkä vaan ymmärrä.
Miten koiran kusi eroaa ihmisen kusesta? Kumpaakaan tuskin haluaisit suuhusi? Nimimerkillä kerran talvella turvalleen lentänyt heti rappukäytävästä ulos astuessa, ja suoraan naapurin dogin kusilumeen naamalleen. Siinä meni arpoessa kumpi vituttaa enemmän, pissa pitkin naamaa vai mahdollisesti murtunut kylkiluu ja käsi.

Lapset vielä oma lukunsa, vaikka kuinka koitat opettaa että keltaista lunta ei kannata syödä, niin kyllä se vaan kovasti kutsuu pienempiä ja leikin tuoksinassa saattavat muutenkin itsensä siihen sotata.

Lähinnä tässä herää kysymys että kun sen rakin on kerran hankkinut niin mikä helvetin aivovamma pitää olla ettei jaksa sen karvaperseen kanssa kävellä edes muutamaa metriä jonnekin syrjempään pihasta kuselle? Monet nää ääliöt vielä tekee kuitenkin pitkän lenkin sen räksyttäjän kanssa niin ei sitten voi kouluttaa koiraa sen verran että kusee vasta johonkin syrjempään. Itseä ei esim. lenkkipolkujen varsilla kuset haittaa tai muutkaan visuaalisesta syystä joitakin ahdistavat paikat, mutta piha-alueen ja leikkipaikat ja pakolliset kulkuväylät soisi pitää siistinä ulosteista. Merkkailulle nyt ei aina mahda mitään mutta kyllä niin usein isot lorokuset ja jopa paskat todistanut keskellä pihaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Lemmikit tuntuvat aiheuttavan toisissa suuria tunteita ja jos on jo lähtökohtaisesti hieman herkkä/valittajahenkinen persoona, niin sitä suurempi sota on tiedossa näiden itseriittoisien lemmikkiharrastajien kanssa. Koirien kuset eivät ole kivoja omalla pihalla ja paskakikkareet eivät vastaavasti ole ok missään muualla kuin jossakin metsikössä.

Asiaa kannattaisi silti yrittää lähestyä ensisijaisesti muuten kuin vittuilemalla ja toimittamalla heippalappuja isännöitsijän kautta (tai itse niitä seinille liimailemalla). Sellaisesta ei ole koskaan seurannut mitään hyvää kenellekään.

Kyllä mä olen sitä mieltä että sinä olet se perkeleen naapuri. En ole koskaan kuullut että kukaan siivoaisi koiran kusia. No, olenkin maalla kasvanut niin en ehkä vaan ymmärrä.
Ei niitä tarvitsekaan siivota. Riittää kun pitää huolen siitä, ettei koira kuse talon pihalle ja lasten leikkipaikoille. Ovathan ne keltaiset kusivanat rumia muuallakin, mutta eivät sentään aiheuta haittaa samalla tavalla kuin pihoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Me asutaan paritalossa joita on ympäri tonttia ja tiet menee siellä välissä ja kyllä meillä on sovittu ettei koiria ole syytä kusettaa yleisillä alueilla, eikä varsinkaan toisten pihojen puskiin, toki vahinko nyt on vahinko ja pari kertaa vahinko itselläkin käynnyt kun joku naapurin piski kerennyt tekemään myös kusen niin eikö toi meidän yksi ole siellä heti merkkaamassa päälle.

Mutta ei nyt oikeasti koiria kuseteta ihan missä vain eikä talonyhtiön pihoilla. Meilläkin omat pihan mutta ei meidän koirat edes pääse nurmikolle, koska ei haluta että ne kusee ja paskoo sinne jatkuvasti, jotkut sallii sen, mutta onko se kiva sitten kun astut omalla pihalla paskaan.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
216
Kyllä mä olen sitä mieltä että sinä olet se perkeleen naapuri. En ole koskaan kuullut että kukaan siivoaisi koiran kusia. No, olenkin maalla kasvanut niin en ehkä vaan ymmärrä.
Yhteiselle piha-alueelle missä on leikkikenttä yms niin on sinun mielestäsi ihan ok antaa koirien kusta ja paskoa mihin lystää? Matkahan ei ole pitkä yleiselle tielle noin 40m ja vielä lyhyempi takametsään minne voi antaa koiriensa ihan rauhassa tehdä tarpeensa. Häntä nyt vaan ei kiinnostanut muiden mielipiteet asiasta niin kärjistyi tämä homma. Kummasti hän nyt pystyy viemään koiransa pois pihalta ilman että kusevat toisten ovien eteen. Sinulla ei taida olla jälkikasvua? En ainakaan itse halua että likka leikkii koiran kusessa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Kyllä mä olen sitä mieltä että sinä olet se perkeleen naapuri. En ole koskaan kuullut että kukaan siivoaisi koiran kusia. No, olenkin maalla kasvanut niin en ehkä vaan ymmärrä.
Laitan tähän vaan kuvan, kun edellisessä asuinpaikassa meidän naapuri kusetti koiriaan kolmen metrin päässä etuovesta. Keväällä lumien jälkeen tuossa oli vieläkin keltainen lätäkkö joka haisi aivan helvetin pahalle. Olihan se kiva kulkea kotiin kusimeren kautta. Lisäksi tuossa pihalla oli lapsia leikkimässä päivittäin.
IMG_20180319_075147.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Edesmenneen äitini miesystävä ei vienyt lähes koskaan koiraansa ulos, vaan päästi sen rivarikämpän omalle aidatulle pihalle kuselle ja paskalle.

Siinä sitten oli kiva kerran kesähelteessä grillailla makkaraa ja väistellä paskakasoja nurmikolla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Edesmenneen äitini miesystävä ei vienyt lähes koskaan koiraansa ulos, vaan päästi sen rivarikämpän omalle aidatulle pihalle kuselle ja paskalle.

Siinä sitten oli kiva kerran kesähelteessä grillailla makkaraa ja väistellä paskakasoja nurmikolla.
Tätä tulee kyllä itekkin harrastettua varsinkin työpäivien aikana, mutta aika nopsaa ne paskat tekee mieli lapioida sieltä jätesäkkiin :srofl:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tätä tulee kyllä itekkin harrastettua varsinkin työpäivien aikana, mutta aika nopsaa ne paskat tekee mieli lapioida sieltä jätesäkkiin :srofl:
Kyllä porukoilla saa koirat olla vapaana omakotitalon takapihalla, toki tontilla kokoa pari tuhatta neliötä niin se takapiha on oikeasti piha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
En tiiä muista mutta meidän piski ei kyllä omalle pihalle (omakotitalo) paskananna kun äärimmäisessä hädässä ja silloikin niin syrjään kuin mahdollista. Kusella kyllä puskissa käy mutta ei talonreunalla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
En tiiä muista mutta meidän piski ei kyllä omalle pihalle (omakotitalo) paskananna kun äärimmäisessä hädässä ja silloikin niin syrjään kuin mahdollista. Kusella kyllä puskissa käy mutta ei talonreunalla.
Tämä ei ikävä kyllä auta siinä, jos merkittävä osa muista koirista (tai niiden omistajista) toimii eri tavalla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
655
Kyllä toi koirien kusetus ja paskattaminen meidänkin tontin nurkille vi*uttaa. Juurikin kun ei noi jätöskasat mitään kivoja ole katsoa ja meilläkin pieni lapsi kotona, joka rymyää pitkin pihaamme. Ei sen puoleen, jos keräävät paskat pois niin silloin ok, mutta noin muuten mielestäni koiran omistajat voisivat paskattaa koiransa niille omille tonteillensa, jos eivät paskojansa osaa kerätä. Tuskin tykkäisivät itsekään, jos paskattaisin ison koirani heidän tonteille joka päivä tai antaisin koirani kusta jatkuvasti heidän roska-astioihin/postilaatikkoa vasten, niin että se on jossain vaiheessa kusesta keltainen. Tai kävisin vähän hyppimässä muiden kukkaistutuksissa tms. En vaan ymmärrä, että mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että se ei suurimmalle osalle ihmisistä ole ok, että vieraat koirat tekevät tarpeensa toisten tonteille? Mikä siinä on niin hemmetin vaikeaa kunnioittaa toisten ihmisten omaisuutta? Vai onko se sitten ok, että kävisin vaikka joka päivä itse kusella teidän autoja vasten tai kusisin ja paskantaisin teidän talojen nurkille? "Kyllähän se maatuu ja kuseni on kuin vettä". Huoh. :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
35
En tiiä muista mutta meidän piski ei kyllä omalle pihalle (omakotitalo) paskananna kun äärimmäisessä hädässä ja silloikin niin syrjään kuin mahdollista. Kusella kyllä puskissa käy mutta ei talonreunalla.
Saman tekee meidänkin koira ja muutenkin sen paskapaikan etsimiseen menee aikaa ennen kuin se on tyytyväinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Saman tekee meidänkin koira ja muutenkin sen paskapaikan etsimiseen menee aikaa ennen kuin se on tyytyväinen.
Kai toi paskapaikan ettiminen on joku juttu seki. Meiäki piski peruuttaa aina mahdollisimman hankalaan ylämäkeen perse pystyssä ja kiikkuu ja tasapainoilee siinä rinteessä ja sitten ne kikkareet kuitenkin pyörii mahna alta sinne alas ojan pohjalle.
Koirien logiikkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
En tiedä mikä niissä kusissa ja paskoissa niin kauheasti ahdistaa :D Mulla ei ole elukoita mutta en silti jaksa stressata moisista. Mitä sitten jos kersa vähän maistaa keltasta lunta? Nehän nyt pistää ihan kaikkea mahdollista suuhun muutenkin niin miten se koiran kusi nyt on johonkin radioaktiiviseen jätteeseen verrattavaa... Ei luoja mitä ongelmia, ihmisillä on asiat kyllä ihan liian hyvin kun jaksetaan jostain paskapökäleistä ottaa kierroksia. Tämäkin on mielestäni niitä asioita että kun antaa vaan olla eikä kiinnitä huomiota, niin koko homma unohtuu vallan.

Tai sitten nämä asiasta numeron tekevät asuvat jossain järjettömässä shitstormsvillessä missä ei muuta olekaan kuin paskaa ja kusta.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
En tiedä mikä niissä kusissa ja paskoissa niin kauheasti ahdistaa :D Mulla ei ole elukoita mutta en silti jaksa stressata moisista. Mitä sitten jos kersa vähän maistaa keltasta lunta? Nehän nyt pistää ihan kaikkea mahdollista suuhun muutenkin niin miten se koiran kusi nyt on johonkin radioaktiiviseen jätteeseen verrattavaa... Ei luoja mitä ongelmia, ihmisillä on asiat kyllä ihan liian hyvin kun jaksetaan jostain paskapökäleistä ottaa kierroksia. Tämäkin on mielestäni niitä asioita että kun antaa vaan olla eikä kiinnitä huomiota, niin koko homma unohtuu vallan.

Tai sitten nämä asiasta numeron tekevät asuvat jossain järjettömässä shitstormsvillessä missä ei muuta olekaan kuin paskaa ja kusta.
No kai se nyt vähän ahdistaa. Vissiin valtion tasollakin ahdistaa kun asiasta on ihan lakiin kirjattu, että jätökset kerätään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
655
En tiedä mikä niissä kusissa ja paskoissa niin kauheasti ahdistaa :D Mulla ei ole elukoita mutta en silti jaksa stressata moisista. Mitä sitten jos kersa vähän maistaa keltasta lunta? Nehän nyt pistää ihan kaikkea mahdollista suuhun muutenkin niin miten se koiran kusi nyt on johonkin radioaktiiviseen jätteeseen verrattavaa... Ei luoja mitä ongelmia, ihmisillä on asiat kyllä ihan liian hyvin kun jaksetaan jostain paskapökäleistä ottaa kierroksia. Tämäkin on mielestäni niitä asioita että kun antaa vaan olla eikä kiinnitä huomiota, niin koko homma unohtuu vallan.

Tai sitten nämä asiasta numeron tekevät asuvat jossain järjettömässä shitstormsvillessä missä ei muuta olekaan kuin paskaa ja kusta.
Ja just kun edellisellä sivulla sanoin, että se tuskin on suurimmalle osalle suomalaisista ok, että koira päästetään tekemään tarpeensa muiden pihapiiriin. Mitä jos itse ensi kerralla syöt koiran paskat maasta ja kurlaat sen alas koiran kusella? Mikä siinä on niin hankalaa kunnioittaa ihmisten omia pihapiirejä (mukaan lukien taloyhtiöiden pihat) ? Haluaisin sen vain tietää. Mikäli se koira on pakko paskattaa jonkun pihapiiriin, niin kyllä ne paskat pitää kerätä pois. Kusettaakin voi koiran muualle, kuin ihmisten postilaatikkoja/pihapuita vasten. Jos sen koiran kusi olisi niin mietoa, niin ei se silloin värjäisi noita puita, lampputolppia, postilaatikoiden jalkoja jne? Se ei ole kenenkään muun ongelma, kuin teidän, jos se koira ei suostu tekemään omia tarpeitansa omaan pihapiiriinsä. Sen koiran voi sitten viedä vaikka jonnekin metsään tarpeillensa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
En tiedä mikä niissä kusissa ja paskoissa niin kauheasti ahdistaa :D
En tykkää, että pihaani tai muutenkaan kotiini kustaan ja paskotaan miten sattuu. Se on ihan sama, tekeekö sen ihminen vai eläin sairaan ihmisen käskystä. Sama tietysti koskee myös sitä, jos joku mielipuoli haluaa jostain syystä hävittää jätteitään heittämällä niitä kotiini. Kiitos ei. Jätteet voi viedä jätehuollon järjestämiin pisteisiin.

Villieläinten paskat eivät yleensä pääse muodostumaan ongelmaksi asti, oli sitten ympäristö urbaani tai hyvin syrjäinen. Ne vaan ovat, ja se on luonnollista. Heitellään helvettiin sitten jos harmittaa. Erilaiset haitallisten vieraslajien aiheuttamat ääri-ilmiöt kuten hanhien paskomiskampanja ovat tietty joillekin ikävämpi homma, ja rajoitan tämän nyt vain paskoihin. Kuitenkin yleensä pärjätään.

Sen sijaan se, että kanakoppeihin tiheästi asutetut ihmiset alkavat kiusata naapureitaan sonnalla tai muulla lialla, ei ole ok. Ei se paskan levittäminen muutu kivemmaksi sillä, että se fasilitoidaan pitämällä jotain karvakasaa joka käsketään paskantamaan naapurin ovelle. Tavallaan se hanhenpaskattaminen on vastaava suuremman mittakaavan ilmiö, koska aikuisten ihmisten pyörittämässä yhteiskunnassa ne hanhet olisi ammuttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Ok kyse olikin siis paskan kurlaamisesta kusella. No nyt ymmärrän ongelman.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
518
Koirien määrä on kasvanut valtavasti, ja olisi muiden ihmisten, luonnon ja myös niiden koirien kannalta parempi, että jonkinlainen "ajokortti" olisi pakko suorittaa ennen koiran ostamista. Sama koskee kissoja, joiden irtipito tuntuu olevan osalle omistajista lähes pyhä asia.

Ehkä lainsäädäntökin voisi olla selkeämpi, määräyksiä löytyy ainakin järjestyslaista ja metsästyslaista, sekä esimerkiksi lemmikkieläinten suojelua koskevasta eurooppalaisesta yleissopimuksesta. Niistä löytyvät mm. ne paskan keräykseen ja eläimen irtipitoon soveltuvat määräykset, jotka liian isolle joukolle ovat aivan hakusessa, tai niistä ei välitetä.

Ja mikään noista ei ole eläinten vastuulla, vaan otsikon mukaisesti niiden perkeleen naapureiden.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
828
Koiran jätökset eivät ärsytä lainkaan niin paljon kuin kissojen tuotokset. Meidän naapurusto intoutui hankkimaan kissoja, ja koska alue alkaa käydä ahtaaksi on kahden kissan ollut välttämätöntä ottaa reviirikseen meidän tontti sekä ennen muuta talon terassit sekä autokatos. Tämän seurauksena kissat sontivat katokseen sekä taloa ympäröiville kivetyille kulkuväylille. Koiran paska on yleensä melko kiinteää ja näin ollen helpommin siivottavissa, mutta kissanpaska ei tunnu lähtevän irti edes painepesurilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
655
Ok kyse olikin siis paskan kurlaamisesta kusella. No nyt ymmärrän ongelman.
Viittasin tähän kirjoittamaasi "Mitä sitten jos kersa vähän maistaa keltasta lunta?". Mikset sinä sitten maistele sitä? Miksi lapseni pitäisi maistella keltaista koiran kusta, vaikka muuta sontaa pistäisikin naamaan? Ei se tee siltikään siitä asiasta yhtää sen hyväksyttävämpää, että ne koirien jätökset jätetään keräämättä pois tai koirat kusetetaan minne sattuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Mitä ihmettä nyt selität. Elätkö jossain fantasiamaailmassa? Ainahan kersat on änkeneet suuhun kaikenlaista. Söin minäkin pienenä savea ja kiviä mutta en minä nyt aikuisena sitä ehdoin tahdoin halua syödä. Pointtina oli että ei se nyt niin kamalaa ole jos joku kersa joskus maistaa keltaista lunta, tuskin sinullakaan ihan niin vajaa jälkikasvu on että sitä työkseen alkaa syömään.

Ei se hyväksyttävää toki ole, mutta missään asuinpaikassa en vielä toistaiseksi ole sitä kokenut niin suureksi ongelmaksi että olisin jaksanut siihen kiinnittää mitään huomiota, saati että stressaantuisin ja keskittyisin koirankakkojen kyttäämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Mitä ihmettä nyt selität. Elätkö jossain fantasiamaailmassa? Ainahan kersat on änkeneet suuhun kaikenlaista. Söin minäkin pienenä savea ja kiviä mutta en minä nyt aikuisena sitä ehdon tahdon halua syödä. Pointtina oli että ei se nyt niin kamalaa ole jos joku kersa joskus maistaa keltaista lunta, tuskin sinullakaan ihan niin vajaa jälkikasvu on että sitä työkseen alkaa syömään.

Ei se hyväksyttävää toki ole, mutta missään asuinpaikassa en vielä toistaiseksi ole sitä kokenut niin suureksi ongelmaksi että olisin jaksanut siihen kiinnittää mitään huomiota, saati että stressaantuisin ja keskittyisin koirankakkojen kyttäämiseen.
Olet väärässä. Pointti on se, että kotieläinten paskat/kuset eivät kuulu taloyhtiöiden yleisten pihojen alueelle. Sama tietty koskee ihmisten jätöksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
OK no jos kerran olen väärässä niin mitä tästä sitten edes väittelemään :D
Ehkä tämä ongelma on sitten jossain toisaalla niin suuri etten pysty sitä käsittämään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom